Tietooni tuli juuri tapaus, jossa henkilön jalat jouduttiin amputoimaan nesteenpoistolääkkeiden aiheuttaman syyn takia. Kauhistuksen vallassa: Kertoisitteko lisää jos osaatte!
Nesteenpoistolääkkeet
Liquor
3676
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
En osaa, siis kertoa mitään. Itse syön nesteenpoistolääkettä melko pienellä annostuksella (Furesis 20mg/vrk) eikä mitään ongelmia ole siitä ollut.
Tekeekin mieli kysyä sinulta, että kerrohan tarkemmin tuosta tapauksesta, muu lääkitys, terveys yleensä (miksi siis diureetit käytössä), ikä, ym.ym. Annostusvirhe?
Ja tottakait sinä sitten syynkin itedät, joten kerrohan se. Jos kerran tiedät syyn olevan nesteenpositolääkkeissä, niin varmaan tiedät miksi tuohon tulokseen on tultu.
Ja miksi sinua kauhistuttaa???
Tietolähteeni on hyvin satunnainen. Tuttava oli tavannut hyvin iäkkään opettajansa, jolta molemmat jalat oli amputoitu. Kysyin mahd. syyksi sokeritautia, mutta vastaus olikin nesteenpoistolääkkeet (jotka kuulemma joskus vaikuttavat näin). Minulle asia oli aivan uusi. Vaimoni käyttää verenpainelääkettä, jossa on nesteenpoistaja-aineosa. Hänen verenkiertonsa jaloissa ei ole parhaimpia, ja huolia on muutenkin enemmän kuin tarpeeksi. Purin paineitani nostamalla tämän keskusteluun.
Jalkoja ei amputoida kun äärimmäisessä hädässä. Jos jaloissa on ollut kuolio tai alkava verenmyrkytys.
Nesteenpoistolääkkeitä käyttävällä iäkkäällä vanhuksella voi olla esim pahat säärihaavat, joita voi tulla paha tulehdus joka johtaa amputoimiseen.
Nesteenpoistolääke ei ole varmasti syy siihen.
En ole 29vuotisen urani aikana koskaan kuullut, että diureetit aiheuttaisivat moista.