Nätti vs. kaunis

kaunis nätti

Miehet, mitä eroa on nätillä ja kauniilla? Saan usein kuulla olevani nätti, mutta erästä ystävääni miehet sanovat usein kauniiksi. Ja usein kauniina pitämäni naiset ovat poikaystäväni mielestä vain "nättejä". Mikä erottaa nätin kauniista?

24

6629

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehen analyysi

      Tietenkin poikaystäväs sanoo sun mieliks niitä kauniita naisia vaan näteiksi, ettei pahoittaisi sun mieltä :)

      Tosin vaikeahan tuota on määritellä, se on makuasiakin, mutta mielestäni esim. hän on kaunis
      http://amazingdata.com/mediadata31/Image/hot_weird_funny_amazing_cool4_google-image-beautiful-lead_2009073101075813936.jpg
      Hän taas "vaan" nätti
      http://1.bp.blogspot.com/_Ca21XCsvg58/TQEPVvqrTaI/AAAAAAAACsE/syKl26dIeqw/s1600/25 (1).jpg

      Kaunis on mielestäni klassisen kaunis, symmetriset kasvonpiirteet, pieni pystyhkö nenä (ei siis mikään kotkannokka, possunkärsä, pottunenä), korkeat poskipäät, sileä kuulas iho, suuret kirkkaat silmät, hyvinkaartuvat kulmakarvat, ei liian ohuet ja haaleat viirut muttei myöskään ylipaksut yk:t. Huulet todella täyteläiset muttei sentään mitkään botox-pallokala-pusuhuulet. Pitkät tuuheat hiukset, hoikka mutta muodokas vartalo. Kaunis on semmoinen joka jää mieleen, mutta liian täydellinen kauneus saattaa jopa olla hitusen tylsää, pienet persoonalliset piirteethän tekevät vain kiinnostavan ja yksilöllisen näköiseksi!

      Nätti taas on semmoinen ihan-kiva-katsoa-muttei-siitä-sen-enempää. Semmoinen perussöpö ja freesi naapurintyttö, jollaisia melkein kaikki naiset ovat nuorena, tukka ehkä ponnarilla, mahdollisesti nöpönenä, ehkä pientä lapsenpyöreyttä kasvoissa niinkuin vaikka Anna Abreulla varsinkin nuorempana.
      Nätiksi voi siis hyvällä omalla tunnolla sanoa melkein ketä vaan nuorta naista, "on se ihan nätti" eli on se ihan pantava, eli ei herätä mitään suurta kuvotusta muttei toisaalta mitään suuria tunteitakaan, ainakaan ennenkuin on päässyt tutustumaan paremmin ja mahdollisesti ihastumaan siihen kuuluisaan sisäiseen kauneuteen...

      • Ei kantsi uskoa kaik

        ...ja ihan varmaan on miehen analyysi. Kukaan Mies tuollai kirjoita!


      • Analysoiva mies
        Ei kantsi uskoa kaik kirjoitti:

        ...ja ihan varmaan on miehen analyysi. Kukaan Mies tuollai kirjoita!

        Nyt haluaisin mielelläni kuulla sinun analyysisi, nimimerkki."Ei kantsi uskoa kaik" aiheesta miksen minä voi olla mies? Katsos kun en minä sillä miehisellä elimelläni kirjoita :D

        En sitten tiedä millaisissa piireissä sinä liikut ja millaisia miehiä kohtaat, mutta aikamoisia yleistyksiä taidat tehdä? Katsos kun meitä miehiä on noin puolet maapallon väestöstä, joten porukkaan mahtuu kaikenlaista kulkijaa, ja et ole varmaan ihan jokaisen kanssa vielä tehnyt tuttavuutta...

        Vai oletko aloittaja jonka nyt suututin paljastamalla miksi poikaystäväsi sanoo niitä kauniita naisia vain ihan näteiksi?


      • joku sivusta
        Analysoiva mies kirjoitti:

        Nyt haluaisin mielelläni kuulla sinun analyysisi, nimimerkki."Ei kantsi uskoa kaik" aiheesta miksen minä voi olla mies? Katsos kun en minä sillä miehisellä elimelläni kirjoita :D

        En sitten tiedä millaisissa piireissä sinä liikut ja millaisia miehiä kohtaat, mutta aikamoisia yleistyksiä taidat tehdä? Katsos kun meitä miehiä on noin puolet maapallon väestöstä, joten porukkaan mahtuu kaikenlaista kulkijaa, ja et ole varmaan ihan jokaisen kanssa vielä tehnyt tuttavuutta...

        Vai oletko aloittaja jonka nyt suututin paljastamalla miksi poikaystäväsi sanoo niitä kauniita naisia vain ihan näteiksi?

        En muuten ole äskeinen, mutta munkin silmään pisti, ettei näytä miehen tekstiltä. Mutta ei siinä mitään.

        ja niin, kyllähän säkin yleistät, jos joku.


      • älykäskaunotar
        Analysoiva mies kirjoitti:

        Nyt haluaisin mielelläni kuulla sinun analyysisi, nimimerkki."Ei kantsi uskoa kaik" aiheesta miksen minä voi olla mies? Katsos kun en minä sillä miehisellä elimelläni kirjoita :D

        En sitten tiedä millaisissa piireissä sinä liikut ja millaisia miehiä kohtaat, mutta aikamoisia yleistyksiä taidat tehdä? Katsos kun meitä miehiä on noin puolet maapallon väestöstä, joten porukkaan mahtuu kaikenlaista kulkijaa, ja et ole varmaan ihan jokaisen kanssa vielä tehnyt tuttavuutta...

        Vai oletko aloittaja jonka nyt suututin paljastamalla miksi poikaystäväsi sanoo niitä kauniita naisia vain ihan näteiksi?

        Heeeiii! Teitä miehiä on yli puolet maapallon väestöstä, faktat faktoina jookos?


    • 13+18

      Ei mikään erota nättiä kauniista. Ovat synonyymeja.

    • Itse määrittelen kauniin sellaiseksi yleiskauniiksi, joka on useimpien mielestä näyttää hyvältä. Kauniiden naisten kuvia on lehdet täynnä. Missit menee myös tähän luokkaan.

      Nätti on sellainen, joka omasta mielestäni hyvännäköinen, mutta suurimman osan mielestä ei ole kaunis. Nätti on jollaintapaa "kodikkaan" tuntuinen.

      Kaunista voi katsella, mutta nätin haluaa omaksi :)

      • idiootit

        Mistä tämä miesten kaksinaismoralismi oikein kumpuaa? Halutaan katsella kauniita mutta ei kelpuuteta suhteeseen. Samoin kun miehet aina selittävät kuinka suhteeseen halutaan se "kiltti ja siveellinen" nainen mutta sitten halutaan katsella/"renttuilla" räväkämpien naisten kanssa. Mistä tämä johtuu?

        Miksi kaunis/räväkkä ei kelpaa suhteeseen? Jos nätti nainen on pidempään sinkkuna eikä löydä miestä mutta monet ihastelevat häntä niin muuttuuko hän kauniiksi? Entä muuttuuko kaunis nätiksi jos hänen kanssaan alkaa seurustella koska eihän kauniiden kanssa voi ryhtyä parisuhteeseen?

        Ja ennenkaikkea, miksi miehet haluavat aina kahta päinvastaista asiaa? Tahdotaan niitä huippukauniita naisia mutta suhteeseen otetaan vähemmän kaunis. Sitten kuvitellaan ettei tuollaisesta tyytymisestä tule naiselle paha mieli..


    • Asiantutkija

      Farmari-Volvo voi olla ihan "nätti". Mutta Ferrari on kaunis. Kaunis eroaa jollakin tavalla nättien joukosta edukseen. Useimmiten kyse on kasvojenpiirteistä, kroppahan voi olla seksikäs vähemmänkin nätillä.

    • 10+11

      Minua ainakin miehet kutsuvat aivan yhtä paljon sekä nätiksi että kauniiksi; sama mies voi kutsua minua nätiksi, mutta myös kauniiksi. Esimerkiksi poikaystäväni sanoo minun usein olevan nätti, mutta käyttää yhtä usein myös sanaa kaunis. Nämä sanat ovat siis synonyymejä.

      Minusta vähän tuntuu, että tähän ketjuun vastanneet ovat nyt sekoittaneet sanat "nätti" ja "söpö". Söpö on kasvoiltaan ehkä hieman lapsenpyöreä ja on juuri ensimmäisen vastaajan linkkaaman "nätin" näköinen. Tämä on siis söpö, ei nätti.
      Minulla ei ainakaan ole minkäänlaista lapsenpyöreyttä ja korkeat poskipäät, mutta silti minua kutsutaan sekä nätiksi että kauniiksi, samojen ihmisten suusta.

      Toisessa kuvassa oleva nainen taas on nätti sekä kaunis.

    • ...........

      nätti = söpö, kaunis = kaunis

    • seksuaalinen olento

      Nehän ovat vähän makuasioita.

      Nätti on mielestäni sellainen hellyttävä ja tietyllä tapaa söpö ja tyttömäinen:
      http://is12.snstatic.fi/kuvat/linnea-aaltonen/img-1288334373456.jpg

      Hyvännäköinen on taas sellainen nainen, jossa on kaikki kohdallaan, oikeastaan sellainen nainen, jota jokainen mies voi toivoa, mutta josta puuttuu se viime silaus:
      http://suomenkuvalehti.fi/kuvat/2011/02/17/sara-sieppi

      Kaunissa taas on joku sellainen asia, joka tekee siitä ainutlaatuisen
      http://bollyspice.com/wp-content/uploads/2011/11/11nov_aish-statement.jpg

      Jos ajatellaan sitä kokonaisvaikutelmaa, niin nätti on niin viaton, että se näkyy koko olemuksessa, ei ehkä osaa kantaa kauniisti ruumistaan. Hyvännäköinen taas on sujut itsensä kanssa, mutta jokin mättää siinä kosketuksessa omaan seksikkyyteen. Kaunis taas on aikuinen nainen, joka on viehättävä ja joka on myös tietoinen omasta viehätysvoimastaan.

      • mielestäni taas

    • t: kaunis nainen

      Nätti on yleensä lyhyt hiuksinen nainen, koska kaunista semmosesta ei saa tekemälläkään.Kauniilla taas on kaikki sopusuhteessa, ei pieni pää tai rintakehä pieni lyhyet jalat, iso pää jne.Näteillä on siis ns. jokin tai monta kauneusvirhettä.Se voi olla oudon väriset hiuksetkin tai karmee meikki/ jotain teko juttuja.Nätti voi olla myös liian laiha tai lihava, kaunis on sopiva.

    • Sievä nainen

      Kokemukseni mukaan tuon eron määrittelevät enemmänkin naiset. Olen käsittänyt että miehelle se on useimmiten aivan sama asia, nätti=kaunis ja kaunis=nätti. Niissä ei siis ole sanottavaa eroa. Jos joku on kaunis niin hän on kaunis eikä siinä tarvita mitään sävy-eroa.

      Naiset taas ehkä kuvailevat naisia kauniiksi tai nätiksi ja tekevät näin vivahde-eron näiden kahden adjektiivin välillä. Kaunis on enemmän nätti kuin "vain" nätti.

    • sormus sormessa

      Nätin naisen kanssa seurustellaan ja kauniin naisen kanssa mennään naimisiin.

    • ..::Suvituuli::..
      • mä vaan.....

        No ilmeisesti kauneus todellakin on katsojan silmissä.....


    • mielenkiintoista123

      Vaikka sanat ovat synonyymejä, eikö niillä (muka) ole mitään eroa? Minua on sanottu kauniiksi yhdessä elämänvaiheessani aina.
      Nykyään sanotaan vain nätiksi tai hyvännäköiseksi. Aika jännä :-)
      En sitten tiedä miten olen muuttunut ulkoisesti, mutta yökerhoissa en enää pyöri niin paljoa enkä laittaudu yhtä paljon kuin ennen.

      • 2+13

        Itse en tunnista kyllä sanoissa eroja ja käytän niitä sujuvasti ristiin. Mutta jos olisi pakko keksiä joku ero, niin sanoisin että nuori nainen on nätti ja vanhempi nainen on kaunis.


    • hedelmällinen

      Nätti on sievä, hellyttävän näköinen, hieman lapsekkaan näköinen. Kaunis on kypsän naisellisella tavalla viehättävä ja huomiota herättävä, hedelmällisen näköinen.

    • Anonyymi

      Nätti on sellainen pikkusievä, viehättävä muttei täydellinen joku puuttuu jotta olisi kaunis.
      Kaunis taas on et katse jää häneen ja mieleen vaikka suuressa porukassa huomaat vaan hänet.

    • Anonyymi

      Nätti on kommentit

    • Anonyymi

      Kaunis on kasvojen määritelmä. Nätti on laajempi kokonaisuus, koko paketti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe