onko mazda 2200diesel

lavaaaaostamassa

lava auto minkälainen ysikyt luvun alkupäästä onko kokemuksia kannattasko ostaa? Vaa oisko nissan tai mitsun tai isuzun vastaavat parempia? Kaikki mielipiteet ja kommentit tervetulleita! Olen hankkimassa lava-autoa kohtuu kilometreillä ja kohtuu edullisesti ja sitte yx tuommonen mazda pisti silmään. Etenkin nissan mutta myös isuzu ja mitsubishi ovat ainakin päällisin puolin enemmän omaa silmääni miellyttävämmän näköisiä mutta ominaisuudethan ne ovat tärkeämpiä. Sillä ei ole väliä onko bensiini vai kiisseli vaan kaipaisin neuvoja ja kokemuksia enemmän tietäviltä! Miten muuten varaosien hinta ja jakopään vaihtoväli näistäki ois kiva saada tietoa että onko merkkien välillä suuria hinta tai kestävyys eroja!

2

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sgt Hulka

      B2200 diesel on tunnettu heikosta sylinterinkannestaan, voi sanoa tyyppiominaisuudeksi. Kahdeksansataa erkkiä per laaki.

      Kori ja varsinkin lavan saumat ruostuvat mielellään. Myös runko voi ruostua vakavasti, jos kurasavi on saanut rauhassa pesiytyä. Erikoisesti, ohjaamon takaseinän-lavan etureunan kohdilta kannattaa runkopalkit tutkia huolella. Pahimmillaan koko kinneri notkahtaa mutkalle, jos vähän heittää taakkaa reppuun. Kunto riippuu täysin aikaisempien omistajien hoitomentaliteetista ja ajoympäristöstä. Tämänikäisissä yleensä on matkalle mahtunut kaikenlaista käyttäjää ja käytöntapaista, niin huonoa kuin heikkoakin...

      Jarrut ovat hieman huonosti katsastuvat, takajarrut haluavat usein olla hieman puolueellisia. Vaihtamattomat jarrunesteet kostautuvat myös etupäässä, etujarrusatulat jumittavat ja korjaus on kallis. Jos palat ovat lopussa, loppuvat pian myös lompsasta rahat. Tonnin autoon tulee silloin kahden tonnin remontti.

      Varaosien saanti on melko vaihtelevaa: jarruosia ja muuta yleismallista voi löytyä tarvikkeena, mutta merkkiliike tulee myös tutuksi; ja kalliiksi. Pakoputken joudut kokoamaan huonosti sopivista tarvikepätkistä leikaten ja liimaten.

      Sinänsä muutoin toimiva auto, ilman kummempia hienouksia. Ei nosta kuljettajansa sosiaalista statusta vaan eipä seiso pakkasella tienlaidassakaan...

    • ex-nissanisti

      Nissanista itsellä kokemusta. Moottori kestää kun on laiska vapari mutta niin taitaa muissa saman ikäisissä olla. Nissanin heikoin lenkki varsinkin nelivetoisissa on vaihdelaatikko. Jos on säälittä ajettu niin laatikko porsii jossain vaiheessa. Raskaalla kuormalla ei 5-vaihdetta kannata käyttää. Runkopalkkien kunto kannattaa varmistaa varmaan joka merkissä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe