Avoliitto ja rahat

Kannattaako jatkaa

Hei olemme vanhempi avopari,2vuotta yhdessä asuneet.Minä olen eläkkeellä ja kaverini työssä vielä muutaman vuoden.
Kaverillani velkaa useista luottokorteista noin 10.000e ja asuntovelkaa 60.000e.
Nämä velat ovat olleet hänellä jo aiemmin kun tutustuimme ja hänen osake on vuokralla. Minulla ei ole velkaa ja rahaa on tullut säästettyä työvuosien ajalta, enkä ole kertonut hänelle rahoistani.

Asumme vuokralla vuokra 800e/kk jonka maksamme puoliksi.Kauppa ostokset maksetaan puoliksi vaikka minä syön paljon vähemmän ja hän ostaa samaan aikaan itselle dödöt ,lehdet, vitamiinit ym.... minä ostan taas nämä muut yksin ollessa kauppa reissulla ja maksan ihan itse ne. Joudun myös lainaamaan hänelle kuukausittain rahaa useampia pieniä summia jotka hän unohtaa maksaa jos en muistuta tilipäivänä että maksaisi takaisin.
Nyt kysynkin teidän mielipidettä onko tämä oikein että minulla maksatetaan paljon hänen ostoksiaan. Kissoilleni ostan myös ruuat itse enkä maksata hänellä.

Tulot kaverillani 4000e/kk ja minun eläke 1200e/kk.
Yksin asuessani minulle jäisi enemmän rahaa käteen kun ei tarvitsisi maksaa toisen ostoksia. NEUVOKAA MITÄ TEEN.

16

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi suostut tuollaiseen?

• Näin-me-teemme-

Alappa tekemään sillä tavalla, että kun käyt yksin kaupassa, osta sieltä maitoa, leipää, pari hedelmää ym. "pientä". Sitten kun menet miehen kanssa kauppaan, ja ostokset ovat tietenkin isommat, niin voit sanoa, että miehen vuoro maksaa, koska itse kävit eilen (toissapäivänä / torstaina / keskiviikkona..) kaupassa.

Ja kun tulet sen "täydennyskassin" kanssa kotiin, niin muista tehdä siitä iso numero.

Tai sitten itse ladot ne tavarat hihnalle ja pistät kapulan sopivaan väliin ja maksatte ne konkreettisesti puoliksi.

• 68-v

Yksinkertainen ratkaisu.

Molempien tulot kokonaisuudessaan yhdelle ja ainoalle tilille josta maksetaan talouden yhteiset ja kummankin omat menot.

Jos ei kelpaa niin vaihda kaveria!

• Kannattaako jatkaa

Minä maksan omalta tililtäni aina yhteiset maksut joita on vuokra ja sähkölasku, hän maksaa ne sitten tilipäivänä mulle jopa 2viikkoa myöhässä.
        Ai, eihän miehelleni jää kuin noin 600e kuukaudessa rahaa kun on maksanut velkansa jotka ovat ennen yhteisoloa ollut ja siitäkin menee kuukauden bensarahat että pääsee töihinsä joka on kuukaudessa noin 250e.
        Oikeasti hänelle jää 350e ruokaan ja muihin menoihin, kenoaa joka ilta luulee voittavansa ostaa joka päivä iltiksen ja perjantaipullon.
        En varmasti laita yhteiselle tilille vaan alan harkita tässä muita asioita tän kevään aikana.
        Minä pidän omista säästöistäni huolen ettei tiedä niiden olemassaoloakaan.
        Ei mun pidä omasta mielestäni hänen aikaisemmista veloista olla vastuussa.

• Ei missään nimessä yhteistä tiliä!

Aloittaja voi joko antaa käyttää itseään hyväksi tai sitten tehdä sille lopun. Sillä toisella osapuolellahan ei ole mitään syytä muuttaa tilannetta, tämä varmati sopii hänelle erinomaisesti.

• Loisija?

Yhden yhteisen tilin puolustus.

Kumppanini nettoeläke on 1859 €/kk.
        Omani vastaava 918 €/kk

Minusta yksi ja ainoa tili, jolle menevät molempien eläkkeet ja jolta veloitetaan kaikki yhteiset ja henkilökohtaiset kulut, on minusta erinomaisen kätevä järjestely!

Kumpikin toimii vapaasti, toistaan kyttäämättä!

• oppeliini

Sinun tulosi ovat todella pienet. Jos Sinun tätyy maksaa tuosta vielä miehenkin menoja, ei yhtälo ole oikea.

Olisiko sittenkin parempi kummankin asua omissa talouksissa, Sinun todellakin pitaisi pistää rahapussin suu kiinni. Kuten sanoit, tulosi riittäisi Sinulle, mutta että maksaa miehestäkin.....

Oma tupa oma lupa!

• Kannattaako jatkaa

Niin aivan oikeassa olet. Hänellä niin paljon velkaa ettei rahaa edes jää kunnolla hänelle ruokaankaan ja pelit vievät sitten loputkin.
        Kun minä maksan vuokrasta ja sähköstä puolet jää minulle vielä rahaa 750e/kk ja se ei mene minulla kyllä yksin ruokaan.
        Olen kyllä tässä todella harkinnut eroa koska silloin saan asumistukea ja ei tarvitse enää maksaa kuin omistaan.
        Taas eilen kun kävin kaupassa ja olin ostanut pojanpojalleni pizzaa ja limua hän oli syönyt pizzasta osan vaikka vartavasten sanoin että poika tulee mummia katsomaan ETTÄ ÄLÄ SYÖ NIITÄ.
        Pojanpoikani opettaa minulle pianon soittoa ja käy 1-2 kertaa viikossa luonani, leivomme myös yhdessä.
        En ole kertonut tästä asiasta pojilleni.

• kogkopekopkeoprk

Eroa. 4000 palkasta pitää saada ennen juhannusta maksettua luottokortit puhtaaksi.

• Kannattaako jatkaa

Ei millään saa maksettua . Luottokortteja on 4kpl ja niistä velkaa 10.000e sekä asuntovelka 60.000e. Tämän yhteisen asunnon vuokrasta ja sähköstä puolet sekä muut hänen laskunsa, autovelka ,vakuutukset,puh, tv-kortti ym...
        Kun lähdin hänen kanssaan asumaan en tiennyt hänen veloistaan sanoi hienosti vaan että hänellä on osake. Ei puhunut mitään että on niin veloissaan ja vielä luottokortti kierteessäkin.

Olen kyllä tosi allapäin.

• Toimi äläkä ajattele

Jätä se. Onhan sulla jo lemmikki, joka tulee paljon halvemmaksi. En ainakaan alkaisi tuommoista elättämään.

• Ymmärrystä kehiin hyvät naiset!
      Avo- tai avioliitossa.

Menimme yhteen syksyllä 1969.
      Ostimme ensimmäisen automme 1,5:n vuoden kuluttua vaimon liikeapulaisen palkasta säästämillä rahoilla.

Maksoi 1500 mk.

Eipä tuo kaveri purnannut vaikka hieman haikeasti kulunkiin suhtautuikin.
      Eikä ole myöhemminkään valittanut.

Miksi roikutte kiinni euroissanne, tai ukossanne?

• Kannattaako jatkaa

Joo ymmärrän jos on yhteisiä lapsia niin voidaan samoissa rahoissa olla mutta kun hän maksaa omaa osakettaan joka jää hänen lapsilleen niin miksi minä sitä maksaisin. Minulla on omatkin lapset jotka joskus perii minut ja säästöni.
        En minäkään purnannut lasten isän kanssa avioliitossa kun oltiin yhtä ja kummatkin maksoi tasapuolisesti eikä aiemmin oltuja velkoja.

• Geneika
        Kannattaako jatkaa kirjoitti:

Joo ymmärrän jos on yhteisiä lapsia niin voidaan samoissa rahoissa olla mutta kun hän maksaa omaa osakettaan joka jää hänen lapsilleen niin miksi minä sitä maksaisin. Minulla on omatkin lapset jotka joskus perii minut ja säästöni.
        En minäkään purnannut lasten isän kanssa avioliitossa kun oltiin yhtä ja kummatkin maksoi tasapuolisesti eikä aiemmin oltuja velkoja.

Olen monen muun kanssa samaa mieltä, että sinua käytetään nyt hyväksi. Jätä se.

Hyvä koira on uskollisempi ja parempi kaveri kuin paska mies.

• Loppuhenkonen: Tai ukossanne!

• yksin kotona

Ei ole oikein. Ota ero, muuten susta tulee köyhä kuin kirkon rotta. Se käyttää sua hyväksi vaikka se tienaa 4000 kk.Siis aivan älytöntä. älä osdta sille mitään ruokaa. Sen pitäis sulle ostaa ja maksaa enemmän vuokrasta. Äläkä missään nimessä kerro sille et sulla on rahaa säästössä.!!

ÄLÄKÄ LAINAA SILLE RAHAA!! Se tienaa noin paljon ja jos ei osaa säästää ni se on voi voi. OTA ERO!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2245
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1838
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1393
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      234
      845
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      769
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      766
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      633
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      50
      628
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe