Mistä koostuu hyvät ensitreffit? Mitä tulisi puhua? Mitä jättää ehkä kertomatta?
Onko olemassa jotain etikettiä ekoille treffeille?
Lukisin mielelläni kokemuksianne hyvistä ja huonoista ensitreffeistä :)
Ensitreffeillä
21
2070
Vastaukset
Ensitreffien koostumuksesta puhuminen tuntuu aika kornilta, sillä jokainen tekee asiat tavallaan. Se mikä toisesta toimii voi toisesta olla täysin ulkona kuvioista. Omia kokemuksia miettien seuraavat ovat toimineet omalla kohdallani ("ovat toimineet" = molemmilla on ollut hauskaa, välttämättä tilanne ei ole mihinkään silti johtanut minusta tai hänestä johtuen)
Kuitenkin lähtökohtaisesti voi alkaa asiaa lähestymään miettimällä miten hyvin toisen tuntee entuudestaan. Jos kyseessä on henkilö, jonka kanssa ei aiemmin ole juurikaan ollut tekemisissä voi esimerkiksi lähteä pikaiselle kahville katsomaan minkälainen tyyppi on kyseessä. Jos taas toisen tuntee jo hieman entuudestaan saattaa parempi vaihtoehto olla lähteä käymään jossain tai tekemään jotain yhdessä.
Jos ei toista hyvin tunne entuudestaan yleensä sitä juttua ei ihan taian helposti revitä vaan tyhjästä tekemättä kokonaisuudesta täysin esitelmämäistä yksinpuhelua. Esimerkiksi kahvittelu puolesta tunnista tuntiin toimii ihan hyvin tällaisissa tilanteissa. Jutusteluun kannattaa löytää yhteisiä aiheita, esimerkiksi jos olette tavanneet netin kautta niin siinä yksi mahdollisuus nettideittailu tai kysele mitä hän tykkää tehdä vapaa-ajallaan ja koeta löytää teitä molempia kiinnostavia asioita. Näiden pikaisten treffien pohjalta ei kannata alkaa yhtään isompia asioita miettimään vaan lähinnä keskittyä siihen, että haluaisiko tavata tätä toista joskus toisenkin kerran. Muista sopia eka tapaaminen aina julkiselle paikalle.
Entuudestaan tutun kanssa voi hyvin lähteä tekemään jotain yhdessä, yhdessä tekeminen saa aikaan sitä "me" -henkeä ja luo yhteenkuuluvuuden tunnetta. Kävely, torilla käynti, leffat, Ikea reissu, jne. vaihtoehtoja on paljon. Jos tuntuu hölmöltä pyytää toista jonnekin voi homman muotoilla tällä tavalla saaden sen tuntumaan luonnollisemmalta: "Olen lähdössä käymään paikassa X, tuletko mukaan seuraksi?"
Ohjesääntöjä toki löytyy, mutta kuten alussa jo mainitsin, toiselle yhden säännöt ovat täysin toimimattomat, toisille sopivat kuin nenä päähän. Vahvimmilla olet kun noudatat normeja, mutta tiedät koska niistä poiketa jos tarve on.
Ihan yleisesti kuitenkin kannattaa jättää ne exät kokonaan keskustelun ulkopuolelle, ellei toinen niistä satu kysymään ja silloinkin vaan puhua heistä neutraalisti ilman suurempia yksityiskohtia (älä missään nimessä ala exääsi haukkumaan). Politiikka ja uskonto ovat myös sen verran mielipiteitä jakavia aiheita, että ne kannattaa jättää myöhemmäksi, sitä paitsi tuollaiset keskustelut eivät luo ihastusta toiseen ellette satu olemaan samaa mieltä asiasta. Työasioista ei kannata puhua, niistä kun ihminen yleensä saa tarpeekseen jo arkena.
Tunteilut ja fyysinen kontakti kannattaa jättää todella vähäiselle, ellet sitten aisti toisen olevan halukas tätä harppausta tekemään (harvemmin sellaista yhteyttä toiseen saa pikaisen kahvittelun jälkeen, mutta kaikki riippuu tunnelmasta). Jos nyt haluat sitten esim. pikaisesti halata toista treffien lopuksi niin tee se sellaisella puolihuolimattomalla asenteella, joka ei saa toista juoksemaan karkuun välittömästi.
Yleensä ei ihan heti perään kannata ruveta soittelemaan vaan anna asian rauhoittua päivä tai kaksi, minkä jälkeen on mukava toista kiittää mukavasta tapaamisesta ja ilmoitella jos sinulla on kiinnostusta nähdä toisenkin kerran.
Hyviä jatkoja ja hauskoja treffejä! :)- Öö..
Ohhoh, mikä analyysi. Hyvä!
Meillä on sellainen hauska anekdootti: "ei ensitreffiruokaa".
Yhdessä syöminen on mukavaa. Siinä näkee miten toinen suhtautuu ympäristöönsä, muihin ihmisiin ja valittuun ruokapaikkaan/ruokiin. Ravintola on myös sillä tavalla julkinen ympäristö, että sinne on helppo tehdä treffit.
Ruokien valinnassa kannattaa kuitenkin muistaa että ei ota sellaista joka on itselle vaikeaa. Nauhapasta esim. on äärimmäisen hankala syötävä niin että ei sotke tai muuten näytä typerältä. Sama pätee moneen muuhun ruokaan, mieti itse. Varsinkin jos ehdotat treffipaikkaa.
Itse en lähtisi ensitreffeillä elokuviin. Mieluummin käyttäisin ajan juttelemiseen ja tutustumiseen kuin puolipimeässä istumiseen ja ehkä itselle ei-niin-mieluisen elokuvan katsomiseen. Tietysti jos aikaa on rajattomasti, elokuva voi herättää mukavia jutunalkuja. Öö.. kirjoitti:
Ohhoh, mikä analyysi. Hyvä!
Meillä on sellainen hauska anekdootti: "ei ensitreffiruokaa".
Yhdessä syöminen on mukavaa. Siinä näkee miten toinen suhtautuu ympäristöönsä, muihin ihmisiin ja valittuun ruokapaikkaan/ruokiin. Ravintola on myös sillä tavalla julkinen ympäristö, että sinne on helppo tehdä treffit.
Ruokien valinnassa kannattaa kuitenkin muistaa että ei ota sellaista joka on itselle vaikeaa. Nauhapasta esim. on äärimmäisen hankala syötävä niin että ei sotke tai muuten näytä typerältä. Sama pätee moneen muuhun ruokaan, mieti itse. Varsinkin jos ehdotat treffipaikkaa.
Itse en lähtisi ensitreffeillä elokuviin. Mieluummin käyttäisin ajan juttelemiseen ja tutustumiseen kuin puolipimeässä istumiseen ja ehkä itselle ei-niin-mieluisen elokuvan katsomiseen. Tietysti jos aikaa on rajattomasti, elokuva voi herättää mukavia jutunalkuja.Tuo ruokailukin on niin kiinni siitä, millaisesta yhteydestä ja miten tunnet toisen (kuin myös elokuvat).
Jos en toista ole aiemmin tavannut, niin ensitutustuminen ja ruokailu ei ainakaan itselleni ole kovin hyvin istuva vaihtoehto. Toisaalta jos toisen tuntee entuudestaan ja on vähän jo tullut juteltua aiemminkin, niin sellainen hieman erikoinen ruokapaikka toimii hyvin kun sinne voi yhdessä mennä ihmettelemään miljöötä tai keskustelemaan ruoasta. Aiheet ei lopu kesken ja jos toinen hitusenkaan kiinnostunut kokeilemaan joitain uutta niin yleensä lopputuloksena on mielenkiintoiset treffit.
Toisaalta ruokailussa on aina se vaarallinen miina, eli maksaminen. Sitä kun ei koskaan tiedä miten toinen suhtautuu maksamiseen (jotkut näkee sinut saitana kun et tarjoa, toiset ei voi millään suostua siihen, että joku muu maksaa hänen ruoat ja kolmannet ovat ikionnellisia jos joku sattuu tarjoamaan). Jokaiselle tapaamalleen henkilölle ei kannata alkaa tarjoamaan, varsinkaan jos vielä kituuttelee opiskelija budjetilla, silloin on helpompi ehdottaa vaan muuta tekemistä alkuun.- Öö...
walski kirjoitti:
Tuo ruokailukin on niin kiinni siitä, millaisesta yhteydestä ja miten tunnet toisen (kuin myös elokuvat).
Jos en toista ole aiemmin tavannut, niin ensitutustuminen ja ruokailu ei ainakaan itselleni ole kovin hyvin istuva vaihtoehto. Toisaalta jos toisen tuntee entuudestaan ja on vähän jo tullut juteltua aiemminkin, niin sellainen hieman erikoinen ruokapaikka toimii hyvin kun sinne voi yhdessä mennä ihmettelemään miljöötä tai keskustelemaan ruoasta. Aiheet ei lopu kesken ja jos toinen hitusenkaan kiinnostunut kokeilemaan joitain uutta niin yleensä lopputuloksena on mielenkiintoiset treffit.
Toisaalta ruokailussa on aina se vaarallinen miina, eli maksaminen. Sitä kun ei koskaan tiedä miten toinen suhtautuu maksamiseen (jotkut näkee sinut saitana kun et tarjoa, toiset ei voi millään suostua siihen, että joku muu maksaa hänen ruoat ja kolmannet ovat ikionnellisia jos joku sattuu tarjoamaan). Jokaiselle tapaamalleen henkilölle ei kannata alkaa tarjoamaan, varsinkaan jos vielä kituuttelee opiskelija budjetilla, silloin on helpompi ehdottaa vaan muuta tekemistä alkuun.Onhan se miina, joo. Kannattaisko puhua asioista etukäteen? Jos ei pysty yhden aterian maksamisesta sopimaan, suhteen tulevaisuus ei ole muutenkaan kovin hyvä.
Olettamusten pohjalta toimiminen on suurin yksittäinen syy epäonnistuneisiin treffeihin ja ylipäätään ihmissuhteisiin. - yks vaa..
Öö... kirjoitti:
Onhan se miina, joo. Kannattaisko puhua asioista etukäteen? Jos ei pysty yhden aterian maksamisesta sopimaan, suhteen tulevaisuus ei ole muutenkaan kovin hyvä.
Olettamusten pohjalta toimiminen on suurin yksittäinen syy epäonnistuneisiin treffeihin ja ylipäätään ihmissuhteisiin.Varmaan jäis naiselle hyvä maku hommasta suuhun jos jo ennen ensi tapaamista mies alkais länkyttämään euroista... Ei tarvii hirveä ekspertti olla jos sanoo sen iso turn-off ainakin nuorempien keskuudessa.
- ristikuulustelu,
Ehdoton ei ensitreffeillä on se, että älä puhu entisistä. Mikään ei ole kamalampaa kuin kuunnella ex-tyttöystävista ja ex-treffeissä kaiken.
Älä paasaa muutenkaan mistään sulle tärkeestä asiasta. Jos vastapuoli ei ole kiinnostunut jääkiekosta, älä jaarittele siitä. Ei muutenkaan mitään elämäntarinaa vaan kepeää vastavuoroista juttelua.- ..................
Kuten myös päinvastoin, eräs nainen jopa intoutui näyttämään kuvia lomaretkestään exänsä kanssa. Nyt tuo onneksi jo pelkästään huvittaa. :)
- näin meikä
En ikinä puhu ex tyttöystävistä tai mistään yhen illan suhteista. En myöskään politiikasta. en myöskään haukkuisi ketään tuntemaani ihmistä ja en ylensäkkään hauku ketään tai arvostele ketään tai kenenkään pukeutumista tai muuta.
Hyviä puheenaiheita on musiikki, elokuvat, urheilu jossain määrin, kaupungin tapahtumat, koulu / työ, ... Minulle ekat treffit ovat kahvikupin tai viinilasillisen mittaiset. Silloin selviää onko kiinnostusta puolin ja toisin myös livenä. Seuraavilla treffeillä, jos sellaiset tulee, voi sitten mennä jo vaikka syömään. Silloin voi myös jo jutella henkilökohtaisistakin asioista.
Mutta ei ole mitään sääntöjä. Ekat treffit voivat jatkua siitä kahvikupillisesta miten pitkälle saakka tahansa, jopa seuraavaan maanantaiaamuun :-) Pääasia, ettei aseta niille liikaa odotuksia eikä sitoudu liian pitkään aikaan etukäteen; syöminenkin voi muuttua tosi kiusalliseksi jos kemiat eivät lainkaan toimi.- Help?
Entä jos matkustan toiseen kaupunkiin tapaamaan uuden nettitutun ekaa kertaa? Kannattaako silloin jättää reissu lyhyemmäksi ja käydä vain kahvilla vai pidemmäksi? Matkustamisessa menee yli 2 tuntia, ja julkiset ei kulje kovinkaan tiuhaan tahtiin, että siinä on joko n.2 tunnin tapaamisaika tai 3 tunnin tapaamisaika. Voisi olla kai 5 tuntiakin jos lähtisin ihan viimeisellä bussilla, mutta se olisi varmaan liikaa ekalle kerralle?
En ole aikaisemmin matkustanut toiseen kaupunkiin tapaamaan uutta tuttavaa, joten en oikein tiedä mikä olisi sopiva aika. Tietty varmaan juttelen vielä tämän henkilön kanssa, ja kysyn monelta voitaisiin nähdä, mutta koska minä olen se joka matkustaa, niin mun pitäisi itse tässä selvittää, että mikä on se järkevin tapaamisaika, jottei se ole liian lyhyt eikä liian pitkä, niin että voisin itse ehdottaa jotain aikataulua.Jos noinkin kauas matkustat niin haluat varmaan joka tapauksessa käydä itse siellä myös syömässä, joten itse asennoituisin ainakin kolmen tunnin visiitin kannalle. Ensin tapaaminen kahvin tai olusen merkeissä ja jos synkkaa niin varmaan ne jäljellä olevat tunnitkin kuluisivat leppoisasti. Jos ei synkkaa niin kävisin itsekseni syömässä ja miettisin jo etukäteen kyseisestä kaupungista jotain nähtävää, ettei reissu menisi kokonaan harakoille.
- Help?
simasuuneiti kirjoitti:
Jos noinkin kauas matkustat niin haluat varmaan joka tapauksessa käydä itse siellä myös syömässä, joten itse asennoituisin ainakin kolmen tunnin visiitin kannalle. Ensin tapaaminen kahvin tai olusen merkeissä ja jos synkkaa niin varmaan ne jäljellä olevat tunnitkin kuluisivat leppoisasti. Jos ei synkkaa niin kävisin itsekseni syömässä ja miettisin jo etukäteen kyseisestä kaupungista jotain nähtävää, ettei reissu menisi kokonaan harakoille.
Entä kannattaako ekalle tapaamiselle tuoda sille naishenkilölle jotain? Ruusua tai muuta? En halua kuitenkaan mennä liiallisuuksiin, koska vaikka molemmat etsii kaveruutta syvempää, niin en halua kuitenkaan säikäyttää toista pois, etenkin jos toinen näkee jo heti, ettei tunne vetoa.
Ja kannattaako kehua toisen ulkonäköä? Vai saattaako sekin tuntua painostavalta, jos toinen jo tapaamisen perusteella tietää, ettei halua mitään kaveruutta kummempaa? En haluaisi kuitenkaan antaa sitäkään kuvaa, ettei minua kiinnostaisi, tai etten pitäisi häntä kauniina. Haluaisin toisaalta antaa kiinnostuneen mutta tarpeeksi rennon kuvan, etten vaikuttaisi liian painostavalta tai välinpitämättömältä. Olen erimieltä kuin simasuuneiti noitten treffien organisoinnista, varsinkin kun kyseessä on nettituttavuus eikä entuudestaan tuttu kaveri
Ekoille treffeille ei kannata lähtökohtaisesti varata kovin pitkää aikaa, varsinkaan jos kyseessä on tyyppi, jota et entuudestaan hirveästi tunne. Tämä siksi, että sitä puhuttavaa todellakaan ei tavallisesti ole hirveästi ja sellainen väkinäinen jutustelu kiusallisilla hiljaisilla hetkillä höystettynä harvemmin on kovin antoisaa.
Jos jotain yhteistä tekemistä keksitte niin sitten voi ilmoitella hieman pidemmästä tapaamisesta, mutta parhaiten homma onnistuu kun sovit lyhyen tapaamisen ja jätät aikatauluusi tilaa treffien jälkeen jos homma luistaakin odottettua paremmin ja toisen seurassa viihtyy oikein hyvin (asiasta kannattaa myös vinkata toiselle). On molempien kannalta mukavampaa venyttää mukavaa tapaamista vähän pidemmäksi kun häippästä ennen aikojaan jos ei juttu luista eikä kemiat toimi.walski kirjoitti:
Olen erimieltä kuin simasuuneiti noitten treffien organisoinnista, varsinkin kun kyseessä on nettituttavuus eikä entuudestaan tuttu kaveri
Ekoille treffeille ei kannata lähtökohtaisesti varata kovin pitkää aikaa, varsinkaan jos kyseessä on tyyppi, jota et entuudestaan hirveästi tunne. Tämä siksi, että sitä puhuttavaa todellakaan ei tavallisesti ole hirveästi ja sellainen väkinäinen jutustelu kiusallisilla hiljaisilla hetkillä höystettynä harvemmin on kovin antoisaa.
Jos jotain yhteistä tekemistä keksitte niin sitten voi ilmoitella hieman pidemmästä tapaamisesta, mutta parhaiten homma onnistuu kun sovit lyhyen tapaamisen ja jätät aikatauluusi tilaa treffien jälkeen jos homma luistaakin odottettua paremmin ja toisen seurassa viihtyy oikein hyvin (asiasta kannattaa myös vinkata toiselle). On molempien kannalta mukavampaa venyttää mukavaa tapaamista vähän pidemmäksi kun häippästä ennen aikojaan jos ei juttu luista eikä kemiat toimi.Siis miten niin eri mieltä? Kirjoitin, että "Minulle ekat treffit ovat kahvikupin tai viinilasillisen mittaiset." Eli tuon enemmästä ei sovita etukäteen.
Mutta jos matkustaa kauas treffien takia niin kannattaa varmaan samalla reissulla tutustua kaupunkiin ja käydä siellä syömässä tms. JOS niin hyvin kävisi että treffikumppanin kanssa viihtyisikin hyvin niin silloin sen tutustumisen/ruokailun voisi tehdä yhdessä, mutta sitä ei kannata luvata ennen kuin sen kahvitapaamisen aikana.
- Myynnin opaskirja
Treffit ovat myyntitilanne, jossa sinun pitää myydä persoonasi toiselle. Myynnin filosofiassa opetetaan paljon ihmisten vuorovaikutuksesta, siitä miten saat toisen pitämään sinusta ja miten vastapuoli ei huomaa asian tahallisuutta. Ostaja ei saa huomata että myyjä myy. Tässä myynnin vuorovaikutuksesta treffeihin sovellettuna:
1. Ihmiset rakastavat kertoa itsestään ja itselle tärkeistä asioista. Treffeillä keskustelun voi avata vaikka kysymällä harrastuksista. Tunnustele samalla onko aihepiiri sopiva. Henkilöstä on helposti luettavissa, jos aihe on hankala. Tällöin vaihda keskustelua uuteen aiheeseen.
2. Kun henkilö alkaa kertomaan harrastuksestaan, sanotaan nyt vaikkapa baletista, niin etsi siitä kiinnekohta omaan elämääsi. Esimerkiksi kerrot, että niin muuten pikkusiskosi harrasti kanssa balettia aikoinaan yms. tai kerro siitä miten katsoit juuri elokuvan black swan ja kysele hänen mielipidettään asiaan. Älä skippaa tätä vaihetta, äläkä väitä ettei kiinnekohtaa löydy. Jokaisesta aiheesta saa kiinnekohdan ja tässä lajissa kehittyy. Jos suoraa kiinnekohtaa ei löydy, hae se jostain läheltä niin että saat vuorovaikutteisen keskustelun aikaiseksi.
3. Tee ”nostoja” henkilön kertomasta. Tätä tehokeinoa käytetään hillitysti ja varovaisesti ettei vastapuoli mitenkään saa sitä huomata. Nostolla tarkoitetaan nopeaa kehua toisen kertomasta. Jos treffikumppani sanoo ”harrastan balettia” olisi siihen vaikkapa seuraavanlainen nosto kiinniotto ”no mutta toihan on hieno harrastus, mä muistan kun mun pikkusisko harrasti sitä vuosia sitten”
4. Elekieli on myynnissä tärkeä. Nyökyttele, katso silmiin ja älä ole eleetön. Extrovertistä ihmisestä tunnetilat näkyvät myös eleinä ja ilmeinä, sekä äänen intonaationa. Tämä on vaikeimpia opeteltavia asioita mikäli se ei tule luonnostaan ja näyteltynä se on kaikkea muuta kuin vetovoimaista.
5. Kun keskustelu kääntyy sinuun muista että vaatimattomuus kaunistaa. Ylimielisyys on myyjän/treffaajan pahimpia virheitä, koska se saa vastapuolen tuntemaan vastenmielisyyttä. Älä kuitenkaan ole muka-vaatimaton, koska sen sanoma kääntyy ylimielisyydeksi, esim. ”ei mulla hirveästi rahaa ole, pari taloa, kesämökki ja muutama auto”.
6. Anna vastapuolelle aikaa ja tilaa tehdä kiinniottoja. Mikäli hän on ujo ja varovainen, niin heitä se pallo sinne perille, eli kysy. ”Mä harrastan mökkeilyä, miten tykkäätkö sä liikkua luonnossa?”
7. Puhu aina positiivisessa sävyssä. Mikäli aihe meinaa mennä vaikeaan aihepiiriin, käännä se pehmeästi pois. Jos ex-tyttöystäväsi jätti sinut kesken black swan elokuvaa, ei leffaa kannata jäädä pyörittelemään. Aihepiirin vaihto nätisti toiseen on silloin paikallaan.
8. Myyjän/treffaajan pahimpia ansoja on alkaa puhumaan kilpailijoistaan, hyvää tai pahaa, ihan sama. Älä siis missään nimessä puhu ex-tyttöystävistäsi mitään, ei hyvää eikä pahaa.
9. Älä keskeytä toisen puhetta, mutta hyväksy se että sinut keskeytetään. Kun sinut keskeytetään tee siitä nosto kiinniotto.
10. Myynnissä haetaan clousi ja sitä pitää uskaltaa kysyä ”ostatko sinä tämän?” Treffeillä haetaan pidempää suhdetta, joten treffien lopuksi kysytään ”nähdääkö uudestaan?”.
Kun tämän myynnin vuorovaikutusoppaan oppii niin, että vastapuoli ei huomaa tässä mitään opeteltua, on peli voitettu. Jälkeenpäin tyttö ajattelee mielessään, että "voi vitsi kun se olikin mukava poika ja sillä on jotenkin niin samanlainen maailmankuva ja arvomaailma". - Kyseleväinen
KIITOS vastauksista! :)
Myynnin opaskirja, vastauksesi on loistavaa luettavaa! Toimii myös muihinkin ihmissuhteisiin :)
PS: Itse en haluaisi saada ekoilla treffeillä ruusua..- Öö...
Jos todella tarvit käsikirjan onnistuaksesi treffeillä, säälin sitä toista...
Omana itsenään pitää pärjätä. Sen oman itsen kanssa joudut olemaan päivittäin jos treffeistä tuleekin vakavasti otettava suhde. Ei siitä pitkän päälle tule mitään että pitää aina tarkistaa ohjekirjasta... Puhu aina positiivisessa sävyssä... Kääk! - kutonen-
Öö... kirjoitti:
Jos todella tarvit käsikirjan onnistuaksesi treffeillä, säälin sitä toista...
Omana itsenään pitää pärjätä. Sen oman itsen kanssa joudut olemaan päivittäin jos treffeistä tuleekin vakavasti otettava suhde. Ei siitä pitkän päälle tule mitään että pitää aina tarkistaa ohjekirjasta... Puhu aina positiivisessa sävyssä... Kääk!Minusta tuo ohjelista on oikein hyvä eikä vain treffeiilä vaan ihan joka päivä kun tapaat uusia ihmisiä, ei tuo oppi ole pahitteeksi. Positiiviset ihmiset vetää puoleensa.
- hyvät treffit
Vein yhen naisen treffeille viime kesänä. Vuokrasin kesämökin järven rannalta joten vein sen sinne. Ostin hyvää ruokaa joten grillattiin ja syötiin hyvin, saunottiin ja uitiin myös monta kertaa ja takkatulen äärellä juotiin siiderii ja juteltiin ja lopuksi nukuttiin vierekkäin. Aamulla sain haluksia ja monta pusua ja nukuttiinkin lähekkäin puoleen päivään kunnes oli aika lähtee kotiin....
- naakka
oi, mä olisin aika myyty jos mulle tuotaisiin ruusu ekoilla treffeillä. Tai millä tahansa treffeillä. Tuollainen huomaavaisuus puuttuu nykyään lähes kokonaan (oman kokemuksen mukaan) meiltä.
Huoh, ripaus romantiikkaa, vaivannäköä jne. - vinkki Ville
http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2012032315364032_lz.shtml
Tässä pari vinkkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa2383314Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard312397Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3282104SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän792022Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1081921Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --431793Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.321701Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue321492Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1251361Särkyneelle sydämelle
Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂301360