Miksi aikuinen mies asuu äitinsä kanssa?

ihmettelen...

Niin miksi??
Olen törmännyt yhteen kivanoloiseen mieheen, mutta sain kuulla, että asuu rivitalossa äitinsä kanssa. ikää miehellä on ehkä n.43 v.

305

12880

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekana tulee mieleen omaishoitajuus.

• Mulle taas

Äidin passaaminen.

• Hieman paha

Tai sairas, riippuvainen äiti-poikasuhde. Huomaat kyllä tutustumalla onko aihetta huoleen.

Nuoren on hyvä itsenäistyä viimeistään 20-25v puhumattakaan oikeasti aikuisista.

• Hieman paha kirjoitti:

Tai sairas, riippuvainen äiti-poikasuhde. Huomaat kyllä tutustumalla onko aihetta huoleen.

Nuoren on hyvä itsenäistyä viimeistään 20-25v puhumattakaan oikeasti aikuisista.

Ainahan noissa joku syy löytyy. Olisiko kuitenkin suurimpana syynä syrjäytyminen? Jotkut eivät poistu huoneestaankaan lähes ollenkaan vuosiin. Eli ei kykene toimimaan ulkomaailman kanssa. Tai paniikkihäiriö. Tai masennus.

Mun mielestä nuo passaamisvastaukset on Suomessa todella marginaalitapauksia.

Ja olen kyllä samaa mieltä, että nuoren pitäisi itsenäistyä mielellään 20 tietämissä, mutta se vaatii jonkinlaista kasvatusta vanhemmilta tai helvetin hyvää sosiaalihuoltoa, jota Suomessa on vasta varsin vähän. Jos nuori ei kykene tulemaan huoneestaan ulos, niin miten se hakisi itselleen apuakaan?

• JT,mies

Toisena tulee mieleen Jehovantodistajuus.

• .....

Sinun mielipidettäsi ei kysytty.

• harhaoppi
        JT,mies kirjoitti:

Toisena tulee mieleen Jehovantodistajuus.

Miten se jehovantodistamiseen liittyy ?

• ex juoppo.
        ..... kirjoitti:

Sinun mielipidettäsi ei kysytty.

Homo tai mielenterveysongelmainen, juoppo.

• näitä piisaa...
        ex juoppo. kirjoitti:

Korvien väli ei ole kunnossa, äiti pesee pyykit.
        Poika kohta 50v.

• kaikkea näkköö
        näitä piisaa... kirjoitti:

Poika kohta 50v.

Tiedän veljekset jotka asuvat äitinsä kanssa, molemmat reilusti yli 50v.

Hoh hoh.

• Oma elämä
        omanlainen_tallaaja kirjoitti:

Ainahan noissa joku syy löytyy. Olisiko kuitenkin suurimpana syynä syrjäytyminen? Jotkut eivät poistu huoneestaankaan lähes ollenkaan vuosiin. Eli ei kykene toimimaan ulkomaailman kanssa. Tai paniikkihäiriö. Tai masennus.

Mun mielestä nuo passaamisvastaukset on Suomessa todella marginaalitapauksia.

Ja olen kyllä samaa mieltä, että nuoren pitäisi itsenäistyä mielellään 20 tietämissä, mutta se vaatii jonkinlaista kasvatusta vanhemmilta tai helvetin hyvää sosiaalihuoltoa, jota Suomessa on vasta varsin vähän. Jos nuori ei kykene tulemaan huoneestaan ulos, niin miten se hakisi itselleen apuakaan?

Olen yli 40 vuotias omaishoitaja.Jos tekee mieli pistää oma Äiti laitoshoitoon sen takia että haukutaan peräkammarin pojaks ni pistäkää Toimeksi!!!Ajakaa te sen oman elämänne takia vanhukset laitokseen.Voin laittaa vaikka sähköposti-osoitteen mihin vastailla.Se on turha naamaa soitella siellä omassa elämässä jos joku jää hoitamaan Äitiä joka ei millään halua laitoshoitoon mutta apua tarvii.

• typeryskin

Ekana tulee mieleen kehitysvammaisuus, korvienväliongelmat.

• marrjanpoimijoit
        typeryskin kirjoitti:

Ekana tulee mieleen kehitysvammaisuus, korvienväliongelmat.

Heikkolahjainen tai juoppo mies, jos näitä mamareita voi miehiksi kutsua.
        Vanha sanonta "ei tullut miestä, tuli marjanpoimija"

• kylmästotuus

Huvittavia nämä omaishoitaja/äidistä pidetään huolta selitykset.
        Totuus on, äiti pitää huolta nyhveröpojastaan.
        Naiset nauraa tälläisille miehille.

• sairastajuttua

Miksi kannatte huolta asiasta? Eihän teille kelpaa mitkään 50v ukot.

• jgoirahioos

Ex naisystäväni joka on nyt 63 vuotias, pitää huolta omasta äidistään joka on 93 vuotias nyt. Asuvat uima.altaallisessa omakotitalossa meren rannalla Helsingissä.

Nimimerkki kylmästotuus, meni vähän pieleen sinullakin

• päivänpaiste420
        Oma elämä kirjoitti:

Olen yli 40 vuotias omaishoitaja.Jos tekee mieli pistää oma Äiti laitoshoitoon sen takia että haukutaan peräkammarin pojaks ni pistäkää Toimeksi!!!Ajakaa te sen oman elämänne takia vanhukset laitokseen.Voin laittaa vaikka sähköposti-osoitteen mihin vastailla.Se on turha naamaa soitella siellä omassa elämässä jos joku jää hoitamaan Äitiä joka ei millään halua laitoshoitoon mutta apua tarvii.

Ei tässä omaishoitajia arvostella vaan vässyköitä sinkkupoikia, alemman tason miehiä jotka kuppaavat äitinsä pientä eläkettä loisimalla avuttoman vanhuksen helmoissa kuin housuunkuseva pikkupoika.
        Naapuritkin nauraa tälläisille ntimiehille.

• gwouh
        päivänpaiste420 kirjoitti:

Ei tässä omaishoitajia arvostella vaan vässyköitä sinkkupoikia, alemman tason miehiä jotka kuppaavat äitinsä pientä eläkettä loisimalla avuttoman vanhuksen helmoissa kuin housuunkuseva pikkupoika.
        Naapuritkin nauraa tälläisille ntimiehille.

Espanjassa on kuuleman mukaan yleistä, että kolmekymppiset "lapset" asuvat yhteisasumuksessa vanhempineen. Antoivat selitykseksi, että järjestely mahdollistaa autoja ja leveämpää elämää. kuin vaihtoehto että jokainen asuisi erikseen, ja joutuisi erikseen maksaa joka asunnon kustannukset erillään.

Yhdistämällä saa espanjalaisten mielestä voimavarat yhdistettyä, ja jokainen voi saada heti enemmän luksusta ympärilleen.

• Marjanp0imij0ita
        Hieman paha kirjoitti:

Haluan vähän puolustaa näitä äitin mekossa asuvia ntimiehiä.
        Kaikille ei vaan anneta elämässä samanlaisia eväitä, heikkoluonteiset eivät vain jaksa yrittää.
        Lapaset vain tippuu käsistä kun oikeat miehet jaksavat pinnistää "nokka tuuleen" -asenteella.

• SummerOfLove18
        Marjanp0imij0ita kirjoitti:

Haluan vähän puolustaa näitä äitin mekossa asuvia ntimiehiä.
        Kaikille ei vaan anneta elämässä samanlaisia eväitä, heikkoluonteiset eivät vain jaksa yrittää.
        Lapaset vain tippuu käsistä kun oikeat miehet jaksavat pinnistää "nokka tuuleen" -asenteella.

Suurin osa ntimiehistä on maatiaisia. Nössyköitä.

• aitosinkkumies45
        Hieman paha kirjoitti:

Joopa joo.

Siis meinaat ihan tosissasi, että jos äiti on vaikka 90-vuotias tai yli, niin eikun lumihankeen vain tai kunnalliseen hoitolaitokseen. Ai niin, unohdin, nykyisellä "hyvinvointiyhteiskunnalla" ei ole enää varaa hoitaa ikäihmisiä vanhainkodeissa, vaan porukka "saa olla rauhassa" omassa kodissaan (lue: tulla toimeen omin päiten). Eiköhän tuossa tilanteessa ole ihan normaalia, että kun ikäihmisiä ei voi heitteillekään jättää, niin silloin katsotaan perään, jos asutaan esimerkiksi maalla saman katon alla.

Ai niin, itselläni omat vanhemmat ovat jo kuolleet. Äiti kuoli ollessani 13-vuotias, isälle toimin parikymppisenä omaishoitajana (asuen tuolloin jo opiskelijana omassa taloudessa), ja isäni kuoli ollessani 26-vuotias. Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista, kuin mitä harhoissaan oleva kermaperseporukka jossain Suoli24:ssa väittää.

Aloittajalle. Oman terveen järjen käyttö on sallittu, jopa suotavaa, jos on ylipäätänsä mitä käyttää...

• Pisuaari
        sairastajuttua kirjoitti:

Miksi kannatte huolta asiasta? Eihän teille kelpaa mitkään 50v ukot.

Äiti vihaa nyhverö poikaansa.

• Anonyymi
        kaikkea näkköö kirjoitti:

Tiedän veljekset jotka asuvat äitinsä kanssa, molemmat reilusti yli 50v.

Hoh hoh.

Tapaus on jossa veljekset n.70vee asuivat äitinsä kanssa ja harmillinen tapaus vielä kun saman päivän aikana samaan kellonaikaan poistuivat tuonpuoleiseen , kummallekin osui onnettomuus ja eri puolen kaupunkia, tää tapahtui heti Milleniumin jälkeen Turun liepeillä.

• Anonyymi
        kylmästotuus kirjoitti:

Kovin on yksipuoliset käsitykset. Monenlaista joukkoon mahtuu ei se aina noin ole.

• Anonyymi
        näitä piisaa... kirjoitti:

Poika kohta 50v.

Koulukiusattu nössö tai parisuhteeseen kelpaamaton mammelo.

• Anonyymi
        Hieman paha kirjoitti:

Mies on sairas päästään. Vajakki.

• Anonyymi
        SummerOfLove18 kirjoitti:

Suurin osa ntimiehistä on maatiaisia. Nössyköitä.

Suurin osa ntimiehistä on työttömiä alkoholisteja. Vässyköitä.

• Anonyymi
        Hieman paha kirjoitti:

Kateellisen puhetta, kun sinua ei kukaan hoivaa.

• Anonyymi
        kylmästotuus kirjoitti:

Voihan molemmat olla vajukkeja, sekä vanha äiti ja aikuinen 50+ mies, nurkissa loisimassa odottamassa ruokaa eteen.
        Äitin pakko näyttää iloista naamaa ettei pojulle tule paha mieli.

t. yksiöjankuttaja, Lemiläinen mies.

.

• Anonyymi
        ex juoppo. kirjoitti:

Voihan äitikin olla vajukki.
        Jaksaa hyysätä nurkkiin paskovaa aikuista poikaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan äitikin olla vajukki.
        Jaksaa hyysätä nurkkiin paskovaa aikuista poikaansa.

Miksi et aloita uutta keskustelua, jos tämä aihe kiinnostaa?
        Ihan typerää nostaa kymmenen vuotta vanhaa aloitusta..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et aloita uutta keskustelua, jos tämä aihe kiinnostaa?
        Ihan typerää nostaa kymmenen vuotta vanhaa aloitusta..

Nosto.

• Anonyymi
        Hieman paha kirjoitti:

Parisuhteeseen kelpaamaton mies loisii äitinsä nurkissa vielä 50+

..

• Anonyymi
        UUSI
        Hieman paha kirjoitti:

15:41
        Tuollaiseen olen omassa havainnossa päätynyt.
        On julmaa, jos äiti pitää poikaa lieassa. Napanuora ei irtoa.
        Vilma

• disasteress

Minulle tuli ensimmäisenä mieleen mielenterveyskuntoutujuus. Siis se mies on kuntoutuja.

• Komps.

• Anonyymi
        omanlainen_tallaaja kirjoitti:

Komps.

Juuri näin.

• Anonyymi

olen, sanotaan heikkolahjainen, mutta leikkaan nurmikon, imuroin, poimin omenoita äidille ja isälle ja poimin kaikki mädät omenat puutarhasta pois.

ja käyn töissä, olen käynyt pitkään, sanotaan ettei sieltä juurikaan tienaa mitään. )=

silti minulla on omaisuutta, fyysistä terveyttä kohtuullisesti ja polla toimii paremmin kuin monella teillä (oikeilla) mielenterveyspotilailla.

sen takia en viihdykään seurassanne kun juttunne ja käytöksenne on samaa tasoa tämän palstan kanssa.

on minulla oma kämppä. =) on vanhemmilla oma kämppä. =) yms.

potuttaako, on syytäkin, sillä kaljaa litkimällä ja tupakkaa polttamalla ei synny kuin luusereita, menkää itse töihin minimikorvauksella ja kerätkää kohtalainen omaisuus siitä millä pärjätä elämässä.

onko teistä siihen?

ei ole, sitä minäkin.

ja isää autan. olen 2 kertaa pelastanut hänet tukehtumiselta, onko teistä siihen?

potaskaa palstalla jauhamiseen teistä on, hah! ette edes tervehdi porukkaa kaupungilla ja kehu ihmisiä kuten minä teen, kehumalla ihmisiä asioita hoidetaan.

ei näin palstalla roikkuen, ja vanhemmat tarvitsevat enemmän apua myöhemmin kun heille tulee ikää joten autan heitä myöhemminkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

olen, sanotaan heikkolahjainen, mutta leikkaan nurmikon, imuroin, poimin omenoita äidille ja isälle ja poimin kaikki mädät omenat puutarhasta pois.

ja käyn töissä, olen käynyt pitkään, sanotaan ettei sieltä juurikaan tienaa mitään. )=

silti minulla on omaisuutta, fyysistä terveyttä kohtuullisesti ja polla toimii paremmin kuin monella teillä (oikeilla) mielenterveyspotilailla.

sen takia en viihdykään seurassanne kun juttunne ja käytöksenne on samaa tasoa tämän palstan kanssa.

on minulla oma kämppä. =) on vanhemmilla oma kämppä. =) yms.

potuttaako, on syytäkin, sillä kaljaa litkimällä ja tupakkaa polttamalla ei synny kuin luusereita, menkää itse töihin minimikorvauksella ja kerätkää kohtalainen omaisuus siitä millä pärjätä elämässä.

onko teistä siihen?

ei ole, sitä minäkin.

ja isää autan. olen 2 kertaa pelastanut hänet tukehtumiselta, onko teistä siihen?

potaskaa palstalla jauhamiseen teistä on, hah! ette edes tervehdi porukkaa kaupungilla ja kehu ihmisiä kuten minä teen, kehumalla ihmisiä asioita hoidetaan.

ei näin palstalla roikkuen, ja vanhemmat tarvitsevat enemmän apua myöhemmin kun heille tulee ikää joten autan heitä myöhemminkin.

Oikein! Olet hyvä mies. Olen itse samanlainen.

:)

t. Oolofi Mahe

• Anonyymi

Voihan molemmat olla vajukkeja, äiti ja aikamiespoika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan molemmat olla vajukkeja, äiti ja aikamiespoika.

Vajukki on se, joka jaksaa nostaa tällaisen kymmenen vuotta vanhan aloituksen..
        Koita keksiä nyt jotakin vähän parempaa

• Kyseessä on

joku koskaan naista saamaton ATM. Kierrä kaukaa!

• kotona taasen.

Maalta kaupunkiin työn perässä muuttaneet mammanpojat palaavat takaisin jossain vaiheessa takaisin äitinsä helmoihin loisimaan.
        -Eläkkeen tai potkujen jälkeen.
        Naisrintamalla kun ei yleensä flaksi käy.

Vanha äiti ottaa tietenkin pojun avosylin vastaan.

• hetimuuttaa
        kotona taasen. kirjoitti:

Maalta kaupunkiin työn perässä muuttaneet mammanpojat palaavat takaisin jossain vaiheessa takaisin äitinsä helmoihin loisimaan.

Näitä pellejä riittää.

• olenviallienne
        hetimuuttaa kirjoitti:

Näitä pellejä riittää.

Poika ymmärtää jossain vaiheessa ettei naiset ole häntä varten. Se on hyvä myöntää epäonnistuneensa, aikaisemman itselle valehtelun sijaan jota jatkui vuosia.
        Vika oli aina naisessa.

• löysälahkeessa
        kotona taasen. kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu, moni nynny itsensä tästä tunnistaakin.
        Tosin eihän näitä housuunpaskojia ole kuin 1% miehistä.

• Anonyymi
        löysälahkeessa kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu, moni nynny itsensä tästä tunnistaakin.
        Tosin eihän näitä housuunpaskojia ole kuin 1% miehistä.

Ei jää 1%
        näihin törmää jatkuvasti.
        Vässyköinti on kuin epidemia. Lisääntyy.

• Anonyymi

Siivoton olemus paljastaa mamman pojan.
        Kaikki huomaa jännityksestä tärisevän nössön.

• Anonyymi

Minä olen ''peräkammarinpoika'', mutta olen ollut monen naisen kanssa. Huvittaa nämä yleistykset että peräkammarin poika ei muka saa p*llua. Hah. Ja mitä siitä vaikkei saisikaan. Täysin yliarvostettua. Olen jo kyllästynyt koko seksiin.

t. Stan Dardi

• Anonyymi
        hetimuuttaa kirjoitti:

Näitä pellejä riittää.

Haista vittu. Vaikak olen peräkkammarin poika, olen miljoona kertaa kovempi jätkä kuin kaltaisesi ylimielinen perusjuntti, joka saa kiksit toisten haukkumisesta.

t. Stan Dardi

• Anonyymi

Puhu suomea ja kerro heti mitä tarkoittaa ATM.

t. Backroom Boa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhu suomea ja kerro heti mitä tarkoittaa ATM.

t. Backroom Boa

Esim stani dardi. Housuunkuseva vässykkä. Äitillä loisiva mies. Pummi.

• ihmettelen...

Ihmetyttää vain, kun mies tosiaan vaikuttaa kivalta ja komeakin hän on. Mutta kieltämättä meni vähän fiilis tuosta jutusta.... Tietysti jos olisi omaishoitaja niin sitten sen voisi ehkä ymmärtää. Olen kuitenkin käsittänyt ettei äitinsä ainakaan mikään muistamaton tai liikuntakyvytön ole.

• S M

"Tietysti jos olisi omaishoitaja niin sitten sen voisi ehkä ymmärtää."

Onko ihmiset nykyään näin kylmiä toisiaan kohtaan, että jos aikuinen mies olisi omalle äidilleen omaishoitajana ja sen takia asuisi samassa talossa, niin sen voisi EHKÄ ymmärtää. On kyllä arvot muuttuuneet aika karmaisevaan suuntaan.

• Joo,

älä nyt rakenna mitään fiiliksiä vielä, toisaalta oheiset arvailutkin turhia.
        Sinun täytyy vaan ajan kanssa saada selville mistä on kysymys. Onko jollain tavalla aikaansaamaton, millainen tyo yms. Ne aikanaan ratkaisevat.

• Ihmettelen...
        S M kirjoitti:

"Tietysti jos olisi omaishoitaja niin sitten sen voisi ehkä ymmärtää."

Onko ihmiset nykyään näin kylmiä toisiaan kohtaan, että jos aikuinen mies olisi omalle äidilleen omaishoitajana ja sen takia asuisi samassa talossa, niin sen voisi EHKÄ ymmärtää. On kyllä arvot muuttuuneet aika karmaisevaan suuntaan.

No, se ehkä joutaa pois siitä lauseesta.

• viinapäät

Poika on päänsä viinalla lahottanut läjä, kengännauhojen sitominenkin tuottaa tuskaa.

• Se on joku

mammanpoika ja homo!

• Asun myös

Ei siihen ole oikein mitään selityksiä. Ehkä se on vain seura.

• Äitee laittaa ruokaa

ja pesee pyykit. Siinä syy.

• koff 3

... poju voi keskittyä viinan juontiin.

• 6+20

No mikset kysy siltä mieheltä?

• paljon ihmeteltävää

Joko auttaa äitiä elämässään. Iäkäs tarvitsee omaishoitajan jolloin on helpompi asua samassa osoitteessa.
      Sitten voi olla yhteiselonsyynä myös se että mieheltä puuttuu työtulo joka estää toimeentulemista omineen. Myös konkurssin kokeneena, jolloin menettänyt omaisuuden, voi olla esteenä laadukkaalle yksin asumiselle.
      Mies on ostanut rivitalon mutta antaa äitinsä asua siinä kunnes hän löytää mieleisen asunnon.

• Ei normaalia

Mielenterveysongelmat ja/tai sairas riippuvuussuhde äitiin ja/tai elämänhallinta niin hukassa ettei pysty asumaan yksin. Pahoja ongelmia tuolla satavarmasti on, joten skippaisin, ellei kyse tosiaan olisi VÄLIAIKAISESTA (max. 2-3 kk) asumisesta esim. remontin tai eron takia.

Omaishoitajuus on ihan hyväksyttävä syy myös, joskin sellaisen kanssa en seurustelisi.

• Citynainen

Ero on sama asia kuin konkurssi.

• ???

No mitäs ihmeellistä tuossa on? Monissa maissa se on täysin normaalia, että aikuiset asuu vanhempien luona.

• Todella reilua

Niinpä ja tuo asuminen ei edes merkitse mitään.

Monet nuoret naiset esimerkiksi muuttavat aikaisin kotoa pois mutta vähän joka asiassa tarvittaan sitten isän ja äitin apua.

Se on juuri sitä että kuvitellaan että ollaan aikuisia vaikka asutaan erillään, mutta todellisuudessa ollaan vapaita kaikistava velvoitteista mutta jokainen pikku murhe kierrätetään isän ja äitin kautta.

Suomessa jos miehenä sanon rakastavani vanhempiani ja että pidämme toisistamme huolta niin katsotaan kieroon. Muualla se olisi kunnioitettavaa, ihailtavaa ja erityisesti täysin normaalia.

• monikin asuu
        Todella reilua kirjoitti:

Niinpä ja tuo asuminen ei edes merkitse mitään.

Monet nuoret naiset esimerkiksi muuttavat aikaisin kotoa pois mutta vähän joka asiassa tarvittaan sitten isän ja äitin apua.

Se on juuri sitä että kuvitellaan että ollaan aikuisia vaikka asutaan erillään, mutta todellisuudessa ollaan vapaita kaikistava velvoitteista mutta jokainen pikku murhe kierrätetään isän ja äitin kautta.

Suomessa jos miehenä sanon rakastavani vanhempiani ja että pidämme toisistamme huolta niin katsotaan kieroon. Muualla se olisi kunnioitettavaa, ihailtavaa ja erityisesti täysin normaalia.

No tottakai voi asua.

• Anonyymi

Juuri niin, on oikein että alemman tason mies asuu äitillä.

• Todella reilua

Entäs jos kyseessä olisi italialainen mies?
      Olisiko fiilikset silloin samat?

Suomessa on sairas kulttuuri jossa toisistaan huolta pitäminen ja aikuinen lapsi varsinkin juuri äiti poika suhdetta karsastetaan koska se tekee miehistä "mammanpoikia".

Toisaalta tytär saattaa asua omassa kämpässään kyllä mutta varsinkin isä passaa häntä koko ajan.

"Omaishoitajuus on ihan hyväksyttävä syy myös, joskin sellaisen kanssa en seurustelisi. "

Miten niin "hyväksyttävä syy"?

Haista nyt hyvä ihminen oma vittus mikä sulle on hyväksyttävää ja mikä ei.

Terveisin mies joka on asunut jo nuoresta lähtien kotoa pois.

• Ei normaalia

Nyt ei olla Italiassa vaan Suomessa. Maassa maan tavalla, konteksti ratkaisee. Maailmalla moni asuu savimajassa, työntää ruokajätteet viemäriin, heittää vessapaperit pöntön sijasta roskiin jne... silti mikään näistä ei ole Suomessa yleinen toimintatapa.

Omaishoitajuus on hyväksyttävä syy siinä mielessä ettei tee mieli kiusata ja vittuilla sen vuoksi, mutta en tuollaista silti suhteeseen kelpuuttaisi. Siis samalla tavalla ok kuin vaikka kolmivuorotyö tai viiden lapsen yksinhuoltajuus.

Tais mammanpoikíin sattua kun noin hermostuitte. Faktahan on että kaikki tollasielle nauraa työkavereita myöten, selän takana tai päin naamaa, etenkin ne toiset miespuoliset.

• Noi mammanpojat
        Ei normaalia kirjoitti:

Nyt ei olla Italiassa vaan Suomessa. Maassa maan tavalla, konteksti ratkaisee. Maailmalla moni asuu savimajassa, työntää ruokajätteet viemäriin, heittää vessapaperit pöntön sijasta roskiin jne... silti mikään näistä ei ole Suomessa yleinen toimintatapa.

Omaishoitajuus on hyväksyttävä syy siinä mielessä ettei tee mieli kiusata ja vittuilla sen vuoksi, mutta en tuollaista silti suhteeseen kelpuuttaisi. Siis samalla tavalla ok kuin vaikka kolmivuorotyö tai viiden lapsen yksinhuoltajuus.

Tais mammanpoikíin sattua kun noin hermostuitte. Faktahan on että kaikki tollasielle nauraa työkavereita myöten, selän takana tai päin naamaa, etenkin ne toiset miespuoliset.

ei ole mitään miehiä. On todella mahdotonta kuvitella tuollaista äitinsä kanssa asuvaa hysykkää rakastelemassa naista kiikeästi ja estottomasti. Tuollaisessa mammanpojassa ei absoluuttisesti mitään eroottista.

• Jooo
        Noi mammanpojat kirjoitti:

ei ole mitään miehiä. On todella mahdotonta kuvitella tuollaista äitinsä kanssa asuvaa hysykkää rakastelemassa naista kiikeästi ja estottomasti. Tuollaisessa mammanpojassa ei absoluuttisesti mitään eroottista.

Itseäni ainakin mahdoton kuvitella tuossa tilanteessa, kun miehen äiti on seinän takana kuuntelemassa. Mutta ties vaikka mammanmussukkaa tuo kiihottais.

• Citynainen

Ei kait se haittaa tai estä sitä että joku voisi ko. miestä rakastaa vaikka asui äitinsä kanssa?

• Mamma mia!

Muista myös tuo, kun mammanpoika-Luigi pyrkii sänkyyn.

• Todella reilua
        Ei normaalia kirjoitti:

"Maassa maan tavalla, konteksti ratkaisee. Maailmalla moni asuu savimajassa, työntää ruokajätteet viemäriin, heittää vessapaperit pöntön sijasta roskiin jne... silti mikään näistä ei ole Suomessa yleinen toimintatapa."

Nuoko eivät ole sitten hyväksyttäviä?

Yleinen toimintatapako on se jonka mukaan sinä aina toimit?

Onko sulla OMAA aivotoimintaa lainkaan tai kykyä ajatella laajemmin kuin vain Suomen pikkuisessa mittakaavassa?

"Omaishoitajuus on hyväksyttävä syy siinä mielessä ettei tee mieli kiusata ja vittuilla sen vuoksi, mutta en tuollaista silti suhteeseen kelpuuttaisi. Siis samalla tavalla ok kuin vaikka kolmivuorotyö tai viiden lapsen yksinhuoltajuus."

Ei tee mieli kiusata tai vittuilla vai?
        Kokeileleppa vittuilla minulle. ;)
        Suhteellisen onnetonta tuollainen.

"Tais mammanpoikíin sattua kun noin hermostuitte. Faktahan on että kaikki tollasielle nauraa työkavereita myöten, selän takana tai päin naamaa, etenkin ne toiset miespuoliset. "

Ei, kyllä se on kaikki muut maailman ihmiset jotka nauraa sulle.

• Todella reilua

Menkäähän nyt teinit muualle fantasioimasta äidistänne.

• sikojenlahti

"Maassa maan tavalla, konteksti ratkaisee. Maailmalla moni asuu savimajassa, työntää ruokajätteet viemäriin, heittää vessapaperit pöntön sijasta roskiin jne... silti mikään näistä ei ole Suomessa yleinen toimintatapa."

Nuoko eivät ole sitten hyväksyttäviä?

Yleinen toimintatapako on se jonka mukaan sinä aina toimit?

Onko sulla OMAA aivotoimintaa lainkaan tai kykyä ajatella laajemmin kuin vain Suomen pikkuisessa mittakaavassa?

"Omaishoitajuus on hyväksyttävä syy siinä mielessä ettei tee mieli kiusata ja vittuilla sen vuoksi, mutta en tuollaista silti suhteeseen kelpuuttaisi. Siis samalla tavalla ok kuin vaikka kolmivuorotyö tai viiden lapsen yksinhuoltajuus."

Ei tee mieli kiusata tai vittuilla vai?
        Kokeileleppa vittuilla minulle. ;)
        Suhteellisen onnetonta tuollainen.

"Tais mammanpoikíin sattua kun noin hermostuitte. Faktahan on että kaikki tollasielle nauraa työkavereita myöten, selän takana tai päin naamaa, etenkin ne toiset miespuoliset. "

Ei, kyllä se on kaikki muut maailman ihmiset jotka nauraa sulle.

No kyllähän Suomen kulttuuri on yksi parhaista, jos verrataan Euroopan ulkopuolelle varsinkin.

• Todella reilua
        sikojenlahti kirjoitti:

No kyllähän Suomen kulttuuri on yksi parhaista, jos verrataan Euroopan ulkopuolelle varsinkin.

"No kyllähän Suomen kulttuuri on yksi parhaista, jos verrataan Euroopan ulkopuolelle varsinkin. "

Mitä ihmettä tarkoittaa "parhaista"?

Ainakin tämän ketjun perusteella ei todellakaan.
        Suomessa ei lainkaan olla perhekeskeisiä ja juuri vanhempien ja aikuisten lasten välinen yhteys pidetään jotenkin "epänormaalina" tai "sairaana".

Tosi hieno ja paras kulttuuri sellainen.

• Citynainen

"No kyllähän Suomen kulttuuri on yksi parhaista, jos verrataan Euroopan ulkopuolelle varsinkin. "

Suomessa ei lainkaan olla perhekeskeisiä ja juuri vanhempien ja aikuisten lasten välinen yhteys pidetään jotenkin "epänormaalina" tai "sairaana".

Voisin todellakin harkita hetkittäistä asumista vanhempieni kanssa. Tulemme hyvin toimeen keskenämme. Myös urani kehittäminen onnistuisi paremmin kun vanhempani hoitaisivat lastani sillä aikaa kun taon uraputkea. Yh kun olen.

• ed

Parhaita ihmisoikeus-, talous-, infra-, teknologian tasoa ja demokratian tasoa ajatellen, esimerkiksi.

Suomen kulttuurin helmethän eivät taida kovin paljon täällä 24:ssa kirjoitella.

• "itsenäistymistä"
        Ei normaalia kirjoitti:

"Nyt ei olla Italiassa vaan Suomessa. Maassa maan tavalla, konteksti ratkaisee. "

"Kyllä viimeistään 25-vuotiaana on syytä itsenäistyä ja muuttaa omaan kotiin. Mikäli napanuora lapsen ja vanhempien välillä ei katkea, ei nuori tai "nuori" pääse aloittamaan itseellistä elämäänsä"

Niinpä, Suomessa muutetaan jo 18 vuotiaana "omilleen" mutta todellisuudessa suurinosa näistä muuttajista elää yhteiskunnan tuilla ainakin osittain. Muualla maailmassa aikuisten pärjääminen tarkoittaa sitä että elät omilla palkka, eläke tai omaisuus tuloillasi etkä yhteiskunnan sosiaali avustuksilla. Itsenäisyys tarkoittaa aikuiselle ihmiselle ennen kaikkea taloudellista itsenäisyyttä.

• mom

I second that. You a very good man, son and you will be a good father.

• mom
        "itsenäistymistä" kirjoitti:

"Nyt ei olla Italiassa vaan Suomessa. Maassa maan tavalla, konteksti ratkaisee. "

"Kyllä viimeistään 25-vuotiaana on syytä itsenäistyä ja muuttaa omaan kotiin. Mikäli napanuora lapsen ja vanhempien välillä ei katkea, ei nuori tai "nuori" pääse aloittamaan itseellistä elämäänsä"

Niinpä, Suomessa muutetaan jo 18 vuotiaana "omilleen" mutta todellisuudessa suurinosa näistä muuttajista elää yhteiskunnan tuilla ainakin osittain. Muualla maailmassa aikuisten pärjääminen tarkoittaa sitä että elät omilla palkka, eläke tai omaisuus tuloillasi etkä yhteiskunnan sosiaali avustuksilla. Itsenäisyys tarkoittaa aikuiselle ihmiselle ennen kaikkea taloudellista itsenäisyyttä.

Very good point.

• YÖK! BARF! YH!
        Citynainen kirjoitti:

Voisin todellakin harkita hetkittäistä asumista vanhempieni kanssa. Tulemme hyvin toimeen keskenämme. Myös urani kehittäminen onnistuisi paremmin kun vanhempani hoitaisivat lastani sillä aikaa kun taon uraputkea. Yh kun olen.

"Yh kun olen."

Hyi vittu.

• ... on riittävästi
        Ei normaalia kirjoitti:

Suomessa näitä riittää.

• 0rikka41
        Mamma mia! kirjoitti:

Muista myös tuo, kun mammanpoika-Luigi pyrkii sänkyyn.

Äitin helmoissa roikkuva aikuinen lapsi voi olla loistava rakastaja, lisäjännitystä tuo seinän takana kuunteleva muorikka.

• Anonyymi

Äitinsä tissiä syövä mies on kuin nupullaan oleva ruusu. Oikea lannoite saa nössykän puhkeamaan kukkaan.
        0ikea lanta voisi olla hieman vanhempi rva.

• Anonyymi
        Ei normaalia kirjoitti:

Jos nauraa, voi tulla nyrkistä. Kaikki mammanpojat eivät ole nynnyjä nyhveröitä.

t. Stan Dardi '83

• yksi plus kaksi

Riippuu niin miehestä. Järjestely voi olla hyvä tai hermoja raastava tai säälittävä. Todennäköisesti väliaikainen. Jokainen pyrkii itsenäisyyteen.

• Todella reilua

"Jokainen pyrkii itsenäisyyteen. "

Joo, sehnä se on tärkeintä.

Jokainen on harmaaseen suomalaiseen massaan ja peripohjolaiseen peräreikäkulttuuriin sopiva saman muotoinen tappi joka on yhtä kaukana siitä toisesta reiästä kuin kaikki muutkin ovat ja siitä poikkeaminen on IHAN HIRVEÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niin ja itse olen tosiaan "itsenäisesti" asunut täysi-ikäiseksi tultuani koko ajan poissa kotoa, mutta en ymmärrä mikä siinä järjestelyssä on ihmeellistä jos jaetaan jotain sellaista Suomessa.

Ihan sairas kulttuuri ja sairaita ihmisiä tässä ketjussa.

• Tärkeää myös tämä

"Jokainen pyrkii itsenäisyyteen. "

Joo, sehnä se on tärkeintä.

Jokainen on harmaaseen suomalaiseen massaan ja peripohjolaiseen peräreikäkulttuuriin sopiva saman muotoinen tappi joka on yhtä kaukana siitä toisesta reiästä kuin kaikki muutkin ovat ja siitä poikkeaminen on IHAN HIRVEÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niin ja itse olen tosiaan "itsenäisesti" asunut täysi-ikäiseksi tultuani koko ajan poissa kotoa, mutta en ymmärrä mikä siinä järjestelyssä on ihmeellistä jos jaetaan jotain sellaista Suomessa.

Ihan sairas kulttuuri ja sairaita ihmisiä tässä ketjussa.

Taloudellisesti itsenäisesti. Vanhemmilta ei rahaa ole tippunut sen jälkeen kun lapsuuden kodin oven kiinni painoin. Henkinen tuki on ajanut vanhempien luokse sydäntä keventämään erojen ja kriisin kohdatessa.

• ihmettelen...

Minusta läheiset ja hyvät välit perheeseen on tosi tärkeät. Ja tottakai on hyvä että autetaan vanhempia. Mietin vain sitä, että eikö tuommoinen järjestely estä sitä oman elämän ja perheen löytämistä/perustamista. Luulen, että siinä pitää myös elää vähän hissunkissun.
      Mut ehkä kaikilla ei oo samanlaista tarvetta perustaa omaa kotia.

• Citynainen

Ei estä. Röyhkeyttä on eri asteista. Rakastella voi hiljaisesti. Tiedätkö sen että on sama onko saman katon alla vanhemmat tai omia lapsia. Aina täytyy ottaa huomioon olosuhteet.
        Kaikilla ei ole tarvetta perustaa omaa kotia.

• iso manolo
        Citynainen kirjoitti:

Ei estä. Röyhkeyttä on eri asteista. Rakastella voi hiljaisesti. Tiedätkö sen että on sama onko saman katon alla vanhemmat tai omia lapsia. Aina täytyy ottaa huomioon olosuhteet.
        Kaikilla ei ole tarvetta perustaa omaa kotia.

citynainen puree tyynyä jos orkut joskus saisi! kyllä noissa tapauksissa äippää yleensä hyväksikäytetään! saahan sitä selitellä sitä ja tätä.

• vapiseva käsi
        iso manolo kirjoitti:

citynainen puree tyynyä jos orkut joskus saisi! kyllä noissa tapauksissa äippää yleensä hyväksikäytetään! saahan sitä selitellä sitä ja tätä.

Mammanpoika vie osan äitinsä eläkkeestä kun palkka ei lapsen luonteenlaadusta johtuen riitä elämiseen.

• Onhan näitä

Tiedän näitä vastaavia pari tapausta. Molempiin liittyy omaishoitajuus, osana kokonaisuutta. Toisessa tapauksessa myös tällä miehellä on sairaus, jonka takia asuintoveri luo turvaa. Kyseinen mies tosin on töiden takia paljon myös poissa. Ja hänellä muuten on naisystäväkin, ei todellakaan mikään peräkammarin poika siis.

Toinen tapaus taas sai messevän kiinteistön sitten myöhemmin, kun äidistä aika jätti.

• Yksinkertaista se on

Tunsin kerran tuollaisen tapauksen. Syyt asumismuotoon olivat selvät: yksin asuessaan täytyy maksaa kaikki itse ja siivota, kokata, pyykätä, silittää, hoitaa ostokset ja katsoa itsensä perään muutenkin. Äiti tekee kaiken ilmaiseksi tai vaatii vain nimellisen korvauksen.

Tiesin, että äidiltä hommat siirtyvät naisystävälle, joten panin välit nopeasti poikki.

• asas

Turhaa spekulointia koko ketju kun aloittajakaan ei vielä tiedä miehestä mitään.
      Taisi olla jo ketjun alkupuolella: kysymällä ja keskustelemalla asian luonne selviää. Molempiin suuntiin tie on vielä auki.

• 10+3

Vapautunu vankilasta? Päihdeongelma?

• 3474777

se on asunnoton, on voinut menettää luottotiedot eikä saa vuokra-asuntoa. Tai isoissa veloissa ja säästää vuokrassa vähän aikaa asuessaan vanhemman nurkissa, että saisi velat maksetuksi. Tai vammaantunut, skitsofrenia, tai sokea, tms. Joku paha sairauskin, esim syöpähoidot voi vaatia lähiomaisen jatkuvaa hoivaa. Jotain tällaista, ei kaikki oo syntyneet kultalusikkasuussaan, niinkun tuttuni jonka vanhemmat ANTOI ilmaiset kaksiot pk-seudulta jokaisella lapselleen kun he oli 18. Että mikäs siinä oisi teeskennellä menestynyttä kun kuitenkin isän ja äitin siivellä elelivät.

• Ainoa,

mikä minua huolestuttaisi, olisi mahdollinen keskinäinen riippuvuussuhde. Jos mies joskus luoksesi muuttaisi, äitee voisi tykätä huonoa, tai toisinpäin; miehen mielestä et tee asioita kuin äitee, etkä rakastakaan samalla tavoin, satasella pyyteettä.

Mutta ota nyt ensin selvää.

• nähtyon

Älä missään tapauksessa tapaile sellaista miestä! Jos miehellä menee niin huonosti, niin et halua sellaista riesaksesi!
      Tiedän tällaisen tapauksen: luottotiedot menneet, joten ei saa helposti omaa asuntoa, on päihdeongelmainen. Vanha äiti joutuu tekemään kaikki kotityöt, poika ei tee muuta kuin syö, ryyppää, nukkuu ja sotkee.
      Poika on manipuloiva narsisti. Onneksi pojan lähipiiri tajuaa sen ja tietävät pojan manipulointiyritykset. Pojasta on ollut todella vaikea päästä eroon, palaa aina takaisin äidin asuntoon loisimaan, mutta nyt lähipiirillä on onneksi uusia ideoita vireillä, että saataisiin äidille oma rauha omassa kodissaan ja poika häädettyä muualle.

• Kurpatar

Miksi ihmeessä täällä lähes kaikki olettavat, että tuo mies on jotenkin epäkelpo. Itse veikkaisin, että yhtä hyvin tuo äiti voi olla sotkenut asiansa niin, että on jossain vaiheessa tunkenut asumaan pojalleen tai houkutelut pojan asumaan kotiinsa, jotta saa toisen (tai ainoan) maksajan asumiselleen.

Tuttavapiirissäni on muutamia tälläisia tapauksia, eli äiti on sekä pienituloinen, huono rahan käytössä että taipuvainen juomaan ja valitettavasti tällaisille naisille käy usein avioeron/leskeyden/työttömyyden takia niin, että asunto menee ja usein luottotiedotkin, joten ajautuvat sitten lapsilleen asumaan. Hiukan fiksumpi (manipuloivempi) huomaa samassa tilanteessa ajoissa, että nyt raha ei riitäkään enää entiseen elintasoon ja asuntoon ja houkuttelee naimattoman lapsensa kanssaan asumaan maksumieheksi. Tästä tilanteesta on sitten hirveän vaikea päästä pois, koska tuskin kukaan voi laittaa äitiään kadulle, vaikka ei olisikaan tilanteeseen tyytyväinen.

• äippä antaa

kurpatar herää! kyllä äippä kadulle lähtee jos alkaa juomaan! eihän siitä oo mitään hyötyä jos se omat rahat itseensä tuhlaa! kyl se vaan näin on!

• Minun ystävänikin asuu vanhempiensa luona, vaikka ikää on 36 v. Hän säästää rahat asuntoonsa paremmin, kun ei tarvitse maksaa vuokraa, tai lainanlyhennystä. Hän ei ole koskaan seurustellut kenenkään kanssa, mutta ei ole mitenkään epäkelpo, normaalipituinen, normaalipainoinen, kaikki tukka tallessa, ja on töissä, tosi tyypillinen INTJ-luonne =)

Varmaan mukavaa asua vanhempien luona, kun ei tarvitse tehdä paljoakaan itse, ja kämppä tilava (yli 100 m^2).

• Sunder

Minäkin asuin isäni luona aina 25 vuotiaaksi asti, en vain kokenut sitä millään tavoin järkeväksi muuttaa asumaan omaan asuntoon, koska opiskelen samalla paikkakunnalla. Yksin asuminen on kuitenkin täälläkin kohtalaisen kallista, ja varsinkin opiskelijan tuloilla oli paljon kannattavampaa, jo taloudellisestikin olla muuttamatta omaan asuntoon. Lisäksi hyvin pian sen jälkeen kun olin muuttanut pois, isäni alkoi jo suunnitella asunnon myyntiä, koska asui sitten isossa asunnossa yksinään (yli 100m^2).
        Tähän tein lopulta muutoksen lähinnä sen takia, että se muodostui oikeasti kynnyskysymykseksi ihmissuhteen muodostuksessa. Tällöin sain muutamat pakit juuri sen takia, että naiset kokivat sen erittäin epänormaaliksi, että asuin yhä kotona, vaikka heille yritinkin kertoa, että ei ole järkeä asua yksin.

• Reipas Mies

"Hän ei ole koskaan seurustellut kenenkään kanssa, mutta ei ole mitenkään epäkelpo, normaalipituinen, normaalipainoinen, kaikki tukka tallessa, ja on töissä, tosi tyypillinen INTJ-luonne =)"

Mun mielestä on hei klassikko että miehen tukka kun on tallessa niin on vielä samalla kiekalla naisten silmissä. Kattokaa näitä nyky jätkiä: hyvä tukkaiset kollit ovat gillette-kaljuja ja ne munapäät on niin hot. Sitten luomukalju samanikäinen mieskö on elähtänyt gubbe, jos sitä mieshormoonia vähän liikoja onkin :D
        Bruce Willis, Remu, Vin Diesel, Kekkonen, Herra Ylppö, Elastinen. Nahkapäitä on joka alalla menestynyt hirveen hyvin eriaikoina eritavalla. Ei nämäkään tyypit jääneet peilin eteen itkemään kun rogaine maksaa ja pallit kutistuu.

Huumorilla tuo noin! Mutta P/S-kokemattomuus noin korkealla iällä on suuri kynnys miehelle että "osaa toimia" deittauksessa oikein naisen kanssa. Siinä se ero.
        En usko että "kotona on mukava asua". Sinne kammariin nämä linnoittautuu, ei ole soveliasta katsoa tv:tä samaan aikaan vanhempiensa kanssa. Jos mies tekee niin kyse on jostain henkisestä riippuvuudesta vanhempiinsa. Käenpoika joka ei lähdekkään pesästä.

• realismus

Loisii ilmaiseksi, eikä osallistu elinkustannuksiin?

• realismus kirjoitti:

Loisii ilmaiseksi, eikä osallistu elinkustannuksiin?

Ei tietääkseni osallistu. Mutta hänen tarjoamansa autokyydit ovat kuitenkin suosittuja, siinä vanhemmat säästävät kun ei tarvitse tilata taksia. Ainahan sitä vanhemmille voi myös tuottaa joitakin palveluja.

• 6868569866666

MISTÄ SINÄ TIEDÄT ETTÄ HÄNEN EI TARVITSE TEHDÄ PALJOAKAAN ITSE?? Asia voi olla nimittäin ihan päin vastoin, jostyyppi on kunnon ihminen, hän hoitaa kaikki asiat itsenäisesti, siivoaa vanhemmilleen, käy kauppa-asiat, ja auttaa vanhuksiaan kaikessa, ei se aina mene toisin päin. Myös vanhemmat voi olla juoppoja, syöpäsairaita, muistisairaita, avuntarpeessa olevia. Jos on kunnon ihminen, niin ei vanhemman kanssa asuminen hänestä tee jotin heittiötä!! AJATTELE VÄHÄN ennen kun lauot!

• Matala0tsa
        Sunder kirjoitti:

Minäkin asuin isäni luona aina 25 vuotiaaksi asti, en vain kokenut sitä millään tavoin järkeväksi muuttaa asumaan omaan asuntoon, koska opiskelen samalla paikkakunnalla. Yksin asuminen on kuitenkin täälläkin kohtalaisen kallista, ja varsinkin opiskelijan tuloilla oli paljon kannattavampaa, jo taloudellisestikin olla muuttamatta omaan asuntoon. Lisäksi hyvin pian sen jälkeen kun olin muuttanut pois, isäni alkoi jo suunnitella asunnon myyntiä, koska asui sitten isossa asunnossa yksinään (yli 100m^2).
        Tähän tein lopulta muutoksen lähinnä sen takia, että se muodostui oikeasti kynnyskysymykseksi ihmissuhteen muodostuksessa. Tällöin sain muutamat pakit juuri sen takia, että naiset kokivat sen erittäin epänormaaliksi, että asuin yhä kotona, vaikka heille yritinkin kertoa, että ei ole järkeä asua yksin.

Yksikään terve normaali työssäkäyvä nainen ei kiinnostu mammelin helmoissa siipeilevästä aikamiesvauvasta. (tosin nämä ei varmaan parisuhteeseen ole pyrkimässäkään)
        Työtön juoppo nainen voi kiinnostua, mikäli nynnykillä on rahaa. Tuskin muusta syystä.

• Reipas Mies

Täysin demonisoitua on se että vanhemman taloudessa ei "saa" asua alivuokralla mies vaikka elämä on muuten täysin kunnossa. Ehkä hän säästää omaan asuntoon. Jos tälläinen mies on pa-niin kyse on kammari looserista. Vältä niitä, parisuhteessakin on vain sohva oluet miehellä ( se seksi!) ja nainen passaa!

Näitä köyhiä yksiö naisia on Suomi täynnä, jotka vaativat mieheltä "kaiken" mitä kunnon perhe-elämä siis edellyttää. Eli silloin kysyvät varovasti sen työpaikan että vinkkiä sais miten se luukkuu muuttuu ainakin kolmioksi jos seurustellaan.

Kyse on loukusta elintasossa miehellä myös. Kun asut pikkupalkalla vuokralordin luukussa niin ei sitä omaa rahaa jää mitään. Moottoripyörä, hyvä auto, harrastukset, kahden viikon loma reissut saa kyllä unohtaa. Monille se vaan ei käy.

Helvetin paljon tuhlataan luonnon varoja siihen että jokainen suomalainen ihminen on yksi yksikkö jolla on oma huoneisto, oma kulkupeli, oma duuni. Vain se on normaalia, vain sillä pärjää.

Useimmat nykynaiset ovat niin saakelin ennakkoluuloisia jos mies ei sopeudu siihen malliin joka Suomessa tuli, osin näiden sosku-loosereiden myötä, yleiseksi. Eli vuorkaluukkuun vaikka kuun lopussa ei omista mies kuin nipun kuitteja. Siinä on kiva katsoa näkkäri pakettia. Ja tiedoksi Oy Suomessa ei välttämättä hieno koulutus auta, kun kotiseudulta saneerataan oman alan duunit muualle.

Mun mielestä isompia loosereita niin miehissä kuin naisissa on ne jotka eivät nuorena, (naiset ennen lapsen vääntöä) ota asunto lainaa ja osta omaa pienta yksikköä vaan syytävät pikkupalkkansa vuokraloordeille. Eli ajatelkaan xx-vuotta työnnät rahaa muulle kuin omalle pankille, että saat asua jossain. Omat vanhempani ottivat reilun talolainan päälle parikymppisinä ja tunnen olevani looseri kun en vieläkään siihen ole kyennyt. Noh, muut asiat tekevät minusta voittajan.

Yksi pätevä deitti muija takavuosina turn-offaantui kun asuin porukoillani eli kammarissa. Hän kysyi miksi niin. Kysyin silloin naiselta mitä omistat? Eipä kummoista. Silti vuokra-asunto on niin paljon tärkeämpi kuin esim. säästynet vuokra rahat.

Siis minusta valtavan ihana ceissi olisi kiva sinkku nainen joka asuu äitinsä ja kissansa kanssa. Läheinen perheellisyys on minulle tärkeää.

Tottakai kun on hyvä duuni, hyvä palka niin on kiva hommata kiva asunto ja sisustaa, olla itsensä näköinen. Tarjota viinikaapista deitti naiselle vuosikerta viinit. Istua sametti sohvalle pussailemaan. Kuunnella Genelecin kajareista sexyä tunnelma musaa. Elämä hymyilee. Muuten joudut muuta selittelemään naisille että osuuko vai uppoaako?

Olen palstalta lukenut kaiken mikä demonisoi nyky-Suomessa nuoren miehen. Olen joskus ajatellut blogin tapaista kirjoitelmaa, missä voisin jakaa näitä näkökantoja- ikään kuin vertaistukena miten mies voi välttää ne elämän karikot joihin parisuhdemarkkinoillamme usea mies kompastuu.

• Nimimerkki-Erkki2

"deitti naiselle, vuosikerta viinit, sametti sohvalle, tunnelma musaa"

Miten sinäkin tampio pääsit peruskoulusta läpi?

• vxcvcvcx

Kannattaahan asiaa toki miettiä keskustelupalstalla eikä kysyä asiaa mieheltä. Tosin tämähän olikin provo.

• Anonyymi

Aloittaja on provo, joka saa kunnolla nenilleen. Jos aikuinen tytär asuu vanhempien/ vanhemman luona niin se sitä ei tuomita vaan se on hyvä ja huolehtivainen.

• Jack Jack

Itsekin vasta 3-kymppisenä pääsin kotoa, no nyt kun siitä "häpeästä" pääsi niin seuraavahan on tietysti se että asun vuokralla. "On se kumma tyyppi, 3-kybänen jo ja asuu vielä vuokralla...". Täällä meillä Suomessahan kun on sellainenkin käytäntö että vuokralla ei asuta missään nimessä vaan heti velat pyörimään.

Sanon että pitäkää tunkkinne, sama miten tekee niin ikään ei kelpaa muille ihmisille ja löytyy jotain ihmeteltävää.

• -Aloittaja-

Tarkennan nyt vielä, että tämä mies asuu äitinsä kanssa nimenomaan vuokralla. Itse en ainakaan ole mieheltä ikinä omaisuutta vaatinut, muista en tiedä.

• ihmettelen...

Aloittaja, haista paska. Sinä et toisten avauksia tarkentele, sinä huora ja nikkivaras!

• Anonyymi
        ihmettelen... kirjoitti:

Aloittaja, haista paska. Sinä et toisten avauksia tarkentele, sinä huora ja nikkivaras!

Anna rutsan olla.

• Suku rutsahtaa

Se varmaan nussii sitä äitiään.

• 57348546

ai sinä teit niin kun olit nuori??

• Eikö sitä

Voi muuttaa äidin luota pois jos löytää sopivan Naisen? Tarkoituksella tehdään kärpäsestä härkänen.

• ENFP-nainen

Kyllä viimeistään 25-vuotiaana on syytä itsenäistyä ja muuttaa omaan kotiin. Mikäli napanuora lapsen ja vanhempien välillä ei katkea, ei nuori tai "nuori" pääse aloittamaan itseellistä elämäänsä. Niin kauan kuin asutaan äidin nurkissa, on kuitenkin voimassa enemmän tai vähemmän äidin ehdot. Yksin asuessa joutuu huolehtimaan yksin kaikesta ja kantamaan vastuun itse itsestään käytännön asioissa ja henkisesti. Taito jää oppimatta, jos sitä ei ajoissa harjoittele. Kotiin jäämällä on erityisen iso riski läheisyysriippuvaiseen suhteeseen lapsen ja vanhempien välillä. Ja uudesta kumppanista tällöin etsitään uutta riippuvuussuhdetta vanhan rinnalle.

Vanhempiaan voi auttaa kuljetus- ja kauppa-asioissa myös vaikka asuu omassa kodissa. Muualla asuminen ei muutenkaan estä auttamista. Ja jos vanhempi on laitoskuntoinen, ja haluaa olla omaishoitaja ei ole realistista ajatella että joku ulkopuolinen siihen tilanteeseen lähtisi. Joutuu siis valitsemaan. Taloudellinen syy on taas on liian iso hinta itseellisyyden menetyksestä ja usein vanhempien taloudellista hyväksikäyttöä. Jos ihminen on valmis menettämään itsellisyyden vuokran tai asunnon lyhentämisen hinnasta, on ihminen rahankäytössään niin kitsas että kumppania on vaikea löytää jo siitä syystä.

Vakavissa mielenterveys/päihdeongelmissa vanhempien apua tai valvontaa voi tarvita, mutta sillloin ei ole kykenevä tasapainoiseen parisuhteeseen vaan tarvitsee enemmänkin hoitajaa. Samoin hetkelliset vierailut "turvasatamaan" eivät ole vaarallisia.

Itse kyllä harkitsisin 43-v kotona asuvaa miestä aika tarkkaan. Ehkä tutustuisin ja antaisin mahdollisuuden sitä kautta, mutta haluaisin hyvin alussa kuulla syyt kotona asumisen takana. Eniten minua huolettaisi epänormaalin riippuvainen suhde vanhempiin, siihen kuvioon on hyvin vaikea muodostaa parisuhdetta.

• Tiedän pari ihmistä jotka on asunu äidin helmoissa yli 50siks, noin suunnilleen. Toista en tunne hyvin mutta vaikuttaa olevan ihan pätevää parisuhdemateriaalia, ei ole täysin kokematon ainakaan. Toinen on nyt toista kertaa naimisissa ja kuulemma todella onnellisesti, tiedän että on parhaita miehiä mitä voi nainen saada jos kemiat jne kohtaa... plussana tällä toisellakin on taloudelliset asiat kohdillaan.

• Kuulostaa vähän

Ei tuo nyt kovin hyvältä lähtökohdalta kuulosta edes tutustumiselle, vähän sama kun jos joku mies ensin paasaisi ettei naisella tule olla harrastanut seksiä ennen, ja kerotisi harkitsevan kyllä aika tarkkaan tälläistä naista. Loppukaneetiksi sitten heittäisi, että ehkä kuitenkin tustuisi ja antaisi sitä kautta mahdollisuuden, mutta haluaisi hyvin alussa kuulla mahdollisiman nopeasti miksi nainen on harrastanut seksiä ensin.

• ihmettelen...

Itse asun roskiksessa, ja nämä äipän pojat valittaa tästä. Kuulemma on HEEIDÄN TÖITÄÄN haittaavaa, jos nukun siellä!

• Hyvä ihminen

Vieläkö on läppärissä virtaa?

• EiKlovikaan
        Hyvä ihminen kirjoitti:

Vieläkö on läppärissä virtaa?

Siinä vaiheessa kun äidin passattava tajuaa itse millainen pelle on ja ettei elämä tästä enää muuksi muutu. SE on tehtävä, ratkaisu on helppo. Enää vain keino ettei jää kitumaan, sitähän elämä on ollut jo riittävästi.
        Se on kaikille helpotus. Eihän vanha äiti jaksa enää.

• miksikö.

Se on miehen oma valinta.

• palstan viisain

Koska se ei asu kadulla.

• Normaalia muualla

Onko se mies ulkomaalainen?

• muualla muualla

Tai sen äiti :)

• Psykoman

Norman Bates

• x-kommentti

Todella reilua on vastenmielinen ihminen.

• PÖLLÖ olet

OTA selvää, silloinhan se selviää.. ! Niin yksinkertaista se on !

• suuri ihmettelijä

Ihmettelen sinua. Mikä ihmeen ongelma tuossa on? Miksi hän ei saisi asua äitinsä kanssa. ihan kuin hän olisi jollain tavalla sairas? Taidat itse olla omituinen kun tuollaista asiaa kyselet netin keskustelusivustolla. Eiköhän ole viisampaa ettei tämä mies ota tuollaista naista itselleen. Jos olisit fiksu et tuota asiaa edes pohtisi.

• Hyvä ihminen

Mitä väliä. Minulle kyllä kelpaa mukava nainen, vaikka kotona asuisikin. Rakkaus ja muut seikat, kuten empaattisuus ja yhteinen sävel ovat minusta kaiken edellä ehdottomasti.

Jos toisen on valmis unohtamaan asumisarvojen tai muiden mammonallisten seikkojen vuoksi, ei kyse ole rakkaudesta- vaan ehkäpä pikimminkin hyödyn tavoittelusta. Katsotaan, että tuo asuu kotona, eli hänellä ei siis ehkä ole rahaa asua edes vuokralla, eikä paljon muutakaan rahallista annettavaa, niin unohdetaan kylmästi muuten toimiva paketti.

Nyt toivotan mukavaa vapunjatkoa kaikkiille mukaviille ihmisiille! Koff, jos tänään kohdataan baarissa!!

• kysele tarkemmin

Tilapäisenä ihan ok ratkaisu, max pari kk. On ymmärrettävää jos on muuttoa/remonttia/työttömyyttä/ero tms... Mutta muuten en tuommoista ymmärrä. Itse muutin kotoa pois 16v.

• äidinkanssa-asuva

Mulla yhtenä syynä pitkät työttömyys jaksot.
      En koe olevani omaishoitaja mutta, minä vien lehdet ja roskat ulos.
      Käytän äitiä autolla kaupassa, ja kannan painavammat kassit kolmanteen kerrokseen.
      Kevät/kesäverhot vaihdoin hiljattain.
      Hoidan äidin laskut tässä koneella. Samoin isän laskut hänen eläessään.

Pesukoneen olen ostanut helpottamaan ettei tarvitse mennä kellarikerrokseen pyykille, samoin uuden, vähhemmän sähköä kuluttavan jääkaapin koska kerran sähkönkin ostan.

Olen 43v. mies ja asunut samassa kerrostalossa koko ikäni.
      Voihan olla, että kun ei ole lapsena muuttanut asuinpaikkaa, niin ei ole siihen sirkukseen lähtenyt vanhempanakaan.

• asun yksin

Oletteko ikinä kuulleet aikuisesta tyttärestä joka asuu isänsä kanssa kahden? En minä ainakaan. Ehkä joku vammainen tytär voisi asua aikuisena vielä isänsä kanssa.

• Anonyymi

Se johtuu siitä, että naisten on helpompaa löytää kumppani. Jos mies on sairas esim. psyykkisesti, työtön, kouluttamaton yms, niin ei moni nainen halua sellaista miestä parisuhteeseen. Jos naisella olisi nuo em ominaisuudet, se ei haittaa, koska naisen tehtävä on muutenkin vain maata sohvalla, syödä pannupizzaa ja antaa pillua. ies on se joka käy töissä ja elättää vaimon ja kakarat.

t. Stan Dardi '83

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se johtuu siitä, että naisten on helpompaa löytää kumppani. Jos mies on sairas esim. psyykkisesti, työtön, kouluttamaton yms, niin ei moni nainen halua sellaista miestä parisuhteeseen. Jos naisella olisi nuo em ominaisuudet, se ei haittaa, koska naisen tehtävä on muutenkin vain maata sohvalla, syödä pannupizzaa ja antaa pillua. ies on se joka käy töissä ja elättää vaimon ja kakarat.

t. Stan Dardi '83

Käykö niillä siivooja, kun nainen vain makaa sohvalla, eikä mieskään kotitöihin kertomasi mukaan osallistu?

• Anonyymi

Kyllä olen kuullut, ja nähnyt.

• Anonyymi

Luottotiedottomia tyttäriäkin on.

• machobichu

Voi teitä suominaiset!!Puhutaan että miehet ei kommunikoi,ovat putkiaivoja yms,naistenlehtien höpinää:Sitten kun päästään ulkomaille,niin ollaan jalat levällään oli partneri sitten vaikka kaksipäinen kääpiö.Ei haittaa vaikka oltaisiin naimisissa ja kotona odottaisi liuta lapsia!Nykyaikainen Suominainen on niiiin vapautunut.Ainakin omasta mielestään.Ei ihme että miehet ei viitsi muuttaa kotoaan moisten kaikentietäjien luo.Kuka sitä nyt kotoaan läksisi!!

• .. ...

Tuntenut pari kaveria jotka asuneet isohkossa Helsingin kaupungin vuokraasunnossa äitinsä kanssa ,
      syynä ainakin se että täällä ei järkevään hintaan edes saa omaa asuntoa.

Empä ole koskaan havainnut että he olisivat ollleet jotenkin vähemmän itsenäisiä kuin jotkut muut. Jos ovat olleetkin niin sitten sitä näköjään kerkii itsenäistyä äitinsä kuoleman jälkeenkin.

Tuo ollut niin luonnollinen asia näissä tapauksissa, että vasta näitten omituisten kirjoitusten ja spekulointien jälkeen tuli moinen edes mieleen ?

Omalla äidillä ei tälläistä kaupungin asuntoa ollut, mutta jos olisi ollut niin epäilemättä olisi valinnut saman tien kuin nämä kaverit sen sijaan että oli "pakko" valita kituuttaminen asuntosäästöjen kanssa.

Ihan sivuseikka mitä jotkut muijat siitä ajattelee (kuten täällä ).

• Ja mitähän

se kenellekkään kuuluu toisten asumiset. Jokainen asuu niinkuin tykkää ja kenen kanssa tykkää. Jokaisella on omanlaisensa elämä.

• kiitos tiedosta

Ihanko tosi?!

• niin tai näin

varmaan siksi,kun sinäkään eet ole aikaisemmin häntä löytänyt....
      muita syitä useita..
      jos saat-otat hänet,hän asuu sinun kanssasi tai on äidin oma. kysy suoraan,ei siinä
      ole mitään pahaa.

• saubisti

Äiti osaa leipoa.Nykynainen ei.
      Äiti pitää kodin siistinä.Nykynainen vaatii että mies siivoaa.
      Äidin tekemä ruoka on hyvää.Noutoruokaan kyllästyy.
      Ei yhden maitolitran takia kannata ostaa koko lehmää.
      Nykynainen on kiinnostunut vain omasta ajastaan ja harrastuksistaan.Ei mies taikka lapset kuulu modernin naisen elämään suomessa.

• Riiiiiiiiiiiiiii

Että maitoa lasilllinen kiitos mutta lehmää ei ja samassa kappaleessa äitylin ruoka ja siivous kuitenkin kelpaa. Huomaatko itse logiikassasi mitään ontuvaa?
        Ei kuulu tosiaankaan äitiänsä palvelijana käyttävä vanhanaikainen mammanpoika modernin nykynaisen elämään.

• No annan sen asua äidin kanssa. Ei ole äidin voittanutta naista. Eiköhän tuo ole selvää, että äidin kanssa on tuttua ja turvallista asua.

• äiti antaa namia

totta,
        miksi turhaan ottaa vastuuta omasta elämästään, kun äiti hoitaa kaiken.
        jos hyvin käy, löytyy uusi äitihahmo, joka hoitaa ja palvelee vieläkin kokonaisvaltaisemmin.
        mammanpoikia naivat naiset voisivat tietysti mennä itseensä; mies on saatava, laadusta ei niin väliä. vähän myöhemmin itketään, kun mies ei tee mitään, miksiköhän?

• saubisti
        äiti antaa namia kirjoitti:

totta,
        miksi turhaan ottaa vastuuta omasta elämästään, kun äiti hoitaa kaiken.
        jos hyvin käy, löytyy uusi äitihahmo, joka hoitaa ja palvelee vieläkin kokonaisvaltaisemmin.
        mammanpoikia naivat naiset voisivat tietysti mennä itseensä; mies on saatava, laadusta ei niin väliä. vähän myöhemmin itketään, kun mies ei tee mitään, miksiköhän?

Kyllä maailmaan lapsia tehdään,muttei huolehdita niistä!!

• hercule poirot

Mies on luuseri.

• Auttasko kun

kysyis itse "potilaalta" ? Saattaisi saada ihan käypäisenkin vastauksen.
      Täältä saat mieltäsi askarruttavaan kysymykseen yhtä monta vastausta kuin on kommentoijaakin ja kaikki oletettavasti väärässä sen sinu törmäyksesi tilanteen suhteen.
      Ettei vaan olisi ylläpidon aloitelaatikon tarinoita. Kovin pitkällä tuo aloittajan ihmettely ei ole jos kiinnostuksen kohteen ikää pitää arpoa.

• Pohtiipi

Äitee jos hän sanoo äitee, niin silloin se on oko, jos äitinä puhuttelee niin paha juttu

• f44545454545454ee

kateeksihan tässä käy... vituttaa kun ite pitää paiskia töitä vaikka mielummin makaisin mamman katon alla ja löhöttäisin sosiaalitoimen laskuun.

• Poksuko

Velliperseiden panetteleua. Ihminen, joka on toiminut omien vanhepiensa omaishoitajana näkee asiat taatusti ihan toisessa valossa. Nimittäin se käy TYÖSTÄ. Mutta kyllä sen ymmärtää kun tietää, että nykyisin myös niinkin luonnollisesta tapahtumasta kuín ihmisen kuolemasta on tehty asia, joka hoidetaan mielellään "saunan takana" - piilossa ja pois tietoisuudesta. Sinänsä huvittavaa, kun nuoret ja jopa vanhemmatkin ihmiset pitävät iseään "korvaamattomina" ja ennen kaikkea kuolemattomina.

No, Siperia opettaa. Omaa jo edesmennyttä isääni lainatakseni "elämä opettaa - jos ei muuten, ainakin hitaasti kävelemään"...

• Poksuko

Onko koskaan tullut mieleen, että jos äiti saattaa olla vanha, ja jo tarivta ápua, silloin kaikki ihmiset eivät jätä omia vanhempiaan oman onnensa nojaan (lue: heitteillejättö) ? Oma äitini kuoli täyttäessäni 14-vuotta (lue: minun aikuisuus alkoi). Vaikka muutin kotoa jatko-opintojen alkaessa (heti armeijan jälkeen), toimin siitä huolimatta isäni "omaishoitajana" about lähes 10-vuotta.

"ihmettelen..."

Aloittaja on tainnut elää koko elämänsä pullossa ja saanut muutenkin kaiken valmiina...

• asdr8434397h

Itse muutin kotoa heti kun se oli mahdollista 20 .
      Ihmettelen silti miehiä, jotka elämänsä ensikertaa, joutuessaan tulemaan toimeen
      omillaan, surmaavat perheensä tai turvautuvat pullon henkeen.
      Ja niitä jotka halveksivat vanhempiaan ilman syytä.

• luonnon laki

Koska atm:lle kuuluu jämät.

• Äiti sairaseläk.

Minä lähinnä ihmettelen tätä kovaa arvomaailmaa missä elämme ..Vanhemmat on meidät kasvattaneet ja kun vanhenevät eikö kuulu auttaa..Ainakin itse opettanut lapsilleni sen jalon taidon..auttaa kun tarvitaan sillä aikanaan itsekin apua vanhana tarvii...Jokainen saa asua kenen kanssa haluaa..ikä mikä hyvänsä...Vuokra asunnosta pääsee helpommin muuttamaan naisensa kanssa ei ongelmaa meneekö kaupaksi. Itse autan vanhempiani viikoittain ja poikani auttoivat enneko omilleen muutti teki nurmenleikkuut ,lumityöt kävi kaupassa siivosikin ei ole alko ihmisiä...ammatiltaan hoitoalalla niinkö toinenkin poika..outoako jos asuivat kotona...kunhan saat omat lapset aikanaan arvioi sitten miten elämä menee...ei se oo niikuin kirjoitettu jokaisen kohdalla...mielestäni ihan fiksu mies on kysymyksessä jota sinä et vaan huomaa et nää asia kokonaisuuksina tuijotat tyhjänpäiväisyyksiin ja kyselet täällä..jokaisella omanlaisensa elämä...naapuri tavallaan ja lupia ei kysellä vai kuinkas..kasva aikuiseksi!

• böbi

No ensinnäki asuminen on niin saatanan kallista esim. pääkaupunkiseudulla, että pahaa tekee kattoa köyhempiä ihmisiä. Ei se ole mikään tunneasia jos rahat ei riitä. Vielä nolompaa on se ku sossu maksaa vuokran. Yhteisasuminen on erittäin järkevää jos hyöty on yhteinen.

• :)

Kummi-enoni asuu vanhemilaan, ei isovanhelmelina se takia että hän kyläistyi vanhaan elämään ja myi asunon ja oti hatkat töistä, nyt hän asuu vanhassa huonesaa, ja opiskellee tarojoiliaksi. :)

• :)

Anteeksi taroikit että eli isovanhemilani. :D

• Eipä ole tuollaista vaimoni kertaakaan kysynyt, vaikka ensitapaamista ennen olin asunut vanhempieni kanssa. Tavatessamme olin päälle kolmenkymmenen ja siitä on melkein 15 vuotta. Olemme edelleen onnellisesti naimisissa, ehkä osksi siitä syystä, että vanhempani edellytti jälkikasvunsa osallistuvan omalta osaltaan kodin töihin. Eipä tarvinnut opetella kotitöitä omaan talouteen siirryttyämme.

• kommentator

Kannattaa asua äidin luona näköjään. Tämäkin kaveri pääsi tästä pinnallisen tuntuisesta "ihmettelijästä" toivottavasti sen takia kokonaan irti. Ehkäpä hän tapaa sen aidon naisen pian, joka arvostelee häntä omana itsenään, eikä pinnallisesti asumismuodon kautta. Ihmettelijälle sopisinkin luultavasti paremmin kylmähkö kulissiliitto, kuin oikea ja tunteva ihminen, joka on hyvässä väleissä äitinsäkin kanssa.

• omituista

Siinä vaiheessa, kun asumisjärjestelyt ovat oikeasti seurustelun esteenä, niin kyllä hiukan miettisin jo omilleen muuttamista. Ehkä onkin vain niin, että mies ei haluakaan tutustua paremmin vastakkaiseen sukupuoleen. Aika luonnollinen järjestely on se, että mies muuttaa yhteen naisen kanssa, ei oman äitinsä. Jotain vikaa siis on asiassa. Varsinkin, jos mies pärjäisi hyvin myös omillaankin. Seurustella voi äidinkin kanssa, vaikka asuisi omillaan.

• mustispeppers

Täälllä maalla se tuntuu olevan aika normi käytäntö, että maatilalla asutaan yhdessä. Ei kai siinä mitään pahaa ole, tai mä en katso, että olis. Mutta jos mies tahtoo naisen kumppanikseen, niin silloin kannattaa jossain vaiheessa muuttaa äiteestään erilleen. Veljeni eukko totesi kerran, että kaks emäntää ei mahdu samaan keittiöön.

• IHMETTELE VAAN

50 vuotta takaperin täälä asui kolmekin sukupolvea saman katon alla. Kaikki mahtuivat sekaan eikä kenenkään asumista kummasteltu. Ajat muuttuu ja syitä on kuten seppiäkin.

Et sää sitten ole sen miehen ikää edes tohtinut kysyä,,,,"ehkä n. 43.".
      Sen "sulhokandis" äitikökö sinua kiinnostaa?

• niin tiivistä

Taitaa vaan olla se äiti joka ei ole päästänyt poikaa itsenäistymään kun pelkää yksinäisyyttä, mieskin voi löytää nuoremman joten paras vaan pitää perhe koossa ei sinne miniät kilpailemaan mahdu.

• tietäjä

Aikuinen mies joka asuu äitinsä kanssa on kehitysvammainen, syrjäytynyt tai päihdeongelmainen. Vältä! Tuollaisten kanssa seurustellessa joutuu perheväkivallan uhriksi, menettää kaiken mitä omistaa ja saa maksuhäiriömerkinnän itselleenkin.

Ja jos hän olisi omaishoitaja niin äiti asuisi hänen luonaan eikä toisinpäin.

• arizoteles

Syynä voi hyvin olla raha. On halvempaa asua näin ja jää mukavasti pankkitilille.:)

• Ei kandee

Ei kannata vaivautua, ota ennemmin väkivaltainen alkoholisti joka asuu omillaan.

• haistakaap

Miksiköhän aikuiset miehet asuu äitinsä luona? Ehkä siksi, että tässä maassa ei asuta yksin ilman lottovoittoa. Ehkä siksi, että kaavoitus vie halukkailta rakentajilta parhaat tontit. Ehkä siksi, että kaavoittajat ovat valtion veroelättejä, jotka tekevät kaupungeista oman valtakautensa monumentteja. Ehkä siksi, että yksittäisen miehen on vähän vaikea päästä kaavoitusalalle, jonka ammattilaiselta vaaditaan 1000 lakikirjan osaamista. Ehkä siksikin, että äidit jäävät riippuvaisiksi lapsistaan, jotka he päättivät hetken mielijohteesta tehdä sen sänkipartaisen länkisäärisen mulkun kanssa joskus vuosikymmeniä sitten. Siinä jää nuorelta mieheltä elämä oppimatta. Ja tytöt pilkkaavat sivusta parempine poikaystävineen. Ehkä näistä syistä mies jää asumaan äitinsä luo. Onko nyt hyvä mieli? Vai keksitkö vielä lisää pilkan aiheita? Antaa tulla vaan! Olet sukupuolesi puolesta oikeutettu mihin hyvänsä, jos olet nainen. Miehet ajetaan kaikessa nurkkaan, ja sitten suureen ääneen ihmetellään miksi syrjäytyvät ja ammuskelevat koulussa. Vitun peelot hoitamassa vitun asioita jotka vittu eivät niille vittu kuulu saatana. Sitä on nykymiehen elämä!!!

• tuo rotu maalta

Menehän pellolle lävittämään paskaa niin helpottaa. Se on miehen työtä. Kyllä äiti laittaa illaksi palasta pöytään.

• naiset=paskaa

Onko joku äärimmäinen rikos jos asuu nelikymppisenä miehenä äitinsä kanssa?

Pitäisikö koko elämä omistaa kaikkien maailman naisten miellyttämiseen? Poseerata ja esittää kovaa jätkää joka ikinen päivä. Todistella jokaiselle ylimieliselle nirppanokalle kuinka tässä nyt ollaan maailman omavaraisin ja kovin jätkä. Koskaan ei saa tehdä mitään omaa ettei se vaan jonkun teeskentelijä-eukon mielestä ole LAPSELLISTA! Hyi, kamalaa. Kuinka se voikin olla noin kakara.

Koko elämä pitäisi teeskennellä ja esittää parempaa, ja kaikki vain siksi että saisi jonkun nirppanokan hyväksynnän ja lopulta pääsylipun sinne jalkoväliin. Se on se "The Ultimate Prize" jota pitää haluta, tai muuten on "vitu homo".

Miksette naiset vaan myönnä että teitä oikeasti todella kyrsii se, että on olemassa miehiä joiden elämää te ette pääse tuhoamaan kieroilullanne. Se harmittaa teitä niin paljon että teidän pitää alkaa nimittelemään ja kiusaamaan. Te oikein nauttisitte jos sille miehelle kävisi jotain ikävää.

Sitten on hyvä olla. "Heh heh, saipa mammanpoika opetuksen. Toivottavasti se hakataan henkihieveriin kovien linnakundien toimesta."

• Reipas Mies

Näin se on meidän 2012-luvun kulttuurissa. Mies SAA olla deekkis, narkkis, puliukko, hampun kasvattaja, asua sillan alla, etc. mutta suurin rikos toista sukupuolta kohtaan onkin asua vaikka alivuokralla vanhempansa taloudessa. Mikä lie Norman Bates, hyi olkoon. Ei voi esitellä bestiksille, eikä pitää tupareita tai muuta kivaa. Asuntojen vuorkrat ovat korkeita, rahat sujahtavat lordien taskuun. Eipä siinä jää kummaista normi duunista sukanvarteen yksin eläessä. Mitä väliä duunilla on jos se ei korota elintasoa? ylpeyskö? Tuskin, senkin joutuu nielemään kun soskuun joutuu ylläri laskujen alla...

Oikeastaan nämä arvostelijat ovat kapeakatseisia sortajia jos luulevat että vanhemmat paapovat aikuisia jälkikasvujaan kuin silloin lapsena. Moni on jo kasvanut niin eroon vanhemmista saman katon alla että jo etääntyminen on sama kuin rappukäytävä naapureilla.

Monikohan tunnollinen miestään "palveleva" vaimo pyykkaa ja tekee ruuat itsenäiselle vastuunsa kantavalle miehelleen kuin äiti konsanaan? Eikös se napanuora ole katkennut vai mieskö ei opetellut kokkaamaan? Eikö viitsi opetella pyykkikonetta käyttämään vai eikö järki riitä siihen ?

Maailma on nykyään helvetin kylmä paikka yksin olla ja elää. Monelle naiselle se kylmyys mitä sinkku miehelle elämä tarjoaa olisi aivan liikaa yksin kannettavaksi. Näillä naisilla on aina sukulaiset, siskokset, kymmenet bestikset, työ- opiskelu-, hobby-, kaikenmaailmantoiminnankautta- bestikset jotka jakavat emotionaalisen taakan elämässä. Onko se liikaa pyydetty että aikuisella miehellä on edes yksi henkilö joka ymmärtää ja tukee elämässä? JOs hän onkin äiti tai isä, niin se on näköjään suurimmalle osalle naisista liian kova pala.

tiedän ihmisiä jotka ovat henkisesti vanhemmissaan yhä kiinni vaikka asuvat erillään.

• Arkki-ATM

Minä olen 43 ja olen viimeiset 8 vuotta asunut äitini kanssa kerrostaloissa. Sitä ennen asuin 15 vuotta yksin. Onhan tässä rasitteensa, mutta myös etunsa.
      Suurin etu on taloudellinen - pk-seudulla en pienellä palkallani pystyisi asumaan yksin kuin kaupungin vuokra-asunnossa, ja niitä kartan kuin ruttoa, koska tiedän mitä se on.

Minä hoidan siivouksen ja muut raskaammat työt, kun äiti ei enää terveytensä takia pysty, ja siitä on se ilo että voin jossain tuntea itseni hyödylliseksi. (Töissä tunnen oloni turhaksi, koska siihen idioottihommaan pystyisi melkein kuka tahansa.) Myöskin on mukavaa, että voi jutella jonkun kanssa vapaa-aikana, muutenkin kuin tietokoneella. Yksin asuessa niin ei ollut, olen erittäin huono tutustumaan ihmisiin. Jos joku ehdottaa tähän ulos lähtöä ihmisiä etsimään, kokeiltu on monta vuotta - ei sieltä ketään löytynyt.

• Ei paniikkia

Mikäli mies asuu maaseudulla tai varsinkin maalaistalossa, en näkisi mitään ihmeellistä tuossa. Homma menee niin, että sinä asut vanhempiesi luona ja jossain vaiheessa vanhempasi asuvat sinun luonasi. Jos äijä on muuten terve ja töissäkäyvä, voisi yhtä hyvin sanoa että äiti asuu poikansa luona. Näinhän se on tässäkin tilanteessa, jos ajatellaan että poika on kohta viisikymppinen ja äiti todennäköisesti lähempänä kahdeksaakymmentä.
      Joissain taloissa saattaa olla 12. sukupolvi menossa, eli ihan kunnioitettava perinne. Kyllä täällä myös ihan normi työssäkäyvien kolmekymppiset lapset asuvat vielä kotona, monet jopa tyttö/poikakavereidensa kanssa. Enemmän on nyt ongelmaa muuten hyvää miestä karsastavan naisen taholla, mutta pakkohan ei ole, jos ei halua.

• isä+äiti kämppiksenä

Kiva keskustelunavaus ja hauska huomata, että osa on avarakatseisia ja osa valmis hylkäämään sinkun heti, jos hän asuu vanhempiensa luona.

Itse olen harkinnut muuttamista yhteen vanhempieni kanssa. Tarkoituksena olisi siis se, että myisimme omistusasuntomme pois ja ostaisimme isomman 2-kerroksisen omakotitalon yhdessä:

pääsisin käsiksi omakotitaloon, johon en omin rahoin pystyisi. Vanhempani vastaavasti voisivat ylläpitää haluamaansa elämäntapaa, kun minä auttaisin lumitöissä, kodin raskaammissa siivouksissa, tekisin vuorollani ruokaa jne
      voisin auttaa vanhempiani raskaammissa töissä ja toisaalta minun ei tarvitsisi tehdä kaikkia kotitöitä. Kumpikin hyötyisi tästä.
      kumpikin osapuoli hyötyisi taloudellisesti järjestelystä
      näkisin enemmän sukulaisiani kuin nyt
      - omaa rauhaa ei olisi kuten yksin asuessa
      - kummankin osalta saattaisi tulla ärtymystä, kun samat naamat kohtaa liian usein

Tämä järjestely tuskin muuttaisi sosiaalista elämääni, koska omat vieraani olisivat tervetulleita omaan kerrokseeni, jossa suihkut, keittiönurkkaukset jne. Koska elämänkumppania ei ole löytynyt yksin asuessakaan, niin siinä mielessä on ihan sama, mikä asumismuotoni olisi.

• 8

Kannatan aikomustanne. Saat tosin varautua mitä kummallisimpiin ihmettelyihin, mutta vaikutat selväjärkiseltä ihmiseltä, joten ne tuskin ovat sinulle sietämätön ongelma.

• ....

Ihan hyviä pointteja sinulla siinä listattuna. Itsekin aikoinaan mietin, että pystyttäisin talon samalle tontille vanhempieni kanssa tai olemassa olevaa taloa modifioitaisi paritaloksi. Jossa siis minä asuisin omassa rauhassani ja vanhemmat omassaan.

Itselläni homma tyssäsi siihen että liian usein naaman näkeminen tosiaan nostaa joskus puolin ja toisin karvoja pystyyn. On erilaisia tapoja tehdä jotain hommia ja niistä sitten ei jaksaisi vääntää. Eikä mulla ole kumppaninkaan takia mitään mahkuja siihen koskaan ryhtyä. Tykkää appivanhemmista, muttei asua samoissa nurkissa. Niinpä ne haaveet on jääneet.

• Kentieskö

...
      ...
      ...

Koska se on ilmaista? :)

• Turha yleistää.

Asun naisystäväni kanssa kotona ja osallistun kaikkiin talouden kuluihin. On pyykinpesuvuorot ja siivousvuorot... Oikein hyvin pyyhkii ja toimeenkin tullaan, vaikka hieman ahdasta välillä onkin!
        Toki kotona asuminen on pääkaupunkiseudun vuokra asunnossa asumiseen verraten hulvattoman"halpaa", mutta mitä sitä sen enempää kadehtimaan.
        Ja eikös se ole jokaisen oma asia miten petaa ja asuu, tai elämäämäänsä viettää?

Nämä ketkä vinkuvat kotona asuvien "ilmaisesta" elämästä voisivat sen sijaan keskittyä omaan elämään ja omiin ongelmiin.
        Ei omaan elämään tyytyväinen toisten elämisestä välitä, uskokaa huviksenne.

• en ymmärtäny
        Turha yleistää. kirjoitti:

Asun naisystäväni kanssa kotona ja osallistun kaikkiin talouden kuluihin. On pyykinpesuvuorot ja siivousvuorot... Oikein hyvin pyyhkii ja toimeenkin tullaan, vaikka hieman ahdasta välillä onkin!
        Toki kotona asuminen on pääkaupunkiseudun vuokra asunnossa asumiseen verraten hulvattoman"halpaa", mutta mitä sitä sen enempää kadehtimaan.
        Ja eikös se ole jokaisen oma asia miten petaa ja asuu, tai elämäämäänsä viettää?

Nämä ketkä vinkuvat kotona asuvien "ilmaisesta" elämästä voisivat sen sijaan keskittyä omaan elämään ja omiin ongelmiin.
        Ei omaan elämään tyytyväinen toisten elämisestä välitä, uskokaa huviksenne.

Missäs muualla ne ihmiset asuu kun kotonaan??!

• gjkgkl

Nostetaanpas tämä keskustelu sunnuntain kunniaksi kaikille peräkammarin pojille...

• Ihokosketus

Typerää edes kysyä täältä miksi se mies asuu/asui äidillään. Aika vammainen olet jos et osaa itse kysyä että "miksi asut äitisi kanssa". Vaikka onkin vanha viestiketju niin vastasin nyt kuitenkin mitä tollasesta ajattelen. Onko se niin vi*tun vaikeeta avata suuta jos joku askarruttaa.

• äääåååppppåååååååååå

Kun uollaisia epäilyksiä asumisjutun vuoksi tuleee niin on se merkki siitä, että ihmisillä menee todella hyvin ja niiden ihmisten joilla ei muuten menisi hyvin hyvinmenemisen hoitaa sossu.

• mies27.

Asun kotona äidin luona. olen mies 31v. Asun koska haluan säästää rahaa. Tienaan 3300 kuussa. Mulla on aika varakkaat vanhemmat ja vanhempani ei tiedä mitä tienaan. Olen säästänyt n 90 000 euroa ja ehkä ensi vuonna muutan omilleni. Ostan kaksion tai kolmion. Lainaa en halua ottaa joten siksi ole säästänyt. Mulla ollut vakiduuni 8 vuotta.

• Mutta ei

vakipillua

• ....

Syitä on varmaan monia, muttei ainoa syy suinkaan ole syrjäytyminen tai kyvyttömyys elää ominpäin. Rahaa säästyy, kun asuu kotona vanhemman tai vanhempien kanssa. Perhe on lähellä ja kotipaikkaa voi ylläpitää yhteistuumin.

Jokusen tunnen jotka joko asuivat vielä kotonaan, kun tutustuin tai ovat edelleen kotonaan tai palanneet kotiinsa asumaan vanhemman tai vanhempien kanssa. En ole pitänyt isona ongelmana.

Oma siippanikin asui kotonaan aikuisena, kun häneen tutustuin ja juurikin edellämainitusta syystä. Miksi muuttaa muualle, kun kotona asuminen on kaikinpuolin hyödyllisempää kaikille osapuolille. Nimenomaan rahan ja yhdessä tekemisen vuoksi. Ihan itsenäinen ja itsenäisesti toimiva mies kuitenkin kaikesta huolimatta on. Ei mitenkään avuton tai nyssykkä, kuten kotona asuvista aikapojista helposti ajatellaan.

• Riiiiiiiiiiii

Miten helvetissä terveelle kuuskymppiselle vanhemmalle on hyödyllistä hyysätä nelikymppistä peräkammarinpoikaa kotonaan? Kysyn vaan. Yhdessä tekemistä vanhempien kanssa aikamieheksi? Siis mitä? Lapselle varmaan edullista, voi kupata mielin määrin.
        Maalaistalo jossa tarpeeksi tilaa/mielenterveyskuntoutuja/Helsingin ydinkeskusta& asuntotilanne/väliaikainen ratkaisu/omaishoitajuus = hyviä syitä. Muut vaikuttavat epäilyttäviltä.
        Ennen kaikkea on outoa, jos aikuinen ihminen ei jossain vaiheessa koe tarvetta irtautua vanhemmistaan VAIKKA haluaisi näitä hoitaa hädän hetkellä ja autella muuten arkielämässä.

• pakosta kotona

Hyvin todennäköisesti kyseessä on rahatilanne, siis äidin rahatilanne, ainakin jos kyseessä on omistusasunto. Tukisysteemi ei ole kovin myötätuntoinen omistusasunnoissa eläville vaan takaisin tulee lappua, jossa käytännössä käsketään myymään se asentu ja muuttamaan vuokralle.

Itselläni on sama tilanne. Haluaisin muuttaa, mutta jos muutan, talo on pistettävä myyntiin. Vittumainen tilanne, mutta eipä sille oikein mitään voi. Ikää 27 vuotta.

• ....................

Veikkaan, ettei tuollainen mies käy töissä. Todennäköisesti kärsii myös mielenterveysongelmista. Kyllä tuollaisia klassisia peräkamarinpoikia löytyy vielä jostain perähikiältä.

• Citynainen

Ehkä juuri sen takia asuvat samassa asunnossa koska jakavat asumiskustannukset.
      Voisin jopa itsekkin harkita moista asumista oman äidin kanssa. Jakaisimme asumiskustannukset ja siksi että äiti tarvitsee apua arkisissa asioissa eikä pysty toimimaan täysin yksin rajoitteiden takia.

• Aikuinen nainen

Aikuinen ihminen, mies tai nainen, asuu itsenäisesti omassa tai vuokra-asunnossa. Jos haluaa huolehtia vanhemmistaan, sen isän tai äidin voi järjestää lähelle asumaan omaan asuntoon tai mahdollisesti palveluasuntoon. Normaali aikuinen tarvitsee yksityisyyttä ja omaa kotia. Väitän, että kaikki jotka eivät sitä kaipaa/halua, ovat jollain tapaa epäonnistuneet elämässään/hyväksi käyttäjiä/oman hyvän tavoittelijoita/itsekkäitä/keskenkasvuisia... Kovaa tekstiä, mutta niin armottoman totta.

• lottamari.

Kysy siltä mieheltä itseltään, jos et tiedä syytä,.ei täällä sitkä kukaan voi arvailemaan alkaa. Jos mies sinua kiinnostaa, niin luulisi sinun ottavan asia esille hänen kanssaan..???

• mies 86
    • fdgdsfgdfg

Perus ätmi asuu mammansa luona, luuseri mikä luuseri.

• Depis Luuseri

No itse ainakin kulutin elämäni vanhempien nurkissa karvan alle kolmikymppiseksi koska kärsin masennuksesta enkä nähnyt elämässä mitään järkeä. "Samapa se vaikka tänne kuolee saatana"-tyyliin. No, saavutus kai sekin että 29veenä pääsi kuitenkin omilleen vaikkei se elämä nyt sen järkevämmältä juuri vaikuta.

• kyselijä.

Voi myös kysyä että miksi naiset asuu pulsujen ja väkivaltaisten narsistien kanssa?

• ........

Niin ja nekrujen :D

• - - - -

Ja työttömien pummien kanssa.

• ääh

Vois myös kysyä, että miksi äidit paapovat aikuisia poikiaan. Eräänkin mutsi tilas Aku Ankkaa nelikymppiselle pojalleen.Pesi tämän pyykit ja kokkaili onnesta soikeena. Olis tehnyt palveluksen pojalleen ja opettanut kotihommia. Ei tommosta ylikokoista äidin pikku lässynläätä kukaan nainen jaksa loputtomiin passata. eikä se tyyppi enää opikkaan mitään kun kaikki tulee valmiina eteen

• Miksi ei?

Tarkastellaanpa asiaa tällä tavalla: Aikuinen mies vaikka 35v, työtön, mielenterveysongelmainen, mahdollisesti fyysisiäkin sairauksia (kuka tietää?) vaikea lapsuus, syrjäytynyt/yhteiskunnasta jollain tavalla syrjäytetty ( ei aina omaa syytä, todellakaan ) herkkä yksilö, mahdollinen päihdeongelma. Miksi tälläisen ihmisen sitten PITÄISI asua YKSIN? Kukaan ( hyvin harva ) nainen on tälläisestä miehestä varmaankaan kiinnostunut, vaikka olisi ihan kivan näköinen ja luontoinenkin, maailma on kylmä ja ihmiset vielä kylmempiä. Mitä tämä pahasti syrjäytynyt moniongelmainen tekisi sitten yksin, pienessä kaupungin yksiössä? Olisi vielä enemmän yksin kuin jo nyt kun hänellä on se äiti jonka kanssa voi silti jutella? Ehkä tälläinen ihminen voisi jopa normalisoitua jos joku hänestä kiinnostuisi? Voi tuntua 35 vuotiaasta itsestään jo aika toivottamalta naisrintamallakin kun ei ole ketään naista koskaan mahdollisesti koskenutkaan? Ymmärrystä hyvät ihmiset, ymmärrystä! Mitä jos itse olisit elämän päähän potkima reppana? Mielestäni tälläisiä ihmisiä pitäisi muiden auttaa jollain tavalla, pyytää mukaan jne. Mennä käymään. Usein ne on ihan jees tyyppejä, usein loppupeleissä ns. normaali ihmistä paljon mukavampiakin tyyppejä, joiden elämä on vain mennyt suoraan sanoen huonosti, edelleen: Ei välttämättä omasta syystään, ainakaan kokonaan. Ihmiset osaa olla heikommilleen aika ilkeitä. Tiedän muuten mistä kirjoitan koska tunnen pari tälläistä henkilöä ja joskus hengailen heidän kanssaan, molemmat ( eivät tunne toisiaan tietääkseni) ovat mitä parhaimpia kavereita, pitää aina sanansa, aikataulunsa, lupauksensa ja ystävyytensä, suosittelen. Mutta jos haluat pinnallisia menestyjä ystäviä ( kuten suurinosa ihmisistä nykyään ) niin siinä tapauksessa he eivät ole ehkä sinua varten. Itse pidän erikoisista ihmisistä ja kaveripiirissä on niin syrjäytyneitä, autisteja kuin kehitysvammaisia ja jopa narkomaanejakin. Ei ole pahaa sanottavaa. Heillä on ehkä ongelmia, mutta ihmisinä mitä parhaimpia! Ei ihmistä mitata rahassa, omaisuudessa tai muussa vastaavassa, ainakaan minun mielestäni, valtaosalla on valitettavasti toisenlainen mielipide.

• Täyttä asiaa kirjoitat :=)

• Gammaromeo

"Niin miksi??
      Olen törmännyt yhteen kivanoloiseen mieheen, mutta sain kuulla, että asuu rivitalossa äitinsä kanssa. ikää miehellä on ehkä n.43 v. "

Enonikin asui 43-v vanhana 1990-luvulla rivitalossa kaksistaan äitinsä eli mummoni kanssa. Minusta se oli vain aivan luontevaa. Enolla oli kuitenkin ns. oma elämä, mm. monesti kävi ulkomailla, oli töissä, suunnisti monessa Jukolan viestissä ja persoonana avulias ja supliikkimies.

En minä lähhtökohtaisesti tekisi asiasta ongelmaa, jos joku minua kiinnostava nainen asuisi samassa kotitaloudessa vanhempansa tai vanhempiensa kanssa. Syitä tuohon asiaan voi olla vaikka miten monia.

• 21.30

Mistä näitä aivottomia ja tunteettomia ihmisiä riittääkin aina arvostelemaan toisten ratkaisuja? Perusteluja asialle saattaa olla useitakin; joista tuskin yksikään kuuluu ventovieraalle, rahtuakaan!
      Yks niistä saattaa olla taloudelliset seikat... jompikumpi taloudellisissa vaikeuksissa.

Äitisaattaa saada niin pientä eläkettä, ettei sillä tule oikein toimeen. Ollut kotiäitinä,eikä eläkettä ole kertynyt. Tai mies on eronnut, työtön ja elatusmaksut maksettavanaan... ei työttömyys korvauksilla juhlita. Kummassakaan tapauksessa; tuskin kumpikaan saisi edes asumistukea...

Yhteisasumisessa kumpikin voittaa taloudellisesti ja sukulaisuus lähentää myös auttamaan toista; joka sitä apua kipeämmin tarvitsee. Asumismenot ovat pienemmät, ruokamenot huomattavasti halvemmat jos ovat kimppa ruuissa ja ainakin aina on joku joka huomaa sairaankin avun tarpeen, ja tarvittaessa pyytää apua yhteiskunnalta.
      Ampulanssin voi hälyttää kumpitahansa... jos tilanne niin vaatii.

Tällä palstalla on ihme kyyläämistä... aivan vieraiden ihmisten ratkaisuista!
      Itse olen 29v. nainen ja molemmat vanhempani asuvat nykyään luonani. Ja hittoako se vieraille kuuluu... oma on bropleemani... jos sellainen on edes olemassa.
      Kyllä jonkun pitää vastuutakin kantaa ja nyt ovat osat vaihtuneet... vanhempani ovat monisairaita.

Erittäin mukavaa iltaa kaikille, mulla ainakin sellainen on vielä tänään tiedossa.
      Menen saunaan, suikuun ja altaalle uimaan... kunhan saan äidin ensin sänkyynsä nukkumaan. Isä pärjää kyllä sen aikaa kahdestaan äidin kanssa kun mulla menee saunomiseen ja uimiseen... n.tunti.

• Aikamiespoikanen

Itsehän majailin vanhempieni nurkissa lähes kolmekymppiseksi asti, mutta sitten tuli se joku juttu jonka takia oli vaan pakko päästä pois. Tuli sellanen olo että jos 30v ylittyy niin se on viimeistään peli menetetty, joten häivyin 29veenä. Syyt miksi siinä kesti? Kaiketi syrjäytyminen kun asuttiin syrjässä ja muutenkin epäterveet perhesuhteet, vanhempani riitelivät usein ja koin jotenkin velvollisuudekseni heitä vahtia, ainakin kunnes nuoremmat sisarukseni muuttavat pois. Sinällään koominen noidankehä, että vanhemmat riitelivät isoksi osaksi meidän täysi-ikäisten kotona luuhaavien kakaroiden takia, mutta en pystynyt muuttaa pois koska vanhemmat riitelivät. Sitten vaan sain tarpeekseni ja pian sisaruksetkin seurasivat perässä, ehkä paras ratkaisu elämäni aikana ja ihmettelen miksen häipynyt vähintään 10v aikaisemmin. Samaan tapaan voisi kai ihmetellä, että miksi naiset ja miehet kituuttaa paskoissa parisuhteissa, pää ja ajatukset vaan urautuu niin vinksahtaneille raiteille ettei näe mikä olisi parasta ja järkevintä.

• nytjo40

Itsekin asustelin lähes 28-vuotiaaksi. Olin kylläkin osan opiskelemassa, eli asuin asuntoloissa lukukaudella, mutta lomilla ja kesällä olin vanhempien nurkissa. Sitten opintojen päätyttyä vietin vielä viimeisen kesän ja alkusyksyn kotona kunnes löysin vuokrakämpän. Olihan tuokin aika myöhään joo, mutta nuorena oli vähän sellaista koulutussekoilua ja koulun vaihtamista yms. epäkypsyyttä, että asumismuoto jäi tuollaiseen välivaiheeseen.

• Parempimutsi

Kiinnostaisi niin mukava äiti-ihminen kyllä.

• AloitinTämän

Nyt kyllä naurattaa, koska mä aloitin tän ketjun. Hieman on oma ajatusmaailma muuttunut nuista ajoista. En mä enää ihmettelisi tuommosta. Tosin sain kyllä selville yhden asian mikä saattoi vaikuttaa tuohon asiaan tai sitten ei, eikä se tosiaan mulle kuulu millään lailla,

• Kantapää

Kun näitä tähän ketjuun palstalla pörräävien vähälahjaisten syytämiä aivottomia yleistyksiä lukee, niin ei jumapliuta oikeasti....
      Jos ajattelisin tämän palstan heijastelevan etäisestikään suomalaisten yleistä asennetta kanssaihmisiinsä, niin en yhtään ihmettele jos tässä maassa on paljon yksinäisiä, masentuneita ja syrjäytyneitä, jotka eivät kehtaa avautua omista ongelmistaan, kun pelkkä vanhemman kanssa yhdessä asuminen aiheuttaa tällaisen tulvan tyhjästä repäistyjä arvailuja "pullamössöilystä", siivellä elämisestä, rappiollisesta saamattomuudesta, insesmistä ja ties mistä, joiden perusteella sitten julistetaan ventovieras arvottomaksi ihmisjätökseksi, ilman minkäänlaista kontekstia tämän todellisesta tilanteesta ja vailla yritystäkään ymmärtää sitä....
      Aloituksessa mainitaan ainoastaan että varhaisille nelikymppisilleen ehtinyt mies asuu samassa rivitalossa äitinsä kanssa. Siinä ei edes sanota asuvatko he samassa asunnossa, vai ovatko rivitalo-naapureita. Ja mikäli oletamme ensiksi mainittua, niin emme siltikään tiedä kumman omistuksessa asunto on. Mikäli mies asuu äitinsä luona, niin syyt siihen ovat heidän kahden välinen asia, eikä siinä ole mitään ongelmaa jos molemmat ovat kyseiseen järjestelyyn tyytyväisiä. Mikäli äiti asuu poikansa luona, niin se on minusta äärimmäisen ihailtavaa ja esimerkillistä. Jos aikuinen lapsi on valmis huolehtimaan ikääntyvistä ja/tai sairaista vanhemmistaan, se on yksi kunnioitettavin asia minkä ihminen voi perheensä eteen tehdä..

• mammelinpoja7

Äidin naapurissa asuvalla 40 mammanpojalla oli jääkaapissa vain valo (miksi oli edes päällä) olen omin silmin nähnyt.

• Riiiiiiiiiiiiii

Kyllähän nämä vähälahjaiset yleistykset tulevat äidin kanssa asuvien taholta, hyökkäätte silmille ja haukutte ihmettelijän kylmäksi ja kusipääksi. Hänhän vain ihmetteli asiaa eikä haukkunut äiteen kanssa asujaa sen kummemmin. Jos ihmiset olisivat vähän skeptisempiä ennen seurustelua olisi moni suhde pohjustettu paremmin.

• Kantapää

Luitko sinä Riiiiiiiiiiiiii ollenkaan tuota minun viestiäni johon vastasit..?
        Omasta mielestäni on melko selkeää etten minä ketjun aloittajaa siinä kritisoi, vaan näitä hänelle tyhjien spekulaatioiden pohjalta vastaavia ääliöitä. Aloituksen kysymys on periaatteessa ihan asiallinen ja mikäli myöhemmin ketjussa itsensä aloittajaksi ilmaiseva kommentoija on sama henkilö, hän vaikuttaa viestiensä perusteella ihan perusjärkevältä tyypiltä. En tosin ymmärrä miksi hän konsultoisi tämän palstan käyttäjäkuntaa kyseisessä asiassa, mutta eipä siitä kai anonyyminä mitään suoranaista haittaakaan ole.
        Mitä tuohon minun lokeroimiseeni tulee, menit sikäli metsään että olen tässä vaiheessa kaksikymppisilläni, asunut omillani viitisen vuotta, eikä minulla olisi ollut edes mahdollisuutta äitini kanssa asumiseen viimeiseen kolmeen ja puoleen vuoteen..

• kotonahimassa
        mammelinpoja7 kirjoitti:

Äidin naapurissa asuvalla 40 mammanpojalla oli jääkaapissa vain valo (miksi oli edes päällä) olen omin silmin nähnyt.

Ilmeisesti rahat loppu, viinapullot jäi kauppaan.
        Äitinsä eläkettä nussivat aikamiespojat ovat alinta kastia. ei jatkoon

• Kantapää

kotonahimassa, jos ei ole mitään järkevää lisättävää keskusteluun, kehottaisin olemaan vaan hiljaa, tyhjää olkinukkejen mäiskintää tästä ketjusta löytyy jo ihan kiitettävästi....

• ihmisiäonliikaa7

Mikä on äitin helmoissa pöyrivän 40 50 60 pojan tulevaisuudensuunnitelmat.
      Vässyköinti?

• naapurin-äijä

Tunnen 45-vuotiaan miehen joka asuu äitinsä ja isänsä kanssa omakotitalossa.

• Teknodonna

Mjoo

Musta on tosi ihanaa asua äidin kanssa. Äiti ei ole mulle äiti eikä kaveri, eikä oikeastaan edes nainen, vaan eräänlainen yhtiökumppani.

Fantasioin kuitenkin hänestä öisin.

(Hihitystä)

• pelkkäkuona7

Näinhän se on. Äidin helmoissa asuva sinkku on parisuhdemarkkinoilla sama asia kuin työtön työmarkkinoilla, ei sellaista kukaan halua, koska sinkkuus/työttömyys on varma merkki siitä, että jotain on pielessä kun ei vieläkään ole töissä/parisuhteessa.

Alinta mahdollista tasoa edustaa sinkku 50 työtön mies. Kukaan ei jää sellaisen poismenoa kaipaamaan, pelkkä roska, jäte, kuona yhteiskunnalle.
      Mitään muuta nainen ei voisi vihata enempää kuin tällaista ihmistä.

• Riiiiiiiiiiiiii

Kuvitteletko todella olevasi niin merkittävä ihminen, että joku vaivautuu sinua vihaamaan? Ei yhtään narsistista, ei.

• URealManNow
        Riiiiiiiiiiiiii kirjoitti:

Kuvitteletko todella olevasi niin merkittävä ihminen, että joku vaivautuu sinua vihaamaan? Ei yhtään narsistista, ei.

Naiset siis rakastavat tälläsiä vässyköitä, flaksi käy kapakoissa?

• 0ikeaMies
        URealManNow kirjoitti:

Tänäkin viikonloppuna mammanpojat istuvat äitin kanssa katsomassa telkkaria.
        Miehet viihtyvät paremmin naisseurassa.

• Anonyymi
        URealManNow kirjoitti:

Paskahousun ei kannata kertoa olevansa
        äitillä asuja.

• Miksi_oi_miksi

Aina peräkamarin persuja dissataan.

• Boledon

Suomessa asiaa ihmetellään niin maan perusteellisesti. Italiassa on ihan normaalia, että aikamiespoika asuu kotona äitinsä luona, eikä sitä siellä ihmetellä millään tavoin.
      Siis mitä järkeä on edes lähteä asumaan vuokralle, jollei ole pakko, varsinkaan, jos ei ole töitä.
      Varsinkaan, että vielä omistus asunnon hankkisi, jollei ole naista, eikä edes töitä.
      On hulluutta mennä vuoralle asumaan, että saa asumistuet, eikä niitäkään saa, jos on omaisuutta ja säästöjä siis hulluutta maksaa vuokraa omillaan, jollei ole töissä ja näin varaa maksaa vuokraa.

On se ihme vollotusta ihmetellä, jos aikamies poika asuu äitinsä luona, samallahan aikamiespoika voi auttaa äitiään monissa eri asioissa, joissa äiti joutuisi turvautumaan yhteiskunnan apuun. ja se on paljon kalliimpaa veronmaksajillekin.
      Siis kiittäkää niitä äidin aikamiespoikia, jotka äideistään huolehtivat.
      Minäkin olen asunut vanhempieni omakotitalossa ja olen jo 47v. Nyt vanhempani ovat kuolleet ja asun edelleen vanhemmilta perimässäni omakotitalossa.
      Nyt en asu enää vanhempien luona, vaan ihan itsenäisesti.

• Boledon

Ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jos kaikki olisivat samanlaisia nynnyjä ku Boledon.
        Olen pervo runkku.

• hoitajako

Minä otin eron vaimostani hoitaakseni yli 90 äitiäni ja isääni heidän loppuelämänsä ajan, tunnen olevani heille ainakin tuon viimeisen palveluksen velkaa.He siis muuttivat luokseni isoon ok talooni olkoot sitten ihmiset mitä mietä tahansa mutta itse tein näin.M57.

• Lliisaa

Ihan normaalia mielestäni. Miksi muuttaa yksin asumaan jos äiti tykkää seurasta. Vielä oudompaa olisi yksin asuminen. Olisin ylpeä tuollaisesta miehestä.

• urealmäännow

Mies käy kapakassa iskemässä naisia, äiti hakkaa nyrkillä seinään kun aikamiespoika kiihdyttää hurjaan vauhtiin loppusuoralla tamman huutaessa rääh lisää! Sänky hakkaa seinään KLONK KLONK!
      real mään elämää.

• miesonnuussija

Äitinnussija! Äitinnussija asuu aina kotona.

• voimahotonta

Arvaako täs nyt käydä isin ja äiskän luona edes aikuiskahvilla vai onks tosi mamarii ?
      Jos sitä vaivihkaa porukalla selän takana ku se ei kai sit ole mamarii.

• kuulapääjuntti

Missä sitä pitäisi asua jos ei naiset kiinnosta?

• dafdafg

Koska äitini on elämäni nainen! Miltein 100 vuotias kaunokainen <3<3<3<3<3
      T Insku <3 p0rn0

• Onko hän kenties espanjalainen, italialainen, musu tai kreikkalainen?

Se on ihan normaalia niiden keskuudessa.

• SenVuoksi

Niin miksi? Kun äitini ei pärjää yksin kotihoidosta huolimatta. Mieluummin kyllä asuisin omassa asunnossa muualla.

• nahjuseivain

Kaikki nahjukset ei pärjää yksin.

• aitosinkkumies45

Moni ikänsä tai pitkään sinkkuna elänyt mies pärjää usein itsenäisemmin siksi, koska arkea ei ole pyörittämässä kukaan muu ja kaikki arkiset asiat on tehtävä itse.

Se on taas valitettavan yleistä, että moni naisen helmoihin suoraan kotoa muuttanut mies on turhan usein uusavuton vässykkä, jota vaimo joutuu passaamaan. Kun tulee ero, silloin näiltä "tosi miehiltä" putoaa pohja pois ja usein myös elämänhallinta pettää, kunnes löydetään uusi "äiti" passaamaan.

Naisten suhtautuminen miehiin taas on kaksijakoista. Omat asiansa hoitamaan tottunut aito sinkkumies on monelle naiselle ylitse pääsemätön tekijä, joka koetaan itselle uhaksi. Toisaalta, moni nainen haksahtaa turhan usein näihin uusavuttomiin tohveleihin, joita saakin sitten passata alusta loppuun asti.

• 0lenhanMies

Pääsen helpommalla kun siipeilen äitin luona, pesee pyykit ja tekee ruokaa ja passaa.
      Normi aviovaimon hommia. (minusta ei naiset ole kiinnostuneita, jostain syystä)
      Eikä asuminen maksa mitään, jää enempi rahaa harrastuksiin, tosin en harrasta juuri mitään. Autolla käyn joskus ajelemassa.

• Anonyymi

Äiti maksaa auton?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äiti maksaa auton?

Jossain vaiheessa äiti joutuu/pääsee vanhustentaloon, ennenaikaisesti vässykin hyysäämisen uuvuttamana. Henkisesti loppuunpalaneena, kasvatti pojastaan parisuhteeseen kelpaamattoman pelkurin.

• muuttaakosekään

Samoin voisi kysyä miksi aikuinen mies joka asuu vaimon kanssa samassa osoitteessa tulee ystävänä kertoilemaan säälittävästä avioliitostaan ja samalla näyttäen kiinnostusta ja ihastumista ja vannoo eron olevan menossa jne? Kun laitoin sen seinää vasten ei muuttanut eikä edes kertonut vaimolleen. Samaa minäkin mietin miksi aikuinen mies näin käyttäytyy. Luulee vielä että kun valheistaan kiinni jäi että jatkaisin sen ymmärtämistä. Säälittävä mies ja toki annoin mahdollisuuden että voi valita enkä kerro sen vaimolle mitä on kerrottu tai mitä se yleensä haki minusta. Mutta ihmettelen samaa miten aikuinen mies voi asua vaimonsa kanssa eikä muuttoa näy eikä kuulu. No onneksi selvisi ajoissa. Se jos asuisi äitinsä kanssa ei siinä ole ongelmia mielestäni. Mutta se missä aikuinen mies asuu on tietysti sen miehen syyt eikä se muille kuulu.

• nynnynanny

koska kaikki ei oo noin kovia ku sä et pystyy asuu yksi

• 0lenhanMies

Näitä nyhverömiehiä ei saa pois äidin mekosta roikkumasta kuin kädet katkaisemalla.
      Näitä kavereita kutsutaankin hauskasti "kusihousumiehiksi".
      -naiset ei kiinnosta, äitin tisikin imeminen kiinnostaa, ikää 50

• 0lenhanMies

Hyvää uutisia.

• arvashasen

Pelkurit muuttatavat aina äitin luokse siipeilemään, mitäs muutakaan.

• narumyyjä

Yksineläjä jolla ei ole yhtään kaveria vetää itsensä kiikkuun, mutta mamin helmoissa sitkuttelee vielä pari vuotta ennen kuin väistämätön tapahtuu. Yksi nynny on pois keskuudestamme.
      Suku juhlii perintöä.

• MikäMättääs

Parisuhteeseen kelpaamaton nynny ei pärjää yksinään elämässä, pojasta ei koskaan tullut miestä.

• mammabetalar

Mammanpojat asuu aina äitinsä kanssa.

• Anonyymi

Niin miksi miksi mies asuu noin 320km etäisyydellä äidistään, onkohan äidin tissiä ikäåvä?

• Anonyymi

Mamelo pirittää kuitenkin joka päivä äitille.

• Anonyymi

Teuvo on nyt 49 v vanhapoika.
      Asuu omakotitalossa äidin ja isän kanssa.
      Ollut eläkkeellä jo monta vuotta.Maksaa eläkkeestä ruokarahaa äidille.
      Perhe keskivertoa varakkaampi.Teuvo on perheen ainoa lapsi.
      Yli 70v isä paremmassa kunnossa kuin Teuvo.
      Teuvolla hyvä perintö tulossa jos ei kuole ennen vanhempiaan.

• Anonyymi

Näin vanhempana lastenlääkärinä voin tehdä Teuvosta heti diagnoosin: Teuvo on edelleen rintaruokinnassa ja kannatan kyllä edelleenkin sen jatkamista, koska mahdollisen vieroituksen jälkeen Teuvopoika saattaa muuttaa pois vanhempiensa luota ja jättää heidät suorastaan heitteille, mikä ei ole mitenkään suotavaa ainakaan näin lääkärien etiikan kannalta katsottuna.

• Anonyymi

Miksi nämä 40 vässykät ovat aina miehiä.
      Naiset jättävät vanhempansa heitteille?

• Anonyymi

Vaikka olis lähtenyt kuinka nuorena niin äitylit säilyy , tai meidän tapauksessa palaa, aina vaan, uudestan ja uudestaan. Miniä/vaimo ei koskaan kelpaa kun Äiti is the best. OLis sit jäänyt äitinsä kanssa suosiolla. istukka ei kai oo koskaan katkennut.

• Anonyymi

Pelkuri, nysväke mies.

• Anonyymi

Mamarit käy kaffella keski-ikäisenä isin ja äiskän luona aikuisena.
      Eikä edes jouko-porukal poikain kaa.
      Aika erikoista.
      Beavis & Butthead.

• Anonyymi

Asuvathan eteläeurooppalaiset miehetkin vanhempiensa luona aikuisina. Tätä vaan katsotaan läpi sormien?

• Anonyymi

Etelä-Euroopassa ei ole mitään tukia: ei opintotukia, ei asumistukia eikä sellaisia työttömyystukia, joilla voisi elää itsenäisesti. Etelä-Euroopassa kyllä työssäkäyvät miehet ja naisetkin, jotka eivät ole vielä avioituneet tai muuttaneet kumppanin kanssa yhteen, asuvat kotona niin kauan kuin se avioituminen ja/tai yhteenmuutto naisen tai miehen kanssa tapahtuu. Siellä ei oikeastaan ole sinkkutalouksia tai niitä on vähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etelä-Euroopassa ei ole mitään tukia: ei opintotukia, ei asumistukia eikä sellaisia työttömyystukia, joilla voisi elää itsenäisesti. Etelä-Euroopassa kyllä työssäkäyvät miehet ja naisetkin, jotka eivät ole vielä avioituneet tai muuttaneet kumppanin kanssa yhteen, asuvat kotona niin kauan kuin se avioituminen ja/tai yhteenmuutto naisen tai miehen kanssa tapahtuu. Siellä ei oikeastaan ole sinkkutalouksia tai niitä on vähän.

Ja moisen tekosyyn varjolla heille tulisi suoda synninpäästö siinä missä omia demonisoidaan kaksinaismoralistisesti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja moisen tekosyyn varjolla heille tulisi suoda synninpäästö siinä missä omia demonisoidaan kaksinaismoralistisesti?

En minä kritisoi vanhempien luona asuvia. Kirjoitin vain, miten erilaista se on Etelä-Euroopassa, jossa yhteiskunta ei anna mitään tukia. Eihän kaikilla Suomessakaan ole perhettä ja tukiverkkoa. Yhteiskunta auttaa sitten heitä tarvittaessa. Se, että voi mennä kotiin asumaan esim. määräajaksi, jos siihen tarve tulee, on tietysti etuoikeus ja merkki siitä, että on tukiverkko elämässä.

• <<Miksi aikuinen mies asuu äitinsä kanssa?>>

Mullon niiku ollu sellanen luulo, et se tulee halvemmaks.

• Anonyymi

Luuseri-mammanpojan tunnistaa siitä jos hän asuu alle 100km etäisyydestä äidistään.

• Anonyymi

Varmaan monesta syystä. Kannattaa selvittää, kuinka kauan yhteisasumista on kestänyt ja onko se lyhyt- vai pitkäkestoista. Onko mies koskaan asunut omillaan? Onko mies henkisesti itsenäistynyt? Onko mies aikuinen sanan varsinaisessa merkityksessä?

Moni voi muuttaa vanhempien luokse määräaikaisesti lyhyemmäksi aikaa erilaisten elämänmuutosten vuoksi, esim. taloudellisten syiden vuoksi.

• Anonyymi

Henkinen kehitys loppuu siihen kun alkoholin käyttö alkaa.
        Juoppo 50 hihittelee kuin pikkupoika.

• Anonyymi

Onhan niitä naisiakin, jotka vuosikausia tai kymmeniäkin ovat tai ovat olleet miestensä elättämiä. Onko se sitten jotenkin parempaa tai hyväksytynpää? Itsekin tiedän tällaisia akateemisia, vuosikausia miehensä elättämiä naisia, jotka jossain vaiheessa tekevät korkeintaan osa-aikatöitä.

Itsenäisyys ja itsenäisyysvuodet lasketaan siitä, kun on asunut täysin ilman puolison henkistä ja taloudellista turvaa ja suojaa. Jokainen voi omalla kohdallaan ne vuodet laskea. Oma talous ja omat tulot elämisen perusteena.

• Anonyymi

Laitoin päähäni sellaista rasvaa, hitsit, melkein kuin TIG-laitteen hitsivehje, pakotti päätä, siis Nivea 3 sellaista kasvorasvaa, johan helpotti, tytöillä on hyviä näitä kauneudenhoito-tuotteita, monikäyttöisiäkin.

Jos tosiaan kasvot alkavat kuivahtamaan, niin persikoita kannattaa ahmia silloin :D

• Anonyymi

Vanha juttu, mutta jos kääntää asian toisin päin, niin ne toiset osapuolet jotka asuvat itsekseen, käyttävät yhteiskunnan varoja ja hakevat asumistukea ja muita etuuksia kun muuten ei olisi varaa asua itsekseen. Tekeekö se sitten heidät jotenkin paremmiksi kansalaisiksi? Mamma se usein heitäkin hyysää, antaa rahaa, ostelee vaatteita, kun hällä ei muuten olisi varaa, tekee ruokaa yms.

Ihme nimittelyä ketju täynnä, pitäisikö vihdoin keksiä uudet kriteerit. Esim se asuu itsekseen kenellä on varaa maksaa itse elämisensä.

• Anonyymi

Kyllä ne hyvätuloisetkin käyttää yhteiskunnan varoja: saavat yhteiskunnalta verovaroin kustannetut tutkinnot (monelle ei yksi yliopistotutkinto riitä), opintotuet ja asumistuen opintovuosina, äitiyspakkaukset, lapsilisät, kodinhoidontuen, yksinhuoltajalisät (tulosta riippumaton), synnytykset ja erikoissairaanhoidon itselleen ja perheelleen julkisella puolella, kouluttavat lapsensa valtion/kuntien koulussa ja yliopistoissa jne. En tiedä, onko Suomessa yhtään suomalaista, joka ei olisi käyttänyt koskaan yhteiskunnan varoja. Ne, jotka on niistä eniten perillä, ymmärtävät, miten paljon verovaroin voi saada. Eihän näistä aina viitsitä ääneen puhua eikä niitä omia saamisiaan viitsitä myöntää. Hiljaa niistä enemmän ollaan. Naurattaa.

Ehdotan sellaista "Kuinka paljon olen saanut yhteiskunnalta"-listaa ja sen ohelle "Kuinka paljon olen antanut yhteiskunnalle"-listaa. Niitä voi sitten vertailla. Siihen vielä kolmas lista "Kuka on minua elättänyt täysi-ikäisenä"-lista.

Suomessa on paljon pienituloisia ja köyhyyskin on lisääntynyt. Moni aikuinen ihminen ei pystyisi asumaan itsenäisesti eikä köyhät pariskunnat ja perheet tulisi toimeen, jos asumistuki otettaisiin pois. Se mahdollistaa monelle sinkulle ja pienituloisille pariskunnille ja perheille oman talouden, sellaisillekin, jotka käy töissä. Asumistukea tarvitaan turvaamaan asuminen pienituloisille ja köyhille. Asuminen turvaa myös työssäkäyntiä monelle. Jokaiselle kuuluu koti. Kyllä ihmisten perustarpeista tulee huolehtia sellaisten kohdalla, jotka siihen ei itse kykene tai joilla oma työ ei riitä perustarpeista huolehtimiseen.

• Anonyymi

Villi veikkaus, että ohitti sujuvasti 33_vuotispäivänsä.

• Anonyymi

Sillä on joku perverssi seksisuhde äitinsä kanssa.

• Anonyymi

Ei kovin aikuistunmut poju voi olla jos asuu 100km etäisyydellä isistä tai äidistään, kyllä...

• Anonyymi

Maailmalla tapana.

• Anonyymi

Miksi Suomalainen asuu kadulla. Koronako pelottaa?

• Anonyymi

Miksi 43-vuotias meis asuu äitinsä kanssa?

Ehkä sinun pitäisi mennä ja kysyä siltä mieheltä jos asia niin kovasti askarruttaa.
      Syitä ja motiiveita voi olla useita, kuka ne kaikki tietää.
      Mistä voi tietää kenenkään elämäntilanteen, harva siitä käy kaduilla toitottamassa. Yleensä asiat pidetään omana ja lähipiirin tietona.

Puhutaan juoruämmistä. Kyllä äijät juoruaa ja puhuu p-skaa selän takana ainakin yhtä paljon kuin naiset, lukekaapa vaikka Suomi24-foorumia.
      Toisten elämä ja edesottamukset kiinnostavat enemmän kuin oman elämän asiat. Ehkä se oma elämä on niin köyhää ja tylsää että täytyy jännitystä hakea työntämällä nokkansa muitten asioihin.
      Jos mitä inhoan niin miehiä jotka juoruaa ja silmät kiiluen vaahto suusta roiskuen ruotivat toisten elämää ja keksivät siihen mehukkaita yksityiskohtia eteenpäin kerrottavaksi.
      Olen tällaisen miehen kanssa kerran valitettavasti ollut lyhyessä parisuhteessa, mutta lyhyeksi siis jäi.
      Ja tämä foorumi on sellaisten miesten paratiisi ja temmellyskenttä. Säälittäviä.

• Anonyymi

"Mistä voi tietää kenenkään elämäntilanteen, harva siitä käy kaduilla toitottamassa. Yleensä asiat pidetään omana ja lähipiirin tietona."
        Näin.
        Katsokaa mun kirjoitus jossa avaan elämäni vaiheita.
        T. 7/1981 s. mies Itä-Espoosta.

• Anonyymi

Jps henkilön pedogiili tsi jollsiin tavoin riippuvainen äidistä tai isästään ?= pedofiili.

• Anonyymi

Oletko vapaa-ajattelevia pyromaaneja kenties?

• Anonyymi

Äidin passaus, loisiva pummi-luonne.

• Anonyymi

Alkoholisti. Housuunpaskoja.

• Anonyymi

Itse olen 7/1981 syntynyt espoolaismies.
      En ole koskaan seurustellut, koska koen sen vieraana omalle luonteelle. Viihdyn Kummitäti-Isä-Äiti-kolmiyhteydessä.
      Raamatussa sanotaan että kunnioita vanhempia, yleinen hyvekin se on.
      Kummitäti sanoi että se on ihan hyvä jos on yhteinen jääkaappi.
      Asuin 7/1981-7/2003, vanhemmilla. 7/2003 muutin Länsi-Vantaalle kerrostalon kuudennen kerroksen parvekkeettomaan yksiöön, lähellä Tampereen moottoritietä.
      Kauppaan oli 600 metriä matkaa.
      4/2004 muutin takaisin vanhemmilleni. Isoveli ja joku muu ihmetteli tätä, eli ne jotka eivät asuneet vanhemmilla ja olivat alle 30 v.
      Asuin taas vanhemmilla siis 4/2004-1/2006.
      2000 huhtikuussa perin yksiön Länsi-Vantaalta Isäni siskolta.
      Assunto vaikutti mukavalta ja taloyhtiön hallitus aktiiviselta, tähän kuuluin 9/2003-4/2004 kun asuin vuokalla aiemmin.
      Asuin Omistuyksiössäni, 35 neliön parevekkeellisessa 2/3 kerroksessa Martinlaaksossa 1/2006-8/2012.
      Työttömyys, yksinäisyys, työ vaarallisessa ympäristössä järjestyksenvalvojana, haluttomuus ottaa työssä vastuuta, sitoutua työelämään, mökkireissut Isäni kanssa Nilsiään, naisten pelko, vainoharhaiset ajatukset tai runsas mielikuvitus ja kauna Poliisia kohtaan joka kuulusteli minua tuhopolttoon liittyen todistajana, sai aikaan sen, että halusin taantua vanhempieni helmoihin, ja toisaalta muuttaa varsinaiselle kotipaikkakunnalleni, Itäiseen Espooseen, halusin elää teini-ikääni, yläastetyylisesti tai jotain sinne päin ja kokea tutut nurkat ympärilläni. Halusin olla jokin naivi keisari Espoossa.
      Asuin Vanhemmillani Laaksolahdessa 8/2012-4/2014.
      12/"012 myin Kasarmintorin POP-pankissa Tuusniemeläisellä, 1986 syntyneelle ekonomille omistusasuntoni. Tämä oli syksyllä 2017 muuttanut pois, kun kävin lenkkisaunassa vierailemassa vanhassa taloyhtiössäni.
      Työpaikak oli myös Espoossa, tein satunnaisesti muuttokeikkoja ja ajoin kuorma-autoa ja pakettuautoa espoolaisessa pk-yrityksessä, jonka tomitusjohtaja oli Vanhempi Konstaapelina Pasilasn Poliisitalossa.
      Keväällä 2013 katselimme Isäni kanssa läheltä lapsuudenmaisemia, koulunkäytipaikojani asuntoa, jonka voisi ostaa 93000 eurolla, jota sain omistusasunnon myynnistä. Karakalliossa, Viherlaaksossa ja Lähderannassa oli muutamia kiinnostavia 26-30 neliön asuntoja.
      Äitini 2005 mainitsi Lähderannasta, kun makasimme hänen sängyllään, ja tiesin naapurinikin asuneen siellä.
      Lähderannassa oli 26 ja 27 neliön yksiöitä jotka vaikuttivat sopivan hintaisilta.
      Ostin siis 27 neliön yksiön läheltä Helsinkiin ja Länsi-Vantaalle menevien bussiyhteyksien varrelta ja lähellä oli myös K-Supermarket ja S-market, ravintoloita, R-kioski, SOL-pesula ja partureita.
      Kyseisessä asuntoni rappukäytävässä ja seinänaapurissani vaan olikin Sininauhaliiton kämppä (Jatkokatti-asunto) ja sain kokea meluhäitiötä karaoken ja riehumisen muodossa. Meni itsellänikin hermo kun kävin ovella huutamassa metelistä, tämä kadutti, sillä silloin kuka tahansa menee pelkäävää, puolustuskantaiseen lukkoon, araksi ja hämmentyneeksi. Kadun huutamistani.
      kesällä 2019 muutin vielä tavaroineni kerran vanhemmileni, mutta elämä osoittanutui hankalaksi, mm. Isä heraa aikaisin ja Äiti soittaa TV:tä ja ääniyliherkkänä en siitä pidä. Myös öiset raivokohtaukset herättävät Isäni ja päätin muuttaa takaisin Lähderantaan. Olen välillä yötä vanhemmilani edelleen ja syön ja saunon ja pesetän pyykkiäni, vaikka minulla on oma pesukonekin.
      En kadu mitään enkä kumarra ihmettelijöille.
      Suorastaan nautin henkisestä väkivalltasta jolla kiusaan näitä itsenäistämisintoilijoita ja olettajia.
      Amen.

• Anonyymi

Aika pieniä noi sun kämpät. Joku 27 neliöö on tosi vähän. Mulla on 66 neliöö, mutta ihan vaan siksi, jos joku nainen ois tehny mulle lapsen. Tästä nyt Tietäjä räjähtää, mutta miehet ollaan tälläsiä, että meille se jälkikasvu on tärkeetä. Mutta tuskin tietäjä tätä lukee, taitaa vielä riehua tuolla abortti palstalla. Tunnetteko te muut tietäjää? Tietäjä on kyllä aika hurja, en kyllä enää sen hampaisiin halua.

• Anonyymi

Ainakin Etelä-Euroopassa, missä tuo on ihan normaalia, asiaa perustellaan sillä että tulee halvemmaksi.

Kirjautumaton palstalutka

• Anonyymi

Antaisin mitä vaan jos olisi vanhempi (tai muu välittävä sukulainen) jonka kanssa asua kun elämä potkii ja on vaikeaa jaksaa. Parisuhde ei kiinnosta koska juuri sen takia nyt on vaikeaa jaksaa. APn mies on mielestäni onnekas koska äiti on elossa ja tämän kanssa on ilmeisesti ihan sopuisaa elää. Rivitalohan voi olla kolmio ja miksei kaksiokin. Todennäköisesti molemmilla on oma sänky ja huone eli ihan normaali kämppistyylinen systeemi mutta on vaan tunnettu ihan koko ikä. Sähkökin on kallista niin on varmasti taloudellisempaa asua jaetussa taloudessa kuin yksin varsinkin sähkölämmityksellä.

• Anonyymi

Joillakin on vanhempi emäntä, kuin mies on jolloin erehtymisen vaara on olemassa .

• Anonyymi

Mä oon tosiaan ihan tosissaan aatellu muuttaa takas äitin taloon, vaikka ikääkin on jo lähes 50. Tollasen talon ylläpito on aika kallista pienellä eläkkeellä. Ja lisäks tää mun nykyinen asunto on turhan suuri mulle. Kun ei niitä lapsia tähän syntynytkään. Mutta edelleenkään en sitä tietäjää ymmärrä, että miksei lapsia sais tehdä. Oishan se joulukuin mukavampaa kun pelkästään äitin kanssa. Mutta tietäjä on saanu sen päähänsä, niin jankuttakoon sitä sitten. Että semmonen tietäjä.

• Anonyymi

Niin syitä on varmaan jokusia. Omaishoito mainittu. Toisealta ihminen voi olla itsenäinen kotona asuessakin ei se sitä poista ja muualla asuva voi olla epäitsenäisempi kun ramppaa kotona vanhempien palveluja ottamassa. Ei ole mikään sankariteko lähteä aikaisin pois kotoa. Kyllä sen huomaa kun oli ammatissa jossa kävi ihmisten kotona niin kaikenlaisia keskenkasvuisia rääpäleitä eli paskan keskellä jotka ei osannut itsestään huolta pitää millään tavalla kuin jonkun pizzan osasi ehkä tilata. Kaikki roskat oli pitkin lattioita samoin vaatteet. Nuoret naiset oli pahempia. Heille kotona asuminen ja opettelu olisi ollut parempi vaihtoehto. Italiassahan on ihan normaalia että mies asuu 40 vuotiaana kotona. Eikä silti ole häpeä että syntyy verkko jos on vähissä rahoissa että kaikki auttaa toisiaan tarvittaessa. Vanhemmista kuuluu pitää hyvää huolta. Ihmiset on ne tärkeimmät suhteet mitä meille täällä maanpäällä on tarjolla kaikki muu on toisarvoista.

• Anonyymi

Väliäkös tuolla, miehestä kai olet kiinnostunut etkä äidistä.

• Anonyymi

Miksi nykyisin moni 25-35-vuotias "teini" asuu vielä kotona - koskee myös naisia?!

• Anonyymi

Niillä on luottotiedot menneet. Näitä on tosiaan myös naisia.

• Anonyymi

Ikinä, ikinä älkää hyvät naiset alkako mihinkään äitinsä/perheensä kanssa asuvan aikuisen miehen kanssa. Ette tule saamaan millään tavalla hyvää saati edes normaalia parisuhdetta sellaisen kanssa. Noissa ihmisissä on aina paljon asioita todella pahasti pielessä sekä mielen että luonteen suhteen.

• Anonyymi

Sinä olet ihminen, joka ei edes halua hoitaa ja huolehtia vanhemmistasi sitten, kun vanhempasi ovat vanhuksia, vaan tunget vanhempasi hoitolaitokseen todeten, että hoitakaa nämä riippakivet, minä en viitsi, se on liian työlästä ja haluan nauttia vapaudesta ja elämästä.

• Anonyymi

ihmisten uteliaisuus yllätti, kun oli ero ja jäin myymään taloa yksin, niin mies tutut uleli onko uutta naista lötynyt, nyt asun äidin kanssa samalla tontilla eri talossa, niin nyt vinoillaan, naiset tule kylään missä äiti, vaikka ole mitään etsimässä näin 57vuotiaana suoranaisesti,

• Anonyymi

Voi tsiisus kun pitää olla ilkeitä ihmisiä! Syyt saattaa olla monenlaisia, miksi järjestelyyn ovat päätyneet! Eikä teiltä täällä kirjoittaneilta ole mitään pyydetty; voisitte pitää paskat kuvitelmanne ominanne. Miks jauhaa silkkaa sontaa; omia mielikuviaan, jos todellisuudesta ei mitään tiedä!

Jotkut vanhemmat yksinkertaisesti tarvitsevat apua arjessaan, kaikista lapsista ei edes ole auttajiksi, koska elävät omaa elämäänsä. Silloin vastuu näistä vanhuksista jää yhteiskunnalle, mutt (ns. kunnallistalot), nykyiset vanhainkodit ovat jo niin täynnä; ettei sinne pääse edes melkoisessa hengenhädässä olevat! Sairaaloissa vanhainkoti paikkaa odottaa, varmaan maassamme jo satoja ikäihmisïä.

Jotkut pannaan ovesta ulos ns, kunnallisen kotihoidon piiriin, menehtyvät siellä hiljakseen omia aikojaan. On jopa hylätty kotiinsa, kun ovea eivät ole kyenneet enää itse avaamaan kodinhoitajille. Vahinkoja näet sattuu, hoitajillekin.

Niin ihan suoraan suomeksisanottuna; pitäkää leipäläpenne kiinni, kun asiasta ette mitään ymmärrä! Olen pitänyt yksityistä hoivaosastoa ja joukossa oli myös niitä joiden kyljen kääntöä tehtiin säännöllisin väliajoin, painehaavojen ehkäisyksi.
      Saivat samaa hoitoa kuin sairaalassakin omassa yksityishuoneessaan.
      Eikä tarvinnut jakaa huonettaan kenenkään kanssa. Kunnallisella puolellella; kaupunginsairaalassakin on 5-6 hengen huoneita ja läpi vuorokauden hälinää, mölinää, ja huutamista ->öisinkin; kun vanhusten pitäisi nukkua!

Oli syy mikä tahansa; jos joku kykenee huolehtimaan vanhuksista heidän kotonaan
      niin etteivät joudu jonnekin sairaalan kroonikko-osastolle odottamaan loppuaan! Antakaa edes näiden auttajien olla rauhassa, rienaamatta heitä! Jos teillä vielä intoa ja mielenkiintoa riittää asiaa kohden, niin kukaan tuskin panee pahakseen, jos joskus apuanne tarjoatte! Kuka nyt mitäkin pystyy tekemään, toisten hyväksi!

Mä ennustan ett tähän suuntaan kehitys on menemässä, koska edelliset ikäluokat vanhenee; eikä uusia suomalaisia synny! Turha odottaa ett jostain löytyisi kansakunta, joka huolehtii suomalaisista, kuten ennenkin on huolehdittu!

Lakeja tullaan tulevaisuudessa muuttamaan, ja sosiaalinen yhteiskunnan apu, tulee käsittämään vain, etuoikeutettuja tahoja. Ei siitä sen enempää, mutt jos sulla ei ole tarpeeksi varallisuutta olet luultavasti heitteillä, tai joku omainen jelppii kykyjensä mukaan. Mä muuten hoidan nykyään kotona omia vanhempiani sekä tytärtäni!
      trollikka
      -

• Anonyymi

Minä en kokeilisi vajukin kanssa seurustelua.
      Onko kavereitakaan?

• Anonyymi

Kyllähän täälläkin on eräs 34v sinkkumies joka on avioliitossa äitinsä kanssa..

• Anonyymi

Mä oon 35 nyt enkä oo äitini kanssa naimisissa, usko jo!

• Anonyymi

Jos meillä ei olisi tätä asumistukijuttua ja kuntien vuokrakämppiä niin kotonaan asuvia aikuisia lapsia ja nimenomaan vielä miehiä meillä olisi todella paljon. Eli kunnan ja sossuntätien helmoissa nämä tosimiehet paljon ovat.

• Anonyymi

On se kumma, että paheksutaan, jos aikuinen mies asuu vanhempiensa seurassa.
      Suurin osa ei tule ajatelleeksi, että vanhempien luona asuva aikuinen mies voi huolehtia vanhemmistaan, muuten vanhemmat olisivat hoitokodissa hoidettavana ja se vasta kallista hteiskunnalle olisi.
      Nykyään yleinen suhtautuminen näyttää olevan, että on niiku muodikasta, ettei asuta vanhempien kanssa samassa taloudessa vaan laitetaan vanhemmat hoitokotiin.
      Eikä juurikaan vierailla hoitokodissa vanhempien luona, ehkä sitten, kun ovat kuolleet pois.
      Ilmeisesti on muodikasta paheksua vanhempien luona asuvaa aikuista miestä aikuislapseksi ja kuvitellaan, että vanhemmat paapovat lastaan, niinkuin tämä istuisi syöttö tuolissa ja vanhemmat syöttäisivät hampurilaisia ja piirakkaa aikuislapselleen, joka päivät makoilee sängyssä ja vanhemmat joitavat kaikki asiat.

Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      38
      5475
    2. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      37
      2802
    3. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      206
      1831
    4. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      162
      1522
    5. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      142
      1475
    6. Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?

Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi
      Bachelor
      29
      1373
    7. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      187
      1212
    8. Trump - otan Gasan haltuun nyt

USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h
      Maailman menoa
      283
      1059
    9. Kemettikö lommauttaa

Kemettikö lommauttaa, kuulinpahan vain. Toivottavasti nyt kuitenkin murheenryynit ,tupakoivat laiskimukset poistetaan.
      Suomussalmi
      24
      973
    10. Tiistaipäivää pakkastakin on

Hyvää päivää huomentakin. Olin vähän kaupungilla käymässä 😊❤️🌞❄️☕
      Ikävä
      200
      862
    Aihe