täynnä ? Nyt on ollu 8 tuntia latauksessa. Ja ampeeri on tippunu kymmenestä kahteen ja puoleen mittarin mukaan. Se 2 ja puoli oli vaan viimeksi 2 tuntia sittenkin kun katsoin. Onkohan se tuossa 2 ja puolessa nyt sitten täynnä ? Jostain luin että nollalle se ei menisi ikinä. Ihan sillä kysyn kun ei viitsisi loppuyötä valvoa turhan takia kun auto lämpötolpassa ja pitää 2 tunnin välein aina lisätä aikaa
Mitä auton akkulaturin ampeerimittarin pitää näyttää kun akku on
13
27604
Vastaukset
- ...
auton akku on siis ollut tuon aikaa latauksessa. Mutta se nyt varmaan on selvä asia vaikka tuosta tekstistäni "akku" puuttuukin.
- Anonyymi
eikös otsikossa lue AKKU Pässi sokee viisastelija...........
- 14
Mittaa jännite akun napojen välillä (luonnollisesti laturii irti):
tässä yksi taulukko
12.60 V 100%
12.35 V 75%
12.10 V 50%
11.95 V 25%
11.70 V 0%- Anonyymi
Akun jännite ei kerro mitään, jos akkuun ei kohdisteta kuormitusta. Sama homma paristojen kanssa. Mittaamalla napojen jännite kuormittamattomassa tilassa ei kerro lopulta mitään. Akku/paristo pitää olla kuormitettuna (käytössä), jotta jännitteestä pystytään lukemaan jotakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akun jännite ei kerro mitään, jos akkuun ei kohdisteta kuormitusta. Sama homma paristojen kanssa. Mittaamalla napojen jännite kuormittamattomassa tilassa ei kerro lopulta mitään. Akku/paristo pitää olla kuormitettuna (käytössä), jotta jännitteestä pystytään lukemaan jotakin.
Noin minäkin käsittäisin, että kuormaa tarvitaan akun kunnon mittaamisessa (vaikka kuormitustesteri).
Pelkkä jännitteen mittaaminen kertoo lepojännitteen, joka voi tyhjässä, ehkä jo rikkinäisessä akussa pudota nollaan heti kun akkua kuormitetaan, jolloin esim. starttaaminen on täysin mahdotonta.
- ...
Ei mulla mitään muuta mittaria oo kuin mikä mittari on tuossa akkulaturissa itsestään ja se näyttää nyt 2,5 ampeeria
- latausaddikti
Mulla on olleet 6A Terrier ja 4A modernum. Kyllä niissä putoo lataus sinne 1A:n kohdalle kun akku on täynnä eli ei oikein enää ota mitään vastaan.
Voihan se olla että 10 A:n laturissa voisi jäädä vähän korkeammalle, mutta saattaa akussakin olla jotakin pientä sisäistä häikkää. Vasta kuormituskoe tai todelliset käyttöolosuhteet kertovat onko akku vielä kunnossa vai tarviiko jo uutta.
- ilkka
Tuo on silkkaa sähkötekniikkaa. Kun akku on täysi virta on 0!
- Anonyymi
Tuoo oli silkkaa tyhmän tynnyrin kolinaa.
Virta riippuu latausjännitteestä. Kyseessä lie joku muinainen laturim, missä on vain muuntaja ja tasasuuntaussilta. Näissä "tyjäkäyntijännite" (kun virta 0 A) voi olla hyvin korkea (tyyliin 18 V), joten tällainen laturi pukkaa väkisin virtaa täynnä olevaan akkuun, aiheuttaen ylilatauksen/akun kiehumisen. Näitä ei missään nimessä voi pitää koko ajan kiinni akussa, toisin kuin nykyaikaisia äly/ylläpitolatureita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuoo oli silkkaa tyhmän tynnyrin kolinaa.
Virta riippuu latausjännitteestä. Kyseessä lie joku muinainen laturim, missä on vain muuntaja ja tasasuuntaussilta. Näissä "tyjäkäyntijännite" (kun virta 0 A) voi olla hyvin korkea (tyyliin 18 V), joten tällainen laturi pukkaa väkisin virtaa täynnä olevaan akkuun, aiheuttaen ylilatauksen/akun kiehumisen. Näitä ei missään nimessä voi pitää koko ajan kiinni akussa, toisin kuin nykyaikaisia äly/ylläpitolatureita.Kun akku on täynnä, niin se ei enää ota vastaan latausta/virtaa. Aika lähelle nollaa tippuu virta tällöin. Täysin nollaan ei kenties mene, mutta melko lähelle sitä.
- Anonyymi
Tuo 2A on ihan hyvä lukema.
- Anonyymi
Jollain 4 ampeerin laturilla hyväkuntoista akkua ladattaessa latauksen loppuvaiheessa kennojännite nousee lähelle 2,7 volttiin joten akun jännite on yli 16 volttia. Tämä siis perinteisellä lyijyakulla.
Alin kennojännite saa kyseisellä akkutyypillä laskea 1,85 volttiin jolloin akku on purkautumisrajalla. Akku on tuolloin syytä ladata . Varsinkin kuormitusvirtoja ollessa päällä saattaa akku tyhjätilassa lähteä tuhoutumaan ja akun jännite saattaa syöksyä nollaan.
Kun täyteen ladattu akku irroitetaan latauksesta akun kennojännite laskee huippulukemasta jonkin ajan kuluttua 2,0 - 2,1 volttiin. Akun kokonaisjännitteen ollessa 12-13 voltin välillä. - Anonyymi
Onko auton akku täys kun mittari näyttää 1.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1532875Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2812566Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.391584Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?381510- 1211222
- 1081163
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee151085Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041053Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e371009Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.322957