täynnä ? Nyt on ollu 8 tuntia latauksessa. Ja ampeeri on tippunu kymmenestä kahteen ja puoleen mittarin mukaan. Se 2 ja puoli oli vaan viimeksi 2 tuntia sittenkin kun katsoin. Onkohan se tuossa 2 ja puolessa nyt sitten täynnä ? Jostain luin että nollalle se ei menisi ikinä. Ihan sillä kysyn kun ei viitsisi loppuyötä valvoa turhan takia kun auto lämpötolpassa ja pitää 2 tunnin välein aina lisätä aikaa
Mitä auton akkulaturin ampeerimittarin pitää näyttää kun akku on
13
26554
Vastaukset
- ...
auton akku on siis ollut tuon aikaa latauksessa. Mutta se nyt varmaan on selvä asia vaikka tuosta tekstistäni "akku" puuttuukin.
- Anonyymi
eikös otsikossa lue AKKU Pässi sokee viisastelija...........
- 14
Mittaa jännite akun napojen välillä (luonnollisesti laturii irti):
tässä yksi taulukko
12.60 V 100%
12.35 V 75%
12.10 V 50%
11.95 V 25%
11.70 V 0%- Anonyymi
Akun jännite ei kerro mitään, jos akkuun ei kohdisteta kuormitusta. Sama homma paristojen kanssa. Mittaamalla napojen jännite kuormittamattomassa tilassa ei kerro lopulta mitään. Akku/paristo pitää olla kuormitettuna (käytössä), jotta jännitteestä pystytään lukemaan jotakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akun jännite ei kerro mitään, jos akkuun ei kohdisteta kuormitusta. Sama homma paristojen kanssa. Mittaamalla napojen jännite kuormittamattomassa tilassa ei kerro lopulta mitään. Akku/paristo pitää olla kuormitettuna (käytössä), jotta jännitteestä pystytään lukemaan jotakin.
Noin minäkin käsittäisin, että kuormaa tarvitaan akun kunnon mittaamisessa (vaikka kuormitustesteri).
Pelkkä jännitteen mittaaminen kertoo lepojännitteen, joka voi tyhjässä, ehkä jo rikkinäisessä akussa pudota nollaan heti kun akkua kuormitetaan, jolloin esim. starttaaminen on täysin mahdotonta.
- ...
Ei mulla mitään muuta mittaria oo kuin mikä mittari on tuossa akkulaturissa itsestään ja se näyttää nyt 2,5 ampeeria
- latausaddikti
Mulla on olleet 6A Terrier ja 4A modernum. Kyllä niissä putoo lataus sinne 1A:n kohdalle kun akku on täynnä eli ei oikein enää ota mitään vastaan.
Voihan se olla että 10 A:n laturissa voisi jäädä vähän korkeammalle, mutta saattaa akussakin olla jotakin pientä sisäistä häikkää. Vasta kuormituskoe tai todelliset käyttöolosuhteet kertovat onko akku vielä kunnossa vai tarviiko jo uutta.
- ilkka
Tuo on silkkaa sähkötekniikkaa. Kun akku on täysi virta on 0!
- Anonyymi
Tuoo oli silkkaa tyhmän tynnyrin kolinaa.
Virta riippuu latausjännitteestä. Kyseessä lie joku muinainen laturim, missä on vain muuntaja ja tasasuuntaussilta. Näissä "tyjäkäyntijännite" (kun virta 0 A) voi olla hyvin korkea (tyyliin 18 V), joten tällainen laturi pukkaa väkisin virtaa täynnä olevaan akkuun, aiheuttaen ylilatauksen/akun kiehumisen. Näitä ei missään nimessä voi pitää koko ajan kiinni akussa, toisin kuin nykyaikaisia äly/ylläpitolatureita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuoo oli silkkaa tyhmän tynnyrin kolinaa.
Virta riippuu latausjännitteestä. Kyseessä lie joku muinainen laturim, missä on vain muuntaja ja tasasuuntaussilta. Näissä "tyjäkäyntijännite" (kun virta 0 A) voi olla hyvin korkea (tyyliin 18 V), joten tällainen laturi pukkaa väkisin virtaa täynnä olevaan akkuun, aiheuttaen ylilatauksen/akun kiehumisen. Näitä ei missään nimessä voi pitää koko ajan kiinni akussa, toisin kuin nykyaikaisia äly/ylläpitolatureita.Kun akku on täynnä, niin se ei enää ota vastaan latausta/virtaa. Aika lähelle nollaa tippuu virta tällöin. Täysin nollaan ei kenties mene, mutta melko lähelle sitä.
- Anonyymi
Tuo 2A on ihan hyvä lukema.
- Anonyymi
Jollain 4 ampeerin laturilla hyväkuntoista akkua ladattaessa latauksen loppuvaiheessa kennojännite nousee lähelle 2,7 volttiin joten akun jännite on yli 16 volttia. Tämä siis perinteisellä lyijyakulla.
Alin kennojännite saa kyseisellä akkutyypillä laskea 1,85 volttiin jolloin akku on purkautumisrajalla. Akku on tuolloin syytä ladata . Varsinkin kuormitusvirtoja ollessa päällä saattaa akku tyhjätilassa lähteä tuhoutumaan ja akun jännite saattaa syöksyä nollaan.
Kun täyteen ladattu akku irroitetaan latauksesta akun kennojännite laskee huippulukemasta jonkin ajan kuluttua 2,0 - 2,1 volttiin. Akun kokonaisjännitteen ollessa 12-13 voltin välillä. - Anonyymi
Onko auton akku täys kun mittari näyttää 1.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561268
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1561227Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601115Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1031077Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu521077Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä56873Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56853Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54785- 32772
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin74761