onko ystävänpäivää pakko viettää?

ystävä yhdelle

Minua ärsyttää koko ystävänpäivä-touhu.Ystävänpäivää sinänsä voi viettää koska vaan,mutta juuri tiettynä päivänä pitäisi muistaa lähettää tekstari tai kortti tai jopa lahja.Jos et lähetä,olet huono ystävä.Ystävänpäivä luo turhia paineita sellaisille,joilla ei niitä ystäviä ole.

103

4402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+15

Mutta jos ei kerran ystäviä ole, niin silloinhan tuo on ihan normaali päivä? Ei tarvetta stressata

Jos taas on, niin saman kaksisanaisen tekstarin nyt lähettää aika kivuttomasti kaikille.

Tehtiinkö taas kärpäsestä härkänen..?

• jätkä--

ei tarvitse. voit hypätä suoraan keskiviikkoon. suosittelen absinttia.

• yksin kotona

Ei ole ystäviä joten hällä väliä, ei kiinnosa huominen yhtään

• fiwpohipowgrietgpwe0

kenellä on oikea ystävä?ystävä on ISO ASIA.niitä on erittäin vähän,tai ei ensikään.ystävä auttaa AINA jos pyydetään.siis molemmin puolin.eikä vaan toisen velvollisuus.

• yksin kotona

Mut mä haluaisin ystäviä. oli se kiva jos olis vaikka yks nais ystävä edes. Saahan sitä haaveilla naisesta ja lottovoitostakin vaikka!!

• juu juu

lisäkseni on kaksi maatiaiskissaa -perhekokoni on 19 henkeä -

minulla on ystävänPäivä 360 pv -/ vuosi

• Ei lahjoja

Ystävänä ystävälle on tärkeää olla muinakin päivinä kuin juuri tuona "ystävän päivänä". Kaupallinen juttu koko päivä.

• yst.päivä jokapäivä

Totta turiset, oikeastaan ystävänpäivä pitäisi olla jokapäivä koska ystävä on tärkeä ja siksi joka päivä pitäisi olla sellanen että muistuttaa ystäväänsä miten tärkeä hän on sinulle.

• yst.päivä jokapäivä kirjoitti:

Totta turiset, oikeastaan ystävänpäivä pitäisi olla jokapäivä koska ystävä on tärkeä ja siksi joka päivä pitäisi olla sellanen että muistuttaa ystäväänsä miten tärkeä hän on sinulle.

eiks teille ystävät oo vähä niiku arkee, niiku perhe.. tottakai mä arvostan vitusti mun läheisii, mut väitätkö et sun kaikki läheiset on joka pv sun mieles.. aika vitun kiireestä pohdintaa tai sit oot jättäny kaiken muun ajattelematta ku läheises.

• koirakaulus kirjoitti:

eiks teille ystävät oo vähä niiku arkee, niiku perhe.. tottakai mä arvostan vitusti mun läheisii, mut väitätkö et sun kaikki läheiset on joka pv sun mieles.. aika vitun kiireestä pohdintaa tai sit oot jättäny kaiken muun ajattelematta ku läheises.

jos ystävänpäivä olis joka päivä ei tätä keskusteluu ois syntyny. ja ainaki mä oon jo tän päivän pohjalt miettiny huolel mennyttä aikaa.

onko teidän frendeille niiku se ystävänä olo sitä et te ylistätte all the time toisianne.. tuskimpa. meilläpäin ystävänä olo on sitä et jeesataa ku tarvitaa ja pidetää hauskaa, joskus (huom joskus ei ole = aina) mietimme esimerkiksi vanhoja hyviä aikoja. kun oltiin 15-18 ja oltiin viellä supermiehiä :) tai kun oltii lapsii ja tai mitä ikinä. muistoja ihmiset.
        kuitenki uskoisin et koko teidän ystävänne ja yhteinen historianne ei oo pohdittavissa yhessä päivässä, joten aika vittun pashaa väittää että ajattelisitte heitä kokoajan.
        naisia voi joskus ajatella kokoajan tai naiset miehiä, mut en mä ystävii jaksa miettii enempää.. heitän rotsin niskaa ja hupun päähän ja meen näkee niitä ;)

• No mulle ainakin helppo päivä. Ei ystäviä ei stressiä. Ihan normaalisti päiväni elän ja ihmettelen.

• Vlad S.

Miksi tuo paineita?

Esimerkiksi itse olen sen verran omahyväinen mulkku että nautin itsenäisyydestä enkä mistään sosiaalisista pakkopäivistä. Jos kaikki muut tekevät jotain, ei ole mikään pakko kulkea perässä. Se on vain mielentila.

Minua ei kiinnosta mitkään "päivät". Teennäistä touhua, sillä aitous tulee ihan jostain muusta. Muistaahan voi, mutta pitääkö sille olla joku erityinen päivä?

• Höpöhöpöä

Myynninedistämistä koko juttu. Amerikanhömppää.

• 28

Itse asiassa ystävänpäivää on vietetty ensin Euroopassa. Sieltä se kulkeutui jenkkilän ihmemaahan, jossa se löi itsensä leiville (eli hömpäksi) ja samaan aikaan se vähän unohtui täältä vanhasta maailmasta. Nyt se taas on alkanut kulkeutua tänne päin. Ympäri mennään, yhteen tullaan..

• Valentiina <3

En ole mennyt mukaan postikorttitouhuun. Miksi ylläpitää Itellaa, joka joka käänteessä on vähentämässä palvelujaan kansalaisille! Postimerkki maksaa. Kortti maksaa. Kuka hyötyy? Ei ainakaan se ystävä.
      Ystävää voi muistaa muutenkin, jos ystävyys puffausta kaipaa.

• ei stressi ypv:stä

Ystäviä toki tulisi muistaa muulloinkin kuin ystävänpäivänä - mutta on se ainakin hyvä muistutus ;) Ja ei ole vaikeaa laittaa "yhteisviestinä" (joko tekstarina tai s-postitse) Hyvää ystävänpäivää / Mukavaa ystävänpäivää tms - ehkä jopa runonpätkän kera - voi ilahduttaa saajaa ;)

• Friends4ever

Ystävänpäivän alkuperäinen idea on muistaa puolisoa / tyttö- tai poikaystävää / salarakasta. Suomessa siitä on tehty Postin juhlapäivä, kun em. firma tienaa ihmisten lähettämillä postikorteilla, jotka menevät ihan muuten vaan ystäville.

Vietän Ystävänpäivää vaimoni kanssa antamalla hänelle kortin ja tekemällä jotain kivaa yhdessä. Muiden ihmisten osalta en Ystävänpäivää huomioi, koska se ei ole Ystävänpäivän alkuperäinen tarkoitus.

• jaa.

Aivan sama mikä on alkuperäinen tarkoitus, ystäviä moni haluaa muistaa nimenomaan. Mitä luulet että sinkut tekevät, turha sitä on odotella kumppania jos ei sellaista vaan tule.

• samaa mieltä

• Rukous päivässä

on todellista ystävyyttä Isässä Jumalassa Herran Jeesuksen nimessä ja Hengessä.

• hössöttäjänäkö?

Laitan yhden ystävänpäiväkortin, sekä facebookiin yleistoivotuksen. Eihän sitä pakko ole viettää.

• ornamentti

Minusta on mukavaa viettää juhlapäiviä, olkoon ne ystävänpäiviä, jouluja, pääsiäisiä tms.
      Sain eilen vanhalta setältäni ystävänpäivätervehdyksen missä hän toivotti hyvää ystävänpäivää ja lauhaa lounatuulta. Kovin tykkäsin.

• Hölmö idea tuo päivä

Ärsyttävää että Valentinen päivästä, joka on kaikkialla muualla vain ja ainoastaan rakastavaisten päivä, on Suomessa väkisin väännetty joku typerä "ystävänpäivä"; muistaakseni Postin lobbaamana että ihmiset lähettäisivät kortteja myös joulun ja pääsiäisen välillä!

En aio 14. helmikuuta muistaa yhtäkään ystävääni millään tavalla. Sen sijaan päivä on minun ja rakkaan aviomieheni.

• eswet

Ehkä yst.pv. tuo mieleen nekin kaverit henkilöt jotka kaipaa yhteydenottoa,voihan heille kuulumisensa päivittää tai antaa itsestään ns.merkin että hei, täällä ollaan kamu vaikka hiljaista on ollut. Itse ainakin ilahdun kun minua joku muistaa yst.pv.nä ja itsekin laitan kortteja ja muistan muutamia pienin lahjoin.Kaiken voisi toki jättää tekemättäkin,muistaminen välittäminen ei ole pv.sidonnaista,mutta yst.pv.on silti hyvä muistutus ystävyyden tärkeydestä ja siitä että on paljon ihmisiä jotka kaipaa yhteydenottoja.Kortteja saa muuten halvalla monista kirjakaupoista, Tiimarista ym.esim 10kpl 2-3e, ei se nyt niin kovin iso raha ole, 2lk.n merkit on 0,60 kpl, 1lk 0,75 ,eli kortti tervehdys ystävälle hoituu alle 1e.

• janet

Ystävistä tulisi toki olla kiitollisia JOKA päivä. Valitettava tosi asia on kuitenkin, että ystävät ja ystävyys tulee monelle itsestään selvyydeksi vuosien päästä. Minusta on hyvä olla päivä, jolloin erityisesti ajatellaan ystävyyttä. Vaikkei lahjalla tai muulla muistaisikaan, niin olisi hyvä ainakin soittaa ja kertoa, että toinen on ollut mielessä. Ystävyyden arvostaminenhan on pääasia, ei lahjat ja kaupallinen krääsä.

• Ei kai sun tarvi pitää JOULUA eikä muitakaan juhlapäiviä.Olla möllötät samanlailla kaikkipäivät.Jos ei ole ystäviä on turha ottaa paineita.Aika ankeaa tuntuisi kuitenkin olevan jos ei ystäviä ole.Vaikka nykyään on aikapaljon oman navan ympärillä pyörijöitä.Siinä monella ainoa ystävä.

• ie

Ennen oli asiat hyvin. Oli 363 miestenpäivää, Nykyään on ystävänpäivä, siinä menee yksi miestenpäivä, on akkain viikko, meni taas seitttemen päivää, on suvaitsevaisuusviikko, taas miehiltä viikko pois. Nykyään ei ole enää, kun 348 miesten päivää, täytynee kohta nousta parrikaadeille, tai meiltä menee valta.

• melko yksinäinen

Miksi nykyään elämä on pelkkää mielensäpahoittajien elämää? Ei saisi sanoa, tehdä tai ajatella mitään, ettei vaan kenellekään tule paha mieli. Joulua ei saisi juhlia, kun se on uskonnollista, äitienpäivää ei saisi juhlia, kun lapsettomille tulee paha mieli, juhannusta ei saisi juhlia kun ihmiset ei osaa viettää sitä oikein, vappua ei saa juhlia kun tulee paha mieli niille, joilla ei ole työtä tai koulutusta jne.

Jokainen meistä itse tekee ne valinnat näiden pienten asioiden osalta. Jos et halua viettää ystävänpäivää, niin älä vietä, mutta yritä olla suvaitsevainen, että jos joku haluaa sitä viettää, niin hänellä olkoon siihen oikeus. Jos ystäväsi ei lähetä sinulle korttia, niin voisitko ehkä ajatella lähettäväsi kortin vaikkapa kummitädillesi, vanhemmillesi ja sisaruksillesi? Tai ehkä toivotat naapurillesi hyvää ystävänpäivää.

Itse lähetän vain 2-3 ystävänpäiväkorttia ja lopuille menee Facebookissa ihan ilmaiseksi tervehdys.

P.S. Jos ei ole ystäviä, niin ehkä senkin eteen voi yrittää tehdä jotakin. Ihan kuten parisuhde, niin ihmissuhteita ei tule itsestään, vaan niiden eteen pitää nähdä vaivaa. Suomessa on myös erilaista vapaaehtoistoimintaa esim. vanhusten ulkoilutusta, joten ystävätön ja yksinäinen vanhus voisi olla loistava apu toinen toisensa yksinäisyyteen. Vai onko niin, että tässäkin asiassa vaan jeesustellaan eikä huolita sitä, mitä on tarjolla tai mihin olisi mahdollisuus?

• kommentti...,,..

Toi on kyllä ehkäpä jopa naurettavin kommentti ever, että muka "lapsettomat pahoittaisivat mielensä", että jos vietetään äitienpäivää.:D Voi herranjumala, miten skitsoa logiikkaa näillä palstoilla edes näkee! Itse onnneksi tiedän, että omat olemassaolevat ystävyssuhteeni ei perustu mihinkään pinnalliseen amerikkalaiseen Valentines- Day- juttuun tai tonttujen kehittämiin Facebookeihin, esim., vaan ihan aitoon ystävyyteen niiden ystävien kanssa, jotka mun ystäviä ovat.:)

Mun ystävät:

- yks fiksu ja aivan ihana ihminen, joka viime viikolla ihan jopa tarjoutui, että kun tilini oli ihan tyhjä, että jopa voisi lainata mulle pakollisiin fyysisen sairauteni lääkkeisiini ihan rahaakin - kieltäydyin, mutta ajattelen tätä ihmistä lämmöllä aina ja on uskomattoman fiksu ja hieno ihminen, jonka ystävyydestä nautin.:)

- ihminen, joka jaksaa yrittää repiä minua ihmisten ilmoille, ymmärtää ja kannustaa minua, vaikka olen masentunut ja varmaan usein siten aika rasittavakin.:)

- älykkö ja sivistynyt ihminen, joka jaksaa uskoa mun älyyni, että vaikka olen esimerkiksi tiedetrendeistä tällä hetkellä pihalla kuin lintulauta ja kysellä minulta, että mitä hänen ja tuttavieni kannattaisi lukea - aivan uskomattoman hieno persoona.:)

- fiksu ja kaunis ihminen, joka on ollut ystäväni siitä asti, kun olin kuukauden vanha.:) Ollaan saman ikäisiä ja auttaa mua aina, kantaa huolta minusta.:)

- muut kaikki läheiseni ja ystävät, joista joskus kuulen, vaikken kovin sosiaalinen sikäli jaksa ollakaan, että en kuulu esimerkiksi Facebookiin.:)

On tän Suomi24:n kirjoittajilla _kamala_ arvomaailma! Ja mistä sä muka tiedät, että onko tolla ystäviä vai ei? Ihme skitsoilua noi tollaset viestit ANONYYMISSA netissä!

• puolitosissaan
        kommentti...,,.. kirjoitti:

Toi on kyllä ehkäpä jopa naurettavin kommentti ever, että muka "lapsettomat pahoittaisivat mielensä", että jos vietetään äitienpäivää.:D Voi herranjumala, miten skitsoa logiikkaa näillä palstoilla edes näkee! Itse onnneksi tiedän, että omat olemassaolevat ystävyssuhteeni ei perustu mihinkään pinnalliseen amerikkalaiseen Valentines- Day- juttuun tai tonttujen kehittämiin Facebookeihin, esim., vaan ihan aitoon ystävyyteen niiden ystävien kanssa, jotka mun ystäviä ovat.:)

Mun ystävät:

- yks fiksu ja aivan ihana ihminen, joka viime viikolla ihan jopa tarjoutui, että kun tilini oli ihan tyhjä, että jopa voisi lainata mulle pakollisiin fyysisen sairauteni lääkkeisiini ihan rahaakin - kieltäydyin, mutta ajattelen tätä ihmistä lämmöllä aina ja on uskomattoman fiksu ja hieno ihminen, jonka ystävyydestä nautin.:)

- ihminen, joka jaksaa yrittää repiä minua ihmisten ilmoille, ymmärtää ja kannustaa minua, vaikka olen masentunut ja varmaan usein siten aika rasittavakin.:)

- älykkö ja sivistynyt ihminen, joka jaksaa uskoa mun älyyni, että vaikka olen esimerkiksi tiedetrendeistä tällä hetkellä pihalla kuin lintulauta ja kysellä minulta, että mitä hänen ja tuttavieni kannattaisi lukea - aivan uskomattoman hieno persoona.:)

- fiksu ja kaunis ihminen, joka on ollut ystäväni siitä asti, kun olin kuukauden vanha.:) Ollaan saman ikäisiä ja auttaa mua aina, kantaa huolta minusta.:)

- muut kaikki läheiseni ja ystävät, joista joskus kuulen, vaikken kovin sosiaalinen sikäli jaksa ollakaan, että en kuulu esimerkiksi Facebookiin.:)

On tän Suomi24:n kirjoittajilla _kamala_ arvomaailma! Ja mistä sä muka tiedät, että onko tolla ystäviä vai ei? Ihme skitsoilua noi tollaset viestit ANONYYMISSA netissä!

Ehkäpä se nimim. "Melko yksinäinen" kommentti lapsettomista mielensäpahoittajista äitienpäivänä oli sarkasmia...

• ystävä

Tottakai ystäviä muistetaan muulloinkin. Yksi päivä vuodessa voi olla erityinen. Sehän on vain hienoa, että ystävyys ajatellaan niin tärkeänä, että siitä on tehty oikein merkkipäivä. Vietetäänhän me äitienpäivää, isänpäivää jne. Tämä on nyt se päivä, kun ystävyyttä voi juhlistaa oikein erityisesti :) (jos haluaa)

• tästä lähetään

Ystävänpäivä on ainoa päivä vuodessa, jolloin voi iloita, ettei ole yhtään ystävää. Jos olisi, jättäisin silti päivän huomioimatta.

Hyviä ystäviä en ole saanut ja huonoja en huoli.

• arkirealisti

Miksi pitäisi lähetellä tekstareita tai kortteja tai lahjoja ? En minä lähettele koskaan, ei minulla ole ystäviä, vain tuttuja.

• malamutti

Tämä on samaa amerikasta omaksuttua tekonauru-muovikuori-krääsää kuin halloween.
      Vasta -80 luvun loppupuolella Valentiinusta alettiin Suomessa juhlia.
      Ei siis ole mikään pakko näitä teennäisiä juhlia viettää.
      Sellainen ystävä joka suuttu jos ei saa ystävänpäiväonnitteluja ei ole oikea ystävä.
      Mielestäni sopii parhaiten nuorille rakastuneille pareille kun kaikinpuolinen lepertely ja hellittely on vielä muutenkin ajankohtaista.

• Anteeksi kuinka??

Mistäs sinä niitä paineita oikeen kokoat jos ei ole ystäviä ja sitä kautta "velvoitetta" lähettää tervehdyksiä maailmalle?
      Koko ystävänpäivä on markkinatalouden rasvoissa pitämiseksi luotu päivä. Ihminen kyllä tuntee ystävänsä, oli sille almanakassa päivä tai ei.

• ystävä

Toki tuntee, mutta muistaako sitä arvostaa! On toki hienoa muistaa ystävää ympäri vuoden jos muistaa muista :DDDDD (samoin isän- ja äitien päivä).

• kans. velvollisuus

Kyllä on, koska laki näin vaatii.

• uuuuu

mikä laki, saisiko pykälän :D

• lainoppinut.
        uuuuu kirjoitti:

mikä laki, saisiko pykälän :D

Suomen perustuslain neljännen säädöksen kolmannentoista pykälän mukaan:

"Ystävänpäivänä yms. muina keinotekoisina, keksittyinä juhlapäivinä kaikkien suomalaisten, yksinäisten introverttien tulee teeskennellä iloista ja ulospäinsuuntautunutta sekä piilottaa todellisen vitutuksensa, ahdistuksensa, masentuneisuutensa samoin kuin kaikki muut raskauttavat luonteenoikut jotka toisissa ihmisissä saattavat herättää paheksuntaa sekä osaltaan vahingoittaa
        tekopyhyyden luomaa ilmapiiriä".

• repesin :D
        lainoppinut. kirjoitti:

Suomen perustuslain neljännen säädöksen kolmannentoista pykälän mukaan:

"Ystävänpäivänä yms. muina keinotekoisina, keksittyinä juhlapäivinä kaikkien suomalaisten, yksinäisten introverttien tulee teeskennellä iloista ja ulospäinsuuntautunutta sekä piilottaa todellisen vitutuksensa, ahdistuksensa, masentuneisuutensa samoin kuin kaikki muut raskauttavat luonteenoikut jotka toisissa ihmisissä saattavat herättää paheksuntaa sekä osaltaan vahingoittaa
        tekopyhyyden luomaa ilmapiiriä".

Tämä oli yksi parhaista viesteistä ikinä :D:D

• vitutus100
        repesin :D kirjoitti:

Tämä oli yksi parhaista viesteistä ikinä :D:D

Niin oli. Ja totta mun kohdalla.

• ihan sama

Jokaisen pitää osata päättää ITSE viettääkö vaikka sitä ystävänpäivää. Samoin senkin viettääkö syntymäpäivää, nimipäivää, joulua, pääsiäistä jne. Ei missään laissa ole määrätty miten on elettävä nämä päivät. Ei lahjan ostopakkoa eikä mitään muutakaan. Sen voi elää niinkuin kaikki muutkin arkipäivät.

• En ole koskaan innostunut näistä kaupallisista hössötyksistä. Yhden päivän vielä jotenkin kestää verrattuna esim. jouluun.

Olen aina pitänyt ystävänpäivää rakastavaisten teennäisenä lemmenjuhlana. Yksin elellessä en ole nähnyt mitään tarvetta "viettää" mitään ystävänpäivää.

Nuorempana laitoin ystävänpäivänkortin parhaalle ystävälleni, mutta hän piti sitä enemmänkin nolona kuin kauniina muistutuksena.

Miksi siis vaivautua?

• Laulu Tosi Ystävästä
    • <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Minäkään en vietä ystävänpäivää mitenkään, mutta ei minua myöskään haittaa, jos toiset haluavat muistaa ystäviään 14.2. Jos saan viestejä, kortteja tms. kiitän kauniisti ja toivotan hyvää ystävänpäivää, itse en juhlista päivää mitenkään. Lähetän kortteja, runoviestejä ym. ystävilleni pitkin vuotta, en vain ystävänpäivänä, jouluna ja syntymäpäivänä. Minullakaan ei ole liutaa ystäviä, mutta ne harvat ovatkin sitä läheisempiä, tulemme luultavasti pitämään yhteyttä koko elämämme, toivon ainakin.

• onhan ystävänpäivä vähän ikävä juttu, yksinäisille ihmisille eikä silloin tarvi viettää sitä, mutta ne joilla on joku ne voivat vietää sitä keskenään, mie muistan ystäviäni ystävänpäivänä, sellaisia jotka ovat kaukana ja ystäviä joista ei ole kuullut pitkään aikaan mitään. Voi kai perheellekin toivottaa hyvää tai mukavaa ystävänpäivää.

• ...

Ystävänpäivä on kiva:) Silloin tulee lähetettyä viesti vaikka sellaiselle kaverille, jonka kanssa ei muuten ole pahemmin tekemisissä vaikka pitkän välimatkan vuoksi. Hyvä että kerran vuodessa ainakin muistetaan ;) Muitta sitä en ymmärrä, että ystävänpäivänä tulee kortteja kummeilta, veljeltä, äidiltä tms. Ei he ole YSTÄVIÄ vaan jotain muuta. Minun kummitytön ystävät ovat ihan muita kuin minä, joka rakastan häntä hirmuisesti mutta uskallan myös kasvattaa osaltani. Tietysti oma äiti voi lähettää säälistä ja ihanan muistamisen vuoksi kortin ystävänpäivänä, jos tietää ettei toinen välttämättä saa yhtään korttia ja olisi siitä surullinen. Toisaalta se kyllä alleviivaisi sitä, että muutkin tajuavat ettei hänellä ole ystäviä.

Mutta joka tapauksessa: IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!

• olet typerä

Ilman ystävänpäivää et siis olisi tekemisissä noiden kavereidesi kanssa, ja nyt paikkailet omaatuntoasi lähettelemällä turhanaikaisia pahvilappuja ympäri suomea? Onpahan taas tekopyhää, arvostuksesi kyseisiä ihmisiä kohtaan suorastaan huokuu ulospäin.

• nicht kapitalist

ystävänpäivä on vaan liikemiesten ja kauppiaiden huuhaata,itse en mitään typeriä ystävänpäiviä vietä ihan turhaa

• Dear friend

Ei tietenkään. Itsekään en tee muuta kuin lähetän kortit kahdelle parhaalle ystävälleni, koska tiedän heiltä saavani kortin. Jos pääsee unohtumaan, niin ei se mitään. Ehtii se kortti perille päivän, pari myöhässäkin. Kukaan kun ei ole täydellinen.

• yksinäinen mies 31

Mulla on yksi hyvä ystävä ja loput niinsanottuja ystäviä. Saan tältä yhdeltä aina viestin ystävänpäivänä heti aamulla jos en itse ehdi hänelle ennen sitä laittamaan kuten tänäänkin kun olin vielä nukkumassa. Niinsanotut ystävät eivät laita viestiä koko päivänä mutta vastaavat kyllä tyyliin "samoin" jos itse laitan. En laita viestiä muuta kun tuolle yhdelle parhaalle kaverille ja sitten viimeksi olleille rakkaille naisille kun seurustelen kolmesta viiteen kertaan vuodessa. Mikäs sen mukavampaa kun saada näiltä exiltä tai tulevilta ystävänpäivä toivotus:)

• haluan sinut

En vietä mitään ystävänpäivää vaan Valentiinan päivää ja lähetän ihailemalle naiselle nimettömän rakkaudentunnustuksen.

• varatuomari k.

Sinun on EHDOTTOMASTI vietettävä ystävänpäivää! Olet kai tietoinen uudesta laista, jonka Sauli Niinistö ja Jyrki Katainen ovat yhdessä laatineet, ja jonka mukaan jokainen, joka ei vietä ystävänpäivää tuomitaan viiden (5) vuoden ehdottomaan kuristushuonerangaistukseen.

• ?+?=??

Minulla ehkä on virtuaaliystävä......have a nice day to you.....................
      even.....I don't be a perfect frend.

• ystävänpäivää <3

Jos ei ole ystäviä, silloin ei ole myöskään paineita :) Itse lähetin jokaiselle ystävälleni viestin ja se siitä. Ei sitä tarvii mitään numeroa tehdä jos ei välttämättä halua. OIKEA ystävä ymmärtää senkin :)

• kaupallista tosiaan

kuten jo tuossa todettu niin alunperin ystävänpäivä (Valentine's day) on tarkoitettu rakastavaisille, Suomessa sitä toivotetaan jopa tuntemattomille eli kyllä sen alkuperäinen tarkoitus on vesittynyt ja pahasti. Puhumattakaan kaikesta rihkamasta jota sen varjolla myydään.

Kaikesta huolimatta, toivotin omalle ystävälleni (joka on tosiaan ystävä, ei rakastettu) tänään hyvää ystävänpäivää emaililla. Tosin ystävää voi muistaa muutenkin kuin ystävänpäivänä ja hyvä olisikin, jotta ystävä tietää että hän on tärkeä ja hänestä välitetään!

• Pusipusi

Näinhän se on, rakastavaiset, kumppanit ovat parhaimpia ystäviä toisilleen, jos ei tule pahoja mutkia matkaan.

• koirakauluri kk

totta tämä. mut ei meidän pidäkään juhlia muiden maiden juhlia. tervetuloa suomeen :) ja eiköhän sun frendit jo tiedosta et sä välität siitä. tai emt mä ainaki teen sen harvinaisen selväks. jos mä arvostan jotain tyyppii sydämestäni kyllä se sen näkee.

mulle tää päivä on enemmänkin muistutus siitä et on asiat näinki hyvin, on ystävii ja läheisii vaikka muille jakaa.
        et sä kuitenkaan ihan joka päivä mieti, ihan oikeesti että vittu toi on hyvä tyyppi vaa se on siel alitajunnassa se tieto jo. yhen frendin kans tuntuu et oisin kasvanu yhteen, ei nykysi ees tarvi sanoo mtn nii tiedetää mitä toine tarkottaa :D, sit ku tulee tämmöset päivät ja lähetää siit aresta että frendit on siellä aina ja mä oon siellä aina, nii voidaa esim muistella jotain kivoja juttuja vuosien varrelta. mitä ikinä, en tajuu tätä.. tai no tajuun näin pimeyden alla, tätä suomalaisten synkkyyttä. miks ei voi niiku nauttii täysin siemauksin ja elää ne juhlapäivät täysillä, et sä siihen kuole. eikä sun oo pakko ostaa mitään koskaa, vinks vinks, käyttäkää mielikuvitusta. ei kaikessa tarvii turvautuu rahaan ja materiaan.

• tuli&meni

Itse en ainakaan vietä ystävänpäivää vaikka onkin mies ja ystäviä..vitun turha päivä muiden krääsän myyntipäivien joukossa joten ei stressiä :)

• ............

Postikortti on mukava tapa, muistuttaa, että muistaa lämmöllä!

• kaikkienystävä

En oikeen ymmärrä että miks semmoset ihmiset valittaa että ystävän päivä on perseestä, jos niillä ei oo ystäviä, EI SE VARMAA MUITTEN VIKA OO,että teillä ei oo ystäviä, ei niitä ystäviä saa sillä että istuu kotona ja tuijottaa tvtä/tietokonetta, tai muuten vaan on epäsosiaalinen ihminen! lähtekäää ulos ehtimään niitä ystäviä, JOKAIKINEN ihminen tarvii ystäviä.

• Tosinainen2012

Kohta on p'ääsi'onen, juhannus ja joulu ja alkaa sama keskustelu: Onko minun pakko viettää sitä ja tätä, kun minulla ei ole kavereita, ystäviä,lapsia, miestä, naista ja jne ja jne. Onko pakko meikata, käyttää korkareita, ajaa karvoja, olla kaunis tai "luomu" tuulipuvussa. EI OLE PAKKO VIETTÄÄ MITÄÄN JUHLIA, EIKÄ TEHDÄ YHTÄÄN MITÄÄN!!!
      Eikö oikeasti voisi keskustella jostain tärkeästä ja lopettaa tuo ikeminen, kun ei ole sitä ja tätä. Vedä makaroonilaatikon ja siiderin naamaan ja mene nukkumaan.

• Näin on

Parhaat ystävät löytyvät kaikkein läheisimmistä eli suvusta, muiden kanssa ystävyys on pelkkää teeskentelyä.

• Mihin ne katoaa

Kaikista huvittavinta on, että ne ihmiset, jotka suureen ääneen puhuvat, kuinka paljon heillä on ystäviä, ovatkin sitten tosipaikan tullen aivan yksin, hyvä jos sukulaiset jelppivät.

• harza

Pelkkää jenkki-höpötystä , ja kulutusjuhlan turhailua. Lainaisin tähän muuten vaan ystävyyteen Vladimir Vysotskyn ystävän laulun, joka on alkuperäisenä paras venäjäksi., ja mulla on se neuvostoliitosta ostetulla vinyylillä. Suomeksi sen laulaa parhaiten Arja Saijonmaa.

Yhtä typerää on myös loppusyksyn / alkutalven Halloween-hömpötys:
      Täyttä jenkki-paskaa. Sen sijaan voitaisiin Pyhäin miesten päivänä viettää ja muistaa åpeinteistä suomalais-ugrilaista Kekriä. Kuu ja -aurinkovuoden vaihdetta, ja voisimme muutenkin enemmän ja rohkeammin muistaa omaa kansanperinnettämme. Vielä sota-ajan muistaneet vähän vanhemmat kyllä muistavat näitä. Ja onneksi näitä perinteitä ollaan jo vähän alettu nuoremmatkin sukupolvet harrastamaan.

• iso J

Ei tarvi viettää. Ystävä voi olla ilman tämän päivän sähellystä. Minä en ainakaan vietä sen kummemmin ko. päivää. Ja ihan hyvin varmaan menee iltaan asti.

• Tuttuja riittää

Tuttavia, kavereita, naapureita, hyvänpäiväntuttuja, työkamuja ym. kyllä riittää, niitä joiden kanssa nyt joskus on jossain tekemisissä, mutta joissa suhteissa nyt ei itseasiassa mitään syvempää koskaan ole ollutkaan.

• Kyllä kyllä

Halloweenin sijasta voitaisiin viettää Suomessa vaikka riemuita Vuoden pimeimmästä päivästä, järjestää Kaamos kemut, musta pussi päähän ja menoksi.

• hyvä idea.. mut onhan monella perinnejuhlia joita pitää kerran vuodessa, voisithan sinäkin pitää kaamospippalot :)

• Kateus kaverina

Miten löydät sä ystävän, onko vierellä aina hän......no ei oo.....heti kun mulla alko mennä paremmin kuin hänellä, niin häippäs ja sitten tuli vielä haukkumakirje perään muka "sivistyneeltä ihmiseltä".....kyllä se tuo kateus on vihonviimeinen kaveri joillakin siellä ajatusmaailmassa, se teettää vaikka mitä.

• Pelkkää roolin vetoa

Suurin osa ystäviksi itseään tituuleeravat vetävät vihonviimeistä roolia....ystäviksi kelpaavat sellaiset ihmiset, joista on jotain hyötyä itselle, joita voi siis tarvittaessa hyödyntää omiin tarkoitusperiinsä, joiden avulla pääsee näillä yhteiskunnan kilpailun rappusilla kivasti eteenpäin.

• tonnikalaleipä

Voit sivuuttaa ystävänpäivän siinä missä minkä tahansa muunkin päivän. Suuri osa kuitenkin pitää mukavana asiana, että yksi päivä vuodesta on omistettu niinkin arvostetuille ja suurille asioille kun ystävyydelle ja romantiikalle. Tokihan näitä asioita muistaa muulloinkin, en ole kuullutkaan ihmisistä, jotka kiinnittäisivät kyseisiin seikkoihin huomita vain näin helmikuun puolessa välissä.

Ikävää jos ystäviä ei ole mutta ihan samalla tavalla vaikkapa äitien- tai isänpäivä voi tuottaa vanhemman menettäneelle ikäviä tuntemuksia. Maailma ei kuitenkaan pyöri vain kyynikoiden ympärillä.

• kysyn jos tiedät

Milloin ystävänpäivää alettiin viettää Suomessa? Ei ainakaan 60 luvulla kun lähdin Suomesta.

• Halaan Ressua

Oikeestaan kun oikeen tarkkaan mietiskelee, niin koira, siis mun koira on mun paras ystävä. Se on aina yhtä iloinen, iloitsee pienestäkin jutusta, vaikka siitä, että nousen sohvalta ylös "Jee, nyt se heräsi, jee, nyt ehkä saan sen puolikkaan makkaraviipaleen, jee, jee!!!!" Sitten se koira, siis se mun koira, naapurin koiranhan vois vaikka....., haluaa aina miellyttää, vaikka just olisin varjopotkassu sitä, niin että se luimuillen menee sängyn alle piiloon, niin ei tarvii sanoa kuin, että "Possu, tuus tänne halimaa", niin heti se tulee ja heti se on taas sama iloinen oma itsensä, ei mitään tietoa jostain vanhojen muistelemisesta.

Koirahan se on ihmisen paras ystävä, hevosilla on liikaa omaa tahtoa, kissat on liian omahyväisiä, linnuilla ei oo aivoja, rotilla vielä vähemmän, kalat nyt elää eri maailmassa.

• Velvollisuus

Eli paras ystävä on sellainen joka tekee mitä halutaan vaikka pyytämättäkin, ja tottelee kun käsketään...? Voi olla joo, ettei tuolla määritelmällä tule löydettyä vastaavaa ihmisten joukosta.

• __

Sama mulla. Koira on paras ystävä

• Ihmetyttää kummastut

Ystävänpäivä on taas uusi kaupallinen rahan keruu. Terkkui kaikille ystäville.

• papujuhlat mökillä

No, onpahan ensi kuussa sitten toinenkin ulkomailta varastettu humpuukitus, jolla on hyvä tasapainottaa tätä pinnallista ystäväinmuisteloa pinnallisella kavereinmuistelolla. Pinnallisuus on välillä ihan kivaa vaihtelua muutenkin.

• tuiskulumi12

Minulle ystävän päivä on vähän haikea ei ole ystäviä, yksin on vietettävä päivää kotona. Oikeastaan tuntuu pahalta kun joka tuutista toivotetaan ystävänpäivää.
      Olisiko parempi muuttaa ystävänpäivän nimi, pidetään huolta kaverista. Haetaan esim. lenkille tai johon tapahtumaan ja ilahtutetaan tälläisellä.

• jänö jossu

Ota lemmikki. On paljon luotettavampi kuin ihminen.

• .jk.

vaaii ni

• Turse

Ala minun ystäväksi :)

Olen huono juhlapäivien kanssa, en välitä niistä.

Minulle on aivan sama vaikka kukaan ei muistaisi minua edes syntymäpäivänä!

Itselle tärkeät ihmiset otan huomioon suhtautumisella ja tekoina jatkuvasti, en teennäisesti ainoastaan merkkipäivinä.

Että unohda ne merkkipäivät jos joku siitä loukkaantuu ettet lähetä korttia ystävänpäivänä niin eivät he ole tarpeeksi hyviä ystäviä.

• huuuuu

ostan poikaystävälle suklaata ja vastaan saamiini ystävänpäiväviesteihin. ei yhdestä päivästä nyt stressiä tarvitse ottaa

• ohhoi.

eipä sulla ole sitäkään_Siis poikaystävää.

• Runoja ystäville

Ystävyys on kuin perhosen lento,
      niin hauras, kaunis ja ihmeen hento.
      Vaan hoivaappa sitä ja huolta kanna,
      sen kauniimpaa asiaa ei elämä anna!

Ja kortteja vapaasti ystäville jaettavaksi tai yksinäisille lohduksi jne.
      Tuolla http://majatalo-lea.net/

Hyvää ystävänpäivää!

• nono. ystävänpäivänjuhlat on eripäivänä, eli tää on se virallinen jota seuraa epävirallinen.

tottahan tämä, että päivä yksien joukossa. mut täytyy myöntää, et ihan heti herättyä tuli kaikki frendit mielee. enkä kyl aijo koko päivää sittaa koneel.
      tuskin käydää kahvilassa, joka on niin ilkeä kulutuksen mekka, emme riennä kauppaan ostamaan kalliita lahjoja toisillemme. tottahan kahvilat ja ravintolat, yms. kerää rahat tästäKIN päivästä, mutta miten tämä tiistai eroaisi esimerkiksi joka viikonlopusta. aika kulutusjuoksua perjantaikin; joka baarissa popuu ku pipoo, joka kaupassa ainakin täällä veikkaisin yli puolet ostaa alkoholijuomia, jotka nyt sattuu tupsahtaa tähä messii, ku on nii vitun iso rahantahkomis tapa jolleki suurelle mulkulle. aika kärpäsenpaskoja useimmat kahvilat viinojen rinnalla :)

itselleni raha on paskan hailee, kyllä minäkin tiedän että raha ei vielläkään toimi, uskoisin että kaikki tietää sen jo. jos raha on paskann hailee miks en vois kuluttaa sitä mun rakkaimpii ihmisii? tunnenko synnin sisälläni jos menen kauppaan ja ostan kahdeksan olutta kaveria ajatellen. vedätkö mua turpaan jos tarjoon sulle paukut?

voisin ottaa joulunki tähän, suuri kulutusjuhla.. tottahan tämä, mutta ehkä näinä suurina kulutusjuhlina ihmiset oikeesti rupee ajattelee jotain ihan oikeeta asiaa, nimittäin läheisiään. niiden ihmisten kanssa on ihan sama vaikka stockmanni joulun jälkeen ostais tuhat ydinkärkee ja rupeis kiristää valtioilta rahaa tai muuta mukavaa.
      ja jos oot yhtään tutustunut rahaan, niin tietäisit että sekin tulee joskus takaisin ;) niin raha toimii. tai no toimii ja toimii.
      joulu on tunnetuimpia näitä.. jouluna ihmisillä menee helvetisti rahaa ruokaan. jotkut ihmiset näinäkin päivinä antavat ihan hyödyllisiä lahjoja, joiden oikeenkäytettynä arvo otetaan takas päivien/vuosien kulutuksen jälkeen (mikä parasta muistat keneltä olet saanut sen = arvo nousee jo itsessään vitusti.)
      mietitään vaikka pääsiäistä. suklaamunia ja muovikrääsää.. jee tosi hyödyllistä.
      tai vaikka vappua wtf duuds. ihan homemade juhla ja silti jengi ostaa vitttuuusti liikaa viinaa, puhumattakaan heliumilla ilmassa heiluvista muoviläpysköistä joissa on supersankarin kuva, ihme vaatteetki on joillai. ja sitä roskan määrää, serpenttiiniä, paskan näköstä spreitä ja sen hajusta, öykyn hajuisia mätämunahommeleita unohtamatta, joilla saa hissin pitkäks aikaa ihanan tuoksuseks.

tää on vaa ystävän päivä. hyvät ystävän päivät siis kaikille, nauttikaa toisistanne, muistakaa läheisiänne.. ystävänpäivä ei ole vain ystäville vaan juurikin läheisille.
      menkää kahvilaan jos haluatte, se on vaan rahaa. minä menen kaverille varmaan pelaamaan pleikkaria.

• Yksinkertaista?

Eipä ole pakko.Saa viettää mielestäni jos haluaa ja se tuntuu sopivalta.

• Kylmät kädet

Itselläni ei ole ainuttakaan ystävää, mutten tunne itseäni yksinäiseksi.

Ystävänpäivä vielä menee, mutta jos ne vielä sen Halloweeninkin tuovat sieltä ameriikasta niin sitten jo sanon, että huh huh, eikö näitä nenäpäiviä ole jo ihan tarpeeksi..

Onhan meillä joulu, miksi pitää vielä tämmönenki olla?

• Ei hyvää päivää

Se on täyttä hevonp-tä juurikin siksi että läheisimpiään tulisi huomioida ja arvostaa suhteita vähän väliä eikä kansainvälisenä päivänä, ja koska ystävien ja läheisien kanssa voi sopia tapaamisesta tai "romanttisesta illallisesta" MILLOIN VAIN.

Onko ystävänpäivä laiskojen ja saamattomien ihmisten juhlaa? Jotta he vaivalla ainakin kerran vuodessa tekisivät jotain läheistensä kanssa? Tai vaivalla vääntäisivät sen vapaaillan jonkun vuoksi, vaikka loput 364 päivääkin käyvät siihen?
      Tai vain taloudellinen musta aukko?

Minä en vietä ystävänpäivää vaikka väkisin siitä joutuu kuulemaankin. Minulle ystävät ym. ovat joka päivän iloja ja niille pitäisi antaa hetki milloin vain. Ei merkkipäivää tiettynä aikana kerran vuodessa, vaan aina kun mahdollista.

• Samahan se on äitienpäivän kanssa...äitiä kun pitäisi muistaa ympäri vuoden, eikä vain yhtenä päivänä. Toisaalta mukavan noiden lasten kanssa on kakkukahvit juoda tuonakin päivänä.

Mitä tulee ystävänpäivään, ei siitä tulekaan stressiä itselleen ottaa. Toki on mukava kivoja runoja ym. ystäviltä saada. Ymmärrän, että sellaiselle, jolla ei ystäviä ole, voi päivä olla surullinen.

• hölmö varmaan olen

Minulla ei ole oikeastaan kovinkaan montaa ystävää, mutta minusta on kiva tunnelma kun esim. menee kahvilaan ystävänpäivänä, niin siellä on jotain eritiýistä hyvää juuri silloin. Lisäksi on kiva lukea ystävä-aiheesta juuri ystävänpäivänä.

Minusta ystävänpäivä on vuoden paras päivä:-)

• lähetin kortin.

Olen siis hyvä ihminen.

• dfhshn

Minä muistin mun miestä ja meidän koiraa. Äitiä ei voi kun sille kuuluu äitienpäivä :)

• turha päivä

Ei ole pakko viettää ystävänpäivää.

Itse en ole viettänyt ystävänpäivää millään tavalla. Tämä päivä on ollut vain normaali päivä, eli olen ollut kotona yksinäni, eikä ole ollut mitään kontakteja kehenkään. Ei ole tullut lahjoja eikä toivotuksia.

Mielestäni ystävänpäivä on ihan turha juttu ja itselleni sillä ei ole mitään merkitystä.

• Get off my lawn!

No tää Ystävänpäivähän on näitä markkinamiesten Amerikasta tänne väkisin lanseeraamia päiviä, vähän niin kuin Halloween, jolloin pitää ripustaa typerä muovinen kurpitsa oven pieleen ja jakaa karkkia lapsille. Itse vedän sitä linjaa, että Ystävänpäivänä annan vain sille kaikkein rakkaimmalle ihmiselle kortin tms, mutta en muille. En tajua, miksi juuri 14. helmikuuta pitäisi kaikille lähetellä viestejä. Kyllä niitä ystäviä saa muistaa muinakin päivinä.

• lisävero

posti on keksinyt sen vieton. Ideana oli saada lisää rahaa valtiolle korttien lähetyksilla. Eli se on vero päivä ja sopii typerille.

• lisävero

posti on keksinyt sen vieton. Ideana oli saada lisää rahaa valtiolle korttien lähetyksilla. Eli se on vero päivä ja sopii typerille.

• EI YSTÄVIÄ

>Minä en viettänyt ollenkaan ystävänpäivää ,koska minulla ei ole yhtään
      ystävää.

• ösmfpwmfpew

ystävänpäivä.... hohhoijaa ketä ääliö ottaa stressin tuollaisesta kaupallisesta hössötyksestä.
      onneks tuokin turha päivä on seuraavan kerran vasta vuoden päästä.

• sivusta....

En vietä varsinaisesti ystävänpäivää, vain parille lähetän itse tekstarin...jos muistan. Ja jos joku lähettää, tekstarin/sähköpostia, vastaan siihen. Eipä tuosta nyt niin suurta haloota ole tultua tehtyä. Innokkaimmille Ystävänpäivä-faneille olen sanonut ystävällisesti, etten itse vietä sitä. Siihen on tyytyminen ja eipä tuosta kukaan ole suuttunut.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7768
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3732
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1180
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1033
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      983
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      782
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    10. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      740
    Aihe