Ateisti, joka pyydät todistusta Jumalasta?

onko hankalaa?

Voitko todistaa että rakastat lapsiasi/vanhempiasi? ;)

16

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä p.skaa taas?

• ?...........?

Miksi moista todistaisin muille uskoville, kuin puolisolleni.

• skeptikko vain

Olis hyvä lähettää dokumentit että rakastaa ja ihan tieteellisen tarkasti. Ilman sitä ei voida uskoa että rakkauttasi lapsiini on olemassa.

• Oma käytökseni heitä ketä rakastan on konkreettinen todistus, toisin kuin välinpitämättöömän, näkymättömän, hajuttoman ja mauttoman jumalasi "rakkaus". Uskon että rakastat jumalaasi, koska olet uskovainen ja sinun kuuluu niin tehdä, mutta se rakkaus on yksisuuntaista. ;)

• vai väitätkö vastaa

Eikös minun ja Jumalani suhde ole myös konkreettinen todistus meidän välisestä suhteestamme. Et voi kyseenalaistaa sitä toteamalla että sitä ei ole. Suhteemme on molemminpuolista.

• Kalapagos
        vai väitätkö vastaa kirjoitti:

Eikös minun ja Jumalani suhde ole myös konkreettinen todistus meidän välisestä suhteestamme. Et voi kyseenalaistaa sitä toteamalla että sitä ei ole. Suhteemme on molemminpuolista.

Miten tilasi eroaa niistä, jotka kuulevat ääniä ja ovat siteissä, pehmeässä sellissä? Entä miten tilasi eroaa niistä, jotka murhaavat, koska jumala käski?

• vai väitätkö vastaa kirjoitti:

"Eikös minun ja Jumalani suhde ole myös konkreettinen todistus meidän välisestä suhteestamme. Et voi kyseenalaistaa sitä toteamalla että sitä ei ole. Suhteemme on molemminpuolista."

Ongelma onkin siinä, että ei ole juurikaan syytä olettaa, että "jumalasi" olisi missään muualla kuin sinun oman pääsi sisällä.

Se on varmasti sinulle todellinen ja voit olla sen kanssa vuorovaikutuksessa.

Mutta esimerkiksi se, että eri ihmiset saavat "samalta" jumalataan erilaiset vastaukset samoihin kysymyksiin ja yleensä vastaus kuvastaa juuri kunkin henkilön toiveita ja odotuksia, kertoo siitä että "jumala" on ihan sinun oma alitajuntasi.

Samasta syystä maailmassa on määrättömästi jumalia ja ne syntyvät, muuttuvat ja katoavat kulttuurien myötä.

Asian ymmärtäminen on todella helppoa, jos vain pystyy avaamaan silmänsä ja todella vaikeaa jos ne pysyvät kiinni.

Kannatta kuitenkin yrittää. Henkinen vapautuminen on huikaisevaa!

• eric.goebbels

En rakasta, olenhan tietenkin ateistina moraaliton ja itsekeskeinen munapää... juu ei. Rakastan ja paljon, mutta homma kato menee niin että läheisten kanssa on tekemisissä ja läheiset oppii tuntemaan ja tätä kautta heistä on helppo myös välittää. Toisaalta taas jumalaan kohdistuva "rakkaus" on vain ja ainoastaan yksisuuntainen.

Rakkaus on välittämistä ja pelkästään se että minä välitän jostakin on riittävä todiste sille, että rakastan.
      Jumala on vain mielikuvituksessa ja ei koskaan muualla, näin ollen viestisi on erittäin turha.

• Pitäisikö tuosta nyt käsittää niin ettei jumala olekaan itsenäinen entiteetti, joka lähettää helvettiin ne jotka väittävät vastaan ja päästää paratiisiin ne jotka häntä tarpeeksi nuolevat.

Vaan jumala on pelkkä erittäin syvä kiintymyksen tunne johonkin epämääräiseen?

Hmmm....

• "Ateisti, joka pyydät todistusta Jumalasta? Voitko todistaa että rakastat lapsiasi/vanhempiasi?"

Ensinnäkään en pyydä todistusta jumalista, en vain ala uskomaan niihin ennenkuin saan luotettavan sellaisen. Elämäni on tällaisenakin ihan mukavaa ja hyvää. En näe mitään syytä muuttaa sitä. Jos jotain uutta joskus ilmenee, niin katsotaan sitten asiaa uudelleen.

Olen myös menettänyt uskoni siihen, että kenelläkään lajitovereistani olisi esittää luotettavaa todistetta asiasta, joten miksi niitä turhaan vonkaisin?

Rakkauden läheisiini todistavat tekoni.

Pyyteettömät, epäitsekkäät teot rakkaitteni puolesta ja heidän suojelemisensa ikäviltä asioilta todistavat asian. Se, että en petä enkä jätä heitä puhuu selvää kieltänsä.

Helppoa!

Entä miten kaikkivaltias osoittaa rakastavansa ihmiskuntaa?

Ihmisen valinnoista riippumattomat taudit, loiset ja luonnonmullistukset, vammaisuus ja onnettomuudet koettelevat meitä. Ja lopuksi pääosaa ihmiskunnasta kidutetaan ikuisesti.

Rakkautta?

• Mitä tekemistä aloituksella on jumalan todeksi todistamisen kanssa?

Ei juuri mitään.. Vaikka jumalaa ei pysty todistamaan todeksi. Niin rakkauden voi havannoida. Tosin jokainen sen käsittää ja ymmärtää eri tavoilla. Mutta joitain yhtenäisiä piirteitä voidaan kuitenkin käyttäytymisessä ja tunteissa (myös omissa) havaita. Jumalaa ilmeisestikkään ei voi.

• ei mitään pyydetä

>>Ateisti, joka pyydät todistusta Jumalasta?

Eihän ateistit mitään varsinaisesti pyydä. Ensin nimittäin tulee uskovaineen vänkyttään uskonnosta ja jumalasta. Sitten kun ateisti kyllästyy vänkytykseen ja tiuskaisee että "todisteita kehiin", niin se ei ole mikään pyyntö, vaan retorinen kysymys, mikä tarkoittaa sitä, että ateisti tietää ettei uskovaisella ole heittää mitään todisteeksi.

• Lapsia ei ole ja vanhemmat ei rakkautta ansaitse.

PS. Logiikasi on lapsellista ja rikki.

• Tai korjataan että lapsia ei _tietääkseni_ ole.

• pekka-

Eiköhän oikeampi vertaus olisi, että todistat että se lapsi (jota rakastat) on olemassa.

Minä voin aika helposti todistaa, että lapseni on olemassa. Voitko sinä todistaa, että jumalasi on olemassa? Et voi.

• 1000sanaa1totuus

"Ateisti, joka pyydät todistusta Jumalasta?"

Tuo ei ole kysymys...

"Voitko todistaa että rakastat lapsiasi/vanhempiasi? ;)"

Voin ^_^

Nyt, voitko esittää perusteen Jumalan olemassaololle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4703
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3808
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      3241
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3061
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2894
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2558
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      248
      2003
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36