Okei, kuulostaa varmaan oudolta mutta en tiedä petänkö tavallaan poikaystävääni... Mulla on ennen tätä suhdetta ollut tapana pitää profiilia erilaisissa seuranhakupalveluissa, ilman mitään tietoja mistä profiilin voisi yhdistää minuun. Oon aina ollut vähän yksinäinen ja tuota kautta olen saanut juttuseuraa vähäksi aikaa muista mukavista ihmisistä.
Mutta... Nyt kun oon parisuhteessa, ollut jo vuoden, niin jostain hiipi vähän aikaa sitten tarve palata tuohon vanhaan tapaan. Palasin vanhoihin profiileihin, ja nyt jutustelen parin miehen kanssa ihan niitä näitä. Ehdottomasti ilman mitään seksiin tai suhteen aloittamiseen viittaavaa. Tiedoissani lukee edelleen että olen sinkku... En viitsinyt muuttaa sitä kun ajattelin ettei juttuseuraa muuten saa.
Kuulostaa oudolta, tiedän, mutta mä vaan tykkään tällasista anonyymeistä lyhytaikaisista ystävyyksistä. Tykkään kysellä toisten kuulumisia ja kertoilla omia juttujani. Poikaystävälleni en voi kertoa koska hän ajattelisi heti että etsin vähintään alitajuisesti uutta miestä. Asia ei ole niin. En edes sinkkuna ollessani etsinyt miestä tällä tavoin. Teenkö mielestänne väärin?
Oma käytös ihmetyttää
139
6515
Vastaukset
- mies 46v
mielestäni et tee väärin
- ihavaa
Emmä ny noinkaan sanos. Esim. jos "m-ulkero" ei muuta tee ku makkaa ja haisee sekä tyytyyttää vaan omat mielihalunsa ja "tarpeensa", ei puhu, ei osallistu, ei pussaa, niin mitä siinä sillä tekee? Ise saapi olla ja passata ku p-zgaa tikun nenään. Ja jos sattuu jollekin vaikka soittaan, nii jo on ristikuulustelut päällä. ketää ei voi kuttuu kylää tai lähtee vaikka tyttöin kaa baarissa käymään.. Jos sellaseen erehtyy, ni tulee heti turpii. Väkisinki tulee mieleen kattella ja muistella sitä entistä aikaa...ja ei sitä tiedä, vaikka tulevaa.
- limelli
ihavaa kirjoitti:
Emmä ny noinkaan sanos. Esim. jos "m-ulkero" ei muuta tee ku makkaa ja haisee sekä tyytyyttää vaan omat mielihalunsa ja "tarpeensa", ei puhu, ei osallistu, ei pussaa, niin mitä siinä sillä tekee? Ise saapi olla ja passata ku p-zgaa tikun nenään. Ja jos sattuu jollekin vaikka soittaan, nii jo on ristikuulustelut päällä. ketää ei voi kuttuu kylää tai lähtee vaikka tyttöin kaa baarissa käymään.. Jos sellaseen erehtyy, ni tulee heti turpii. Väkisinki tulee mieleen kattella ja muistella sitä entistä aikaa...ja ei sitä tiedä, vaikka tulevaa.
wittuako olet hankkiutunut paskaan parisuhteeseen.
- k
Sano miehellesi, jos miehesi selvittää tuon saattaa turhaan tulla ero väärinkäsityksestä.
- asdfghjklöä
No mun mielestä petät itseäsi. Ja ainakin petät niitä tietämättömiä keskustelukumppaneitasi jotka mahdollisesti toivovat löytävänsä jonkun. - ja joo kyllä sun täytyis ainakin kertoa miehellesi että tällainen tapa sulla on.
Keskittyisin kyllä enemmän miettimään MIKSI tunnet tarvetta a. salata parisuhteesi facebookissa olemalla siellä "sinkku" b. pitämällä keskustelupalstoilla yllä yksinelävän imagoa c. olla kuitenkin parisuhteessa.
Et taida olla sitoutunut.
Haluat säästää kakun ja syödä sen?
Onhan tuo aika halpamaista kumppaniasi kohtaan, ei siksi että käyt kys keskusteluja vaan siksi että tunnet tarvetta salata ne .... eli tiedät tavallaan tekeväsi väärin ilmeisesti. - herraasiallinen
Kaiken mitä joudut salaamaan on väärin. Haittaisiko sinua jos poikakaverisi tekisi samalla tavalla?
- gsdgsdgsdgsgdf
Hmm... Etkö voisi mieluummin hankkia juttuseuraa ihan rehellisenä omana itsenäsi, ei mitään "sinkku"-profiileja? Eiköhän juttuseuraa kuitenkin löydy, ei ehkä yhtä helposti mutta kuitenkin.
Itseäni ärsyttäisi, jos joku deittisivustolla sinkuksi itsensä ilmoittanut sanoisikin että elää parisuhteessa, jos olen kiinnostunut itse hänestä muussakin kuin vain juttuseura-mielessä. Ja myös on vähän epäilyttävää poikaystäväsi kannalta että pyörit niillä sivustoilla, haluatko ottaa riskin että hän saa tietää ja luottamus horjuu?
Toisaalta ymmärrän että jos on yksinäinen niin on kiva jutella... Mutta mikset menisi vaikka chattiin ja huhuilisi sieltä juttuseuraa, mutta muista sanoa ettet etsi muuta kuin kaveria?:)- Chatti-mela
Hah hah, olen koukuttant aloittajan kaltaisia mimmejä sänkyyn silloin tällöin, ovat helppoja nakkeja. itsetunto nollissa.
- Millanen sä olet...
Chatti-mela kirjoitti:
Hah hah, olen koukuttant aloittajan kaltaisia mimmejä sänkyyn silloin tällöin, ovat helppoja nakkeja. itsetunto nollissa.
Sä et kylläkään tiedä minkä "kaltainen" kukakin on. Joku niistä sun koukutuksista kun voi olla käyttänyt sua dildona, vaikka nä narsistisessa maailmassasi kuvittelisit ettei se ole mahdollista. Aloittajalla ei välttämättä ole huono itsetunto ollenkaan vaan tapa ja tottumus, tai pientä seikkailunhakua niin että ei kuitenkaan petä. Sä et tiedä yhden illan jutun perusteella ihmisestä yhtään minkä "kaltainen" se on. Voit toki luulla ja kuvitella, mutta fakta on se, että luulo ei ole tietoa.
Paitsi tietenkin, jos osaat sanoa itsestäsi, että olet niin kuvottava ja säälittävä, ettei kukaan muu kanssasi sänkyyn mene, kun helppo nakki, jolla on itsetunto nollassa. Sekin kertoo kyllä enemmän sinusta. Ei siis mitään kovin imartelevaa, mutta on kai se parempi, että saa edes säälistä ja niiltä, ketkä ajattelee, ettei niitä kukaan muu kuin tuollainen huoli... Että sittenhän sä kyllä tiedät. Mutta tosiaan, se kertoo vain sinusta eikä niistä mimmeistä.
Mutta onhan niitä tosi reppanoita miehiä, joille ei oikein mitään ole siunattu. Kiva sitten että saat edes säälistä ja helppoja nakkeja.
(Ei mua kyllä itseäni kauheasti imartelis toi) - sivustaseuraaja
Chatti-mela kirjoitti:
Mun tuttava tekee juuri tuota samaa. Jaksaa olla päivän ryyppäämättä kun käy panemassa. Vähintään kymmen naarasta koko ajan kierroksessa ja kyllä niiltä ajan kanssa kaikilta saa, kun aikansa lässytää netissä. Vähän niin kuin olisi uutta kiljua käymässä, kun ryyppää vanhoja.
N. sadan naaraan perästä tämä jannu luulee löytäneensä "sen oikean". Näkisi vain, että vanha juoppo kuitenkaan pitkän päälle kelpaa.
Tämä sälli on 50 ja ihmettelen, että naiset ovat niin helposti vietävissä. Eikö naisilla ole ollenkaan ihmistuntemusta, vai miksi nämä vielä sitkeästi roikkujat juipissa, kun tämä on jo kertonut etsineensä uuden, kun on kyllästynyt samaan pimppaan?
Tilaisuus tekee helposti varkaan. Jos pidät yllä näitä profiileja, ennen pitkään haluat myös tavata juttukaverisi livenä ja yksi johtaa toiseen.
Mietipä tarkkaan, mitä oikein haluat. Et mielestäni toimi rehdisti kumppaniasi kohtaan. Jos on tarvetta tuohon, et kenties olekaan vielä valmis sitoutumaan suhteeseen kumppanisi kanssa...e.m. saattaa olla viesti siitä.
Entäpä, jos kumppanisi toimisi samoin sinua kohtaan, varmaan loukkaisi, jos tietäisit.- jenskuuu
Suuttuisin kyllä kamalasti jos poikaystäväni toimisi samoin kuin itse teen… Ristiriitaahan tässä on, mutta itsehän tunnen omat ajatukseni ja etsin todellakin vain ystäviä. Minulla ei niitä liikaa ole ollut ja juttelemiseen on jotenkin jäänyt koukkuun. Tuntuu vaan niin mukavalta keskustella erilaisten ihmisten kanssa kaikenlaisesta, vaikka tietenkin pystyn poikaystävällekin puhumaan. Ujona ihmisenä olen vaan saanut tästä lähestymistavasta paljon irti.
Mutta totta on se ettei tämä ihan oikein ole, ei poikaystävääni eikä myöskään juttukumppaneita kohtaan. Tuntuu vaan surulliselta hylätä tämä ”harrastus”… kuka tosiaan sellaisesta tyttösestä kiinnostuisi jolla on jo poikaystävä. Jotain on kuitenkin tehtävä, sen verran irvokkaalta tuntuu jutella muille ihmisille poikaystävän ollessa viereisessä huoneessa… Vaikka pettää en voisi koskaan, sen verran huono omatunto tulee jo tästä mitä nyt teen. Mistäköhän voisi myös parisuhteessa oleva hakea juttuseuraa ihan rehellisesti... Deittisivustot ei tällaiseen oikein toimi?
terveisin aloittajaItse olen toiminut samalla tavalla, tosin olen ilmoittanut itseni varatuksi.
Olen saanut paljon aikaan suhteenkin kannalta, mutta ollut aina rehellinen kumppanilleni, näistä asioita. Kommunikaatio on suhteen perusta!
Ilman sitä suhde tukahtuu ja osapuolet menevät matkoihinsa, tai syntyy riitoja riitojen jälkeen patoutuneista asioista, minä neuvoisin kertomaan ajattelutavastasi kumppanillesi ajoissa, ettei kumppanisi lähde lätkimään tiedettyään, vaan voisi olla samaa mieltä kanssasi.
Ei rehellisyys aina helppoa ole mutta se kannattaa.- puunkarahka
Sinulla on siis niin paha juttuseurantarve, että olet lähtenyt valheiden tielle asti?
Hmm. No. Mietipä itse, jos siellä toisessa päässä olisi samanlainen veijari kuin sinä. Siinä, missä sinun "sinkku" tarkoittaa _oikeasti_ "varattu", jonkun toisen kirjoittama
"onpa mukava jutustella kanssasi ja vaihtaa kuulumisia"
tarkoittaisikin _oikeasti_
"ei kiinnosta hevon kettua, kunhan tässä aikani kuluksi jauhan, mitä sylki suuhun tuo",
niin mitäpä luulet. Miltä sinusta tuntuisi?
Jos jotakin saa vain valehtelemalla, kannattaako se?
Saattaa tietysti olla vähän haastavampaa löytää seuraa netistä varatun statuksella, kun varmaan sitä monissa paikoissa ikäänkuin ajatellaan, että no, jos seurustelet, niin sullahan on silloin ainakin vähintään se kumppanisi, ja kenties vieläpä senkin kaverit käytettävissä jutustelemiseen.
Että siinä mielessä vähän haasteellista toki. - puunkarahka
puunkarahka kirjoitti:
Sinulla on siis niin paha juttuseurantarve, että olet lähtenyt valheiden tielle asti?
Hmm. No. Mietipä itse, jos siellä toisessa päässä olisi samanlainen veijari kuin sinä. Siinä, missä sinun "sinkku" tarkoittaa _oikeasti_ "varattu", jonkun toisen kirjoittama
"onpa mukava jutustella kanssasi ja vaihtaa kuulumisia"
tarkoittaisikin _oikeasti_
"ei kiinnosta hevon kettua, kunhan tässä aikani kuluksi jauhan, mitä sylki suuhun tuo",
niin mitäpä luulet. Miltä sinusta tuntuisi?
Jos jotakin saa vain valehtelemalla, kannattaako se?
Saattaa tietysti olla vähän haastavampaa löytää seuraa netistä varatun statuksella, kun varmaan sitä monissa paikoissa ikäänkuin ajatellaan, että no, jos seurustelet, niin sullahan on silloin ainakin vähintään se kumppanisi, ja kenties vieläpä senkin kaverit käytettävissä jutustelemiseen.
Että siinä mielessä vähän haasteellista toki.Niin siis tarkoitan nyt, että juttuseuran löytyminen on haasteellista sellaisilla sivustoilla, jossa harrastetaan pariutumista. Siellä parisuhdestatuksella voi olla ratkaiseva rooli lähestyttävyyteen varmaan ihan jo siksi, että moni vain sanoo hakevansa juttuseuraa, mutta _oikeasti_ taka-ajatuksena on pariutua.
Sittenhän on toki esim. näitä erinäisten naistenlehtien keskustelupalstoja, josta kyllä luulisi juttuseuraa ainakin löytyvän, ei tokikaan välttämättä niin henkilökohtaisessa muodossa.
- Vanha mutta kokenut
Tuo seurustelu on sinulle ilmeisesti uusi kokemus ja siksi et ehkä ole vielä miettinyt mitä se tarkoittaa omalla kohdallasi ja mitä odotuksia poikaystävälläsi on. On ikävää että hyväksyt itsellesi sinkkuna esiintymisen seurustelupalstoilla mutta et voisi hyväksyä sitä että poikaystäväsi tekisi samoin.
Minusta olisi reilua kertoa harrastuksestasi varsinkin jos rehellisesti olet sitä mieltä ettei se johda mitemmälle. Saattaisi jopa avata mielenkiintoisia keskusteluja poikaystäväsi kannsa jos yhdessä katselette näitä keskusteluja.
Kaikkea hyvää! - Elämää nähnyt..
Kyllä sinä et tee mitään muuta kun huijaat itseäsi.
Jos pidät deittipalstoila sun muilla profiilia niin oletko laittanut edes
"Etsin vain juttuseuraa olen parisuhteessa"
"En hae parisuhdetta"
Ai niin treffipalstoillahan etsitään parisuhdetta!!!
"kuka tosiaan sellaisesta tyttösestä kiinnostuisi jolla on jo poikaystävä"
Siis mitä helvettiä oikeen etsit deittipalstoilta???
Toistan nyt muitten sanonnan tilaisuus tekee varkaan ja joku kaunis kerta juttelet jonkun miehen kanssa ja ihastut totaalisesti.
Siinä vaiheessa sinua ei taida kiinnostaa se poikaystävä siinä viereisessä huoneessa...
"Vaikka pettää en voisi koskaan"
Melkeen samanlailla sanoi kaverin tyttöystävä kun törmäsin häneen treffipalstalla....
Minulle sanoi olevansa sinkku ja etsi vakavasti uutta parisuhdetta.
Itse en silloin tiennyt kuka hän oli, mutta kun hän lähetti kuvan niin tajusin heti ja pyysin kaveriani käymään ja kerroin koko jutun hänelle ja näytin kaikki meidän keskustelut.
Kaverihan halusi ottaa eron mutta samalla näpäyttää häntä...
No sovin "treffit" tämän kaverin tyttöystävän kanssa ja hän ei minua tunnistanut kun meidän tapaamisesta oli ollut jo niin pitkä aika.
No hän kysyi minulta "Noh mistäs puhuttas"
Sanoin "No minulla ei taida olla sanottavaa mutta tuolla sinun takana olevalla henkilöllä voi olla" ja sehän oli hänen poikaystävä joka oli ilmestynyt vaihvihkaa paikalle.
Oli muuten näkemisen arvoinen ilme tällä kaverin tulevalla ex-tyttöystävällä :D
Kuten arvata saattaa se tarina ei saanut onnellista loppua.
Mitäpä jos aloittaja etsit jonkun harrastuksen????- jenskuuu
En kyllä ihan oikeasti koe etsiväni mitään muuta kuin sitä juttuseuraa ja kaveruutta. Olen poikaystäväni kanssa onnellinen. Enkä ennen seurusteluakaan hakenut mitään muuta kuin juttuseuraa. Olin liian ujo edes harkitsemaan sellaista. Liika läheisyys on aina pelottanut, tykkään vaan jutella niitä näitä anonyymisti.
- Annuskaa---
jenskuuu kirjoitti:
En kyllä ihan oikeasti koe etsiväni mitään muuta kuin sitä juttuseuraa ja kaveruutta. Olen poikaystäväni kanssa onnellinen. Enkä ennen seurusteluakaan hakenut mitään muuta kuin juttuseuraa. Olin liian ujo edes harkitsemaan sellaista. Liika läheisyys on aina pelottanut, tykkään vaan jutella niitä näitä anonyymisti.
Mutta haewt siis juttuseuraa vain miehistä, jotka luulevat sinun olevan kiinnostunut heistä. Todella outoa.
- Varattu ja vapaa
Annuskaa--- kirjoitti:
Mutta haewt siis juttuseuraa vain miehistä, jotka luulevat sinun olevan kiinnostunut heistä. Todella outoa.
Ei nyt välttämättä niinkään outoa. Olen huomannut, että miehistä ei saa edes KAVEREITA, jos heti alussa paljastaa olevansa varattu. Joko miehet eivät uskalla tutustua varattuihin naisiin ongelmien pelossa, tai sitten miehet tarvitsevat jonkinlaisen alitajuisen seksuaalisen jännitteen jotta viitsivät tutustua naiseen edes kaveritasolla, mene ja tiedä. Joka tapauksessa olen kantapään kautta oppinut salaamaan parisuhdestatukseni niin pitkään kuin mahdollista. Sellainen periaate minulla on sentään ollut, toisin kuin ilmeisesti aloittajalla, että suoraan kysyttäessä en valehtele. Pitkitän vain asian paljastumista muilla tavoin mahdollisimman pitkään. Ja miksi sitten haluan kavereita juuri miehistä? Koska naiset eivät huoli kaveriksi senkään vertaa.
- jenskuuu
Varattu ja vapaa kirjoitti:
Ei nyt välttämättä niinkään outoa. Olen huomannut, että miehistä ei saa edes KAVEREITA, jos heti alussa paljastaa olevansa varattu. Joko miehet eivät uskalla tutustua varattuihin naisiin ongelmien pelossa, tai sitten miehet tarvitsevat jonkinlaisen alitajuisen seksuaalisen jännitteen jotta viitsivät tutustua naiseen edes kaveritasolla, mene ja tiedä. Joka tapauksessa olen kantapään kautta oppinut salaamaan parisuhdestatukseni niin pitkään kuin mahdollista. Sellainen periaate minulla on sentään ollut, toisin kuin ilmeisesti aloittajalla, että suoraan kysyttäessä en valehtele. Pitkitän vain asian paljastumista muilla tavoin mahdollisimman pitkään. Ja miksi sitten haluan kavereita juuri miehistä? Koska naiset eivät huoli kaveriksi senkään vertaa.
suoraan kysyttäessä en ole valehdellut. tosin hyyyvin harvoin kukaan on sitä kysynytkään. ja siis parisuhteessa ollessani en ole kovin monen kanssa edes jutellut, vaan suurin osa kokemuksistani on peräisin ajalta ennen seurustelua.
- 27
Varattu ja vapaa kirjoitti:
varmasti tutustuisin varattuihin (ja tutustunkin). Kun itsekin on varattu ja mieluumin hakisin varattua seuraksi koska olisi samanlainen elämäntilanne molemmilla.
Musta on kummallista että pitää esiintyä sinkkuna treffisivuilla jos on oikeasti varattu. Mutta naiset tekee jostain syystä niin. Kai miehetkin, en tiedä kun itse haen vain varattuja naisia. :)
- Vanha mutta kokenut
Miksi et juttele poikaystäväsi kansssa? Olen edelleen sitä mieltä ettet ehkä ole kypsä parisuhteeseen jos tällaiset anonyymit suhteet ajavat sen edelle ja kaipaat juttuseuraa. Mitä ihmettä te teette poikaystäväsi ja mahdollisten ystävien kanssa?
- jenskuuu
Totta kai juttelen hänelle, aivan kaikesta. En ole ikinä elämässäni puhunut niin vilkkaasti ja avoimesti kuin hänen kanssaan. On minulla myös tosielämässä ystäviä, mutta heidän joukossaan ei ole ennen ollut ketään kenelle voisin jutella täysin huolettomasti, pelkään aina jotenkin mokaavani itseni. Olen varmaan jotenkin sosiaalisesti rajoittunut? Poikaystävän kanssa voin kuitenkin olla oma itseni, ensimmäisen kerran elämässäni. Se on ihana tunne ja olen todella rakastunut.
Joka tapauksessa, ennen poikaystävän tuloa kuvioihin kokeilin aluksi vitsinä tätä ihmisiin tutustumista netissä, ja se toimi. Löysin muitakin yksinäisiä joille pelkkä jutustelu riitti mainiosti. Kenenkään kanssa en ole koskaan flirttaillut enkä ole ketään tavannut kasvotusten. Tätä huolettomuutta jäin kai kaipaamaan koska olen nyt samaan tapaan palannut. Nämä nettiystävyydet eivät ole koskaan kestäneet viikkoa tai paria kauempaa, en halua joutua liian syvälliselle tasolle. Mahdollisuudet romanttisuuteen ovat siis olleet aika pienet…
- kokenut_*_*_*_
Hyvät ihmiset! Kiertäkää tällaiset nettiriippuvaiset kaukaa!
- 24234234423
Teet vain hallaa itsellesi jatkamalla tuota.
On helppoa jutella anonyymisti netissä. Kun ei jaksa enää jutella tai pitää yhteyttä, voi vaan klikata itsensä pois.
Tämä hankaloittaa sinua saamaan niitä OIKEITA ystävyysuhteita. Jo nyt selvästi huomaat että mielummin juttelet anonyymisti kuin että hankkisit oikeita ystäviä. Totta, se on helppoa, on helppo saada ja päästä eroon. Jos joku ei miellytä, voi vaan vaihtaa uuteen.
Haluat juttuseuraa ja ystäviä. Älä hanki niitä netistä, koska ne eivät kestä. Jos jatkat tuohon malliin, sinulta katoaa kokonaan se käsitys ystävyydestä ja miten se oikeasti toimii todellisuudessa. Ettei sinulta olisi jo nyt kadonnut se todellisuuden taju netin takia?
Puhumatta siitä että etkö koe hyväksikäyttäväsi näitä netissä olevia henkilöitä? Kun sinua ei kiinnosta, niin lopetat puhumisen. Et taida lainkaan välittää muuta kuin itsestäsi?- jenskuuu
Mitään pidempiä ystävyyssuhteita en ole netistä kyllä hakenutkaan, mutta totta on se, että joku muu olisi voinut hakea. Useimmiten se on kyllä se toinen osapuoli joka lopettaa puhumisen, todennäköisesti siksi kun en ollutkaan kiinnostunut parisuhteesta... Tähän on silti jäänyt koukkuun...
- nettiriippuvuus
jenskuuu kirjoitti:
Mitään pidempiä ystävyyssuhteita en ole netistä kyllä hakenutkaan, mutta totta on se, että joku muu olisi voinut hakea. Useimmiten se on kyllä se toinen osapuoli joka lopettaa puhumisen, todennäköisesti siksi kun en ollutkaan kiinnostunut parisuhteesta... Tähän on silti jäänyt koukkuun...
Ujot ja yksinäiset ihmiset ajautuvat herkästi chatteihin sun muille palstoille rupattelemaan, koska kokevat sen paljon helpommaksi ja miellyttävämmäksi tavaksi tutustua ihmisiin ilman pelkoa siitä, että tulisi jollain tavalla hyljeksityksi. Eikä netissä tarvitse pelätä, että mokaa... selvä nettiriippuvuus kyseessä!
Suosittelen, että alat tosissasi miettimään elämääsi. Ala harjoitella oikeita ihmissuhdetaitoja ja hanki todellisia ystäviä, opettele keskustelemaan kasvokkain uusien ihmisten kanssa... tiedän, että on kivinen tie, ja luottaminen ihmisiin voi olla äärimmäisen vaikeaa. Vastoinkäymiset voivat ajaa sinut takaisin nettiin piileksimään. Nettiriippuvuus vaikuttaa negatiivisella tavalla kaikkiin muihin elämän osa-alueisiin.
Poikaystäväsi on sinulle suurin etu elämäsi kohentamisessa, ja jos hän on yhtään sosiaalinen, hän voisi auttaa sinua tutustumaan uusiin ja luotettaviin ihmisiin. Turvaudu poikaystäväsi apuun, hän varmasti tukee ja kannustaa sinua.
Onnea parempaan elämään! Nettiriippuvuus on ongelma, jota on vaike itselleen myöntää...
http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/413-nettiriippuvuus - mummeli56v
jenskuuu kirjoitti:
Hei!Antakaa naisen pitää ystävyyssuhteensa!Ihmetouhua ettei saisi keskustella vastakkaisen sukupuolen kanssa.Jenskuu,anna mennä,älä kuuntele noita idiootteja.
- Bi*tch
HANKI OIKESTI oikeita harrastuksia ja kavereita! Kellä onnellisessa parisuhteessa olevalla on oikeasti mielenkiintoa ja aikaa roikkua sellasissa paikoissa....?
Mieti jos miehesi tekisi sulle noin selän takana, Oli se kui viatonta tahansa mukamas...
Haet juttuseuraa muista miehistä sinkkutunnuksella ja deittisivustossa...
kertoo jo jotain susta!!
Toivottavasti miehes saa tietää ton, jos ei osaa olla parisuhteessa kuten kuuluu ja on tollasia asioita salattavana niin ei ehkä kannata parisuhteessa olla.
Musta luottamus on kaikkein tärkintä! suhun ei voi luottaa! Bi*tch kirjoitti:
HANKI OIKESTI oikeita harrastuksia ja kavereita! Kellä onnellisessa parisuhteessa olevalla on oikeasti mielenkiintoa ja aikaa roikkua sellasissa paikoissa....?
Mieti jos miehesi tekisi sulle noin selän takana, Oli se kui viatonta tahansa mukamas...
Haet juttuseuraa muista miehistä sinkkutunnuksella ja deittisivustossa...
kertoo jo jotain susta!!
Toivottavasti miehes saa tietää ton, jos ei osaa olla parisuhteessa kuten kuuluu ja on tollasia asioita salattavana niin ei ehkä kannata parisuhteessa olla.
Musta luottamus on kaikkein tärkintä! suhun ei voi luottaa!Olen samaa mieltä...
- Pää kiinni jo
nettiriippuvuus kirjoitti:
Ujot ja yksinäiset ihmiset ajautuvat herkästi chatteihin sun muille palstoille rupattelemaan, koska kokevat sen paljon helpommaksi ja miellyttävämmäksi tavaksi tutustua ihmisiin ilman pelkoa siitä, että tulisi jollain tavalla hyljeksityksi. Eikä netissä tarvitse pelätä, että mokaa... selvä nettiriippuvuus kyseessä!
Suosittelen, että alat tosissasi miettimään elämääsi. Ala harjoitella oikeita ihmissuhdetaitoja ja hanki todellisia ystäviä, opettele keskustelemaan kasvokkain uusien ihmisten kanssa... tiedän, että on kivinen tie, ja luottaminen ihmisiin voi olla äärimmäisen vaikeaa. Vastoinkäymiset voivat ajaa sinut takaisin nettiin piileksimään. Nettiriippuvuus vaikuttaa negatiivisella tavalla kaikkiin muihin elämän osa-alueisiin.
Poikaystäväsi on sinulle suurin etu elämäsi kohentamisessa, ja jos hän on yhtään sosiaalinen, hän voisi auttaa sinua tutustumaan uusiin ja luotettaviin ihmisiin. Turvaudu poikaystäväsi apuun, hän varmasti tukee ja kannustaa sinua.
Onnea parempaan elämään! Nettiriippuvuus on ongelma, jota on vaike itselleen myöntää...
http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/413-nettiriippuvuusAloittajan tapaus ei ole millään tavalla merkki nettiriippuvuudesta.
Riippuvuus ei ole sitä että jostakin pitää oikein paljon ja sitä haluaa tehdä. Eikä riippuvuus ole sitä että esimerkiksi ujona etsii turvallisia väyliä kommunikoida muiden kanssa!
Riippuvuus määritellään vain ja ainoastaan sen kautta millaisia haittoja se aiheuttaa muuhun elämään.
Esimerkiksi jos työpaikkahaastatteluun ei voi mennä kun täytyy olla netissä, on kyse nettiriippuvuudesta.
Ellei omaa lasta ehdi hoitamaan kun pitää olla netissä, on kyseessä nettiriippuvuus.
Jos on ujo tai pelokas ja päivät pitkät surffaa netissä keskustellen muiden ihmisten kanssa, silloin EI OLE kyse nettiriippuvuudesta.
Aloittajalle tuosta tavasta ei synny mitään haittaa. Aloittaja vain etsii uudenlaisia keskustelukumppaneita netin kautta esiintyen itse anonyymina ja sallimalla sen myös muille. Se on yksinäisyyden hoitoa, ei riippuvuutta.
Sinunlaisesi keittiöspykologit pitäisi hiljentää koska te aiheutatte oikeasti haittaa keksimienne kuvitelmien kanssa niille ihmisille jotka oikeasti kärsivät riippuvuuksista, sekä niille ihmisille jotka alkavat herkästi uskomaan olevansa mielenterveyshäiriöisiä vaikka heillä ei mitään ongelmaa ole.
Aloittajan tapa keskustella anonyymisti on oikea tie harjoitella ihmissuhdetaitoja, vai väitätkö että kaikki chattaajat, mesettäjät ja muita keskustelupalveluja käyttävät ihmiset ovat nettiriippuvaisia kun keskustelevat päivät pitkät ystäviensä kanssa netin välityksellä!
Se että sinulla on nettiriippuvuus ei tarkoita sitä että olisit aiheen asiantuntija. Se että olet kuullut sanan josta kärsii vain kourallinen suomalaisia, ei tee sinusta aiheen asiantuntijaa. - kommentti...,,..,.
Pää kiinni jo kirjoitti:
Aloittajan tapaus ei ole millään tavalla merkki nettiriippuvuudesta.
Riippuvuus ei ole sitä että jostakin pitää oikein paljon ja sitä haluaa tehdä. Eikä riippuvuus ole sitä että esimerkiksi ujona etsii turvallisia väyliä kommunikoida muiden kanssa!
Riippuvuus määritellään vain ja ainoastaan sen kautta millaisia haittoja se aiheuttaa muuhun elämään.
Esimerkiksi jos työpaikkahaastatteluun ei voi mennä kun täytyy olla netissä, on kyse nettiriippuvuudesta.
Ellei omaa lasta ehdi hoitamaan kun pitää olla netissä, on kyseessä nettiriippuvuus.
Jos on ujo tai pelokas ja päivät pitkät surffaa netissä keskustellen muiden ihmisten kanssa, silloin EI OLE kyse nettiriippuvuudesta.
Aloittajalle tuosta tavasta ei synny mitään haittaa. Aloittaja vain etsii uudenlaisia keskustelukumppaneita netin kautta esiintyen itse anonyymina ja sallimalla sen myös muille. Se on yksinäisyyden hoitoa, ei riippuvuutta.
Sinunlaisesi keittiöspykologit pitäisi hiljentää koska te aiheutatte oikeasti haittaa keksimienne kuvitelmien kanssa niille ihmisille jotka oikeasti kärsivät riippuvuuksista, sekä niille ihmisille jotka alkavat herkästi uskomaan olevansa mielenterveyshäiriöisiä vaikka heillä ei mitään ongelmaa ole.
Aloittajan tapa keskustella anonyymisti on oikea tie harjoitella ihmissuhdetaitoja, vai väitätkö että kaikki chattaajat, mesettäjät ja muita keskustelupalveluja käyttävät ihmiset ovat nettiriippuvaisia kun keskustelevat päivät pitkät ystäviensä kanssa netin välityksellä!
Se että sinulla on nettiriippuvuus ei tarkoita sitä että olisit aiheen asiantuntija. Se että olet kuullut sanan josta kärsii vain kourallinen suomalaisia, ei tee sinusta aiheen asiantuntijaa.Miten niin tuo aloitus muka ei ole asiaton? Kun tässä Suomi24:ssa anonyymisti kirjoitellaan, niin ei kyllä minulla ainakaan kävisi ikinä mielessä laittaa mitään nimeä aloitustekstiin. Tulee tunne, että tuolla aloitustekstillä joku haluaa mustamaalata jotakuta - toivottavasti ei kuitenkaan minua viatonta, koska kuten olen kertonut, minä en omaa käyttäjätunnusta Suomi24:n.
Mitä tulee nettiriippuvaisuuteen, niin kyllä minullakin kesti jonkun aikaa tajuta, että miten sairasta porukkaa tässä Suomi24:ssa pyörii. Koska olin ja olen sosiaalinen, olen halunnut keskustella rekisteröitymättä anonyymisti tuntemattomien kanssa, mutta saanut nyt tarpeekseni solvaamisesta, mitä minä(kin) palstoilla saan osakseni. Yhdelläkin tän foorumin palstalla ( ei todellakaan seksiaiheisella, kosken sellaisilla ikinä käy) jolla aikoinaan aktiivisesti keskustelin, pyöri jokin ihan himmeä epäsosiaalinen porukka: niistä useilla oli kuvatkin ja ne leuhki kaikki siinä herjatessaan esiintyvänsä omilla nimillään, mihin kyllä oli vähän vaikea uskoa ja vaikka joskin kesti hetken tajuta, että ahaa siellähän miehet esiintyy naisina ja naiset miehinä ja muuta paskaa ja ettei takuulla kukaan ollut omilla tiedoillaan liikenteessä. Pilasivat sen koko keskustelupalstan, kun eivät tajunneet, että keskustelupalsta on eri asia kuin joku seuranhaku. Samatenkaan ainakaan omien ystäviensä kanssa tuskin kukaan esiintyisi keskustelemassa kaikki päivät julkisilla Suomi24:n keskustelemiseen tarkoitetuilla anonyymipalstoilla jos vähänkin on älyä, vaan sellaiseen tarkoitukseen on käsittääkseni Facebookit ja muut, jos joku sellaista kommunikointia haluaa harrastaa.
Toivon erittäin syvästi, että kaikkinainen epäasiallinen käytös näillä Suomi24-palstoilla loppuu. Tekee todella pahaa lukea näitä keskusteluja.
- tääonvapaataaluetta!
Netti on tarkoitettu kaikille lähtökohdista riippumatta, kukaan ryhmä ei nettiä omista ja sanele ehtoja, joten pää kiinni kaikki tuomareiksi itsensä nostaneet mulkvistit !!!!
- nainen38v
Tavallaan ymmärrän sua.... Olen itse ollut (ja olen edelleenkin) koukussa nettiystäviini, vaikka seurustelen, tosin en vakavasti.
Avioeron jälkeen minulla on ollut monta nettiystävää ja olen heidän kanssaan tavannutkin.
Minulla vain on tilanne siinä mielessä eri, että olen hakenut netistä juttuseuran lisäksi myös "flirttiseuraa", joka saattaa helposti johtaa siihen, että haluaa myös tavata toisen osapuolen.
En valitettavasti osaa neuvoa sinua... - Elämää nähnyt
"Useimmiten se on kyllä se toinen osapuoli joka lopettaa puhumisen, todennäköisesti siksi kun en ollutkaan kiinnostunut parisuhteesta... Tähän on silti jäänyt koukkuun... "
Mitäpä jos poikaystäväsikin alkaisi tehdä samoin??
"Tätä huolettomuutta jäin kai kaipaamaan koska olen nyt samaan tapaan palannut. Nämä nettiystävyydet eivät ole koskaan kestäneet viikkoa tai paria kauempaa, en halua joutua liian syvälliselle tasolle. Mahdollisuudet romanttisuuteen ovat siis olleet aika pienet… "
Eli jonkinasteinan mahdollisuus romanssiin on...?
Suosittelen lopettamaan kavereitten etsimistä netistä.
Siinä voi käydä niinkin huonosti että jäät siitä joku kerta rysän päältä kiinni miehellesi..
Tai miehesi lukee sivuhistorian missä oot seikkaillut.
Siinä ei taida selitykset auttaa
"Etsin vain juttukaveria deittipalstalta"
Minuun ei ainakaan menisi läpi.. Mene jonnekin muulle palstalle, vaikka sopivaan harrastukseen liittyvään, vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon.
Noilla treffipalstoilla on kuitenkin se oma tarkoituksensa ja onhan se tavallaan vähän niin, että kävisi yksin ulkona vaikka seurustelee.
Mun mielestäni väärin.
Vaihda johonkin itseäsi kiinnostavaan keskustelupalstaan, mikä on turvallinen ja saat hyviä neuvoja ja jopa ystäviäkin.
Et pahoita omaa mieltäsi, etkä tunne tekeväsi mitään väärin, suosittelen.- jenskuuu
Kiitos kaikille vastanneille! Päätin nyt lopettaa koko touhun, kuten useimmat ovat neuvoneetkin. Suurin syy päätökseeni on se, etten hyväksyisi tällaista käytöstä poikaystävältäni. Pitää vaan keksiä joku muu kanava netissä keskustelemiseen, ja siinä samalla voisin yrittää avautua tosielämän ystävillekin......
- ajatus.
Hanki mielummin kirjeen- tai mailienvaihtokaveri, sellaisen kanssa voit vapaasti vaihdella ajatuksia anonyymisti, ja olla avoin ja rehellinen kumpaankin suuntaan omasta tilanteestasi (sekä poikaystävälle että kirjoittelukaverille). Voit heti alkuun ilmoittaa seurustelevasi ja kertoa, miksi haluat kirjoitella. Tällaisesta poikaystävälläsi tuskin on mitään huolestumisen aihetta, joten voit rehellisesti kertoa myös kys. uudesta tuttavuudesta - todennäköisesti myös löydät helposti naispuolisen sellaisen, mikä auttaisi varmasti myös paljon.
- Leikit tulella
jos suhteesi on sinulle tärkeä, niin muista että tähän leikkiin liittyy vaara. Saatat sittenkin ihastua ja sekottaa elämäsi. Kaikesta salailusta seuraa, että jos se tulee toisen tietoon, toinen osapuoli ei takuulla ymmärrä. Suhteesi saattaa tuhoutua, vaikka itse keskustelu olisikin viatonta. Tällaiseen myös jää koukkuun kuin huumeeseen. Keksi siis muuta ajanvietettä tai etsi naisten keskusteluryhmä. Naisten kesken voi olla paljon antoisampaakin, on yhteisiä elämäntilanteita ja ongelmia, samanlaisia kokemuksia.
Olen itse naistenvälisessä keskusteluryhmässä ja saan siitä tosi paljon. Olen myös sikäli koukussa, että sinne on kurkattava joka päivä. Mutta huonoa omaatuntoa ei tarvitse kantaa, koska ryhmässä ei ole mitään vaaraa eikä salattavaa.- huom
Treffipalstoilla kirjoittelu on petollista myös niitä miehiä kohtaan, jotka ovat siellä etsimässä elämänkumppania
- turhaatoistoa
Mikä oli todettu jo aikaisemmissa kirjoituksissa, eikös?
- vapaa mies
turhaatoistoa kirjoitti:
Mikä oli todettu jo aikaisemmissa kirjoituksissa, eikös?
Kumppania etsiessä,ei ole kivaa jos naiset ovat kaveri mielessä siellä ja sit ei profiili kerro sitä miksi hän siellä on .Itse voin jutella nettikeskusteluissa,profiilissa mut siellä lukee kyllä olenko vapaa,varattu tai karannu heh.
Olisihan se rehellistä kaikille,ja tietää sit heti hakeeko ystävää vai seuraa.
- Itselleen.
Voi myös uskotella,ihan mitä vaan. Outoa,että haet netistä hyväksyntää?
- solsken19
Sä teet väärin siinä, kun olet profiilissasi sinkku. Kyllä naiset saa aina chateissa yms. seuraa vaikka "Varattu" proffassa lukisikin. Toisekseen voit ihan vaikka ohimennen mainita poikaystävälles, että käyt ajankuluksi tjn. netissä juttelemassa niin naisten, kuin muiden miestenkin kanssa. Ei siinä mitään pahaa ole. Oletteko paljon toisistanne erossa? ...vai miksi sinulla on aikaa netissä istuskella?
- bb
Tyhmä idiootti tyttö, saat mitä tilaat jos jatkat tuota, poikaystäväsi ansaitsee paremman naisen, eikä tollasta nettiXXXX........ sorry, toivon, että se jättää sut, et ole valmis kypsään parisuhteeseen, näin se vaan on!
- KOMMUNIKOINTIA
Voihan kirjoituskavereita olla miehissäkin. Minusta et tee mitään väärää.
Kommunikaatiota on terveellistä olla useammalle taholle.
Ja jokainen itse tietää miten kommunikoi. :o)) - JUHAE.
Jensku olet aikuinen ihminen, anna palaa hei vaan!
- Mesettäjä
hienoa että olet päättänyt lopettaa tuon sinkkuna esiintymisen.Se ei kuitenkaan mun mielestä tarkoita että et voisi oikeasti vain jutella muitten miesten kanssa,kaveri pohjalta.Tähän on yksi hyvä keino mennä chattiin,esiintyä rehellisesti parisuhteessa olevana ja jos tyypistä irtoaa sun kaltaista juttu kaveria niin liität sen meseen.
Ja voit kertoa miehellesi rehellisesti että mesessä on muutama mies joiden kanssa juttelet välistä.Silloin sinä pelaat reilua peliä miestäsi kohtaan ja hommassa ei ole mitään pahaa.Ja ei miehellä ole mitään sanottavaa tohon,tuo on luottamus kysymys,jollei sitä löydy niin homma on sitten muutenkin tuhoon tuomittu.- kommenttia...,,.
Te olette yksinkertaisesti _sairaita_, jotka näillä keskustelupalstoilla herjaatte. Hyvin olen antanut itseni ymmärtää, että Suomi24:ssa siis ei voi edes julkisella keskustelupalstalla rekisteröitymättä ja anonyymisti viestejä vaihtaa, kun kirjoittajat tulevat uteliaiksi henkilöistä. Siinä sitten taas on jo sen sortin nettiriippuvuus kyseessä, että jos anonyymisti ympäri nettiä esiintyy pilkkakäytöstä, että minä kehoittaisin hakeutumaan hoitoon.
Nettiseuranhausta en mitään tiedä, enkä halua tietääkään.
En tiedä ketä aloituksessa mustamaalataan, mutta sattuupa vaan itsellänikin olevan yksi sellainen ystävä, jolla on sama etunimi, kuin anonyymillä aloituksen laatineella ja minua iljettää älykääpiömäinen nimetön mustamaalaamiskäytös - keneen se sitten kohdistuukaan ( minä en tiedä). Pitäisi ehkäpä itseni pyytää vaikkapa sen ihmisen insinöörimies katsomaan mun konetta, että mitä tällä oikein tapahtuu, kun tuntemattomat pilkkaavat minua(kin) kaikissa näissä julkisissa näissä anonyymeissa näissä keskustelupalstojen keskusteluissa, joihin otan osaa.
Mitä muuten tarkoittaa Mese? Tai chatti? Itse en elämässäni ole edes käynyt chateissa, enkä Messengeriäkään osaa käyttää - tai siis en ole tarvinnut sitä, kun pidän ystäviini yhteyttä vain livessä ja henkilökohtaisella sähköpostilla, enkä minkään nettien kautta.
Aika röyhkeää, mikäli jos tolla aloituksella yritetään leimata joku ihminen pettäjäksi. Säälittävää nettiriippuvaisten käytöstä. Tuskin kukaan ainakaan omalla nimellään avautuisi tuolla tavalla ja epäilenkin tuota herjakirjoitukseksi.
itse sää sen tiiät
- 6+10
Mieti asiaa siltä kannalta, että haittaisiko sinua, mikäli poikaystäväsi tekisi noin sinulle? Itse lasken pettämiseksi.
- huomauttaja137
Olen harrastanut seksiä parinkin tyylisesi likan kanssa, jotka sitten myöhemmin mankuvat: mikä minuun oikein meni.
Eli jos haluat välttää tuon ongelman, niin ala pelamaan avoimin kortein tai sitten hyväksy mitä eteen tulee.
Jos pelaa avoimesti, niin yllämainittua harvemmin tapahtuu. Me miehet olemme yllättävän juonikkaita joskus. - Miksi sinäkin
Kyllä teet. Ehdottomasti. En tiedä miksi; tiedätkö itsekkään ?
Jos juttelee kakkuresepteistä tms. kotilieden palstoilla tms. ei pettämistä, jos jotain muuta ja tarkoituksellisesti miesten kanssa niin väärin.
Mutta tärkein miettiä miksi ? Miksi nykyhetki ei riitä ? - 14+15
Se on ihan sinun päätettävissä chattailetko miesten kanssa vai et. Tärkeämpää on se, että ymmärrät itseäsi, ja selvästikin sinulla on jonkinasteinen ristiriita ajatuksissasi koska pyydät neuvoja täällä palstalla.
Tavallisesti ihminen etsii ympäristöltä "oikeata" tapaa toimia, ja ei siksi koskaan löydä todellisia ongelmia ja ratkaise niitä. Hän alkaa siis esittämään "kunnollista" ihmistä valmiin käsikirjoituksen mukaan. Opimme tuohon jo lapsuudessa, sillä kopioimme näitä "oikeita" ajatuksia jo silloin, ja useimmat alkavatkin esittämään niiden mukaista roolia valmiiksi määritellyssä elämässä.
Koska tuo ajatusoppi alkoi jo hyvin varhain, niin useimmat eivät edes muista sen olevan rooli, vaan he uskovat olevansa henkilö joksi heidät kasvatettiin, eli toisin sanoen he unohtivat itsensä. Tämä on todella ristiriitainen tila, sillä ihminen tietää sisimmässään olevansa joku muu, mutta opitut ajatukset pakottavat toimimaan "oikein" ja siksi ne estävät häntä.
Olen lukenut erästä kirjaa joka kuvailee sisäisen todellisuuden (mieli, ajatukset ja tietoisuus) erittäin tarkalla tavalla. Kirjasta löytyvän tiedon varassa oppii tarkastelemaan ajatuksia mielessään. Kun ajatus löytyy niin siitä tulee tietoiseksi, ja siksi sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa toimintaan tiedottomuudesta, eikä sitä välttämättä edes huomaa. Ajatuksia paljastaessa tietoisuus omasta itsestä vähitellen kasvaa, ja jossakin vaiheessa mieli on aivan selkeä. Tuota työtä tehdessä myös sosiaaliset ym pelot karsiutuvat pois, sillä nekin ovat vain ajatuksista johtuvaa rajoittuneisuutta.
Kirja on Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja, ja suosittelen sinua hankkimaan sen, sillä se todella toimii. Katso muuten sivu www.alkuajatus.org Siellä voi osallistua ilmaiseen nettiopintopiiriin ja tutustua aiheeseen hieman enemmän. - kossu78
Kuullostaa siltä, ettei sinulla ole oikeaa elämää. Ei kuulu hyviin tapoihin keskustella muiden miesten kanssa netissä ollessaan itse parisuhteessa. Ainakaan parinhakusivuilla! Varmasti olisi kaikille parasta jos sinulla olisi oikeita kavereita joiden kanssa voisit jutella, niin ettei sinun tarvitsisi hakea nettiseuraa miehistä. Oli miten oli, hae apua. Toisen selän takana toimiminen ei ole oikein.
- Riippuvuudelle STOP!
Haluan keskustelun avannutta henkilöä onnitella hyvästä päätöksestä jonka olit tehnyt sanoessasi lopettaaksesi kyseiset keskustelut jatkon osalta
.
Tietoisesti vain luja tahdon päätös asian suhteen,että ei tahdo loukata poika ystävää eikä saattaa itseäkään entistä lujemmin riippuvuus suhteeseen kyseisellä toiminnalla netin käyttöön. Hyviä valintoja netin käytön suhteen jatkossakin. - öööäää
kaikki mitä et voi tehdä toisen läsnäollessa, on pettämistä.
(ja hehhe en nyt tarkoita mitään paskalla istumista..) - esr4ytt
Oletko ajatellut, että hukkaat tavallaan niiden aikaa, jotka etsivät parisuhdetta ja kenties kiinnostuvat sinusta? Netissä juttelu voi kyllä johtaa myös ystävyyteen vastakkaisen sukupuolen kanssa (omaa kokemusta).
- JK
MIELESTÄNI ET TEE VÄÄRIN
- lmjklmjklmjk
Et minunkaan mielestä.Itse kävin kattomassa mitä miesystävä tekee deiteissä ja nyt olen siis itse siellä..ja juttuseuraa on siunaantunut..eikä mitään muuta, koska en tarvitse kun tämä mies on rakas.
Pieni ja välillä vähän isompikin epäluottamus tuosta on kyllä poikinut ainakin minulla, koska olen hieman omistava luonne, mistä kyllä yritän parantua...Samat säännöt pitää olla sitten seurustelusuhteen molemmille osapuolille eli kumpikin sitten saa pitää profiilinsa ja pitää turpansa kiinni.
- ___9___
Hyväksytkö saman käytöksen mieheltäsi? Onko sinusta ihan hyväksyttävää se, että myös miehesi on netissä sinkkuna ja haluaa juttuseuraa naisista? Ole rehellinen tässä asiassa itsellesi.
Minusta sinä huijaat itseäsi. Jos olet yksinäinen, niin miksi juttukavereiden on pakko olla juuri miehiä? Esimerkiksi täällä Suomi24:n ikäryhmäpalstoilla on paljon kivaa juttelua ihan yleisellä puolella ilman, että tarvitsee ollenkaan lähteä juttusille "kaappiin" miehen kanssa kahdestaan.
Minusta tuntuu, että jos olet täysin rehellinen itsellesi, niin ensihuuma mieheesi alkaa hiipua ja kaipaat sinkkumiehiltä huomiota, kehuja ulkonäöstäsi ja nimenomaan sitä tunnetta, joka syntyy miehen ja naisen välille, kun mies haluaa tutustua sinuun ja tunnustella, että olisitko sinä parisuhteestasi huolimatta valmis nettiseksiin tai jopa liveseksiin. Ikäryhmäpalstoilla kun pyörii myös niitä, jotka varattuina etsivät seuraa pettämismielessä.
Jos parisuhteesi ei toimi, keskustele siitä miehen kanssa. Mies kuuntelee sinua kyllä, kun sanot, että pelkäät suhteenne päätyvän eroon, jos mies ei huomioi sinua ja panosta enemmän parisuhteeseen. Jos suhde ei kestä syystä tai toisesta, niin eroa ensiksi. Vasta sen jälkeen uusia suhteita (seurustelua, seksiä, seksisuhteita jne). Kannattaa myös muistaa, että aina on mahdollista olla sinkkuna, jolloin ei tarvitse pettää ketään, vaan voi harrastaa millaista seksielämää tahansa. - Semper Fi
On olemassa virtuaalinen pettäminen, se perustuu monesti valheeseen.
Tosin on parien oma asia miten ovat suunnitelleet elämänsä, ovatko epärehellisiä toisilleen. Itse en hyväksyisi sellaista ollenkaan, elämässä on paremia asioita.
Ei ole todellista rakkautta ilman rehellisyyttä ja luottamusta. - voihan yksinäisyys
Mitäs sanotte siihen, että nykyään juttuseuraa ei kunnolla enää netistä löydy muualta kuin treffisivuilta!!
Itse olen ollut sekä treffisivuilla (silloin kun olin sinkku), harrastekeskustelupalstoilla ja täällä chatissa.
Keskustelupalstoilla jutellaan, kuten tässäkin keskustelussa. Sitä ei voi sanoa kovin suoraksi kommunikoinniksi, tai (netti)ystävien hankkimiseksi.
Chatissa roikkuu enimmäkseen tyyppejä, jotka haluavat seksiä. Ainoa juttuseura sielläkin löytyy vastakkaisesta sukupuolesta. Ja jos kerrot olevasi suhteessa, vaihtoehdot kapenevat kahteen: chattikaveri ehdottaa "viatonta" nettiseksiä, tai häviää keskustelusta.
Näistä syistä johtuen olin jo tässä yhtenä iltana ihan vähällä tehdä uuden treffiprofiilin. Rehellisesti kertoen, että olen onnellisesti parisuhteessa, mutta poikaystäväni on paljon pois ja olen yksinäinen. Eikä minulla ole ystäviä opiskelukaupungissani. Että kaipaan vain jutteluseuraa normaaleista ihmisistä.
En kuitenkaan tehnyt. Koska se on kuitenkin treffipalsta, enkä halua ottaa riskiä että tapaisinkin jonkun todella mukavan ja söpön sinkun ja asiat kääntyisivätkin houkutteleviksi..
Mutta summa summarum: mistä löytää juttuseuraa, jos on parisuhteessa?! Ymmärrän tämän keskustelun aloittajaa hyvin.- talit.
twitter on avoin ja kirkas ainoa laatuaan maailmassa. vois kuvitellakaan ¨liityväni kuoleman ja seksin ja rahan facebookiin
- ei seuraaa
talit. kirjoitti:
twitter on avoin ja kirkas ainoa laatuaan maailmassa. vois kuvitellakaan ¨liityväni kuoleman ja seksin ja rahan facebookiin
Kaikki ne twiitterit ja facebookit on ihan sellasia miksikä ne itse tekee.
Facebook ei ole mikään seuranhakupalvelu ..ainakaan minulle!
- Nosuatana
Tuntuisiko se sinusta pettämiseltä, jos poikaystäväsi jäisi sinulle kiinni tuollaisesta? Jos tuntuu, niin silloin se on pettämistä.
Et taida ihan edes käsittää, mitä teet väärin. Sä mietit nyt vain sitä miestä, jonka luona asut, unohtaen täysin ne netissä olevat miehet. Nekin on ihmisiä. Jos sä pidät niitä siellä hollilla ja valehtelet niille olevasi vapaa, niin hukkaat vain niiden aikaa.
Itselläni oli joskus "nettisuhde" varatuun naiseen. Siltä, kun jäi kertomatta, että sattuukin olemaan avoliitossa. Kun olin jonkin aikaa jo keskusteltuamme kuukauden päivät kysellyt tapaamista ilman vastakaikua, aloin tajuta, että homma oli jollain tapaa k*setusta.- mie...
et tee väärin, ei ole pettämistä, samoin minulle netti ystävät tärkeitä, jotkut tarvii enempi ystäviä, ja netti on hyvä siinä..
- lopun alkua
Deittipalstalla keskustelun tarkoitus on joskus tavata mielenkiintoinen ihminen. Muut keskustelupalstat, kuten tämä on pelkkää sosiaalista löpinää. Jos poikaystäväsi saa tietää sinun keskustelevan deittipalstalla, niin et selviä millään selittelyllä. Et voi olla niin blondi, ettet tajua. Sinulla on tarve saada enemmän huomiota, mikä voi johtua riittämättömästä suhteestasi tai lapsuuden traumoista. Rehellinen ihminen ei tee tuollaista. Pahennat parisuhdettasi jatkamalla deittailua.
- Kasvu kesken
Kakaran touhuja...
- kakaroita, mutta.
Kakaroiden touhua nimenomaan, mutta valitettavasti täysi-ikäisten tuntemattomien.... Minua tässä herjataan - sivullista. Onhan se sairaille helppoa: ensin luovat nettiin viattomien nimissä profiileja ja sitten utsivat kun monet viattomat tietysti kiinnostuneita fiksuista ihmisistä, näiden yksityisasiat ja sen jälkeen alkavat herjata. Laki ei niille merkitse mitään: jos ovat uteliaita kadehtimiensa henkilöstä, ne vaikka paukkaa nettiin niiden nimillä. Normaalieettinen ei pystyisi siihen käytökseen.
- ymmärrän
Hankit hyväksyntää myös muilta miehiltä ja esittäydyt sinkkuna herättääksesi miesten mielenkiinnon. Yksinkertaista. Jokin tunne-elämääsi liittyvä asia aiheuttaa tämän. Ehkä huono itsetunto?
- samanlainen kokemus
Mulla ittellä vähän sama juttu...Tosin tällä hetkellä en ole parisuhteessa.
Kaipaan valtavasti toista ihmistä vierelleni, mutta suhteeni ei kestä koska huomaan kaipaavani suhteen ulkopuolista juttuseuraa...Niimpä viime aikoina
olen lopettanu viime aikaiset suhteeni itse, ajattelen asian niin että parempi on lopettaa suhde ennenkuin se on kunnolla alkanu, sillä en halua sitä tunnetta itselleni että petän kumppania...
Voinko luottaa itseeni ja siihen että pystyn vastaisuudessa omistautumaan
vain ja ainoastaan yhdelle ihmiselle jonka kanssa haluan jatkaa yhdessä.
Tällainen asia on itselle jo todella vaikeaa...en uskalla ajatella vakavaa suhdetta, sillä olen myös koukussa treffipalstoihin joista itsekkään hae sexiseuraa vaan juttuseuraa samoin kuin sinäkin...Omissa profiileissa lukee että haen ystäviä ja juttuseuraa sekä naisista että miehistä...ainoastaan miehet uskaltaa kirjoittaa, naisilta ei tule ainuttakaan viestiä!
. - Ville..
Ettei tarvitsisi aina kysyä asioita muilta voit miettiä, juurikin kuin tuolla joku sanoi, että miltä sinusta tuntuu jos poikaystäväsi tekisi niin. Minusta teet kahdella tapaa väärin. Ensinnäkin tavallaan "petät" poikaystävääsi, kyllä hänellä olisi oikeus tietää noista keskuteluista. Ainakin sinun tulisi kertoa hänelle niistä, jos et kerro, silloin se on pettämistä, se on suhde, juttusuhde, ja kuten joku sanoikin, juttu voi lipsahtaa vakavemmaksi, varsinkin kun suhteessasi on huono hetki. Mielestäni et siis toimi oikein, et toimi rehellisesti, hyvä että tunnistat sen asian. Toisaalta toimit väärin niitä kohtaan ketkä juttelevat sinun kanssa siinä toivossa, että olet sinkku ja he voisivat joskus tavata sinut. Ette puhu seksistä, mutta kunnon herrasmies ei puhu seksistä, eikä välttämättä tapaamisestakaan, vaikka taka-ajatuksena saataisikin olla, että kunpa joskus voisin tavata tuon naisen ja alkaa vaikka seurustelemaan hänen kanssaan. Eikö olekin näin, toisinsanoen tuhlaat monien mukavien miesten aikaa, jotka olettavat sinut sinkuksi. Etkö toimikin väärin myös heitä kohtaan?
Onneksi tunnet huonoa omaatuntoa toimistasi. Kuuntele omaatuntoasi ja elä sen mukaan niin tulet elämään hyvän ja kunnioitettavan elämän. - Ei hyvä!
Henkinen uskottomuus on mielestäni ihan yhtä huono asia, kuin fyysinen pettäminen. Suhteenne ei pääse kehittymään, kun tyydytät henkisen hyvän- tarpeen nettijutuillasi. En ole mikään hihhuli enkä kivittäjä, mutta terve järkikin asiassasi auttaa...
- ANONImyS
ON PETTÄMISTÄ...PISTE
- äpläröö
Kyllä siinä omassa suhteessa on jotain vikana, jos täytyy jutella huomionkaipuussa muiden kanssa. Samoin on itsetunnossa. Jos tulee tyhjä olo ilman näitä jutteluja, pitää pohtia tarkasti että missä mättää.
Omassa suhteessani henkinen väkivalta aiheutti tällaista todellisuuspakoa, piti jutella edes jonkun kanssa että edes joku joskus kysyi, mitä minulle kuuluu ja jutteli kuin ihmiselle. Kyseessä ei olleet useimmiten edes ventovieraat. Tutkailin, olinko jo niin pahassa jamassa että pitäisi nostaa kytkintä tästä suhteesta.
Yhtäkkiä sitten eräänä päivänä miehelle välähti, että miten väärin hän on kohdellut minua ja tajusi oikeasti parantaa tapojaan aika radikaalisti. Samassa syssyssä hänelle paljastui suuri osa näitä keskustelujani ja kaikki yksityisimmätkin jutut. En tiedä miksi me puitiin sitä pari viikkoa, olisihan voinut antaa kenkää ja itse olin jo ahdistuksesta niin väärälläni että halusin vain antaa periksi tämän uusimman takaiskun jälkeen. Vaan kun ei oikeaa pettämistä ollut tapahtumassa eikä mies tunnu palaavan entiseen tyyliinsä, niin juttu jatkuu.. ja chattailut loppui. - Tuon kokemuksen uhri
Juuri niin, pidän kanssa että henkinen uskottomuus on vähintään yhtä huono asia.
Itse olen nyt ollut mieheni kanssa yhdessä kolme vuotta ja vieläkin tulee esille yhtä jos toista kautta et hänellä on vieläkin noita treffi ilmoituksia monessa paikassa. Vaikka kun suhteemme alkoi sovimme että nyt emme noita ko. palstoja enään tarvitse, kun meillä on toisemme. Nyt meillä on ihana pieni tytär ja sain jokinaika sitten kuulla että miehelläni on edelleen noita ilmoituksia ties missä on tunteeni ja luottamus häntä kohtaan hiipunut. Olen sitä mieltä että ennemmin tai myohemmin poikaystäväsi saa tavalla tai toisella tietoon jutustelusi noilla sivustoilla Mieti todella tarkkaa ystävä hyvä mitä teet ja ne riskit. Onko se todella sen arvoista. - Huora vaikka...
Huora sinä olet, vaikka voissa paistaisi, eli "täysin" normaali suomalainen nainen. Vitsi naiseksi ja ruma myös. Jos sinulla on poikaystävä, niin jätä muut miehet rauhaan.
Kusipää.- Kerran huora, aina h
Tuo on niin päivänselvää pettämistä, että kannattaa lopettaa jo H.U.O.R.A moinen toiminta.
- hERMANNI 2345432
Noh teillä tämä on tavallista. Minä olen kokenut itseni ensimmäiseksi nettileskeksi.
Olin niin typerä että opetin vaimolleni ,joka oli mat.kand. alkua tietokoneista ja hän sai viran Mäntsälästä. Noh kaikki meni siihen että hän roikkui opetustunnit ja kotona yöt netissä. Lopuksi lähti siihen mukaan oikestikin.
salanimi Raija Malm on ikäkävä kyllä myös oikeA - jenskuuu
Kiitos kaikille jotka olette keskusteluun ottaneet osaa. Täytyy kyllä sanoa että huoraksi nimittäminen tuntuu aika pahalta. Tiedän tehneeni väärin sekä miestäni että juttukumppaneitani kohtaan, ja olen nyt poistanut kaikki profiilini. En olisi tällaista tehnytkään ellei se olisi pinttynyt tapa, joka minulla on ollut jo vuosia. Ja korostan vielä sitä, että mä en koskaan ole vienyt keskustelua seksuaaliselle tai liian syvälliselle tasolle. Nämä keskustelut mm. viime päivien kuulumisista olisin voinut käydä vaikka miehen kuullen livenä jonkun tutun kanssa. Tein silti väärin. Tiedän sen. Totuus kuitenkin on, kuten joku jo sanoi, että varatun naisen on hyvin vaikea saada vastaavia juttuseuralaisia muualla kuin noilla treffipalstoilla. Kirjoittamienne viestien perusteella joudun nyt kuitenkin lisäksi miettimään, miksi poikaystävä ei pelkästään minulle riitä. Kai se johtuu todellisten ystävien puutteesta. En pysty luottamaan ihmisiin. Kai se ajan kanssa korjaantuu.
Deittipalstat hylkään kuitenkin nyt lopullisesti.
terveisin aloittaja- jenskuuu
Niin ja senkin asian kanssa joudun nyt painimaan, että kerronko miehelleni siitä mitä olen salaa harrastanut. Muuten voisin kertoakin, mutta pelkona on se, että hän ei uskoisi keskustelujen olleen täysin kesyjä. En halua tuottaa pahaa mieltä, enkä vahvempia epäilyksiä kuin olisi aihetta. Se on iso ongelma; kertoako rehellisesti ja ottaa se riski että hän luulee jotain pahempaa tapahtuneen kuin oikeasti on tapahtunut.
- abuszadaba
jenskuuu kirjoitti:
Niin ja senkin asian kanssa joudun nyt painimaan, että kerronko miehelleni siitä mitä olen salaa harrastanut. Muuten voisin kertoakin, mutta pelkona on se, että hän ei uskoisi keskustelujen olleen täysin kesyjä. En halua tuottaa pahaa mieltä, enkä vahvempia epäilyksiä kuin olisi aihetta. Se on iso ongelma; kertoako rehellisesti ja ottaa se riski että hän luulee jotain pahempaa tapahtuneen kuin oikeasti on tapahtunut.
Jos pettäjä, henkisellä tasolla tai oikeasti pettänyt, pystyy parantamaan oikesti ja pysyvästi tapansa niin ei kannata muutes kertoa. Joutuu elämään tekemistensä seuraamusten kanssa lopun ikäänsä ja kantamaan pelkoa siitä että vielä joskus jääkin kiinni eli toiselle paljastuu puuhailut, siinäpäs se on oiva rangaistus.
Jos haluaa vain itsekkäästi kertoa tekosistaan että oma mieli paranisi, mutta samalla kenties pilaa viattoman kumppaninsa elämän totaalisesti ei kyllä voi enää enempää väärin tehdä.
Toinen juttu on, jos meinaa jatkaa petturin tiellä.. sitten täytyy kyllä päästää se toinen menemään, eikä sittenkään kerrota kun se ei enää siihen tulevaan elämään liity, kumpaisellakaan.. - jenskuuu
abuszadaba kirjoitti:
Jos pettäjä, henkisellä tasolla tai oikeasti pettänyt, pystyy parantamaan oikesti ja pysyvästi tapansa niin ei kannata muutes kertoa. Joutuu elämään tekemistensä seuraamusten kanssa lopun ikäänsä ja kantamaan pelkoa siitä että vielä joskus jääkin kiinni eli toiselle paljastuu puuhailut, siinäpäs se on oiva rangaistus.
Jos haluaa vain itsekkäästi kertoa tekosistaan että oma mieli paranisi, mutta samalla kenties pilaa viattoman kumppaninsa elämän totaalisesti ei kyllä voi enää enempää väärin tehdä.
Toinen juttu on, jos meinaa jatkaa petturin tiellä.. sitten täytyy kyllä päästää se toinen menemään, eikä sittenkään kerrota kun se ei enää siihen tulevaan elämään liity, kumpaisellakaan..Jos olisin selkeästi pettänyt niin kertoisin ja ottaisin itse eron, sillä en moisen teon jälkeen haluaisi olla enää suhteessa. Se vaan tässä on kysymyksen alaisena että onko kuulumisten vaihtaminen ja small talk pettämistä. Mitään muuta en ole koskaan kenellekään kirjoittanut.
- Mieti nyt
jenskuuu kirjoitti:
Jos olisin selkeästi pettänyt niin kertoisin ja ottaisin itse eron, sillä en moisen teon jälkeen haluaisi olla enää suhteessa. Se vaan tässä on kysymyksen alaisena että onko kuulumisten vaihtaminen ja small talk pettämistä. Mitään muuta en ole koskaan kenellekään kirjoittanut.
Jos et uskalla kertoa ja pelkäät hänen reaktiotaan, niin etkö ole silloin toiminut väärin? Sinä olet jo mennyt yli sen tietyn rajan jota et pysty enää itse hallitsemaan etkä lopettamaan. Itse en hyväksyisi!
- phumba
Nettituttavuus nyt ei ole niin paha asia varsinkaan jos vain harrastusasioista kirjoitellaan. Ja vaikka kirjoittelisite vähän henkeviä mies ja naine keskenänne nini ennekuin menettte sänkyyn niin mitään laitonta ei ol etapahtunut.
- Jenna32v
Mielestäni teet väärin. Toisaalta. älä sitten pillitä kun miehesi tekee samoin ehkä jopa jotain syvällisempää. Mihin tarvitset poikaystävää jos haet kuitenkin seuraa (haet koska siellä itseäsi tyrkytät) netistä?
kukin taaplaa tyylillään... - Tuon kokemuksen uhri
Hyvä että olet nyt poistanut ilmoituksesi jos suhde on kuitenkin sinulle tärkeä. En kuitenkaan nyt pilaisi suhdetta kertomalla mitä olen tehnyt jos tosiaan olet päättänyt lopettaa tyhmyydet ja panostaa mieheesi, jos sulla on tunteita miestäsi kohtaan. Niin toivoisin itsekkin mieheni panostavan parisuhteeseen ennen kuin on tosiaan liian myöhäistä.
- töttöröö
No pienempi paha se minusta on jutella random-miehille netissä niitä näitä tai jopa flirttailla ns. sinkku-statuksella kuin flirttailla miehille baarissa tai muualla "tosielämässä" kertomatta olevansa varattu. Ja sama pätee toki sukupuolesta riippumatta. Vai onko jälkimmäinen jo niin tuttua huttua kaikille ettei sitä enää edes paheksuta toisin kuin "turmiollista" nettielämää?
- jenskuuu
Tuo on muuten hyvä pointti - mulla on varattuja kavereita jotka flirttailee baareissa muille, eikä sitä pidetä pahana. Itsekään en katso heitä pahalla sen takia, mutta itse en siihen ole koskaan lähtenyt. Johtuu tietenkin siitäkin että olen sosiaalisesti todella rajoittunut....... En uskaltaisi kenellekään jutella vaikka haluaisin, mutta ei ole ollut kyllä haluakaan. Sen sijaan jos esim. töihin tulisi uusi mukava mieskollega niin totta kai juttelisin hänelle kuin kaverille - aivan kuin näille nettitutuillekin.
- kommentti...,,
Millaset hullut edes haluaisi flirttailla netissä? Mä en tunne yhtäkään sellaista ihmistä... Tylsäähän se nyt on, että kun tyyppien henkilöllisyyksistä ei mitään tiedä, että jossakin vaikka anonyymissa tässä Suomi24:ssa harrastaisi jotakin v*tun flirttailua. Ja tuntuu olevan monen sortin nörttiä liikenteessä: Oletteko tietoisia, että kaikki tai itseasiassa suurin osa ihmisistä ei koskaan ole edes kokeillut mitään profiilien luomista nettiin? Se on pieni ja marginaalinen porukka, joka on edes kiinnostunut nettituttavuuksista - mulla ainakaan ei ole nettituttavia, enkä edes kaipaa sellaisia.
Ja nyt kun kerran tämän palsta mainostaa, että tällä on sheriffi, niin herätys sheriffi! Ihan vain näin Suomi24- yhteisöjen ulkopuolisena näyttää, että jotkut laatii anonyymeille palstoille tarinoita, jotka näyttävät ilmeisen perättömiltä ja ilman aiettakaan keskustella aloituksistaan asiallisesti. Myös väittävät palstoilla sellaisia ihmisiä seuranhakijoiksi, jotka eivät sitä ole. Esimerkiksi minulla ei ole mitään tekemistä nettiseuranhaun kanssa, eikä kenelläkään tuntemallanikaan ihmisellä. Iljettää toi, että toi anonyymi on laittanut ihmisen etunimen aloitukseensa.
Ja mitä tarkoittaa "minä- profiili"? Mulla ainakaan ei ole sellaista, enkä esiinny eikä kukaan tuntemani esiinny henkilöllä Suomi24:ssa.
Identiteettirikollisuuttako? Kukaan fiksu tuskin omaa mitään hämärää nettielämää, mihin aloituksessa näyttäis, että joku vihjailee. Minuakin nimetöntä viatonta yritetty herjata näillä Suomi24- keskustelupalstoilla perättömillä väitteillä "toisena henkilönä esiintymisestä" herjakommenteissa, vaikken edes osaa postata nettiin mitään kuvia, en koskaan ole tehnyt sellaista, eikä minun laatimanani löydy myöskään itsestäni netistä mitään profiilia - ei edes Facebookista. Olen kyllä ajatellut, että ehkä se sinne pitää sitten mennä keskustelemaan jossakin vaiheessa, kun ei tässä Suomi24:ssa keskustele enää kuin luuserit nettihäiriköt, vaikka nimettömälle keskustelulle on toistaiseksi mahdollisuus.
- Näin meillä
Mulla on monta mukavaa mies kollegaa töissä, joiden kanssa voi jutella melkein mistä vain, mut jokainen kuitenkin tietää mun parisuhde tilanteen, kuinka paljon mm. miehestäni välitän :) et vissin pikkaisen eri juttu. Ei ole salaisuus mun miehelle eikä työkavereille. Rajoittuu vain sinne eikä näin ollen rajoita elämää. Jos haluan juttella jotain heidän kanssaan vaikka facebookissa, niin ei haittaa vaikka mieheni näkisi kaiken :) Näin homma toimii ja luottamus kanssa. Ravintolassakin voi kertoa totuuden ns. tuttavuuksille. Netissä jos lähtee salailun tielle, niin on vaikeampi kertoa jos oot kerran ilmoittanut olevasi sinkku....
- Todella örsyttävää
Toi on selvästi pettamistä.
Itseasissa KAHDEN eri miehen pettämistä.
Jos kerran esität olevasi sinkku - petät jätkäkaveriasi.
Sen lisäksi petät sitä jonka kanssa keskustelet.
TÄÄ NYT SELITTÄÄ NAISTA JOTAIN.
Ne ei edes tajua pettävänsä.
Kiva tietää tommoinenkin seikka naisista. - joku vaan
et minun mielestä tee mitään väärää tossa asiassa.. mut toisaalta voisit ilmoittaa profiilissa vaik esim et olet varattu mut etsit ystäviä..ettei tule väärinkäsityksiä muille..
- Kysyn vaan
Tää nyt on ihan P***skaa! taas yks kieroutunut akka, joka kusettaa viatonta poikaystäväänsä. Että naiset osaakin olla kaksnaamaisia ja härskin itsekkäitä kusipäitä!!!!!! Hel*****etti, että ottaa päähän nää muijien touhut. Kylmän viileästi käytätte hyväksenne teidän sinisilmäisiä ja hyväuskoisia ja vilpittömiä kundeja ja sitten pesette omatuntoanne puhtaaksi puhumalla p****skaa täällä palstalla. Täähän on ihan naurettavaa ja järkyttävää sheibaa, voiko enempää alemmas enää vajota? Miehen ihmisarvo on tallattu täysin lokaan ja naiseus taas kukoistaa kaikessa loistokkuudessaan kruunun jalokivenä ja pyhimysmäisenä tekopyhyytenä. Miehen naurettava pienuus ja maan matomaisuus ei merkkaa kärpäsen jätöstäkään näille pyhimysneitsyille, jotka luulee omistavansa koko universumin vallan ja hyvyyden kultaisen pyhyyden. Millä oikeudella voi miessukupuolta loukata, orjuuttaa, häväistä, syrjiä, tylyttää, liata, paheksua ja nolata näin törkeästi ja ilmeenkään värähtämättä??????
- pifuvhpq9hvpqh
Oo ny homo vaan ihan hiljaa ja mee poikaystäväs kainaloon itkeen.
- on se vaan kumma
Kyllä niitä, kuules, teissä miehissäkin löytyy ja ihan vilinäksi asti!
- Usko itsees
Toisilla on, toisilla ei juttuseuraa. Minäkin kaipaan juttuseuraa - ja en nyt ainakaan naisten marttoja - mutta jotain asiallista kuiteskin.
Kun on yksin parisuhteessa toisen työn vuoksi.
Sinkkuna oleminen on väärin itseäsi kohtaan. Ole se mikä olet! Kaikkea muuta tulet katumaan. - tyhymii kysymyksii
Mitä helevetin väärää voi olla nettikeskusteluissa??????????????
Oletkos jostain hiton uskovaiskodista, jossa on ollu aivan ihme sääntöjä?????????????
Chattaile vaan kaikes rauhas, se ei oo keltään pois! - lutkako
Kyllä se kuulostaa hyvin väärältä.
Ensinäkin valehtelet muille seuraa hakeville miehille jotka lukevat profiilistasi sinkku. Aiheutat heille suuren pettymyksen kun jutustelet pitkään, ja oletkin varattu.
Toiseksi petät poikaystävääsi sillä että haet passiivisesti uutta seuraa varalle, tai pidät profiilin esillä sillä varalla että löydätkin prinssin valkoisella hevosella. - selitykset
jos seurustelee niin ei kertakaikkiaan tarvitse typeriä nettikavereita sekoittamaan kuvioita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Nettikeskusteluissa ei ole mitään pahaa, mutta en silti suosittele deittipalstoja anonyymiseen keskusteluun. Sitä varten on Omeglen ja Randomin kaltaiset paikat missä itsekkin pyörin tylsyyden vallatessa mielen. Noilla palstoilla voit puhua vapaasti kaikesta ja ehkä saada kaverin tai pari vaikka mahdollisuudet ovat pienet. Itse sain Omeglesta neljä ulkomaalaista kaveria ja suomalaisia Randomista kaksi joista onkin tullut hyviä ystäviä.
On minulla oikeitakin ystäviä ja vietän aikaani mielelläni heidän kanssaan, mutta nykyinen elämäntilanne vaikeuttaa hieman tätä hengailua. Yksi muutti kotipaikkakunnalta opiskelujen takia (jokin tietokone insinööri tai vastaava) ja toinen taas asuu edelleen täällä, mutta käy kauempana opiskelemassa (tradenomi). Heillä on hieman kiireitä noiden opiskeluiden kanssa koska itse olen töissä ja työni ei ole erityisen kiireellistä. Viisi muuta taas ovat aina asuneet tuolla kauempana ja näen heitä korkeintaan silloin kun lomat täsmäävät samaan aikaan.
Tiivistettynä: Kun et voi nähdä ystäviäsi vapaa-aikana niin eihän siinä ole kuin kaksi vaihtoehtoa: jumita kotona ja tule höperöksi tai juttele netissä muiden kanssa. Näin pysyy järkikin tallessa kun on joku jonka kanssa jutella kaikesta ilman pelkoja. Työkaverit eivät tähän käy tai joku kaupan kassa vai onko joku teistä kertonut salaisuuksia kassaneidille tai viereisessä toimistossa työskentelevälle aina äkäiselle karhulle?
Se on normaalia, että ihmiset haluavat puhua vapaasti asioista ilman pelkoja. Se taas ei ole normaalia, että jumitetaan neljän seinän sisällä ja katsotaan maailmaa kiukkuisesti ikkunasta ja käydään ostamassa kaupasta tarvittavat elintarvikkeet ja muut jutskat ja taas jumitetaan kotona. Hulluksihan siinä tulee ja aika monesti lukee lehdistäkin miten ihmisiä kuolee yksinään johonkin kerrostaloasuntoon ja vasta haju kertoo naapurille, että siellä on taas yksi yksinäinen ihminen heittäny veivinsä. Eikä kukaan muista näitä jumittajia koska ovat niin eristäytyneitä.- Anonyymi
''Muuten voisin kertoakin, mutta pelkona on se, että hän ei uskoisi keskustelujen olleen täysin kesyjä. ''
Pystyykö palstallasi katsomaan edellisiä viestejä? Jos keskustelut ovat olleet kesyjä ja pystyt näyttämään viestit poikaystävälle niin eiköhän hänen omat silmänsä kerro, että viestisi ovat tavallista keskustelua? - kysyn uudelleen??!!
Jaa ja minä taas kysyn TOISEN KERRAN, että minkä stanan takia tällä paskaisella Suomi24- foorumilla kun klikkaan etusivuja, tulee esiin teksti "minä- profiili", vaikka mulla EI OLE SELLAISTA???? Onko se kunnianloukkaus minua kohtaan ihan todella niin sairaalla tasolla, että joku hullu on luonut käyttäjätunnuksen nimissäni tälle Suomi24- foorumille ja MINÄ ITSE EN TIETENKÄÄN pääse edes näkemään, että mitä kuvaa minusta netissä levitetään???? Se nyt ainakin on selvää, että joku umpisairas ihminen yrittää loukata kunniaani ja nolata minut - lisäksi saan rikollista herjaamista osakseni kaikissa keskusteluissa, joihin osaa otan ja joku talipää on selvitellyt netin kautta jopa ihmissuhteitani, kun tuntuvat nimettömästi minulle keskustelevat olevan tietävinään yksityisasioitani ja herjaavat niillä sitten minua.
KUINKA SAIRAS ON SELLAINEN NETTITOIMIJA, jollainen luo minun viattoman nimissäni tällaiselle Suomi24- foorumille jonkun profiilin, jonka olemassaolosta minulle ei keskusteluissa edes kerrota?? Ja minä hullu olen vaan hyväntahtoisesti ja avoimesti kertonut itsestäni tämän Suomi24:n erinäisillä palstoilla vaikka mitä, KUN OLEN LUULLUT, että tämä keskusteleminen netissä nimettä olisi turvallista ja kun ei minulle henkilöinä esiinnytä.
V*ttu miten pimeä avaus! ÄLKÄÄT SITTEN MINUA VIATONTA TULKO SEKOPÄISISTÄ JUTUISTA SYYTTELEMÄÄN! En ole vastuussa siitä, että miten muut toimivat, enkä etenkään, kun se herjakäytös tapahtuu vielä minun viattoman selkäni takana. Mä olen luullut, että Suomi24:n voi kirjoittaa tunnusta hankkimatta ja nimettä ja minun hallussani ei ole yhtäkään käyttäjätunnusta tälle Suomi24- foorumille, kun en koskaan ole sellaista hankkinutkaan!
MILLAISET urkkivat netissä tuntemattomien ihmisten elämää ja asioita, millaiset NETTIKIUSAAJAT??!! Tiedoksi kaikille nettiherjaajille, että perättömien tietojen netissä levittäminen ainakin luonnollisista henkilöistä on rikos. Samaten se, jos jollakulla on minun nimissäni käyttäjätunnus tässä Suomi24:ssa!
- ne tietää
vaikea vastailla mutta kysy asiaa vaikkapa kokoomuksen kataiselta tai sdp n urpilaiselta he ovat varmaankin tarpeeksi viisaita vastaamaan
Joo sinulla on toki parisuhde, mutta missä mies? Jos on ok kumpppani, niin silloin ei joutasi varmaan koneen ääressä liiemmin istumaan.
- rehellisyyttä
Entä jos sopisit poikaystäväsi linjan toiseen päähän ja keskustelisitkin hänen kanssaan....se vois olla jänskää ja antoisaa.
Nimittäin kaikki sellainen suhteessa, jonka haluaa tehdä selän takana, joka ei kestä valoa ja aiheuttaa valheellisuutta on varsin kyseenalaista. Se ei ole oikein ja pistää miettimään (toivottavasti), mikä oikeasti onkaan homman nimi. - Rekkakuski.
Niin teki ex muijakin. Haki netistä seuraa vaikka naimisissa oltiin ja pari tenavaakin on. Mutta se mikä tekee tästä pahemman on se että oli kertonut olevansa vapaa!. Ja kun käry kävi niin ei siinä selittelyt enää auttaneet. Että tuommosiakin naisia sieltä saattaa netin treffi sivustoilta löytyä.
- onhan meitä
Sama täällä, vaimo haki seuraa treffi-sivuilta. Viattomasti muka. Nyt on erottu ja omaisuus ja lapset jaettu.
- N83.
Ala ircata ja käy katsomassa ilmoituksia ystävää etsitään palstoilta. Ei deitistä!
- Kansanparantaja
Et ole kyllä pahemmin kertonut millainen parisuhde sulla on. Asutteko yhdessä ? Onko Lapsia ? Jne....
Ehkäpä olis syytä selvittä kaksi asiaa. Onko se sun ns. poikaystäväsi tosissaan ton suhteen kanssa ja onko kyseessä todellakin normaali parisuhde. Viittaa vähän siihen, että oltaisiin puolin sun toisin vähän niinkuin puolivaloin liikkeellä.
Kyllähän ihmisten pitäisi pystyä puhumaan asiat halki. Ei kukaan, joka on tosissaan suhteessa tykkää, että salaillaan asioita toisilta. - jokunen
no kyllä teet väärin, ja taisit tietää sen jo kun sitä kysyit.
- v*ttu mitä paskaa!!
V*ttu mitä paskaa: Minkä s*tanan takia tohon tulee joku s*tanan "minä- profiili", kun klikkaan etusivuja ja tulen lukemaan näitä tuntemattomien nimettömien keskustelupalstajuttuja??! Mulla ei ainakaan ole tälle paska- Suomi24:lle mitään v*tun minä-profiilia, enkä halua tollasia outoja nimettömiä juttuja lukea??!!! Ylläpitoooooo!!! Jotkut harjoittaa Suomi24:ssa kunnianloukkausta!!!!
- haista ****
OLISIN erittäin pettynyt, jos seuranhakupalstalla, joku jonka kanssa olen jutellut niitä näitä, osoittautuu varatuksi ja juttelee kanssani vain koska hänellä on tylsää oman kumppaninsa kanssa.
Todella törkeätä ap!!- YMMÄRTÄJÄ
Jep. kyllä minäkin miehenä kirjoittelen sinne vaikka mitä sontaa; pidän ulkoilusta, pidän eläimistä, pidän lapsista, olen valmis sitoutumaan, en juo, en polta, inhoan ylimielisyyttä, inhoan pettämistä ja plaa plaa kaikki maailman kuvotukset.
Tosiasiassa sieltä haetaan panokavereita.
Ja olen minä käynyt kokous kaupungissa tuollaisen pelkän ystävyyden hakijan luonakin. Paljaalla vetelin.
Eli kyllä tollaset pelkät keskustelijat ärsyttää.......
- Onnee vaan
Niinpä.. minunkin mieheni aloitti netti tuttavuudet parivuotta sitten. Ystävien kanssa keskusteluja. Paskan marjat.Salaisia tapaamisia. Kaikkia muita sivutuotteita.. hah hah .. säälittäviä nämä salaiset ns.ystävät . Nyt ero päällä..miehellä itku kurkussa. Sitä saa mitä tilaa.
- Shiii . . .
Ei salaisista voi näin julkisesti keskustella :) Missä salainen sisareni?
- kansanparantaja
Mikäs siinä sitten on ettei voi kumppanilta kysyä, mitä se siitä ajattelee ? Yx kysymys voi ratkaista monta ongelmaa !!!
- missä luottamus?
luepa emotional affairs or internet affairs artikkeleita, usein rinnastetaan pahemmaksi kuin pelkkä pano. Jo se että hakee juttuseuraa salassa on toisen luottamuksen pettämistä, itsellesi vain uskottelet muuta
http://www.squidoo.com/internet-affairs - Erakkoooo
Facebookissa jotkut naiset painaa väkisin päälle vaikka mies olisi varattu.....Mitä tuleen tähän asiaan, niin taas yks muistutus siitä miksi vihaan ihmisiä.
- voi raukkaaaa
Voi kamala mitä oot "Erakkoooo" kokenukkaan.. :/
Mee äitees helmoohin poraamahan, jos ei aikuunen miäs osaa sanoo ei tai olla välittämättä, heikko on luonne et tuu pärjäämähän elämäs!
- Komentti
Hei,
Yksinäisyyttä kokevia ihmisiä on paljon.
Vaikka koetkin yksinäisyyttä, vaikuttaa profiili-anonyymikirjoittelusi siltä, että:
ettet hakisi edes varsinaista keskustelua etkä oikein hakisi ystäviäkään ja että koetko sinulla olevan todellisia ystäviä nykyisessä elämässäsikään ja että et niitä netistäkään etsisi.
Lyhytaikaisten anonyymikirjoittelusi tarpeesi syy ja päämäärä mahdollisesti eivät itselläsikään ihan kokonaan ainakaan ole tiedossa.
Ystävyyssuhteissa sukupuolellakaan ei ole väliä.
Kovin syvää ystävyyttä ei syntyne ko. nettikirjoittelusta;
ethän ole edes tavannut, joten et tiedä ketä he ovat ja onko heistä sinunkaan (ja mahdollisesti miehesikin) ystäviksi. Tapaaminen voi joskus johtaa ystävien löytämiseen, joskus tuttavuusuhteet päättyvät itsestään.
Miksi on ollut tarve kommunikoida lyhytaikaisesti anonyymisti niitä näitä:
Ja miksi koet yksinäisyyttä?
Kirjoittelun toteuttamisen tarpeen syy jonkin muu kokemasi asia, josta et uskalla ja/tai et halua kertoa lähimmillesikään?
Lisäksi kerrot kokeneesi kirjoittelustasi huonoa omaatuntoa:
Miksi? Kirjoittelusi syykin mahdollisesti vielä tiedostamata ja syvemmin jäänyt pohtimatta sinulta?
Miten kiinnostuneita olette parisuhteesa toistenne kuulumisista? Sinuna kertoisin poikaystävällesi kokevasi yksinäisyyttä; yksinäisyyttä voi kokea kuka hyvänsä mistä syystä hyvänsä.
Lisäksi kerrot tekstissäsi: sinulla olevan ystäviä, mutta että et uskalla puhua heille, koska pelkäisit mokaavasi:
Mitä pelkäät?: Eikö ystävyytenne kestäisi jutella.
Miettisin sinuna ystävyys- ja minäkäsityksesi uudelleen ja palaisin sitten uudelleen kysymykseen:
Onko sinulla ystäviä ja mikä käsitys sinulla on keskusteluyhteydestänne?
Toimivankin parisuhteen lisäksi olisi hyvä olla myös muutama luotettava ystävä (ystävän sukupuolella ei ole väliä).
En näe sinua pettämistä hakevana mutta lähinnä tulee mieleen:
Toivottavasti pystyt selkiyttämään itsellesi mitä haluat.
Sitten kun tiedät mitkä ovat tarpeesi ja mitä sinulta puuttuu:
ystävienkin löytäminen voisi ehkä olla helpompaa ja jollei löydy ystäviä joille uskoutua pelkäämättä: - yksinäisyydenkin kokemisen kanssa on helpompi olla tai se voi kokonaan poistua.
Ei jokatapauksessa tarvitse sääliä yksinäisyyttään eikä hakea sille sellaisia korvautumismuotoja, joita asioita ajateltuaan ei edes haluaisi.
Arvostathan itseäsi? Myöskään yksinäisyys tai sen poistuminen ei ole sama kuin olevien ihmisten ja/tai kontaktien määrä;
ihminen yksin ollen ei ole välttämättä yksinäinen, eikä myöskään ihmisten seurassa oleminen poista varsinaista yksinäisyyden kokemista, jollei seura merkitse sinulle mitään ja/tai jotakin yksinäisyyttä poistavaa.
Hyvä yksinäisyys yksin on parempi kuin yksinäisyys seurassa.
Jos on itsensä kanssa sinut ja jollei sittenkään ole ystäviä;
-niin kun on itselleen jäsennelty hyvä yksinäisyys, on mukavempi liikkua ihmistenkin ilmoilla.
Miten tärkeää ko. sinulle on ollut:
Voisitko harkita korvaavasi tämän tuntemattomien (et edes tiedä onko heitä olemassa, sellaisinakaan kuin kirjoitatte toisillenne anonyymeinä) kanssa keskustelun ajan osalta konkreettisemman sisällön saamiseksi jotakin muuta ollen kuin anonyymi elämäsi netissä.
Tykkäätkö laulaa? Piirtää? Ulkoilla? Valokuvata?
Tykkäät kirjoitella, sehän on selvää tekstisi perusteella :-);
tykkäisitkö kirjoitella runoja tms. kirjaa, tai vaikka jotakin vaikka ihan vain itsellesi
...tai voisitko oman tekstisi kautta jäsentää yksinäisyyden kokemustasi ja vaikka ihan vain lisää tutustuaksesi itseesi luovuutesikin kautta?
Millainen taitelija olisit?:-) Jokaisessa ihmisessä luovuutta,
...joskus ajattelemanasi ja kuin vaikka ihan vahingossa meille kaikille syntyy uniikki luova ajatus.
SINÄLLÄÄN SILLÄ EI OLE MERKITYSTÄ MINKÄ SIVIILISÄÄDYKSESI OLET ILMOITTANUT; ENEMMÄNKIN KYSE ILMEISESTI ON SIITÄ, ETTÄ DEITTIPALSTOJEN LISÄKSI YSTÄVIEN HAKEMISEKSI VOISI OLLA ENEMMÄN ERILAISTA PALVELUTARJONTAA:
Anonyymiyden säilymiseksi jotkin ko. deittipalstat ihan varta vasten pyytävät olevan ilmoittamatta tunnistettavia tietoja. Ja muutoinkin missä tahansa (esim. ravintolat ym.) voi tavata ihmisiä, joiden siviilisäätyä ja todellisia tietoja et tiedä, -ja silti voi jutella heidän kanssaan niitä näitäkin; eli ei netti ole poikkeus siinä suhteessa.
Deittipalstoilla on paljon myös pitkään yksinäisiä olleita ihmisiä ja usein myös elämänkriisessään ja eivätkä edes valmiita seurusteluun, -mutta ystäviä heillä olisi hyvä olla.
Ystävien saamiseksi voisi olla tilaus ihan omana foorumina ystävävälityksenä esim. harrastuksiin ja muutoin kaverihakuna. Voisi olla, että deittipalstoilta yksinäiset ystäviä hakevat ihmiset siirtyisivät tällaisille ystävänhaku-palstoille.
Jokainen ihminen tarvitsisi ainakin yhden luotettavan ihmisen ihan ystäväksi.
Toivottavasti yksinäisyyden kokemuksesi päättyy ja lisäksi löydät sellaisiakin ystäviä, jotka uskaltaisit oppia myös tuntemaan;
- uskaltaisit jutella myös mokistasi, mikäli koet siihen olevan tarvetta.
Hyvää jatkoa Sinulle ja kaikille. - ERkki
Voi vittu. Kiva akka taas. Teet todellakin väärin, sekä miestäs, että noita "kavereita" kohtaan.
- Rikottu mies 31
Kun olet nainen et saa tyypillisiä haukkuma viestejä tyyliin petturi, narsisti jne. Saman jos olis kirjoittanut mies ei se saisi ymmärrystä yhtään vaan p....n kiilto silmissä vaan keskustelee salaa muiden naisten kanssa.
No itselleni viime suhteessa ollessani selvisi tai kumppani sen kertoikin että hänellä on ollut seuranhaku päällä treffi palvelussa ja kehui vielä sähköpostin täyttyneen viesteistä. Enkä yhtään ihmettele kun kävin sen tekstin lukemassa. "Etsintäkuulutus 29-45v ihana mies terhakkaat tissini odottavat kosketustasi ja seksikäs farkkupyllyni sinun haluavaa katsettasi" ja plaa plaa plaa kirjoitus oli laitettu runon muotoon eroottis sävytteisenä ja varmaan sai jo tyylillään äijillä housut pullottamaan.
Ihmettelin vaan koska hän oli esitellyt minut lapsilleen, äitilleen, muutamalle kaverilleen ja puhunut suhteestamme usealle sukulaiselleen. Kummatkin nautittiin seksistä paljon ja joskus ei edes öitä pystytty nukkumaan kun vaan.... no touhuttiin ja samoilla silmillä töihin.
Homma loppui täysin yllättäen tekstiviestittelyyn ja sillä aiheutettuun tahalliseen riitaan. Niin hän ei suostunut edes näyttämään niitä viestejä mulle mutta sanoi että ei ole poistanut yhtäkään. Eipä tarvi arvailla mikä oli syy minun jättämiseen. Kaikki se yhteinen kiva mitä oli siis päättyi tekstiviestiin ja loppui täysin seinään. Nyt aikaa on kulunut 1.5kk eikä mitään ole kuulunut sen jälkeen.
Joten siinä sitä rehtiyttä sinullekin suhteessa olevalle ja niille miehille kun juttelet. Särjet tasan varmasti kumppanisi sydämen mutta ainiin sä oot nainen ja sehän on eriasia ja hyväksyttävää. - 147657
kanattas juttella toisenkaa ennenku tulee huonot välit et onko senki mielestä oikein..
- nettiystävyys.
Aloitukseen ("jenskuuu") on tullut niin paljon viestejä, että tämä minun tuotokseni hukkuu varmasti massaan, mutta laitanpa jotain aiheesta minäkin.
Minulla on ollut joitakin nettiystäviä muutaman vuoden, kaikki ovat päättyneet aikanaan, jotkut ovat lopettaneet ja toiset olen itse lopettanut.
Minäkin olen jollain tapaa yksinäinen, vaikka aviossa olenkin. Tunnen saavani jotain kirjoittelusta netissä anonyyminä ja voin kirjoittaa vapaasti sellaisistakin asioista, mistä en voisi puolisoni kanssa keskustella.
Mietin toisinaan, miten voikaan olla yksin suhteessa? Mikä ajaa ihmisen etsimään seuraa netistä? Ehkä kuitenkin myönteinen ilmiö sikäli, että joitakin kymmeniä vuosia sitten, ennen netti-aikakautta, juttuseuraa piti etsiä muualta, esimerkiksi kapakoista! Tässä mielessä varsin siisti ja viaton vaihtoehto!
Erikoista muuten, miten paljon toinen saakaan selville itsestä, kun keskustelu netissä on kestänyt pitempään! Vaikka siis tietoisesti varoo paljastamasta mitään liian yksityistä, huomaa pian toisen tietävän sinusta yhtä ja toista! Olenko sitten sattunut yhteen niin lahjakkaiden ihmisten kanssa, en tiedä.
Varovaisuus nettikirjoittelussa on kuitenkin paikallaan. Ei voi olla mitenkään varma, onko toinen sitä mitä sanoo olevansa! Joskin pidemmässä nettituttavuudessa pitää olla jo varsinainen fakiiri, joka pystyy salaamaan sukupuolensa tai ikänsä! Minulla kesti vain pari kuukautta erään kanssa, kunnes hän sai selville ikäni, vaikka en sitä ollut mitenkään maininnut! Asian pystyy tarkistamaan helposti edellisistä kirjoituksista.
Mutta aloittajan kysymykseen. Mielestäni et tee mitään väärin kirjoittaessasi jonkun kanssa netissä. Nettiystävyys ei mitenkään ole vaaraksi suhteelle niin kauan kuin se pysyy vain nettiystävyytenä. Jos henkilöllisyys halutaan pitää salassa ja kirjoitellaan molempien halusta tuntemattomina, ei suhteen muodostumiseen pitäisi olla mitään vaaraa.
Mustasukkaisuutta ei välttämättä voida estää nettikirjoittelusta, jos asiasta mainitaan puolisolle. Miksi kirjoitellaan vieraalle asioista, joita ei voi keskustella oman puolison kanssa?
Nettikirjoittelu on hauskaa aina jonkin aikaa. Kun alkaa tuntemaan toisen "liian" hyvin, voikin "suhteen" lopettaa ja etsiä uutta. Helppoa kun ei tarvitse tuntea mitään tunnon tuskia "jättämisestä", kun mitään suhdetta ei oikeasti ole ollutkaan!- ...
Entäpä se jätetty osapuoli?
Jos tahdot vain ystävyyttä, pysy pois deittisivustoilta tai kerro ainakin, että sulla ei ole tunteita, ja etsit ainoastaan juttukaveria.
- joopajoo
Mitäs kummallista siinä on jos kirjottelee ihmisten kans netissä?Oli sitte suhteessa tai ei.Ongelmaksi se muodostuu sitte,jos sillä hakee jotain erityistä tyydytystä.Ilmeisesti näin on kun alottaja asian otti esille.Kyllä mä itse aina kerron iän ja paikkakunnan,en sen tarkemmin.Ei pidä alkaa narraamaan,siitä jää kiinni.Mun mies on facebookissa ja hänellä siellä kavereina ukkoja ja akkoja.Ei mua kiinnosta mitä sielä jutellaan.Mä juttelen omien tuttavien kans muualla netissä.Mun mielestä jokaisella on oikeus yksityisyyteen,ei kaikesta tarvi tehdä tiliä,jos on puhdas omatunto.
- Jokunen
Minusta siinä on iso ero lukeeko siellä tiedoissa sinkku vai varattu (varsinkin kun on seuranhakusivusto).
On totta että ei niin hyvin saisi niitä "kavereita" tai juttuseuraa jos tiedoissa lukisi varattu, siksi koska seuranhakusivustoilla ideana on juuri etsiä itselleen jotain sillä silmällä. Ei se tod näk mitään oikeaapelkkäää puhdasta kaveruutta ole ja miehet tulevat varmasti pettymään jos pidemmän aikaa olette yhteyksiä pidelleet ja sanot olevasi varattu, no voihan ne kaverit pysyä mutta en tiedä ovatko sieltä päin ihan yhtä kaverillisia vain.. Yleensä siinä on joku "jännite". Itse olen valitettavasti huomannut aika monestikkin kun olen jollekkin miespuoliselle tehnyt hyvin selväksi että en ole kiinnostunut sillä tavalla ollenkaan, vaan pelkästään kaverina, niin siitä huolimatta eivät ole ymmärtäneet ja sitten tekee itselleen vähän kiusallisen tilanteen ja toinen joutuu pettymään. No eivät kaikki ole sellaisia mutta harvinaisen monet, ja varsinkin seuranhaku sivustolla luulisin näin.
Jos juttelet jotain sellaista mitä et poikaystäväsi nähden voisi jutella niin teet ehkä jotain väärin, mutta jos juttelet ihan neutraalisti ilman mitään flirtti tai muita merkityksiä etkä lähde niihin mukaan niin ei kai siinä pahaa ole.. Tosin ei kaikkien mielestä flirttailukaan ole väärin.
Mutta onhan niitä muitakin neutraalimpia nettipaikkoja jutella niin ei ainakaan tarvitsisi omatunnon kolkutella.. Ja jos lähtökohtasesti on rehellinen ja tiedoissa lukee varattu, ja jos kysyt poikaystävältäsi olisiko se ok ja selität tilanteen. Jos ei hänestä olisi ok niin ihan ymmärrettävää minusta sekin.. Mutta Esim joku "kahvila" huone tai joku semmonen on minusta suht mitään hakematon huone nimi... MUtta sit taas huoneet nimeltä "sinkut huone tai ikähuone ei oo kovin sopivan olosia tolleen varatulle minusta....
Kaikilla on omat käsitykset siitä mikä on väärin ja mikä ei.. - yks vaaan
Te kaikki jotka haukutte aloittajaa - antakaa jo olla! Eikö ole jo tullut selväksi että hän EI hae muuta kuin ystävyyttä. Vaikka ei kuulosta siltä että hän olisi mitään pysyviä ystäviä edes netistä saanut. Mutta en näe häntä mitenkään petollisena hahmona. Hänellä olisi ollut jo tilaisuus pettää miestään ja jutella sopimattomia netissä, mutta ilmeisesti hän ei ole sitä tehnyt. Asia vaan on niin että joidenkin on vaikea saada tosiystäviä, eikä pelkkä miesystävä riitä korvaamaan ystävyyttä. Sitä, että edes joku joskus kysyy mitä kuuluu jne. Sitä aloittaja varmasti hakee netistä. Eli te, jotka väitätte hänen pettävän tai eksyvän lopulta jonkun vieraan sänkyyn, olette kohtuuttomia. Ystävyyden ja välittämisen kaipuu on normaalia, eikä tämä asia liity mitenkään pettämiseen. Ei mitenkään.
Sitten aloittajalle: Mielestäni teet väärin lähinnä niitä keskustelutovereita kohtaan, jotka kuvittelevat sinun olevan sinkku ja mahdollisesti ihastuvat sinuun. Et kuitenkaan petä poikaystävääsi. Käsittääkseni ainoa syy miksi salaat asian häneltä on se, ettet uskalla paljastaa käyttäväsi deittisivustoja kavereiden etsimiseen? Kehottaisinkin sinua jatkamaan sosiaalisten taitojen kehittämistä netissä, mutta jossain muualla kuin deittisivuilla. Miehesi ei todennäköisesti ymmärrä asiaa jos saa sen selville. Ja kaikesta päätellen sinulla on kuitenkin kavereita, mutta et uskalla luottaa heihin? Kehitä ystävyyksiäsi, ja itseäsi. Ihminen on hukassa jos hän ei voi luottaa kehenkään. Kaikkea hyvää sinulle, et ole tehnyt mitään väärää enkä usko että tulet tekemäänkään, vaikka monet täällä niin olettavatkin. Toivon, että opit luottamaan ystäviisi. Tosiystävä ei hylkää vaikka toinen joskus mokaisikin.- 2+1=1+1+1
Toisten miesten etsiminen SEURANHAKU-palstoilta ei liity mitenkään parisuhteeseen. Ei mitenkään.
Aloittajan parisuhde on jo loppu. Miksi pitää pitkittää ja selitellä.
- ...
Haittaisko sua jos ukkos juttelis "niitä näitä" netissä muiden naisten kans?
- .............
Ei ole pettämistä, mutta iso miinus luottamukseen ja olet mielestäni epärehellinen.
Tiedätkö miksi? Siksi että sanot olevasi sinkku.
Ei siinä mitään pahaa että netissä tutustut ihmisiin, toiset tutustuu netissä, toiset töissä, toiset harrastuksissa ja ystävystyy.. Mutta jos kerran haluat YSTÄVIÄ, miksi sanot että olet sinkku? Ei kai ystävälle pitäisi olla väliä seurusteletko.
Tuo että ei saa miehiä kavereiksi jos on varattu (naisena) on hölynpölyä. Naiset saavat ystäviä ja naisia yritetään iskeä ihan yhtä lailla sinkkuna kuin varattunakin. Jotkut miehet jopa ihastuu helpommin varattuihin naisiin, toiset taas mieluummin ystävystyy varatun kanssa kun siinä ei ole pelättävää että jotain tapahtuisi. Eikö olisi fiksumpaa jos olisit oma itsesi, saisit varmasti enemmän kavereita miehistä ja naisista. Kenties siinä samalla myös miehellesi tai siis teille yhteisiä kavereita. Terottaen aina että etsit vain ystäviä.
Noh voihan sitä tietysti etsiä kavereita DEITTIsivustoltakin, mutta minusta huono vaihtoehto.. esim. Suomi24 Ystävyys tai noille kirjekaveri sivustoille viestiä, niin siellä tutustuu. Tai jos sulla on joku harrastus jolla on omat nettisivustot. Tämä on myös hyvä http://koti.mbnet.fi/~raijae/kirjeenvaihto/kirjeet_26-35.html - ;)
jos haet pelkästään miespuolista seuraa netistä niin kyllä se haiskahtaa.
Kuulumisten vaihtoon kelpaisi kyllä naispuolinenkin keskustelukumppani ... - Sairasta
Jep, mie oon törmänny tollaseen. Meni naimisiinki ja esiinty sinkkuna. Sorruin kerran tälleille, ja kävi kimppuun ku sika limppuun vaikka vakuutteli ensin muuta. Kaippa jottain vikaa päässä ku ottaa sellaisen miehen rahanhimoissaan joka ei pysty tyydyttämään, sit seläntakana haukkuu.
- Yualle
Vaikka et tekisikään mitään väärää, niin olet tietyllä tapaa sairas. Siitä sinun pitäisi kyllä kertoa myös poikaystävällesi...:(
- Jos vielä kerran
Typerää, ole rehellinen, miksi tuhota parisuhde. Oma kulta (joka on kohta ex-kulta) hakee seuraa näiltä sivuilta esiintymällä sinkkuna, hyvä tuloisena, hoikkana, matkustelevana 43-vuotiaana. Todellisuudessa on pullukka, normaali tuloinen, rengastettu 47-vuotias. Säälittävää kun ei ymmärrä, että pilaa suhteen mikä toimisi ja ei ymmärrä, että tiedän asiasta. Säälin myös naisia jotaka hairahtavat mukavan näköiiseen mieheeni
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1932822- 1202013
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill611672Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1791552- 1681481
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1831430- 521268
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751231- 591208
- 1191121