En saanut ystävänpäivälahjaa avomieheltäni. Annoin hänelle itse ajatuksella hankitun lahjan, jonka tiesin ilahduttavan häntä, ja tein pari muuta aineetonta romanttista tekoa. Olin muistuttanut häntä jo viime päivinä ystävänpäivästä ja kertonut hankkivani hänelle lahjan, joten voisi luulla hänen ymmärtäneen vihjeen. Sen sijaan hän lähti viettämään iltaa tuttaviensa kanssa.
Mitä tämä tarkoittaa?
Ei ystävänpäivälahjaa
15
503
Vastaukset
- been there
He's just not that into you.
- yksinäinen mies
Jos seurustelisit mun kanssa niin olisin mm leiponut sulle sydämen muotoisia muffinsseja, tehnyt kortin, antanut hierontaa, ostanut skumppaa, suudellut ja sanonut että rakastan sua.
- mizcx
En ihmettele että olet yksinäinen mies. Suominainenhan saa välittömästi paniikkikohtauksen: "apua mua ahistaa ku miäs o ni takertuva nössö"
- yst.päiväjokapäivä
Pitään ystävänpäivää joutavana hömppänä, kuten minäkin.
Ei tarkoita yhtään mitään muuta kuin että miehesi ei ole innostunut tästä väkisin väännetystä kaupallisesta "ystävänpäivästä".
Jos itse halusit häntä muistaa tänään niin kiva, mutta muista että sen kuuluu olla pyyteetöntä.- lahjaton nainen
"yksinäinen mies"
kommenttisi pelasti mun illan :) hauskaa ystävänpäivää!- yksinäinen mies
Kiitos. Oli ilo ilahduttaa sua.
- Realismi kukkii
Kas kun ette juhli isommin nimipäiviänne. Tulihan teille varmasti joulupukki?
- tre24aer
Tarkoittaa sitä, ettei miehesi ole kaupallisen hömpän ystävä.
Minkä ihmeen takia pitäisi hankkia lahjoja tiettynä päivänä vuodesta siksi, että kauppamiehet ovat sanoneet, että nyt pitää tehdä niin?! Vuodessa on 364 muutakin päivää tänä vuonna vielä extrana karkauspäivä, jolloin voi ilahduttaa läheisiään. Ystävänpäivä on jotain äärimmäisen keinotekoista... Onko todellista ystävyyttä antaa lahja vain siksi, että niin muutkin tekevät?- Dooris40vee
Amerikkalaista hapatusta, sanon minä, vaikka nainen olenkin. Ystävänpäiväsaldoni eiliseltä päivältä oli, että mieheni osti meille molemmille suklaata, jotka jäivät illalla kuitenkin syömättä. Itse laitoin "hepeneet" suihkun jälkeen päälle, ja tästähän me molemmat innostuttiin hieman liikaa... Tällaisia ystävänpäivälahjoja meillä, mutta tällaista meillä on kyllä ihan normiarkipäivinäkin aika usein.
- belladonna
Se merkitsee sitä, että miehesi ei pidä lahjaa kovin oleellisena.
Meillä tuota päivää ei ole juhlittu koskaan. Piruuttain sanoin miehelle eilen, että missä mun suklaarasia on. Sain parempaa... suukon poskelle ja hyvää ystävänpäivää -toivotuksen.
Jos totta puhutaan, niin päivähän on keksitty vain kulutustarkoituksessa, ja suomalaiset kauppiaat ovat ottaneet tuon pinnallisen tavan suoraan jenkeistä.
Itselleni ystävänpäivää on joka päivä kun mies ylistää ruokiani ja halaa, puhuu ja pussaa -muuta sitä ei terve nuori nainen tarvitsekaan :)
Ja tiesithän... lahjaa ei saisi koskaan antaa vastalahja mielessä, koska silloin se ei ole lahja ollenkaan! - N83.
Ystävänpäivä on jenkkien keksimä kaupallinen lahja, joten ehkä miehesi ei vain ole tottunut juhlimaan sitä. En saanut lahjaa, enkä edes viestiä. En myöskään lähettänyt itse sellaisia tai odottanut mieheni kiinnittävän päivään erityistä huomiota. Minulle riittää mainiosti että muistaa vuosipäivänä, jouluna ja syntymäpäivillä.
- elänkö narsistin kanssa?
Voi kun muistaisi edes noina. Itse tykkään huomioida toista tällaisina tärkeinä juhlapäivinä, kun taas mieheni ei perusta näille laisinkaan.
Ensimmäisen vuoden jälkeen ei ole tullut lahjoja tai huomiointia MINÄÄN "tärkeänä" päivänä. Itse olen kyllä puolison huomioinut ja lahjonut... Ja jos koitan kysyä asiasta, että miksi näin? Niin hermostuu ja haukkuu maan rakoon. Että näin meillä. :(
- napa
Minäkin höpöttelin avomiehellini ystävänpäivästä jokunen viikko etukäteen vinkkinä. Hän itse ehdotti että kokkailtaisiin pitkän kaavan kautta yhdessä herkullinen ateria, ja vietettäisi päivä rauhassa yhdessä. Töistä tullessani mies oli ruusukimpun ja sydämenmuotoisen suklaarasian kanssa ovella vastassa. Niin klisee, mutta suloisinta ikinä! Tiedän, ettei kyseinen päivä merkitse avokilleni kovinkaan paljon, joten arvostin suuresti, että hän halusi silti juhlistaa tätä rakastavaisten päivää kanssani. Illalla hellimme toisiamme kynttilöin koristellussa makuuhuoneessa.
Kyllä, teemme tuota myös arkena, mutta en ymmärrä miksi emme erityisesti päivänä, joka on tarkoitettu rakastavaisille.
Jos avokkini ei olisi huomioinut päivää mitenkään, olisin ollut todella pettynyt ja laukkaantunut. Etenkin tämän ketjun aloittajan tilanteessa, kun hän on erikseen jopa maininnut hankkineensa lahjan. Mieheltä todella itsekästä ja kylmää käytöstä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351