Helsinki Clinic

mdina

Hei,

Onko kukaan ottanut silikooneja kyseisessä sairaalassa? Olen katsonut heidän sivua ja vaikuttaa hyvältä ja ei niin päätä huimaavan kalliilta. Anatomiset ilmplantit 4999€. En vaan ole löytänyt mistään keskustelupalstalta kokemuksia paikasta. Kirurgina toimii Janne Jyränki ja hän on toiminut muissakin sairaaloissa, joten jos kenelläkään on hänestä kokemusta niin laittakaa tänne vaan.

Kiitos jo etukäteen :)

147

14883

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kadah

      Olen itsekin miettinyt kys. klinikalla asiointia rintaimplanttien merkeissä, joten muiden kokemukset tulisivat tosiaan tarpeeseen! :)

      • Suosittelen

        www.silikoni.info

        Tuonne lukemaan19


      • ...
        Suosittelen kirjoitti:

        www.silikoni.info

        Tuonne lukemaan19

        joka on erään lääkärin omistama nettisivusto joten tasapuolisuus lienee epävarmaa.


    • p

      Juttelin yhden työntekijän kanssa kyseisestä klinikasta ja sanoi, että on kyllä osaava kirurgi joka on kiinnostunut työstään eikä tee sitä vain rahasta. Olen itse miettinyt samaa klinikkaa. Taidan käydä konsultaatiossa joka on tällähetkell vielä ilmainen!

      • Elämee

        Ei pidä paikkaansa. Yksi tuttu varoitti kyseisestä kirurgista. Näin ystävän leikkauksen jälkeen ja se epäonnistui. Pahalta tuntui kaverin puolesta.Kirurgille raha kyllä kelpasi ja ei kyllä ole osaava.


      • Anonyymi
        Elämee kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Yksi tuttu varoitti kyseisestä kirurgista. Näin ystävän leikkauksen jälkeen ja se epäonnistui. Pahalta tuntui kaverin puolesta.Kirurgille raha kyllä kelpasi ja ei kyllä ole osaava.

        Miten epäonnistui?


    • ???

      Firma ja lääkäri aivan oudot. Alkoi epäilyttää että onko avaus ja muutama nopeasti tullut kommentti piilomainontaa. Onko tuo aivan uusi firma kun en ole koskaan kuulutkaan nimeä? Silloin ei olisi mikään ihme miksi kommentteja ei ole vielä. Missä sairaaloissa kyseinen lääkäri on työskennellyt tai työkentelee parhaillaan?

    • reklaami

      mainos

    • p

      Ihan turhaan tänne käy kirjottaa mitään. Aina kun sanoo asiasta jtn positiivista, niin joo mainosmainosmainos! Ihmiset ilmeisesti kyttää vain kaikkea nekatiivista ja kaikki nekatiivinen on aina faktaa. En tiedä onko kirurgi hyvä, mutta paikka on ainakin olemassa. En minäkän ollut aikaisemmin kuullut, ennenkuin vasta juttelin työntekijän kanssa ja hän kehui toki kirurgia. He ovat tehneet leikkauksia marraskuusta saakka, että paikka on sen verran uusi eli siitä ei voi ollakkaan paljon juttuja liikenteessä. Nettisivuilla lukee kyllä kirurgin koko historia eli käyppä lukasee.

    • palsta nikottelee

      Keskustelupalstan mentor-valkaisu-ellanse häirikkö on mainostamisellaan vienyt palstalta uskottavuuden

    • kdjkgjkljaö

      Katselin sivuja. Yöpyminen ei näytä kuuluvan hintaan eli 450€ vielä pitää lisätä. Itse en olisi ollut kyllä valmis lähtemään illalla kotiin... Kamala pahoinvointi; aamullakin piti vielä laittaa tippaa kun en pystynyt syömään. Ja kipuunkin sain lääkkeitä pistoksilla kun ei ne nieltävät pysyny sisällä...

      • !!!

        Noin kova hinta tarkkailuyöstä on selvä merkki että painukaa kotiin ja valittakaa muualle jos tulee komplikaatioita.


      • yöpynyt oon
        !!! kirjoitti:

        Noin kova hinta tarkkailuyöstä on selvä merkki että painukaa kotiin ja valittakaa muualle jos tulee komplikaatioita.

        Eiköhän tuo yksityissairaalan yöpymismaksu n. 500 Euroa ole aika normaali.


      • Helena Tre

        Tästä paikasta ei henk.koht kokemusta. KC-clinikissä kävin ja sain ikuisen trauman paikallispuudutuksesta. Mut sidottiin kiinni leikkauspöytään kuin piinapenkkiin. Ensin tuntui kaikki ne puudutuspiikit. Kesken leikkauksen sattui aivan tajuttomasti ja olo oli ihan kuin kidutettaisi. Hoitaja ruikkasi suoneen rauhoittavaa ja olin niin pöllyssä etten kyennyt kuin ravistamaan päätä. Samana päivänä oli kotiutus ja kotona alkoi hirveät kivut. Nyt jälkeenpäin kokemus ja kivut tulevat uniini. Joku kirjoitti, että tässä Hesan paikassa kotiutetaan myös samana päivänä, mutta älkää ainakaan suostuko puudutuksen.


    • komplikaatiot

      Leikkauksen jälkeen on oltava kontrollissa eikä lähdettävä haahuilemaan kotiin

      • Minä pelkäisin

        Virossa pitävät yön yli sairaalassa seurannassa. Suomalaisilla klinikoilla on tämä into pistää potilaat heti kotiin. Ilmeisesti luottavat siihen että jos tulee komplikaatioita, potilas menee julkisen puolen sairaalaan ensiapupoliklinikalle ja homma hoidetaan siellä loppuun.


      • ?
        Minä pelkäisin kirjoitti:

        Virossa pitävät yön yli sairaalassa seurannassa. Suomalaisilla klinikoilla on tämä into pistää potilaat heti kotiin. Ilmeisesti luottavat siihen että jos tulee komplikaatioita, potilas menee julkisen puolen sairaalaan ensiapupoliklinikalle ja homma hoidetaan siellä loppuun.

        Mitä paikkaa operaation ottaneet sitten suosittelevat?


      • Minäen
        Minä pelkäisin kirjoitti:

        Virossa pitävät yön yli sairaalassa seurannassa. Suomalaisilla klinikoilla on tämä into pistää potilaat heti kotiin. Ilmeisesti luottavat siihen että jos tulee komplikaatioita, potilas menee julkisen puolen sairaalaan ensiapupoliklinikalle ja homma hoidetaan siellä loppuun.

        Nimimerkki Minä pelkäisin: Väitätkö siis, että asiat on Virossa paremmin ? Aika paljon lyhyempi matka esim. Helsinkiläisillä Siluettiin tai Nordströmille, jos jotain komplikaatiota tulee kuin Tallinnaan.


      • Minä pelkäisin
        Minäen kirjoitti:

        Nimimerkki Minä pelkäisin: Väitätkö siis, että asiat on Virossa paremmin ? Aika paljon lyhyempi matka esim. Helsinkiläisillä Siluettiin tai Nordströmille, jos jotain komplikaatiota tulee kuin Tallinnaan.

        Ei paljo auta jos vaikkapa yöllä alkaa voimakas sisäinen verenvuoto eikä esimerkiksi Siluetin toimipaikassa ole henkilökuntaa töissä. Nämä yksityisklinikat eivät päivystä läpi vuorokauden, henkilökuntaa on paikalla yöllä vain jos joku on maksanut tarkkailun ja hoidon yön yli.

        Pahimmat nopeaa toimintaa vaativat komplikaatiot tulevat yleensä esiin ensimmäisenä vuorokautena ja siksi virolaissairaala pitää potilaat 24 h leikkauksen jälkeen sairaalassa ennen kotiuttamista. Myöhempien komplikaatioiden hoitoon ainakin nämä välitysfirmat lupaavat hoidon välityksen puhelinsoitolla. Suoraan Virossa käyneet joutuvat tukeutumaan yksityislääkäreihin tai kriittisissä tapauksissa ensiapupoliklinikkaan.


      • Njuska
        Minä pelkäisin kirjoitti:

        Virossa pitävät yön yli sairaalassa seurannassa. Suomalaisilla klinikoilla on tämä into pistää potilaat heti kotiin. Ilmeisesti luottavat siihen että jos tulee komplikaatioita, potilas menee julkisen puolen sairaalaan ensiapupoliklinikalle ja homma hoidetaan siellä loppuun.

        Kuules tietämätön,se into kotiuttaa komplikaatioiden takia on ihan naurettava! Helsinki on niin pieni hiekkalaatikkoon että sellainen paikka jossa leikkaukset jatkuvasti epäonnistuu ei kauaa markkinoilla notku. Todellinen syy kotiutusten intoa on ihan puhtaasti työvoimapoliittinen! On liian vähän hoitajia tarjolla yövuoroihin. Kyllä hoitajatkin mieluiten yöllä nukkuvat kuin hereillä kukkivat. Usein ei myöskään haluta jättää yhden yöhoitajaparan niskaan ja vastuulle 10 leikattuja potilasta,kaaoshan siitä syntyisi. Monet yksityispaikat säästävät kustannuksista eivätkä halua palkata kahta hoitajaa yöksi . Joskus jopa kolmekin yöhoitajaparan ei olisi yhtään liikaa.


    • kehä3

      Eli Helsinkiläiset on turvassa :) ehehhe

    • Kissanminttu

      Itse olin leikkauksessa Nordströmillä ja ainakin siellä yöpyminen sairaalassa kuului leikkauksen hintaan. Yöhoitaja oli paikalla ja lääkitsi, kun tarvitsin. Ei todellakaan nukutuksen jälkeen saa kotiin lähettää..Itse koin, että sain hyvää palvelua ja tuloksestakin tuli hyvä. Siellä ainakin vankka kokemus hoitajilla ja kirurgilla.

      • hoh,hoh taas

        Oletkos tyhmä?
        "Kuului leikkauksen hintaan", joo.
        Toimenpiteet voidaan hinnoitella eri tavoin. Kysymys on siitä, että on itse selvitettävä mitä ns.hinta sisältää.


      • ...
        hoh,hoh taas kirjoitti:

        Oletkos tyhmä?
        "Kuului leikkauksen hintaan", joo.
        Toimenpiteet voidaan hinnoitella eri tavoin. Kysymys on siitä, että on itse selvitettävä mitä ns.hinta sisältää.

        Niinpä - hinnalla pääsee kilpailemaan kun lisäyö 450 euroa veloitetaan erikseen ja voidaan mainostaa alkaen -hinnalla. Virossa leikkaus maksaa vähemmän vaikka leikkauksen jälkeinen yö sisältyykin hintaan. Lisähintaa ei tarvitse periä kun uusi asiakas tulee vasta seuraavana päivänä (vuodepaikka olisi yön tyhjillään) ja henkilökuntaa on sairaalassa muutenkin työssä yön yli (sairaalassa mm. synnytysosasto).


      • 60-mallia

        Tuo Nordstömin klinikkaa itse kierrän tosi kaukaa: niin kauheita kokemuksia 10 vuoden takaa. Kävin kasvojen kohotuslaikkauksessa. Pään toisella puolella on iso ja paksu arpi eikä hiuksia vieläkään kasva "läpi" - niin kuin Nordstömin omassa kirjassa on luvannut. Mömmöihin meni jo omaisuus laihoin tuloksiin. Muistakaa, että se on opetusklinikka, ainakin silloin oli. Ei ole takeita eikä edes tietoa kuka todellisuudessa ne leikkaukset suorittaa. Lisäksi ennen leikkausta täytyy allekirjoittaa sellainen paperi, että ei ole jälkivaatimuksia eikä oikeudelliseen vastuuseen epäonnistuneesta toimenpiteestä saa vetää. Sillä lailla.


    • Vaihtelee

      Ilmeisesti puhutaan rintojen suurennuksesta. Jatkohoito vaihtelee maittain hyvin paljon (ja myös tekniikka). Jossakin pidetään monta päivää sairaalassa toimenpiteen jälkeen, mutta useinmiten vain yksi yö. Monessa paikkaan pääsee samana päivänä kotiin (saattaja ja aikuinen kotona yön yli) ja suuntaus on vieläkin lyhyempään eli lähes välittömästi toimenpiteen jälkeen pääsee kotiin jos rintojen suurennus on tehty puudutuksessa. Eli skaala on laaja.

    • PeterOtool

      Skaalasta huolimatta tietyt perusasiat eivät muutu.Esim komplikaatioriski ensimmäisen vuorokauden aikana.

    • silarit

      Menkää The Lookiin. Sieltä saa halvemmalla ja parasta palvelua :)

    • wall..

      Look on kuuluisa huonosta palvelustaan.Kun lasku on maksettu,välittäminen loppuu kuin seinään

      • Bullshit

        Toihan on ihan potaskaa! En tosiaan voi allekirjoittaa tuota väitettä, olen riesaksi asti kysellyt kaikenlaista konsultiltani ja yleensä aina saman päivän aikana on vastannut joko meilliin tai tekstariin ja soittanut takas jos ei ole päässyt vastaamaan puheluun.

        Mistä ihmeestä tällainen on alkunsa saanut, ole muualatkin lukenut vastaavaa? Onko jollain kilpailijalla noin hätä? Kysyin kaveriltanikin, joka on nyt parhaillaan menossa Lookin kautta leikkaukseen, ja hän sanoi ihan samaa että autettu on. Haiskahtaa vähän nää jutut.

        Ja muuten ei se nyt siitä huonosta palvelusta kauheen kuuluisa voi olla kun itekkin luin näitä juttuja vasta operaationi jälkeen :).


    • kesäsilarit

      Olen itse ollut Janne Jyrängin potilaana viime vuonna ja hän laittoi mulle silarit ja hyvät ja hyvin laittoikin.Ei tullut edes mustelmia ja kipuja ei ollut.Tosin Janne leikkasi silloin yhdellä toisella klinikalla. Suosittelen kyllä Jannea, tosi ammattitaitoinen ja mukava.

    • Kiika

      Käyty on ja ei ole mistään valittamista.
      Enkä omalla kokemuksellani katso edelleenkään aiheelliseksi jäädä yöksi makaamaan.
      Kyllä minä ainakin haluan lähteä kotiin toipumaan, koen sen miellyttävämmäksi.
      Tietenkin jos ei ole ketään seurana, ymmärrän lievän turvattomuuden tunteen, mutta ei muuta.
      Lääkäri on erittäin miellyttävä ja asian osaava.
      Kaikki kokonaisuudessaan sujuu mukavasti ja saat kaiken huomion osaksesi, kun kyseessä on pieni klinikka.
      Voin suositella lämpimästi kaikille asiaa harkitseville.

      • Sairaalaan luottava

        Jaaha, olet siis niitä potilaita joita olen nähnyt eri sairaaloissa, jotka tuhertavat itkua kun lääkäri ei päästäkään kotiin illalla komplikaatioiden takia.

        Minulla ei ainakaan ole mitään ongelmaa jäädä turvallisesti toipumaan sairaalan sänkyyn yön yli. En halua riskiä mille tahansa ongelmalle joka voikin ilmaantua kotona kun on lähtenyt sairaalasta ennen aikojaan. Jo kotimatkakin lisää riskiä siihen verrattuna että makaa rauhassa sairaalasängyssä. Eikä se kotona toipuminen ole yhtään sen miellyttävämpää. Implanttien laiton jälkeen sain olla omissa oloissani rauhassa yön yksin omassa huoneessani, kukaan ei häirinnyt ellen kutsunut hoitajaa paikalle. Eikä minua häiritse sekään vaikka samassa huoneessa on ollut kolme muuta naista toipumassa, kunhan eivät kilju yöllä että saan nukkua.

        Tuolla toisessa ketjussa puhuttiinkin "kotiin hätistämisestä" muutama tunti leikkauksesta. Kun yön hinta kerrottiin niin se taisikin olla juuri tämä klinikka. Korkealla hinnalla käytännössä pakotetaan potilas ennen aikojaan kotiin.


    • laatistyyliä

      mainos

    • Kondiittorille

      Kiika taitaa olla kondiittori itse, joka on oppinut LKlla mainostamaan itseään ja omia työpaikkojaan :) Suosittelee lämpimästi ja on erittäin tyytyväinen :)

    • Sh

      Päiväkirurgisten operaatioiden jälkeen pääsee kyllä kotiin samana päivänä, jos kaikki on mennyt hyvin ja potilaan vointi sen sallii. Nukutus ei ole syy pitää potilasta yötä sairaalassa.

      • Kummallisuuksia

        Nukutus ei todellakaan ole ratkaiseva kotiin pääsyssä. Olen kerran ollut pienessä operaatiossa julkisella puolella sairaalapaikalla ja tarkoitus oli olla sairaalassa yön yli. Operaatio tehtiin nukutuksessa ja kun lääkäri tuli illalla tarkastamaan vointiani, totesi kuntoni olevan niin hyvän että saisin lähteä kotiin jos haluan. Hän perusteli päätöstä sillä että koska kyseessä ei ollut avaava leikkaus (ei ollut tehty kudoksia rikkovaa leikkausta) niin verenvuodolle tms. ei ollut riskiä. Lähdin siis kotiin illalla ja maksoin silti kiltisti varauksen mukaisesti kaksi hoitopäivämaksua koska se oli selvästi halvempaa kuin päiväkirurgian maksu.

        Katselin joskus hinnastoa ja tuo hintavääristymä korostuu jos joutuukin jostain syystä jäämään päiväkirurgisesta operaatiosta yön yli sairaalaan. Silloin lisätään päiväkirurgiamaksun päälle yksi sairaalapäivämaksu.


    • Eihetikotiin

      Rintaleikkaus ei ole pieni operaatio. Itselläni tuli hematoma kotiin päästyäni. Minut leikattiin Jyväskylässä ja asun Turussa. Ei auttanut muu kuin mennä TYKSiin. Siellä sadateltiin, että miten pääsin pois tarkkailusta niin pian. Eivät suostuneet leikkaamaan uudestaan, vaikka toinen rinta oli tuplasti isompi kuin toinen, koska sanoivat vuodon jo tyrehtyneen, kun rinta oli niin täynnä. Viikko ensimmäisestä leikkauksesta olin taas Jyväskylässä leikattavana. Kirurgi esitti niin höveliä, kun ei itse ottanut leikkauspalkkiota. Kalliiksi se tuli silti anestesialääkärin palkkioineen, matkoineen ja muine kuluineen. En enää koskaan suostuisi kotiutumaan samana päivänä. Riskit on olemassa ja mielummin kohtaat ne leikkaavassa yksikössä, kun kotonasi tai kotimatkalla.

      • aleajactaes

        Arpapeliä tuo heti kotiuttaminen.Kiva jos menee hyvin.Mutta väärä kohta säästää.Luulisi että noin tärkeässä asiassa tunnettaisiin vastuuta enemmän,mutta raha ratkaisee.Itse arvostan terveyttäni senverta paljon etten tuohon suostuisi.


      • leyis

        Eihetikotiin: Harmi juttu, että paranemisessasi oli takapakkia, toivottavasti kaikki sujui sittemmin hyvin. Ja ikävä ettet ollut tyytyväinen valitsemaasi kirurgiin, on varmasti kova pala kun on pitkän mietinnän jälkeen päätynyt johonkin valintaan ja sitten tulee vastoinkäymisiä ja joutuukin huomaamaan, että se valinta oli huono. Voin vaan kuvitella, että on varmasti ollut kovin turhautunut ja pettynytkin olo.

        On hyvä kuitenkin muistaa, että hematooma on juuri se yksi oleellisimmista riskeistä siinä aikaisessa paranemisvaiheessa ja se voi erittäin hyvin tapahtua useita päiviä myöhemminkin, luin erään naisen kirjoittaman viestin siitä kuinka hän oli saanut hematooman 7 päivää leikkauksen jälkeen - ja kyllähän sinne kotiin on jossakin vaiheessa kuitenkin mentävä.
        Hematooma, joka vaatii välitöntä hoitoa on käsittääkseni aika selkeästi tunnistettavissa, jolloin pystyy nopeasti toimimaan. Eikä myöskään ole hengenvaarallinen ainakaan välittömästi, vaan aiheuttaa lähinnä vaan kipua ja mahdollisesti kapseloitumista. Korjatkaa jos olen väärässä.

        Itse olin leikkauksen jälkeen todella hyvässä kunnossa, mutta toki täytyy aina muistaa että hyvästä olosta huolimatta täytyy ottaa sitten kotona rennosti ja varoa tekemästä mitään mistä olisi toipumiselle haittaa. Ja pitää varautua toipilasaikaan hyvin niin, ettei ole tarpeen tehdä mitään rasittavia liikkeitä ym.

        Tietysti on aina vaikeampaa mitä pidempi matka omalle klinikalle
        on, aina on hyvä että jos se oma kirurgi on ihan oikeasti vaan lyhyen matkan päässä (minulla ainakin puh.nro josta tavoitettavissa ympäri vuorokauden
        ja klinikka n. 4 km päässä kotoa). Tietenkään kaikille huonompien palvelusaatavuuksien alueilla asuville ihmisille tämä ei ole mahdollista, mutta silloinhan voi miettiä esim. majoittumista sille leikkauspaikkakunnalle joksikin aikaa. Minun kanssani samana päivänä leikattiin ulkopaikkakuntalainen nainen, joka valitsi klinikalla yöpymisen sijaan sen, että hän meni saattajan kanssa paikalliseen hotelliin yöpymään ainakin seuraavaksi yöksi.

        Rintaleikkaus ei tosiaan missään nimessä ole pieni operaatio ja siksi sitä pitää jokaisen harkita tarkkaan ja varautua mahdollisiin riskeihin. Kustannuksia laskiessa pitää ehdottomasti aina laskea sinne se vara, että mitä jos tuleekin heti komplikaatioita ja lisää maksettavaa.

        Se, että leikkaukseen liittyy riskejä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisi väärin lukea rintojen augmentaatio päiväkirurgisten operaatioiden piiriin. Suomessa päiväkirurgiset operaatiot eivät ole ollenkaan harvinaisia. Myös esim. tyräleikkaukset ovat päiväkirurgisia operaatioita ja niiden jälkeen pääsee kotiin lepäämään saman päivän aikana, vaikka nekin ovat kuitenkin melko merkittäviä kirurgisia operaatioita.

        En myöskään ole törmännyt yhteenkään suomalaiseen klinikkaan, jossa ei olisi yöpymismahdollisuutta. Olen menossa nielurisaleikkaukseen Mehiläiseen ja sielläkin on yöpymismaksu 500€ jos sinne haluaisi yöksi jäädä. Eli ihan täysin normaali summa tuo HC:n hintakin on.


    • kummallisuuksia

      Suosittelen, että jos noin pitkä matka niin on ainakin samalla paikkakunnalla yötä (vaikka ei sairaalassa oloa vaatisikaan), jotta voidaan tuollaiset asiat heti hoitaa.
      Toinen mitä oon miettinyt eli se että leikkaavat lääkärit eivät näe asiakasta/potilasta kuin juuri ennen toimenpidettä ja ei välttämättä ollenkaan sen jälkeen... Aika arveluttavaa.

    • minä vaanpa

      Olen käynyt tuolla ja sain ihanat rinnat, eikä oo ongelmia ollunna :) Palvelu ja kaikki ystävällistä, ja pääsin 7 tunnin seurannan jälkeen, ku kipuja ei ollu yhtään.

    • Ei kokemusta
    • kuultua

      Näin minulle selitti asiaa ystävä, joka työskenteli plastiikkakirugian yksikössä HUS:ssa:
      Plastiikkakirurgin titteli ei Suomessa ole sama kun esteettinen kirurgi.
      Sairaalassa ei leikata rintaimplantteja, kasvojenkohotuksia ym esteettisiä toimenpiteitä, vaan syöpää, palovammoja ym, siksi esteettinen koulutus on hankittava sitten ihan erikseen plastiikkakirugiksi valmistumisen jälkeen joko ulkomailla tai Suomessa kokeneen kirurgin opissa. Tämän takia kaikki plastiikkakirurgit eivät ole taitavia kauneuskirurgiassa.
      Yllämainittu ei liittynyt JJ taitoihin , vaan ylipäätään....

    • Käyty on

      Minulle tehtiin kyseissä paikassa kohotus implantit. Tulos oli loistava. Olen super-tyytyväinen. Kipuja ei ollut ollenkaan, ja kotiin oli tosi mukava lähteä iltapäivällä. Kotona olo ei tuottanut ainakaan mulle mitään ongelmia, päivastoin. Mielummin itse valitsin suomalaisen ja luotettavan paikan. Ja olihan se kieltämättä helpompi, kun autolla pääsi oven eteen. Myös jälkihoito on toiminut kyseisessä paikassa erinomaisesti, joten omastakokemuksesta voin sanoa, että luotettava paikka, jota suosittelen lämpimästi. Tämä siis niille, jotka pohtii kyseistä paikkaa. Itse etsin myös kokemuksia paikasta, ennen leikkausta, joten sen takia ajattelin tänne omani kirjoittaa :)

    • leyis

      Leikkaus HC:ssa takana, tähän mennessä olen ollut hyvin tyytyväinen saamaani hoitoon, koko leikkaushenkilökuntakin oli tosi ystävällinen. Lopputuloksesta en osaa vielä sanoa, mutta voin raportoida myöhemmin lisää kun paraneminen etenee! :)

      • Jeief

        kerro ihmeessä lisää kokemuksestasi, miten paraneminen lähtenyt etenemään? saitko toivotun tuloksen? Mitkä olivat lopulliset kustannuksesi? kiitos


      • leyis
        Jeief kirjoitti:

        kerro ihmeessä lisää kokemuksestasi, miten paraneminen lähtenyt etenemään? saitko toivotun tuloksen? Mitkä olivat lopulliset kustannuksesi? kiitos

        Paraneminen on edennyt erittäin hyvin ja tulos näyttää tähän asti tosi hyvältä, mutta eihän tässä tosiaan vielä ole mennyt kuin 2,5 viikkoa ja lopullisen tuloksenhan näkee vasta sitten paljon myöhemmin. Sanotaan nyt maltillisesti vaikka että erittäin lupaavalta näyttää!

        Tuntuu että kirurgi ymmärsi tosi hyvin sen millaista lopputulosta tällä leikkauksella hain ja osasi sen perusteella ehdottaa esim. implantin valinnassa sellaista vaihtoehtoa mitä itse en ollut kunnolla edes ottanut harkintaan - ja olen nyt hyvin tyytyväinen siihen että tähän valintaan päädyin.

        Lopullinen kustannus oli 4050€ (ilman klinikalta ostamiani liivejä olisi ollut pyöreät 4000€). Mulle tuli siis pyöreät (Natrellen) implantit, anatomisilla tuohon hintaan tulee 1000€ lisää. Klinikan nettisivuiltahan löytyvät myös hinnastot, ei niihin tule mitään muuta lisää kuin se hinnastossa mainittava 10€ toimistomaksu liivit 50€ jos ne haluaa sieltä klinikalta ostaa, mutta ne saa halutessaan ostaa itse muualtakin.

        Kuten jo aiemminkin mainitsin niin henkilökunta oli ihan mahtava. Todella mukavia ihmisiä ja hyvää hoitoa ja palvelua läpi koko homman. Kirurgi soitti 2 päivää leikkauksen jälkeen, kyseli vointia ja tarkisteli että kipulääkitys on riittävä. Viikko leikkauksen jälkeen kävin tarkistuksessa ja poistattamassa sulavien ompeleiden päät ihon pinnalta.

        Mitään ongelmia ei ole ilmennyt ja leikkaushaavatkin näyttävät todella siisteiltä. Odotin tältä paranemisvaiheelta jotain niin paljon pahempaa ja mä olen niin yllättynyt siitä kuinka implantit on lähteneet jo asettumaan paikoilleen ja leikkaushaavatkin näyttää lähinnä joltain pieniltä naarmuilta.

        Tästä tuli nyt hirveä hehkutus, mutta mä olen oikeasti erittäin tyytyväinen kaikkeen ja tietty tätä fiilistä lisää varmasti myös aika paljon se, että olen yhä niin haltioissani tästä koko jutusta kun vihdoinkin pääsin toteuttamaan sen leikkauksen ja kaikki sujui niin kivasti. :)))


    • wvertti

      Eikös ennen rintojen suurennusleikkausta tarvii käydä mammografiassa tai ultraäänessä? (korjatkaa jos olen väärässä)

      Ainakin HC:n sivuilla sanotaan että: "Mahdollisesti tarvittavat laboratoriokokeet sekä kuvantamistutkimuset eivät sisälly toimenpidehintoihin". Eli leyis, tarviko sun käydä kuvantamistukimuksissa ollenkaan ennen leikkausta vai mennäänkö niihin vaan jos on ns tarvetta?

      • leyis

        Sain kirurgilta lähetteen ultraääneen, mm. ikäni vuoksi mammografia ei kuulemma ollut tarpeellinen. Vanhemmille naisille ilmeisesti saatettaisiin antaa myös mammografialähete. Ei pyydetty myöskään labratutkimuksia, uskoisin että labralähete annetaan jos on syytä epäillä esim. jotain ongelmia veren hyytymisen suhteen tai muuta vastaavaa, itse olen täysin perusterve 26v, joten ainoa mitä käskettiin tekemään on käymään siellä ultrassa. Kävin siinä ultraäänitutkimuksessa yksityisellä lääkäriasemalla Helsingissä, maksoi muistaakseni jotain 150-170€ jos en ihan väärin muista.


      • wvertti
        leyis kirjoitti:

        Sain kirurgilta lähetteen ultraääneen, mm. ikäni vuoksi mammografia ei kuulemma ollut tarpeellinen. Vanhemmille naisille ilmeisesti saatettaisiin antaa myös mammografialähete. Ei pyydetty myöskään labratutkimuksia, uskoisin että labralähete annetaan jos on syytä epäillä esim. jotain ongelmia veren hyytymisen suhteen tai muuta vastaavaa, itse olen täysin perusterve 26v, joten ainoa mitä käskettiin tekemään on käymään siellä ultrassa. Kävin siinä ultraäänitutkimuksessa yksityisellä lääkäriasemalla Helsingissä, maksoi muistaakseni jotain 150-170€ jos en ihan väärin muista.

        leyis, jos sopii haluisin vielä kysellä sulta enemmänkin :)

        Sinulle tuli siis Natrellen pyöreät implantit, laitettiinko lihaksen alle, päälle vai puoliksi?
        Minkä kokoiset implantit sinulle laitettiin? Oliko lähtökohta mikä koko ja onko sulla joku arvio siitä minkä kokoiset niistä tulee? (oletan että ovat vielä sen verran turvonneet että ei varmaan ole vielä lopullinen koko?)

        Olen tosiaan pitkään jo miettinyt itsekin rintojen suurennusta, mutta olen varmaan vielä silti siinä ihmettely- ja kyselyvaiheessa. Ajattelin itsekin tuota Helsinki Cliniciä, kohtuulliset hinnat ja klinikka on Suomessa. Toki ajattelin että voisin käydä parissa paikassa kyselemässä ja ihmettelemässä niin löytää sitten varmasti sen itselle sopivan kirurgin. Itselleni haluan kuitenkin mahdollisimman luonnollisen näköiset rinnat, en mitään DD-kuppia tms. Lähtökohtana noin 65-70B eli ihan hirveesti tuskin voi kokoa laittaakaan.

        Yleisesti kysymys ihan kaikille, minkä kokoiset rinnat teistä on yleisesti "kivan" kokoiset?
        Toki ruumiinrakenne vaikuttaa, jos on kovin pieni, niin pienemmät on kivat jne. Eli periaatteessa tasapainoiset rinnat ruumiiseen nähden varmasti kauneimmat.


      • leyis
        wvertti kirjoitti:

        leyis, jos sopii haluisin vielä kysellä sulta enemmänkin :)

        Sinulle tuli siis Natrellen pyöreät implantit, laitettiinko lihaksen alle, päälle vai puoliksi?
        Minkä kokoiset implantit sinulle laitettiin? Oliko lähtökohta mikä koko ja onko sulla joku arvio siitä minkä kokoiset niistä tulee? (oletan että ovat vielä sen verran turvonneet että ei varmaan ole vielä lopullinen koko?)

        Olen tosiaan pitkään jo miettinyt itsekin rintojen suurennusta, mutta olen varmaan vielä silti siinä ihmettely- ja kyselyvaiheessa. Ajattelin itsekin tuota Helsinki Cliniciä, kohtuulliset hinnat ja klinikka on Suomessa. Toki ajattelin että voisin käydä parissa paikassa kyselemässä ja ihmettelemässä niin löytää sitten varmasti sen itselle sopivan kirurgin. Itselleni haluan kuitenkin mahdollisimman luonnollisen näköiset rinnat, en mitään DD-kuppia tms. Lähtökohtana noin 65-70B eli ihan hirveesti tuskin voi kokoa laittaakaan.

        Yleisesti kysymys ihan kaikille, minkä kokoiset rinnat teistä on yleisesti "kivan" kokoiset?
        Toki ruumiinrakenne vaikuttaa, jos on kovin pieni, niin pienemmät on kivat jne. Eli periaatteessa tasapainoiset rinnat ruumiiseen nähden varmasti kauneimmat.

        Lihaksen päälle ja 345cc. Lähtökohta oli joku 75B/70C, en oikein tiedä mikä oikea koko oli kun en koskaan käynyt asiantuntevassa alusasuliikkeessä itseäni mittauttamassa ennen leikkausta... :D

        Leikkauksesta on jo 6,5vko (jos nyt näin nopeasti katsottuna oikein laskin), turvotuksia ei siis ole enää yhtään ja uskoisin, että aika hyvin on nähtävissä se lopputulos nyt - vaikka se kyllä voikin ilmeisesti vielä tulevien kuukausien aikana kehittyäkin.

        Tällä hetkellä käytän 70E ja 65F -kokoisia liivejä mallista riippuen. Mutta eihän nämä nyt oikeasti miltään erityisen isoilta näytä! Sitä voisi kuvitella F-kupin olevan valtava, mutta nämä on kyllä tosi sopusuhtaiset mun kroppaan ja nämä oikeastaan näyttävät aikalailla siltä minkä aiemmin mielsin "pieneksi D:ksi". Mulla on tosin sen tyylinen vartalonmuoto, että helposti sopii isommatkin rinnat - sen takiahan sinne leikkaukseen lähdinkin kun tuntui, että ylä- ja alaosa oli niin sanotusti eri kokoa.

        Liivien löytämisen kannaltahan tämä nyt ei ole mikään hirveän helppo koko tietenkään, mutta niin uskomattomalta kuin se ehkä ulkopuolisen korvaan kuulostaa, niin voisin ihan hyvin vielä kuvitella vaihtavani muutaman vuoden päästä isompiin implantteihin, ehkä jopa johonkin 500cc paikkeille. Ei sillä, että olisin mitenkään erityisen epätyytyväinen tähän kokoon, kaipa tämä on vaan se tyypillinen tilanne, että "nälkä kasvaa syödessä"... Mutta katselen sitä asiaa sitten aikaisintaan 2-3 vuoden kuluttua.

        Mä sanon aina, että ehdottomasti kannattaa käydä useammassa paikassa konsultaatiossa! Jos ei muuta niin ainakin saa useamman eri henkilön mielipiteen ja se nimittäin helpottaa aika paljon sitä lopullista päätöstä että mikä koko ja laitetaanko lihaksen päälle/alle jne. Ja saa paljon kattavammin infoa koko toimenpiteestä kun juttelee samat jutut useamman eri ihmisen kanssa. Eikä yksi ja sama kirurgi aina ole kaikille potilaille sopiva, se riippuu tosi paljon siitä millaista "lookkia" hakee ja miten tulee sen kirurgin kanssa juttuun.

        Mulla oli myös toinen vahva kandidaattiklinikka, mikä olisi varmaan voinut olla ihan ok vaihtoehto sekin. No kait sen voi mainitakin kun täällä jo muutenkin kaikki syyttää mainostajaksi. :D Siis Karhupuistossahan on varsin kohtuulliset hinnat myös. Ja ihan hirmuisen mukavaa henkilökuntaa sielläkin, kirurgia en ole henk.koht. tavannut, mutta muutoin olen Karhupuistossa ollut asiakkaana ja sitä kautta paikka on tuttu.
        Kävin itseasiassa myös Fin-Estissa konsultaatiossa, ihan vaan mielenkiinnosta vaikken edes sitä ikinä kunnolla harkinnut vaihtoehtona. Mutta sekin oli tosi hyödyllinen käynti, koska siellä näytettiin hyviä kuvia komplikaatioista ym ja siellä oli ihan kunnon sizerit (sovitusimplantit) joiden perusteella totesin silloin että se koko saisi olla jotain 350-375cc luokkaa.
        Nämä kaikki kolme oli ilmaisia konsultaatioita, joten ei rahaakaan mennyt mitenkään "hukkaan". Olisin käynyt varmaan useammassakin paikassa, mutta kun oli kuitenkin tietty budjetti minkä rajoissa piti toimia... Vaikkei se raha saakaan olla se määrittelevä tekijä. Jos olisin kokenut ettei mikään noista vaihtoehdoista olisi ollut yhtään hyvä, niin olisin siirtänyt leikkausta eteenpäin ja säästellyt rahaa vähän tyyriimpää klinikkaa varten.

        Alunperin, joskus aikoja sitten ajattelin että haluaisin Asko Salmen leikkaavan minut, mutta nyt jälkeenpäin ajateltuna olen aika varma että AS ei olisi tehnyt sellaista tulosta kuin mitä lopulta päädyin haluamaan. Aluksi olin varma että haluan anatomiset implantit ja puhuin että "niin luonnolliset kuin mahdollista". Lopulta halusinkin sitten nimenomaan kunnolla sitä täyteläisyyttä ja pyöreyttä ja siksi päädyttiin tähän pyöreät implantit lihaksen päälle -tulokseen.

        Ja tämä teksti nyt ei enää kokonaisuudessaan oikein sovi tänne Helsinki Clinic-keskustelun alle, mutta ei voi mitään...


    • disapointiiiiid

      En ihan luota Leyis sinun olevan aito asiakas. Toisella palstalla kerrot sinulle laitetun erikokoiset implantit. Jatkaako HC Laatukirurgian viitoittamalla mainostustiellä leikkien potilasta...

      • Mainostajille banni

        Huomasin saman :) sili-infossa sille on laitettu 295 g ja suomi24llä 345 g. Lisäksi kirjoittanut ihan jokaisella palstalla harvinaisen tarkkoja selostuksia, joihin on uskottavuuden vuoksi viljellyt sanoja: muistaakseni, ymmärtääkseni, taisi olla... Tällaista se on näillä palstoilla. Joka toinen on mainostaja, joka yrittää höynäyttää asiakkaita.


      • yökukkuja
        Mainostajille banni kirjoitti:

        Huomasin saman :) sili-infossa sille on laitettu 295 g ja suomi24llä 345 g. Lisäksi kirjoittanut ihan jokaisella palstalla harvinaisen tarkkoja selostuksia, joihin on uskottavuuden vuoksi viljellyt sanoja: muistaakseni, ymmärtääkseni, taisi olla... Tällaista se on näillä palstoilla. Joka toinen on mainostaja, joka yrittää höynäyttää asiakkaita.

        Epäilin samaa jo jonkin aikaa. Täällä ei pysty luottamaan mihinkään.


      • leyis
        Mainostajille banni kirjoitti:

        Huomasin saman :) sili-infossa sille on laitettu 295 g ja suomi24llä 345 g. Lisäksi kirjoittanut ihan jokaisella palstalla harvinaisen tarkkoja selostuksia, joihin on uskottavuuden vuoksi viljellyt sanoja: muistaakseni, ymmärtääkseni, taisi olla... Tällaista se on näillä palstoilla. Joka toinen on mainostaja, joka yrittää höynäyttää asiakkaita.

        Ei ole missään vaiheessa ollut tulossa 295cc implantteja, joskus ehkä mainitsin että anatomisista implanteista olisi mahtunut vain 295cc kokoiset, joten hylkäsin sen idean ja päädyin pyöreisiin implantteihin.
        Aika aktiivisesti olen täällä ja muilla palstoilla ollut mukana, kaikki tiedot ja leikkausta edeltävät pohdinnat siis varmasti lölytyy.

        Kuten olen kertonut niin kävin useammassa paikassa konsultaatiossa, ekassa paikassa puhuttiin 375cc:stä, tokassa 375/400cc:sta ja vikassa sitten aluksi 350cc:sta. Lopulta leikkauspäivää varten oli varattu 325cc, 345cc ja 365cc ja niistä kirurgi päättyi siihen 345cc-kokoon kun annoin luvan tehdä päätöksen siellä leikkaussalissa.

        Mutta en koe, että minun tarvitsisi mitenkään puolustautua, juuri tämän takia olen katsonut parhaaksi siirtyä asiallisempien lähteiden äärelle. Eli kuten jo aiemmin olen maininnutkin, niin minut siis tavoittaa hyvin tuolta Justbreastimplants.com-foorumista jos haette ainoan suomalaisen aktiivisen Member-statuksella olevan käyttäjän Ko. foorumi on varmaan maailman kattavin keskustelufoorumi rintaimplantteihin liittyen ja se on nimenomaan tukifoorumi, täältä näkyy puuttuvan kaikki se TUKI mitä rintaleikkauspotilas kaipaa...
        JBI:n kautta saa laittaa mulle viestejä ja jos/kun pääsette siellä member-tason käyttäjäksi, niin siellä on itseasiassa omassa profiilissani ennen & jälkeen kuvanikin julkisina foorumin käyttäjille. Mutta siellä pystyy kyllä laittamaan viestiä ihan uutena käyttäjänäkin. :)

        Jos täällä kysytään kokemuksia niin on se nyt kumma että niitä ei sitten saa kirjoittaa... Mutta se on tämän Suomi24-palstan henki, valitettavasti...
        Olen yrittänyt auttaa muita ihmisiä ja tarjota sitä tukea, kertaakaan en ole arvostellut täällä ketään tai syytellyt olemattomista asioista, ikävä kyllä muut ei näköjään ole yhtä kypsiä. Ehkä täällä tosiaan pyöriikin sitten sen verran nuorempaa porukkaa, ettei oikein kyetä normaaliin kanssakäymiseen. Hylkäänpä sitten ilmeisesti tämän palstan, mutta ne ihmiset joita oikeasti kiinnostaa tämä koko rintaimplanttiaihe, niin erittäin tervetulleita ovat viestit näiden mainitsemieni väylien kautta.

        Kiitos ja kuittaus.


      • Jjttvvkkii
        leyis kirjoitti:

        Ei ole missään vaiheessa ollut tulossa 295cc implantteja, joskus ehkä mainitsin että anatomisista implanteista olisi mahtunut vain 295cc kokoiset, joten hylkäsin sen idean ja päädyin pyöreisiin implantteihin.
        Aika aktiivisesti olen täällä ja muilla palstoilla ollut mukana, kaikki tiedot ja leikkausta edeltävät pohdinnat siis varmasti lölytyy.

        Kuten olen kertonut niin kävin useammassa paikassa konsultaatiossa, ekassa paikassa puhuttiin 375cc:stä, tokassa 375/400cc:sta ja vikassa sitten aluksi 350cc:sta. Lopulta leikkauspäivää varten oli varattu 325cc, 345cc ja 365cc ja niistä kirurgi päättyi siihen 345cc-kokoon kun annoin luvan tehdä päätöksen siellä leikkaussalissa.

        Mutta en koe, että minun tarvitsisi mitenkään puolustautua, juuri tämän takia olen katsonut parhaaksi siirtyä asiallisempien lähteiden äärelle. Eli kuten jo aiemmin olen maininnutkin, niin minut siis tavoittaa hyvin tuolta Justbreastimplants.com-foorumista jos haette ainoan suomalaisen aktiivisen Member-statuksella olevan käyttäjän Ko. foorumi on varmaan maailman kattavin keskustelufoorumi rintaimplantteihin liittyen ja se on nimenomaan tukifoorumi, täältä näkyy puuttuvan kaikki se TUKI mitä rintaleikkauspotilas kaipaa...
        JBI:n kautta saa laittaa mulle viestejä ja jos/kun pääsette siellä member-tason käyttäjäksi, niin siellä on itseasiassa omassa profiilissani ennen & jälkeen kuvanikin julkisina foorumin käyttäjille. Mutta siellä pystyy kyllä laittamaan viestiä ihan uutena käyttäjänäkin. :)

        Jos täällä kysytään kokemuksia niin on se nyt kumma että niitä ei sitten saa kirjoittaa... Mutta se on tämän Suomi24-palstan henki, valitettavasti...
        Olen yrittänyt auttaa muita ihmisiä ja tarjota sitä tukea, kertaakaan en ole arvostellut täällä ketään tai syytellyt olemattomista asioista, ikävä kyllä muut ei näköjään ole yhtä kypsiä. Ehkä täällä tosiaan pyöriikin sitten sen verran nuorempaa porukkaa, ettei oikein kyetä normaaliin kanssakäymiseen. Hylkäänpä sitten ilmeisesti tämän palstan, mutta ne ihmiset joita oikeasti kiinnostaa tämä koko rintaimplanttiaihe, niin erittäin tervetulleita ovat viestit näiden mainitsemieni väylien kautta.

        Kiitos ja kuittaus.

        Jep, näkemiin vaan.Ristiriitaista olla varsinainen tietäjä ja samalla epävarma kuin aloittelija. Voit lässyttää noista foorumeista, se ei millään tavalla poista varsin todennäköistä yhteyttäsi klinikkaan jota vaivihkaa mainostelet. Enemmänkin tukee seikkaa. Mikäli sattuisit olemaan aito kirjoittelija, et menetä mitään poistumalla tältä mainospellen pilaamalta palstalta.


      • leyis

        Pistätkö linkin tuohon viittaamaasi keskusteluun... En ole ihan varma mitä tarkoitat. Olen osallistunut keskusteluihin ainakin täällä Suomi24.fissa ja silikonit.infossa tällä samalla nimimerkillä.
        Ja jos olisin mainostaja niin eikö olisi fiksumpaa vaihdella nimimerkkiä. Ja olla kertomatta kaikkia yksityiskohtia leikkauksestani. Entäs miten selität sen kun aiemmin keskustelin täällä samalla foorumilla myös kokemuksistani huulten täytön suhteen? Siellä puhuin kokemuksistani Revanesse Ultrasta Royal Beauty Academyssa. Olenko mahdollisesti kaksoisagentti? Työskentelen pimeästi sekä HC:lle että Laatukirurgialle? Ja yläpuolella vielä kehuin Karhupuistoa... Eli VOI EI, olenko kolmoisagentti?!? Tämä on SELKEÄSTI SALALIITTO. :D


      • leyis
        Jjttvvkkii kirjoitti:

        Jep, näkemiin vaan.Ristiriitaista olla varsinainen tietäjä ja samalla epävarma kuin aloittelija. Voit lässyttää noista foorumeista, se ei millään tavalla poista varsin todennäköistä yhteyttäsi klinikkaan jota vaivihkaa mainostelet. Enemmänkin tukee seikkaa. Mikäli sattuisit olemaan aito kirjoittelija, et menetä mitään poistumalla tältä mainospellen pilaamalta palstalta.

        En ole mikään tietäjä enkä ole sellaista väittänyt.... Toisin kuin monet muut täällä. Ihan perusjutuista olen keskustellut ja omista kokemuksistani kertonut.
        Ainoa mitä "mainostan" on tuo JBI, siksi että sieltä saa oikeasti tosi hyvää tietoa ja hyviä kontakteja. Ja hyvää palautetta ja tukea niiden kuvien kautta myös :) Jos vaan löytyy englanninkielentaitoa, niin toivotan tervetulleeksi ko. palstalle!


      • leyis
        Jjttvvkkii kirjoitti:

        Jep, näkemiin vaan.Ristiriitaista olla varsinainen tietäjä ja samalla epävarma kuin aloittelija. Voit lässyttää noista foorumeista, se ei millään tavalla poista varsin todennäköistä yhteyttäsi klinikkaan jota vaivihkaa mainostelet. Enemmänkin tukee seikkaa. Mikäli sattuisit olemaan aito kirjoittelija, et menetä mitään poistumalla tältä mainospellen pilaamalta palstalta.

        On ikävää, että suomalaiset eivät vaan osaa olla onnellisia toisten puolesta ja tukea toisia samassa tilanteessa olevia. Täällä tosin on kai teitä ulkopuolisia plastiikkakirurgian vastustajia niin paljon, että jos erehtyy yhtään henkilökohtaista tietoa jakamaan, niin saa vaan lokaa niskaansa. Mikä siinä on niin väärin, miten se sinua haittaa, että olen käynyt hankkimassa implantit ja olen niihin tyytyväinen? Tätä voi kukin miettiä omalla tahollaan, vastauksia en ainakaan sinulta kaipaa.


    • SoSad

      Kyseinen kirjoittaja tiesi normaalia ihmistä paremmin hematomasta ja tiesi Mehiläisen yöpymishinnan. Ei ihme, kun on heittänyt keikkaa siihenkin suuntaan.

      • leyis

        Olen käynyt rintaleikkauksessa. TOTTAKAI tiedän hematoomasta paljon. Vaikka onneksi ei omia kokemuksia ole, niin luonnollisesti fiksuna ihmisenä olen tehnyt paljon taustatutkimusta. Mielestäni on todella kyseenalaista, että naiset, varsinkin nuoret tytöt ryntäävät suinpäin näihin leikkauksiin ottamatta mitään selkoa asioista.

        Mehiläisestä mainitsin varmaan sen, että kävin siellä juuri nielurisaleikkauksessa ja niissä papereissa luki se yöpymishinta... Eikö kukaan muu muka ikinä ole ollut missään muussa leikkauksessa? Minä ainakin olen käynyt aika monessakin, vaikka ikääkin on vasta 26v...


    • wvertti

      leyis, oletko samalla nimimerkillä tuolla Justbreastimplants.com sivustolla? Koitan rekata itseni sinne, niin jos siellä olis mahdollista esim viestitellä sun kanssa? Haluan kuulla muiden kokemuksia ja ottaa asiosta kunnolla selvää ennen kuin ryhdyn mihinkään näinkin suureen ja tää foorumi on niin saastunut että alkaa mennä hermo. Käytännössä joka keskustelu jota olen lukenut, niin jotakuta kirjoittajaa on haukuttu mainostajaksi O_O
      Ja meinasin kans itse mennä ihan ensin jonnekin ilmaiseen konsultaatioon katsomaan mitä siellä sanotaan, jos kauhistun ikihyviksi niin jätän sitten homman siihen :D

    • tonttu:)

      Seuraavalla viikolla leikkaus,jee.:) Saa nähdä kummat tulee valittua 375 vai 425 alkulähtö 80b. No ensin leikkausta katsotaan vielä 3Dmallinnuksella miltä lopputulos voisi näyttää. Kaikille joulun odotusta:)

      • Piparit jo uunissa

        Mainostit 3D mallinnusta heti, kun saitte sen käyttöönne. Kiitos tiedosta!


    • tonttu:)

      No en kyllä kuulu henkilökuntaan mutta kai sitä asiakas voi hehkuttaa...:). Onko muita ketkä ois käynny hiljattain laitattaa silarit, kokemuksia?:)

      • Harhautettu

        Sorry vaan, mutta tietokoneella voi piirtää mitä tahansa, mut leikkauksen tekee ihminen. Hehkuta leikkauksen jälkeen, kun rinnat näyttää samalta kuin 3Dssä.


    • tonttu:)

      Ilmeisesti et tiedä,3D mallinuksesta mitään ei siinä kukaan piirtele mihinkää.....harhautettu.....todellakin:D

      • Pullat uunissa

        Kyllä tiedän miten tietokoneella tehty lopputulos eroaa aidosta leikkauksesta. Ei näy rutun ruttua. Rinta kasvaa kauttaaltaan symmetrisesti ja totuus onkin sitten ihan muuta. Mikäli olisit maallikko niin et kyseenalaistaisi kokemustani. Miksi otat nokkiisi? Enhän minä sinun klinikkaasi arvostele, sillä oma mallinnokseni ja leikkaukseni on jo tehty ennen kuin aloit pyyteettömästi mainostamaan 3D systeemiä.


    • tonttu:)

      Piirtämisestä oli kyse...en ole nokkiini ottanut mistään ja luulenpa että kirurgeilla on muutakin touhua ku käydä täällä kirjottelemassa. Harmi jos sinun uusi varustus ei ole sitä mitä toivoit. Olisin vain kaivannut järkevää keskustelua kokemuksista...ja en kuvittele että se mallinnos olisi täysin sama ku leikkauksen jälkeen vaan saisin jonkun käsityksen koon hahmottamisesta,isompi vai pienempi.:) Joulurauha;) kokemuksia?

    • jepajee8

      HEi hei hei, tuuthan heti kertoon miten meni! Itsellä leikkaus tammikuussa ja jännittää jo ihan liikaa! Vaikkakin tätä odotettu on jo pari vuotta jahkaillen, niin nyt tämä pari kuukautta tuntuu mahdottoman pitkältä ajalta!

      Sanoit että lähtökohta sinulla on 80B niin mihinkä lopputuloksiin kirurgi sanoi että pääset jos laitetaan 375 tai 425?

    • tonttu:)

      Terve! Joo mielelläni tulen kertoo kokemuksista.
      3dl suurentaa noin kahdenkuppikoon verran. Luulenpa et mun kohdalla päädytään 375 eli lopputulos d tai dd. Onnea kovasti tammikuulle:)

    • tonttu:)

      Tervehdys! Leikkaus ohi ja hyvin meni jännitin turhaan niin paljon koko hommaa. Aamusta oli leikkaus ja kolmen aikaa pääsin itse istumaan toki kipeetä teki mutta sairaanhoitaja toi lääkettä aina kun tarvitsi. Viiden aikoihin lähin hotelliin ja kirurgi tuli aamulla tarkastaa tilanteen ja antoi luvan lähteä kotiin. Kaikenkaikkiaan jäi hyvä fiilis henkilökunnasta ja operaatiosta. Kivut on mulla aika lieviä nyt paitsi aamulla vaikea nousta sängystä. En ota enää muutaku yöksi panacodia tulee niin pyöryttävä olo eli buranaa ja antibiottikuuri loppuun. Otin eilen sidetaitokset pois ennen suihkuun menoa ja onnekseni huomasin rintojen olevan saman muotoset ja kokoset toki aika kovat mutta tätä kirjoittaessakin ovat hyvät. Tulen myös kertomaan jos ne muuttavatkin muotoaan tässä paranemis vaiheessa ikävään suuntaan. Tosi hyvä fiilis:) olen ainakin luottavaisin mielin toiveikas....

      • Palstan mainostajat

        Omakehu haisee. Olipa taas ennätys paraneminen. Kyllä on hyvä tuo HC kun heti on ihan samanlaiset rinnat . Muualla leikattuina rinnat kun ei näytä alussa täysin symmetrisiltä ja muotokin kun on vähintään outo. Odotan kyllästyneenä selittelyjäsi mainostaja.


    • tonttu:)

      Olet varmaan kateellinen tai sitten jos sinut on jo operoitu niin ilmeisesti rintasi pilalla ja vihainen siitä. Mun rinnat vaan näyttää hyvälle...ei ne jokaisella epäonnistu ja tulen kertomaan jos näistä tisuista meinaa tullaa jotku mutaatiopallot.:) Ja luulin itsekkin että olisin kipeämpi ,tosin täysin parantunut olo ei vielä ole. Mulla oli huonetoveri Kuopiosta terveisii jos satut näille sivuille:D

      • savontyttö!

        Moro!! tonttu:)
        Mieheni tossa luki taas näitä sivuja kun itse jo menin panacodin nauttineena pehkuihin.
        Olen siis se sun huonetoveri HC:ltä! :) Mukava kuulla että sullakin kaikki hyvin ja olet tyytyväinen tulokseen jo tässä vaiheessa, sillä itse olen täysin samaa mieltä, että toi nyrpäilijä voi pitää mielipiteet ominaan. Kokemukset on aina henkilökohtaisia ja niistä on aivan turha väitellä!!
        Oikein hyvää jatkoa sinulle kaksosten kanssa;) Kirjoitellaan kuulumisia täällä välillä..? Olis kiva kuulla, miten toipumisesi etenee.

        Minut kans siis leikattiin kyseisellä klinikalla ja kaikki meni nappiin. Tyytyväinen olen, toki arki kahden pienen lapsen kanssa luo toipilaana haasteita, mutta sukulaiset ojensivat auttavan kätensä...taas:) Kyllä tämä tästä..sektionkin jälkeen olin jo viikon päästä kävelyllä... Asenne kun on kohdillaan, ni toipuu nopeamin ja tietty hyvä pohjakunto auttaa!
        Tsemppiä kaikille leikkaukseen meneville tai leikkausta miettiville:) Rauhaisaa joulunodotusta!


      • Marjatta1985
        savontyttö! kirjoitti:

        Moro!! tonttu:)
        Mieheni tossa luki taas näitä sivuja kun itse jo menin panacodin nauttineena pehkuihin.
        Olen siis se sun huonetoveri HC:ltä! :) Mukava kuulla että sullakin kaikki hyvin ja olet tyytyväinen tulokseen jo tässä vaiheessa, sillä itse olen täysin samaa mieltä, että toi nyrpäilijä voi pitää mielipiteet ominaan. Kokemukset on aina henkilökohtaisia ja niistä on aivan turha väitellä!!
        Oikein hyvää jatkoa sinulle kaksosten kanssa;) Kirjoitellaan kuulumisia täällä välillä..? Olis kiva kuulla, miten toipumisesi etenee.

        Minut kans siis leikattiin kyseisellä klinikalla ja kaikki meni nappiin. Tyytyväinen olen, toki arki kahden pienen lapsen kanssa luo toipilaana haasteita, mutta sukulaiset ojensivat auttavan kätensä...taas:) Kyllä tämä tästä..sektionkin jälkeen olin jo viikon päästä kävelyllä... Asenne kun on kohdillaan, ni toipuu nopeamin ja tietty hyvä pohjakunto auttaa!
        Tsemppiä kaikille leikkaukseen meneville tai leikkausta miettiville:) Rauhaisaa joulunodotusta!

        Eräs konsultti puhui mulle "kaksosista". Tosin Laatukirurgialla, mutta eikös sama henkilö tee ainakin hiustensiirtoja HCllä... Toivon todella, että täällä ois tavalliset ihmiset jakamassa kokemuksiaan.


      • fghj1
        Marjatta1985 kirjoitti:

        Eräs konsultti puhui mulle "kaksosista". Tosin Laatukirurgialla, mutta eikös sama henkilö tee ainakin hiustensiirtoja HCllä... Toivon todella, että täällä ois tavalliset ihmiset jakamassa kokemuksiaan.

        no just joo


      • Älytöntä!
        Marjatta1985 kirjoitti:

        Eräs konsultti puhui mulle "kaksosista". Tosin Laatukirurgialla, mutta eikös sama henkilö tee ainakin hiustensiirtoja HCllä... Toivon todella, että täällä ois tavalliset ihmiset jakamassa kokemuksiaan.

        Ei täällä kirjoita enää kukaan muu tavallinen potilas kuin ekakertalaiset ja hekin vahingossa. Kirjoittamiset loppuu kun aletaan haukkumaan mainostajaksi. Jos sitten vielä menee käyttämään samaa sanmuotoa jonka on sattunut lukemaan aiemmin, arvostelijoiden mielestä tapaus on selvä. Todellisen tiedon saanti on vaikeaa.


      • Marjatta1985
        Älytöntä! kirjoitti:

        Ei täällä kirjoita enää kukaan muu tavallinen potilas kuin ekakertalaiset ja hekin vahingossa. Kirjoittamiset loppuu kun aletaan haukkumaan mainostajaksi. Jos sitten vielä menee käyttämään samaa sanmuotoa jonka on sattunut lukemaan aiemmin, arvostelijoiden mielestä tapaus on selvä. Todellisen tiedon saanti on vaikeaa.

        Tätä palstaa pitkään seuranneena ei ole voinut olla huomaamatta, että jotkut tietyt yritysten edustajat kirjoittelee ja siksi tuo "kaksoset" särähti korvaan. Olen itse käynyt jo 3 paikassa konsussa ja edelleen etsin itselleni sopivaa ja luotettavaa paikkaa. HC on myös harkinnassa ja siksi toivonkin, ettei myös heidän henkilökuntansa esiinny palstoilla asiakkaina itseään kehuen ja muita haukkuen, kuten joillakin yrityksillä näkyy olevan tapana. Aidot leikkauksessa käyneet tuskin ottavat nokkiinsa kommenttiani vaan jatkavat kokemuksiensa jakamista. Henkilökohtaisesti kannattaisin rekisteröitymispakkoa tällä palstalla, jotta vastenmieliset mainostajat pysyisivät poissa (ehkä) ja tänne saisi kunnollista keskustelua.


      • mainostajat kuriin
        Marjatta1985 kirjoitti:

        Tätä palstaa pitkään seuranneena ei ole voinut olla huomaamatta, että jotkut tietyt yritysten edustajat kirjoittelee ja siksi tuo "kaksoset" särähti korvaan. Olen itse käynyt jo 3 paikassa konsussa ja edelleen etsin itselleni sopivaa ja luotettavaa paikkaa. HC on myös harkinnassa ja siksi toivonkin, ettei myös heidän henkilökuntansa esiinny palstoilla asiakkaina itseään kehuen ja muita haukkuen, kuten joillakin yrityksillä näkyy olevan tapana. Aidot leikkauksessa käyneet tuskin ottavat nokkiinsa kommenttiani vaan jatkavat kokemuksiensa jakamista. Henkilökohtaisesti kannattaisin rekisteröitymispakkoa tällä palstalla, jotta vastenmieliset mainostajat pysyisivät poissa (ehkä) ja tänne saisi kunnollista keskustelua.

        Tiedän että nimenomaan H.C on ahkera mainostaja!


      • Kriittisyyttä
        mainostajat kuriin kirjoitti:

        Tiedän että nimenomaan H.C on ahkera mainostaja!

        Mainostajasyytöksen saa jokainen firma vuorotellen jos siitä alkaa tulla "liikaa" positiivisia kirjoituksia.

        Järkevä leikkausta harkitseva käy konsultaatiossa useammassa paikassa. Tämä palsta ei ole paras mielipiteiden keräämiseen. Luin ennen leikkaukseen lähtöäni palstaa jossa pystyi kirjoittamaan vain hyväksytyt rekisteröidyt kirjoittajat.


      • palsta1
        Kriittisyyttä kirjoitti:

        Mainostajasyytöksen saa jokainen firma vuorotellen jos siitä alkaa tulla "liikaa" positiivisia kirjoituksia.

        Järkevä leikkausta harkitseva käy konsultaatiossa useammassa paikassa. Tämä palsta ei ole paras mielipiteiden keräämiseen. Luin ennen leikkaukseen lähtöäni palstaa jossa pystyi kirjoittamaan vain hyväksytyt rekisteröidyt kirjoittajat.

        Mistä sellaisen palstan löytää?


      • Kriittisyyttä
        palsta1 kirjoitti:

        Mistä sellaisen palstan löytää?

        Kyseinen palsta on lopetettu. Moni muukin kaipaa sitä. Uusista luotettavista en tiedä.


      • Yöperho41
        Kriittisyyttä kirjoitti:

        Kyseinen palsta on lopetettu. Moni muukin kaipaa sitä. Uusista luotettavista en tiedä.

        Kannattaa harkita meneekö vasta-alkajan leikeltäväksi. Itse kävin kyseisellä kirurgilla reilu vuosi sitten ja nyt olen vastikään ollut uudessa leikkauksessa, koska implantit jäi liian ylös eli implantin tilaa ei ollut tehty oikein. Rinnat oli ylhäältä tosi pullat,mutta nännit osoitti alaspäin. Ne ei todellakaan olleet oikeassa kohtaa. Uusi kirurgini sanoi,etten ollut ensimmäinen vastaava tapaus. Hän sanoi, että tällaiset virheet ovat yleisiä vasta-alkaja kirurgeilla. Korjausleikkaus on muutenkin aina vaikeampi kuin ensimmäinen. Toivon todellakin,että mun rinnoista tulee hyvät. Nyt turvotusta on vielä niin paljon,että huomaan niiden olevan paremmat,mutta ei ne oo vielä sellaiset kuin haluaisin.


      • PASKAAA
        Yöperho41 kirjoitti:

        Kannattaa harkita meneekö vasta-alkajan leikeltäväksi. Itse kävin kyseisellä kirurgilla reilu vuosi sitten ja nyt olen vastikään ollut uudessa leikkauksessa, koska implantit jäi liian ylös eli implantin tilaa ei ollut tehty oikein. Rinnat oli ylhäältä tosi pullat,mutta nännit osoitti alaspäin. Ne ei todellakaan olleet oikeassa kohtaa. Uusi kirurgini sanoi,etten ollut ensimmäinen vastaava tapaus. Hän sanoi, että tällaiset virheet ovat yleisiä vasta-alkaja kirurgeilla. Korjausleikkaus on muutenkin aina vaikeampi kuin ensimmäinen. Toivon todellakin,että mun rinnoista tulee hyvät. Nyt turvotusta on vielä niin paljon,että huomaan niiden olevan paremmat,mutta ei ne oo vielä sellaiset kuin haluaisin.

        Tosi monelle tapahtuu sitä, että rinnoista ei tule symmetriset eli joko liian yhdessä liian kaukana tai toinen ylempänä. Tän pystyy hieromalla korvaamaan ilman leikkausta. Ja jos kumpikaan ei ole laskeunut tarpeeksi alas voi hieroa molempia.
        Tossa video missä näytetään miten kuuluu hieroa.

        http://www.youtube.com/watch?v=AYnFo6j9AMc

        Ja vituttaa niin paljon ku täällä ei voi luottaa mihinkään mitä kukaan sanoo. Sen takia ku yritykset mainostaa on pakko vaan kokeilla ja kattoo että pilaako ainon kroppansa mitä ei ikinä koskaan saa takaisin.


    • tonttu:)

      Heissan savontyttö, kiva kuulla että sielläkin sujuu hyvin.
      Tänään en ole tarvinnut ensimmäistäkään lääkettä vaikka kylläkin sattuu sillon ku ei muista varoa käsienliikuttelua. Jaksoin käydä jo lahjaostoksillakin tietysti ukko apuna niinku ollu koko viikon lastenkin kanssa.

      HC:lla kun kävin konsussa, kirurgi oli vastaan otolla.
      Onko jollain ollut joku toinen esim.hoitaja tai vastaava? Klinikka on kuiteski aika pieni... Niin on se harmi ettei voi jakaa kokemuksia missään.....oisin itsekkin ennen leikkausta kaivannut. Mutta kaikki hyvin tähän asti ilman niitä kokemuksiakin...:)


      Vielä savontyttö,käydään vaan jakaa kuulumisia täällä,hyviä jatkoja:)

      • savontyttö!

        Hellou!
        Itsestäni tuntuu aika oudolta, että kun on leikkauksessa käynyt ja siitä sitten jonkun kanssa keskustelee, niin alkaa tulla kuittia että on joku mainostaja...En muutenkaan käyskentele millään keskustelupalstoilla ja välttelen internettiä parhaani mukaan, kun en vain voi käsittää miten kellään normi-ihisellä voi olla aikaa moiseen!

        Mieheni, joka siis illalla koneella istuu, huomasi vain että minulle oli ehkä osoitettu terveiset, niin tietenkin vastasin siinä toivossa että terveiset oli mulle.

        Itse kävin vain HC:lla konsultaatiossa, kun olin netistä tehnyt ensin vertailua..En nimittäin alkanut ravaamaan yli 400km suuntaansa aina eripaikoissa..Sitäpaitsi kun kävin HC:lla, niin en nähnyt edes tarvetta mennä muualle. Tiesin vain että rapakon toisellepuolelle en mene!
        Mulle nyt on ihan sama että kuka täällä luulee ja mitä, se on heidän oma murhe.

        Mut jeps, kuullaanhan aina välillä ja hyvää itsenäisyyspäivää tonttu:)


    • tonttu:)

      Tervehdys savontytölle ja miksikäs ei muillekkin kun yleisellä keskustelupalstalla ollaan:D

      Joko kävit haavakontrollissa, onko kaikki ok? Mulla oli viime perjantaina käynti ja tosiaan kaikki menny hyvin..on vaan niin levoton olo ku ei vielä kuiteskaa pysty ihan normi juttuja touhuu esim.kolaa lunta.tai käydä muksunkaa pulkkamäessä. Onneksi tuli valittua tämä ajankohta leikkaukselle tulee viikonloppuna kolmeviikkoo niin saan käydä joulusaunassakin.
      Mitäs sun läheiset/ne ketkä tietävät uudesta povesta ovat olleet mieltä?
      Jo nyt huomaa mulla parannusta ulkonäyssäkin kun olivat alussa kolmionmalliset sivusta katsottuna siis ei onneksi enään, ja tää vihlominen on verrattavissa siihen aikaa ku olin raskaana,eli aika kosketusarat ajoittain.
      Kuullaan:)

    • korjattu

      Janne osaa rakentaa kauniit rinnat, siitä kokemusta. Muutenkin ammatitaitoinen ja erittäin innostunut työstään. Sosiaaliset taidot ei ehkä parhaimmasta päästä, mutta loppujen lopuksi useimmat arvostavat enemmän lopputulosta. Yhteen asiaan kiinnittäisin kuitenkin huomiota, nimittäin takuuseen. Komplikaatioiden riski on aito ja pahimmillaan kallis operaatio päättyy implantin poistoon. Osa klinikoista antaa takuun, mutta HC kohdalla eivät ainakaan mainosta sellaista. Kotiin ei olla heti lähettämässä vaan mielummin pyrkivät pitämään siellä jos hiemankin suurempi operaatio. Ei ole muuten mukavaa matkustaa alueen mukulakivikaduilla leikkauksen jälkeen.

    • tonttu:)

      Heippa peppiina h! Kauanko sulla on leikkauksesta?Olen itse vasta toipumassa eli neljäviikkoo takana...muotoon ihan tyytyväinen mutta koko ois voinnu olla sittenkin suurempi vai suuruuden hulluus iskee:) Mihinkä toimenpiteisiin nyt ryhdyt,oletko tehnyt valituksen tai käynyt mitään keskustelua klinikan kanssa jos niin mitä oli mieltä?Niin ja mitä kokoa olit ja mitkä sulle laitettiin?

      • Suurennettu :)

        Minulla 2,5 viikkoa leikkauksesta ja olen jo nyt tyytyväinen vaikka vasta muutaman kuukauden- 1/2 vuoden päästä lopputulosta voi arvioida :) Mutta toki jos kokee 1/2 vuoden päästäkin vielä ettei ole tyytyväinen niin kannattaa toki reklamaatiota heittää kirurgin suuntaan :)


    • tonttu:)

      Vaikka mulla ei ollut ns.eriparitissit niin silti tuo vasemmanpuoleinen rinta on oikutellut enempi ja sanoin siitä kirurgille niin totesi että johtuu sydämen puoleisen rinnan oikuttelevankin enempi...mutta huomaan päivä päivältä oloni normaalimmaksi mikä tässä oli toivottuakin..ootan jo kovasti että löytyykö sopivia rintsikoita näille hinkeille:Dhyvää uutta vuotta kaikille rohkeille:)

      • Suurennettu

        Minullakin vasen rinta laskeutuu hitaammin kuin oikea, samoin oli ystävälläni. Odotellaan vaan rauhassa :)


    • tonttu:)

      Minulla taas ei ole laskeutumisen kanssa ollut vikaa vaan vasenrinta on ollut välillä kivuliaampi ja nukutun yön jälkeen kovempi kuin oikea. Oletko muuten ollut tyytyväinen tulokseen ja kauanko olet ollut toipilaana "suurennettu"
      ?

      • Mirvaonerva77

        Aloittelevat kirurgit eivät osaa avata lihasta tarpeeksi ja silloin saattaa käydä niin, ettei proteesi laskeudu.


      • Tä?
        Mirvaonerva77 kirjoitti:

        Aloittelevat kirurgit eivät osaa avata lihasta tarpeeksi ja silloin saattaa käydä niin, ettei proteesi laskeudu.

        Jyränki ei nyt kuitenkaan ole mikään aloittelija. . .?


    • voihan nenä

      Jos lihaksen päälle laitetaan imblantti niin ei lihasta avata lainkaan ja mulle on vain osittain laitettu lihaksen alle eikä siinäkään kuulu lihasta avata kuin aavistus..jos ei laskeudu niin johtuu jostain muusta....

    • rinnaton

      Kävin konsultaatiossa. Minulla laitetaan rintaimplantit juurikin tällä klinikalla todennäköisimmin maaliskuun alussa. Kirugi on oikein pätevän oloinen, ja minulle jäi olo ettei tarvitse huolehtia mistään ja tulen olemaan hyvissä käsissä samana päivänä kotiuttamisesta huolimatta. Asun lähellä klinikkaa ja kirugin apu on taatusti saatavilla läpi yön, joten uskon ettei minulla tule olemaan hätää. Palailen maaliskuun puolella palstalle kertomaan kuinkas sitten kävikään.

      • Aleepa86

        Etukäteen on helppo luvata vaikka mitä. Jälkikäteen ja yleensä vasta ongelmien siunaantuessa selviää totuus. Päivystääkö myös anestesialääkäri ja muu leikkaussalihenkilökunta, mikäli sinulle tulee yöllä vuoto, joka pitää tyrehdyttää uusintaleikkauksella? Aivan varmasti, joo!


      • Arvot vaa'assa

        Siis lupasiko kirurgi vastata puheluihin läpi yön ja tulla tarvittaessa klinikalle hoitamaan (myös muu henkilökunta)? Minä luotin mieluummin yksityissairaalaan jossa henkilökunta on paikalla läpi yön ja saan avuksi nappia painamalla jos tulee jotain ongelmia. Kotiutuminen seuraavana päivänä lääkärin tarkastuksen jälkeen tuntui paljon turvallisemmmalta. Eikä se yön yli sairaalassa olo maksanut mitään lisää.


      • Copypastelle

        Hei Rinnaton,ehkä oot rinnaton,mutta et kyllä mikään uskottava asiakas-kuluttaja. Et sä muuten kirjoittais samoja Copy-paste mainoksia "sun" klinikasta jokaiselle silikonipalstalle.Ei oo kauheen hienovaraista toi sun mainostaminen.


    • Latvia

      Latviassa pitää olla sairalassa ainakin kaksi vuorokautta.

    • perhonen

      Rinnaton stemppiä leikkaukseen...itse kävin loppuvuodesta ja erittäin tyytyväinen tulokseen ja olotilaan,itsetunto kummasti noussu:)

    • rinnaton

      Kyllä leikataan ihan arkena ja päiväsaikaan. Itselleni on luvattu paperilla kaikki kirurgin, anestesialääkärin ja sairaanhoitajan saamisesta paikalle yöllä komplikaatioiden ilmetessä. Kuten suomalaisilla yksityisillä klinikoilla muutenkin, eiköhän instrumenttien sterilisaatio ole ihan asiallisesti järjestetty. Kummallista panettelua täällä suomi kaksnelosella, oli sitten kyse mistä tahansa klinikasta aina sama nurina. Päiväkirurgisena rintojen suurennusta tehdään myös esimerkiksi Siluetilla. En usko toimenpiteen olevan Helsinki clinicillä sen vaarallisempi kuin sielläkään. Hyvillä mielin lähden siis implanttini laitatuttamaan.

    • jälkihoito

      Tärkeää on myös jälkihoito eli jos myöhemmin ongelmia tulee niin helppo olla yhteydessä kirurgiin. Uskon että se myös toteutuu Jannen klinikalla.

    • Yksi positiivinen

      Suomi24 on valitettavasti nukyään pelkkä panettelupalsta. Jos tänne erehtyy antamaa positiivista palautetta jostain saamastaan hoidosta, lääkäristä tai sairaalasta välittömästi leimataan firman kirjoittamaksi. Mutta jos pysyy oikealla linjalla eli panettelee edellä mainittuja on varmasti "oikea" asiakas. Tuo Jannen klinikka on varmasti ihan yhtä asiallinen kun muutkin. Hyviä paikkoja löytyy suomesta ja ulkomailta.
      Kummallisen negatiivinen asenne saa kaikki oikeat asiakkaat pois täältä ja jäljelle jää firmojen edustajat toinen toistaan morkaten!

    • Samaa mieltä

      Pitää täysin paikkansa. En usko että suomalaiset firmat harrastaa toisten mollaamista.

      • get lost

        Sinä tuskin olet se joka päättää mikä pitää paikkansa. Myöskään sinun uskomuksillasi ei ole pienintäkään painoarvoa.


    • Hyvä paikka

      Hyvä paikka ja hyvä kirurgi. Hauskoja kommentteja edellä.

      • Läpinäkyvää

        Tosi hauskoja kommentteja. Alan palvelujen tarjoajat vuoroin kehuvat itseään ja haukkuvat kilpailijoita. Välillä esiinnytään asiakkaana ja välillä asiantuntijana. Tosi hauskaa.


      • .....
        Läpinäkyvää kirjoitti:

        Tosi hauskoja kommentteja. Alan palvelujen tarjoajat vuoroin kehuvat itseään ja haukkuvat kilpailijoita. Välillä esiinnytään asiakkaana ja välillä asiantuntijana. Tosi hauskaa.

        Ja aivan puolueeton kannanotto :)


    • kaikki me

      Tai kaikki jotka täällä kirjottelee niin ei olekaan muutakun tavallisia tallaajia....eiköhän noi ammattilaiset omaa omat sivustonsa jossa mainostavat.
      Ja onhan meillä leikkauksessa käynneillä oikeus mainostaa jos on saannut hyvää hoitoa....niin ja negatiivisetkin

    • näppynaama

      Huom Henkilökohtainen mielipiteeni kirurgista. Sosiaaliset ja kirurgiset taidot nolla! Olen ollut hänen leikattavana ja tuolloin jos olisi saanut päättää niin en olisi antanut koskea pikkurilliläkään! Kovasti kyllä selittää jälkikäteen naama punaisena :) :) mutta kun se ei joskus auta. Onnea vaan kaikille toimenpiteeseen menijöille!

    • oijoi

      Hei näppynaama,miksi näin menikö operaatio pieleen vai lopputulos....päättikö joku muu puolestas mennä operoitavaksi kuulostaa oudolta jos näin on.

    • nero3
      • wew2

        mistä tiedät että johanna juuri kyseisellä klinikalla?


    • ex rinnaton

      Leikkauksesta muutama päivä. Kaikki sujui oikein hienosti, kipuja itselläni ei juurikaan ollut vaikka jännitin valtavasti etukäteen. Turvotuksen laskemista odotellessa, sillä silä itselläni sitä on valtavasti lähtökohdan oltua rinnaton.
      Pelkäsin turhaan :) kotiin oli kiva päästä lepäilemään, sillä olin levittomana jalkeilla jo vähän yli tunti leikkauksesta ! Henkilökunta klinikalla oli oli ystävällistä ja asiantuntevaa.

    • Tyytyväinen

      Moi, olin Jyrängin leikattavana 4 päivää sitten. Kaikki sujui loistavasti! Menisin koska vaan uudestaan, rinnat toki vielä turvoksissa mutta hyvältä näyttää jo nyt :) Turhaan jännitin kipuja, särkylääkettäkään en tarvinnut kolmantena päivänä kuin yöksi. Jyränki on ammattitaitoinen ja luotettava kirurgi!

    • tissitviimein

      Olisiko jollain tuoreita kokemuksia Helsinki Clinicistä, olen menossa toukokuussa konsultaatioon?

    • Nero3

      Wew2 : kysyin siltä itse Facebookissa missä oli laittanut silikonit :)

    • kiinnostunut3

      itse harkitse implanttien vaihtoa suurempiin, tämä klinkikka kuulostaa hyvältä ainankin kokemusten ja kotisivujen perusteella, kertokaas lisää kokemuksia jos jollain on, tai tietoa kuinka kauan kirurgi on tehnyt rintoja ja osaako myös vaihdot?

    • satunnainen789

      Olen käynyt ja olen tyytyväinen Janneen ja leikkaukseen.

      • Hyvää työtä !

        Janne laittoi silikonini 3 vuotta sitten ja ihanat tuli, nyt haluaisin vähän kokoa lisää ja olenkin menossa konsultaatioon niiden vaihtamiseksi.
        Jannen luona tehtiin myös huhtikuussa face lift, lääkärinä oli tuolloin Peter Lilius.
        Hyvä paikka, hyvät hoitajat ja paras lääkäri !!


    • Rintoja harkitseva

      Konsultaatiossa ainakin vakuutti mut. Mietityttää vain, koska on aika nuori, joten kokemusta ei luonnollisesti voi olla niin paljon kuin kokeneemmalla. Mutta näytti osaavansa asian ja kertoi tosi hyvin palveluista.

    • ehkätulevaasiakas

      Kyllä kiinnostaisi myös kyseinen kirurgi. Tekee ilmaisia konsultaatioita ja sinne varailenkin tässä aikaa... Saa nähdä onko kirurgilla yhtään sama näkemys kuin minulla. Finestin konsultaatio on jo takana mutta pelottaa miten siellä Tallinnassa homma hoituu. Pelkään nukutusta ylikaiken.

      • Rutiiniajaosaamista

        Asiat hoituvat Tallinnassa hyvin, monesti paremmin kuin Suomessa johtuen suuremmasta kokemuksesta.


      • Kyllä ne osaa
        Rutiiniajaosaamista kirjoitti:

        Asiat hoituvat Tallinnassa hyvin, monesti paremmin kuin Suomessa johtuen suuremmasta kokemuksesta.

        Minäkin epäilin hieman nukutusta, mutta samoin se sujui kuin Suomessakin.


    • ex rinnaton

      Minulle on nyt tehty kaksi rintojen suurennusta kyseisellä klinikalla. Ensimmäisellä kerralla noin kolmen ja puolen desin implantit, ja toisella hieman yli viisi desiä. Molemmilla kerroilla leikkaus mennyt erinomaisesti ja olen kokenut olleeni hyvissä käsissä. Hieman nyt naurattaa nämä jutut kokemattomuudesta sun muusta täällä kun tämän aiheen jostakin välistä taas kaivoin :D Tuolla tosiaan aiemmin ensimmäisestä leikkauksestani olenkin jotain kirjoitellut, vaan lisää kokoa piti saada. Ensimmäisellä ei enempää mahtunut.

    • girls35

      Laitettiin lokakuussa 375 cc ja kaikki onnistui täydellisesti ja rinnat nyt todella kauniit. Suosittelen kyseistä paikkaa

    • Tyytyväinenasiakas

      Hei,

      Ajattelin nyt antaa tuoretta palautetta rintaleikkausta suunnitteleville. Kävin pari viikkoa sitten rintojen suurennusleikkauksessa ja olen erittäin tyytyväinen kirurgiin ja paikkaan muutenkin. Suosittelen lämpimästi. Lopputulos oli parempi kuin olisin voinut kuvitellakaan ja leikkaus sujui kaikin puolin hyvin. Jälkihoito myös. Jannella oli aikaa ja kärsivällisyyttä selvittää tarkkaan mitä halusin ja yhdessä mietittiin eri vaihtoehtoja perinpohjin. Hän sai juuri käyttöönsä 3D-mallinnusohjelman joka mielestäni oli hyödyllinen implanttien kokoa valitessa koska siinä pystyy mallaamaan realistisen näköisiä kuvia itsestään eri kokoisten implanttien kanssa, mikä voi muuten olla vaikeata hahmottaa. En yleensä kirjoittele tällaisille sivustoille, mutta koska leikkaus on iso asia ja tärkeintä on valita oikea kirurgi, haluan suositella kyseistä kirurgia. Muutamia vuosia sitten kävin toisella, nimeltä mainitsemattomalla kirurgilla jota en suosittelisi missään nimessä, mutta nyt ovat suosittelut paikallaan.

      Mielenkiinnosta kävin aluksi myös konsultaatiossa fin-est:illä halpojen hintojen houkuttelemana, mutta tuntui hyvin karulta ja pelottavalta ajatus ettei ole aikaa tutustua kirurgiin joka leikkaa ja perinpohjin (ja ajan kanssa) suunnitella leikkausta yhdessä. Rintaleikkaukseen ja lopputulokseen vaikuttaa niin moni asia että tärkeintä on asiakkaan ja kirurgin yhteisymmärrys ja se että ollaan "samalla sivulla", eli että kirurgi kuuntelee ja pyrkii ymmärtämään toiveesi ja pystyy antamaan realistiset odotukset lopputuloksesta. Fin-est:in toiminta, vaikka varmasti tehokasta ja turvallista, tuntuu epäeettiseltä sen vuoksi että leikkaava kirurgi tavataan vasta juuri ennen leikkausta. Konsultaatiossa minusta otettiin kuvat ja annoin toiveeni implanttien koosta ja sijainnista. Nämä lähetettiin leikkaavalle kirurgille joka periaatteessa vahvisti "ok" tiedolla speksit ja seuraavaksi olisi ollut leikkausajan varaus. Lopputulos olisi näin ollen ollut aika juosten kustu. Jannen kanssa päädyttiin hieman eri lopputulokseen keskustelujemme kautta, ja siitä tyytyväinen.

      • Suunnitelmissa

        Moi! Kiinnostaa tuo 3D suunnittelun paikkansapitävyys. Kuinka sulla nyt kun olet toipunut? Vastaako tulos suunniteltua? olisi kiva voida luottaa noihin kuviin....


    • Freeedom

      Yhdelle hyvä valinta, toiselle huono. Onneksi on valinnanvapaus. Kunnioitetaan toistemme valintoja tämänkin asian suhteen

    • Anonyymi

      Kävin kesällä 2018 ja kaikki meni hyvin, leikkausaikani oli iltapäivällä ja illalla pääsin jo kotiin, olo oli koko ajan ihan hyvä. Rintoihin jäivät muutamaksi päiväksi dreenit joista kudosneste valui pois. Tämä oli uusintaleikkaus ja edelllisellä kerralla eri paikassa (Eiran sairaalassa) ei laitettu dreenejä mutta kyllä niitä sieti. Mietin implantin mallia ja kokoa pitkään ja Jyränki auttoi todella hyvin päätöksen teossa ja kertoi mikä on mahdollista ja mikä ei. Leikkaustulos oli niin hyvä kuin se voi lähtökohdastani olla.Toiseen rintaan on tullut jonkin verran keloidia jonka ehkä menen jossain vaiheessa poistattamaan. Olen saanut sen käsityksen, että Helsinkin Clinicillä leikataan etupäässä rintoja ja se on tietenkin etu että kirurgi on tehnyt niitä paljon.

      • Anonyymi

        Moi - jos vertaat kokemuksiasi Eiran Sairaalassa ja Helsinki Clinicilla, niin mitä sanoisit...? Mietin kumpi näistä olisi omalle kohdalleni sopiva. Kiitos :)


    • Anonyymi

      Nosto

    • Anonyymi

      Mulla on kolmen yön päästä leikkaus tuolla. Konsultaation yms perusteella ei ole kuin vain hyvää sanottavaa. Voin kirjoittaa sitten leikkauksen jälkeen lisää kokemuksista, jos jotakuta täällä vielä kiinnostaa? :)

      Oon monesti muuten miettinyt, että varmasti raskasta olla syömättä ja etenkin juomatta koko se leikkauspäivä ennen kotiutumista. Minut kuitenkin leikataan vasta iltapäivällä (klinikalle saapumisaika klo 14 ja leikkaus alkaa klo 15) ja ohjeistuksessa oli, että 6 tuntia ennen leikkausta täytyy olla syömättä ja juomatta. Voin siis onneksi aamulla ennen yhdeksää syödä aamupalan ja tankata nesteitä, niin ei käy niin raskaaksi. :D

      • Anonyymi

        Sulla leikkaus siis huomenna? Voi että, paljon tsemppiä! Mun leikkauksesta jo Ieikkauksesta jo tovi aikaa ja oon niin tyytyväinen lopputulokseen! Mutta se toipumisaika on raskas. Mutta kyllä siitä selviää! Käytkö rintojen suurennuksessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla leikkaus siis huomenna? Voi että, paljon tsemppiä! Mun leikkauksesta jo Ieikkauksesta jo tovi aikaa ja oon niin tyytyväinen lopputulokseen! Mutta se toipumisaika on raskas. Mutta kyllä siitä selviää! Käytkö rintojen suurennuksessa?

        Joo, eilen oli ja juurikin suurennus kyseessä. :) Koko henkilökunta, eli kirurgi, anestesialääkäri ja hoitajat olivat täyttä timanttia! Oli koko ajan turvallinen olo, että on osaavissa käsissä, vaikka jännitin etukäteen todella paljon. Jännitykseni liittyi lähinnä anestesiaan, mutta se oli niin hauska kokemus, että voisin mennä koska vain uusiksi.🤣 ;) Kivut ovat olleet ajoittain todella kovia, mutta se kuuluu asiaan. Klinikalla kipua hoidettiin kuitenkin hyvin ja sain myös reseptit kipulääkkeisiin. Vielä en ole rintojani nähnyt, mutta tänään illalla saan ottaa sidokset pois. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, eilen oli ja juurikin suurennus kyseessä. :) Koko henkilökunta, eli kirurgi, anestesialääkäri ja hoitajat olivat täyttä timanttia! Oli koko ajan turvallinen olo, että on osaavissa käsissä, vaikka jännitin etukäteen todella paljon. Jännitykseni liittyi lähinnä anestesiaan, mutta se oli niin hauska kokemus, että voisin mennä koska vain uusiksi.🤣 ;) Kivut ovat olleet ajoittain todella kovia, mutta se kuuluu asiaan. Klinikalla kipua hoidettiin kuitenkin hyvin ja sain myös reseptit kipulääkkeisiin. Vielä en ole rintojani nähnyt, mutta tänään illalla saan ottaa sidokset pois. :)

        Vau, mahtava homma! Mäkin jännitin sitä nukutusta ihan hirveästi! Mikä koko sulle tuli? Lihaksen alle? Älä säikähdä alun turvotusta, ulkonäkö muuttuu siitä vielä paljon. Ne ekat päivät ja yöt on hankalia, mutta kyllä se siitä sitten alkaa helpottaa, otat vaan lääkettä kunnolla. Ekan viikon jälkeen en tarvinnut enää särkylääkettä ollenkaan. Nyt leikkauksesta 5 viikkoa ja oon jo käynyt urheilemassa ym. :) Tsemppiä, kyllä se siitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vau, mahtava homma! Mäkin jännitin sitä nukutusta ihan hirveästi! Mikä koko sulle tuli? Lihaksen alle? Älä säikähdä alun turvotusta, ulkonäkö muuttuu siitä vielä paljon. Ne ekat päivät ja yöt on hankalia, mutta kyllä se siitä sitten alkaa helpottaa, otat vaan lääkettä kunnolla. Ekan viikon jälkeen en tarvinnut enää särkylääkettä ollenkaan. Nyt leikkauksesta 5 viikkoa ja oon jo käynyt urheilemassa ym. :) Tsemppiä, kyllä se siitä!

        Mulle tuli 450cc osittain lihaksen alle. Mikä itsellesi? :)

        Kivut ja pahoinvointi on ollut ajoittain kovaa, mutta ei tässä kuitenkaan vuodepotilaana ole tarvinnut olla. :) Hyvin on pystynyt hyvinä hetkinä käymään esimerkiksi kaupassa kun on ollut kantoapua mukana. Ja rauhallinen kävelyhän on hyvinkin suositeltavaa, jotta ei tulisi veritulppia. Kipulääkkeitä on kyllä pitänyt ottaa se maksimimäärä. Ja ihan by the way kaikille leikkausta suunnitteleville vinkiksi, kannattaa ostaa kotiin valmiiksi Pegorionia tms vatsaa pehmittävää lääkettä, koska vahvat kipulääkkeet aiheuttavat ummetusta.:D Itse en etukäteen tullut ajatelleeksi, eli piti tehdä sitten ylimääräinen apteekkireissu :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tuli 450cc osittain lihaksen alle. Mikä itsellesi? :)

        Kivut ja pahoinvointi on ollut ajoittain kovaa, mutta ei tässä kuitenkaan vuodepotilaana ole tarvinnut olla. :) Hyvin on pystynyt hyvinä hetkinä käymään esimerkiksi kaupassa kun on ollut kantoapua mukana. Ja rauhallinen kävelyhän on hyvinkin suositeltavaa, jotta ei tulisi veritulppia. Kipulääkkeitä on kyllä pitänyt ottaa se maksimimäärä. Ja ihan by the way kaikille leikkausta suunnitteleville vinkiksi, kannattaa ostaa kotiin valmiiksi Pegorionia tms vatsaa pehmittävää lääkettä, koska vahvat kipulääkkeet aiheuttavat ummetusta.:D Itse en etukäteen tullut ajatelleeksi, eli piti tehdä sitten ylimääräinen apteekkireissu :D

        Mulle tuli ”vaan” 290 myös osittain lihaksen alle, mutta koko on just se mitä hainkin. 😊 Joo mä luin silloin jostain tuosta ummetuksesta ja viikon taisin ummetuslääkkeitä käyttää. Niitä kyllä tosiaan kannattaa hankkia valmiiksi! Ja eka kuukausi kannattaa ottaa rauhallisesti mutta kävelyillä tosiaan hyvä käydä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tuli ”vaan” 290 myös osittain lihaksen alle, mutta koko on just se mitä hainkin. 😊 Joo mä luin silloin jostain tuosta ummetuksesta ja viikon taisin ummetuslääkkeitä käyttää. Niitä kyllä tosiaan kannattaa hankkia valmiiksi! Ja eka kuukausi kannattaa ottaa rauhallisesti mutta kävelyillä tosiaan hyvä käydä. :)

        No mutta Janne Jyränki osaa kyllä varmasti katsoa jokaiselle sopivan koon, koska kaikki kuvat mitä olen nähnyt hänen leikkaamistaan rinnoista ovat upeita. :) Itse halusin näin suuren koon (450), mutta ei nää silti oikeastaan edes näytä kovin isoilta.:) Toistaiseksi mulla ei ole edes kunnon rintavakoa, mutta saa nähdä miten nämä tästä sitten ajan kanssa muotoutuu. :) Todella tyytyväinen olen joka tapauksessa jo nyt tulokseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta Janne Jyränki osaa kyllä varmasti katsoa jokaiselle sopivan koon, koska kaikki kuvat mitä olen nähnyt hänen leikkaamistaan rinnoista ovat upeita. :) Itse halusin näin suuren koon (450), mutta ei nää silti oikeastaan edes näytä kovin isoilta.:) Toistaiseksi mulla ei ole edes kunnon rintavakoa, mutta saa nähdä miten nämä tästä sitten ajan kanssa muotoutuu. :) Todella tyytyväinen olen joka tapauksessa jo nyt tulokseen!

        Kiva kuulla! Onko pahin kipu jo helpottanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kuulla! Onko pahin kipu jo helpottanut?

        Joo on! :) Ekat kolme päivää leikkauksen jälkeen piti vedellä panacodia, mutta nyt on pärjännyt hyvin pelkällä buranalla. :) Oikeastaan kovin kipu on tällä hetkellä enää tukiliivien puristus leikkaushaavojen päällä. :D

        Maanantaina kävin haavakontrollissa ja kaikki oli ok. :) Toista haavaa on alkanut ajoittain kutisemaan, eli se lienee sen merkki, että haava on paranemaan päin.


    • Anonyymi

      Kävin Helsinki Clinicillä rintojen suurennuksessa kesän lopussa ja voin todellakin suositella paikkaa! Rinnat on tosi kauniit, symmetriset ja just hyvän kokoiset! Annoin lopulta kirurgin päättää koon ja tuli just hyvät tissit mun kroppaan. :) Hoitajat oli mukavia ja vaikka hoitajalla olisi ehkä ollut muutakin tekemistä, istui mun vieressä pari tuntia vastaamassa mun hölmöihin kysymyksiin.

    • Anonyymi

      Voin suositella Helsinki Cliniciä. Itselläni oli taustalla iso laihtuminen, jonka takia roikkuvaa ihoa leikattiin kahdessa eri operaatiossa käsivarsista ja vatsasta. Henkilökunta on paikassa tosi mukavaa. Vatsan operaatio oli isoin mutta kotiuduin sovitusti jo samana iltana dreenien kanssa. Illan aikan dreenieritys oli kuitenkin liian kovaa syntyneen hyytymän takia ja jouduin takaisin leikkauspöydälle. Komplikaation mahdollisuus ym. oli kaikki kerrottu tosi tarkkaan etukäteen, joten ei tullut yllätyksenä, että ko. operaatiossa voi niin käydä. Jyränki ei kummastakaan operaatiosta antanut epärealistista kuvaa vaan kertonut ihan suoraan, jos jostain tulee esim. isoja näkyviä arpia ja kuinka suurta muutosta on todellisuudessa odotettavissa. Sain sitä mitä menin hakemaan eli laihtumisten jälkeisten ihoroikkojen poistoa ja sain sen mistä oltiin sovittu ja mistä olin maksanut.

    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe