Olen parikymppinen nainen ja olen miettinyt kovasti mahtavatko miehet viihtyä suhteessa kanssani. Olen saanut perinteisen kasvatuksen äidiltäni eli naisen tehtävä on pitää miehestään huoli ja hyvin. Olen myös kasvatukseni kanssa samaa mieltä ja olen niin sanottu perinteinen ja ehkä hieman alistuva nainen, mutta omasta tahdostani ja pidän tätä ainoana oikeana mallina.
Minun mielestäni tehtäväni on huolehtia miehelle ruoka kotiin tullessa, ostettava miehen vaatteet ja pidettävä ne siistinä, kun mies haluaa seksiä hän sitä myös saa juuri siinä muodossa kuin haluaa, itsestään ja kodista on myös pidettävä huolta jne.
Olen siis sellainen touhukas pikkuvaimo- tyylinen vapaa-ajalla vaikken kotirouva olekaan vaan minulla on päivätyö myös. Tykkään hemmotella miehiä hieronnalla, jalkahoidolla, kylvyilly, passaamisella, leipomalla herkkuja ynnä muuta, ostelemalla pieniä yllätyksiä kuten viskiä ja olutta, leffoja, naposteltavaa jne. Tykkään myös huolehtia miehen vieraista, laittaa hänen kavereilleen pedit kuntoon, ruuat ja naposteltavat pöytään sekä tarjoilla juotavia, jotta he voivat keskittyä omiin juttuihinsa kun ovat käymässä.
Olenko outo ja kummajainen vai vieläkö perinteiselle naiselle löytyy arvostusta ja rakkautta? Toiset naiset pitävät minua idioottina ja kynnysmattona, mutten voi mitään ajatusmallilleni naisen tehtävistä ja asenteesta suhteeseen.
perinteinen nainen
35
2957
Vastaukset
- zewelle
Kyllä moni mies tykkää. Ainakin oma mieheni tuntuu arvostavan rakastavaa huolenpitoani. Vaikka joku saattaisi älähtää tällaisesta toimintamallista, mutta mitä toisten mielipiteillä on väliä, jos itse tekee sen omasta halusta ja on onnellinen. Minä ainakin pidän huolta miehestäni rakkaudesta, enkä velvollisuudesta.
- sdfsdfs
Hyvässä parisuhteessa ajatellaan aina enemmän toisen hyvinvointia kuin omaansa. Jos molemmat tekevät näin, niin hyvin menee.
Sinun asenteesi on ainakin siinä hyvä, että todellakin moni mies nauttisi seurastasi. Mutta sinun pitää löytää itsellesi sellainen mies, joka ei väärinkäytä tuota haluasi miellyttää miestä.
Eli etsi mies, joka on valmis tekemään sen mitä sinä haluat mieheltä. Olkoon se sitten vaikka se työnteko ja elatus tai älykäs keskustelu. Mitä vain tarvitsetkaan ollaksesi itse onnellinen.
Mutta ei sinun tarvitse yhtään hävetä asennettasi. Tuo on aivan tervettä ja moni mies ottaisi sinut riemuiten vaimokseen jota vaalia.- ********
Hyvässä parisuhteessa ollaan tasavertaisia ei suinkaan toinen palvelija ja toinen jotain muuta. Hyvä'ä parisuhdetta ei ole jos ei osaa ajatella myös itseään, toisen hyvinvoinnin jos laittaa omansa edelle, on lopputulos katkera ihminen.
Jos minulla olisi vaimo...
No joillekin sopisi mutta minä en kaipaisi ylenpalttista palvomista. Myös minä haluaisin osallistua oman kodin laittoon vaimon rinnalla.
Jos vaimolleni tulisi vieraita, tekisin mielelläni heille kahvit, jolloin vaimoni voisi senkin ajan seurustella vieraittensa kanssa.
Minun se kuuluu hemmotella ja hieroa tulevaa vaimoa, harjata hiuksia, hieroa jalkoja. rapsuttaa ja silittää. Mutta kai olenkin kummajainen.- akallinenukko
Kuinkahan pitkään nuo hieromiset ja harjaamiset jatkuisivat häiden jälkeen?
Jos olet noin hyvä niin miksi sinulla ei ole sitä vaimoa?
- parikymppisen äiti
Ei kai tuossa mitään pahaakaan ole, kunhan otat sellaisen miehen, joka antaa myös takaisin ja hemmottelee sinuakin. Katso myös, ettei ne kaverit ole hänelle ensisijalla, vaan sinä. Noh, ja katso nyt kuitenkin mitä itse haluat seksiltä, elämäsi tulee olemaan pitkä rupeama, jos et yhtään pidä itsesi puolia.... Ettei käy niin, että se passaaminen ja paapominen yksipuolisesti on ruvennut jossain vaiheessa hatuttamaan ja sitten on yksi keski-ikäinen eronnut vaimoihminen taas vapaana.
- MyösIhanainen
Uskaltaisin sanoa että tuo on parikymppisen haavemaailmaa,Tuskin pitkässä parisuhteessa olet vielä ollut.
Ajatus on "ihan kiva" mutta sanon että pelkkää fantasiointia.Itse olen ollut saman miehen kanssa parisuhteessa lähes 30v ja tiedän jo elämän tosiasiat,enkä sano että emme olisi onnellisia.
Nämä satutarinat voisi jättää kertomatta mutta onnea kuitenkin yritykselle-en tyrmää:) - Wandering...
Mulle kyllä tuollainen nainen kelpaisi enemmän kuin hyvin.
Olen myös sellainen mies, joka asettaa kumppaninsa jalustalle, mutta edellytän, että minua kohdellaan kanssa samalla lailla.
Tärkeintä on rakastaa ja tulla rakastetuksi sellaisena kun on. - 18+19
Aloitusviestin täytyy olla provo (jonka ponttia en tosin tajua) tai sitten kysyjä on hieman yksinkertainen. Tosin näitähän tällä palstalla löytyy, jotka kertovat olevansa täydellisiä ja miettivät onko se hyvä vai huono asia.
Mutta joo, olet ilmeisesti aika täydellinen nainen. 99% miehistä pitää tuollaista suhtautumista ihanteena ja kammoaa sellaista feminististä power playta ja jatkuvaa vastakkainasettelua. Niin että siitä voi päätellä mahtaisivatko miehet viihtyä suhteessa kanssasi.- vaimokkeeksi
Ei ole provo enkä ole yksinkertainen, kun olen asiaa ihan oikeasti miettinyt... Miksi sitten hyviä miehiä on suhteessa koppavien kalkkunoiden kanssa, jos 99 prossaa haluaisi tätä!
- 1+3
vaimokkeeksi kirjoitti:
Ei ole provo enkä ole yksinkertainen, kun olen asiaa ihan oikeasti miettinyt... Miksi sitten hyviä miehiä on suhteessa koppavien kalkkunoiden kanssa, jos 99 prossaa haluaisi tätä!
Koska teikäläisiä ei riitä kuin pienelle murto-osalle miehistä. Vrt. miksi miehiä seurustelee myös muiden kuin Miss Suomi -finalistien kanssa?
- Wandering...
Meitä miehiä on moneen junaan. Jotkut haluavat mahdollisimman hankalasti lähestyttävän muijan varmaankin siksi, että haluavat metsästää. Sitähän me miehet olemme. Metsästäjiä. En todellakaan pidä sinua minään helppona naisena sanan huonossa merkityksessä, vaan ehkä jotkut kokevat että kiltteydessä ei ole haastetta.
Itse olen sen verran pakastearkkuja kyntänyt, että nyt oikeasti sais tulla juuri tuollainen vaimomateriaalia oleva nainen tulla vastaan.
Satutko muuten asumaan missä päin?;)- vaimokkeeksi
Metsästäjä-keräilijöitä osa... :D Ja Lapin tyttöjä by the way... ;)
- Wandering...
Niinpä niin... Itse huitelen täällä keskisessä Suomessa. Ilmankin emme kohtaa:)
Onhan meil tietty ikäeroakin. Itse huitelen lähemmäs kolmissakymmenissä. Pitäis kyllä tuollainen nainen pyydystää suopungillani;)- vaimokkeeksi
No ehkä enempi ongelmana sijainti kuin ikä. Tuskin minun seurassani kovin nuoret pojat viihtyy. Kaipaavat sitä jännitystä...
- 436457
Olet outo kummajainen kieltämättä, mutta hyvällä tavalla. Eiköhän ottajia löydy jonoksi asti. Älä kuitenkaan ota mitään narsistia. Miehen pitää kuitenkin kunnioittaa naista, vaikka nainen nauttisikin tuollaisesta roolista.
- vaimokkeeksi
Kiitos. Ottajia odotellessa... ;)
- PPPPPPPP
Kyllä määkin tein tota, mutta en enään viimeseen 2 v kun mies on kylmä ja ei anna läheisyyttä ym.. Käyn sit muualta hakeen sitä:p
- jhvg,lj
Aloin miettiä tuota "perinteisyyttä". Perinteitä kun on ilmeisestikin monenlaisia, myös minut on äiti kasvattanut mutta vähän toisin, tai sanotaanko että vielä vähän lisää ulottuvuuksia. Useinhan tuohon pakettiin lisätään nimittäin se kaikki mitä miehen kuuluu puolestaan huolehtia. Meillä taas jo erittäin monessa polvessa ollaan melkoisia moniosaajia ja se on ihan luonnollista. Pakkohan se on hallita monenmoista jo mummon nuoruudesta alkaen kun mies on savotoissa monta viikkoa jne. Tosin ei kotityömme ja taitomme ja kiinnostuksen kohteemme ole mikään julistus eikä mitään nykyajan hapatusta eikä edes hämmästelyn aihe, vaan ihan luonnollista ja perinteikästä meille, sekä käytännöllisyyden sanelemaa. Jotkut muut asiasta kyllä hyppii seinille niinkuin olisi jostain kovinkin erikoisesta kyse.
Sama pätee vähän sinunkin mainitsemiisi seikkoihin. Kun lukee vähän tarkemmin niin melkoinen osa luettelemistasi asioista kuuluu kyllä naisihmisistä ihan valtaosan ohjelmanumeroihin ilman että asiasta kovin suuurta meteliä pidetään. Ainakin sinua kymmenen vuotta vanhempien keskuudessa, en sitten tiedä mille mallille naisten yleisimmät harrastukset ovat kymmenessä vuodessa ehtineet jos pidät itseäsi kovin erikoisena. Kyllä valtaosa naisista haluaa pitää kotinsa ja itsensä kunnossa, ja eritoten jos vieraita tulee, haluaa tarjota ruokaa tai kahvit vieraille ja naposteltavat, laittaa ne peditkin. Kukas sitten, vieraatko sinne keittiöön muka yleensä laitetaan ja liinavaatekaappeja kaivelemaan? Hemmottelu tulee jokaiselta luonnostaan joka toisesta tykkää, hyväähän sitä haluaa silloin toiselle tehdä. Ja fiksut ymmärtävät että liittoa pitää hoitaa ja huomioida toista myös niinä ajanjaksoina kun ei niin huvittaisikaan. Vaatehuolto lankeaa useinmiten naisille koska he sen parhaiten hallitsevat ja köriläisissämme on yhäkin paljon yksilöitä jotka eivät tunnu oikein itse välittävän minkälaisissa rytkyissä kulkevat.
Ainoa mikä noissa mainitsemissasi asioissa on erilaista kuin muilla on alistuneisuus. Me muut emme näe mitään syytä olla mitenkään erityisesti alisteisessa asemassa varsinkaan jos ja kun hoidamme tonttimme kunnialla yhteisessä yrityksessä nimeltä perhe. Ellet nyt sitten tarkoita ja kuvittele että kaikki mitä ikinä teet kenenkään muun kuin itsesi hyväksi on yhtäkuin alistumista. - kysymys...
monenko kanssa olet seurustellut? monenko kumppanin kanssa olet asunut yhdessä? mikäli et ole asunut yhdessä kenenkään kanssa ei ole realistista tulla kertomaan millainen avopuoliso/aviopuoliso tulet olemaan.
- JN
Minäkin olen "perinteinen" nainen. Jo pienestä asti siivosin,laitoin tiskit,pyykkäsin.Yksinkertaisesti pidin kotitöistä,en ymmärtänyt samanikäisiä,jotka kitisivät,kun pitää siivota huone ym.
Nykyään olen naimisissa ja hoidan kaikki kodin työt ja sillä aikaa mies pyörittää yritystä ja tuo leivän pöytään. Muutenkin ole nopea hoksaamaan mitä toinen tarvitsee,ennenkuin hän edes tajuaa mitä tarvitsee :D - 313231
Olen mies ja itse myös parikymppinen.Minulle sinunlaisesi olisi unelmien täyttymys. Minulle on myös kotoa tullut malli joka kertoo mitkä ovat naisten ja mitkä miesten töitä. Arvostan perinteistä perhekäsitystä suuresti ja olen samaa mieltä että nykyään se ei tunnu olevan muotia. Vaikka olen kyllä sitä mieltä ettei sinun kuulu mitenkään alistua vaan hankkia mies joka myös tekisi asioita sinun puolestasi. Minusta avioliittoon kuuluu vastavuoroisuus eli palvellaan toinen toista mutta ehkä vaan hieman eri tavalla. Ja kyllä minusta miehen pitäisi myös antaa sinulle hellyyttä eikä vain päinvastoin. Haluaisin itse kovasti löytää naisen jolla olisi terve itsetunto mutta joka toteuttaa naiseuttaan perinteiseen tyyliin.
- fair play
meilläkin menee noin ilman sen suurempaa metelin pitämistä. Mutta en ole alistunut miehen palvelija, välillä olen jopa hankala vastarannan kiiski, hui! Teen oman osani (eli kotityöt), koska mieheni tekee raskaammat esim. puutyöt johon minun voimani eivät riittäisi.
Ja hellyyttä jaetaan puoli ja toisin, en tunne sitä velvollisuudekseni (esim. antaa kun mies haluaa), vaan molemminpuolisen huolenpidon seurauksena yleensä kyllä haluan itsekin aktiivisesti.
Mieheni haluaa olla minun kanssani luonteeni/persoonani takia, ei siksi että olisin hänen palvelijansa. Teen osani, hän omansa. - aikuinenimmeinen
Olet todellakin outo kummajainen, ehkä läheisriippuvainen siihen päälle. Kai tajuat että tuo sinun tekstisi, kertoo siitä, että haluat miehen uhraamalla itsesi kokonaan. Itse käyn vuorotöissä ja mies käy 8-16 töissä, kuvitteletko että ruoka on tehty kun ukko tulee töistä, ei todellakaan ole. Ja joo, silloin kun ukolle tulee kavereita, en ala passaamaan, pärjätköön keskenään, minä en mikään piika. Joo en ole mikään pikkuvaimo, koskaan ollutkaan, eikä minusta tule. Olen näet kotonani oppinut sen, että miehet osaa itsekin tehdä, jopa siivota, vanhempani olivat kumpikin vuorotöissä, joten se teki kumpi oli kotona.
Ja joo, aikuinen mies osaa ostaa vaatteensa ihan itse, enkä todellakaan sellaiseen mieheen ole vielä törmännyt joka haluaa toisten hakevan itselleen vaatteetkin. Vaatteet on jokaisen henkilökohtainen asia, jopa lapsilta olen alle kouluikäisenä kysynyt "kumman haluaa", eli ovat saaneet päättää itse, mikä miellyttää.
Missä välissä itsestäsi pitäisit huolen ? Et missään. Kymmenen vuoden päästä olet todella katkera ja vanhentunut 30-vuotta. Onnee vaan.- OHÖPUI9
Joo. Ja joo. Joo. WTF?
- Kunnon mieggonen
En tiedä onko tuo nyt mikään perinteisen naisen malli... Mielestäni aikalailla alistuvan naisen malli, jota mies tykkää sovinistisesti pompotella... Minä olen mies ja minua ei todellakaan tarvitse sen takia hemmotella ja paapoa, osaan itsekin ;) tottakai päivittäiset rakkauden- ja huomionosoitukset kuuluvat onnelliseen parisuhteeseen ja MOLEMMAT tekevät toisilleen vastapalveluksia...
Esimerkiksi jos kaverini vaimo alkaisi paasaamaan tekemällä petejä ja kantamalla kaljaa nokkamme eteen pitäisin sitä ERITTÄIN huvittavana, jopa typeryytenä! :D - ...
Minusta se kuuluu hyviin käytöstapoihin,että laittaa vieraille esim pedit valmiiksi. Joitakin ei näköjään ole osattu kasvattaa ja ajattelemaan omaa napaansa pidemmälle.
- :)
ei nyt tainnut ihan siitä olla kyse niinkuin itsekin hyvin ymmärrät. Älä nyt provoa vaikka tulee muutakin kommenttia, kuin odottamiasi kehuja miehiltä.
- mikä jottei.
Niin no..Ex:äni oli juuri tuollainen..ja nyt kolmenvuoden jälkeen hän on myös kohta myös taas tulevani..Jos et ehdi ensin...
Mutta kyllä tuo kohdallamme kaatuu viinaan
siitä en välitä ja tuo noin...Kyllä näkisin, että ihan onnelisen ja pitkän liiton siemenet on äitisi kylvänyt, mutta tämä omasta kokemuksesta...
Ja kyllähän se saluunan ovi heiluu molempiin suuntiin,
eipä muo tuollaisen jälkeen tarvi pyytää auto remppoja tekemään tai korjaamaan milloin mitäkin, tahi tuomaan massia yhteiseen lippaaseen etc.
Tuo toimii noin todella hyvin...Ainakin kohdallani...
Saat vaan sit olla kohtalaisen näköinen, etten palais ex:än luokse takas.
mut ole huoleti kaikki on ok ja hyvin - vaimokkeeksi
Niitä vastauksia, olen siis tää aloittaja: olen seurustellut ja poikaystävieni (ikä 18-20) mielestä olen ollut tylsä ja he ovat kaivanneet ilmeisesti jotain jääprinsessaa itselleen. Siispä olen antanut seukkailuiden olla jo jonkin tovin.
En ole provo, en ole läheisriippuvainen, enkä alistu nämä jutut ovat osa persoonani ja kasvatusta, tulevat luonnostaan. Ja kyllä mielestäni on myös miesten töitä, sillä en aio vaihdella öljyjä autoista tai hakata halkoja.
Ja miesten kehuja en ole ollut missään vaiheessa vailla vaan olin vaan kiinnostunut siitä, jäänkö loppuiäksi yksin vai osataanko kaltaistani naista arvostaa vielä nykyisin. En aio muuttua kuitenkaan miksikään feministitiukkikseksi joka vaatii miestä tiskaamaan ja pihtailee saadakseen tahtonsa läpi. Uskon vahvasti siihen, että olemalla hyvä vaimoke saa kyllä huomion ja hellyyden koska sen on ANSAINNUT inhoan nykynaisia, jotka vaan käsi ojossa odottavat romantiikkaa olemalla täysiä k*sipäitä ihanille miehilleen, tämä siis havaintona kaveripiiristä.
Että sellaista.. :)- vaimokkeeksi
Ai niin unohtui: seurustelun yhteydessä on siis vietetty aikaa saman katon alla ja ihan virallisesti avoliitossakin olen elänyt.
- Hiukan kokeneempi na
Ei hellyyttä ja romantiikkaa ansaita kotitöitä tekemällä! Tai jos näin on niin molempien pitää tehdä niitä ansaitakseen hellyyttä ja romantiikkaa. Kotityöt kuuluvat molemmille, ellei toinen ole ihan puhdas kotifrouva, lapseton sellainen.
"Miesten töitä" ei juurikaan nykymaailmassa ole. Harvan tarvitsee hakata halkoja, auton huollot hoidetaan ammattilaisilla. Ja vaikka nuo tekisikin, niin miesten hommia on ihan liian vähän, jotta hommat menisivät tasapuolisesti.
Ei siinä mitään, jos tykkää olla alistettu. Siinä vain on aika suuri vaara päätyä katkeroituneeksi ihmiseksi. Sinunkaltaisesi kun vetävät magneetin lailla puoleensa narsisteja ja patalaiskoja miehenkuvatuksia. Hyvässä lykyssä (tai pikemminkin pahassa) käyt töissä, hoidat lapset, teet kaikki kotityöt, kun miehesi makaa röhnöttää ja valittaa kun et kiillottanut tiskipöytää tarpeeksi kirkkaaksi ja kaljaa oli yksi liian vähän. Käyt lasten kanssa uudestaan ruokakaupassa, kun lapsia ei voi jättää miehen hoitoon edes siksi aikaa.
Olet nuori, ja ehdit vielä huomaamaan, mistä se onni oikeasti tulee. Kun löydät ensimmäisen miehen, älä ihan heti ala lisääntyä. Tulevien lastesi puolesta pyydän. Katso ensin useampi vuosi, miten yhteiselämä lähtee sujumaan ja kyllästytkö olemaan alistunut passaaja. Lasten elämää on tuhra harhaluulojen vuoksi pilata, näitä on ihan tarpeeksi jo tässä maailmassa.
Omasta kokemuksesta voin kertoa että tasa-arvoinen kotitöiden teko ja molempien arvostus on onnellisen parisuhteen perusta. Molemmat saavat levätä, molemmat hoitavat osan kotitöistä. Jos tiskaamisesta tulee kiistaa, niin sitten jaetaan tiskivuorot. Tai ostetaan tiskikone. ;) Viimeistään kun lapsia tulee, osaat arvostaa sitä että mieskin tekee kotitöitä. Taakka naiselle kasvaa ihan liian suureksi, jos miehen ei tarvitse muuta kuin käydä töissä ja sitten tulla valmiiseen pöytään, viikonloputkin täysin vapaita kotitöistä.
Seksi on vastavuoroista, mieltymyksistä keskustellaan ja niitä toteutetaan sen mukaan kuin kummastakin hyvältä tuntuu. Seksi ei ole vain miehen palvelua. Suurin osa miehistä haluaa naisen nauttivan ja nauttii siitä naisensa tyydyttämisestä. Tässäkin asiassa olet vielä nuori, on ihan ymmärrettävää että oma nautintosi ei ole vielä löytynyt. Tuossa vaiheessa moni vielä keskittyykin vain miehen miellyttämiseen, mutta suosittelen heittäytymistä nauttimaan, silloin se seksikään ei ole suorittamista vaan nautiskelua. Ja sen huomaa toinenkin osapuoli. ;)
- Paljastelija....
Olet mies ja kirjoittanut tämäntyylisiä aloituksia jo useita näille samoille palstoille. Tyyli ja sisältö paljastavat.
- alkukantainen
ihana nainen olet varmasti.
- Isomiäs
Toivottavasti oikeasti nautit tuosta roolista nimittäin se kostautuu myöhemmin miehelle jos se on vain toisen miellyttämistä. Tärkeintä on miehellekkin että se mitä teet on sitä mitä haluat. Kaikki tykkää hemmottelusta kun se on vilpitöntä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803