Yamaha klassinen nailonkielinen kitara, viritys ei pidä, koneistossa jotain ongelmaa. "Viritystapit" tai miksi noita mekanismeja kutsutaankaan, eivät oikein pidä vaan osa kielistä "luistaa" viritystapin alta ja viritys laskee normaalia paljon nopeammin.
Missä Hgissä kitaraa voisi laadukkaasti mutta kohtuuhinnalla huollattaa?
Helsingissä klassisen kitaran luotettava huolto?
3
387
Vastaukset
- Soittaja+3j0e9jåjf
Liikanen Musical Instruments
Kirvesmiehenkatu 10 B
00880 Helsinki
Finland
Phone: 358 9 7554642
Fax: 358 9 72732801
Verstasmyymälämme aukioloajat:
Ma - Pe: 8.00-17.00
La: 9.00-15.00
Lisätietoja saat myös:
[email protected]
kts. sivusto http://www.liikanenguitars.com/fi/Yhteystiedot.php
Luulis että tuolta voi apuja löytyä myös Yamahan klassisen viritystappeihin.
PS. Mä kyllä vähän epäilen ettei vika ole viritystapeissa vaan kenties nyt jostain muusta kuten tavasta laittaa ne kielet kiinni, yleensä ja todella harvoin viritystapeista on vire kiinni eli yleensä luistaminen johtuu joko väärästä tavasta laittaa, tai vaikkapa vanhoista kielistä jotka eivät enää virettään pidä.
Muita paikkoja on vaikkapa kitarapaja ja miksei musafasun liike josta selviää mikä liike heillä huoltaa Yammun klasarit.- Ruusupuu
Tuossa tuo vinkki: "Käytä samaa kielisettiä, mille kitarasi on säädetty (paksuus ja myös kielimerkki täytyy olla samat), jos et halua säätää/säädättää kitaraasi uudelle kielisetille."
http://www.kitarahuolto.com/hoida.html
- Ruusupuu
Kiitos upeasta vastauksestasi! :) Tuo vaikuttaa tosiaan asiantuntevalta ja luotettavalta liikkeeltä, kun on selvästi erikoistunut klassisiin kitaroihin!
Luin illalla yhdeltä nettisivulta ja sieltä ymmärsin, että kieliäkin olisi eri paksuisia!
Olen vielä niin alussa ja amatööri, etten ollut tuollaista kuullut. Jutussa kerrottiin, että jos kielet ovat eri paksuiset, kuin mille kitara on alunperin säädetty, voi tulla ongelmia.
Lisäksi kielisettini on ollut noin 10 vuotta käyttämättä paketissa, en tiedä onko noissa jotain "parasta ennen" tai kuoleutumisaikaa tai hapettumisaikaa?
Lisäksi voi olla myös se, etten ole osannut ihan oikein niitä kiinnittää. Eli vaihtoehtoja on.
Vikaa pelkään vain siksi, että ystäväni "vaati" kitaraa lainaksi, kun en sillä itse soittanut ja oli vuoden poissa. Pelkoni on, ettei soitintani kohdeltu yhtä varovaisesti ja hyvin, kuin mitä itse olen sitä kovassa kotelossaan säilyttänyt.
Kiitos vastauksestasi tosi paljon! :)
Yritän tulla kertomaan, kunhan saan asiaa kuntoon, mutta voi mennä kesäänkin asti. Nyt lumilla tuskin jaksan lähteä tuonne vielä kahlaamaan, kun ei ole autoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j613620Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all492394Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔612054Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?3911782- 811402
- 681366
- 721234
- 681100
Helena Ahti-Hallberg laukoo suorat sanat - Tämä voi olla ongelma uudella TTK kaudella: "Jos on..."
Helena Ahti-Hallberg - tuo upea ja vaativa TTK-tuomari! Tanssii Tähtien Kanssa suosikkiohjelma starttaa syksyn iloksi ja211054- 281035