Helsingissä klassisen kitaran luotettava huolto?

ruusupuu

Yamaha klassinen nailonkielinen kitara, viritys ei pidä, koneistossa jotain ongelmaa. "Viritystapit" tai miksi noita mekanismeja kutsutaankaan, eivät oikein pidä vaan osa kielistä "luistaa" viritystapin alta ja viritys laskee normaalia paljon nopeammin.

Missä Hgissä kitaraa voisi laadukkaasti mutta kohtuuhinnalla huollattaa?

3

432

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soittaja+3j0e9jåjf

Liikanen Musical Instruments

Kirvesmiehenkatu 10 B

00880 Helsinki

Finland

Phone: 358 9 7554642

Fax: 358 9 72732801

Verstasmyymälämme aukioloajat:

Ma - Pe: 8.00-17.00

La: 9.00-15.00

Lisätietoja saat myös:

[email protected]

kts. sivusto http://www.liikanenguitars.com/fi/Yhteystiedot.php

Luulis että tuolta voi apuja löytyä myös Yamahan klassisen viritystappeihin.

PS. Mä kyllä vähän epäilen ettei vika ole viritystapeissa vaan kenties nyt jostain muusta kuten tavasta laittaa ne kielet kiinni, yleensä ja todella harvoin viritystapeista on vire kiinni eli yleensä luistaminen johtuu joko väärästä tavasta laittaa, tai vaikkapa vanhoista kielistä jotka eivät enää virettään pidä.

Muita paikkoja on vaikkapa kitarapaja ja miksei musafasun liike josta selviää mikä liike heillä huoltaa Yammun klasarit.

• Ruusupuu

Tuossa tuo vinkki: "Käytä samaa kielisettiä, mille kitarasi on säädetty (paksuus ja myös kielimerkki täytyy olla samat), jos et halua säätää/säädättää kitaraasi uudelle kielisetille."

http://www.kitarahuolto.com/hoida.html

• Ruusupuu

Kiitos upeasta vastauksestasi! :) Tuo vaikuttaa tosiaan asiantuntevalta ja luotettavalta liikkeeltä, kun on selvästi erikoistunut klassisiin kitaroihin!

Luin illalla yhdeltä nettisivulta ja sieltä ymmärsin, että kieliäkin olisi eri paksuisia!

Olen vielä niin alussa ja amatööri, etten ollut tuollaista kuullut. Jutussa kerrottiin, että jos kielet ovat eri paksuiset, kuin mille kitara on alunperin säädetty, voi tulla ongelmia.

Lisäksi kielisettini on ollut noin 10 vuotta käyttämättä paketissa, en tiedä onko noissa jotain "parasta ennen" tai kuoleutumisaikaa tai hapettumisaikaa?

Lisäksi voi olla myös se, etten ole osannut ihan oikein niitä kiinnittää. Eli vaihtoehtoja on.

Vikaa pelkään vain siksi, että ystäväni "vaati" kitaraa lainaksi, kun en sillä itse soittanut ja oli vuoden poissa. Pelkoni on, ettei soitintani kohdeltu yhtä varovaisesti ja hyvin, kuin mitä itse olen sitä kovassa kotelossaan säilyttänyt.

Kiitos vastauksestasi tosi paljon! :)

Yritän tulla kertomaan, kunhan saan asiaa kuntoon, mutta voi mennä kesäänkin asti. Nyt lumilla tuskin jaksan lähteä tuonne vielä kahlaamaan, kun ei ole autoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      38
      2221
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      56
      716
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      41
      701
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      71
      532
    5. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      62
      502
    6. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      42
      500
    7. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      45
      500
    8. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      487
    9. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      15
      480
    10. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      479
    Aihe