Voisiko aloitteleva karppaaja saada vastauksia kysymyksiinsä?

Innokas karppaaja

Hei!Olen aloitteleva karppaaja ja tutustunut vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Onko päivän suositus siis 20g hiilihydraattia? Tuohan tulee nopeasti täyteen.. Mitä te oikein syötte? Onko olemassa ruoka-aineita, mitkä ovat täysin hiilihydraatittomia(tonnikalan lisäksi)? Entä vihannes puoli, onko esim. salaatissa ja tomaatissa reilusti hiilihydraatteja, kuinka paljon salaattia ja tomaattia saisi päivässä syödä? Entäs maapähkinät, tulisiko niitä syödä lainkaan? Ja vielä jogurtti, olen kaupassa yrittänyt etsiskellä mahdollisimman vähähiilihydraattisia jogurtteja, mutta en ole oikein löytänyt mitään sopivaa. Tiedättekö jogurtteja, jotka sopivat karppaajalle?

Kiitän vastauksista!:)

108

10293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Innokas karppaaja

Neuvoja?

• innokas larppaaja

Ei tipu!!!

• Liana

Et taida olla "tutustunut" vielä vähähiilihydraattiseen ruokavalioon? Koska neuvottavaa olisi todella paljon, ei tässä ole mahdollisuutta siihen. Kannattaa tutustua asiaan vaikkapa täällä
        http://karppaus.info/forum/viewforum.php?f=13
        ja googlaamalla lisää keskustelusivustoja. Tämä foorumi ei ole oikein asiallinen, vaan lähinnä kiistelyä VHH-ruokavaliota vastaan.

Myös tässä infoa http://www.foorumi.info/hiilaritietoiset/viewforum.php?f=31

Aivan lyhyesti voin kertoa, että VHH tarkoittaa vähähiilihydraattista, eli syömme hitaasti veren sokerin nostavia hiilihydraatteja, ei lainkaan nopeita. Itse syön varmaan 100-150g päivässä, en koskaan mittaa tai laske. Mutta EN SYÖ perunaa, viljoja, sokereita ja välttelen myös teollista ruokaa. Näiden hiilihydraattien sijaan lisäämme hieman rasvan määrää, se pitää nälän poissa pitkään ja antaa energiaa.

Syön kanaa, kalaa, lihaa, kananmunia ja niiden kanssa höyrytettyjä kasviksia, päälle lisään kylmäpuristettuja öljyjä tai voita. Kastikkeen teen kermasta tai kookosmaidosta. Kasvisruokakin onnistuu, jos käyttää proteiineja sisältäviä tuotteita.

Kaikki maustamattomat jugurtit sisältävät paljon proteiinia ja melko vähän hiilihydraatteja. Samoin juustot. Jugua kannattaa ostaa vaikka Lidlistä isommassa tonkassa, se on rasvaisempaa kuin Valion jugu, ja maustaa itse. Voit käyttää steviaa, jos haluat makeutta. Rahka ja smetana käy myös. Hedelmiä max. vain "yksi päivässä".

Lähes kaikki muut kasvikset käy, paitsi nuo viljat ja peruna.

Pähkinät, mantelit ja siemenet ovat erinomaisia, mutta maapähkinä ei oikestaan ole lainkaan pähkinä, se ei ole suositeltava. Pavut käy hyvin.

Voit itse päättää haluatko ketoosiin vai käytätkö jonkun verran enemmän hiilihdraatteja, pääasia on, että et käytä nopeita. Loppujen lopuksi sokerien ja viljan jättäminen on jo tarpeeksi iso ruokaremontti, jos ei ole ylipainoa.

Aterioista on paljon valmiita malleja, ohjeita löytyy.

Finellin sivu on hyvä, tässä vaikkapa lantun ravintosisältö http://www.fineli.fi/food.php?foodid=303&lang=fi
        Katso sokereiden ja kuidun määrää ja laatua.

Älä tee elämästä vaikeaa, aloita yksinkertaisilla ohjeilla. Aamulla kananmunaa (voilla paistettuna) hyvää öljyä ja vaikkapa tomaatti, lounas kana ja vihanneksia, välipalana pähkinöitä, illalla vaikkapa ruokaisa salaatti. Siitä varioiden, vähitellen tieto kasvaa.

• kaamoskaappi

Unohda koko juttu.karppaus on vaarallista. Kuidut ovat elimistölle äärimmäisen tärkeitä. Tutustu mielummin monipuoliseen ja maukkaaseen kasvisruokavaihtoehtoon. Itse olen ollut kasvissyöjä jo 4 vuotta. Aluksi jätin kaiken muun lihan paitsi kanan ja broilerin. Sitten luovuin niistäkin. Syön kalaa, vihanneksia ,riisiä perunaa ja kaikenlaisia kasviksia. Aluksi luulin, että kuolen nälkään, mutta sitten huomasin, että kasvis- ja kalaruoissata löytyy vaika mitä.
        Luonnollisesti treeniä 3 - 4 kertaa viikossa eri muodoissa(kake,sali,lenkkeily jne.)
        Paino pysyy 2-3 kg sisällä ja olo on aivan mahtava.
        Lihassa on kasvuhormooneja,lääkeaineita,antibiootteja ,lisä-ja väriaineita jne.
        Mieti vielä mihin ryhdyt. Mukavaa kevättä

• 687876
        kaamoskaappi kirjoitti:

Unohda koko juttu.karppaus on vaarallista. Kuidut ovat elimistölle äärimmäisen tärkeitä. Tutustu mielummin monipuoliseen ja maukkaaseen kasvisruokavaihtoehtoon. Itse olen ollut kasvissyöjä jo 4 vuotta. Aluksi jätin kaiken muun lihan paitsi kanan ja broilerin. Sitten luovuin niistäkin. Syön kalaa, vihanneksia ,riisiä perunaa ja kaikenlaisia kasviksia. Aluksi luulin, että kuolen nälkään, mutta sitten huomasin, että kasvis- ja kalaruoissata löytyy vaika mitä.
        Luonnollisesti treeniä 3 - 4 kertaa viikossa eri muodoissa(kake,sali,lenkkeily jne.)
        Paino pysyy 2-3 kg sisällä ja olo on aivan mahtava.
        Lihassa on kasvuhormooneja,lääkeaineita,antibiootteja ,lisä-ja väriaineita jne.
        Mieti vielä mihin ryhdyt. Mukavaa kevättä

Kala on ehkä yksi vaarallisin liha mitä syödä, miettien kuinka paljon teollisuusjätettä päästämme mereen.

Älä sano itseäsi kasvissyöjäksi jos kuitenkin syöt vielä kalaa. Kalassa on lihaa siinä missä possussakin.

Parempaan suuntaan toki olet menossa. Kaikista terveellisin ruokavalio on raakaruokavalio.

• jkarppi09
        687876 kirjoitti:

Kala on ehkä yksi vaarallisin liha mitä syödä, miettien kuinka paljon teollisuusjätettä päästämme mereen.

Älä sano itseäsi kasvissyöjäksi jos kuitenkin syöt vielä kalaa. Kalassa on lihaa siinä missä possussakin.

Parempaan suuntaan toki olet menossa. Kaikista terveellisin ruokavalio on raakaruokavalio.

Kalaa voi syödä kerran pari viikossa huoletta. Eri vesistöt - eri määrät jätettä. Esimerkiksi lohia kasvatetaan myös sisävesissä.

• 675765765
        jkarppi09 kirjoitti:

Kalaa voi syödä kerran pari viikossa huoletta. Eri vesistöt - eri määrät jätettä. Esimerkiksi lohia kasvatetaan myös sisävesissä.

Suositeltu määrä taitaa olla 1krt/viikossa, mikä mielestäni kyllä ihan kertoo siitä, miten "terveellistä" se on.

• puunkarahka

Mitäpä jos ryhtyisit ns. järkisyöjäksi? Monipuolisesti ja terveellisesti, vähän kaikkea vaihtelevasti paitsi kasviksia, marjoja ja hedelmiä runsaasti päivittäin. Suosi kotimaista, se on puhdasta, sillä talvemme toimii luontaisena tuholaisten torjujana vähentäen myrkkyjen tarvetta kasvukaudella.

Ja rasva sellaista, että on pääosin käsittelemätöntä kasvirasvaa, eli mahd. iso osa rasvasta öljyinä. Rypsiöljy on käsittääkseni koostumukseltaan todettu parhaimmaksi/terveellisimmäksi.

Järkisyömisen etuja ovat: terveellisyys ja helppous. Se on myös monipuolinen, sisältäen siis runsaasti tuoreita, mahd. vähän teollisesti käsiteltyjä ruokia/kasviksia. Tämä tällainen kunnon perusruoka on pisimpään tutkittu ja testattu. Ei pitäisi ongelmaa ruokailla muualla kuin kotona kun et tarvi mitään erityisdiettejä, eikä tarvitse opetella kovin tarkkaan ruokien hiilari- ja proteiinisisältöjä.

Kaiken muun hyvän lisäksi tästä ns. järkiruokavaliosta saat varmimmin kaikki tarvitsemasi vitamiinit, hivenaineet, välttämättömät amino- ja rasvahapot sekä kuitua.

Katot vaan, että suu ja jalat käyvät yhtä nopeasti niin pysyy energiatasapaino hallinnassa. Jos laihtua tarvitsee, niin sitten jalkojen pitäisi käydä vähän suuta nopeammin. Niin ja rytminä mieluummin monta pientä ateriaa päivässä kuin pari jätti-isoa.

Karppaajilla tuntuu joskus unohtuvan, liekö tahallaan vai vahingossa, esimerkiksi se, että edelleen eläinperäinen tyydyttynyt rasva tukkii valtimoita eli nopeuttaa valtimokovettumataudin kehittymistä verrattuna kasvirasvoihin. Se, että karppaaminen yleistyy, ei kumoa tätä. Tämä kannattaa muistaa, kun lukee niitä karppaajien reseptejä, joissa sullotaan pannu täyteen pekonia ja voita.

Järkisyöminen jättää sokerit, puhdistetusta vehnäjauhosta valmistetut leivonnaiset jne. ravintoköyhemmät herkut ja naposteltavat vähemmälle, esim. 1-2 kertaan kuukaudessa. Satunnaiset herkkuhetket eivät tietenkään hyvää kokonaisuutta pilaa.

Ja eikun syömään terveellisesti ja järkevästi! :)

• Innokas karppaaja

Kiitos paljon Liana!:)

• Liana

Unohdin mainita maissin: se ei ole suositeltava. Riisiäkin pitäisi välttää, mutta jos hiilihydraatteja haluaa syödä, on riisi näistä paras. Riisissä kannattaa suosia kokojyväriisiä ja välttää täysin valkoista.

Rasvan laatuun kannattaa kiinnittää huomiota: voita, ei margariinia, kylmäpuristettuja öljyjä suoraan annoksen päälle: kookosöljyä, hamppuöljyä, pellavaöljyä, oliiviöljyä, rypsiöljyä (tutustu niiden sisältämiin omegamääriin!).

• &/&%%¤/"!%%¤##/"&%!#
        Liana kirjoitti:

Unohdin mainita maissin: se ei ole suositeltava. Riisiäkin pitäisi välttää, mutta jos hiilihydraatteja haluaa syödä, on riisi näistä paras. Riisissä kannattaa suosia kokojyväriisiä ja välttää täysin valkoista.

Rasvan laatuun kannattaa kiinnittää huomiota: voita, ei margariinia, kylmäpuristettuja öljyjä suoraan annoksen päälle: kookosöljyä, hamppuöljyä, pellavaöljyä, oliiviöljyä, rypsiöljyä (tutustu niiden sisältämiin omegamääriin!).

Eläkää ny iiihan kaikkee jättäkö syämättä! Käy koht ko Mannen hewoiselle. Just ko oppi olemaan syämättä, se kuali. ;-D

• Lianan pappa

Ihan hyviä oppeja Liana antaa, eikä ole liian nipo, itse olen parin vuoden verran
        säännöstellyt syömisiäni jotenkin tuon mallin mukaan ja painoni on pudonnut 7-8kg,
        tosin käyn pari kertaa viikossa vesijuoksussa n.20min/kerta, eli aika vähän,
        kuitenkin siihen on jo sopivasti jäänyt koukkuun, kannusti kun eka 2kk:n aikana
        paino putosi 4kg (olen mies nyt 58v), olihan mukava tunne, kun vaatekaapista
        löytyi hyviä solakampivartaloisen kuteita, eikä vyötärö ahdistanut, se erityisesti, kun läskipanta lähti vyötäröltä, eikä tarvitse peilin kanssa naperoaan hakea vc- käynnillä.
        Ihan kohtuudella saa hyviä tuloksia, eikä tarvitse ruoan määrää vähentää,,
        ihan hyviä linkkejä saa noilta terveyssivuilta, paljon parempia, kuin lihavilta laiskoilta tällä palstalla...
        Hyvää kevättä !

• kehää mennään

Terve trolli-Mattila.

Ensin menee kuukausia ettei palstalla ole yhtään uutta karppaajaa ja sitten kun Mattila ei pääse palstalle niin alkaa näitä "uusia innokkaita karppaajia" taas pikkuhiljaa ilmestyä

En todellakaan keksi yhtään syytä miksi pitää näitä aloitteleva-VHH:lainen-trolleja tehdä koska kukaan ei siitä hyödy mitään. Ja kuitenkin se "tieto" jota palstalla jaetaan on samaa p-askapropagandaa jota täällä on jo valmiina.

Tyhjän saisi kyllä pyytämättäkin.

• Liana

Kiitos, kun määrittelit viestini p-askapropagandaksi! Se tieto lämmittääkin mieltäni. Miksi sitten roikut tällä palstalla? Mitä parempaa tietoa sinä annoit?

On todella vahinko, että tunnen omaavani paljonkin hyödyllistä tietoa, jonka olen omakohtaisesti hankkinut, sillä minulla on myös sisäinen tarve jakaa siitä tietoa muille, jotka ovat apua hakemassa. Sinulla ei ole ilmeisesti näitä ongelmia, joten miksi sabotoit meidän muiden keskusteluja? Jso sinulla ei ole mitään annettavaa?

Jos minä tulin tänne uutena, niin miksei voisi muutkin? Jos vain trollit ja haukkujat antaisivat sen verran tilaa! Mutta kun ei.

Terveysaiheisia keskustelupalstoja, joihin voisi kirjoittaa täysin anonyyminä ja kirjautumatta, on vähän. Kun on asiaan päässyt sisälle, niin voi hakea paikkansa. Mutta mistä saa ne ensi tiedot, joilla pääsee alkuun itsenäiseen ajatteluun?

• kehää mennään
        Liana kirjoitti:

Kiitos, kun määrittelit viestini p-askapropagandaksi! Se tieto lämmittääkin mieltäni. Miksi sitten roikut tällä palstalla? Mitä parempaa tietoa sinä annoit?

On todella vahinko, että tunnen omaavani paljonkin hyödyllistä tietoa, jonka olen omakohtaisesti hankkinut, sillä minulla on myös sisäinen tarve jakaa siitä tietoa muille, jotka ovat apua hakemassa. Sinulla ei ole ilmeisesti näitä ongelmia, joten miksi sabotoit meidän muiden keskusteluja? Jso sinulla ei ole mitään annettavaa?

Jos minä tulin tänne uutena, niin miksei voisi muutkin? Jos vain trollit ja haukkujat antaisivat sen verran tilaa! Mutta kun ei.

Terveysaiheisia keskustelupalstoja, joihin voisi kirjoittaa täysin anonyyminä ja kirjautumatta, on vähän. Kun on asiaan päässyt sisälle, niin voi hakea paikkansa. Mutta mistä saa ne ensi tiedot, joilla pääsee alkuun itsenäiseen ajatteluun?

Minä en tarvitse sitä "tietoa" jota tällä palstalla jaetaan einkä tarvitse tietoa edes oikeasta karppaamisesta. Sen sijaan olen huvittunut palstan eräistä tyypeistä joista ohjailtavissa oleva ja ennalta-arvattava Mattila edustaa huvittavinta päätä. Tämä touhotus ei paljoa aikaani vie mutta avartaa todella näkemään mielenvikaisuuden laajaa kirjoa.

Sinäkö uusi täällä? No, minähän olen myös uusi, uudistun lähes joka päivä.

Tämäkin oli joskus palsta, jossa kirjoitti useita rekkautuneita VHH:laisia mutta Vantaan iso vähä-älyinen lapsi karkoitti heidät kaikki törkeyksineen ja nyt palsta on se mikä on. Tämä mielipide Vantaan isosta vähä-älyisestä lapsesta on varsin yleinen mielipide myös muilla palstoilla: palsta muuttuu pelkäksi yhden näkemyksen propagandalähteeksi. Tyyppi, mikä on bannattu useita kertoja useilta palstoila, on häirikkö ja sellainen on tämä Vantaan isi vähä-älyinen lapsi.

Usko pois, aloitus on trolli. Viisaimmin teet jos ohjaat kaikki muille karppaussivuille, jos vaikka kävisi sellainen ihme että joku oikea uusi palstalle kirjoittaisikin.

• Karppimyös
        kehää mennään kirjoitti:

Minä en tarvitse sitä "tietoa" jota tällä palstalla jaetaan einkä tarvitse tietoa edes oikeasta karppaamisesta. Sen sijaan olen huvittunut palstan eräistä tyypeistä joista ohjailtavissa oleva ja ennalta-arvattava Mattila edustaa huvittavinta päätä. Tämä touhotus ei paljoa aikaani vie mutta avartaa todella näkemään mielenvikaisuuden laajaa kirjoa.

Sinäkö uusi täällä? No, minähän olen myös uusi, uudistun lähes joka päivä.

Tämäkin oli joskus palsta, jossa kirjoitti useita rekkautuneita VHH:laisia mutta Vantaan iso vähä-älyinen lapsi karkoitti heidät kaikki törkeyksineen ja nyt palsta on se mikä on. Tämä mielipide Vantaan isosta vähä-älyisestä lapsesta on varsin yleinen mielipide myös muilla palstoilla: palsta muuttuu pelkäksi yhden näkemyksen propagandalähteeksi. Tyyppi, mikä on bannattu useita kertoja useilta palstoila, on häirikkö ja sellainen on tämä Vantaan isi vähä-älyinen lapsi.

Usko pois, aloitus on trolli. Viisaimmin teet jos ohjaat kaikki muille karppaussivuille, jos vaikka kävisi sellainen ihme että joku oikea uusi palstalle kirjoittaisikin.

Mitä pirua sinä teet tällä palstalla jos et tietoa kaipaa? Olet vain näyttämässä omaa typeryyttäsi. Ei taida olla matot suorassa vintillä sulla.

• karppaus on in

SInä ole 165 cm pitkä ja paina 85 kg etkä saa millään laihdutettua. Siksi kirjoitat mitä kirjoitat.

• ___________________.

innokas karppaaja, kirjoita googleen: veijo puustinen

sieltä löytyy helpoimmin kaikki ohjeet

• vähä mageeta, hei

Eiks puustit ole karppaajilta kiellettyjä?

• Innokas karppaaja

Olen tosiaan uusi täällä, mutta tätä palstaa en enää aio jäädä seuraamaan, sen verran outo meininki täytyy sanoa. Halusin vaan neuvoja jne. en kaivannut viestejä, joissa puhutaan "isosta vähä-älyisestä lapsesta"?! Mitä ihmettä?

• harppaaja

Äläpä näistä välitä "innokas karppaaja".
      Itse on olen sairauteni vuoksi ns. karppaaja, tarkoittaen sitä, että välttelen hiilareita ihan minimiin.
      Mutta en ole alkanut laihduttamisen tai muoti-ilmiön vuoksi karppaamaan, vaikka ei mielestäni siinä mitään pahaa olekaan jos siitä apua saa esim. laihduttamisessa.

No menee asian viereen, mutta alkuun kun vuosia sitten aloitin VHH ruokavalion, söin vain kanaa, kalaa, raejuustoa, pähkinöitä, ananasta.. eipä paljon muuta. Siis aika yksipuolista.
      Nyt olen lisäillyt ruokavaliooni, kasviksia, hedelmiä, myös joguttia (esim. pro feel jogurtissa on tosi vähän hiilareita.

Mutta paras neuvoni on se että etsit netistä (tulee myös tv:stä), HEIMEKARPATAAN sivuston. Loistavia ruoka-ohjeita, oikeesti hyviä, sellaisia joita voi tarjoilla myös niille hiilarinsyöjä vieraille tai muulle perheelle...

• Karppimyös

Hei me karpataan on tosiaan hyvä ohjelma lauantaisin. Itse yllätyin miten hyvää on esim. kukkakaalista tehty muusi. Sitä kohta syön Karjalanpaistin kanssa. Kasvisten syöntiä olen lisännyt moninkertaisesti entiseen verrattuna. Samoin aloin syömään 5 kertaa päivässä: aamupala, päivällinen, välipala iltapäivällä, illallinen, iltapala. Parissa kuukaudessa on paino pudonnut 7 kg.

• ei hihhuli
        Karppimyös kirjoitti:

Hei me karpataan on tosiaan hyvä ohjelma lauantaisin. Itse yllätyin miten hyvää on esim. kukkakaalista tehty muusi. Sitä kohta syön Karjalanpaistin kanssa. Kasvisten syöntiä olen lisännyt moninkertaisesti entiseen verrattuna. Samoin aloin syömään 5 kertaa päivässä: aamupala, päivällinen, välipala iltapäivällä, illallinen, iltapala. Parissa kuukaudessa on paino pudonnut 7 kg.

Kasvikset on oikeasti tosi hyvii, junttisuomalaisten perunaa joka stnan aterialla on pärrrrseestä. En ole karppaaja enkä mikään muukaan hihhuli, syön vaan sitä mikä on tuntunut hyvältä, lähes aina. Voita aina, kasviksia aina, kaikkea lihaa, tummaa leipää silloin tällöin. Jos joku aiheuttaa huonoa oloa jätän ne syömättä. Kanat on parempi jättää sinne kaupan hyllyyn, pahvia voi syödä vaikka pahvilaatikosta jos haluaa. Tehokasvatus, jolla broisku kasvaa viikossa sen mitä normaalisti kuukaudessa ei ole mun suosiossa.

• neuvoni on

neuvoni on että elä eloita koko karppausta!!! kyllä kaikkea saa syödä kun syö kohtuudella! mene mieluummin ravitsemusterapeutin juttusille niin kyllä hän tekee sinulle ruokapäiväkirjan..! kyllähän sillä karppauksella kiloja lähtee mutta kyllä ne myös takaisin tulevat

• 12

Eivät ne kilot tule takaisin jos ei muuta ruokavaliota. Toki tulevat jos alkaa taas epäterveellisen sokerin syönnin.

• asiasta kiinnostunut

Kiitos Lianalle. Ärsyttää asiattomat viestit, mutta sehän näiden ääliöiden tarkoitus onkin... vaikka aloittaja asiallisesti kysyy! Hakekaa elämä ja jättäkää ihmiset rauhaan. Missään täällä netissä ei voi asiallisesti kysyä... onneksi teitä asiallisia vastaajia on olemassa!

• Totuus RIISISTÄ!

"Riisiäkin pitäisi välttää, mutta jos hiilihydraatteja haluaa syödä, on riisi näistä paras. Riisissä kannattaa suosia kokojyväriisiä ja välttää täysin valkoista."

Tämä ehkä tyhmimmistä neuvoista. Monen vatsa ei tykkää tummasta/täysjyväriisistä ollenkaan. Nämä täysjyvä yms riisit myös blokkaavat tiettyjen vitamiinien imeytymisen kokonaan. Valkoista riisiä (Uncle Bens tms laadukas) voi syödä treenin jälkeen ihan hyvin mielin tai 2-3h ennen treeniä tankkaus mielessä lihan/kanan kanssa. Treenin jälkeen se käytetään lihasten hyväksi, ei suinkaan mene vyötärölle, kunhan ateria syödään mahd. pian treenistä! Suurin osa kehonrakentajista syö ihan valkoista riisiä jopa KISADIETILLÄ. Kertoo ehkä jotain. ;) Se ei suinkaan lihota, tärkeää on ajoitus ja määrä. Hiilarin kanssa tulee myös aina syödä PROTEIINIA, muuten homma kääntyy päälaelleen. Tärkeintä on kuitenkin riisissäkin valita se mistä vatsa pitää parhaiten. Eli semmoinen mikä ei turvota/pieretä yms väännä vatsaa. Se sopii silloin parhaiten sinulle ja vatsallesi. Kuidut saa kyllä esim. kaurahiutaleista, pellavansiemenrouheesta yms. Vitamiinit saa hyvästä monivitskusta muiden ruokien ohella. Tässä markkinoiden paras monivitamiini naurettavan halpaan hintaan:

http://www.ebn.fi/monivitamiini_multiform_active_120_tabl-1-25.html

Kopioi ja liitä uuteen ikkunaan, lue teksti niin ymmärrät miksi.

Terveisin,

Personal Trainer & ravintoekspertti

• 6

Karppaus ei ole kehonrakennusta. Te dopingin popsijat sekoitatte vain yläkertanne ja saatte luonnottoman vartalon

• t4ht46
        6 kirjoitti:

Karppaus ei ole kehonrakennusta. Te dopingin popsijat sekoitatte vain yläkertanne ja saatte luonnottoman vartalon

Karppaus ei todellakaan olekaan kehonrakennusta. En allekirjoita noita "Personal Trainer & ravintoekspertti":n lausuntoja, mutta en allekirjoita myöskään "6":n juttuja.

Ihmiset harvoin oivaltavat miten hyvään kuntoon voi päästä treenaamalla ja syömällä järkevästi ilman yhden yhtä "dopinkia". Heti kun jollakulla on lihaksia on luonnollisesti syytettävä dopingista. Ajatteleeko kukaan että ei moisia aineita edes saa ihan tosta noin vaan kaupan hyllyltä? Eli jo se että alkaisi hankkimaan semmoisia on aika ison kynnyksen takana ja rikollista.

Oliskos tässä taas se surullisen kuuluisa kateus kun ei suoda toiselle parempaa fysiikkaa kuin itselle. Ai niin ei tietenkään - vittu mä mitään hormoonihirviötä kadehdi !11!!!"! No kukin tyylillään. Minä treenaan ja syön kuten urheilijan kuuluu ja nauran noiden väitteiden esittäjille. Kertoo tasan tarkkaan siitä miten paljon ylipäänsä mistään mitään tietävät.

• t4ht46
        t4ht46 kirjoitti:

Karppaus ei todellakaan olekaan kehonrakennusta. En allekirjoita noita "Personal Trainer & ravintoekspertti":n lausuntoja, mutta en allekirjoita myöskään "6":n juttuja.

Ihmiset harvoin oivaltavat miten hyvään kuntoon voi päästä treenaamalla ja syömällä järkevästi ilman yhden yhtä "dopinkia". Heti kun jollakulla on lihaksia on luonnollisesti syytettävä dopingista. Ajatteleeko kukaan että ei moisia aineita edes saa ihan tosta noin vaan kaupan hyllyltä? Eli jo se että alkaisi hankkimaan semmoisia on aika ison kynnyksen takana ja rikollista.

Oliskos tässä taas se surullisen kuuluisa kateus kun ei suoda toiselle parempaa fysiikkaa kuin itselle. Ai niin ei tietenkään - vittu mä mitään hormoonihirviötä kadehdi !11!!!"! No kukin tyylillään. Minä treenaan ja syön kuten urheilijan kuuluu ja nauran noiden väitteiden esittäjille. Kertoo tasan tarkkaan siitä miten paljon ylipäänsä mistään mitään tietävät.

Lisätään vielä että karppaus ei ole urheilijan ruokavalio, koska siitä ei saa riittävästi oikeanlaista energiaa että jaksaisi treenata.

Minun mielestä karppaus on laiskan ihmisen ruokavalio, mutta se on vain minun mielipide. Meillä jokaisella lienee semmoinen.

• Yyyrpöjä ootta
        6 kirjoitti:

Mitä on dopingin popsinta? Doping on se akti ja mömmöjä popsitaan :D. Älä karppaa liikaa jos alkaa aivokudos huveta :DDDD. Aivot toimii glukoosilla ja karppaajat ei sitä saa tarpeeksi, näemmä.

Luonnoton vartalo? Eikös se tule silikonitisseistä ja peppuimplanteista :DDDDDD

• lasdasa
        t4ht46 kirjoitti:

Lisätään vielä että karppaus ei ole urheilijan ruokavalio, koska siitä ei saa riittävästi oikeanlaista energiaa että jaksaisi treenata.

Minun mielestä karppaus on laiskan ihmisen ruokavalio, mutta se on vain minun mielipide. Meillä jokaisella lienee semmoinen.

Tässä on urheilijan ja olympiavoittajan kirjoittama kirja aiheesta. On aika yleinen harhakäsitys, että urheilijalle ei karppaus sovi. Hiilareita voi syödä enemmän, jos karppaa, mutta mikään pakko ei ole.

"Björn Ferry & Catherine Schück: FERRY FOOD (VHH)

VHH ja urheilu: Huipputuloksiin ravitsevan, vähähiilihydraattisen ruokavalion avulla!

Ruotsalainen ampumahiihtäjä Björn Ferry vaihtoi ruokavalionsa ravitsevaan ja vähähiilihydraattiseen ruokavalioon seitsemän kuukautta ennen Vancouverin olympialaisia 2010 ja voitti ampumahiihdon kultamitalin. Urheilija ei tarvitse hiilihydraattitankkausta."

http://www.rasalas.fi/kirja.php?id=80

• ex-karppaaja

Karppaajien omille sivuille suosittelen liittymään ja myös tuo fineli.fi on tosi hyvä sivu myös.

Itsekin olen aikoinani karpannut ja sain pudotettua 7kg parissa kuukaudessa :)

Suosittelen vaikka ensin vähän tutkimaan missä tuotteissa ei ole ollenkaan hiilareita, tai todella vähän. Tässä on taas hyödyksi tuo fineli.fi.

Itse söin silloin hiilareita vain 15g päivässä ja hyvin meni :) Pitää vain löytää ne 'oikeat' tuotteet mitä voi syödä mielin määrin ja sitten lopuista vähän laskeskella hiilareita. Suosittelisin myös pitämään ruokapäiväkirjaa, mihin merkitset kaiken syömäsi hiilarimäärät. Tämä auttaa myös jatkossa muistamaan, missä tuotteessa on minkäkin verran hiilareita. Kohta sinun ei tarvikaan enää laskeskella hiki otsassa hiilarimääriä, kun muistat ne jo ulkoa :)

• ie

Hiilihydraattia saa syödä jokainen niin paljon kun haluaa. Karppauksesta on tullut vain semmosten huntaloiden kulkutauti, josta on hieno puhua, ja yrittää olla tärkeän näköinen, kun luulee osaavansa puhua samasta asiasta, kuin muutki pöpit. Niitä on syöty iät ajat, mutta sitä on liikuttukki, eikä maata röhnötetty koneiden äärellä yötä päivää.

• Kohtuus = oikea sana

Nii-in, sen näköisiä ja kokoisia suurin osa keski-ikäisistä onkin, että on syöty "iät ajat" kaikki mitä on kiinni saatu. Eikä ole edes röhnötetty "koneiden äärellä", kyllä soffa ja töllö ajavat ihan saman asian.

Hiilareita eikä yhtään mitään saa syödä "niin paljon kuin haluaa". Vain sen verran, kuin kuluttaa, tällä säännöllä pysyy terveenä, kunnossa ja normaalipainoisena kun ymmärtää vielä panna ruhoonsa liikettäkin säännöllisin väliajoin.

• Karppi44

Voit aloittaa karppauksen hyvin vähillä hiilihydraateilla, mutta jos et ole hirmuisen ylipainoinen, voit aloittaa myös suuremmalla hiilarimäärällä (50-100g).

Ei niitä hiilareita ole edes pakko laskea tarkasti, voit myös tehdä seuraavasti ja laihdut varmasti, varsinkin jos jaksat vähän liikkuakin, vaikka hyviä hiilareita tuleekin enemmän kuin varsinaisessa karppauksessa.

Aamulla syöt esim. papuja, kananmunan, pekonia, salaattia, kurkkua, tomaattia ja oliiviöljyä (ihan reilusti salaattikastikkeeksi, mausta vaikka pippurilla tai oreganolla). Siihen vielä kylkeen täysrukiinen ruisleipä, jossa päällä oikeaa voita, juustoa ja lihaleikkelettä ja lautasellinen kaurapuuroa.

Tuolla aamiaisella pärjäät. helposti 2-3 asti iltapäivällä ilman, että tarvii syödä mitään. Sitten 2-3 välillä syötä lihaa, kalaa tai kanaa runsaan salaatin/kasvisten kanssa, jälleen reilusti oliiviöljyä mukaan. Tämä reilu rasvan käyttö pitää nälän poissa, vaikkei olekaan pullea olo kuten makaronimössön kanssa.

Illemmalla pistelet vähän hedelmiä, porkkanaa ja marjoja. Jos tulee huiko olo, syöt pähkinöitä ja/tai vähän tummaa suklaata.

Tällä konstilla liika läski lähtee elimistöstä, mutta lihakset säilyy, vaikke et niitä kovasti rasittaisikaan.

Puhun vuosien kokemuksesta, eikä meillä ole kaloreita laskettu. Ja painoa on lähtenyt parikymmentä kiloa muutamassa vuodessa.

• Lisäystä...

Välillä voi siihen iltapäivän ateriaa laittaa lisukkeeksi esim keitetyn perunan tai täysjyväriisiä tai -makaronia pienen määrän, ainakin sinä vaiheessa kun ylipaino ei ole enää ongelma. Tosin se ei luultavasti ole tarpeen, koska nälkä pysyy loitolla, kun voita ja oliiviöljyä tulee tarpeeksi.

• PARAS NEUVO

Paras neuvo: Lopeta tommonen idiotismi ja ala elää normaalia elämää. Syömme toki liikaa hiilareita, mutta karkin yms. roskan sekä ylettömän leivänsyönnin jättäminen on jo melkein tarpeeksi. Ei tommosta karppausta tarvita. Se on ihmisille vaan jotenkin niin vaikeeta olla kokoajan olematta dietillä, kuntokuurilla yms...

• niin just

Lopeta pullan mussuttaminen, karkkien ja valkoisen leivän syönti. Kannattaa nimenomaan LISÄTÄ ruisleipää, täysjyvätuotteita, leseitä jne. jotta suoli toimii vai haluatko UMMETUKSEN JA rasvasydämen?????? Lihan syönti ei koskaan ole järkevää. Kannattaa sitäkin korvata pavuilla ja palkokasveilla, joissa on proteiinia.

• 3500kcal/pvä

Näinpä. Se karppaamisen muoti-ilmiö on syntynyt siitä, kun muutenkin paskan ruokavalion omaavat ihmiset rupeavat karppaamaan ja sitten kiloja lähtee ja ylistetään uutta ja mahtavaa dieettiä.
        Jos haluat laihtua niin syöt vähemmän kuin kulutat, niin yksinkertaista. Erittäin moni suomalainen pääsisi liikakiloistaan vain jättämällä vaaleat viljat, pitkälle prosessoidut elintarvikkeet ja turhan pienen glykeemisen indeksin omaavan nopean hiilarin mussuttamisen. Kasviksista ja tummasta leivästä ym. luopuminen on ihan täysin absurdi ajatus.
        Pitkän aikavälin tuloksia saa esim. syömällä 500 kilokaloria vähemmän kuin päivässä kulutat ja jos olet ylipainoinen niin laihtumiseen varmaankin riittää jo nopeiden hiilareiden ja huonojen rasvojen karsiminen sekä kasvisten syönnin lisääminen. Karppaaminen sopii lähinnä ihmisille joilla ruuansulatusjärjestelmä heittää häränpyllyä hiilihydraateista, normaalit ihmiset sitä eivät tarvitse.

• PARAS NEUVO

Tuli muuten vielä mieleen tästä karppaustrendistä, että esim. Ukrainassa hiilareiden vähentäminen on sukupolvien ajan ollut nopean laihtumisen keino, esim. morsiamelle, joka haluaa häissä olla tunturikoivun ohut.. Mutta sielläkin tiedetään, että kyllä se paino "tavalliseen" ruokaan siirryttäessä palaa hyvin helposti takasin.

• juutas

Neuvo: turhaa toimintaa.

• ---

minä en "siivonnut" ruokavaliostani pois kuin perunat, pastat ja riisit ja 2 kk riitti -10 kg. Nykyään syön kerran/pari viikossa jotain noista pitääkseni painon normirajoissa- kun alkoi tippua vähän liikaakin... eli siis edelleen on se 10 kg pois :)

• panopuu

Ylivoimaisesti helpoin ja yksinkertaisin keino hävittää kaljamaha ja läskit!
        Kohtuu treenillä, oikella ruokavaliolla eikä koskaan suden nälkää, kerrassaan mainio systeemi.

Yksinkertainen aloitus:
        Pois: alkoholi, valkoinen sokeri, pikkuleivät, pulla, leipä, peruna, makkara, makarooni ja riisi. Siinä menee sitten kaupantekijäisiksi ruskeat kastikkeet, majoneesia sisältävät salaatit yms.

Tilalle: täysjyvä aamupuuro voisilmällä, vihanneksia, kalaa tuoreena, pakastettuna tai purkitettuna, munia, broileria, vähärasvaista lihaa, raejuustoa ja muita juustoja, pähkinöitä, sitrushedelmiä ja omppuja.

Puuro tekee hyvää vatsalle ja lautasellinen päivässä pitää sen hyvässä vauhdissa.

Pari kuukautta takana, -7 kg enkä pitkiin aikoihin ole voinut näin hyvin. Kolme kertaa viikossa reipas treeni riittää, paita kunnolla märäksi ja venyttely.

• normipaino

Perunaa ei kande jättää pois. Sitä voi toki vähentää ja samoin leipää voi vähentää. Hedelmiä ja kasviksia sekä salaattia voi lisätä. Sokeria pitää vähentää.

• Kynäniskaläskip.ska

Karppaus sitä,karppaus tätä.Koska tää vitun buumi menee ohi.Ihminen tarvii hiilareita joka päivä.Jätä sokerit ja vehnä pois,lisää proteiinin määrää ja ala kuntoilemaan.E.Ihan hyvin voit juoda maitoa ja syödä jogurttia.Ei mitään järkeä alkaa rajoittaan hiilareita niin tarkkaan.Samoin salaattia yms vihreetä saat syödä niin paljon kuin jaksat.Et taatusti liho vihannesten olemattomilla hiilareilla.Riittää kun poistat nopeat hiilarit ruokavaliosta,muuten syöt normaalisti.

Turha alkaa vetään mitään rasvasta lihaa ja jättää samalla hiilarit kokonaan.Tottahan se on että karppaamalla lähtee kilot,mut ne tulee takasin kun alat taas syömään normaalisti.Ota heti sellanen ruokavalio jolla voisit kuvitella olevasi loppuelämän.Haluatko syödä munia ja pekonia seuravat 20v?Voi olla että vuoden karppauksen jälkee veriarvot niin vituillaan kun voi olla.
      Muista että ihminen laihtuu silloin kun kuluttaa enemmän kuin syö.Ei ole mitään muuta keinoa.Piste.

• Liana

Nimimerkki Kynäniskaläskip.ska ei taida ymmärtää, että tuo hänen selittämänsä juttu on sitä karppausta... VÄHÄ HIILIHYDRAATTI, jossa nopeat jätetään.

Minäkin olin pitkään omalla ruokavaliollani, enkä välittänyt karppauksesta tuon taivaallista! Kunnes ymmärsin, että itse kokeilemalla hakemani ruokavalio ärtyneeseen suoleen olikin VHH. Sama se miksi sitä sanotaan. On niin monta tapaa totetuttaa VHH-ruokavaliotakin. Ei kukaan kehota jättämään kasviksia! Ei missään "oppaassa" eikä muutenkaan.

Se on harhaluulo, jonka ovat keksineet ne, jotka eivät asiasta tiedä.

• Antikarppaaja

Älä karppaa.... syö kaikkea kohtuullisesti. Jos haluat laihtua vähennä ruoka ja kaikki mitä laitat suuhun puoleen...jo on ihme ellet laihdu.

• JärkiHoiÄlyÄläJätä

No huhhuh.. 20 g hiilareita päivässä on todella vähän. Suositus olisi alle 70 g päivässä. Älä mene äärimmäisyyksiin. Viljat voit jättää kokonaan pois (leivät, pasta, riisi). Elä pari kuukautta ilman viljoja, ja sen jälkeen kokeile jotain viljapitoista. Jos saat niistä oireita, viljat eivät sovi sinulle. Suurimmalle osalle suomalaisista viljat eivät sovi ollenkaan. Ne joille ne eivät aiheuta varsinaisia oireita, eivät myöskään hyödy niistä. Viljat eivät ole ihmiselle millään tavalla välttämättömiä. Itse asiassa viljojen sisältämällä gluteenilla on yhteys yli 200 eri sairauteen. Että syökää leipää.
      Kaikessa kannattaa pitää maalaisjärki päässä, myös tässä asiassa. Vihanneksia ja hedelmiä voit syödä huoletta. Älä hyvä ihminen ala sitä miettimään paljon niissä on hiilareita. Turkkilainen jogurtti on terveellisin ja luonnollisin jogurtti mitä kaupasta löydät. Pähkinöitä voi myös syödä, mutta kohtuus kaikessa.

• Hei,
      tervetuloa diabetestä ehkäisevään terveelliseen rasvadieettiin! Aloitin horjuen VHH:n ja olen tyytyäinen. Haluan painoni putoavan, mutta en dieetillä vaan elämäntavalla. Neuvon sinua Antti heikkilän sivuille ja katsomaan studio55.fi:n nauhoitukset, joissa häntä haastatellaan. Antin kirjoista mielestäni paras on Diabeteksen hoito ruokavaliolla. Siitä saat perusteet tämän elämäntavan alitsemiseen. En ole katunut vaikka muun maailman sokerien keskellä onkin joskus vaikeaa. Tuo kirja maksoi minulle 32€, mutta sitä saa kirjastostakin Ostin, koska se oli kovin kysytty. Luen sitä paljon, koska se ei ole juoniromaani, vaan tyynesti kerrottua aineenvaihdunta-asiaa. Löydät siitä vastauksen useimpiin kysymyksiisi. - Reseptejä VHH:n on muuallakin, mm. karppaus.info sivuilla. - Heikkilän kirjaan nojaten normaalieläjän max hh/vrk on 72g, kaikki muu energia on saatava luonnonrasvoista. Lahtumiseen tuon HH:n oltava ensin pienempi. - Tästäpä alkaa tulla romani.... Vaitsit hyvin, ole sitkeä!!

• PARAS NEUVO

Tuli muuten vielä mieleen tästä karppaustrendistä, että esim. Ukrainassa hiilareiden vähentäminen on sukupolvien ajan ollut nopean laihtumisen keino, esim. morsiamelle, joka haluaa häissä olla tunturikoivun ohut.. Mutta sielläkin tiedetään, että kyllä se paino "tavalliseen" ruokaan siirryttäessä palaa hyvin helposti takasin.

• veehoohoo

Hei innokas!
      Jatkan vielä. Yleensä kaikissa maitotuotteissa on HH:ta n. 4,8g/100g. Kaikissa joihin ei ole lisäätty mausteeksi sokeria, marjoja ym. Purkin kyljessähän HH:t on merkitty, vertaa maustettuja ja maustamattomia.- Karppaajan ykkösjugurtti on "partajugu" eli turkkilainen maustamaton jugurtti. Luomuna se maksaa n. 3.59€/kg ilman luomua n. euron vähemmän. Rasvaa on 10%ja rakenne tiivis. Herkku number one. Siihen voit sekoittaa sokeroimatta pakastemarjoja, joissa keskimäärin 6g HH:ta desilitrassa, vadelmia voi käyttää enemmänkin.Juoksevuutta voi lisätä tavallisella maustamattomalla jugurtilla.
      Ja jos oikein hyvää haluat , vatkaa rasvaista kermaa vaahdoksi ja opettele syömään ilman sokeria tämä yhdistelmä. Kermalla on tapana maiskahtaa riittävän makealta, ennen pitkää et edes muista sokeria ainakaan tällaisessa yhteydessä.
      En uskonut, vaan kokeilin, ja totta on.

• hoita normilla ruual

Joo älä kuitenkaan päästä itseäsi ketoosiin. Se on hengenvaarallinen tila.

Esimerkiksi lemät joutuvat joskus ketoosi tilaan. Silloin on soitettava eläinlääkäri välittömästi paikalle, ettei lehmä delaisi.

Ketoosin voi haistaa lehmästä ja samoin ihmisestä. Haju on todella ällöttävä. Jos epäilee olevansa ketoosissa niin sen voi testata stikillä.

Ketoosin välttämiseksi pitää nauttia myös hiilareita jotka ovat elimistölle välttämättömiä, etenkin aivoille.

Vaarat on tajuttava kun aloitetaan.

• 1+15

Sekoitat ketoosin ketoasidoosiin. Älä kerro faktana sitä mistä et ole varma ja oikeasti lukenut kunnolla.

Oikeassa olet siinä että ketoosi saattaa laittaa hengityksen haisemaan, ei kylläkään kaikille. Pisteet siitä!

Elimistö pystyy tuottamaan itse hiilihydraatit rasoivsta, tämä ei ole edes valtava suositus. Eli aivot ei siihen kuole, vaikka ei saisi suun kautta hiilihydraatteja edes 1g.

Ja minä en edes karppaa, olen vain ollut hereillä biologian tunneilla, ja muutenkin valveutunut lukija.

• 1+15
        1+15 kirjoitti:

Sekoitat ketoosin ketoasidoosiin. Älä kerro faktana sitä mistä et ole varma ja oikeasti lukenut kunnolla.

Oikeassa olet siinä että ketoosi saattaa laittaa hengityksen haisemaan, ei kylläkään kaikille. Pisteet siitä!

Elimistö pystyy tuottamaan itse hiilihydraatit rasoivsta, tämä ei ole edes valtava suositus. Eli aivot ei siihen kuole, vaikka ei saisi suun kautta hiilihydraatteja edes 1g.

Ja minä en edes karppaa, olen vain ollut hereillä biologian tunneilla, ja muutenkin valveutunut lukija.

Ei suositus vaan suoritus. Anteeksi kirjoitusvirhe.

• http://adf.ly/3T9gj
    • elämäntapa

hei
      kasviksissa hyvä nyrkki sääntö kaikki mikä kasvaa maan päällä on vähän hiilareita mut maan alla niin niissä on paljon esim porkkana peruna jne.lihatuotteissa ,kalassa vähän .kananmunia raejuusto ym löytyy tosipaljon tuotteita missä vähän näkee katsomalla tuoteselosteet ,itse ollut vuoden kyseisellä ruokavaliolla ja olo ollut erittäin hyvä ,ja paino pysynyt kurissa vaikka syö ihan normaalisti ,ja etenkin jenkka kahvoihin vaikuttaa parhaiten semppiä ;)

• mother of ryebread

olen aloitteleva lihansyöjä 20kytävuotta ilman, nyt kiehuu savuluutsoppa.
      Yhden luun voimin. eiköhän se siitä

• Ei liikaa karppausta

Hei!

Älä laske hiilihydraatteja liikaa koska se on epäterveellistä. Meillä tehdään välillä ''Hiilaritonta Mössöä''. Pääainekset tonnikala ja raejuusto, sitten lisää siihen jotain. Lääkärit on sanonut että fanaattinen karppaaminen(hiilihydraattien laskeminen ja rajoitukset)

• kizzasi

Moi innokas karppaaja,

aluksi ihan totean että itse en karppaa, on liian monia juttuja mitä varmaan jäisin liikaa kaipaamaan. :) Mutta ajattelin kirjoittaa ihan kannustuksesta, ja kertoa, että oma äitini on karpannut nyt muutaman kuukauden, yksinkertaisesti ihan sillä että on juuri jättänyt pastan, perunan, riisin, leivän, yms. pois. Syö kyllä yhden ruisleipäpalan nyt päivässä. Suosittelen kyllä, jos haluat esim. painoa tiputtaa, äidiltäni lähtenyt muutaman kuukauden aikana 12 kiloa. MUTTA, lisättäköön tähän se, että hänelle on kuulunut siihen myös runsaasti liikuntaa. Eli liikunta on hyvä lisä siihen, jos tahdot painoa pudottaa.

• Hemmetin pässit!

Todella asiantuntevaa porukkaa täällä. "Älä syö lihaa se on vaarallista, korvaa ne pavuilla ja jollain fakin kasveilla.." Otahan selvää lihan aminohappoprofiilista, lihan rasvojen vaikutuksesta miesten testosteronitasojen muodostukseen ja yleiseen hyvinvointiin. V*ttu mikä idiootti! Ei kukaan syö 5xpvässä lihaa joka päivä ympäri vuoden. Mene sinne ituhippien foorumille vinkumaan.

"Ketoosi on vaarallinen tila" Hohhohoo taas joku nettiasiantuntija kirjottelemassa asiasta mistä ei tiedä mitään. Ei todellakaan ole vaarallinen tila. Ketoosissa ollessa kroppa käyttää energiana proteiinia sekä rasvaa. Miinuskaloreilla ollessa rasva tirisee nopeiten suurimmalla osalla. Varsinaisia idiootteja. 20-30g/pvä voi syödä hiilaria, aivot käyttää tämän. Ketoosi ei ole tarkoitettu ympäri vuoden käytettäväksi. Se on tehokas rasvanpoltto menetelmä. Samalla tulee treenata lihaskuntoa jos haluaa että jäljelle ei jää kuin pelkät luut ja nahat.

"Karppaus ei ole kehonrakennusta. Te dopingin popsijat sekoitatte vain yläkertanne ja saatte luonnottoman vartalon"
      Karppaus on tyhmä sana koko hommalle. VHH on oikea lyhenne. Monet salitreenaajat käyttävät vhh:ta dietillä rasvoja poltellessa. Mikäs hemmetin juntti siellä huutelee että kaikki käyttäisivät dopingia? Katsohan tilastoja pässi. Se että sä et pääse lihaksikkaaseen kuntoon ilman dopingia ei tee muista lääkkeiden käyttäjiä. Parempi että jatkat sitä sauvakävelyä ja jätät oikean treenauksen meille miehille senkin neiti. Noin kun sanot naamatusten jollekkin normaalille salillakävijälle, saat murtuneen nenän. Ainakin minulta!

• Yöäk !

Ällöttävä asenne. Kuulostaa himokehonrakentajalta, jolla riittää hartioita, mutta ei aivot on millin kokoiset. Kannattaisi seuraavaksi kasvattaa niitä.

• MEhannele 53wee...

Karppajien sivustolle... suosittelen lukemaan tietoo mahdollisimman paljon... Ite alotin Easy diet pusseilla n. 10 pvää... alkuun toki samanmoisii oireita voi tulla kuten paaston alus..mut menee ohi...seki yksillöllistä... 10 kiloo lähti vuos sit...tupakanlopetus kilot lähti... ja olo loistava...en kuitenkaan ollu millään rasvakuurilla... järki kädessä :D ....välil nautiskellen...

• Marck53
      • Marck53

eli numerot 05/02/ osoitteeseen ei 5/2/

• kevyttä ruokaa

Voin kertoa, että karppauksesta lihosin lyhyessä ajassa 5 Kg. Aivan älytön muoti hössötys.

• hsanoöj

Minulla tippui paino (normaalipainon sisällä) muutaman kilon, kun vaihdoin kaikki kevyt/rasvattomat tuotteet täysrasvaisiin, sekä margariinin voihin (paljon menee myös oliiviöljyä). En siis ollut silloin vähähiilarisella ruokavaliolla. Uskon että tämä johtui siitä että rasva pitää paremmin nälän pois, ja olen siten syönyt vähemmän. Kolesteroliarvojani en tiedä, joten niistä en osaa sanoa mitään omakohtaista. Aloitin siis rasvallisen ruokavalion kun luin lukuisia tutkimuksia joiden mukaan rasvattoman maidon on todettu aiheuttavan hedelmättömyyttä naisille (olen siis nainen).

Suosittelen jokaista lukemaan eri tutkimuksia rasvoista. Voi on ollut aivan turhaan pannassa, paljon enemmän saa haittaa elimistölle keinotekoisesti rasvattomaksi tehdyistä tuotteista. Ja tutkimusten lukemisella en tarkoita pelkästään tutkimustulosten lukemista, vaan itse tutkimuksen lukemista, jotta voi itse henkilökohtaisesti päätellä käykö tutkimustulokset oikeasti yhteen itse tutkimuksen kanssa.

Rasvamuutoksen myötä tutustuin vähähiilihydraattiseen ruokavalioon, ja olen nyt vuoden ajan sillä ollut. Ap suosittelen että ihan aluksi luet kirjoja aiheesta. Hyviä kirjoja ovat esimerkiksi Antti Heikkilän Hyvän olon keittokirjat, sekä Eenfeldtin ruokavallankumous. Niistä ja esim karppaus.infosta saat parhaan käsityksen vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta. Täällä kun monilla vastustajilla on sellainen käsitys että karppaajat syövät vain voita, munia, pekonia ja lihaa. :)

Minun ruokavalioni on suurinpiirtein tällainen: aamulla munia ja kenties salaattia lisänä, lounaaksi salaattia yli puolet lautasta ja yksi annos lihaa/kalaa, välipalaksi turkkilaista jugua marjoja/omena palasina/mitä nyt keksiikään, päivälliseksi vihanneksia (voissa paistettuna), joskus sekaan kermaa ymv ja lihaa/kalaa, sekä salaattia. Yksi suosikkilisukkeeni on kukkakaalimuussi, ja se maistuu monesti lihapullien kera :). Tämän kaiken lisäksi saatan syödä pähkinöitä ja hedelmiä.

Kuituja (nimenomaan vesiliukoisia) saa enemmän kasviksista kuin täysjyvästä, mutta jos epäilyttää niin toki voi syödä leseitä lisänä. Tai vaikkapa pari siivua ruisleipää, kuka kieltää! Jokainen soveltaa itse ruokavalionsa, ja se mikä sopii jollekkin, ei välttämättä sovi toiselle!

Tulipa pitkä sepustus :)

• mol. tyytyväisiä

Meilla vaimo karppaa, äijä hörppää :) Hyvin sujuu..

• 5623899067678

Karppaushan on tehty ihmisille, joilla on heikko itsekuri.

He haluavat syödä kaikkea rasvaista, koska se on hyvää. Se, että onko heitä luotu näihin rasvaisiin ruokiin onkin sitten toinen juttu.

Muista että liian yksipuolinen ruoka vaikuttaa hermosoluihisi. Eli voitaisiin jopa sanoa, että karppaajat ovat älykkyydeltään todennäköisemmin tyhmempiä, kuin sekasyöjät.

Kun rupeamme miettimään tarkkaan, mitä ihminen voi syödä raakana, niin siitä me saamme ihmiselle oikeanlaisen ruokavalion. Esimerkiksi perunaa ei voi syödä raakana, joten se kannattaa jättää pois ruokavaliosta.

Puhumatta että suomalaisilla on pinttymä siitä, että kaikki ruoka kuuluisi ensiksi "lämmittää" tai muuten paistaa. Näin ollen puhe siitä että syötäisiin enemmän niitä tuoreita, ihmiskehoon sopivia ruokia kuulostaa ihan järkyttävältä. Syömme mielummin siis ruokaa, joka maistuu hyvälle ja mihin olemme tottuneet, sen sijaan että suosisimme ruokia, mitkä ihminen voisi syödä raakana.

Kun paistaa, useimmiten vihannesten ja myös hedelmien ja marjojen vaikutus vähenee. Tällöin ihmiset turvautuvat ostamaan kaiken maailman vitamiinipillereitä, vaikka oikeasti heidän tulisi vain lisätä raakoja ruokia.

Mitä enemmän lisäät raakaa ruokavaliota, sitä todennäköisempää on, että vielä 30v jälkeen olet hoikassa ja hyvässä kunnossa. Sinun ei tarvitse ruveta täydelliseksi raakaruokavalion kuluttajaksi, mutta jo syömällä yhden lämpimän aterian päivässä ja loput raakaa, laihtumisesi on takuuvarmaa (kunhan et vain syö hirveitä määriä sen lämpimän aterian aikana)

• ei ei

/facepalm

• Kysymyksenhän esitti Innokas karppaaja.. Ei se kysynyt et kannattaako karpata.. vaan karppauksesta ohjeita.. (innokkaalle) tuolla ruto 2/5 näyttää olevan tosi hyviä ohjeita. minä en karppaa mut emäntä pudottanut jonkun 5-8kiloa lyhyessä aikaa karppaamalla..

• heh heh siis Ruoto 5/2

• karppausonkusetusta

Älä alota karppaamista. Sen sijaan syö monipuolisesti ja aloiti liikkuminen. Hiilihydraatteja ei kannata enää ottaa noin 3-5tuntia ennen nukkumaan menoa. Mielummin hieman läski ja urheilullinen, kuin alipainoinen sohvaperuna (sitä karppaajat on).

• emili-a

20 hiilaria on noin: pala ruisleipää, kauhallinen laatikkoruokaa ja pieni lasi maitoa.

Mieti ny vielä kerran tahdotko sä elää tuollaista elämää? Jos liikut, tahdot ajatella, jos olet nainen ja tahdot että hormonitoimintasi pysyy toiminnassa, niin syö monipuolista suomalaista perusruokaa. Keskity määrään, laatuun ja aikatauluun ja monipuolisuuteen. Aloita lautasmallista ja tutustu eri ruokavalioihin.

• 546234

Ehkä huonoin vinkki ikinä.

Syö monipuolista suomalaista perusruokaa.

Suomalainen perusruoka EI OLE terveellistä tai monipuolista.

Jauhelihakastike & peruna/makarooni/spagetti
        Makaroonilaatikko
        Hernekeitto

Jos haluat hyvän ohjeen, VÄLTÄ suomalaista perusruokaa.

• emili-a
        546234 kirjoitti:

Ehkä huonoin vinkki ikinä.

Syö monipuolista suomalaista perusruokaa.

Suomalainen perusruoka EI OLE terveellistä tai monipuolista.

Jauhelihakastike & peruna/makarooni/spagetti
        Makaroonilaatikko
        Hernekeitto

Jos haluat hyvän ohjeen, VÄLTÄ suomalaista perusruokaa.

Onko makaroni, spagetti ja hernari suomalaista perusruokaa?
        Mikä teitä ihmisiä vaivaa?

Miten olis vihannekset, juurekset, marjat, kala, liha (kelle sopii), viljatuotteet?

• 78980980+
        emili-a kirjoitti:

Onko makaroni, spagetti ja hernari suomalaista perusruokaa?
        Mikä teitä ihmisiä vaivaa?

Miten olis vihannekset, juurekset, marjat, kala, liha (kelle sopii), viljatuotteet?

Monissa kotitalouksissa nämä juuri ovat tämänhetkistä suomalaista perusruokaa.

Laman aikana ruokaan ei ollut niin paljosti varaa, joten halpaan satsattiin.

Siitä jäivät yleiset kuvat suomen perusruuasta. Mukaan kuuluu myös erilaiset perunalaatikot sun muut. Juuri laatikkoruuat ovat sitä perinteistä ja perusruokaa suomessa, koska ne olivat ja ovat yhä suhteellisen halpoja tehdä.

Olisi hieno käsite, että suomalainen perusruoka (ja ei nyt sekoiteta perinneruokaan) olisi monipuolista, mutta se ei oikeasti ole. Jopa osa perinneruuastakin ovat kaukana monipuolisesta ruuasta.

Puhumatta että myös perusruokaan kuuluu myös perunamuussi & nakkikastike tai uunimakkara. Kalapuikot ja peruna, jne jne jne...

Jos fiksu haluat olla. Syö monipuolisesti, mutta unohda "suomalainen perusruoka". Lisää tuoreita kasviksia ja hedelmiä, vähennä paistamista, koska yleisemmin, jos ei AINA paistettu ruoka on lihottavampaa, kuin tuore kasvis.

Terveelliset perusruuat taitavat olla tuolla aasiassa päin.

• A.r.i

Poika aloitti karppauksen 8kk sitten.Alkupaino139kg,jätti pois kaljan ja maustoi itse lihansa,kaikki valmis pois,tee itse.Nyt elopaino 67kg,ketoosista ei tietoo.KÄYTÄ JÄRKEÄ,lisää liikuntaa...

• Liike on lääke

"A.r.i." sinä olet viisas mies. Riittää todellakin, että jättää kaiken valkoisesta vehnäjauhomössöstä valmistetun, sokerisen ja rasvaisen pois ruokavaliostaan ja valmistaa itse perusruokaa käyttäen öljyjä ja kuituisempia valmisteita kuin vehnäjauho. Muuten ihan normaali, hyvä, tavallinen mutta monipuolinen suomalainen arkiruoka on parasta ja terveellisintä.

Kun ruoka-asiat ovat hallinnassa, ei tarvitsekaan enää muuta kuin pitää huolta, että liikkuu riittävästi ja tehokkaasti ja nukkuu tarpeeksi. Yksinkertaiset terveyden aakkoset ovat siitä hyviä, että ei tarvitse pakertaa liian vaikeiden aiheiden kanssa, tuskastua lopulta ja antaa sitten olla ja jatkaa entistä epätervettä meininkiä.

• Helpoin tapa aloitaa on se että vaihdat sellaiset tuotteet käytöön jossa ei ole piilosokeria ja jätät kahvin.leivonnaisiin ym . sokerin lisäämisen tykkänään pois.

Sitten toinen askemalma on että vähennät peruna kerrallaan tai hiilihydaatti ruokka annoksia puolittmalla hiilihydaaraati pois. ja harvennat (peruna,riisi pasta) annoskiaen syöntikertoja.
      Sallatin ja proteiinin läähteen jätät anokseesi (ota esi työpaikkaruokalasssa kastikeesta lihaa,kanaa makkaraa tms ja sen kanssa kasvikset.)
      Hankit evääksi vähähiilihyd. valmis aterioita. tai teet ruokaa esm kanasta ja kasviksita.

maitotuotteet (koska maito on pääasillinen proteiinin lähteeni) :
      mene ja hanki turkkilaista jogurttia (se on täyteläitä ja vie nälkää tehokaasti ja jos lisäät jogorttiaamuapala vaikka pellvansiemetä saat kaivattuja kuituja).
      Se on mautamatonta joten ei lisättyä sokeria ja sen kanssa marjoja johon ei saa lisätä tavallista sokeria. menee vain jotakin kertoja kun siihen sokerin puutumiseen tottuu sitten syökin mieluumin luonnolisemalta maustuvaa jogurttia.
      Mutta jos turkkilaisen jogurttin ravamäärä huoletta niin osta valion A jogurttia jossa on vähemmän rasvaa.
      Muita maitotuoteta joita käytän on täysmaito se kaikkein rasvaisin.
      Käytän fetajuustoa sallateissa ja syon välllä pelkää saalaatia ruuaksi jossa on fetaa ja pähkinäsekoitusta,sipulia,tomaattia ja salaattia.
      Raejuuto on kanssa hyvää ja sitä voi koikeilla motsarella/juuutorasteiden tilalle eri paikkoihin..
      Mutta jos kiloja on vähmmän mitä pudotat voit käytää juustoja yms.
      juusto saa ketetetyt kavikset maistumaan paremallta jne.
      samoin kermojen käyttö

Muita proiinin lähteitä jota käytän on riista,kana , kala ja soija.
      Punaisen lihan olen oman sairatumiseni ja tuotannolisten tekihöiden takia pyrkinyt jätämään mad vähälle.
      samon kananmunaa en syö paljoakaan. kosska nautin omega 3 muuten.
      kananmuna suola ja kerma on tehokkaita kolterooliarvon nostajia.

Riisiä, pastaa. perunaa en syö kun harvoin. en voi vastustaa kiusausta käydä kiinalaisessa ravintolassa . pari kertaa vuodessa.
      lipää syön keskimäärin 1-2,5 sämpylää joka päivä, tosinaan en ollenkaan.
      Kasviksista syön eritoten tomaattia mones eri muodossa. salaatttia ja sipulia.
      Muita kasvisia joita suosin on paprika ja sienet (samoinkun soijam sienet sisiltää kasvisproteiinia).
      porkaanaa (ei saa syödä isoja määriä koko kyseessä on juures), herneitä ,kaalta ja kurkkua en innostua syömään, lienekö nirso ja parikkaakin harvoin koska se närästää.

Ruokavaloni on vähääähiiilihydaaraattinen johon olen soveltanut vähempirasvaisuutta ja ja kavisruokavaliaota mukaan.

ja niin syön max 3 atriaa päivässä ja tavallisemmin vain 2 atriaa.
      suosittelen muille edottomasti aamuapalan syöntiä koska kaikille sen poisjättö ei sovi ja olo voi mennä huonolla verensokerilla aamulla tod kurjaksi .
      (siltäkään en jaksa nousta sitä sitä aamulla laittamaan vaan odotan enmäsen asteiria useimiten lounasaikaan )

Ja niin ei atriaa 6 jälkeen illalla.

• ompa omituista!

Mitäköhän verensokeri tykkää syömättömyydestä 18.00 - 6.00 (7.00)??

• Karppi09

"Onko päivän suositus siis 20g hiilihydraattia? "

Tämä on Atkins-menetelmä, joka on tehokas laidhuttajalle mutta ei välttämätön silloinkaan kun haluaa laihtua. Se tulee täyteen nopeasti. Lisätietoa voit hankkia Atkins-dieetistä. Ei Atkinsissakaan 20g per päivä ole pysyvä tila vaan ainoastaan aloitusmäärä jolla keho saadaan siirtymään enemmän rasvan polttamiseen.

"Mitä te oikein syötte? "

Harhaluulo on että syödään vain pekonia ja munia ja lohta. Ei pidä paikkaansa. On olemassa muutamia hyviä suomalaisia VHH-kirjoja joissa on laajasti reseptejä. Katso sieltä.

"Onko olemassa ruoka-aineita, mitkä ovat täysin hiilihydraatittomia(tonnikalan lisäksi)? "

Muutakin lihaa on. Eikä se 1% hiilareita haittaa.

"Entä vihannes puoli, onko esim. salaatissa ja tomaatissa reilusti hiilihydraatteja, "

Tomaatissa on aika paljon mutta sitäkin kannattaa syödä vähän. Jäävuorisalaatti ei sisällä paljoa. Lanttu, kaali - näitä karppaajat syö mutta niissäkin on hiilareita joten ei niitä pidä ahtaa niin paljon kuin jaksaa mutta niitä voi syödä.

Kysyit monesta aineesta. Finelistä löytyy hiilarimäärät. Voit ynnäillä siitä. Parasta katsoa aina itse. Riippuen ruokatottumuksistasi menee aikaa muutamasta viikosta pariin kuukauteen että löydät ne ruoka-aineet joista pidät.

"Ja vielä jogurtti, olen kaupassa yrittänyt etsiskellä mahdollisimman vähähiilihydraattisia jogurtteja, mutta en ole oikein löytänyt mitään sopivaa. Tiedättekö jogurtteja, jotka sopivat karppaajalle?"

Ei niitä ole. Lidlin kreikkalaisessa on vähiten mutta se on sellaista löysää eikä pidä nälkää. Turkkilaisessa 5g desissä eli se nyt sopii käytettäväksi pienissä määrissä. Jogurtti kuitenkin sisältää maitorasvoja ja paljon ravinteita joten ihan ok.

Selaile vaikka karppaus-sivustojen reseptejä. Löydät monta herkkua. Jos laihdutat niin tarkista kuitenkin kuitumäärät ja pysyttele erossa kaikenmaailman karppileivistä ja pullista koska kyllä ne painon jumittavat vaikkeivät lihota varsinaisesti pienissä määrissä.

• hande-56

En tiedä tuosta karppaamisen ruokavaliosta mutta ei kaiketi ihmisten suolistoa ole rasvabarelon kuljetusvälineeksi tehty. Luulen että suolisto tarvistee ihan talvallista kuitupitoista mötäskää ihan vaan sen takia että on silläkin töitä.
      Vaikka siinä kuuluu vihanneksia syödään niin siitä huolimatta ei varmaan kukaan niin paljoa niitä jaksa syödä mitä leivästä kuituja saa.
      No tämä oli tätä vapaata ajattelua asian tiimoilta kukin tekee vakaumusensa mukaa,itse syön normaalia ruokaa monipuolisesti ja hyvin menee painottaen tuonne vihannespuolelle hiukan enemmän ja homma jees.

• me too..

Minä kysyisin vielä, että onko ruokaöljyissä mitään eroja? Onko rypsiöljy yhtä hyvä, kuin oliiviöljy?

• ss

Hei. jos tutustut diabeetikon ruokavalioon niin sieltä löydät vinkkejä. kaikki sokeri , vaalea jauho, riisi, maito ja maitotuotteet, hedelmät ovat hiilihydraatteja täynnä.
      itse katson kalorit myös ja jos haluat syödä hiiareita joskus niin sitten lenkkarit jalkaan 30 min- 1h ( : takuu varma laihtuminen ja hyvä olo, kunhan ei mene liiallisuuteen paino ei saa ikuisesti laskea.

• ___________________-

katsokaa finellin taulukosta mitä mikin ruokaaine sisältää ja ajatelkaa minkäverran sitä sisltyy kuhunkin ateriaan.

rasvaa ei tarvitse karppaajan pelätä, ainoastaan hiilihydraatteja.

jos jossain on 100gr enemmin kuin 5gr hiilihydraatteja varo sitä, eli käytä hiukan vähemmin.

esim paprika 4,5gr/100gr perunassa 13,2gr/100gr näin voit laskea ja suunnitella päivittäisen tai ateriakohtaisen hiilihydraattikuorman.

kun oppi muistamaan suhteet on helppoa, syön aina mahani täyteen, niin yksinkertaista se on.

jos haluaa pudotta painoaan helposti, vahdi hiilihydraatteja, maan päällisissä kasviksissa sitä on vähemmin. taulukko auttaa alkuun.

• Anti-TrolliProvo

Palsta kuin palsta, kuran määrä on vakio.

Ainoastaan rekisteröitymiset ym. jotain auttaa, mutta asiaan:

Aloitin VHH-ruokavalion 1,5 vuotta sitten, koska olin kokoajan väsynyt ja halusin kokeilla auttaako. Auttoi se. Siihen loppui lounaan jälkeinen väsymys kuin seinään. Vatsa rauhoittui ja iho parani. Kun riittävästi syö, ei makeaakaan tee mieli. Käytännössä jätin kaikki viljat riisiä myöten ja perunan. Oli kylläkin yksi poikkeama: söin edelleen pullaa usein... :) Päivällinen näet jää usein väliin. Silti laihduin alussa 2-3 kiloa, vaikkei ollut tarkoitus, eikä oikein mistä laihtua. Se kuului alkuvaiheen en-nyt-muista-minkä-nimiseen ilmiöön. Painoa tuli takaisin, mutta se ei tosiaan ole minulla pointti, koska painoindeksi on jo melko alhainen.

En näe järkeä palata entiseen.

Kuitujen ja rasvan saannista koetan huolehtia ja vettä juoda riittävästi proteiinin saattopojaksi. Välillä syön pizzaa tms, mutta perunaruoka on historiaa ja tummaa leipää syön vähikseen. Syön sitä, mikä on helpointa toteuttaa. En siis hifituunaa. Pidän olennaisena sitä, miltä ruokavalio näyttää kun katsoo viikon taaksepäin.

Karppaus on sukua luolamiehen ruokavaliolle, joten ei ihmeellinen juttu kropalle. Kasvisruokakin on varmasti hyvä oikein toteutettuna, mutta karppaus on helpompi.

• VHH:lla liikkuva

Neitsytoliiviöljy kestää paremmin kuumentamista. Kylmäpuristettu rypsiöljy kannattaa syödä sellaisenaan esim. salaatin kanssa. Lisäksi minua ainakin epäilyttää kun rypsiöljy säilytään monesti läpinäkyvään muovipulloon, no valollehan se sitten altistuu, eikä se tee koskaan kasviöljyille hyvää. Kasviöljyt muutenkin parhaita suoraan niitten lähteestä, esim. pähkinät käsittelemättöminä. Aina kun öljyt truutataan alkuperäisestä lähteestään väkivalloin ulos, öljy joutuu aikamoiselle koetukselle hapen ja valon kanssa.

Pakko kommentoida että kaikkien suolisto ei kestä viljakuituja, joten jokainen syököön niin kuin parhaaksi kokee? Jos jonkun suolisto taas ei pärjää ilman viljaa niin ok. Mutta ei siitä pitäisi tehdä mitään pääsääntöä joka pätee kaikkiin.

Ja mitä urheiluun tulee VHH:lla, itse ainakin koen pystyväni paremmin liikkumaan tällä ruokavaliolla. Jos syön enemmän hiilihydraatteja (ja siis päivittäinen saantini lienee jossain vaihdellen 50-70g), lihakset tuntuvat valahtavan levottomiksi enkä jaksa pitkään jatkuvaa liikuntaa. VHH:lla kykenen paremmin esim. 3 tunnin pyörälenkkeihin, enkä senkään jälkeen ole aivan puhki. Jostain sitä energiaa vaan aina pystyy pumppaamaan lihaksiin lisää.

• 798978

neitsytoliiviöljy pitäisi juuri syödä sellaisenaan, salaattien seassa. taas muut, huononpilaatuiset rypsiöljyt käyttää paistamisessa.

• tyhmiltä rahat pois
        798978 kirjoitti:

neitsytoliiviöljy pitäisi juuri syödä sellaisenaan, salaattien seassa. taas muut, huononpilaatuiset rypsiöljyt käyttää paistamisessa.

Ja hah. Rypsiöljy on parempaa kuin oliiviöljy. Yleensä oliiviöljy on vielä väärennettyä, eli halvempaa ja huonompaa kuin minä sitä myydään. Puhut siis paskaa.

• Hyvää ruokaa

Kiitos vinkeistä. Näillä jo mennään pitkälti. Pitänee noilla sivuillakin käydä.

• 27/4 ja 24/7

nämä päivät skarppaan,ollaan silloin tosi skarppina.
      eikä syödä fisua jonka nimi on karppi

• höyrähtäneet...

Karppaaminen on sama kuin leikkaisi irti oikean käden peukalon.

Tahallaan hankittu ruoka-aine vammaisuus on typerää ja tekee elämisen vaikeaksi.

Kaikkea kohtuudella ja monipuolisesti. Ihminen ei ole pupujussi, eikä susihukkanen, vaan sekasyöjä.

• Pöllökö?

No haloo, netti on keksitty!! Sen kun googlaat sieltä. Ja onhan tämä karppaus jo käsitelty kaikissa mahdollisissa tuuteissa jo sataan kertaan, että missä sun silmät ja korvat ovat oleet?

• nainen -77

pitääkö ollan ilkeä jos jotkut kysyy jostain, ja haluaa tietoa.. ei se voimia paljon vie jos antaa toiselle vinkkejä ;)

• nainen -77

Heippa :)

Itse en silleen karppaa tällä hetkellä, mutta olen karpannut. Mun mielestä on hyvää karpaamista että jättää vaalean leivän, puuron, riisin, makaronin, perunan ja sokerin pois. Itse syön vaikka maitorahkaa ja siihen voi lisätä vaikka leseitä että saa kuituja tai marjota ja luonnon jugurtti on hyvää koska ei ole lisättyä sokeria, ja hyvä ruoka on kasvikset ja kanaa tai kalkkunaa, kananmunaa,missä ei ole hiilareita, jauhelihaa, pekonia vaikka, vois käydä sivuilla kauppausinfo.fi, niin sieltä saa hyviä reseptejä :) ja kappausleipä on muyös jotka on ihania paahdettuna, kuin ne alussa mainitut jättää pois niin on hyvä mun mielestä, kaikki karppaajat on tietty erilinjoilla.. joko vähän tai sopivasti hiilareita, pitää hiilareita niitä hyviä saada jottai aivot saa ravinto, ihminen ei jaksa ilman hiilareita jos ei saa ollenkaan. siloin voi mennä voimat ja tulee iso väsy ja ei seköön ole hyvä. tai voi naisen hormoonitasapaino elimistössö huonontua. itse koin nää kun karppasin liikaa. ja syön normaalisti ja jättänyt noi vaaleat jauhot ja sokerin pois, ja on pirteä olo. tsemppiä karppaukseen sinulle ja toiv löydät itsellesi sopiuvan karppaus linjan ja hyvää kevättä ja kohti ihanaa kesää ;)

• "mies vuosimalli-62"

Mistä vitusta näitä karppaajia oikei tulee?

• Hah !

Eix me kaikki tulla sieltä ?

• skarppari

No paskalahdelta tietysti,tuhlausta joka sekunti.
        (yks mainos oli)

• Liana

Missäköhän niitä olisi jos ei KARPPAAJIEN PALSTALLA?

• Ruisleipää ja kuitua

Toi karppaus ei ole mikään uusi juttu - kaikesta tehdään muotia... Aina on tiedetty, että proteiini ja rasva pitää paremmin nälän kuin hötyhiilarit, pullat ym valkoinen.
      Olen tainnut olla aika fiksu, kun ruokavalioni on ollut viimeiset parikymmentä vuotta melko välimerellinen ihan sattumalta. Öljyllä olen aina lätrännyt, hyvä etten juo pullosta, syön myös kuitupitoista ruokaa, ja vältän nopeita hiilareita (en kuitenkaan kitumiseen asti), perunaa ja riisiäkin voi kohtuudella syödä. Hoikkana olen pysynyt, ja sitä usein ihmetellään. En ole koskaan elämässäni ollut dietiillä, säätöjä kyllä olen tehnyt iän myötä, koska ei voi enää syödä sama hevonen kuten nuorena. Liikuntaa ei pidä unohtaa, ettei lihakset surkastu, massa polttaa kaloreita, joten kannattaa kasvattaa lihasmassaa. Suolisto tarvitsee kyllä kuitua, sen vuoksi toi karppaushysteria vähän ihmetyttää - kohta on sitten suolistosyöpiä, kun suolisto ei saa riittävästi kuitua, ja punaisen lihan on todettu lisäävän syöpäriskiä...Kuituhan puhdistaa suolistoa... Itse en pystyisi ikinä luopumaan ruisleivästä, ja hoikkana olen pysynyt, ruisleivän ansiosta. Sitä paitsi kuitupitoinen ruoka antaa kylläisyyden tunteen nopeasti ja pitää myös nälän kurissa.

• :)

Moi! Olen 1.tyypin diabeetikko,joten joudun itsekkin laskea hiilareita. Alhaalla muutama juttuja joita kannattaa ja ei kannata syödä

Kannattaa syödä:
      -lihaa(kanaa,pihvejä)
      -vihanneksia(porkkanaa,lanttu,paprika)
      -kaalikeittoa/kaalilaatikkoa
      -rahkat(maustetut ja ei maustetut)
      -vettä
      -vichyä
      -sokeroimattomia limuja

ei kannata syödä:
      -makeiset(karkit)
      -hedelmät(omena,banaani)
      -maitoa
      -leipää
      -makeat limut ja mehut

• Veriryhmädieetti

Ohjeita on paljon mutta tietääkö kukaan, miksi joku dieetti tai ruokavalio sopii toiselle paljon paremmin kuin jollekin toiselle ja kolmannelle ei ehkä ollenkaan, vaan tekee olosta ikävän ja inhottavan.

Vastaus on veriryhmä, joka kertoo ihmisen sisäisestä kemiasta ja siitä, miten keho vastaanottaa ravintoaineet. Eri ruoka-aineet vaikuttavat eri veriryhmätyyppeihin erilailla, joko myönteisesti tai kielteisesti. Luonnollisesti on hyvä ja järkevää syödä sitä, minkä vaikutukset ovat myönteisiä ja joista saa suurimman mahdollisen hyödyn.

Kun syömisen, siis ravinnon saannin tarkoituksena on pitää itsensä terveenä, kunnossa, toimintakykyisenä ja tasapainoisena, niin ohjeita ei kannattaisi kysellä naapurilta saatika kaiken maailman immeisiltä. Pitäisi kuunnella itseään, oman kehonsa merkkejä; olotilaa, jaksamista, kiloja, tarpeita ... ihan henkilökohtaisia juttuja, joihin muilla ei välttämättä ole oikeita vastauksia.

• Häh?

Aloittajalle. Et oo tosissas.

Kannattais varmaan lainata kirjastosta kasa kirjoja ja pyöriä hiukka netissä. Ennen kuin tulee tänne "keskustelemaan" jostain karppauksesta.

• Karppimummo

Jätä nyt ensi alkuun peruna ja viljatuotteet pois, tai minimiin. Olen ollut hyväkarppi 11 kk ja painoa on pudonnut 19 kg ihan helposti. Googleta esim, Karppisiskot, sieltä löytyy asiallista tietoa. Minun HH:t päivässä on noin 60. Älä laita niitä liian alas koska elimistö voi pistää vastaan eikä polta niitä. Etsi asiallista tietoa netistä. Hyvää kevään odotusta ja hoikempaa kesää :)

• ___________________-

hienoa karppimummo. älkäämme tehkö yksinkertaisista asioista monimutkaisia.

jos erehdyt kysymään ravitsemusterapeutilta mitä syöt, se rahastaa sinut mutta olet kilojesi kanssa rahattomana ja lisäksi pyörällä päästäsi.

nuo ohjeet joista kirjoitat auttavat liikakiloihin. finellin taulukoista löytyy ruokien ravinto arvot.

kaikki tv mainoksissa olevat tuotteet joissa puhutaan hyvinvoinnista tai laihtumisesta kannatttaa ohittaa viihdeohjelmina.

• tosonon

Elä, elä, hyvä ihminen ala karppaa.

Mun mutsi ja faija karppas koko elämänsä ja sairastu sydän ja verisuonitauteihin jo alle 50-kymppisinä. kuolivat pois.
      Kaverini lopetti lihan syönnin, laihtui 40 kg, kokemusta on.

Mut syö vihanneksia ja hedelmiä niin paljo ku jaksat. ja leipää.
      Ne on terveellisiä. Kato italiaanoja.

Järki päähän....

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2453
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      917
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      137
      872
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      851
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      796
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      765
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      704
    Aihe