Kaipaisin esimerkkejä vuokrista (kiinteä summa-ei prosentti) eri kokoisista kaupungeista. Tarkoitus olisi aloittaa vuokratuolilla, mutta en tiedä mihin pitäisi suostua.
Asun pienessä kaupungissa (12000 asukasta satakunnassa). Liike ei sijaitse keskustassa. Töitä on tällä hetkellä n.25 tunniksi viikossa (vaihtelee 15-30).
itse kustannan värit, permisaineet, omat koneet (hl-koneet föönit, raudat, maksupääte ym...)
Eli maksaisin oikeastaan vaan tilavuokraa ( vesi ja sähkö) paperit,kahvi ja kastamisista.... vuokraksi on ehdotettu 500/kk. kuulostaako kohtuulliselta? olen aika amatööri yrittäjyysasioissa, mutta mielestäni tuo tuntuu aika korkealta työmäärään nähden.... millaista summaa kehtaisin itse ehdottaa?
vuokratuoliyrittäjille
18
3559
Vastaukset
- aäigphs
Työtunteihin nähden tosi kova vuokra. Ja huomio muuten tuleeko vuokran päälle alv vai sisältyykö vuokraan. Siis kun paikkakuntakin on pieni, kampaamohinnat on varmaan halvat ja asiakkaita ei ole ruuhkaksi asti.
- sataedu
aika iso vuokra, tuollasta vuokraa maksetaan Porissa keskustassa tuolipaikasta.
- mustikka33
Mutta mieti näin että joskus sulla on listat täynnä asiakkaita niin siihen nähden tuo halpa.
Teet vain työsi hyvin niin kyllä asiakkaita alkaa tulemaan enempi.tiedän yhen kampaamon jossa vuokratuoli on 950e ja kampaaja joutuu kaiken saman maksamaan myös kuin sinä.
tosin paikkakunta on isompi mutta alue ei niin "hienoa"
Ja yrittäjä joka sinulle vuokraa paikan niin hän on ajatellut sen niin että sinulla on aina tuoli käytettävissä ei vain 25htuntia viikossa
Itse maksan 450 tuolivuokraa ja ostin kaikki tarvarat, aineet myyntituotteet yms itse. ja alotin kauneushoitolan yhteydessä kampaajana ja sillon minulla oli ehkä 2-3tyätä viikossa.Nyt jo enempi - wjdrchå
mun mielestä kaikkeen ei kannata suostua sillä ajatuksella että "ehkä joskus on listat täynnä". Vuokra tulisi suhteuttaa jossain määrin tämänhetkiseen asiakasvirtaan. Ei ole takeita, että pienellä paikkakunnalla pystyisi kasvattamaan sitä määräänsä enempää. Mutta, ei se ole tyhmä joka pyytää.......
- Mustikka 33
Valitettavasti sellasta on yrittäminen,hyvin harvassa paikassa on uudelle kampaajalle listat heti täynnä.
bisnes on bisenestä.
Ja aina voi vaihtaa paikkakuntaa.
Eihän se ole sen liikkeen omistajan vika jos pienellä paikkakunnalla on vähän ihmisiä/asiakkaita.
Hän vain vuokraa työtilaa.
Turha siitä on valittaa ota tai jätä.- mustikka33
Ja siitä tuli vain mieleen että jos sitä vuokraa suhteutetaan nii entäs sitten kun tosiaan on listat täynnä asiakkaita ja rahaa tulee nii mihin vuokranhinta sitten nousee??
Niin sitten alkaa uusi valistus kun on niin korkea vuokra ja vaan nousee koko ajan.
Ja niinkuin joku jo sano että kaikkeen ei tarvii suostua.Mutta tuskin pienellä paikkakunnalla löytyy hirveästi vapaita työpaikkoja/vuokratuoleja.
- kallemon
Taitaapi mustikka33 olla tätä nykyä työnantaja(vuokratuolin) :D
- 12
Mulla tuolivuokra 1000e sis.alv. vuokraan ei sisälly muuta kuin pesupaikka shampoot ja joitain työvälineitä, esim. harjoja, permisrullat jne No sähkö ja vesi sisältyy tietty... Vuorotellen ostamme niskaliinat, pumpulit, pesuaineet jne... KAIKKI työvälineet henkilökohtaisia, samoin muotoilutuotteet, myyntituotteet, värit, hapetteet ym.
Sijainti on eteläsuomen suuri kaupunki, ihan lähiön kaupan yhteydessä. Sijainti ja asiakasvirta on HYVÄ!!!
Töitä olisi 40h/vko mutta en tee kuin 30-35, riippuen viikosta. Ekat puolivuotta oli tietty hiljaisempaa kun aloitin mutta liikevaihto silloinkin n.4-5t€/kk. Nyt olen ollut reilun kaksi vuotta ja listat kun on täysiä niin parhaimpina kk on liikevaihtoa ollut lähes 10t€, ja näitä on kyllä useampia... keskimääräinen liikevaihto n.8t€
Minusta vuokrasi siis kuulostaa hyvinkin kohtuulliselta :D Tärkeintä parturi-kampaajalle on kuitenkin liikkeen/ tuolin SIJAINTI!!! Ei se, paljonko tuolivuokra on ja mitä vuokra sisältää. Sijainti ja asiakasvirta on tosi tärkeää, voithan kysyä että "emäntäsi" näyttää sulle ajanvarauskirjoja tai omia tilityksiään, ne kertovat aika paljon ja jos töitä on tarjolla niin yleensä nämä tiedot auliisti jaetaan jotta tuoli saadaan vuokrattua. Itse kauhistelin aikoinaan tuota oman tuolini vuokraa, mutta omistaja sanoin suoraan että vuokra on kova, mutta hän lupaa hyvän liikevaihdon eli paljon töitä ja asiakkaita :)- ?????????????????
Aika hyvin yhdeltä ihmiseltä, ottaen huomioon että käsittelyissä menee aikaa 2-3 t ja yleensä myös pidetään vapaapäivä viikossa,sekä ruokatauot jokapäivä, tai sitte myyt oheistuotteita mukavasti.
- mustikka 33
Kallemonille vastaus: iohan viellä vuokraan tuolia ja teen sitä kautta töitä.
Ärsyttää vaan ihmit jotka haluavat kaikkie heti mulle periaattella kaiken.
Eihän kodin vuokraakaan sovita sillä perusteella että kuinka paljon siellä ollaan vaan siitä maksetaan kkvuokra. saa sitten olla vaikka 24/7 jos haluaa täyden hyödyn kodistaan.
Täällä on ihmiset näköjään laittanut mun jokaiselle kommentille miinuksia jos kerron asiallisesti vuokran antajan näkökulmasta niin siitä ei näköjään tykätä.
Nää ei tykkääjät on varmasti kaikki palkollisia koska jokainen vuokratuolilainen kyllä tajuaa saman mitä yritän täällä kertoa.- päihvfa
No jos kysymyksessä on pelkkä tilavuokra plus sähkö niin pienellä paikkakunnalla hinta on tosi kova. Jos vuokranantajalla ei ole tarjota valmiita asiakkaita, vaan vuokralaisen on kerättävä itse asiakaspiiri, niin miksi asiakkaiden lisääntyessä vuokran pitäisi olla kovempi.
Vuokranantaja tuskin maksaa liiketilasta kovinkaan paljoa pienellä paikalla (eikä keskustassa). Mielestäni olisi kohtuullista laskea TODELLISET kulut ja ne jaettuna vuokralaisten kesken. Toki pieni osuus on kohtuullista maksaa myös vuokranantajan taskuun liiketilan tarjoamisesta mutta tässä tapauksessa pidän tuota vuokrapyyntiä kohtuuttoman suurena. Itse en halua lähteä ketään elättämään maksamalla ylisuurta vuokraa.
- aihrbf
Ei tykätä ahneista, ei!
- andreez
Riita poikki ja voita väliin! :) Elikkäs, muutama tarkennus. Eli tämä liike on minulle entuudestaan tuttu, ja tiedän millaiseen liikevaihtoon minulla on jokseeenkin realistinen mahdollisuus.
Käyttäjälle 12: Minua ei haittaisi lainkaan maksaa tonnia tai vähän ylikin jos mulla olisi mahdollisuus tuollaiseen liikevaihtoon! :) mutta meikäläisen mahdollinen liikevaihto on sinuun verrattuna kärpäsen paska! :) Olen kyllä kateellinen sulle.
Ei, ei ole kyse siitä,että "kaikkimullehetitännenyt". :D- mustikka33
Andreez,en tarkoittanut sinua tuolla kaikkihetimulle nyt kommentillani. sinulle vastasin rehellisesti että minusta tuo on kohtuu vuokra.
Täällä näköjään kaikki on sitä mieltä että kun valmistuu koulusta niin kun(JOS ) pääsee kampaamon töihin niin pitäs olla todella alhainen vuokra ja asiakkaat heti ovella odottamassa. Ei se niin mene, vaan ne asiakkaat on itse haalittava jostain niin kuin on myös se vuokran antaja tehnyt.
Lainaan nyt tuon kommentin päihvfa:lta
"Jos vuokranantajalla ei ole tarjota valmiita asiakkaita, vaan vuokralaisen on kerättävä itse asiakaspiiri, niin miksi asiakkaiden lisääntyessä vuokran pitäisi olla kovempi.
mun mielestä on kohtuu jos ei halua maksaa alkuun noin "korkeaa" vuokraa niin vuokran osuun pitäisi olla joku %tuloista niin olisi tasa puolista.silloin vain kampaaja menettää enemmän tulojen noustessa kuin kiinteessä vuokrassa.
Toistan edelleen itseäni että hyvin HARVASSA paikassa on valmiiksi asiakaskunta uudelle tekijälle.
Ja vuokrasta viellä sen verran että me ei voida tietää kuin hieno kampaamo on kyseessä jos siellä on kaikki "luxusta" ja varusteet uutta,ni tottakai vuokra on isompi.
Ja pitää viellä muistaa se että liikkeen kulut eivät pääty sähköihin ja vuokraan liikkeessä on varmasti radio mitä soitetaan niin teostomaksut menee liikkeen omistajan pussista ja maksupäätteet sun muut.
Eli minusta tuo vuokra on kohtuullinen
- andreez
Kyseessä on 2-paikkainen kampaamo, joka on vuokranantajan kotona. (erillinen piharakennus) teosto/gramex, lehdet, maksupäätteen vuokra ym, menevät minun pussistani. Huolehdin siis aivan KAIKESTA itse.
muttamutta, en taida ottaa paikkaa vastaan, jos kaupungista saa paikan samalla hinnalla. Asiakaskunnan kerääminen lienee hieman helpompaa kuin täällä tuppukylässä. Niin, siis ei oo mikään luxus-kampaamo. Kaupungin laidalla pellon reunassa sijaitsee tää :D- mustikka33
No nyt selkis kiitos lisä infosta=D joo ehkä sitten kannattaakin odotella ja mennä kaupunkiin hommiin.
ehdottomasti sitten sinne kaupunkiin!Onnea sinulle kovasti asiakaspiirin metsästykseen ja työhön!
- 12
jos on mökki pellonreunassa niin tuskin siellä suurta asiakasvirtaa on... ei muuta kun keskustaan tai kaupan yhteyteen missä on ihmisiä! siellä on hyvä kerätä asiakaskuntaa!
- ihan kypsä ...
Hki, vuokra (sis. alv) 790€. Liikkeessä toimii 4 yrittäjää (eli työntekijää) vuokraan sisältyy sähkö, vesi ja kassakone (maksukortti ym. kulut tietenkin hoidetaan itse) Omat aineet shampoista lähtien, työvälineet jne. kimppaostoina wc paperit ym. Tuotemyynti on vuokranantajan nimissä, josta ei korvausta tule...palkaton lisäpalvelu. Samassa korttelissa on 6 ellei 8 alan liikettä, miten nyt korttelin hahmottaa... Liikevaihto on surkea (siitäkin huolimatta, että asiakkailta kuullaan jatkuvasti kehuja)
Näillä nurkilla tarjontaa valitettavasti on liikaa, liikevaihto jää reilusti alle 3000€/kk, joten kuukausipalkka pyörii siinä tonnin nurkilla. Pidän vuokraa kohtuuttomana, sillä itse liikehuoneiston vuokra on n. 1500€/kk, siitäkin huolimatta, että tuolivuokraan sisältyy sähkö ja vesi. Liike ei ole varustettu kovinkaan modernein sisustuksin...
Kannattaa seurailla (tyhjien) liikehuoneistojen vuokria. Olen laskeskellut, että kahdelle henkilölle toimivan kampaamon (4 työtuolia peilipaikkoineen 2 pesuallasta) saisi järkevällä suunnittelulla sisustettua n. /- 15000€. Tälläkin seudulla on jatkuvasti tarjolla pieniä liiketiloja, joiden pelkkä vuokra on alle 600€/kk. Suunnitelmissa on siis laittaa nätti ja toimiva liike pystyyn, johon ottaa kaveriksi vuokralainen, tai kumppani, jonka kanssa kaikki liikkeen kulut puolitetaan (sähköt, vedet, kassa jne) Aineiden puolittaminen ei tule kysymykseen, koska niiden kulutus on niin kiinni asiakasmääristä ja myös tekijästä. Kumpikin siis huuhtoo lavuaariin omia aineitaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584