Pikkutytön outo oire:Pissaaminen tuo kyyneleet silmiin

Lapsi on muuten mitä mainioimmassa kunnossa. Tytön silmistä vain alkaa valua kyyneleitä joka kerta, kun hän virtsaa.

Erikoista tapausta alettiin tutkia vuonna 2009, jolloin tuolloin 3-vuotias tyttö tuotiin vaivan takia lääkärin vastaanotolle. Vanhemmat ihmettelivät, miksi lapsen silmät vuotivat aina hänen pissatessaan. Lisäksi tytön kasvoille tuli poissaoleva ilme ja hänen leukansa valahti alas. Lapsi pysyi kuitenkin tajuissaan, eikä hänellä ollut kipuja.

Oireet alkoivat lapsen ollessa vain muutamien viikkojen ikäinen. Hänelle tehtiin munuaisten ultraäänitutkimus, jossa ei kuitenkaan paljastunut mitään erikoista. Myös hänen silmänsä olivat normaalit, ja lapsi oli perusterve.

Tapausta alettiin tutkia sekä Lontoon yliopistollisessa sairaalassa että Hastingsissa sijaitsevassa Conquest-sairaalassa. Tutkimuskirjallisuudesta löydettiin vain yksi maininta vastaavasta aikaisemmasta tapauksesta. Vuonna 1932 raportoitiin nuoresta lääketiedettä opiskelevasta miehestä, jonka silmät vettyivät hänen virtsatessaan tai ulostaessaan. Vaiva saatiin kuriin atropiinilääkityksellä.

Oireilijat eivät ole hakeneet apua

Brittitytön tapausta selvittäneet tutkijat löysivät lisää oireilijoita internetin avulla. Verkosta löytyi keskusteluryhmä, johon kuului 35 samasta vaivasta kärsivää ihmistä. Yksikään ryhmän jäsenistä ei kuitenkaan ollut hakeutunut lääkärin hoitoon. Heidän mielestään kyynelehtiminen oli ehkä epämukavaa ja noloa, mutta he eivät pitäneet sitä terveyshaittana.

My Health News Daily -sivuston mukaan tutkijat arvelevatkin, että ilmiö saattaa olla tätä yleisempikin. Oireista kärsivät eivät vain ole hakeneet apua.

Tutkijat eivät ole vielä onnistuneet löytämään selitystä ilmiölle. Tutkimusraportin mukaan virtsatessa kyynelehtiminen saattaa olla yhteydessä hermoston poikkeaviin kytkentöihin. Varmuutta asiasta ei kuitenkaan ole saatu, ja tytön tapaus on yhä mysteeri.
http://www.iltalehti.fi/terveys/2012021615216197_tr.shtml

oon aina luullut tuota normaaliksi, siis eikö kukaan muu kuin minä ja toi tyttö kärsitä tuosta???

3

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis minä toi tyttö ja 35 muuta ihmistä

• DziihaDziiha
    • emili-a

Ei edes viitsi vitsailla: "ilosta vai surusta".
      Meikit poskilla tai silmät punaisina aina kun tulee vessasta.
      Se on jokin virheellinen juotos hermostossa.

Kaikki tällaset epäselvät on Kataisen Jykän vika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      69
      7434
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      43
      5084
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      97
      3432
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      46
      2299
    5. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2219
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2148
    7. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2103
    8. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      17
      1867
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1761
    10. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      14
      1673
    Aihe