Pikkutytön outo oire:Pissaaminen tuo kyyneleet silmiin

Lapsi on muuten mitä mainioimmassa kunnossa. Tytön silmistä vain alkaa valua kyyneleitä joka kerta, kun hän virtsaa.

Erikoista tapausta alettiin tutkia vuonna 2009, jolloin tuolloin 3-vuotias tyttö tuotiin vaivan takia lääkärin vastaanotolle. Vanhemmat ihmettelivät, miksi lapsen silmät vuotivat aina hänen pissatessaan. Lisäksi tytön kasvoille tuli poissaoleva ilme ja hänen leukansa valahti alas. Lapsi pysyi kuitenkin tajuissaan, eikä hänellä ollut kipuja.

Oireet alkoivat lapsen ollessa vain muutamien viikkojen ikäinen. Hänelle tehtiin munuaisten ultraäänitutkimus, jossa ei kuitenkaan paljastunut mitään erikoista. Myös hänen silmänsä olivat normaalit, ja lapsi oli perusterve.

Tapausta alettiin tutkia sekä Lontoon yliopistollisessa sairaalassa että Hastingsissa sijaitsevassa Conquest-sairaalassa. Tutkimuskirjallisuudesta löydettiin vain yksi maininta vastaavasta aikaisemmasta tapauksesta. Vuonna 1932 raportoitiin nuoresta lääketiedettä opiskelevasta miehestä, jonka silmät vettyivät hänen virtsatessaan tai ulostaessaan. Vaiva saatiin kuriin atropiinilääkityksellä.

Oireilijat eivät ole hakeneet apua

Brittitytön tapausta selvittäneet tutkijat löysivät lisää oireilijoita internetin avulla. Verkosta löytyi keskusteluryhmä, johon kuului 35 samasta vaivasta kärsivää ihmistä. Yksikään ryhmän jäsenistä ei kuitenkaan ollut hakeutunut lääkärin hoitoon. Heidän mielestään kyynelehtiminen oli ehkä epämukavaa ja noloa, mutta he eivät pitäneet sitä terveyshaittana.

My Health News Daily -sivuston mukaan tutkijat arvelevatkin, että ilmiö saattaa olla tätä yleisempikin. Oireista kärsivät eivät vain ole hakeneet apua.

Tutkijat eivät ole vielä onnistuneet löytämään selitystä ilmiölle. Tutkimusraportin mukaan virtsatessa kyynelehtiminen saattaa olla yhteydessä hermoston poikkeaviin kytkentöihin. Varmuutta asiasta ei kuitenkaan ole saatu, ja tytön tapaus on yhä mysteeri.
http://www.iltalehti.fi/terveys/2012021615216197_tr.shtml

oon aina luullut tuota normaaliksi, siis eikö kukaan muu kuin minä ja toi tyttö kärsitä tuosta???

3

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis minä toi tyttö ja 35 muuta ihmistä

• DziihaDziiha
    • emili-a

Ei edes viitsi vitsailla: "ilosta vai surusta".
      Meikit poskilla tai silmät punaisina aina kun tulee vessasta.
      Se on jokin virheellinen juotos hermostossa.

Kaikki tällaset epäselvät on Kataisen Jykän vika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      42
      4672
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2534
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1034
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1005
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      70
      926
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      118
      891
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      854
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      815
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      800
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      756
    Aihe