Kysyisin kaikilta teiltä entisiltä jehovantodistajilta,jotka olette uskossa,kuinka moni teistä uskoo että ylösnousemus on jo tapahtunut?
2.Tim.2:18.
"....ovat eksyneet pois totuudesta ja väittävät, että meidänkin ylösnousemus on jo tapahtunut".
Luulenpa että yksikään uudestisyntynyt Jeesuksen oma EI usko näin.Silti Vartiotorni väittää että entiset jehovantodistajat jotka uskovat edelleen Jumalaan uskovat 2.Tim.2:18 mukaisesti ja siksi heidän aineistojaan ei pidä lukea.
Miksi jehovantodistajat edelleen käyttävät raamattua näin?
Ottavat raamatunkohdan tekstiyhteydestään ja liittävät sen tukemaan väärin käsityksiään?
On joitain uskontoja jotka uskovat sielunvaellukseen ja asian voisi liittää heihin.Tälläinen uskonto on m.m. Sahaja Yogit jotka sanovat uskovansa Jeesukseen,mutta samalla kieltävät Jeesuksen yhden ja ainutkertaisen ylösnousemuksen,mutta lähes kaikki uskossa olevat ex-jt:t eivät kuulu tuohon 2.Tim.2:18 ryhmään.
Gallup?
8
113
Vastaukset
- kummastuttaa...
Kyseinen raamatunkohta on vain yksi esimerkki jt:n raamatunraiskaamisesta.
Miksi tuollaista edes kysyt kun sen jo muutenkin tiedät? - Kukabah
Voisitko paneutua hieman asian selkeyteen. Alota vaikka Raamatunpaikasta. Puhuttiinko siinä tosiaankin MEIDÄNKIN ylösanousemuksesta.
Sitten ihan rauhallisesti kerro, mitä Jehovan todistajat opettavat tästä.
>>Miksi jehovantodistajat edelleen käyttävät raamattua näin?
Hyvä Mnaat- Millä tavalla JT käyttävät Raamattua? Väärin tietenkin, mutta millä tavalla väärin?
Sitten vedät yhteen ja kerrot, mikä heidän ajattelussaan on pielessä.
Asia voi tuntua vaikealta, mutta kun tekee ahkerasti työtä, niin sitä oppii esittämään ymmärrettäviä lauseita. Ja jos ei opi, niin ainahan voi alkaa James Joyceksi. - esimerkkiä pukkaa
Voi onhan noita esimerkkejä,
Et varmaankaan nyt itse tajunnut mitä m.naat tarkoitti.Minä kyllä tajusin.
Miten olis:"se sukupolvi joka näki vuoden 1914 ja oli ymmärrysiässä ei missään tapauksessa katoa ennenkuin harmagedon tulee" ja tämä arvoisat Jehovan todistajat on tempastu irralleen Jeesuksen sanoista.No,palataan asiaan uudelleen.
Tosin en ymmärrä miksi minun pitäisi selvittää sitä mitä vartiotorni kirjottaa jehovantodistajalle?Pitäisihän heidän itse se tietää.
Ehkä kuitenkin hieman pitää selittää pientä kompaani.
Ajatus johon viittasin on kirjoitettu 1986 1.huhtikuuta sivuilla 30 ja 31.Se oli aikaa kun olin itseTapanilan seurakunnan palvelusvalvoja.
No niin.
Kirjoituksessa viitattiin tuohon raamatunkohtaan jossa alussa viittasin.2.Tim.2:17,18.
On hyvin harkitsematonta vetää tuollainen raamatunpaikka sen tueksi, "ettei pidä olla niiden kanssa tekemisissä jotka uskovat Jeesukseen ja Jumalaan",jos ei todella ajatella mitä tuossa raamatunkohdassa sanotaan.
Vaikka kyseinen kohta ei täsmennä mistä oikein oli todella kysymys Hymeneyksen ja Filetoksen kohdalla antaa historian tutkimus ja tieto sen ajan suuntauksista viitteen siitä mistä saattoi olla kysymys.
"Ylösnousemus on jo tapahtunut".
Mitä se voisi olla?
Kyllä minulla tulee ensinnä mieleen gnostilaisuus johon useimmiten kuului jälleensyntyminen jota kannattaa m.m. nuo mainitsemani n.s. kristillis/hindulaiset Sahaja yogit.
Klemens Aleksandrialainen sanoi kirjoitelmissaan gnostilaiskristityistä että he tunnustivat jälleensyntymistä joka on lähellä sitä että ylösnousemus on jo tapahtunut.
Olivatko siis Hymeneys ja Filetos gnostilaiskristittyjä on arvoitus,mutta miksi muutoin he olivat kumoamassa kristillisyyden perustavaa opetusta?
Onko parempaa selitystä?
Kukaan uudestisyntynyt ei usko heidän tavoin ja siksi on väärin vedota tuollaiseen raamatunkohtaan perusteeksi olla missään tekemisissä muihin Jumalaan ja Jeesukseen uskoviin ja varsinkaan niihin jotka elämällään ovat osoittaneet että ovat elävässä uskossa.- kukabah
m.naat kirjoitti:
No,palataan asiaan uudelleen.
Tosin en ymmärrä miksi minun pitäisi selvittää sitä mitä vartiotorni kirjottaa jehovantodistajalle?Pitäisihän heidän itse se tietää.
Ajatus johon viittasin on kirjoitettu 1986 1.huhtikuuta sivuilla 30 ja 31.Se oli aikaa kun olin itseTapanilan seurakunnan palvelusvalvoja.
No niin.
Kirjoituksessa viitattiin tuohon raamatunkohtaan jossa alussa viittasin.2.Tim.2:17,18.
On hyvin harkitsematonta vetää tuollainen raamatunpaikka sen tueksi, "ettei pidä olla niiden kanssa tekemisissä jotka uskovat Jeesukseen ja Jumalaan",jos ei todella ajatella mitä tuossa raamatunkohdassa sanotaan.
Vaikka kyseinen kohta ei täsmennä mistä oikein oli todella kysymys Hymeneyksen ja Filetoksen kohdalla antaa historian tutkimus ja tieto sen ajan suuntauksista viitteen siitä mistä saattoi olla kysymys.
Mitä se voisi olla?
Kyllä minulla tulee ensinnä mieleen gnostilaisuus johon useimmiten kuului jälleensyntyminen jota kannattaa m.m. nuo mainitsemani n.s. kristillis/hindulaiset Sahaja yogit.
Klemens Aleksandrialainen sanoi kirjoitelmissaan gnostilaiskristityistä että he tunnustivat jälleensyntymistä joka on lähellä sitä että ylösnousemus on jo tapahtunut.
Olivatko siis Hymeneys ja Filetos gnostilaiskristittyjä on arvoitus,mutta miksi muutoin he olivat kumoamassa kristillisyyden perustavaa opetusta?
Onko parempaa selitystä?
Kukaan uudestisyntynyt ei usko heidän tavoin ja siksi on väärin vedota tuollaiseen raamatunkohtaan perusteeksi olla missään tekemisissä muihin Jumalaan ja Jeesukseen uskoviin ja varsinkaan niihin jotka elämällään ovat osoittaneet että ovat elävässä uskossa.Kiitos kärsivällisestä asiaan palaamisesta. Kyllä minusta sinun kuuluu kertoa mitä Vartiotorni kirjoittaa ainakin niiltä osin, kun sanot että vääriä ovat..
Luin juttusi muutamaan kertaan ja vielä raamatunkohdan. Pieni ymmäryksen valo kajastaa. Ei kuitenkaan aleta puhumaan valon kirkastumisesta. Siitä tulee ikäviä muistoja mieleen. m.naat kirjoitti:
No,palataan asiaan uudelleen.
No niin.
Mitä se voisi olla?
Onko parempaa selitystä?
Kukaan uudestisyntynyt ei usko heidän tavoin ja siksi on väärin vedota tuollaiseen raamatunkohtaan perusteeksi olla missään tekemisissä muihin Jumalaan ja Jeesukseen uskoviin ja varsinkaan niihin jotka elämällään ovat osoittaneet että ovat elävässä uskossa.*m.naat*
>>Kirjoituksessa viitattiin tuohon raamatunkohtaan jossa alussa viittasin.2.Tim.2:17,18. On hyvin harkitsematonta vetää tuollainen raamatunpaikka sen tueksi, "ettei pidä olla niiden kanssa tekemisissä jotka uskovat Jeesukseen ja Jumalaan",jos ei todella ajatella mitä tuossa raamatunkohdassa sanotaan.>>
Tämä onkin opillisena aiheena varsin mielenkiintoinen. Vt-seura on itse toiminut juurikin tuossa raamatunkohdassa varoitetulla tavalla, eli julistanut ylösnousemusta jo tapahtuneeksi (ja myöhemmin perunut tällaisen Jumalan nimessä esittämänsä julistukset). Kirjoittelin aiemmin jutun jossa käsiteltiin tätäkin aihetta, ja tekeekin mieleni linkittää se tähän, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6656673
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6656680
- mauri r
voi hyvä Sylvi
- Hyvä Sylvi
m.naat miellyttävä poikkeus tällä ateismin/kirjanoppineiden sivustolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama395191Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä674185Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve783726Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.742750Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1622586Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta652412Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272306Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792209- 1391746
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko411578