Koska pääsen pois??

Nalle tampereelta

Mikä tekee minusta paremman? Haluaisin saada potkut. Olla pois stressaaavasta työelämästä. Naapuritalossamme asuu väkeä, jotka eivät käy töissä. En tiedä miksi. He näyttävät aika onnelliselta jokatapauksessa. Itse halauan päästä eläkkeelle ja olla pois tuosta tyhmästä oravanpyörästä. Työnteko ei ole aiheuttanut minulle muuta kuin harmia.

Pääsisinkö mielisairaalankautta eläkkeelle? Työ elämää olisi vielä yli 30v jäljellä. Mutta viimeistään 50v ajattelin lopettaa työssä käynnin.

13

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka heti

      Ei tarvita yt-neuvotteluja eikä potkuja. Mikään ei estä sinua irtisanoutumasta heti huomenna. Sitten voit ryhtyä harjoittelemaan työttömän elämää ensin karenssiaikana ilman korvauksia. Se on pieni hinta vapaudesta. Työkkäri voi aina välillä patistella sinua töitä hakemaan tai kursseille, mutta niistä voi kieltäytyä, jos ei välitä siitä, mitä se vaikuttaa korvauksiin.

      Älä rupea harrastamaan mitään mielenkiintoista vaan rupea ryyppäämään sen verran kuin vain rahat sallivat. Pikkuhiljaa saatkin sitten kehitetyksi itsellesi jotain pitkäaikaista sairautta ja kun sairaus on tarpeeksi kauan jatkunut eikä parane enää, voit päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Sen suuruus ei päätä huimaa.

    • 16+10

      No mikä estää sua irtisanoutumasta?

    • tee työtä vielä

      Ole nyt vain työelämässä!. Koska työttömällä perusrahaa saavalla on "Aina MATTI Kukkarolla"

    • Alexander F

      Miksi valitata, etkä TEE mitään asian muuttamiseksi?
      On kyllä olemassa toinenkin .. tai siis kolmaskin mahdollisuus.
      Miksi sihen mahdollisuuteen tarttuu VAIN yksi kymmenestä?
      Siinäpä se.
      Sen kuvaa seuraava Fakta:

      Se on tyhmä, kuka ei opi omista virheistään!
      Se on viisas, kuka oppii toisten virheistä!
      Se on Menestyjä, joka oppii toisten Menestyksestä!

      Kuten se Mainos, jossa kysytään:
      "Haluatko hyödyn HETI, vai haluatko hyödyn myöhemmin?"

      Miksi ne yhdeksän haluaa hyödyn Heti?

      Lapsille on useassa kulttuurissa tehty koe:
      Pöydällä on karkkeja ja ehto on:

      "Jos otat karkkia heti, saat yhden. Jos odotat tunnin, saat kaksi karkkia."
      Yksi kymmenestä lapsesta odottaa sen tunnin!

      Hauatko menestyä ilman riskiä, ilman, että sijoitat rahaa?
      Etsin sitä YHTÄ!

      [email protected]

    • voijumenakekka

      Mistä näitä luusereita sikiää??? Kerro yksi pätevä syy miksi meidän muiden on käytävä töissä pitääksemme sinut hengissä. Minä en keksi. Hyppää junan alle.

      • futuristi

        Kyllä tämä yhteiskunta on sairas. Jos ei käy töissä ei ole rahaa, ja kun ei ole rahaa ei voi elää, koska ei saa ruokaa ja suojaa vaikka maailma on pullollaan syötävää ja asuinrakennuksia. Vielä sairaampaa on tällaiset henkilöt joilla ei riitä myötätuntoa toisille ihmisille.


      • loinen kai olen

        Tuohon sinänsä simppeliin kysymykseen "Mistä näitä luusereita sikiää???" sisältyy koko työelämän ongelmavyyhti. Mitkä asiat/arvot/asenteet/käytännöt työpaikoilla ja koko työelämässä ovat niin hirvittävän vääristyneet, että jo kolmekymppiset toivovat sieltä vain poispääsyä jotakuinkin "kunniallisella" keinolla.
        Jos näihin ongelmiin löytyy ratkaisu, ratkeaa siinä sivussa myös työurien pidentäminen.

        Olen noin 50v. Nuoruuteni tein pätkätöitä, olin kortistossa ja opiskelin aina uusia taitoja. Todellakin koin 90-luvun laman. Kun lopulta sain ensimmäisen vakinaisen työpaikan, olin taloudellisesta andingosta ja epävarmuudesta sekä pakollisesta nöyristelystä johtuen aika lopussa. Vakipaikkassa työ oli surkeaa ja olin ilkeiden ihmisten armoilla, mutta köyhän piti ja pitää edelleen taipua kaikkeen. Uuden työn saaminen tuntuu olevan jo iästäkin johtuen mahdotonta. Sinnittelen töissä, mutta toivon pääseväni pois. Pää ilmeisesti kestää, mutta kroppa ei eli sairauksia on alkanut tulla. Mietin, onko pieni palkkani kaiken tämän surkeuden arvoinen? Ymmärrän hyvin jopa niitä, jotka jopa jättäytyvät työttömiksi esim. kokemansa epäasiallisen kohtelun uuvuttamina. En voi käsittää, miksi elämän täytyisi olla pelkkää toisten kurasankona olemista.


      • Pirrkosis
        loinen kai olen kirjoitti:

        Tuohon sinänsä simppeliin kysymykseen "Mistä näitä luusereita sikiää???" sisältyy koko työelämän ongelmavyyhti. Mitkä asiat/arvot/asenteet/käytännöt työpaikoilla ja koko työelämässä ovat niin hirvittävän vääristyneet, että jo kolmekymppiset toivovat sieltä vain poispääsyä jotakuinkin "kunniallisella" keinolla.
        Jos näihin ongelmiin löytyy ratkaisu, ratkeaa siinä sivussa myös työurien pidentäminen.

        Olen noin 50v. Nuoruuteni tein pätkätöitä, olin kortistossa ja opiskelin aina uusia taitoja. Todellakin koin 90-luvun laman. Kun lopulta sain ensimmäisen vakinaisen työpaikan, olin taloudellisesta andingosta ja epävarmuudesta sekä pakollisesta nöyristelystä johtuen aika lopussa. Vakipaikkassa työ oli surkeaa ja olin ilkeiden ihmisten armoilla, mutta köyhän piti ja pitää edelleen taipua kaikkeen. Uuden työn saaminen tuntuu olevan jo iästäkin johtuen mahdotonta. Sinnittelen töissä, mutta toivon pääseväni pois. Pää ilmeisesti kestää, mutta kroppa ei eli sairauksia on alkanut tulla. Mietin, onko pieni palkkani kaiken tämän surkeuden arvoinen? Ymmärrän hyvin jopa niitä, jotka jopa jättäytyvät työttömiksi esim. kokemansa epäasiallisen kohtelun uuvuttamina. En voi käsittää, miksi elämän täytyisi olla pelkkää toisten kurasankona olemista.

        Simppeliin kysymykseen myös vastaus.
        Kun on helpompaa ja mukavampaa olla kotona kuin töissä Olin 6v työttömänä ja 2 lapsen yksinhuoltaja. Sain erilaisia tukia niin paljon ettei olisi kannattanut edes mennä töihin. Mies oli myös työtön tosin alkoholisti hän ei siis pystynyt maksamaan elatusapua vaan sain sen yhteiskunnalta.
        Rahapulaa ei ollut ja lapset saivat olla ilmaiseksi päivähoidossa jopa yötäkin.
        Nyt olen ollut töissä yli 2v ja mulla on jatkuva rahapula eikä työkään häppöistä ole. Selkä kipeenä koko ajan kun teen rankkoja siivoustöitä. Ymmärrän kyllä ettei töihin ole haluja kun työttömänä tienaa enempi.


    • ergyer6

      Mitä jos jäisit mietintätauolle. Kehottaisin sinua ajattelemaan rauhassa mitä elämältä haluat, mistä saat mielihyvää ja mikä tuntuu sinusta tärkeältä. Sitten voit alkaa miettiä intressiesi mukaista työtä. Jos ei tietotaito riitä, voi mennä opiskelemaan. Ja kannattaisi mieluummin tehdä vaikka osa-aikaista työtä kuin täysipäiväistä, jos vaihtoehtona on työttömyys ja mahdollinen syrjäytyminen (rahapulasta puhumattakaan).

    • Samaamieltä

      Uskaltaisin olla tuon jumankekan kanssa vähän samaa mieltä
      Täällä on niin paljon luusereita jotka päättävät jo nuorena että töitä en sitten tee. Olen ilmeisesti sen ajan ihmisiä joille työ on etuoikeus ja rahaa ei muuten saanut. Nyt on vaikka minkälaiset sossut ja turvat näille luusereille.
      Niin miksipä minun pitää raataa 65 vuotiaaksi kun osa ihmsistä on sitä mieltä ettei huvita. Ei huvita minuakaan aina mennä töihin. Oli surua tai iloa kukaan ei tunkenut rahaa. Mist' näitä tosiaan sikiää??
      KUka antaa myötätuntoa töissäkävijälle ei kukaan. Voi hitto mitä sakkia vai puolustamaan. Joka toisella on n ykyään masennusta jne
      Sairaita vanhuksia ja vammaisia kyllä olen valmis elättämään mutta en laiskoja juttu on niin. Myötätunnolla ei pitkälle pötkitä.
      .

    • Komppaan

      Totta turajatte. Sodanjälkeisen sukupolven tehtyä työllään maan hyvälle mallille tuntuu paikoin sille ettei nuorempi kaarti kykene edes ylläpitämään olosuhteita, saati parantamaan. Ollaan ilmeisesti totuttu siihen, että vanhemmat on raataneet pitkää päivää lastensa helpomman huomisen eteen ja tämä pullamössösukupolvi, jolle pitää muonakin tuoda puoliksi pureksittuna hampaiden väliin, odottaa sosiaalidemokraattien opein oman elannon eteen ei ole tarves mitään tehdä. Yhteiskunta on sitä varten, että kantaa huolen ja vastuun jos ei satu itseä inspiroimaan. Aloittajan kaltaiset vaan eivät ole oivaltaneet sen yhteiskunnan rakentuvan yksilöistä. Kuka sen huono-osaisemman lantin takaa jos ketään ei vaan huvita huomenna, yhteiskuntahan kaatuu samoin tein ja sen perästä ei kenelläkään ole etuja eikä oikeuksia, on vain velvoitteita,,,,,koettaa pysyä hengissä.

      Aloitushan itsessään on provo ja ahterista sittenkin:)

    • hullu työelämä

      Kyllä on ymmärettävää että haluaa pois työelämästä. Suomi on kiusaajien maa, ja pomon asemaan päässeet kiusaavat työkseen alaisiaan. Se pärjää parhaiten joka esittää uhria joka käänteessä,vaikka itse on patologinen kiusaaja mielipuoli. Kunnon työläistä ei arvosteta joka tekee työnsä hyvin ja tosiasiallisesti pitää firmaa pystyssä, kun ylemmän johdon aika menee näitten pomoasemassa olevien mielenvikaisten hyysäämiseen.

    • burnoutista toiseen

      Olen katsonut ja kuunnellut narsistia pomoa yli 5 vuotta. Jos on hyvä päivä hän on mukava, jos on huono päivä...kellään ei ole kivaa. Huutoa, vittuilua, uhkailuja yms. ei jaksa loputtomiin.

      Jos sain vaiheessa ihminen ei vaan jaksa ja on löysättävä tahtia. Jäin ensin sairaslomalle, sen jälkeen irtisanomisilmoitus. Pomo pyyteli anteeksi ja lupasi asioiden muuttuvan. Menin takaisin. Mikään ei muuttunut.

      Tää on hullu maailma. Toiset raataa niska limassa vittuiluja kuunnellen ja isolla joukolla nuoria ei ole mitään töitä ja kituuttavat työmarkkinatuella. Eikö näitä hommia voisi jakaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe