Paluu töihin

Vapari

Onko kellään tietoa millä perustein vapaan päätyttyä ei oteta entiseen työhön,pelkään vaan että näin voisi käydä.

9

4184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lainluin

Vuorotteluvapaalaki 12 §
      Vuorottelijan oikeus palata aikaisempaan työhönsä

Vuorottelijalla on oikeus vuorotteluvapaan päätyttyä palata ensisijaisesti aikaisempaan työhönsä. Jos tämä ei ole mahdollista, on vuorottelijalle tarjottava aikaisempaa työtä vastaavaa työsopimuksen tai palvelussuhteen mukaista työtä ja jos tämäkään ei ole mahdollista, muuta sopimuksen mukaista työtä.

Irtisanomissuojaa ei kuitenkaan ole. Lue tarkemmin täältä http://www.finlex.fi/data/normit/35578-vuorotteluvapaa2010.pdf

• maailmani

Minulle kävi niin, että sijaiseni oli ottanut töikseen paljon sellaista mitä minä en työssä ollessani tehnyt. En vielä tiedä miten selviän tästä työmäärästä ja miten ihmeessä sijaiseni on ollut niin paljon tehokkaampi.

Minun työpaikassani on salailun ja kyräilyn ilmapiiri, jonka vuoksi jäinkin vuodeksi vapaalle. Pomolta on mahdoton asiasta kysyä, kun saa kuitenkin niin ivallisia vastauksia ja luottamusmiestäkään meillä ei ole, koska kukaan ei ole sellaiseksi suostunut. Meitä on n. 10 hlöä.

Ei tässä varmaankaan ole muuta vaihtoehtoa kuin etsiä uusi työpaikka.

• vuorovapaalla ollut

Vuorotteluvapaa tehdään kirjallisella sopimuksella ja vapaan pituus on päivätty pilkulleen. Kun palaat työhösi niin palaat juuri siihen työhön mistä vapaalle lähdit.

• taisteluun väsynyt

Mutta entäs kun sun tilalle on otettu pomon henkilökohtainen kaveri ja pomo haluaakin pitää hänet ja henkilöstöpäällikkö on samaa mieltä? Mulle tarjotaan alempiarvoista työtä tai potkuja. Paluu olis muutaman viikon päästä

• näinkin

No ei välttämättä näin, kuten tuolla aikaisemminkin joku kirjoitti vv-laista. Voi olla myös vastaavaa työtä tai sitten jotain muuta.

Meillä on joka kerta todettu vapaalle lähtenyttä sijaistava paremmaksi kuin vakituinen työntekijä, joten vuorotteluvapaalta tulijalle on tarjottu muita töitä....

• Kypääntynyt

Minä itse todellakin toivon että tilalleni otettu olisi ollut parempi työntekijä ettei tarvitsisi palata samaan työhön johon jo täydellisesti uuvuin Piste

• vuorovapaalla ollut

Ei ole muuta perustetta kuin se, että firma on tehnyt konkurssin tai kyseistä työtä ei enää tehdä kyseisessä firmassa!

• autovero

minä aloitan nyt taistelun .minut siiretty aivan muihin tehtäviin ja minun sijainen jatkaa minun työssäni

• vuorovapaallaollut

Nic. autovero. Miten "taistelusi" etenee?... Asiasta ei tarvitse taistella joten mielenkiinnolla tietoa tänne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      186
      4239
    2. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      93
      2777
    3. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      145
      2284
    4. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      85
      2251
    5. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      31
      2154
    6. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      19
      2041
    7. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      30
      2017
    8. Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!

Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu
      Lieksa
      137
      1841
    9. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      85
      1839
    10. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      20
      1836
    Aihe