Paluu töihin

Vapari

Onko kellään tietoa millä perustein vapaan päätyttyä ei oteta entiseen työhön,pelkään vaan että näin voisi käydä.

9

4060

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lainluin

Vuorotteluvapaalaki 12 §
      Vuorottelijan oikeus palata aikaisempaan työhönsä

Vuorottelijalla on oikeus vuorotteluvapaan päätyttyä palata ensisijaisesti aikaisempaan työhönsä. Jos tämä ei ole mahdollista, on vuorottelijalle tarjottava aikaisempaa työtä vastaavaa työsopimuksen tai palvelussuhteen mukaista työtä ja jos tämäkään ei ole mahdollista, muuta sopimuksen mukaista työtä.

Irtisanomissuojaa ei kuitenkaan ole. Lue tarkemmin täältä http://www.finlex.fi/data/normit/35578-vuorotteluvapaa2010.pdf

• maailmani

Minulle kävi niin, että sijaiseni oli ottanut töikseen paljon sellaista mitä minä en työssä ollessani tehnyt. En vielä tiedä miten selviän tästä työmäärästä ja miten ihmeessä sijaiseni on ollut niin paljon tehokkaampi.

Minun työpaikassani on salailun ja kyräilyn ilmapiiri, jonka vuoksi jäinkin vuodeksi vapaalle. Pomolta on mahdoton asiasta kysyä, kun saa kuitenkin niin ivallisia vastauksia ja luottamusmiestäkään meillä ei ole, koska kukaan ei ole sellaiseksi suostunut. Meitä on n. 10 hlöä.

Ei tässä varmaankaan ole muuta vaihtoehtoa kuin etsiä uusi työpaikka.

• vuorovapaalla ollut

Vuorotteluvapaa tehdään kirjallisella sopimuksella ja vapaan pituus on päivätty pilkulleen. Kun palaat työhösi niin palaat juuri siihen työhön mistä vapaalle lähdit.

• taisteluun väsynyt

Mutta entäs kun sun tilalle on otettu pomon henkilökohtainen kaveri ja pomo haluaakin pitää hänet ja henkilöstöpäällikkö on samaa mieltä? Mulle tarjotaan alempiarvoista työtä tai potkuja. Paluu olis muutaman viikon päästä

• näinkin

No ei välttämättä näin, kuten tuolla aikaisemminkin joku kirjoitti vv-laista. Voi olla myös vastaavaa työtä tai sitten jotain muuta.

Meillä on joka kerta todettu vapaalle lähtenyttä sijaistava paremmaksi kuin vakituinen työntekijä, joten vuorotteluvapaalta tulijalle on tarjottu muita töitä....

• Kypääntynyt

Minä itse todellakin toivon että tilalleni otettu olisi ollut parempi työntekijä ettei tarvitsisi palata samaan työhön johon jo täydellisesti uuvuin Piste

• vuorovapaalla ollut

Ei ole muuta perustetta kuin se, että firma on tehnyt konkurssin tai kyseistä työtä ei enää tehdä kyseisessä firmassa!

• autovero

minä aloitan nyt taistelun .minut siiretty aivan muihin tehtäviin ja minun sijainen jatkaa minun työssäni

• vuorovapaallaollut

Nic. autovero. Miten "taistelusi" etenee?... Asiasta ei tarvitse taistella joten mielenkiinnolla tietoa tänne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2221
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      177
      881
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe