Paluu töihin

Vapari

Onko kellään tietoa millä perustein vapaan päätyttyä ei oteta entiseen työhön,pelkään vaan että näin voisi käydä.

9

3400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lainluin

      Vuorotteluvapaalaki 12 §
      Vuorottelijan oikeus palata aikaisempaan työhönsä

      Vuorottelijalla on oikeus vuorotteluvapaan päätyttyä palata ensisijaisesti aikaisempaan työhönsä. Jos tämä ei ole mahdollista, on vuorottelijalle tarjottava aikaisempaa työtä vastaavaa työsopimuksen tai palvelussuhteen mukaista työtä ja jos tämäkään ei ole mahdollista, muuta sopimuksen mukaista työtä.

      Irtisanomissuojaa ei kuitenkaan ole. Lue tarkemmin täältä http://www.finlex.fi/data/normit/35578-vuorotteluvapaa2010.pdf

    • maailmani

      Minulle kävi niin, että sijaiseni oli ottanut töikseen paljon sellaista mitä minä en työssä ollessani tehnyt. En vielä tiedä miten selviän tästä työmäärästä ja miten ihmeessä sijaiseni on ollut niin paljon tehokkaampi.

      Minun työpaikassani on salailun ja kyräilyn ilmapiiri, jonka vuoksi jäinkin vuodeksi vapaalle. Pomolta on mahdoton asiasta kysyä, kun saa kuitenkin niin ivallisia vastauksia ja luottamusmiestäkään meillä ei ole, koska kukaan ei ole sellaiseksi suostunut. Meitä on n. 10 hlöä.

      Ei tässä varmaankaan ole muuta vaihtoehtoa kuin etsiä uusi työpaikka.

    • vuorovapaalla ollut

      Vuorotteluvapaa tehdään kirjallisella sopimuksella ja vapaan pituus on päivätty pilkulleen. Kun palaat työhösi niin palaat juuri siihen työhön mistä vapaalle lähdit.

      • taisteluun väsynyt

        Mutta entäs kun sun tilalle on otettu pomon henkilökohtainen kaveri ja pomo haluaakin pitää hänet ja henkilöstöpäällikkö on samaa mieltä? Mulle tarjotaan alempiarvoista työtä tai potkuja. Paluu olis muutaman viikon päästä


      • näinkin

        No ei välttämättä näin, kuten tuolla aikaisemminkin joku kirjoitti vv-laista. Voi olla myös vastaavaa työtä tai sitten jotain muuta.

        Meillä on joka kerta todettu vapaalle lähtenyttä sijaistava paremmaksi kuin vakituinen työntekijä, joten vuorotteluvapaalta tulijalle on tarjottu muita töitä....


    • Kypääntynyt

      Minä itse todellakin toivon että tilalleni otettu olisi ollut parempi työntekijä ettei tarvitsisi palata samaan työhön johon jo täydellisesti uuvuin Piste

    • vuorovapaalla ollut

      Ei ole muuta perustetta kuin se, että firma on tehnyt konkurssin tai kyseistä työtä ei enää tehdä kyseisessä firmassa!

    • autovero

      minä aloitan nyt taistelun .minut siiretty aivan muihin tehtäviin ja minun sijainen jatkaa minun työssäni

    • vuorovapaallaollut

      Nic. autovero. Miten "taistelusi" etenee?... Asiasta ei tarvitse taistella joten mielenkiinnolla tietoa tänne!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe