Niinhän sitä sanotaan että jos karkauspäivänä nainen kosii miestä ja mies antaa rukkaset, joutuu mies ostamaan naiselle hamekankaan. Onko tämä joku kansanperinteen tarujuttu vai onko tällaista oikeasti tapahtunut missään?
Karkauspäivän kosinta ja hamekangas
12
1714
Vastaukset
- up.
Äkkiä kosimaan.
- tuula-neiti
Minä voisin kosaista Juha Mietoa kun tiedän että hamekangas olisi silloin varma nakki.
- Kosijatar
Kosit tietenkin, niin minäkin teen ja hamekangas mielessä :)
- 1+14
Multa ei kyl heru... KANGASTA :P
- jotkut ovat
On tapahtunut oikeasti, leikkimielellä, mutta kosia voi.
- nykyaikaanääs!
Nykyaikana mies ostaa sen hameen!
Ompelukoneet ovat aika harvinaista tavaraa nykyään.... - Jippii.
Mua tuultiin kosimaan ja suostuin.
- no
Mies saa vastaavasti rukkaset ja saavat kerätä niitä vielä vaikka joka päivä.
- saivartelija666
Tässä on nyt vyö ja henkselit. Joissain päin maailmaa annetaan siis lohdutukseksi käsineet (eli rukkaset), jossain päin maailmaa on tapana antaa lohdutukseksi hamekangas. Tietty voi antaa molemmatkin, mutta yleensä toinen riittää :).
- mietinnässä
haluaisin kysyä mielipidettä siihen kun aikoisin kosia avomiestäni asunnossamme. olemme seurustelleet yli vuoden ja haluaisin yllättää hänet kun hän on viikonloppu lomalla armeijjasta.
Ideanani olisi laittaa talo täyteeen kynttilöitä valmistaa illallinen ja tavallaan toistaa hetki, kun suudeltiin ensimmäistä kertaa edellisessä asunnossani. Samalla sohvalla, tietokone auki ja taustalle soimaan pendulum-Blood sugar. ja ajattelin asettaa sormukset jotka olen jo valmiiksi hankkinut rintsikoideni keski osaan ja nostaa paitaani hänen edessään hiljalleen jolloin sanat will you mary me sana sanalta tulisi esiin. ja ottaisin sormukset esiin ja odottaisin vastausta. haluaisin vaan tietää jos tämä olisi hyvä idea avomiestäni varten...
olemme jo pitkään puhuneet että menisimme joskus naimisiin ja olemme jo suunnitelleet häitäkin mutta se on ollut vain leikkimielistä unelmointia jota ei ole koskaan virallistettu. - myöhästyit.
Eilen oli VANHOJENPIIKOJEN PÄIVÄ.
- Näin tänään...
Ihan mielenkiinnosta: Jos kosii jotain ja se antaa rukkaset eikä suostu ostaa hamekangasta, ni voiko sen haastaa oikeuteen? Perinteen rikkomisesta? Ku eikai kukaan vapaaehtoisesti sitä hamekangasta osta.
Hieno perinne noin muuten, varatut naiset tapaavat maksattaa ostoksensa miehillään, mutta silloin tällöin myös sinkku nainen voi ostattaa miehellä edes kangasta.
Siinähän se oliskin jos miehille annettaisiin jotain lohdutusroinaa rukkasten jälkeen. Se olis sitä tasa-arvoa, kyllähän naisetkin nykypäivänä voi kosia muutenkin kuin karkauspäivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1763407Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732171Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii542117- 421998
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4091114Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1171029- 47903