Tempauksen kieltäminen tapahtuvaksi ennen vihan- ja ahdistuksen aikaa johtaa kehitysoppiin. Edellä mainittua ei tarvitse perustella yhdelläkään Raamatun kohdalla, vaan sen voi ymmärtää ilmankin, jos on kristitty.
Seurakunnan oleminen sisällä vihan- ja ahdistuksen ajassa ei anna mitään lisäarvoa kristityn vaellukseen. Toisin sanoen vihan- ja ahdistuksen ajassa sisällä olemisesta ei olisi mitään hyötyä, jos olisi niin mitä? Mitä esim. väkevä eksytys, teloitus tai vitsaukset tai Antikristuksen vaino hyödyttää?
Kehitysoppia tempauksen kieltäminen ennen vihan- ja ahdistuksen aikaa on myös siinä mielessä, että se himmentää ristiä. On vaara, että tässä uskotaan siihen, että Kristus ei tehnyt täydellistä työtä, jolloin silloin kristityn pitää vielä erikseen osoittaa olevansa kelvollinen pelastukseen. Ihminen pelastuu näin ollen tekojen kautta, koska risti on niin heikko. Oma osuus pitää suorittaa, jotta voittaa. Tämä ei ole mitään muuta kuin kehitysoppia. Maailma on jo pullollaan erilaisia kehitysoppeja, joten tämä olisi vain yksi kehitysoppi lisää. Jeesuksen voitto ja risti olisivat vain osa pelastusta, jolloin silloin kristityn kelvollisuus testataan vielä erikseen vihan- ja ahdistuksen ajassa. Parhaat ja etevimmät tietenkin sitten voittavat ja hallitsevat Kristuksen kanssa.
Mistä tämä harhaoppi oikein kumpuaa? Raamatusta ei ainakaan kumpua.
Tempauksen häivyttäminen on kehitysoppia
26
103
Vastaukset
- filadelfi
Se kumpuaa siitä kun ei tunneta kirjoituksia, ennen kaikkea Paavali ja Tess. kirjeissä selväsanaisesti ilmoittaa ettei seurakuntaa ole määrätty vihaan, sekä että kristitty odottaa Kristusta.
- Jochanan (Ei kirj.)
Se "viha" siin 1 Tessis ei tarkoita nk. vihan aikaa, vaan Jumalan tuomiota. Ja uskoviahan ei tuomita. Myöskään vihan aikana viha ei kohdistu uskoviin, vaan niihin ihmisiin, joissa on pedon merkki. Jumala on sinetöinyt omansa ja heidät varjellaan. Ilmestyskirja on tässä selkeä kuin bläkki.
Ahdistus ja kärsimys ovat eri asioita kuin Jumalan viha. Se, että joutuu kenties kärsimään Jeesuksen nimen tähden ja kokemaan jopa marttyyrikuoleman, ei tarkoita, että on Jumalan vihan alla. Jeesushan sanoo:
"Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt.10:28)
Jos itse Jeesus antaa ymmärtää, että uskovat joutuvat kärsimään ja jopa kuolemaan Hänen nimensä tähden, niin on ihan turha väittää, että myrttyyrikuolema tai ahdistus merkitsisi Jumalan vihan alla olemista. Sen sijaan saatana vihaa tottelemattomuuden lapsissa Jeesuksen omia. Paavali ei kuitenkaan puhu tästä vihasta, vaan Jumalan vihasta ja tuomiosta, joka kohtaa kaikkea jumalattomuutta ja syntiä.
Pretribulationistista darbylais-scofieldilaista salaista tempausoppia on siis ihan turha perustella tuolla "viha" -argumentilla. Kyseinen argumentti on pelkkä aivopieru.
Tiedän kokemuksesta, ettei meidän näkökannat muutu, mutta lyhyesti jotain, kun en ole pitkään aikaan tekstejäsi kommentoinut, lukenut jotain kylläkin.
Onko elämämme nyt tuota kehitysoppi, jota kuvasit? Tai oliko elämä esim. apostolien aikaan kehitysoppia? Jos ei ole, niin mikä erottaa ajanjaksot toisistaan?
Eikö elämä maapallolla ole ollut kokonaisuus, jossa kuolema on kohdannut kullekin säädetyn ajanjakson jälkeen. Miksi ei siis loppuun asti niin olisi, Pedon ajan loppuun asti.
Jos on nytkin kehitysoppia, niin miksi ei temmata saman tien, kun risti on vahva ja lunastus jo suoritettu? Tai miksi ei temmattu jo apostolien aikaan, vaan useat joutui jäämään tänne martyyrikuolemien uhriksi?
En näe ero tämänpäivän elämän kilvoittelussa tai apostolien aikaan tai Pedon aikaan. Ainut ero on, että ajat on kovemat eri aikoina ja eri kansoille.
"Te olette maailman valo" sanoi Jeesus, siksi joitakin uskovia on jäljellä myös Pedon aikakaudella, siitäkin huolimatta, vaikka ennuste heille (tai meille, jos niin käy) on huono.
Uskomattonta miten lopunajan profetioista ihmiset saa mitä erilaisimpia tulkintoja. Ja mitä kummallisinta kaikki lukee samaa kirjaa.- SamiA
”Uskomattonta miten lopunajan profetioista ihmiset saa mitä erilaisimpia tulkintoja. Ja mitä kummallisinta kaikki lukee samaa kirjaa.”
En perustellut aloitustani yhdelläkään Raamatun kohdalla; väitin vain, että ilman Raamattuakin kristitty kykenee ymmärtämään, ettei kiljotiini, väkevä eksytys tai Antikristuksen vaino, anna mitään lisäarvoa kristityn vaellukseen.
Seurankuntaa vainotaan ja vihataan jo nyt ja noin 100 000 ihmistä tapetaan vuosittain uskon vuoksi. Näin ollen seurakunnan lahtaaminen vihan- ja ahdistuksen ajassa ei antaisi mitään sellaista lisäarvoa, mitä ei jo ole. Parhaimmillaan se heikentäisi ristiä; se tosin voi olla joillekin arvo tai tavoite. - Jochanan (Ei kirj.)
SamiA kirjoitti:
”Uskomattonta miten lopunajan profetioista ihmiset saa mitä erilaisimpia tulkintoja. Ja mitä kummallisinta kaikki lukee samaa kirjaa.”
En perustellut aloitustani yhdelläkään Raamatun kohdalla; väitin vain, että ilman Raamattuakin kristitty kykenee ymmärtämään, ettei kiljotiini, väkevä eksytys tai Antikristuksen vaino, anna mitään lisäarvoa kristityn vaellukseen.
Seurankuntaa vainotaan ja vihataan jo nyt ja noin 100 000 ihmistä tapetaan vuosittain uskon vuoksi. Näin ollen seurakunnan lahtaaminen vihan- ja ahdistuksen ajassa ei antaisi mitään sellaista lisäarvoa, mitä ei jo ole. Parhaimmillaan se heikentäisi ristiä; se tosin voi olla joillekin arvo tai tavoite.Kyllä vaino synnyttää herätystä. Se on ihan perusjuttu ja sen totesi jo kirkkoisä Tertullianus joka sanoi, että marttyyrien veri on siemen, josta kirkko kasvaa.
- kirkko vaan kasvaa
Jochanan (Ei kirj.) kirjoitti:
Kyllä vaino synnyttää herätystä. Se on ihan perusjuttu ja sen totesi jo kirkkoisä Tertullianus joka sanoi, että marttyyrien veri on siemen, josta kirkko kasvaa.
No sittenhän marttyyreitä saisi olla vaikka 10, 100 tai 1000 kertaa enemmän kuin on, niin kirkko kasvaisi kuin pavunvarsi sadussa...
SamiA kirjoitti:
Seurankuntaa vainotaan ja vihataan jo nyt ja noin 100 000 ihmistä tapetaan vuosittain uskon vuoksi. Näin ollen seurakunnan lahtaaminen vihan- ja ahdistuksen ajassa ei antaisi mitään sellaista lisäarvoa, mitä ei jo ole. Parhaimmillaan se heikentäisi ristiä; se tosin voi olla joillekin arvo tai tavoite.No et perustellut aloitustasi yhdelläkään Raamatun kohdalla, mutta eiköhän tuo aloituksesi kumpua Raamatuun, kun toteat mm. "Kehitysoppia tempauksen kieltäminen ennen vihan- ja ahdistuksen aikaa on myös siinä mielessä, että se himmentää ristiä".
Kuten sanoin se kilvoittelu on sama kaikille ja kaikkina aikoina. Lisäarvot ja palkintojen jaon suorittaa muut kuin minä. Niillä ei ole merkitystä sen suhteen milloin on uskovien ylösnousemuksen aika.
- Jochanan (Ei kirj.)
Ihan yleisesti aloitukseen: ei ole kyse tempauksen hävittämisestä, vaan sen ajankohdasta. Kukaan ei ole tietääkseni tempausta hävittämässä. Siellä se on Raamatussa selkeesti mainittuna Herran päivän ja Jeesuksen takaisin tulemisen yhteydessä.
Tämän avauksen argumentointi on siis alusta saakka virheellinen.
Lisäksi unohdetaan se, että kristikunta on alusta saakka jakanut Kristuksen kanssa Hänen kärsimyksensä. Alusta saakka kristityillä on ollut ahdistus ja alusta saakka osa kristityistä on kuollut marttyyreinä. Näitä kärsimyksiä ei ole mielestäni syytä vähätellä, sillä Jumalan kädestä ei tule mitään arvotonta ja merkityksetöntä, vaan pelkkää hyvää. Ahdistuksissa monet ovat turvautuneet Jeesukseen ja löytäneet Hänet. Kärsimyksien keskellä monen usko on vahvistunut.
Kärsimykset eivät ole mikään "suoritus pelastuksen ansaitsemiseksi", päinvastoin, kärsimys kirkastaa ristiä, joten sekin argumentti voidaan tunkea sinne, missä on ikuinen auringonpimennys, niin kuin koko ketju, jos multa kysytään. Aloittaja on niin pihalla kuin olla ja voi jokaisessa viestissään.
Miten mahtaakin olla ihmispää noin opeilla sekoitettu?! Karua katseltavaa on dispensationalismin hedelmä pahimmillaan...- SamiA
”Alusta saakka kristityillä on ollut ahdistus ja alusta saakka osa kristityistä on kuollut marttyyreinä. Näitä kärsimyksiä ei ole mielestäni syytä vähätellä”
Ei myöskään ole syytä tehdä liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä kärsimysten hyödyistä.
”Kärsimykset eivät ole mikään "suoritus pelastuksen ansaitsemiseksi", päinvastoin, kärsimys kirkastaa ristiä”
Tuossa juuri oli sitä hyötyajattelua.
Annat ymmärtää, että oma kärsimisesi lisää ristin kirkkautta. Käänteisesti ajatellen: jos et kärsisi vihan- ja ahdistuksen ajassa, Jeesuksen risti himmenisi. Jeesus ei siis tehnyt täydellistä työtä, vaan sinä suoritat sen loppuun. Tämä ei ole mitään muuta kuin kehitysoppia. - Jochanan (Ei kirj.)
SamiA kirjoitti:
”Alusta saakka kristityillä on ollut ahdistus ja alusta saakka osa kristityistä on kuollut marttyyreinä. Näitä kärsimyksiä ei ole mielestäni syytä vähätellä”
Ei myöskään ole syytä tehdä liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä kärsimysten hyödyistä.
”Kärsimykset eivät ole mikään "suoritus pelastuksen ansaitsemiseksi", päinvastoin, kärsimys kirkastaa ristiä”
Tuossa juuri oli sitä hyötyajattelua.
Annat ymmärtää, että oma kärsimisesi lisää ristin kirkkautta. Käänteisesti ajatellen: jos et kärsisi vihan- ja ahdistuksen ajassa, Jeesuksen risti himmenisi. Jeesus ei siis tehnyt täydellistä työtä, vaan sinä suoritat sen loppuun. Tämä ei ole mitään muuta kuin kehitysoppia.Johtopäätöksesi ovat väärät ja logiikkasi on kummallista.
- SamiA
Johtopäätöksesi ovat väärät ja logiikkasi on kummallista.
”Johtopäätöksesi ovat väärät ja logiikkasi on kummallista.”
Ei tässä ollut kyse minun päättelystäni, vaan sinun.
Sinun mielestäsi kristityn kärsimykset kirkastavat ristiä.
Putosit siihen kuoppaan, josta aloituksessani kirjoitin.
- -jarmo-
Vähän heleskutan hyvin puhuttu SamiA. Olen aina sanonut ettei Abrahamin ja Iisakin Jumala ole epälooginen ja armoton jumala. Päin vastoin, hän on looginen ja ymmärtää vallan hyvin ettei lyötyä saa enää lyödä, mikäli lytöty on lyönneistä oppinut.
Ahdistuksen aika on "metsäneläimiä" varten, joita Jumala ei ole vielä tavoittanut. Elikkäs näille uppiniskaisille Jumala on sanonut: Mihin minun pitää sinua vielä lyödä, jotta oppisit vaikka olet jo yltä päältä mustelmilla ja haavoilla.
SamiA huomasi tärkeän pointin: Ei ole enää perusteluja valmiin kristityn jäädä vihaan tarpeettomasti. Se ei tuo kristitylle mitään lisäarvoa, vaan vain tarpeetonta ärsimystä.
Sadonkorjuu on tehtävä seitsemässä vuodessa, eikä se mahdollista millään muotoa jakamaan kaikkea kahtia. Siksi seulonta on sellainen kuin se on. Ihmisiä on kaikenikäisiä, eikä kaikki opi vuodessa, eikä kahdessa. Sen sijaan moni on oppinut Jumalan lapseksi elämällä muutaman kymmenen vuotta ja on valmiina joka päivä poistumaan Hänen luo rakkauden kotiin, joka ikinen aamu. Ei tällaista tarvitse enää opettaa, ahdistuksin, eksytyksin ja kauhistuksin.- Jochanan (Ei kirj.)
Jarmo ei vissiin lukenut yhtäkään viestiäni tai sitten kaikki on tullut toisesta korvasta ulos. Väännetääs vielä rautalankaa:
Jeesus itse sanoo:
MAAILMASSA TEILLÄ ON AHDISTUS, MUTTA OLKAA TURVALLISELLA MIELELLÄ, SILLÄ MINÄ OLEN VOITTANUT MAAILMAN. (Joh.16:33)
Tämä on myös Ilmestyskirjan sanoma uskoville! Menikö perille? - SamiA
”SamiA huomasi tärkeän pointin: Ei ole enää perusteluja valmiin kristityn jäädä vihaan tarpeettomasti.”
Ymmärsit pointin: kyse on siitä mihin kristityn pitää olla valmis. Meiltä ei vaadita valmiutta muussa kuin kohdata pilvissä Herra. Oletko valmis, kuulu kristityn haaste? Tässä on voima ja lohdutus.
Toinen tämän vertainen on: Jeesus tulee pian, oletko valmis?
Takavuosina puhelin pylväisiin julisteita liimannut Antero Laukkanen valitsi pylväisiin edellä mainitun tekstin: Jeesus tulee pian, oletko valmis. Maistelkoon jokainen tahollaan Anteron sanoja. - -jarmo-
Jarmo ei vissiin lukenut yhtäkään viestiäni tai sitten kaikki on tullut toisesta korvasta ulos. Väännetääs vielä rautalankaa:
Jeesus itse sanoo:
MAAILMASSA TEILLÄ ON AHDISTUS, MUTTA OLKAA TURVALLISELLA MIELELLÄ, SILLÄ MINÄ OLEN VOITTANUT MAAILMAN. (Joh.16:33)
Tämä on myös Ilmestyskirjan sanoma uskoville! Menikö perille?Jochanan (Ei kirj.) Jarmo ei vissiin lukenut...
Meni perille. Morsian loogisesti lähteen ja usko kasvaa suuriin mittoihin maan päällä, jolle ahdistus on oleva suuri, koska heille ei tässä maailman ajassa Jeesus Kristus merkinnyt kaikkea. Minulle merkitsee enemmän kuin mikään muu ja siksipä aion olla morsiamena menossa.
Tämä sanoma on Laodikean seurakunnalle, joka tuntee nyt sydämessään, ettei hän mitään tarvitse, koska on itse tehnyt kaiken ja onnistunut uskossaankin. Heille ahdistus on oleva raskas, mutta olkaa turvallisella mielellä, sillä teille on tuleva myös paljon esirukousta. - Westsider
SamiA kirjoitti:
”SamiA huomasi tärkeän pointin: Ei ole enää perusteluja valmiin kristityn jäädä vihaan tarpeettomasti.”
Ymmärsit pointin: kyse on siitä mihin kristityn pitää olla valmis. Meiltä ei vaadita valmiutta muussa kuin kohdata pilvissä Herra. Oletko valmis, kuulu kristityn haaste? Tässä on voima ja lohdutus.
Takavuosina puhelin pylväisiin julisteita liimannut Antero Laukkanen valitsi pylväisiin edellä mainitun tekstin: Jeesus tulee pian, oletko valmis. Maistelkoon jokainen tahollaan Anteron sanoja.Ei yli sen, mitä kirjoitettu on. Aamen
- Jochanan (Ei kirj.)
SamiA kirjoitti:
Takavuosina puhelin pylväisiin julisteita liimannut Antero Laukkanen valitsi pylväisiin edellä mainitun tekstin: Jeesus tulee pian, oletko valmis. Maistelkoon jokainen tahollaan Anteron sanoja.Jeesuksen odottaminen ei tarkoita dispensationalistisen pretribulationistisen darbylais-scofieldilaisen salaisen tempauksen odottamista.
Minäkin odotan Jeesusta! Olen aina odottanut ja en paljon muusta puhukaan! - -jarmo-
Jeesuksen odottaminen ei tarkoita dispensationalistisen pretribulationistisen darbylais-scofieldilaisen salaisen tempauksen odottamista.
Minäkin odotan Jeesusta! Olen aina odottanut ja en paljon muusta puhukaan!Anteeksi mutta voisitko suomentaa... olen sen verran tollo kielihommeleissa.
Sami A:n ja Jarmon linjoilla. Kummallakin selkeä näkemys Raamatusta ja tempauksesta. Tempaus on toisaalta odotettu, mutta silti odottamaton tapahtuma joka yllättää monet.
- Jochanan (Ei kirj.)
Kyllä, se yllättää ei-uskovaiset, mutta EI USKOVAISIA:
"Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;..." (1.Tess.5:4)
- milloin jeesus
itse sanoi tulevansa? sanoiko hän tulevansa lempeiden tuulien kera? sanoko hän noutavansa omansa mukavuuksian keskeltä?
- -jarmo-
Kyllä muunmuassa on sanonut.. ja myös päin vastoin, siksi tempauksia on enemmän kuin yksi. Salainen, odotettu ja suuri ja julkinen.
Matteus 24:37-42 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
Ja vaikka....
Sakarja 14:1-6 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi. Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat. - SamiA
-jarmo- kirjoitti:
Kyllä muunmuassa on sanonut.. ja myös päin vastoin, siksi tempauksia on enemmän kuin yksi. Salainen, odotettu ja suuri ja julkinen.
Matteus 24:37-42 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
Ja vaikka....
Sakarja 14:1-6 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi. Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.
Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.Vain seurakunta voi ymmärtää Israelia.
Viestikapula siirtyy seurakunnan kädestä Israelille, eikä Israelilla tule olemaan helppoa. Israel kestää, koska itse Jumala seisoo Israelin puolella. Hyökkääjiä vastassa on miekka. Massiivisesta ylivoimastaan huolimatta, hyökkääjät häviävät. Ei omin ihmisvoimin, vaan Hengellä Jumalan… - tämä sopii
-jarmo- kirjoitti:
Ja vaikka....
Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.paremmin nykyaikaan --> " Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään." - filadelfi
-jarmo- kirjoitti:
Ja vaikka....
Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.Matteus 24:37-42 Kyse on Harmagedonin ja muista tuhoista, jotka Nooan vedenpaisumuksen tavoin vievät toiset tuhoon (talteen) ja toiset jäävät eloon.
Jakeet sijoittuvat Jeesuksen Öljymäelle tulemiseen.
Aiemmista (vanhoista) keskusteluista tiesin hyödyttömältä vastata, kun jokaisella on se oma vahva ja varma tulkinta Raamatuun pohjautuen.
Piti silti kokeilla ja tekisi mieli jatkaa, mutta lopputulos on silti nolla.
Niinpä jokainen jatkaa elämmänsä määräntynpituisen matkan siinä ymmärryksessä kuin mitä itsekullekin on suotu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.855050- 473522
- 1053345
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342541- 1992513
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262207- 1332069
- 201809
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51699- 1821678