Käytetyn kilometrit

Riippuu autosta?

Paljonko on mielestänne maksimi kilometrilukema mittarissa käytettyä autoa ostaessa?

21

12753

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elkfmsd

satatonnia ja toinen raja 200,000.

Satatonnia uudenkarheilla 1-5v ja 200.000 vanhemmilla

• riippuu hinnasta

jos haen kesäautoa niin ei ole mitään väliä paljonko on kilometrejä kunhan auto on halpa mutta jos ostan useamman tuhannen auton niin alle 200 tkm pitää olla ja tuontiautoja en edes harkitse. Myynnissä on 300 tuhatta ajettuja autoja mistä pyydetään vielä kymppitonni,en tiedä kuka semmoisia ostaa.

• 0hgera

Tarvitsevahan niitä ostaa. Mittarilukemalla ei käytetyssä ole mitään merkitystä. Edes todellisilla kilometreillä, jos joku ne sattuu tietämään, ei ole merkitystä.

• Ja hyvät herrat,

saanko esitellä oikean perussuomalaisen tuontiautoänkyröijän. Sinä juuri perussuomalaisena ostat niitä 300-400 tuhatta ajettuja aitoja suomiautoja.

• _:-.-.

Juuri näin.Itse olen ostanut yli 400tkm ajettuja ja olen ne vielä eteen päin myynyt

• Niin, kakssataa

tonnia ajettuina, varmaan.

• autokauppias www.fi

Mittarilukemalla (oikealla tai väärällä) ei ole v*tunkaan merkitystä.
      Vain auton myyntihetken kunto ja huoltohistoria on oleellista.

Nimimerkillä; 50tkm ajetun täysin huoltamattoman ja paalauskuntoisen nähnyt.

• Entäs jos on

huoltanut itse auton viimeiset 6 vuotta ja 70 tkm. Siihen saakka tosin merkkiliikkeen leimat huoltokirjassa. Ja väitän että hommat on tehty huolellisemmin kuin jossain liikkeessä.
        Tilannehan on ettei kukaan meinaa uskoa sellaista joka kertoo huoltaneensa autonsa itse. Johtunee varmaan siitä että etteivät nykyajan kädettömät ihmiset enää osaa itse edes öljyjä autoonsa vaihtaa. Viime viikollakin jouduin pyytämään kohteliaasti erästä ostattelijaa poistumaan kun alkoi typeryytensä v ituttamaan.

• gfehe5tyh
        Entäs jos on kirjoitti:

huoltanut itse auton viimeiset 6 vuotta ja 70 tkm. Siihen saakka tosin merkkiliikkeen leimat huoltokirjassa. Ja väitän että hommat on tehty huolellisemmin kuin jossain liikkeessä.
        Tilannehan on ettei kukaan meinaa uskoa sellaista joka kertoo huoltaneensa autonsa itse. Johtunee varmaan siitä että etteivät nykyajan kädettömät ihmiset enää osaa itse edes öljyjä autoonsa vaihtaa. Viime viikollakin jouduin pyytämään kohteliaasti erästä ostattelijaa poistumaan kun alkoi typeryytensä v ituttamaan.

Kun se, että sanot että on tehty ei ole vielä luotettava. Tietenkin silloin jos on tilat ja on kuittikirjanpito ostetuista öljyistä ja suodattimista. Mutta lähiön parkkipaikalla niitä ei vaihdella, puhumattakaan keskustassa.

Tässä maassa kun on pappi, poliisi ja kanttorikin valehdellut että on huollot tehty vaikkei olisi laitettu tikkua ristiin että edes avaisi koskaan sitä öljykorkkia.

Ja on aika kullannut muistot. Ei niitä öljyjä 70-luvulla vaihdeltu sen enempää kuin nytkään, jos puhumme keskivertoautoilijasta. Niitä ei yleensä vaihdeltu ollenkaan.

• yfeh5yhfr5
        Entäs jos on kirjoitti:

Puhumattakaan siitä että liian iso osa näistä itse öljyjä vaihtelevista ei toimita öljyjä asianmukaiseen kierrätyspisteeseen. Yleensä liruttelevat tarkastuskaivoon.
        Naapurikin tuossa kehuskeli, että kun vähän kerrallaan liruttelee niin ei kukaan huomaa mistä se on tullut.

Sellaista peliä.

• Riippuu autosta

Allright! Kiitoksia!

• jsdjfs

Pelkkä kilometrilukema mittarissa ei kerro auton teknisestä kunnosta. Esim. 100 tkm maantiellä ajettu tai 100 tkm kaupunki.- ja taajamaajossa rullattu auto ovat teknisesti täysin eri kunnossa. Mieitippä esim. 100 km matkaa maantiellä ja kaupunkiajossa. Maantiellä matka ajetaan yhtä soittoa parhaimmillaan kertaakaan pysähtymättä tai vaihdetta vaihtamatta. Sen sijaan kaupunkiajossa vastaava matka tarkoittaa useimmiten useita kylmäkäynnistyksiä, kymmeniä liikkeellelähtöä, jarrutuksia, jopa satoja vaihtoja jnejne.

Eräs kaverini ostaa yleensä eräältä kaupparatsututultaan silloin tällöin käytettynä autoja. Mittarissa on yleensä 250-300 tkm eli auton arvo on hyvin alhainen. Mutta koska on tiedossa että kilometrit ovat tulleet maantiellä muutamassa vuodessa, teknisesti autot ovat vielä hyväkuntoisia, eivätkä ole tuottaneet juurikaan isompia yllätyksiä.

Summa summarum, ei kovin viisasta tuojottaa sokeasti kilometrilukemaa, ennemmin selvittäisin auton käyttöhistoriaa ja erityisesti millaisessa ajossa ollut. PK-seudun vaihdokkeja karsastan, joka päivä 1-2 tuntia ajoa pätkivässä ruuhka-ajossa, ei hyvä.

• tillintallinjooooooo

Ei sellasta ylärajaa ole.

Joissakin vanhoissa autoissa voi olla mittari mennyt ympäri monta kertaa.
      Kone voi olla vaihdettu yms että mittarlukemalla ei välttämättä
      ole minkäänlaista merkitystä enää tietyissä tapauksissa.
      Että kysymyksesi on hiukan laaja.

Mutta oletaan nyt että ollaan normaaleissa tapauksissa niin
      kyllä ylärajaa yleensä voi pitää jossain 150tkm.
      SEN JÄLKEEN pitää alkaa olla autosta sitten olemassa
      kunnollista huoltokirjaa ja kuittia että autoa on myös kunnolla
      huollettu eikä vain ajettu.

Huolto-ohjelman mukaan huollettu on siitä hyvä että
      kaikki mikä huomiota vaatii on tehty.
      Siihen ei tarvita sitten sitä naapurin/suomi24 palstan
      takavetokuskin asiantuntemusta autoista :)

• paskaakos tässä

taas on niitä saakelin tietäjiä jotka on kuulleet kaikki tarinat naapurin kummin kaiman tutulta mulla auto jolla ajettu 440tkm johon ei ole tarvinnut konetta aukaista eikä syö öljyä ostin vähän ajetun 200tkm jouduin aukaisemaan koneen oli ihan paska ei kilometrit ratkase mitään ,,,,paitsi jupeille jotka i ymmärrä autoista mitään,,,,,

• hg

Ei merkitystä jos lukeman katsoo naapurin autosta,ajamaan sillä kun et kuitenkaan pääse.
      Kattele vaan kilsat siitä linikan mittarista.

• saabisti1

Riippuu autosta, jos riisikuppi niin ei mielellään yli sataatonnia, mutta premium auto, ei mitään väliä.

• aajuuri

Omasta mielestä hyvä kaava on 20tkm per vuosi. Tällä matematiikalla perus käytetty auto on se viitisen vuotta ikää ja satasen kilsat. Siinä vielä ajaa itsekin toiset sata ja 7 vuotta.

• autotietäjä

Riippuu merkistä. 100tkm on maksimi esim. citroenille, skodalleja renaultille. ja 200tkm maksimi esim, bemareille, mersuille, volvoille

• AutoVaihtooni

Komppaan autotietäjää.

Esimerkiksi bensa toyotalla ajaa hyvin helposti 200 tkm. Toisaalta psa:n 1.6 dieseli, toyon dieseli tai volkkarin 1.2/1.4 ketjukoneinen tai dsg7 vaihteinen on noilla kilsoilla täysi arvoitus.

• Almeristi

Kilometrit on hyvin pitkälti auton merkistä kiinni ja ruostesuojauksesta sekä huoltokirjan merkinnöistänriippuva. Suomalainen ajaa n.20tkm /vuosi. Sitä voi pitää hyvänä vertailukohtana kun tutkii mittarilukemia ja vuosimallia. Mitä vähemmän omistajia, sen todennäköisemmin kunnossa pidetty yksilö..Historia tiedot saa trafilta...
      Katsastustilastoja kannattaa myös sillä silmällä kurkistella, mitkä ovat viattomia malleja/merkkejä...

• 32535342

Noin 300tkm ja 20v ikä on se ajankohta kun vikoja alkaa tulla enemmän, omiin kokemuksiin perustuen. Sitten alkaa mennä laturia, jäähdytintä, pakoputkea, lukot reistailee, kaikenlaisia antureita jne. Edellisellä autolla ajoin 340tkm, olisi säästynyt paljon korjauskuluja jos olisin 300tkm kohdalla myynyt pois.

Itse ostan yleensä suht edullisia käytettyjä, mutta 15v ikä ja 200-220tkm on kyllä nykyään maksimirajat kun ostan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5564
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4900
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2814
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2374
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2028
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1512
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1489
    Aihe