Olen sukuni sylkykuppi

Miksiihmeessä?

Olen ollut niin kauan kuin muistan sukuni sylkykuppi, niin molemmilta puolilta. Lisäksi oon perheen sisällä yleensä aina se, josta tehdään syntipukki. Muistan lapsuuden ajoilta kun aina musta tehtiin se paha ja mua syytettiin, vaikka olin se kaikkein kiltein. Oon siis nuori nainen nyt ja aikuisiässä se on vähän helpottanut, mutta lapsuudessa se oli kamalaa. Lähes jokainen sukulaiseni on lyönyt mua jossain vaiheessa, ja ne ketkä ei oo lyönyt ovat harrastaneet henkistä väkivaltaa, eli haukkuneet aina kun mahdollista, mollanneet jne. Lisäksi mulla on vakava sairaus joka on kyllä hallinnassa.

Oon aina ollut menestyjätyyppiä. Mua koulukiusattiin 9 vuotta peruskoulussa, lisäksi lukiossa olin syrjitty. Mulla on ammattikorkeesta tutkinto. Lisäksi pärjäsin työelämässä ja myös työelämässä mua yritettiin kiusata. Pistin luun kurkkuun kiusaajalle. Oon miettinyt aina, että miksi mua niin vihataan ja aina haukutaan.

Nyt aikuisiällä ollaan hyvin riippuvaisia mun avusta ja mun seurasta, ja heti jos en oo seuraani antamassa ihmetellään missäs oon. Enää en oo ehkä niin sylkykuppi, kuin ennen mutta jossain määrin kuitenkin. Jos on kaksi vastaan yksi, mut aina syyllistetään. En saisi mitään tehdä, enkä itteäni puolustaa. 2 mun vanhaa lyöjää on kuollut. Tunnen salaa enkä aina niin salaa, jopa hyvää oloa, että he ovat kuolleet. Ei tarvii heitä enää pelkää. Sukulaisista ei kyllä kukaan enää lyö mua, mutta silti pelkäisin lähinnä heidän henkistä väkivaltaansa.

En tiedä mitä oon tehny väärin, tuskin mitään. Saanhan olla oma itteni. Äitini ei koskaan ole puolustanut mua, vaan aina vika ollu mussa. Ku mulla niin hankala luonne. Lisäks mulla ei paljoa kavereita, muutama ystävä, jotka hekin menettäneet mut ku ovat olleet mustasukkaisia musta. On mulla onneksi nyt taas muutama hyvä ystävä. Koitan nauttia heidän seurastaan. Seurustellut en ole koskaan, miessuhteenikin ovat aina menneet ennemmin tai myöhemmin mönkään.

Välillä tulee fiilis, että vois vaa tappaa itsensä, mutta sitä en tee koska en kannata itsemurhaa. Nyt oon taas todella masentunut ja terapiaan oon menossa. Sairas masentaa ja sylkykuppina olo. Voisko joku sanoo jtn mun stoorii, että onko muita keillä samanlaisia kokemuksia. Oon siis ns. mustalammas. Mietin aina uudelleen ja uudelleen, miksi ketään muuta ei kohdella näin?

144

4144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksiiihmeessä?

      Ainoa asia joka tällä hetkellä piristää mua on mun harrastukset, pari ystävää ja oon myös ihastunut yhteen tyyppiin, jota en kunnolla tunne. En kyllä uskaltaisi koskaan tehdä aloitetta. Pidän itteäni nollana, vaikka yritän rakastaa itseäni, mutta ajattelen, että mitä jos tuo poikakin näkee mussa vain luuserin.

      Selitin äitille asiaa ja kyl se kuunteli. Sit se sano, älä oo itsesäälissä. Äiti on hyvä äiti mutta se on liian kova. se ei tunne tai osaa käsitellä tunteita, eikä tajua, että mun on paha olla. Lisäks mua koulukiusattu sikana, mut en oikeen tiiä kumpi pahempaa sukulaisten kiusaaminen vai koulukiusaaminen. Ahdistaa vaan ku ajattelen 10 vuotta takaisia asioita, kuinka kotona oli kamalaa ja koulussa ja miten minä pikkulikka oon selvinny semmosest helvetistä ku jokapaikassa tullut tuntiturpaan. Enkä kerjää sääliä, vaan miten saada tää paska olo pois päästä.

      • kommentti...,,.,..

        Mielenkiintoista nähdä nimettömien amisten mustamaalausjorinoita ja mielikuvitustarinoita: yleensä termi "tunti turpaan" kuuluu sellaisten sanavarastoon, jotka ovat 15-vuotiaita, mutta onkos pari määkyvää kakaraa kuitenkin ja sä kuitenkin nelikymppinen matami ja jaloissa pennunputkulat ja pitäis niille saada fyffee vai? Ja itelles uusi auto ja kaikkee kivaa, vai? Vaikka mustamaalaamalla viattomia ja keksimällä tarinoita netissä ja huijaamalla ihmisiä, jotka vilpittömästi keskustelee? Amiksia...

        Itse olen aina ihmetellyt aikuisia, jotka ovat ylpeitä koulukiusaamisistaan vielä aikuisiälläkin nimettöminä nimettömässä netissä. Minäkin ymmärrän,että minua lapsuudessani koulukiusanneet varmaan vieläkin hekumoivat kantabaareissaan, että aah miten kivaa se oli kiusata sitä kivaa ja ystävällistä likkaa, kun oli sentään leuhka ja kultalusikka suussa syntynyt ja mä ite vaan nukuin rappukäytävissä ja sitten tuli humehiongelmaa tai muuta probleemaa ja piti vähän leikkiä toimitusjohtajaa ja nyt on firmat konkurssissa... Anteliaita akkoja tietysti riittänyt ja toki sitä synnytellään, kun siitä saa Kela- korvauksia ja kun ne vitun kultalusikka- akateemiset maksaa. Et mul on kivaa.

        Ja sitten susta varmaanon kivaa udella puolituttujen asioita kiusaamismielessä, saathan sä sentään tyhmiltä nimettömänä Suomi24- kansalainen tietoa, että mitä kiusaamallesi voisi kuulua. Oikein kuulumisia!

        Mun mielestä tuntemattomien asiat ei kuulu kiusaajien luonteet omaaville. Kuitenkin kadehdit tavallisia, eiks niin.;) Sun lärppyli ei koskaan oo ollut lehdissä positiivisessa mielessä, kakaraskin varmaan melko epäonnistuneita, itse amis ja nyt sua kiinnostaa jonkun puolitutuntun viekä sukukin. Voi apinat... Marchin in. Vai että "mustat lampaat" suvuissa - haistakaat p*skat...

        Eikä etenkään kuulu tuntemattomien asiat kaltaisilles tunti vatipäänä netissä herjaaaville, jos herjaus on julkista ja tapahtuu palstalla, missä juttuja voivat pöpipäät perseensä koneelle hinanneet talitintit levittää kaltaisilleen kiusaajille.

        Älä sä nyt ole niin kateellinen täysin sellaisille ihmisille, joille et varmaan nettikirjoitusteSI perusteella uskaltaisi sanoa edes päivää silmiin katsoen, kun tiedät kiusaavasi viatonta tai viattomia, jotka ei sua ikinä ole kiusanneet.

        Mä en tykkää, että mulle ollaan tekniikan keinoin kateellisia Suomi24:ssa.


      • wwqqwwqq
        kommentti...,,.,.. kirjoitti:

        Mielenkiintoista nähdä nimettömien amisten mustamaalausjorinoita ja mielikuvitustarinoita: yleensä termi "tunti turpaan" kuuluu sellaisten sanavarastoon, jotka ovat 15-vuotiaita, mutta onkos pari määkyvää kakaraa kuitenkin ja sä kuitenkin nelikymppinen matami ja jaloissa pennunputkulat ja pitäis niille saada fyffee vai? Ja itelles uusi auto ja kaikkee kivaa, vai? Vaikka mustamaalaamalla viattomia ja keksimällä tarinoita netissä ja huijaamalla ihmisiä, jotka vilpittömästi keskustelee? Amiksia...

        Itse olen aina ihmetellyt aikuisia, jotka ovat ylpeitä koulukiusaamisistaan vielä aikuisiälläkin nimettöminä nimettömässä netissä. Minäkin ymmärrän,että minua lapsuudessani koulukiusanneet varmaan vieläkin hekumoivat kantabaareissaan, että aah miten kivaa se oli kiusata sitä kivaa ja ystävällistä likkaa, kun oli sentään leuhka ja kultalusikka suussa syntynyt ja mä ite vaan nukuin rappukäytävissä ja sitten tuli humehiongelmaa tai muuta probleemaa ja piti vähän leikkiä toimitusjohtajaa ja nyt on firmat konkurssissa... Anteliaita akkoja tietysti riittänyt ja toki sitä synnytellään, kun siitä saa Kela- korvauksia ja kun ne vitun kultalusikka- akateemiset maksaa. Et mul on kivaa.

        Ja sitten susta varmaanon kivaa udella puolituttujen asioita kiusaamismielessä, saathan sä sentään tyhmiltä nimettömänä Suomi24- kansalainen tietoa, että mitä kiusaamallesi voisi kuulua. Oikein kuulumisia!

        Mun mielestä tuntemattomien asiat ei kuulu kiusaajien luonteet omaaville. Kuitenkin kadehdit tavallisia, eiks niin.;) Sun lärppyli ei koskaan oo ollut lehdissä positiivisessa mielessä, kakaraskin varmaan melko epäonnistuneita, itse amis ja nyt sua kiinnostaa jonkun puolitutuntun viekä sukukin. Voi apinat... Marchin in. Vai että "mustat lampaat" suvuissa - haistakaat p*skat...

        Eikä etenkään kuulu tuntemattomien asiat kaltaisilles tunti vatipäänä netissä herjaaaville, jos herjaus on julkista ja tapahtuu palstalla, missä juttuja voivat pöpipäät perseensä koneelle hinanneet talitintit levittää kaltaisilleen kiusaajille.

        Älä sä nyt ole niin kateellinen täysin sellaisille ihmisille, joille et varmaan nettikirjoitusteSI perusteella uskaltaisi sanoa edes päivää silmiin katsoen, kun tiedät kiusaavasi viatonta tai viattomia, jotka ei sua ikinä ole kiusanneet.

        Mä en tykkää, että mulle ollaan tekniikan keinoin kateellisia Suomi24:ssa.

        Harvinaisen säälittävä tapaus tämä kommentoija. Ihmetyttävät nämä kateelliset pikkunatsit, jotka tekevät parhaansa lyödäkseen lyötyä... Oikea kiusaavan pirulaisen arkkityyppi.


      • kommentti..,,.,.
        wwqqwwqq kirjoitti:

        Harvinaisen säälittävä tapaus tämä kommentoija. Ihmetyttävät nämä kateelliset pikkunatsit, jotka tekevät parhaansa lyödäkseen lyötyä... Oikea kiusaavan pirulaisen arkkityyppi.

        Siis kuka sinusta on säälittävä, häh? Minusta tämän Suomi24:n ylläpito, koska käsitykseni mukaan heidän omat sääntönsä kieltävät keksittyjen tarinoiden kirjoittamisen näille keskustelupalstoille, mutta kuitenkin ylläpito itse nostaa etusivulle sellaisia mielikuvitustarinoita, eli ilmeisesti heidän omat foorumin sääntönsä eivät heidän mielestään koske heitä itseään (eli ylläpitoa). Oikein ällöttää, että edes tulin tähän keskusteluun, enkä olisi tullutkaan, jollei tämä olisi ollut Suomi24:n etusivulla. Kysykää Suomi24- ylläpidolta, että ketä he haluavat kiusata - minä en siitä tiedä!

        Tiedän vain sen, että minä olen täysin sivullisena ollut todella rankan palstakiusaamisen uhri tässä Suomi24:ssa ja kiusaajani ovat minulle tuntemattomia. Itse en harrasta sukulaisteni haukkumista misssän netissä ja yli mun ymmärryksen menee kaikki sairaat insesti- tai kissojen hakkaamisjutut.

        Minulla ainakin on fiksu ja hyvä ja välittävä suku, eikä sukulaiseni käy Suomi24:ssa keskustelemassa.


      • Anonyymi

        Mä elin koulukiusattuna ja ei kotona herunut mitään myötätuntoa enkä osannut kertoa pahaa oloa. Nyt se paha olo jatkuu aikuisiällä. Sinnittelen vain jotenkin eteenpäin.


    • Miksiiihmeessä?

      Niin ja lisäksi mua on kerran käytetty seksuaalisesti hyväksi, luojan kiitos ei raiskattu. Eli jos jotain on sattunut. Pää hajoaa vaan kun kelaa näitä asioita

      • maruna

        Mulla on hyvin paljon samankaltaisia kokemuksia kuin on sinullakin. Olin äidille vain se kolmas mahdollinen kultainen ylioppilaslyyra mekon rintamukseen. Ja, kun olin yhdeksän vuotta koulukiusattu, oli koulumenestykseni äidilleni pettymys. OIen aina rakastanut luontoa ja eläimiä. Tätä pilkattiin sisarusten ja äidin voimalla. En koskaan voi unohtaa surua, kun äiti määräsi, että minun on valittava, kumpi rakkaista kissoistani hakattaisiin kuoliaaksi. Tappaja oli lankoni. Toinen lankoni käytti minua seksuaalisesti hyväksi, ei raiskannut myöskään minua, mutta sisareni hyväksynnällä esitteli elintään, soitteli huohotuspuheluita ja jouduin myös katselemaan runkkausta. Sisareni mielestä ei haitannut jos lankoni olisi pannut minua.

        Tämä kaikki teki minusta ahdistuneen ja pelokkaan. Aina nuoreen aikuisikään saakka, minä uskoin nyt jo kuollutta äitiäni, että olen "pököpää" ja en mm. osaa laskea. Vasta, kun pääsin kunnolla työelämään, minä huomasin, että olen erittäin terävä matematiikassa. Minä kuitenkin menetin unelmieni ammatin ja ajauduin toiselle alalle, tuosta ammatista, tavallaan tuli minulle nyt myöhemmällä iällä harrastus. Itse tulin raskaaksi 39 vuotiaana ja lapsuuteni muistot, sekä suhteeni narsistimieheen sai minut valitsemaan abortin. Pelkäsin, että minusta tulisi äitini.

        Yhdestä sisaristani tuli kuin äitini kopio.
        Emme ole enää isän kuoleman jälkeen olleet enää missään tekemisissä. Ennen kuin isäni kuoli, meistä kahdesta tuli läheiset. Yhteinen harrastus yhdisti meidät, kun minä oolin aikuinen. Sisareni luultavasti kadehti asiaa. Sitä minä suren eniten, että en päässyt hänen kuolinvuoteelleen. Sisareni asuu naapurikaupungissa. Minä olin tuolloin pätkätöissä ja minulla ei ollut rahaa. Sisareni tiesi isän olevan viimeisillään, mutta ilmoitti tekstiviestillä, että olivat menossa etelää kohti ja ajaneet Oulun ohitse. Seuraavana aamuna isäni kuoli ja minulle tuli pieni tili. Se oli turhaa enää lähteä kotiin minusta. Isää ei ollut enää. Rahaa tarvittiin laskuihinkin. Se on puheenaiheena vielkäkin, että olen kylmä, kun en tullut isän kuolinvuoteelle. Perunkirjoituksessa, kun hän yritti viedä kaiken pienestä perinnöstä oli se viimeinen piste. Tänään hänen tyttärensä, joka on myös kummityttäreni, tuli miehensä kanssa minua vastaan kuin vieraat. Minä en ollut edes surullinen kummastunut korkeintaan tilanteesta.

        Tänään minulla on enää yksi sisare neljästä sisaresta, jonka kanssa pidän silloin tällöin yhteyttä. Muita tulen näkemään enää vain pakosta, eli hautajaisissa.

        Sinä olet kuitenkin, uskoakseni minua nuorempi. Älä sinä anna omien huonojen kokemuksiesi vaikuttaa yhtä pahasti elämääsi. Yritä löytää siihen sisältöä toista kautta. Ja niin uskomatonta kuin se onkin, niin, myös minusta tuntuu, että myös minä tämän harrastukseni kautta olen vihdoin näkemässä valoa tunnelin päässä. Uskon myös, että yhteyteni isääni jatkuu. Pari yötä sitten minä kohtasin hänet unessa. Isäni siniset silmät loistivat ilosta samalla tavalla kuin niiden oli tapana loistaa silloin, kun me näimme. Väittelimme harratuksemme pohjalta ja nauroimme.
        -Sinä! hän sanoi. Suruni helpottaa pikku hiljaa, uskoisin, ajan kanssa.

        Terapiaan. Nyky Suomessa. Ei niin vain pääse.


    • Käytä järkeäsi!

      Onko sen suvun kanssa pakko olla tekemisissä?
      Olet aikuinen ihminen ja teet itse omat valintasi.

      Jätä sukusi,joka aiheuttaa sinulle ahdistusta ja muuta pahaa, ala elää omaa aikuista elämääsi.

      Terapia selventänee asioita.

      • Alatoopin Hulda-Mari

        Hmm.Ainahan riivaaja on ihmistä vaivannut.Hmm.Mutta hänen henkilöistyminen.Hmm.Noin moneen persoonaan.Hmm.Ei pitemmän päälle ole mitenkään.Hmm.Suotavaa.


      • Voi voi

        Juuri niin. Terapian kautta kohti omaa elämää.


      • ?? :O
        Alatoopin Hulda-Mari kirjoitti:

        Hmm.Ainahan riivaaja on ihmistä vaivannut.Hmm.Mutta hänen henkilöistyminen.Hmm.Noin moneen persoonaan.Hmm.Ei pitemmän päälle ole mitenkään.Hmm.Suotavaa.

        mitä vit---?


      • Lasi_enkeli

        Minä jätin samanlaisen äitini ja sukuni kertaheitolla 8 vuotta sitten enkä ole katunut. Henkinen paranenminen alkoi silloin. Ei se veri mihinkään velvoita!!!


      • TÄLLÄ LAILLA
        Lasi_enkeli kirjoitti:

        Minä jätin samanlaisen äitini ja sukuni kertaheitolla 8 vuotta sitten enkä ole katunut. Henkinen paranenminen alkoi silloin. Ei se veri mihinkään velvoita!!!

        JUURI NIIN ....VERI EI MIHINKÄÄN VELVOITA !


      • kommentti...,.,.
        Alatoopin Hulda-Mari kirjoitti:

        Hmm.Ainahan riivaaja on ihmistä vaivannut.Hmm.Mutta hänen henkilöistyminen.Hmm.Noin moneen persoonaan.Hmm.Ei pitemmän päälle ole mitenkään.Hmm.Suotavaa.

        Äläs nyt mäntti siellä viitti, nimetön nettikiusaajatoimija. Onhan se tekniikan keinoin varmaan mahdollista, että ensin sekopäät urkkii mun henkilölllisyyden selville koska ovat päät paskaa täynnä olevia kateellisia sikoja ja sitten vielä alkaa herjata mulle tärkeitä ihmisiä, hyi. Mä en tiedä millaisia sikoja on Suomi24:n moderaattoreina, mutta ihmisiä ne eivät ole, koska Suomi24 ei noudata lakia nostaessaan herjaavia juttuja etusivulle täysin viattomia pilkaten. Itse ainakaan en todellakaan ole halunnut joutua kiusatuksi siksi, että keskustelen nimettömällä palstalla mulöe tyystin tuntemattomien kanssa, mutta niin vaan on käynyt ja kysyn MIKSI.


      • Anonyymi
        TÄLLÄ LAILLA kirjoitti:

        JUURI NIIN ....VERI EI MIHINKÄÄN VELVOITA !

        Niin totta kun asian vain ymmärtäisi ajoissa eikä kuvittele kaiken mitä lähisukulaiset kaatavat niskaan olevan jokin velvollisuus ottaa hiljaa vastaan.
        Mikään ei muutu jos ei itse lähde noista kuvioista, eikä todellakaan tarvitse tuntea omantunnontuskia.
        Elämänlaatu lähtee paranemaan ja ajan myötä huomaa ratkaisun olleen oikea.


    • miksiiiihmeessä?

      Toisen puolen suku asuu kaukana. Heitä en näe kuin kerran 1-5 vuodessa, mutta toisia näen viikottain kun he asuvat niin lähellä. Pitäisi siis muutta pois tai yrittää olla vaa olematta tekemisis vaik heihi törmää päivittäin.

      • (¤%/¤"%¤!"¤!&¤/&/&%&

        Täs sen sanoit! Lähde lätkimään, niinkuin minä tein. Vuosikausiin en ole ollut yhteyksissä kuin 1-2 kertaa vuodessa ja senkin kännykällä - tai sitten en. Ei mulla ole ikävä niitä sontakärsiä. Kärytkööt vaan omissaan. On mulla omakin elämä ja siitä saan naatiskella ihan mukavasti. Toivottavasti sontakärsät eivät ilmaannu paikkakunnalle. "Kun käytte meilläpäin, ajakaa ohitse!"


      • kommentti...,,.
        (¤%/¤"%¤!"¤!&¤/&/&%& kirjoitti:

        Täs sen sanoit! Lähde lätkimään, niinkuin minä tein. Vuosikausiin en ole ollut yhteyksissä kuin 1-2 kertaa vuodessa ja senkin kännykällä - tai sitten en. Ei mulla ole ikävä niitä sontakärsiä. Kärytkööt vaan omissaan. On mulla omakin elämä ja siitä saan naatiskella ihan mukavasti. Toivottavasti sontakärsät eivät ilmaannu paikkakunnalle. "Kun käytte meilläpäin, ajakaa ohitse!"

        Mä toivoisin, että tollasia juttuja kirjoittavan paskiaisen pitäisi kirjoittaa omalla naamallaan ja nimellään nuo jutut. Tulisko kuitenkin vain nikottelua, kun kyllähän sitä nyt livessä pitää asiallinen olla ja tuntemattomia vaan pilkata huijaamalla.

        Millainen umpi- imbesilli edes käyttää sanaa " naatiskella"? Kenen suku sun mielestä on sontakärsiä?


    • ohionkärsimys

      Ota selvää narsismista ilmiönä ja siitä miten narsistien uhri pikkuhiljaa voi toipua. Toivottavasti terapeutti ymmärtää asiat tältä kantilta. Olet itse jo hienosti oivaltanut, mistä on ollut kysymys. Vanhojen asioiden "kaivelu" on raskasta, mutta oikein oivallettuna myös vapauttavaa. Ymmärrät, että kiusaajat ovat olleet omalla tavallaan sairaita tai itse satutettuja.
      Yritä pystyä itse näkemään itsesi arvokkaana, rakkaana ja rakastamisen arvoisena. Se voi aluksi tuntua vaikealta, mutta itse ja vertaistukea etsimällä vaikka narsistien uhrien netti-keskustelusivujen kautta voi auttaa. Uskon että asiasi vielä järjestyvät ja elämä yllättää hyvällä tavalla, kun vielä hiukan taistelet itseäsi eteenpäin.

      • narsistinen narsissi

        Aina toi vi#"n narsismi vedetään jokapaikkaan, näitten nettikeskustelujen mukaan varmaan 90 %lla suomalaisia on jonkun tasoinen narsismi. Pistää niin vihaks nää saakelin köökkisykolookit jotka voi antaa diagnooseja jonkun mottipään itsesäälikirjoituksien pohjalta.


      • kommentti...,,.,.
        narsistinen narsissi kirjoitti:

        Aina toi vi#"n narsismi vedetään jokapaikkaan, näitten nettikeskustelujen mukaan varmaan 90 %lla suomalaisia on jonkun tasoinen narsismi. Pistää niin vihaks nää saakelin köökkisykolookit jotka voi antaa diagnooseja jonkun mottipään itsesäälikirjoituksien pohjalta.

        Narsisti, joka tuollaisia nimettömiä mustamaalausavauksia laatii, olisi varmasti niin narsisti, ettei laatisi tarinoita omasta lähipiiristään. Sen sijaan tuon tyylin nimettömät aloituksia laativat nettikirjoittajat varmastikin ovat kylläkin siten narsisteja, että sellaisia ei se haittaa, että jos vaikka joku viaton tulisi leimatuksi hulluksi, ja miksi niitä haittaisikaan, koskeivat koskaan ole kuuluneet sivistyskansalaisiin. Mä ainakaan en viitsisi edes nimettömänä mustamaalata omaa sukuani missään nettikirjoituksessa. Ahdistavaa myös lukea esimerkiksi seksuaalisista hyväksikäytöistä tai muista vaikka tällaisessa nimettömässäkin netissä, kun en ole sellaisten kohteena koskaan ollut.

        Mä ainakin olen siten terveesti narsisti, etten koskaan kirjoittaisi aloituksen kaltaisiin nimettömiin avauksiin kirjoituksia, joista en voisi tarvittaessa vastata vaikka nimelläkin, vaikka toki kaikki mitä mä kirjoitan, perustuu siihen, etten tiedä keiden kanssa keskustelen ja minun on pakko käyttää tulkintaa teksteissäni. Mutta sille ei voi mitään, että jos netissä on huijareita. Tavallinen keskustelupalstalle kirjoittava ei ole syypää sellaisten sairaiden moraalittomien ihmisten käytökseen.


    • JK

      VAI NIIN

    • miksiiihmeeessä??

      Välillä unohdan asiat ja välillä ne tulee paremmin mieleen. Oon kans sitä mieltä, että niillä on itellä ollu vaikeaa ja siksi siirtäneet tätä käytösmallia muihin. Kyllä määkin uskon, että elämä tästä vielä hyväksi muuttuu.

    • 19+19

      Olet varmaan hyvä ihminen joka on joutunut narsistien tai muuten tunnevammaisten ihmisten heittopussiksi. Sinun ei kannata loputtomiin etsiä syitä itsestäsi, olet varmaan ihan tavallinen ihminen mutta ollut huono-onninen sukusi kanssa.

      Minun neuvoni sinulle on, että hankkiudu eroon kaikista niistä sukulaisista, jotka käyttäytyvät sinua kohtaan epäkunnioittavasti tai aiheuttavat sinulle pahaa oloa. Heti. Sinun on ehkä rakennettava itsetuntoasi ikään kuin uudelleen ja se ei onnistu jos lannistavat ihmiset ympärillä latistavat kaiken kehityksen minkä saat aikaan.

      Mulla on ollut aikuisiällä sellainen periaate että minä en katsele kiusaajia ja muita vittupäitä lähipiirissäni, elämä on liian lyhyt sellaiseen.

      Ymmärrän että jos olet pieneltä paikkakunnalta, on vaikeaa olla näkemättä ihmisiä kokonaan mutta ei sinun tarvitse heidän kanssaa puhua tai olla näkevinään jos et halua. En minäkään juttele seinänaapureideni kanssa koskaan vaikka vieressä ovat.

      Neuvoisin sinua menemään terapiaan, tarvitset selvästi apua.

      • kommentti..,,.,.

        Mistä sä päättelet, että toi huijari on "pieneltä paikkakunnalta"? Sehän voi asua vaikka Timbuktussa tai ylipäätään kirjoitella vaikka naapureidensa koneilta tietoisesti, jos on riittävän sairas ja ottanut jonkun hampaisiinsa?

        Mun mielestä kuulostaa sairaalta ajatukselta, jos jollekulle neuvotaan, että pitäisi hankkiutua eroon suvustaan. En tiedä, että millaisista taustoista te kirjoittajat olette, mutta ymmärtäkää nyt jumalauta ero puolituntemien ja läheisen välillä.

        Itse olen aina melkein osentanut, kun olen lukenut "välittämistä" tuntemattomista Suomi24:ssa.


      • 17
        kommentti..,,.,. kirjoitti:

        Mistä sä päättelet, että toi huijari on "pieneltä paikkakunnalta"? Sehän voi asua vaikka Timbuktussa tai ylipäätään kirjoitella vaikka naapureidensa koneilta tietoisesti, jos on riittävän sairas ja ottanut jonkun hampaisiinsa?

        Mun mielestä kuulostaa sairaalta ajatukselta, jos jollekulle neuvotaan, että pitäisi hankkiutua eroon suvustaan. En tiedä, että millaisista taustoista te kirjoittajat olette, mutta ymmärtäkää nyt jumalauta ero puolituntemien ja läheisen välillä.

        Itse olen aina melkein osentanut, kun olen lukenut "välittämistä" tuntemattomista Suomi24:ssa.

        Mistä sinä päättelet että aloittaja on huijari?

        En päättele hänen asuinpaikkaansa yhtään mistään, se oli vain arvaus.

        Joka tapauksessa, neuvoni aloittajalle on että ilkeiden ihmisten kanssa ei kannata viettää aikaa. Ei ketään voi velvoittaa tekemään palveluksia ihmisille jotka kohtelevat huonosti ja hyväksikäyttävät, eikä heidän käytöksensä muutu hyväksyttäväksi sillä että ovat sukulaisia.

        Kummallista että jos joku ventovieras kohtelee sinua huonosti, hän on pahoinpitelijä mutta jos sukulainen tekee sen, hän on "läheinen" jota ei saa hylätä. Kyllä sukulaisillakin on vastuu teoistaan.


    • epäihminen

      varmaan joka suvussa on joku, jonka niskaan kaikki viat kaadetaan. Mä kannan sitä taakkaa. Olen tarpellinen vain jos jotain raskasta ja likasta tarttee tehdä. Asun jo omassa kodissa, muutin 40 kun lopulta kasvoin aikuiseksi. Ei kovinkaan kauaa sitten, kun viimeks soitettiin että onnittele veljees merkkipäivän johdosta tämään tai ensiikolla,mutta huomena sinne tulee ihmisiä vieraiksi joten pysy poissa. (en mennyt enne enkä jälkeenkään)

    • Matkaaja_vapaasielu

      Unelmien nainen :=)
      Uskon, että ymmärtäisin sinua ja meillä voisi olla elämässä todella hauskaa.

      Voitko auttaa minua ja kertoa millainen treffiprofiili minun kannattaisi kirjoittaa, jotta voisin löytää kaltaisesi naisen?
      Mitä sanoja minun kannattaisi käyttää, jotta voisin tuoda itseni esille helposti muutamalla lauseella tai sanalla, koska en jaksa, enkä oikein osaa kirjoittaa profiilia, joka kohdistuisi juuri kaltaiseesi naiseen.

      En myöskään aina näe sinun kaltaisia naisia ravintoloissa, koska kyllästyn usein helposti ja saatan vain lähteä kotiin tai ottaa iisisti juomaa ja nauttia musiikista.

    • sdfgjtyjgfbgnbsreres

      Mu suvussa ei ole ketään tollasta. En tiedä minkälaisia teidän perimät on mutta kuulosta aika sairaalta touhulta. Koulussa naljailu toisille on normaalia se enemmänkin kiinni siitä miten siihen reagoi.

      • vuosikymmenien kokem

        Siksipä et voikaan tietää että meitä on paljon jotka ovat kokeneet koko elämänsä ajan kiusaamista perheessään. Se on vanhempien vastuulla, kun sallivat/tekevät tuollaista jollekin lapselleen! Eipä heille tule mielennkään, että kestääkö hän tuon kaiken paskan joka hänen päälleen kaadetaan vuosikymmenien ajan.


      • kommentti..,,.,.
        vuosikymmenien kokem kirjoitti:

        Siksipä et voikaan tietää että meitä on paljon jotka ovat kokeneet koko elämänsä ajan kiusaamista perheessään. Se on vanhempien vastuulla, kun sallivat/tekevät tuollaista jollekin lapselleen! Eipä heille tule mielennkään, että kestääkö hän tuon kaiken paskan joka hänen päälleen kaadetaan vuosikymmenien ajan.

        Kenen perheestä olet utelias ja miksi? Mä ainakin vetäisin oikeuteen jonkun nettikiusaajakusipään, jos saisin selville esimerkiksi sellaista, että ihan nimellä joku mustamaalaisi netissä minua, että minua muka olisi käytetty seksuaalisesti hyväksi tai jos muuten loukkaisi sukulaisteni kunniaa.


      • kommentti...,,.

        Eipä ole minunkaan suvussani nettihuijareita.... Nimitän sitä tyyppiä sosiopaatiksi, joka minut on tälle foorumille henkilöinyt. En tiedä mistä tuntemattomat ihmiset ovat saaneet selville niin paljon asioita, että voivat sitten sairaissa mielissään keskittyä keksimään herjaavia mielikuvitustarinoita netissä - joista siis vielä haluaisivat vastuuttaa viatonta nettikeskusteluun osaa ottanutta.

        Muuten: "koulussa" "naljailu" "toisille" _ei_ ole normaalia. Minua ainakaan ei sen koommin ole kiusattu, kun peruskoulusta pääsin, joten luulen että ne joiden mielestä "naljailu" on muka "normaalia", että niiden se koulutustaso on voinut jäädä jopa siihen peruskouluun...

        Samatenkaan _ei_ ole normaalia kiusata alaikäistä tyttöä kateellisina "koulussa" siinä määrin, että tyttö saa lähestulkoon psykoosin koulukiusaamisesta, kuten itselleni kävi alaikäisenä ja mistä mielipuolisista kiusaamisesta nauttivista minulle tuntemattomista hyypiöistä ja rupusakista pääsin eroon vasta muuttamalla täysin toiselle puolelle Suomea, missä yllätys yllätys mielenterveyskin palautui salamana, kun sain käydä koulua paikassa, missä puolet opettajakunnasta ei ollut mielenterveysongelmaisia umpihihhuleita ja missä opiskelijoitakin oli paiskattu sen luokan etiikalla, että kiusaileminen ei kiinnosta sillä perusteella, mistä taustasta joku on.

        Samatenkin inhoan ja ällöän Suomi24- kirjoittajakuntaa - voin arvata, että mulle tuntemattomat aikuiset akat ja ukot minua ovat tällä foorumilla mustamaalanneet - se kun on niin helppoa nimettömässä netissä, kun mulle eivät tietysti naamojaan ja nimiään kerro. Mutta se menee jo yli, jos nämä mieleltään häiriintyneet imbesillit alkavat kirjoitella mielikuvitustarinoita netissä insesteistä ja kissojen hakkaamisista ja muusta paskasta nettihuijareiden logiikallaan. MIKSI minun pitää aina lukea sontaa, kun luen Suomi24:a?

        Nimettömästi paskaa kirjoittavia kusipäitä.

        Tälle foorumille kirjoittavista valtaosalla ei ole alkeellistakaan tajua netiketistä ja etiikasta. Ja minulle "kuulostaa" siltä, että minua mustamaalataan...


    • nyt loppu...

      minä en pidä sukulaisiin yhteyttä jos eivät itse pidä minuun, kaikella on rajansa, eikä sukulaisten kanssa ole pakko olla väleissä, jos ei muuta saa kun negatiivista palautetta ja tarviivat vaan apua likasiin töihinsä..

    • minority racism

      OLETKO MANNE ?

    • Sukulaises on luultavasti nähneet susta jo nuorena, että olet selviytyjä ja vahva tyyppi.. Heikot ja idiootit yrittävät usein alistaa sellaisia ihmisiä kun itse ovat heikkoja.. Muista aina se että heikot kiusaa vahvempiaan! Niin se tulee aina olemaan.. Yritä vaan pysyä vahvana ja juttele jollekkin oikeasti hyvälle tyypille noista asioista.. Puhuminen helpottaa aina! Niin ja aina kannattaa antaa samalla mitalla takaisin!

      • eräsuhriminäkin

        Kommenttisi on niin totta, mutta kiusaamisen kohteeksi joutuessa ei juurikaan helpota eikä näitä asioita tahdo siinä hetkessä muistaa. Tuntuu, myös siltä, että Suomessa on melkoisen suuri joukko narsisteja joiden uhriksi joutuu lapset heti, kun pullahtavat tähän maailmaan.


    • Puurovati

      Nykyään muuten terapiakäynneillä ei välttämättä vatvota vanhoja haavoja auki, vaan pohditaan asioita ratkaisukeskeisesti.

    • näin se menee!

      siksi kun olet menestynein ja kadehdituin.

      tsemppiä

      • jatketaan sitten

        Näinhän se tosiaan menee ja kuten tuossa muutama kommentti ylempänäkin kerrotaan että " Muista aina se että heikot kiusaa vahvempiaan! " ja kertoihan sen jo viestin aloittanut feikki provokin että "Oon aina ollut menestyjätyyppiä. Mua koulukiusattiin 9 vuotta peruskoulussa, lisäksi lukiossa olin syrjitty." Mitäpä tähän turhia lisäilemään.


      • kommentti...,.
        jatketaan sitten kirjoitti:

        Näinhän se tosiaan menee ja kuten tuossa muutama kommentti ylempänäkin kerrotaan että " Muista aina se että heikot kiusaa vahvempiaan! " ja kertoihan sen jo viestin aloittanut feikki provokin että "Oon aina ollut menestyjätyyppiä. Mua koulukiusattiin 9 vuotta peruskoulussa, lisäksi lukiossa olin syrjitty." Mitäpä tähän turhia lisäilemään.

        Eihän nyt nettihuijarit luusereita kiusaisi.... Kukaan ei ole kateellinen millekään ihmiselle, jolla on vaikka linnatausta, joka on levittänyt reittä sen verran että on monta epätasapainoista sossun elättikakaraa ja nekin tulevia rikollisia tai muuta, mutta kateus kohdistuu aina niihin, jotka ajattelevat, että jollakin toisella on jotakin, mitä heillä ei ole - useimmiten rahaa, mutta myös hyvästä maineesta ihmisiä voidaan kadehtia. Ja älykkyydestä. Jos tuon sairaan aloittaneen viha kohdistuu minuun, niin en voi olla edes laimeasti iloinen, että joku kadehtii minua. Ihmettelen muutamia juttuja: Miten suomi24:ssa tiedetään minun kouluhistoriikkini siten, että joku talipää saittilainen vapaasti vähän värittelee? Itse en ikinä kiusaisi ketään.

        Oletteko te ihan oikeasti jotenkin ylpeitä, te tuntemattomat, jopa koulukiusaamisesta? Faktat elämästä menee niin, että ne kiusaajat ovat häiriintyneitä, eivät kiusatut. Mieleltään terve ihminen kykenee tuntemaan empatiaa. Sellainen ei kiusaa.

        Minä ainakaan en arvosta koulukiusaajia yhtään: mitä omista koulukiusaajistani muistan, niin yksi oli täysin päästään vinksahtanut ja koulurauhaa jatkuvasti rikkonut adhd- tyylin jatkuvasti mölisevä rasittava manne joka myöhemmin joutui linnaankin joistakin mistä lie huijaamisista kuulemani mukaan, toinen itseäni typerämpi yhden lapsen perheestä ollut opettajien lelli, kun sen tausta vaikka oli mitä lie duunareita, niin oli sellainen että sillä oli joskus vuonna kypärä ollut yksi akateeminen opettaja suvussaan, kolmas oli joku juorukello yksinhuoltajaperheestä missä sillä tampsalla ei varmaan ollut muuta tekemistä, kuin keksiä kateellisena tarinoita mun perheestä, neljäs joku tolvana joka nimitteli minua koko ajan, viides joku juntti joka laittoi sisarensa lyömään minua kouludiscossa 13- vuotiaana ( ja mistä kiittäkööt onneaan, etten hoitanut sen nimeä poliisiin kirjoihin silloin...), kuudes joku paskiainen, joka pelleili jatkuvasti mun kustannuksella luokassa...

        Minä en usko, että suuresta osasta niitä kiusaajia on tullut yhtään mitään! Siinä vaiheessa kun jyvät karsittiin akanoista, niin fiksuimmat meni yliopistoihin ja kiusaajat jäi määkymään kateellisina.


    • dsiaslkaslkas

      Et todellakaan ole ainoa, jota oma perhe kohdellut noin! Itse olen kokenut ihan samaa ja aikuisiällä tutustunut moniin, MONIIN, joilla on ollut aivan sama meininki kotona!
      Kyllä on sairasta ja järkyttävää, että oma äiti kiusaa ja vihaa lastaan, mutta sitä vain tapahtuu ja sitä tapahtuu PALJON! Ainakin tässä maassa, joka on täynnä katkeraa, turhautunutta ja vihantäyteistä, äärettömän SAIRASTA sakkia!!!

      • !!!!!!!.....!!!!!!!!

        älä muuta sano!!!!!!!!!


    • treyyy

      Voi harmi, mulla on samanlainen olo. Mutta olen antanut anteeksi, isälle , veljelleni ja äidille ja koulukiusaajille.

      Mulla on sama tunne että itse olen ollut menestyjätyyppiä ja tosi kiltti. mutta se mihin uskoin ei ollutkaa totta vaa romahdin henkisesti intissä.

      nyt mietin itsärii joka päivä, muta kukapa mua auttais ja uhrais ittensä samanlailla ku mä uhrasin muille.

      • Nimim treyy

        Jeesus Kristus voi auttaa sinua, hän antoi itsensä uhriksi sinunkin puolesta. Hän parantaa sydämen haavat, joita toiset ovat kovuudessaan lyöneet...


      • 7+1

        Treyyylle: älä arvota itseäsi muiden mitoilla, sillä se on erittäin horjuva perusta. Äläkä, vaikka se on ihan normaalia, odota möskään kiitosta siitä mitä olet muiden eteen uhrannut.

        Sano itsellesi jokainen päivä: olen ihan hyvä tällaisena kuin olen. Riippumatta siitä kuinka muut ihmiset minuun suhtautuvat.

        Olet antanut muille anteeksi heidän huonon käytöksensä itseäsi kohtaan, nyt ala olla itseäsi kohtaan armollinen. Ei sinun tarvitse olla menestyvä ja kaikkein fiksuin ja filmaattisin. Riität aivan hyvin omana itsenäsi!

        Etsi itsellesi ihmisiä joiden seurassa oikeasti viihdyt, ja joilla on positiivinen vaikutus sinuun. Ei kenenkään ole pakko sietää loputtomiin, jos toisten taholta tulee vaan hyväksikäyttöä ja negatiivista käytöstä. Sellaisiin ihmisiin voi olttaa etäisyyttä oman mielenrauhansa takia.


    • hupsistkaikkaaa

      Vautsi! Kuin omaa tarinaa oisin lukenut.. Olipa helpotus kuulla että kohtalontovereita löytyy :) Hyvää jatkoa sinne!

      Terv. nuori aikuinen mies

    • 1+14

      Minkä ikäinen olet?

    • Eräs kovia kokenut

      Kyllä meitä sylkykuppia löytyy ilmeisesti aika paljon, ja luultavammin me olemme jollakin tavalla viallisia meillä on jokin sairaus, ja siksi meitä on niin helppo käyttää hyväksi kiusata, lyödä ja tehdä elämämme hankalaksi. Minä ainakin ajattelen niin en itse ainakaan löydä muuta syytä, apumme kyllä kelpaa mutta apua ei meille kyllä tule,näin se vain on. Yritetään jatkaa vain eteenpäin ei eikä eletä menneessä silloin on paljon helpompaa. Hyvää jatkoa sinulle KYLLÄ ME JAKSAMME SEMPPIÄ !!!!

    • Päinvastoin

      sukulaisesi näkivät aikanaan, että olet alistujaluonne johon on niin hyvä kaikkien kenkänsä pyyhkiä. Vieläkö olet samanlainen? Etkö vieläkään ymmärrä antaa niille kenkää elämästäsi? Sukulaisesi tartuttivat sinuun aikanaan syyllisyytensä, saivat sinut tuntemaan itsesi huonoksi, jota näköjään podet vieläkin.

      Et pääse parantumaan jos hengailet sukusi kanssa. Itsesuojeluvaisto on sinulle annettu, käytä sitä! Ota välimatkaa heihin. Ota oma tahtosi ja elämäsi itsellesi ja ala elämään sitä.

    • herrasmies85
      • ei säälipisteitä

        Tuntuupi siltä, että ap.kirjoittajassa on paljon vikaakin, sillä ihmistä kohdellaan yleensä siten miten itse käyttäytyy, eli harvoinpa ketään lyödään tai kohdellaan kaltoin, jos ei itse aiheuta hankaluuksia.


      • hmm.
        ei säälipisteitä kirjoitti:

        Tuntuupi siltä, että ap.kirjoittajassa on paljon vikaakin, sillä ihmistä kohdellaan yleensä siten miten itse käyttäytyy, eli harvoinpa ketään lyödään tai kohdellaan kaltoin, jos ei itse aiheuta hankaluuksia.

        Hmm.Ainahan riivaaja on ihmistä vaivannut.Hmm.Mutta hänen henkilöistyminen.Hmm.Noin moneen persoonaan.Hmm.Ei pitemmän päälle ole mitenkään.Hmm.Suotavaa.


      • elämää perhehelvetin
        ei säälipisteitä kirjoitti:

        Tuntuupi siltä, että ap.kirjoittajassa on paljon vikaakin, sillä ihmistä kohdellaan yleensä siten miten itse käyttäytyy, eli harvoinpa ketään lyödään tai kohdellaan kaltoin, jos ei itse aiheuta hankaluuksia.

        Höpö höpö, ei pidä paikkaansa näissä perhehelveteissä. Nimenomaan kun on niin kiltti ettei viitsi alkaa riitelemään niin sitte saa olla roskapönttönä. Tottakait käyttävät hyväkseen kun ovat sen luonteisia, että pitää simputtaa kiltimpiää/heikoimpia. Siinä kun muutama perheenjäsen lyöttäytyy yhteen ja aletaan sitten yhtä haukkumaan, niin on siinä avuton olo kun ei voi itseään puolustaa mitenkään eikä kenellekkään. Paniikkioireita, itsemurha-ajatuksia ym ajatuksia tulee, että pääsisi rauhaan. Olen pyrkinyt pysyttelemään kaukana sukulaisistani mutta eihän se aina onnistu, mutta kyllähän se helpottaa kun ei tarvitse nykyisin nähdä kuin ihan pikimmiltään ja aina voi lähteä tilanteesta pois.


      • kommentti...,,..
        elämää perhehelvetin kirjoitti:

        Höpö höpö, ei pidä paikkaansa näissä perhehelveteissä. Nimenomaan kun on niin kiltti ettei viitsi alkaa riitelemään niin sitte saa olla roskapönttönä. Tottakait käyttävät hyväkseen kun ovat sen luonteisia, että pitää simputtaa kiltimpiää/heikoimpia. Siinä kun muutama perheenjäsen lyöttäytyy yhteen ja aletaan sitten yhtä haukkumaan, niin on siinä avuton olo kun ei voi itseään puolustaa mitenkään eikä kenellekkään. Paniikkioireita, itsemurha-ajatuksia ym ajatuksia tulee, että pääsisi rauhaan. Olen pyrkinyt pysyttelemään kaukana sukulaisistani mutta eihän se aina onnistu, mutta kyllähän se helpottaa kun ei tarvitse nykyisin nähdä kuin ihan pikimmiltään ja aina voi lähteä tilanteesta pois.

        Sä vammisnettiherjaaja et sitten ikinä opi tota asiaa,että konsonantteja ei tungeta ylimääräisiä.... Mitä tota tekstiä tulkitsen, niin kirjoittaja on todella yksinkertainen.

        Miten joku yksinkertainen ihminen voi olla niin utelias, että alkaa mustamaalata netissä? Minä säälin perheitä ja sukuja, jotka on juntteja. En tiedä mistä sinun tarinasi ovat peräisin, mutta sulle ei kuulu v*ttujakaan esimerkiksi mikään minun sukuuni liittyvä.

        Kuka sulle on kertonut mun suvusta ja perheriidoista, kuka? Ja kuka olet?

        Mun mielestä se on kauhean surullista, kun kuuntelen esimerkiksi erään sukulaisen x miehen juttuja. Ne ei koskaan vietä aikaa suvun kesken ja sille on suorastaan mysteeri, että miten mulla voi olla suku, missä sadat ihmiset kokoontuu yhteen säännöllisesti ja pitää yhteyttä, eikä olla edes lestadiolaisia. Itse sen muualta sukuun tulleen jutut koskee aina rahaa ja sellaista.. v*ttu, että mua inhottaa, että kyseinen sukulainen on joidenkin mulle läheisten edes Facebook- edes ystäväksi tunkeneena, kun en halua mänttejä kilometrin päähän minusta tai saatika kiusaamaan fiksua sukuani. Olen todella onnellinen, että minulla on fiksu perhe isä ja äiti ja todella laaja , älykäs suku. Kauheaa lukea noita kiusaamisjuttuja tässä nimettömässä netissä, missä talipäät puhuu mukamas sukulaisista, että pitäisi muka "katkaista välit" ja muuta sairasta - itse käyttäisin sellaisia termejä kuin "katkaista välit" korkeintaan puolitutuista, enkä läheisistä tai mistään ihmisistä joita arvostan.


    • suunnan muutos

      Sinä, sukulainen. Mitkä myönnät, fyysinen, psyykkinen, seksuaalinen, taloudellinen, kunnian väkivalta.
      Niinpä, ne kaikki.
      Kauanko aiot jatkaa?

    • Katse peiliin

      Sinua on siis kiusattu
      - sukulaisten (eikä vain joidenkin) taholta
      - peruskoulussa (sikana)
      - lukiossa
      - työelämässä

      Olisikohan peiliin katsomisen paikka?

    • ykä28

      Miksi aina samat aiheet ? Eikö ylläpitäjä keksi muuta aihetta.
      Alkaa jo v#&¤%aan jo nää aiheet jotka on tekaistuja!!!!

    • Sinä kelpaat

      Älä syytä itseäsi. Olet ehkä luonteeltasi kiltti ja herkkä, sellaisia kiusaajat kiusaavat. Ei ole sinun vikasi jos muut ympärillä olevat ihmiset ovat koppavia ja pahoja. Eikä siinä ole mitään vikaa jos on herkkä ja kiltti. Menneisyyteen et voi vaikuttaa mutta tulevaisuuteen voit. Lähde kasvattamaan ja vahvistamaan omaa minä kuvaasi. Älä vietä enää aikaasi negatiivisten ihmisten kanssa, he vievät sinulta elämän ilon ja uskon itseesi.

      Tarvitset ympärillesi ihmisiä jotka kannustavat, tukevat ja kehuvat sinua. Kertovat sinulle että olet arvokas jo yksistään ihmisenä. Lähde muualle kouluun tai töihin ala käymään vaikka kuntosalilla. Vahvista fyysistä kuntoasi samalla kun vahvistat myös sisäistä minä kuvaasi. Varaa aika psykologille, puhu hänelle kaikki sinua askarruttavat asiat, hänen tehtävänä on kuunnella sinua. Lainaa kirjastosta psykologista kirjallisuutta, jossa kerrotaan itseluottamuksesta. Ala ajattelemaan positiivisesti. Ajattele että kaikki järjestyy, että olet hyvä ihminen, kaunis upea nainen, Jumalan luoma ainutlaatuisuus jollaista ei ole toista samanlaista.

      Joskus on jopa parempi olla yksin tai hankkia vaikka koira, kun olla
      negatiivisten ja ilkeiden ihmisten kanssa tekemisissä. Kehittää itseäsi ja tehdä
      asioita mitkä ovat sinulle tärkeitä ja mistä pidät kysymättä muiden mielipidettä.
      Sinulla saaolla omat mielipiteesi, älä anna muiden määrittää kuka sinä olet. Jokainen päättää itse millainen ihminen on. Uskon että kaikki vielä valoksi muuttuu, olet vielä nuori ja sinulla on elämä edessä.

      Usko itseesi, äläkä välitä mitä muut sanovat. Päätä että sinun parempi elämäsi alkaa tästä päivästä. Älä myöskään ala kenenkään kynnysmatoksi, saat puolustaa itseäsi ja esittää omat mielipiteesi vaikka muut siitä loukkaantuisivat. Kukaan ei ole yhtään sen arvokkaampi kuin sinä, kaikki ollaan tavallisia ihmisiä tunteineen, toiset vaan yrittävät peitellä ne näyttelemällä diivaa ja että hyvin pyyhkii. Opit kyllä aika pian erottamaan teatterin aitoudesta, kun alat lukemaan psykologista kirjallisuutta.

      Sinä voit nousta sieltä suosta, usko minua sillä minuakin on kiusattu mutta kun saat hyvän itseluottamuksen olet vahvempi kuin koskaan, etkä enää välitä mitä muut ihmiset ympärilläsi ovat mieltä sinusta, koska tiedät kuka olet. Suurella halauksella ja Jumalan rakkaudella haluan tämän sinulle sanoa.

      • Pakkomielle?

        Narsismi vainoaminen , kateus, mustasukkaisuus, ja viha kuuluvat Suomalaisten luonteeseen.

        Netistä löydät yllättävän paljon keskusteluita ja tietoa esimerkiksi hauilla.

        Vihaan itseäni.
        Vihaan miestäni.
        Vihaan anoppia..
        Vihaan appivanhempiani
        Vihaan anoppia.
        Vihaan vanhempiani.
        Vihaan lastani.
        Vihaan exääni.
        Vihaan exäni lasta

        Narsistien uhrien sivustolla löydät lisätietoa aiheesta

        http://www.narsistienuhrit.info/
        --------


    • ylpeä itsesäsi

      Edellinen vastaus oli jo niin hyvä, ettei siihen ole paljon lisättävää. Ole ylpeä itesestäsi. Olet selvinnyt elämästäsi omana itsenäsi kiusaamatta ja loukkaamatta muita. Minusta se on ylpeyden aihe, jos mikä. Toiset eivät ole. He ovat heikkoudessaan ryhtyneet sortamaan omasta mielestään heikompaa ihmistä. Tee sitä, mikä tekee sinut onnelliseksi. Ole niiden ihmisten kanssa, jotka pitävät sinusta ja tukevat sinua. Usko edelleen itseesi. Luota niihin tunteisiin, jotka sinulla on aina ollut. Tee asioita, joista tulet hyvälle mielelle. Sinä selviydyt.

      • ylpeä itsestäsi 2

        Siis tämä oli tuolle "sinä kelpaat" viestille jatkoa..


    • edjhgfdsfe

      Ootko sää kiltteydestä kipeä? Lue aiheeseen liittyvää kirjallisuutta :)
      Itse/vertaistukiryhmät kuten AAL voisi auttaa..

    • Löyty tollane kirja
    • woigtio3gejheorihrt

      Toisten alistaminen, nöyryyttäminen ja kiusaaminen on alhaista ja primitiivistä toimintaa, vaikutat olevan itse sellaisen yläpuolella joten voisit periaatteessa sääliä sukulaisiasi miten primitiivistä elämänmuotoa he edustavat ja pistää sitten välit poikki mokomiin alkueläimiin.

      Olen itsekin huomannut elämänopetuksena että on parempi elää yksin kuin huonossa seurassa.

      • Anonyymi

        On todellakin. Muutin kauas kaikista sukulaisista. Vaihdoin puhelinnumeron ja sitä ei saa mistään. Tiskin etsivätkään. Jokaisella on oikeus elää rauhassa kuten haluaa,lain puitteissa toki.


    • vuorovaikutus7654

      Kiusaamisen kohteeksi joutumisella on monia syitä. Haluan ottaa yhden näkökulman esille: vuorovaikutuksen epäonnistumisen.

      Oletetaan, että omasta mielestäsi käyttäydyt aivan tavallisesti, ystävällisesti ja kiltisti. Ympäristösi kuitenkin jostakin syystä käsittäisi sinun olevan vihamielinen: sukulaisesi kuvittelee sinun ärsyttävän häntä tahallaan ja lyö. Äitisi tulkitsee tilanteen samoin kuin sukulaisesi: hän kuvittelee sinun ärsyttävän tahallaan ja olevasi siitä tietoinen. Hän ei ymmärrä, miksi ärsytät toisia (eikä näin ollen ymmärrä, että sinua ylipäätään pitäisi puolustaa) ja vain päivittelee hankalaa luonnettasi (kun ei muutakaan syytä käytöksellesi keksi). Itse koet kokevasi suunnatonta vääryyttä, koska et tehnyt mitään pahaa.

      Kukaan ei ymmärrä, mikä meni pieleen, ja kaikki olettavat toisen näkevän asiat, kuten itse, mutta tosiasiassa kukaan ei ymmärrä toista. Tämä usko yhteiseen samanlaiseen näkemykseen tilanteesta lienee syy siihen, miksi kukaan ei edes älyä kysyä, miksi toinen käyttäytyi, kuten käyttäytyi.

      Tällainen vuorovaikutuksen epäonnistuminen voi johtua monesta syystä. Esimerkkinä voisi antaa vaikka sen, ettei rekisteröi riittävän hyvin toisten ei-kielellistä viestintää eli esim. ilmeitä, eleitä, äänenpainoja. Kun ei rekisteröi tällaista viestintää, ei myöskään itse opi käyttämään sitä. Mukavakin asia saattaa muuttua veetuiluksi, kun sen hymyn sijaan lausahtaa vakavana. Kun ei itse ole tietoinen tekemästään vaikutuksesta, joutuu vain hämmästelemään, miksi ihmiset reagoivat aivan käsittämättömällä tavalla.

      Terapiassa tämäntapaiset vuorovaikutusongelmat eivät helposti tule esiin, koska siellä keskustelu ei ole tavallista vuorovaikutusta. Siksi terapeuteilta, lääkäreiltä ja muilta ammattilaisilta jää helposti huomaamatta, mistä on kyse.

      Ongelmasi voivat johtua monista muistakin syistä ja vuorovaikutuksen ongelmatkin voivat johtua eri asioista. Toivon asioidesi selkiintymistä ja vointisi paranemista! Vuorovaikutuksen ongelmista löydät lisätietoja mm. hakusanoilla autismin kirjo ja asperger.

    • bastioni5

      Olen myös perheeni mustalammas ja kokeunut samalla tavalla kuin sinä.Vaikka olen jo 67 v ei ikävät muistot ole hälvenneet.
      Olin 10vuotta niin etten ollut sisaruksiini ja isääni missään tekemisissä.
      Asuntoyhtiössäkin olen joutunut kiusatuksi ,useiden vuosien ajan.Pariskunta joka kiusasi ,purki pahaa oloaan minuun ,kun perheestä löytyi rikollinen ja kun avoliitto ei enää toiminut ja ero oli edessä.
      Olisin kiitollinen jos saisin vinkkiä miten kasvaa kaikesta ikävästä ulos tyylikkäästi.Koetetaan me mustatlampaat olla ja elää ,päivä kerrallaan.Tsemppiä jokaiselle syrjityksi tulleelle.

      • elämän filosofiaa :)

        Bastioni5 lue sinä kelpaat :)


    • sabotage

      Älä kuuntele liikaa muita, niinpaljon kun on ihmisiä on mielipiteitä. Muista että itse päätät mitä suodatat pois, kaikki ei rakenna. Osa mielipiteistä voi jopa vahingoittaa. Sinun ei tarvitse katsoa ja kuunnella mollaajia. Elä kuin heitä ei olisi olemassakaan. Asiantuntijana voin sanoa että Autismilla ei ole mitään tekemistä pahansuopaisten ihmisten ilkeilyn ja ylimielisyyden kanssa. He ovat yleensä rikkinäisiä ihmisiä jotka vetävät roolia esittäen olevansa vahvoja, vaikka ovat heikkoja heikommasta päästä.

    • meitä on monta....

      Aloittajalle,

      tee niinkuin minä tein 25-vuotiaana: muutin paikkakuntaa muutaman sadan kilometrin päähän. Etsin työn ja vuokrasin kämpän. Sitten aloin etsiä itselleni elämänkumppania. Töitä sen asian eteen sain tehdä paljon, sillä minulla ei ollut kurjan lapsuuteni ja nuoruuteni takia minkäänlaisia sosiaalisia taitoja eikä ihmistuntemusta ihmisten luonteisiin. Nyt olen avioliitossa ja tämä ihmissuhde on tasapainoinen.

      • hahhaa tökksss tökss

        itsesäälissä kylpevä Kerttu, jota jotkut ääliöt vielä puolustavatkin


      • tökkss töks
        hahhaa tökksss tökss kirjoitti:

        itsesäälissä kylpevä Kerttu, jota jotkut ääliöt vielä puolustavatkin

        meinaan aloittaja.


    • ap kirjottaja

      Kiva, kun näin moni on vastannut. En ole vielä hetkeen muuttamassa pois, mutta aion ottaa etäisyyden kaikkiin mulkkuihin ihmisiin. Lisäksi mua vituttaa suuresti, että mun ainoa veli on käyttänyt mua sylkykuppina ja kiusannut mua monen monta vuotta ja aina mua syytetään. Vaikka sen ois pitäny olla suurena tukena, esim. koulukiusaamisaikana. Siitä oon eniten katkera. Suurimmaksi osaksi henkistä kiusaamista, mutta myös fyysistä puolta ollu mukana. Tullu opittua ainakin mätkimään takasin. Onneksi tappeluita ei enää oo niinku lapsuudessa oli, oon uhannu poliisilla jos ens kerralla käy käsiksi. Enkä kerjää sääliä tai mitään. V-tuttaa vaa miksi veetussa ihmiset vihaa mua niin paljon tai sit ne on kateellisia, niinku mun äiti sano. Oon aika lahjakas, naamasta nätti ja sosiaalisesti mukava. TUun myös vanhojen ihmisten kaa hyvin toimeen. Mut masennus iskee päälle. Silti äiti puolustaa aina muita. Vika on aina mussa. Oon päättäny tehä kirjan elämästäni joskus

    • ap kirjottaja

      Sukuni paras ihminen äitini lisäks on äidin mies, joka ei oo mitään verisukua ees mulle. V*ttuun verisukulaiset

    • t:¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

      roolinkäännöllä kiusaaja muuttuu lapseksi ja käytös,kuin lapsella,siis joudut loputtomasti tukemaan,heivaa kiusaajat pois,ne haluaa sun kuolevan,,,,....

    • Napanuora

      Katkaise se napanuora äitiisi. Itsenäisty.

    • kieltäydykkk

      Olet masentunut, ja nyt sinusta tuntuu tuolta. Olosi on kurja. Terapia voi sinua auttaa, mutta nuo muiden syyllistämiset sun tilanteesta on selityksiä. Onko sinulla alkoholiongelmaa? Vähän on kun etsisit muista syyllistä omaan olotilaasi. Omat rajasi ovat hävinneet, ja annat muiden ihmiste tekojen vaikuttaa sinuun liian paljon. Jos joku on ollut sinulle paska, niin mitä tuota kelaamaan enää. Unohda ne ihmiset. Opi, etteivät he olleet luottamuksesi arvoisia. Ja se joka käytti seksuaalisesti sinua, pidä hänet kaukana. Älä koskaan ala häntä ymmärtää, niinkuin hän yrittää.

      Itse olen ollut sukuni mustalammas, jonka niskoille laitettiin kaikki syyt. Jos ei ollut mitää moitittavaa, niin aina se syy löydettiin. Nyt olen 60v, ja sisaruksistani ainoa akateeminen, ja myös heistä parhaiten toimeentuleva. Lapseni ovat hyvissä naimisissa etc. Jos olisin suvun kanssa jäänyt yhteen, niin olisin mielisairaalassa. Otin kuitenkin etäisyyttä heihin 500kn, ja aloitin oman elämän. Kukaan ei sisaruksistani eikä taustastani tietänyt tässä uudessa elämässä. Kävin pitkä terapian läpi, ja nyt elämä alkaa olla elämisen arvoista.

      Asun yksin ja nautin elämästä. Yhteen sisareeni pidän yhteyttä, mutta en muihin.

      Sinulle AP:n kirjoittaja sanoisin, että älä usko niitä jotka sinua alistaa. Älä suostu siihen.

    • sv

      Onko isäsi tämä hyväksikäyttäjä?

    • Onnea eteenpäin!

      Elä omaa elämääsi äläkä ole juurikaan tekemisissä ihmisten kanssa, jotka aiheuttavat sinulle mielipahaa. Jokaisella on yksi ja ainoa elämä, miksi siis viettää se sellaisten ihmisten lähellä, jotka saavat sinut voimaan huonosti. Terapia on ihan ok., mutta paljon auttaa asiaa, kun tajuaa olevansa yhtä arvokas ( kaikki muut positiiviset ominaisuudet) kuin kuka tahansa - ei parempi - ei huonompi. Aina ihmisten joukossa on sellaisia, jotka eivät tunne itseään miksikään, ellei mustamaalaa jne. toisia. Se saa hetkeksi heidän mielensä paremmaksi. Tämä on ilmeisesti sitä narsismia - haluaa olla kaikessa se eka - kukaan muu ei mitään.
      Olen itse huomannut, että yksikin tuommoinen mustamaalaaja voi muuttaa monien mielipiteitä ja saada uskomaan pahaa toisista - siis perättömistä tarinoista. Itse olen huomannut, että ainoa tapa on välttää tällaista mustamaalaajaa - hän nimittäin jatkaa ja jatkaa... Myöskään näitä "käännytettyjä" ei saa enää muuta uskomaan - ja miten sen tekisi, kun kaikki tapahtuu ovelasti selän takana.
      Joten oma elämä - ja jossain tapauksessa "suku on paras seinällä".

    • Benedictus XVI

      Jotain sussa on vituillaan kun kaikki sua inhoa... oot varmaan vahinkolapsi ja aina ollut taakka!

      Kapakoista löytyy seuraa ja huumepiireistä uusi perhe jos ei muuta... perussuomalaisissa voi tuntea katkeraa vihaa kaikkea kohtaan joten kyllä sullekin porukka löytyy.

    • toivoa

      jaan kyllä osasi monessa ,voin kokemuksesta sanoa ,noilla pilkoilla olisit uskovainen ja saisit nähdä pilkkaajaisi lopun itse pääsisit taivaan kunniaan

    • leena heffner

      Älä ainakaan miehille näytä tuota surkeaa puoltasi tai olet aina yksin. Teeskentele, niin muutkin tekevät. Nokka pystyyn, meikit naamaan ja baanalle. Jos joku haukkuu, hauku takaisin.

    • ap kirjoittaja

      Hyväskäyttäjä oli yksi baari-illan jälkeinen "yhen yön juttu". Olin kännissä ja en ollut kyllä ihan täysin mukana, mutta siis humalassa. Ja ei oo alkoholiongelmaa. Voi olla et mus joku vika on ku kaikki inhoo. En tiiä. Lisäks mulla vakava fyysinen sairaus.

      • rinta rottingille 76

        ei varmaankaan ole mitään vikaan vaan jos lapsena on kasvatettu syntipukin rooliin, sitä on erittäin vaikea katkaista. Ei-kielellinen viestintäkin saattaa ilmaista että on ollut kaltoinkohdeltu ja siten kaikenmaailman hyeenat hyökkää. Liika kiltteys, liika suvaitsevaisuus ja kenties emotionaalisten rajojen häilyvyys saa narsistiset saalistajat liikkeelle.


      • ...

        Jos on ollut seksuaalista hyväksikäyttöä vaikka alkoholin vaikutuksen alaisena, niin kannattaa ilmoittaa poliisille.


    • Mitäs moisista

      Älä välitä, mulla on ihan sama tilanne, on kuin olisin lukenut juttusi itsestäni...

      Mutta muista, sitten kun se aika koittaa että perintöjä jaellaan, sinä saat kuitenkin osuutesi lain mukaan vaikka mitä testamenttejä olisi. Minä sain perintöjä ja ajattelin että kiitti paljon, saanpahan laskuja hoideltua ja ostaa jotain kivaa.

      Eipähän tarvihe mokomiin suku juhliin osallistua, kun tietää olevansa se mustalammas..
      Lisäksi muut kun sukulaiset on paljon paljon mukavempia, tuntemattomien kanssa elämä on kuin olisi omaa perhettä...

      • kommentti...,,..,

        Suku välilyönti juhlat? Oletko imbesilli? Mua on aina kiinnostanut se, että miten paljon ihmisten älykkyydestä voi nimettömässä keskustelussa kertoa kirjoitustaidot. Ei taida sulla paljoa sukujuhlia olla ollut, paitsi jos paskaläjä olet vähän parempaan sukuun naimisiin menon kautta päässyt.

        Hyvin huomaa nimettömästä viestinnästä, että millaiset ihmiset ei koskaan ole tehneet mitään muuta, kuin lukeneet paskahuusissa Aku Ankkaa. Mä kysyn siskoltani, että onko se tehnyt avioehdon ja jos ei ole, pakotan sen tekemään sen.

        Raha ei varmastikaan liity keskusteluihin suvusta? Tai en tiedä että millaisista suvuista Suomi24 jäsenet ovat, kun ette naamojanne ja nimiänne mulle kiusaamallenne mustamaalatulle viattomalle keskusteluun osaa ottavalle kuitenkaan kerro tuntemattomat nimettömät ihmiset, mutta itse käsittäisin, että palstalla "Suku on pahin", kuuluisi kertoa ainoastaan hyväntahtoisia sattumuksia nimettömänä sukulaisuuksista ketään mollaamatta.


      • kommentti...,.
        kommentti...,,.., kirjoitti:

        Suku välilyönti juhlat? Oletko imbesilli? Mua on aina kiinnostanut se, että miten paljon ihmisten älykkyydestä voi nimettömässä keskustelussa kertoa kirjoitustaidot. Ei taida sulla paljoa sukujuhlia olla ollut, paitsi jos paskaläjä olet vähän parempaan sukuun naimisiin menon kautta päässyt.

        Hyvin huomaa nimettömästä viestinnästä, että millaiset ihmiset ei koskaan ole tehneet mitään muuta, kuin lukeneet paskahuusissa Aku Ankkaa. Mä kysyn siskoltani, että onko se tehnyt avioehdon ja jos ei ole, pakotan sen tekemään sen.

        Raha ei varmastikaan liity keskusteluihin suvusta? Tai en tiedä että millaisista suvuista Suomi24 jäsenet ovat, kun ette naamojanne ja nimiänne mulle kiusaamallenne mustamaalatulle viattomalle keskusteluun osaa ottavalle kuitenkaan kerro tuntemattomat nimettömät ihmiset, mutta itse käsittäisin, että palstalla "Suku on pahin", kuuluisi kertoa ainoastaan hyväntahtoisia sattumuksia nimettömänä sukulaisuuksista ketään mollaamatta.

        Ja lisään., että YLLLÄPITO KIITOS ÄLKÄÄ MUOKKAILKO VIESTEJÄNI! Minä kirjoitin, että "naimisiinmenon", enkä että naimisiin välilyönti menon, sen sanan! Mä en ole toi kusipää konsonantti- imbesilli, joka keksii mielikuvitusjuttuja ja herjaa!


    • tutunoloinen

      Ihmisellä ei oo koskaan liikaa ystäviä. Näitä toisten tallaajia kyllä löytyy.

    • biologia on biologia

      Älä ole sylkykuppi,ota oma elämäsi haltuun.On olemassa "pahoja" ihmisiä,jotka vaistoavat jos joku helposti alistuu tuollaiseen.Puolustaudu tai jätä heidät kokonaan.Biologia on yliarvostettua,perheissä on erilaisia ihmisiä,eikä se tarkoita että he tuntevat sinut,jos olet sattunut syntymään johonkin perheeseen,Useimmiten "vieraat" ihmiset näkevät paremmin.Ei sukulaisuus ole mikään pakkosuhde.Sinäkin olet syytön siihen,että olet syntynyt siihen perheeseen.Heillä on paha olo ja he purkavat sitä sinuun,tunnen ja tiedän itsekin kokemuksesta että on tuollaisia asennevammaisia sukulaisia,minulle he ovat vieraita.Hyvää jatkoa ja ympäröi itsesi hyvillä ihmisillä:)

      • kommentti....,,.,.

        Ainakin mun suvussa minut tuntevat parhaiten sukulaiseni, eivätkä "vieraat" ihmiset. Minun sukulaiseni myöskään eivät minua mustamaalaisi, koskaan. Eivätkä ystäväni tai tuntemani. Ilmeisesti netissä keskustelupalstoilla kuitenkin on mielipuolia, joiden mielestä on normaalia keksiä nettiin perättömiä mustamaalausjuttuja viattomista ja viattomille.


    • kommentti...,,.,.

      Kertoo todella paljon tämän sairaan Suomi24:n moraalista, että se julkaisee tuollaisia sairaita aloituksia ja siihen tulleita vastineita, joista yksikään vastaus ei ole ollut asiallinen... Toivon, että joku älykäs ottaa talteen kaikki tuollaiset sairaat paskanjauhanta- aloitukset, että joku viitseliäs voi sitten Suomi24:lta vaikka ihan kysyä, että miksi heidän moraalinsa sallii ilmiselvien keksittyjen tarinoiden julkaisemisen foorumillaan, nostaen noita nimettömiä p*skajuttuja vielä etusivulleen keskusteluun.

      Minä en usko, että kukaan fiksu mollaisi ainakaan omia sukulaisiaan missään netissä netin nimettömillä keskustelupalstoilla, kun nettikirjoittelu on hieman eri asia, kuin juoruilu jossakin kylätoreilla. Ja jo sikäli tuo aloituksen nimetön tarina haisee keksityltä, kun ei kenelläkään voi olla sellaista sukua, missä muka kaikki olisivat fyysisesti väkivaltaisia ihmisiä ja muka vielä seksuaalista hyväksikäyttöäkin - en usko!

      Ja en tosiaankaan tiedä, että mitä sekopäitä esimerkiksi saatananpalvojia(?) tai muita hulluja ja hihhuleita ja mustamaalaajia tälle Suomi24- foorumille näissä nimettömän toimimisen sallivissa keskusteluissa kirjoittelee, mutta esimerkiksi puheet kissojen kuoliaaksi hakkaamisesta ( mitä esimerkiksi tässäkin ketjussa näkyy olevan) tai puheet hakkaamisista ja muut väkivaltaisesti sävyttyneet puheet muutenkin ovat sitä luokkaa, että toivon ettei yhdelläkään siten moraalittomia netissä kirjoittelevalla toimijalla ole ainakaan lapsia.

      Mitä kiusaamiseen tulee, niin mulla ainakin onneksi on lämmin, iso ja välittävä suku,enkä ole tuollaista kauhukohtelua saanut osakseni, kuin aloituksen asiaton ja pelottava nimetön tarinankeksijä selittää... Jos joutuu kiusaamisen kohteeksi, niin muuta ohjetta minä en tästä sivusta voi kenellekään sellaisesta ikävästä kohtelusta kärsivälle antaa, kuin että ympäröi itsensä välittävillä ihmisilllä ja jättää kiusaajat omaan arvoonsa. Itsekin muistan joskus lapsuudessa ja teiniaikoina kärsineeni kiusaamisesta, mutta kiusaajat olivat puolituttuja ja perhettäni kadehtineita, eivätkä mitään lähipiiriä. Olis varmaan ne aikuiset ämmät tänä päivänä "ylpeitä", jos tietäisivät, että miten suurta kärsimysta aiheuttivat nelikymppisinä uteliaina juorukelloina mulle silloin viattomalle alta 18- kesäiselle likalle, ajamalla kiusaamisillaan minut lähes hulluksi ja vielä nauramalla paskaisesti päälle, kun kateus oli niin kertakaikkisen kovaa mun perhettä kohtaan, että piti oikein tytärtä alkaa kiusata....

      Seksuaaliseen hyväksikäyttöön en osaa sanoa, kun en sellaisesta mitään tiedä, eikä ole sellaisesta kokemusta ja luojan kiitos mulla on rakastava perhe. Kateellisia varmaan olisi vielätänäkin päivänä, mutta mä vältän ja suljen suuni täydellisesti, jos joku tuntematon talipää tulee kahdenkymmenen kysymyksen kanssa uteliaana mun luokse utelemaan, kun käyn lapsuudenpaikkakunnallani, koska mitä kiusaamiseen tulee, niin mun kohdalla asia on ollut aina niin päin, että mun perheessä ei naapureista tia puolitutuista juoruta, vaan minusta on juoruttu p*skapuheita, mistä en pidä yhtään...

      Itse en vittis olla kiinnostunut ihmisistä, joita en edes tunne, henkilökohtaiseen mustamaalaamiseen asti, enkä etenkään netissä paskapuheita suoltamalla... Antakaa nyt anteeksi, mikäli olen väärässä, mutta minä en usko, että aloituksen laatineen sairaassa kirjoituksessa on mitään perää. Sen verran osaan asiallisia kirjoittajia tällä tavalla nimettömässäkin netissä tekstin perusteella erottaa, että pystyn päättelemään mikä on täydellisen asiatonta kirjoittelua.

      Suomi24:ssa ei tartte idioottien olla ainakaan minusta kiiinnostuneita! Jos tällä foorumilla kirjoittaisi mun tuntemia ihmisiä ( ei kirjoita), olisi keskustelut vähän asiallisemman näköisiä.

      Mulla on onneksi perhe, missä naisia on kunnioitettu. Ei vähätelty tasa- arvoa naisten ja miesten välillä, enkä koskaan ole joutunut isäni suusta kuulemaan esimerkiksi sovinismia, enkä tiedä mitään myöskään perheistä, joissa arkipäivää olisi rikollisuus tai lasten laiminlyöminen. Suomi24:ssa sen sijaan sellaista taustoista olevia ihmisiä taitaa olla paljon, kun pitää oksentaa lukiessaan noita mustamaalaus- perättömiä löpinöitä.

      En omaa profiilia Suomi24:ssa, eikä omaa kukaan muukaan minun tuntemani ihminen.

      • rajaton avaruus

        ehkä sun kannattais laajentaa elinpiiriäsi,on erilaisia ihmisiä,perheitä,sukuja yhteisöjä jne...


      • rajoittunut 2

        Nimimerkki "kommentti" on syntynyt kultalusikka suussa ja elänyt pullossa. Ihmisillä voi olla aika rankkoja kokemuksia omissa perheissään, et turha tulla tänne hienostelemaan. On insestin uhreja, alkoholistiperheistä, pahoinpidelty, paska suku jne... et sun maailmankuva on todella rajoittunut, mut kyllä sinäkin osasi saat joku päivä...Olet naivi.


      • kommentti....,,..,.
        rajoittunut 2 kirjoitti:

        Nimimerkki "kommentti" on syntynyt kultalusikka suussa ja elänyt pullossa. Ihmisillä voi olla aika rankkoja kokemuksia omissa perheissään, et turha tulla tänne hienostelemaan. On insestin uhreja, alkoholistiperheistä, pahoinpidelty, paska suku jne... et sun maailmankuva on todella rajoittunut, mut kyllä sinäkin osasi saat joku päivä...Olet naivi.

        Ahaa? Pitäisikö minun siis kärsiä siitä, että mulla on hyvä perhe ja jos, niin miksi? Mä siitä ole vastuussa, jos jollakulla toisella ei ole ja jos on käynyt pahempi tsäkä vanhempien suhteen. Mutta kun akateeminen ihminen nyt vain osaa erottaa keksityt tarinat nimettömällä palstalla. Ihmettelen, että puhutaan kultalusikka suussa syntymisestä, jos on vain tavallisesta lainkuuliaisesta perheestä, missä vanhemmat aina laittaneet lapset etusijalle kaikessa.

        Tätä minun ei taas pitäisi varmaan sanoa ( koska tiedä mitä sekopäitä huijareita tällä foorumilla ihan oikeastikin varmaan voisi myös sellaisia olla...), mutta kerron seuraavan tarinan siksi, että minusta vanhemmilla on vastuu olla synnyttämättä, jos eivät osaa kasvattaa lapsiaan lainkuuliaisiksi: eräs sukulaiseni joutui kerran sellaisen nuoren hiirimäisen huijarin huijaamaksi - poitsuli näytti ihan tavalliselta, mutta oli vaan päättänyt, ettei maksa vuokriaan, vaan ajatteli että mun sukualaisen pitäisi ne maksaa, koska väitti sukulaiseni syntyneen " kultalusikka suussa" siksi, että tällä oli välittävä perhe, mitä sillä huijarilla ei ollut.... Sukulaiseni perhe toimitti aina huijarillekin ruokaa, kun asui sukulaisen kanssa samassa kämpässä, yritti auttaa ja muuta ja piti tätä imbesilliä ihan ihmisenä, mutta mitä teki pässinpää: v*ttuili ja valehteli, että muka ei pysty maksamaan vuokriaan, kun muka "äitinsä tarvitsee lääkkeitä"( ja nekin varmaan keksittyjä tarinoita). Sukulaiseni sitten soitti sille, että noh hän on nyt maksanut vuokrat sitten tämän pojuliinkin puolesta ja sen verran hyvä suku mulla on, että vaikka se tuntematon jätkä jäi toiselle sukulaiselle velkaa useita satoja euroja, yhä vielä sukulainen sanoo, että antaa olla - sillä on varmaan niin vaikea tausta... itse en olisi ollut vastaavassa tilanteessa yhtä ymmärtäväinen, koska mitään velvollisuutta ei ole ymmärtää ihmisiä, jotka huijaavat ja rikkovat yhteiskuntaturvallisuutta ja tavallisten ihmisten rauhaa.

        Mitäs kultalusikka suussa syntymistä se on, että tietää mitä on moraali? Ettei siis ikinä kävisi netissä kirjallisessakaan viestinnässä huijaamaan. Säälin syvästi noiden perättömien tarinoiden kirjoiitajia, kun niiden laatijat kuitenkin mustamaalaavat viattomia. Oma käsitykseni nettipalstakeskustelemisesta ei ole sellainen, että nettipalstalla käytäis jauhamaan paskaa. Tuntemattomia kohtaan pitää ola kunnioitus - myös mua kohtaan.

        Pidättekö te Suomi24- palstojen kirjoittajat tuntematonta lukijaanne idioottina?

        Ole vapaasti kateellinen, mutta älä vedä juttuihisi tarinaa kaltaisistani viattomista, mikä ei pidä paikkaansa! Todella te pilkkaatte minua.


      • Nimim kommentti
        kommentti....,,..,. kirjoitti:

        Ahaa? Pitäisikö minun siis kärsiä siitä, että mulla on hyvä perhe ja jos, niin miksi? Mä siitä ole vastuussa, jos jollakulla toisella ei ole ja jos on käynyt pahempi tsäkä vanhempien suhteen. Mutta kun akateeminen ihminen nyt vain osaa erottaa keksityt tarinat nimettömällä palstalla. Ihmettelen, että puhutaan kultalusikka suussa syntymisestä, jos on vain tavallisesta lainkuuliaisesta perheestä, missä vanhemmat aina laittaneet lapset etusijalle kaikessa.

        Tätä minun ei taas pitäisi varmaan sanoa ( koska tiedä mitä sekopäitä huijareita tällä foorumilla ihan oikeastikin varmaan voisi myös sellaisia olla...), mutta kerron seuraavan tarinan siksi, että minusta vanhemmilla on vastuu olla synnyttämättä, jos eivät osaa kasvattaa lapsiaan lainkuuliaisiksi: eräs sukulaiseni joutui kerran sellaisen nuoren hiirimäisen huijarin huijaamaksi - poitsuli näytti ihan tavalliselta, mutta oli vaan päättänyt, ettei maksa vuokriaan, vaan ajatteli että mun sukualaisen pitäisi ne maksaa, koska väitti sukulaiseni syntyneen " kultalusikka suussa" siksi, että tällä oli välittävä perhe, mitä sillä huijarilla ei ollut.... Sukulaiseni perhe toimitti aina huijarillekin ruokaa, kun asui sukulaisen kanssa samassa kämpässä, yritti auttaa ja muuta ja piti tätä imbesilliä ihan ihmisenä, mutta mitä teki pässinpää: v*ttuili ja valehteli, että muka ei pysty maksamaan vuokriaan, kun muka "äitinsä tarvitsee lääkkeitä"( ja nekin varmaan keksittyjä tarinoita). Sukulaiseni sitten soitti sille, että noh hän on nyt maksanut vuokrat sitten tämän pojuliinkin puolesta ja sen verran hyvä suku mulla on, että vaikka se tuntematon jätkä jäi toiselle sukulaiselle velkaa useita satoja euroja, yhä vielä sukulainen sanoo, että antaa olla - sillä on varmaan niin vaikea tausta... itse en olisi ollut vastaavassa tilanteessa yhtä ymmärtäväinen, koska mitään velvollisuutta ei ole ymmärtää ihmisiä, jotka huijaavat ja rikkovat yhteiskuntaturvallisuutta ja tavallisten ihmisten rauhaa.

        Mitäs kultalusikka suussa syntymistä se on, että tietää mitä on moraali? Ettei siis ikinä kävisi netissä kirjallisessakaan viestinnässä huijaamaan. Säälin syvästi noiden perättömien tarinoiden kirjoiitajia, kun niiden laatijat kuitenkin mustamaalaavat viattomia. Oma käsitykseni nettipalstakeskustelemisesta ei ole sellainen, että nettipalstalla käytäis jauhamaan paskaa. Tuntemattomia kohtaan pitää ola kunnioitus - myös mua kohtaan.

        Pidättekö te Suomi24- palstojen kirjoittajat tuntematonta lukijaanne idioottina?

        Ole vapaasti kateellinen, mutta älä vedä juttuihisi tarinaa kaltaisistani viattomista, mikä ei pidä paikkaansa! Todella te pilkkaatte minua.

        Sanot olevasi akateeminen ihminen, ehkä sinulla on sitä "pään sivistystä," mutta ei takuulla sydämen sivistystä. (kielenkäyttö:(. Huom, nämä kun ovat kaksi eri asiaa...:)


      • kommentti...,,.,..
        Nimim kommentti kirjoitti:

        Sanot olevasi akateeminen ihminen, ehkä sinulla on sitä "pään sivistystä," mutta ei takuulla sydämen sivistystä. (kielenkäyttö:(. Huom, nämä kun ovat kaksi eri asiaa...:)

        Erityisesti on sydämen sivistystä, mistä syystä en koskaan ole ketään kiusannut - akateemisuuden siis lisäksi, mikä ( akateemisuus) nykymaailmassa tulee varmaan älykkyyden sivutuotteena.

        Te ette ymmärrä mitä tällä Suomi24- foorumilla tapahtuu, enkä ymmärrä täysin minäkään. Ymmärrän kuitenkin sen, että ketään ei saa kiusata henkilöimällä ihmisiä esim. feikki-profiileilla nettifoorumille, eli vainota kaltaistani sivullista kirjoittajista tietämätöntä, joka varmaan kieltämättä -vertauskuvallisesti- ammun itseäni nilkkaan tietämättömyyttäni aina vastatessani Suomi24:n avauksiin.

        Käsittäisin sen melko pahaksi kunnianloukkaukseksi, mikäli esimerkiksi minun nimissäni olisi Suomi24:ssa jollakulla profiili, mutta valitettavasti en voi näin ulkopuolisena ja foorumia ja sen kirjoittajia tuntematta kuin luottaa siihen, että Suomi24 noudattaa lakia.

        Kielenkäyttöni on juuri sellaista, kuten reagoidaan nimettömällä foorumilla nimettömissä keskustelupalstakeskusteluissa asiallisesti nimettömiin teksteihin. Kirjoittajia en tunne.


      • iojsdn
        rajoittunut 2 kirjoitti:

        Nimimerkki "kommentti" on syntynyt kultalusikka suussa ja elänyt pullossa. Ihmisillä voi olla aika rankkoja kokemuksia omissa perheissään, et turha tulla tänne hienostelemaan. On insestin uhreja, alkoholistiperheistä, pahoinpidelty, paska suku jne... et sun maailmankuva on todella rajoittunut, mut kyllä sinäkin osasi saat joku päivä...Olet naivi.

        Nim. kommentti on häiriintynyt.


    • Noidankehässä

      Mitä v....tun väliä sillä on, mitä sun sukulaiset susta ajattelee? Ala elää omaa elämääsi äläkä hukkaa aikaa heidän syyttelyyn. Otat etäisyyttä heihin ja muihin negatiivisiin ihmisiin. Meitä kaikkia on kohdeltu enemmän tai vähemmän huonosti, et ole ainut, sekin on hyvä muistaa, kuitenkaan vähättelemättä sitä, miten koet itsesi väärinkohdelluksi. Aina on joku, jota on kohdeltu vielä huonommin. Itse en suosittele yksilöterapiaa, vaan ryhmäterapiaa, josta saa vertaistukea ja peilejä muista. Myös ilmaisryhmikset kuten Naistenkartanon järjestämät naisille tarkoitetut ryhmät ovat hyviä. Ei niiltä äideiltä ja isiltä välttämättä koskaan saa tai tule saamaan sitä, mitä kokee jääneensä paitsi, eikä saa hyväksyntää milloinkaan, jos ei ennenkään ole saanut - joten miellyttää ei tarvitse ketään!

      Itsesäälissä pyöriminen ja muiden syyttely on pahinta, mitä voi tehdä itselleen. Elämä on tässä ja nyt ja omalla ajattelulla voi vaikuttaa omaan elämään ja omiin tunteisiin sekä ajatuksiin. Näin se vain on. Menneisyyttä ei saa takaisin eikä sitä voi muuttaa, sen kanssa on opittava elämämään, sama pätee kokemuksiin. Jokaisesta ikävästä kokemuksesta selviäminen vahvistaa ihmistä, pitää vain uskoa itseensä ja omaan kykyyn selviytyä elämästä.

      Mä olen itse joskus ollut tuollaisessa ajattelun noidankehässä, mutta olen päässyt siitä eroon. Kaikki vain pyöri oman navan ympärillä loppujen lopuksi, kanattaa suuntautua muihin ihmisiin ja olla kiinnostunut muistakin kuin itsestään ja omista tuntemuksistaan, ja kuunnella mitä ajatuksia muilla on elämästä. Juuri erilaiset ryhmät sopivat tähän paremmin kuin hyvin.

    • ap kirjoittaja

      Tossa joku kysy hyväksäytöstä, itseasiassa nyt muistinkin, että tais mun isä käyttää mua lapsena hyväksi, koska se puristeli mua aina silloin tällöin takapuolesta. Se oli kuitenkin onneksi hyvin harvinaista, koska näin isääni harvoin. Isäni ei koskaan lyönyt minua. Nämä lyöjät oli muita henkilöitä.

      Mutta oli tuo aikuisenakin koettu hyväksikäyttö (siis baarista bongatulta tutulta) aika karmea tilanne ja kun rahkeita ei riittänyt tehdä siitä rikosilmoitusta, aikaa oli kulunut jo sen verran ja en tiedä olisinko saanut todistettua mitään. Mietin vaan onko kellään muulla näin paljon kamalia kokemuksia?

      Ja en ainakaan tietoisesti ole yrittänyt olla mitenkään liian kiltti, ärsyttävä, tai mitään. Kai sitä nyt ihminen saa olla mitä on

    • ap kirjoittaja

      Joku ihmetteli kuka mua on lyönyt niin ainakin toinen mummo, kaksi enoa, mun veli. Lisäks koulussa mua on lyönyt opettaja, ja useat useat lapset ja nuoret. En voi kyl mitenkä väittää, että kaikissa ois vika vaan mussa. Kyl se vika on aina niissä muissa!

      • haista p*ska....

        Lopetapa nyt ääliö se mielikuvitustarinoiden kirjoittelu, kiitos! Vai muka mummo lyönyt ja oikein kaksi enoa ja muka opettajatkin... Kysy miksi olet syntynyt! Ja muka isä puristellut takapuolesta - haista paska!

        Kenen suvusta sä olet niin kiinnostunut,että käyt oikein sukulaisia mustamaalaamaan? Mulla ainakin pyörii mielessä sen yhden nimettömän sosiopaatin palsta- ahdistelijan kommentit mulle eräästä toisesta osaaottamastani keskustelusta, kun tuntemattomalle nimettömälle kirjoitteli nimettä anonyymina, että minä haluaisin muka "pahaa omalle lähipiirilleni". Itselleni kylläkään kukaan lähipiiristäni ei halua, eikä koskaan ole halunnut mitään "pahaa", eikä Suomi24:ssa kirjoita minulle tuttuja, mutta Suomi24- kirjoittajat ilmeisesti haluavat minulle "pahaa", koska kohtelevat minua asiattomasti aina näissä nimettömissä keskusteluissa nimettä ja ovat käyttäytyneet siten näillä miljoonien julkisilla keskustelupalstoilla minua kohtaan aina...

        Mun sukuun ei kuulu ihmisiä, jotka juoruaisivat minusta pahansuovasti ulkopuolisille... Yksi hyypiö on, jota fiksuun sukuuni en olisi halunnut ja joilla on pässin oloisia kavereita, joille luultavasti löppösuisuuttaan se yksi tyhmä amis juoruaa kaiken, mitä olen hänelle kertonut - ja sen kavereissa myös se ihme tapaus jostakin kahdenkymmenen vuoden takaa, jonka kanssa en ole tekemisissä tai yrittänytkään olla - ja joka yrittää ilmeisesti kenties jopa lavastaa minua kiusaajakseen, kun sen kuvia olen foorumilla nähnyt, vaikka asiatonta ja laitonta on tai olisi korkeintaan se, että Suomi24 talipäät palstakävijät pyytämättä henkilöi viattoman foorumille ja alkaa mustamaalata ja uhkailla ja kiusata nimettömissä keskusteluissa. Ja ei vainoharhoja kiitos - en käytä enkä omaa profiilia Suomi24:ssa, eikä omaa kukaan tuntemanikaan! Sukulaisista nyt puhumattakaan.


    • suomalainen orja

      tuollainen on kauheeta, mutta on sekin, kun minun ei olsi saanut sanoa siskon monista miehistä mitään, niin huudettiin, että mitä se sulle kuuluu ja että vai niin sie meinaat ja nyt mielenterveystoimistoon ja lääkitys päälle ja muista ottaa ne lääkkeet. eikä se ole loppunut . Hoidatin ihoni ja aloin urheilla ja pärjäsin hyvin ja työelämässä minua tultiin vastaan ja sain hyvän kohtelun myös esimieheltä vaikka joskus oli hankalaa. Jatkuvasti käännettiin asioita nurin päin sukulaisten taholta. Oli pakko seurustella ja koitettiin pimittää yhtä asiaa. En viitti tässä kertoa, mutta sukulaiset eivät saa kopeloida siskojaan ja totuus on niin ,että sellainen oli tapahtunut. Jopa niin että kummallisia ajatuksia ja mitä sairasta nyt!! aloin juosta kilpaa ja hiihdin myös hyvin ja olin hoikka ja aika kaunis. Muuta entä sitte, kun mulle alettiin tämä pikku kylä, kun juoruämmät ovat juoruämmiä ja sellaiset, jotka eivät käy missään kyttäävät toisten tekemisiä, niin mulla oli miehiä vaikka todellisuudessa olin sanonut siskosta niin ja se oli muka ongelma ja minussa muka vika. Hänellä sai olla niitä ja mies sai maksaa se ostokset. Kerranki yksi oli maksanut koko jouluostokset. Mie en ole edes kihlatulta ottanut mitään vaikka olis auton laittanut. Minua ei ole auttanut kukaan, kun olin yksin ja miksi toisilla ei ole samoja oikeuksia kuin toisilla. Sitte kun pyöräilin Ruotsiin työvälit ilmalla kuin ilmalla ja matkaa kertyi n. 25 km edestakaisin. Pakkasellakin pyöräilin ja se oli pahasta, kun alettiin höpöttämään, että meillä on raja. Olin juossut heille viesteissä ja kilpaa juossut monina vuosina ja voittanutkin. Sieltä jopa soitettiinkin, että tulla juoksemaan, mutta sitten tuollatavalla etten uskaltanut mennä työpaikalle ja sain siitä karenssi. Kirjoitin asiasta myös ministeriöön vuosien jälkeen, mutta mitään ei tapahtunut. Soitin myös poliisille, mutta täällä näköjään saa hakkua miten vain ja sitte olin työssä Oulussa. Hommasin paikan itse ja hyvin meni alussa ja kuitenkin huomasin ettei kaikki ollut Ok, kun rähinää oli ja hain muualle, mutta kun työpaikalla huomattiin, että olin lähdössä, niin kaikki muuttu yhtkkiä ja mulle sanottiin ettei tartte hakea muualle, että töitä riittää. Mutta kun sitten olin ollut jonkin aikaa oikein rehellisessä työssä, niin sama alkoi taas ja töitä ei ollut oikein tarjolla silloin. Oli pakko olla siinä. Soitin lopulta liittoon palkoista ja huonosta kohtelusta ja että pienestä asiasta ollaan ajamassa ulos. sitte tulikin viimein pitse Iin päälle. Jouduin lähtemään ja olin lääkkeiden vaikutuksenalainen ja väsynyt, kun pyöräilin työvälit vaikka olin kipeä, niin vain lähdin. Sairaslomaa kun ei uskaltanut ottaa, kun oli rähissyt sairaslloman pidosta. Soitin kyllä liittoon, että näin kävi. Nykyaikanahan ei niin vain ihmistä ulos laiteta, mutta tuolla tuntu,että saa tehdä mitä vain. Toiset työntekijät olivat tietoisia, että soitin liittoon ja olin ennen soittamista puhunut heidän kanssaan. Arkipyhien palkat puuttuivat ja näistä yritin ottaa selvää. Työhön menoa yritettiin uudestaan, mutta eipä ottanut töihin ja työnvälitykseen oli kertonut aivan sopaa, että en ollut muka puhekykyinen ja olin itse lähtenyt. Pakkohan se on lähteä, kun uhkaillaan jo miesvoimin. Mulle hommattiin taas karenssi. Tuon siitä saa, kun luottaa ihmisiin liikaa. Juttu on menossa oikeuteen, mutta tästä on kulunut monta vuotta ja pienellä paikkaunnalla, kun asun, niin kaikenlaista juttua lentää ilmassa, mutta urheilevana ja rehellisenä ihmisenä pidän kantani. Tällainen on tavallisen ihmisen oikeusturva. Tanssimaan ei edes pääse vaikka haluaisi. nuorena en voinut käydä, kun iho oli kauhea. Vain joksu menin väkisin, mutta nyt kun todella voisi olla jotakin, niin ei löydy paikkaa missä olla, kun pyöritetään asioita..ettää joo katotaan. Mitä pahaa yksinäinen niasihminen on tehnyt. Pitää raataa syksyllä yksin metsässä, kantaa puita, luoda lunta, mutta tanssimaan on kauhistus. Onko jollakin kateus vai mikä siinä on?! Tämä on sitä suomalaista orjuuttamista. Toiset juovat ja heille työpaikat ym. ulkomaalsiet tulevat tänne, kun saavat ilmaiseksi rahaa KElalta ja asunnot, mutta toisilta ne viedään.

    • KUULEHAN

      sano IDIOOTTI SUKUKULAISILLESI ...SUKSIKAA VITTUUN
      hieman sivistyneemmin....anna niiden idioottien olla omin nokkineen...järjestäköön ystävyytensä muualle...jokainen joutuu katsomaan ja analysoimaan lähi-ihmisiä---mitä kellekkin jutella....
      tai sitten juttelee kaikille samalla tavalla...OLE OMA ITSESI VAIN
      PELKO POIS...ja puolusta itseäsi SANOMALLA mitä ajattelet...vaikka puhelimessa
      et sinä voi olla maailman pahin

    • ap

      Miksi mä valehtelisin? Mitä mä siitä hyötyisin? En mitään. Puran vaan pahaa oloani pois. Mun molemmat enot lätki mua naamalle, toinen ku olin 12 v ja toinen 2 kertaa, ku olin 15 ja 16, toinen eno löi selkään/perseelle ku olin viisi. samaten isäni löi perseelleni ku olin 5 vanha. Isä kopeloi perseestä ku olin 5 ja 6v. Kopeloi vielä tossa 2009 uudestaan, mutta mä löin sitä.. Isä ei oo koskaa asunu meijän kaa. Kerroin tosta äitilleniki. Kyl se usko, se tietää että mun isä on pimee. Mun mummo löi mua kolmihaarasella semmosel kuokalla reiteen, vanhemmat huusi mummolle mut se jäi siihen. Olin sillo 10 v. en älynny pyytää poliisitutkintaa tai mitään. Opettaja löi niskaan ku olin 14 ja jättäny bilsan läksyt tekemättä. Olin niin shokissa ku olin koulukiusattu että vaikenin vaa häpeästä. Kaikki täyttä totta! Olen v*ttu vaa liia kiltti

    • vajakki

      kunnon paskan jauhamista koko viesti ketju.

      • kommentti...,,.,.

        Niin on paskanjauhamista, koska ton sairaan mustamaalaajan mielestä mä olen seksuaalisen hyväksikäytön uhri. Itse en pahempaa kunnianloukkausta voisi tuntemattomasta keksiä. Mulla ainakin vanhempani on sen tason arvostettuja kansalaisia ja koko sukunikin., että meillä ei " lätkitä naamaan" tai mitään muutakaan sairasta.


    • ap

      Kun tuo olisikin valetta kaikki. Mutta totisinta totta. Muistan vielä tarkalleen vuodet ja näin pois päin. Lieköhän osa hengissä olevista itekään enää muistavat kuinka ovat mua kiusanneet. Mutta enää en oo niin kiltti, että alentuisin. Nyt alan pistää takaisin, ja tosiaan aion olla olematta tekemisissä sukulaisteni kanssa. Onneksi isääni ei tarvitse usein nähdä. Isäni on myös muita hyvin kummallisia tekoja tehnyt perheellemme. Hän on siis narsisti. Nuo enot olleet juoppoja ja muuten vaan omituisia. Toinen mummo oli myös sairas. Toinen ihana mummo oli aina tukenani,se ei tehnyt mulle pahaa

      • kommentti..,,.,..

        Äläs vatipää puhu paskaa. Hyvä vaan, mitä vähemmän olet utelias minun suvusta, koska nimettömän keskustelupalstan käytöskoodistoon ei kuulu sellainen tapa, että tullaan hysteerisen uteliaaksi ja sitten aletaan täysin viattomia ilman omia statuksia mustamaalata. Että tiedä sä tuntematon nimetön.

        Kiitän fiksuja rakkaitani ja sukulaisiani ikuisesti siitä mitä minulla on. Kaikilla varmasti ei ole.


    • ap

      On mullakin mukavia sukulaisia ja noiden ilkeidenkin kaa tuun jtenkin toimeen. Aina vois olla asiat pahemminkin, mut ahistaa vaa, et miks just minä oon joutunu kokee ton kaiken

      • ap kirjoittaja

        Olkaa onnellisia että teillä paremmat sukulaiset ku mulla! mä oon kyl kade


      • kommenttti...,,.,.,.

        No pääasia, ettet sukuun luikertelemisen vuoksi mustamaalaa. Mulle on aivan sama, että millaisia sukulaisuussuhteita on ihmisillä, joiden vanhemmat on eronneet ja jos molemmat vanhemmat eivät ole sivistyskansalaisia, koska mun suvussa yleensä kukaan ei nai ihmistä, joka olisi tampio, vaan jopa eronneetkin on vähintäänkin yliopiston opettajia tai ja and anyway ei ainakaan Kelat ole maksaneet perheiden elämistä. Minä ainakaan en tykkää yhdestäkään maaseutu- vatipäästä, joka on tunkenut mun sukuun avioliiton kautta ja jolla itselläään ei varmaan sukualaisuussuhteita, vaan jollainen on haavi pyöreenä että mitä hei te oikein vietätte sadan läheisen voimin sukujuhlia ja mitä soittelette.

        Minulla käy kauheesti sääliksi, kun isän puolen suvusta en edes naamoilta tunne kaikkia kaukaisempia sukulaisia. Tottakai läheisimmät on perheen tuttuja, mutta ikinä en lapsuuden paikkakunnallani kokenut, että tässä minulla olisi läheinen piiri, vaikka jopa samassa luokassa peruskoulussa istui sukulaisiani. Se oli hirveä paikka kasvaa, oma lapsuuden paikkakuntani - täysin umpimielinen täynnä asiattomia ihmisiä jotka tunsivat minut naamalta, vaikken minä tuntenut heitä. Ahdistavinta oli tulla kohdelluksi, että " ai sä olet ton tytär", kun kukaan pskapää ei vaivautunut kertomaan minulle nimeään. Sen tietysti tiedän, että ei niin sukulaiseni kuin minäkään, olla koskaan kenellekään ihmiselle mitään pahaa tahdottu. Ja että olen sivistyneestä perheestä: en tidella usko, että kukaan voisi köyhien asiaa voinut enemmän mahdollisuuksiensa mukaan aikoinaan ajaa, kuin isä. Vihasi ihmisten erottelua sosiaaliluokkien mukaan ja varmasti yhä vielä vihaa.


      • Sinä kelpaat
        ap kirjoittaja kirjoitti:

        Olkaa onnellisia että teillä paremmat sukulaiset ku mulla! mä oon kyl kade

        Jätä menneisyys taaksesi ja ala elämään tätä päivää. Suuntaa ajatuksesi positiivisiin asioihin älä jauha täälä enää mitään negatiivista saat vaan pahan mielen kun sulle pottuillaan. Katse tulevaisuuteen.


    • ap kirioittaja

      Se koulutustaso ei liity tähä mitenkä. Mun kiusaajat on ollu duunareita ja akateemikkoja, koulussa hyviä ja huonoja oppilaita. Mutta joo. Oli helpottavaa jutella äitin kanssa. Oon kertonu nää kaikki äitille. Osan se tietää, osan se väitti kuulevansa vasta nyt. Se tuki mua ja usko kaiken. Aion mennä terapiaan, jutella asioista, katkaista välit p*skoihi sukulaisiin jne. Elämä jatkuu. Iha sama uskotteko vai ette. Mulle oikeesti yks vetun sama.

      • ap k

        Mut sen sanon et uskokaa vaik huviksenne, tämmösta sattuu maailmassa!


      • ap
        ap k kirjoitti:

        Mut sen sanon et uskokaa vaik huviksenne, tämmösta sattuu maailmassa!

        AHA


      • kommentti...,,.,.,.

        Kyllä liittyy, koska minä olen ainoa akateemisen koulutuksen omaava ja ihan todellisuudessa ketjuun osaa ottanut ja minulla ei ole tapana laatia solvaavia aloituksia. Ihmeellistä, miten kiinnostuenita olette sellaisten kiusaamisesta, jotka eivät koskaan kirjoita Suomi24:n. Itse mieluiten vääntäisin amishiuskikkurasta umpisolmuun esimerkiksi vatipään, joka änkää mun himaan tarjoamaan autotarjouksia eläkeikäiselle äidilleni, kun sen omat vanhemmat on sossukorvaus- mielenterveysrivari- tyyppejä ja muutenkin täyyyyyyysin perseestä. En myöskään sille voi mitään, että joku mielipuoli kenties pitää selkäni takana profiilia nimissäni: voin vain sanoa, että en todellakaan ole seksuaalisesti hyväksikäytetty tai perheeni mitään, mitä mielipuoli väittää. Helppoahan se varmaan on kusta linssiin nimettömälle julkiselle nettipalstalle kirjoittavaa ihmistä, joka ei tiedä keiden kanssa keskustelee.

        Toivottavasti hullut eivät ole puuttuneet henkillööni sentään. Maksaisi aika paljon verovaroja, jos tulee ilmi, että sekopäillä on profiileja.

        Mua suorastaan kylmää toi, että "paskat sukulaiset"- termi.:/ Täytyy olla täysiä paskapäitä, jotka puuttuu ulkopuolisten henkilökohtaisiin jopa suhteisiin.

        Katkaise sä vatipää vaan omiin sukulaisiisi välit ja sitten jos ..jos mä saan selville, että joku on ahdistellut minua Suomi24:ssa, niin rivariäitisi ja juorukellokaverisi saa niin pottunokkansa syljestä sileäksi, etteivät ikinä edes tiedä.

        Seuraavan kerran lyön turpaan, kun mun siskon mies tulee meille kylään ja ihan naisen nyrkistä tai ainakin vääännän otsakikkuran umpisolmuun. Mulle riittäis nyt jo se, että joku talikallo laulaa kaiken tietämänsä mun ystävyyssuhteista ja perheesta faktat ja kaikki ulkopuolisille höösäri huuuuusöööriiii simputtajasimpuunen tapauksille. Vittu jaksa lukea nimettömässä netissä imbesillien hyväksikäyttävää solvaamista ja valehtelemista, kun itse ei voi profiilia omaamattomana edes puolustautua solvauksille! Saan kyllä joskus selville sen, että kuka minua haluaa mustamaalata.


      • miksiiiihmeessä?
        kommentti...,,.,.,. kirjoitti:

        Kyllä liittyy, koska minä olen ainoa akateemisen koulutuksen omaava ja ihan todellisuudessa ketjuun osaa ottanut ja minulla ei ole tapana laatia solvaavia aloituksia. Ihmeellistä, miten kiinnostuenita olette sellaisten kiusaamisesta, jotka eivät koskaan kirjoita Suomi24:n. Itse mieluiten vääntäisin amishiuskikkurasta umpisolmuun esimerkiksi vatipään, joka änkää mun himaan tarjoamaan autotarjouksia eläkeikäiselle äidilleni, kun sen omat vanhemmat on sossukorvaus- mielenterveysrivari- tyyppejä ja muutenkin täyyyyyyysin perseestä. En myöskään sille voi mitään, että joku mielipuoli kenties pitää selkäni takana profiilia nimissäni: voin vain sanoa, että en todellakaan ole seksuaalisesti hyväksikäytetty tai perheeni mitään, mitä mielipuoli väittää. Helppoahan se varmaan on kusta linssiin nimettömälle julkiselle nettipalstalle kirjoittavaa ihmistä, joka ei tiedä keiden kanssa keskustelee.

        Toivottavasti hullut eivät ole puuttuneet henkillööni sentään. Maksaisi aika paljon verovaroja, jos tulee ilmi, että sekopäillä on profiileja.

        Mua suorastaan kylmää toi, että "paskat sukulaiset"- termi.:/ Täytyy olla täysiä paskapäitä, jotka puuttuu ulkopuolisten henkilökohtaisiin jopa suhteisiin.

        Katkaise sä vatipää vaan omiin sukulaisiisi välit ja sitten jos ..jos mä saan selville, että joku on ahdistellut minua Suomi24:ssa, niin rivariäitisi ja juorukellokaverisi saa niin pottunokkansa syljestä sileäksi, etteivät ikinä edes tiedä.

        Seuraavan kerran lyön turpaan, kun mun siskon mies tulee meille kylään ja ihan naisen nyrkistä tai ainakin vääännän otsakikkuran umpisolmuun. Mulle riittäis nyt jo se, että joku talikallo laulaa kaiken tietämänsä mun ystävyyssuhteista ja perheesta faktat ja kaikki ulkopuolisille höösäri huuuuusöööriiii simputtajasimpuunen tapauksille. Vittu jaksa lukea nimettömässä netissä imbesillien hyväksikäyttävää solvaamista ja valehtelemista, kun itse ei voi profiilia omaamattomana edes puolustautua solvauksille! Saan kyllä joskus selville sen, että kuka minua haluaa mustamaalata.

        Mitä ihmettä sä sekoilet? En tiennyt että kukaan yrittää mustamaalata. Oon siis toi miksiiiihmeessä? En vaan jaksanut kirjottaa nimee uudestaan ni kirjotin että ap kirjottaja eli alkuperäisen postaajan kirjottaja. Daa


      • miksiiihmeessä
        miksiiiihmeessä? kirjoitti:

        Mitä ihmettä sä sekoilet? En tiennyt että kukaan yrittää mustamaalata. Oon siis toi miksiiiihmeessä? En vaan jaksanut kirjottaa nimee uudestaan ni kirjotin että ap kirjottaja eli alkuperäisen postaajan kirjottaja. Daa

        Vai siis mistä täs kyse? Onko ny kyse jostain nimimerkin varastamisesta tai jostain vettu. Ei mul oo mitää nimimerkkii rekisteröity. Kuha kirjotin ap=alkuperänen postaaja. Hurjaa touhua!


      • miksiiiihmeessä?
        miksiiihmeessä kirjoitti:

        Vai siis mistä täs kyse? Onko ny kyse jostain nimimerkin varastamisesta tai jostain vettu. Ei mul oo mitää nimimerkkii rekisteröity. Kuha kirjotin ap=alkuperänen postaaja. Hurjaa touhua!

        SIIS VALAISKAA. Oon tyhmä. Kai tänne saa ny s*atana kirjottaa. Iha omasta elämästäni kirjotan. Vai onko toi kommentti joku mielisairaalasta karannu sekoboltsi joka luulee että joku kirjottaa hänestä vai häh


      • wwqqwwqq
        miksiiiihmeessä? kirjoitti:

        SIIS VALAISKAA. Oon tyhmä. Kai tänne saa ny s*atana kirjottaa. Iha omasta elämästäni kirjotan. Vai onko toi kommentti joku mielisairaalasta karannu sekoboltsi joka luulee että joku kirjottaa hänestä vai häh

        Älä hyvä ihminen yhdestä trollista välitä! Aika tärkeää olisi osata antaa anteeksi niille mulkeroille sukulaisille, koska muuten kärsit katkeduudesta ja vihasta lopun ikäsi. Ja mikä pahinta, nöin voi alkaa muistuttaa kiusaajiaan. Tiedän, mistä puhun, koska olen itse käynyt läpi pirullisen katkeruuden, mikä ei tehnyt minusta ainakaan miellyttävämpää ihmistä...

        Kyse on siitä, että suvussasi on mitä ilmeisimmin ilmennyt pitkälle mennyttä halpamaisuutta. Halpamaisen ihmisen hallitseva tunne on kateus. Tätä ihmislajia kuvaavat fantasiakirjojen peikot, örkit ja muut inhotukset. Sinua ei ole sulatettu, koska se on muistuttanut kadehtijoita siitä, etteivät he ole vertaisiasi. Myös koulukiusaaminen kohdistuu toisaalta heikoimpiin, toisaalta juuri lahjakkaimpiin. Kiusaaja varmistaa kiusaamisellaan omaa sosiaalista asemaansa nokkimisjärjestyksessä ja pyrkii lyömään alas jokaisen, jonka pystyy, kaikkein mieluiten sellaisen, joka itse asiassa on henkisiltä ominaisuuksiltaa hänen yläpuolellaan.

        Kehittyneempi ihminen taas ei rakenna sosiaalisia hierarkioita nokkimisen varaan, on tietoinen taipumuksistaan halpamaisuuteen eikä antaudu sen vietäväksi. Tällainen seura on puhdasta ilmaa verrattuna siihen henkiseen likaviemäriin, mikä halpamaisuudessa löyhkää.

        Minulla on onneksi ollut hyvä perhe (rakastan kaikkia sukulaisiani, vaikka olen heistä kyllä joutunut kärsimään, mutta vain ymmärtämättömyyden takia ...), mutta vaikeaa on ollut muista syistä.

        Olet lopulta aika onnekkaassa asemassa, koska olet selvinnyt tuosta kaikesta suhteellisen hyvin. Sukusi olisi myös voinut olla paljon pahempi. Tiedän paljon kauheampiakin tarinoita. Ja onhan sinulla ainakin rakastava äiti, vaikkei aina oikeudenmukainen ehkä ole ollutkaan. Yleisesti vaikutat aika vahvalta luonteelta, koska olet pärjännyt. Kannattaa kuitenkin varoa katkeruutta, koska se tekee aina lopulta ihmisestä myös halpamaisen.


      • kommentti...,,.,.
        miksiiiihmeessä? kirjoitti:

        Mitä ihmettä sä sekoilet? En tiennyt että kukaan yrittää mustamaalata. Oon siis toi miksiiiihmeessä? En vaan jaksanut kirjottaa nimee uudestaan ni kirjotin että ap kirjottaja eli alkuperäisen postaajan kirjottaja. Daa

        Siis käytätkö sinä hullu ihan jotakin nimeä mustamaalaamiseen? MITÄ tarkoitat? Vastaa sä vaan omista sanoistasi - mahtaa olla kamala suku sulla, kun muka kaikki sukulaiset hakanneet ja oikein isäs käyttänyt muka seksuaalisesti hyväksi ja muuta... Itellä ei pokka riittäisi vastaavaan käytökseen.


      • kommentti...,,.,.

        Liittyy se koulutustaso silläkin tavalla, että niin sä juustopää nettiherjaaja nimettöMästä netistä, joka nimettömissä herjauksissaan ei tajua Suomessa olevan alle tai noin sata akateemikkoa, ei ansaitsisi mielestäni oikeutta kirjoittaa nettiin. Sun mielestä siis sana "akateemikko" tarkoittaa samaa, kuin akateemisen tutkinnon suorittanut? Miten imbesillejä ihmisiä tässä maassa on? Just noita Aku Ankkaa paskahuusissa tankkaavia talikalloja: kas kun et käytä kandidaatista sanaa kandiTAATTI. Suksi pässi suolle, kapean ja surkean yleissivistyksesi kanssa ja lakkaa mustamaalaamasta kadehdittuja, talipallo! Mä en tähän keskusteluun olisi edes tullut, mutta kun kusipää Suomi24 nostaa noita herjajien juttuja ETUSIVULLE.

        Jos minun sukulainen käyttäytyisi noin, en todellakaan tiedä mitä tekisin. Kenen sukulaiset sinusta on "paskoja", kerro nyt nimetön mustamaalaaja, kerro? Kehtaat sentään laatia mielikuvitustarinoita nettiinkin, niin kai sä senkin pystyt kertomaan, että ketkä sinusta ovat "paskoja"?


    • samaa vanhaa taas

      No mistä se sitten johtuu että kun jollain on huono olo niin kaikki alkavat keskustelemaan asioista loogisesti ja viileän rauhallisesti (valitus blogit, ajankohtais ohjelmat, ylipäätään "vakavat" kriisit) mutta sitten kun kaikilla on kivaa niin älyn ja rauhallisuuden taso laskee woo! woo! jee! jee! örinäksi, tissien näyttelemiseksi, miesten keskiseksi halailuksi ja täysin rauhattomaksi toiminnaksi? Joku voi ehkä miettiä että mitä tuolla koko asialla on edes väliä. Ei mitään olekkaan mutta itse olen yleensä aina rauhallinen joka tilanteessa ja kerroin sen.

    • Allkuperäinen postaa

      Must tuntuu että toi 'kommentti' on kuule iha ite joku vetun narsisti paska jolla ei oo mitään empatiatunteita ketään kohtaan. Mee sinne kartanoos imee sitä kultalusikkaa, jos et osaa muuta ku haukkua

      • kommentti..,,.,.

        No tulee vaan mieleen kiusaaaminen, tosta aloituksesta. Itse yäksis kun menen lapsuudenpaikkakunnalleni, niin KAIKKI tuntee mun naaman,, vaikka mä en niiden naamoja tai nimiä edes muista: arvaa, miten ällöttävää se on!! En tiedä, että ketä mielipuolet nimettömässä netissä mustamaalaavat nimettömissä noissa aloituksessa, mutta muhun se vetoaa negatiivisesti siksi, että olen kertonut aika paljon itsestäni erinäisillä Suomi24:n palstoilla: insestistä en todellakaan ole kärsinyt tai mistään sellaisesta koskaan, mutta näissä keskusteluissa mulla ON USEIN sellainen vaistonvarainen tunne saamieni nimettömien kommenttien perusteella, että minua mustamaalataan: Miksi?


    • jaa a

      Nämä kirjakielellä kirjoitut asialliset tarinat ja kommentit mitä suomi24 näyttää olevan täynnä alkavat vaikuttaa juurikin nyt teeveestä tulevan aki kaurismäen kirjakielellä puhuvan valehtelija nimisen leffan tahallaan tyhjää ----- jauhavalta hahmolta jossa ei ole tunnetta mihinkään suuntaan. Ehkä provo-ehkä ei?

      • kommentti...,,.,

        No osaahan huijariktkin kirjoittaa kirjakieltä, mutta erona empatiatajuisiin siinä on se, että empatiakykyinen ei kehtaisi laatia aloitusta laajoine mielikuvitusmustamaalaustarinoineen. Ja en tosiaan ymmmärrä, että mikä on niin mielisairas, että katsoo Suomi24:ssa oikeudekseen muokata mun vastineiden viestisisältöjä. Voin vain olla onnellinen, että minua ei kukaan ole käyttänyt seksuaalisesti hyväksi eikä ole jokaikinen sukulainen koko ajan hakanneet, kuten nimettömällä aloittajalla tarinansa mukaan. Jos tohon on sotkettu henkilöitä, niin oikeudessa tavataan, koska itse ainakaan en pitäisi tyypistä, joka jorisee netissä paskaa ,mun ajatuksista tai persoonasta tai puhumattakaan faktoista. Pelottaa, mitä hulluja tässä Suomi24:ssa on.

        Maatiaisporsaat vois keksiä muita harrasteita, kuin mustamaalaamisen.


      • joo o
        kommentti...,,., kirjoitti:

        No osaahan huijariktkin kirjoittaa kirjakieltä, mutta erona empatiatajuisiin siinä on se, että empatiakykyinen ei kehtaisi laatia aloitusta laajoine mielikuvitusmustamaalaustarinoineen. Ja en tosiaan ymmmärrä, että mikä on niin mielisairas, että katsoo Suomi24:ssa oikeudekseen muokata mun vastineiden viestisisältöjä. Voin vain olla onnellinen, että minua ei kukaan ole käyttänyt seksuaalisesti hyväksi eikä ole jokaikinen sukulainen koko ajan hakanneet, kuten nimettömällä aloittajalla tarinansa mukaan. Jos tohon on sotkettu henkilöitä, niin oikeudessa tavataan, koska itse ainakaan en pitäisi tyypistä, joka jorisee netissä paskaa ,mun ajatuksista tai persoonasta tai puhumattakaan faktoista. Pelottaa, mitä hulluja tässä Suomi24:ssa on.

        Maatiaisporsaat vois keksiä muita harrasteita, kuin mustamaalaamisen.

        Mielenkiintoista luettavaa tosiaan tämä sinun ja alkuperäisen kirjoittajan keskustelu. Mitä jos hän onkin tosissaan ja sinä itse vain pahennat hänen tilannettaan lyttäämällä koko asian. Tai mitä jos tunnette toisenne ja "tupla rölläätte". Tälläistä tämä nettimaailma on. Tästä syystä en omista äfbeetä.


      • kommentti...,,..,...
        joo o kirjoitti:

        Mielenkiintoista luettavaa tosiaan tämä sinun ja alkuperäisen kirjoittajan keskustelu. Mitä jos hän onkin tosissaan ja sinä itse vain pahennat hänen tilannettaan lyttäämällä koko asian. Tai mitä jos tunnette toisenne ja "tupla rölläätte". Tälläistä tämä nettimaailma on. Tästä syystä en omista äfbeetä.

        Älä nyt juntti sotke fb:ta tällaisiin, voi jessus! Multa siis viedään mun arvot kädestä, koska nimettömässä netissä nimetttömät hullut ajattelee, että on muka oikeus? Kiitos mun henkilökohtaiseen kännykkääni voivat ystäväni soittaa ja soittavat ja kysyä, että onko minulla Facebook- profiili ( ei ole) tai profiili netissä ( ei ole).

        Olet luultavasti myös niin tyhmä, ettet tajua, että täysin viatonta voivat tuntemattomart alkaa ahdistella nettipalstalla: mä juuri viime viikolla keskustelin yhden ystäväni kanssa ja mietin, että teenkö poliisi- ilmoituksen saamistani kommenteista Suomi24- foorumilla, mutta kiittäkäät luojaanne, että ajattelen teidän olevan ainoastaan hulluja. Noi insesti- ja kissantappamis- ja muut jokainen sukulainen hakkaa- jutut menee kyllä yli ymmärryksen: jos nuo on herjausta, on nuo todella paha kunnianloukkaus keneen sitten kohdistuukaan, mutta tämä saasta Suomi24 jos ei todella edes valvo foorumiaan, en minä tästä sivusta voi mitään sanoa. Ymmärrän vaan olevani ahdisteltu.

        Ikävä kyllä en tekniikkanörtien kannalta osaa asiaan sanoa että monta kirjotitajaa on ketjussa, mutta joku hullu on aina mun kimpussa nimettömänä, jos sanon johonkin mitään Suomi24:ssa. Enkä tälle saasta- Suomi24:lle ikinä hankkisi nimimerkkiä - stanan tyhmiä kirjoittajia ja täysin asiattomia!


      • .mielipide.
        kommentti...,,..,... kirjoitti:

        Älä nyt juntti sotke fb:ta tällaisiin, voi jessus! Multa siis viedään mun arvot kädestä, koska nimettömässä netissä nimetttömät hullut ajattelee, että on muka oikeus? Kiitos mun henkilökohtaiseen kännykkääni voivat ystäväni soittaa ja soittavat ja kysyä, että onko minulla Facebook- profiili ( ei ole) tai profiili netissä ( ei ole).

        Olet luultavasti myös niin tyhmä, ettet tajua, että täysin viatonta voivat tuntemattomart alkaa ahdistella nettipalstalla: mä juuri viime viikolla keskustelin yhden ystäväni kanssa ja mietin, että teenkö poliisi- ilmoituksen saamistani kommenteista Suomi24- foorumilla, mutta kiittäkäät luojaanne, että ajattelen teidän olevan ainoastaan hulluja. Noi insesti- ja kissantappamis- ja muut jokainen sukulainen hakkaa- jutut menee kyllä yli ymmärryksen: jos nuo on herjausta, on nuo todella paha kunnianloukkaus keneen sitten kohdistuukaan, mutta tämä saasta Suomi24 jos ei todella edes valvo foorumiaan, en minä tästä sivusta voi mitään sanoa. Ymmärrän vaan olevani ahdisteltu.

        Ikävä kyllä en tekniikkanörtien kannalta osaa asiaan sanoa että monta kirjotitajaa on ketjussa, mutta joku hullu on aina mun kimpussa nimettömänä, jos sanon johonkin mitään Suomi24:ssa. Enkä tälle saasta- Suomi24:lle ikinä hankkisi nimimerkkiä - stanan tyhmiä kirjoittajia ja täysin asiattomia!

        Ilmaisenpahan vain mielipiteeni että kyllä tämä nyt aika provolta haiskahtaa koko toiminta pitkin tätä ketjua ja minullehan se on täysin yhdentekevää. Toisaalta voidaan myös ajatella asiaa aidoksi siltä kantilta että en varmaankaan ole elämäni aikana tutustunut kaikkiin mahdollisiin ihmistyyppeihin joita täälläkin voi kirjoitella ja minun suppeat aivoni luulevat niiden minulle vieraiden ihmistyyppien feikkailevan tarinoitaan. Oli miten oli mutta minun mielipiteeni on feikki sekoilu.


      • kommentti...,,.,.
        .mielipide. kirjoitti:

        Ilmaisenpahan vain mielipiteeni että kyllä tämä nyt aika provolta haiskahtaa koko toiminta pitkin tätä ketjua ja minullehan se on täysin yhdentekevää. Toisaalta voidaan myös ajatella asiaa aidoksi siltä kantilta että en varmaankaan ole elämäni aikana tutustunut kaikkiin mahdollisiin ihmistyyppeihin joita täälläkin voi kirjoitella ja minun suppeat aivoni luulevat niiden minulle vieraiden ihmistyyppien feikkailevan tarinoitaan. Oli miten oli mutta minun mielipiteeni on feikki sekoilu.

        Sinulle varmasti ei sellainen yhtään "haiskahda", että Suomi24 ylläpito itse nostaa aloituksen tyyppisiä juttuja etusivulle ja luultavasti itse niitä mielikuvitustarinoita myös laatii? Säkö olet ylläpitäjiä, kenties? En tiedä millaisella älykkyysosamäärällä Suomi24:n ylläpidon edustajia on paiskattu, mutta minä jos olisin ylläpitäjä, en nostaisi foorumin etusivulle sontaa - joskin ymmärrän että Suomi24:ssa ei ole muuta kuin sontaa, koska luultavasti foorumille kirjoittavat ainoastaan Suomen tyhmimmät ihmiset, kirjoitustaitojen ja etiikan perusteella.

        Mikäli olet joku näsäviisas nettikiusaaja, niin sanonko, että säälin tyyppejä, joiden ainoa anti ja ylivoima minuun nähden on paremmat tietotekniset taidot siten, että pystyvät leimaamaan viattoman tai viattomia esimerkiksi hulluksi ja muka "itsensä kanssa keskustelijaksi". Minä en tiedä monta kirjoittajaa tähän on ottanut osaa, mutta minun oletukseni kylläkin on se, että kukaan yksittäinen ja sama ei tällaisessa nimettömässäkään netissä ole niin sekopää, että esimerkiksi samaan ketjuun laatisi ensin yhden laidan mielipiteen ja sitten vastakkaisen kusettaen mun kaltaisia viattomia keskustelijoita. Mulla ei ole omaa nimimerkkiä Suomi24:n ja mä en feikkaa yhtään mitään tai ketään, vaan yritän keskustella tuntemattomien ihmisten kanssa - joilla ei ilmeisesti ole mitään käytöstapoja, että miten netissä tulee tuntematonta kirjoittajaa kohdella.

        Mun suku ainakin on normaali. Ahdistavia tollaset aloituksen kaltaiset keksityt tarinat edes lukea.


      • o.s. Trolo
        kommentti...,,.,. kirjoitti:

        Sinulle varmasti ei sellainen yhtään "haiskahda", että Suomi24 ylläpito itse nostaa aloituksen tyyppisiä juttuja etusivulle ja luultavasti itse niitä mielikuvitustarinoita myös laatii? Säkö olet ylläpitäjiä, kenties? En tiedä millaisella älykkyysosamäärällä Suomi24:n ylläpidon edustajia on paiskattu, mutta minä jos olisin ylläpitäjä, en nostaisi foorumin etusivulle sontaa - joskin ymmärrän että Suomi24:ssa ei ole muuta kuin sontaa, koska luultavasti foorumille kirjoittavat ainoastaan Suomen tyhmimmät ihmiset, kirjoitustaitojen ja etiikan perusteella.

        Mikäli olet joku näsäviisas nettikiusaaja, niin sanonko, että säälin tyyppejä, joiden ainoa anti ja ylivoima minuun nähden on paremmat tietotekniset taidot siten, että pystyvät leimaamaan viattoman tai viattomia esimerkiksi hulluksi ja muka "itsensä kanssa keskustelijaksi". Minä en tiedä monta kirjoittajaa tähän on ottanut osaa, mutta minun oletukseni kylläkin on se, että kukaan yksittäinen ja sama ei tällaisessa nimettömässäkään netissä ole niin sekopää, että esimerkiksi samaan ketjuun laatisi ensin yhden laidan mielipiteen ja sitten vastakkaisen kusettaen mun kaltaisia viattomia keskustelijoita. Mulla ei ole omaa nimimerkkiä Suomi24:n ja mä en feikkaa yhtään mitään tai ketään, vaan yritän keskustella tuntemattomien ihmisten kanssa - joilla ei ilmeisesti ole mitään käytöstapoja, että miten netissä tulee tuntematonta kirjoittajaa kohdella.

        Mun suku ainakin on normaali. Ahdistavia tollaset aloituksen kaltaiset keksityt tarinat edes lukea.

        Sinun oma näkemys on se että olet henkilö joka on ottanut todella herkästi itseensä näitä milloin mitäkin aiheita mutta minun mielipiteeni säilyy samana koska mielestäni vaikutat epärealistiselta henkilöltä. Kaikilla kuten minullakin täällä on kai oikeus omaan mielipiteeseen. Ja siitähän me olemme muutenkin täysin samaa mieltä että aloittaja oli todellisuudessa röllien suvusta


      • kommentti...,,.,.
        o.s. Trolo kirjoitti:

        Sinun oma näkemys on se että olet henkilö joka on ottanut todella herkästi itseensä näitä milloin mitäkin aiheita mutta minun mielipiteeni säilyy samana koska mielestäni vaikutat epärealistiselta henkilöltä. Kaikilla kuten minullakin täällä on kai oikeus omaan mielipiteeseen. Ja siitähän me olemme muutenkin täysin samaa mieltä että aloittaja oli todellisuudessa röllien suvusta

        Älä jauha paskaa, koska minusta sitä ihan ei kuitata vitsillä, että joku sekopää henkilöi viattoman nettifoorumille ja alkaa sitten mustamaalata kaikkia tämän tuntemia ja oletamukseni on se, että minua on mustamaalattu netissä selkäni takana, juuri MINUA. Miten kehtaat feikata ja väittää epärehelliseksi tai henkilöksi minua, joka en koskaan ole Suomi24:n edes nimimerkkiä hankkinut tai edes tiedä keiden kanssa palstoilla keskustelen, vaiko onko sinusta kenties normaalia, että nettihuijatrit saa vapaasti kiusata viattomia?


      • .mielipide.
        kommentti...,,.,. kirjoitti:

        Älä jauha paskaa, koska minusta sitä ihan ei kuitata vitsillä, että joku sekopää henkilöi viattoman nettifoorumille ja alkaa sitten mustamaalata kaikkia tämän tuntemia ja oletamukseni on se, että minua on mustamaalattu netissä selkäni takana, juuri MINUA. Miten kehtaat feikata ja väittää epärehelliseksi tai henkilöksi minua, joka en koskaan ole Suomi24:n edes nimimerkkiä hankkinut tai edes tiedä keiden kanssa palstoilla keskustelen, vaiko onko sinusta kenties normaalia, että nettihuijatrit saa vapaasti kiusata viattomia?

        Kai se sitten on normaalia. Itse henkilökohtaisesti en tiedä mitä edes ajat takaa näillä kysymyksilläsi ja aiheillasi.


    • vajakki

      menkää lääkäriin jos ahistaa. täältä ette saa apua. vai oletteko vain huomion kipeitä paska kasoja.

    • tryryr

      Kerran hämärässä suviyössä virtsasin isäni haudalle. Hän hylkäsi minut eläessään. Tahtoi minulle aina pahaa, kosti omat traumansa minulle.
      Hautausmaan kameroihin tallentui vain mies, joka toi 2 liljaa. Minä.
      Liljat jätin hautapaikkaan,jonka asukas on kuollut v. 1890.

      Mätäne ikuisesti. T:poikasi

    • Anonyymi

      Sama täällä. Olen musta lammas ja sylkykuppi. Onneksi asuvat kaukana suku. Viestitse haukkuvat.

    • Anonyymi

      Minäkin olen musta lammas,mutta minulla on hyvä työ ja lapsen kanssa asun kaksin. Yritämme aina keksiä jotain tekemistä ja matkustelua. Menee se elämä näinkin♥️🙏

    • Anonyymi

      Ei pidä suostua sylkykupiksi. Itse muutin tosi kauaksi kaikista sukulaisista. On ollut elämä helppoa. Ei ole mitään yhteyksiä keneenkään. Ystäviä olen löytänyt ja ihanan puolison.

    • Anonyymi

      Minä olen kuule musta lammas ja sylkykuppi. Ja töissä myös se paska,jota voi haukkua ja kiusata. Että tässä vaan silti porskutan. Paljon ikäviä asioita elämässä ollut ja surua.

    • Anonyymi

      Mä en oo enää se sylkykuppi enkä musta lammas kun katkaisin kaikkiin välit.

      • Anonyymi

        Minäkin. Helppoa hengittää:)


    • Anonyymi

      Minulla aivan sama stoori, hyväksikäytetty, kiusattu, sylkykuppi. Mutta nyt keski iässä näytin kynteni. Minua ei kukaan enää alista!!!! Ja suku on ilmaa mulle. Heitä ei ole.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe