Minulla on puolipitkät taipuisat hiukset. Lapsena aivan kiharat, mutta nyt lähes suorat siis. Mielestäni näytän paremmalta kiharoilla hiuksilla ja harmittaa kovasti, että kihara on kadonnut.
Olen haaveillut permanentista pitkään. Kerran minulle on sellainen tehtykin, mutta se ei onnistunut hyvin. Hiukseni olivat niin pitkät silloin, että latvoista jäi suoraksi n. 15 cm. Sain hinnasta alennusta ja latvoja lyhennettiin, mutta maksettavaa jäi silti 600 mk ja tuntui vähän, että raha meni hukkaan, vaikka pidinkin kihartuneesta osasta.
Nyt hiukseni olisivat kai hyvän pituiset, mutta olen värjännyt niitä vuosia hieman omaa väriä tummemmaksi.
Osaako joku kertoa miten värjätty hius kestää permanenttia? Onko lopputulos auttamatta kuiva hamppu? Ja haluaako kampaaja nähdä hiukset ensin, ennen kuin voi varata ajan permanenttiin? Minulla ei ole vakituista kampaajaa, joten en tiedä missä olisi hyvä käydä laitattamassa.
Vinkkejä, kokemuksia yms. permiksestä laittakaa please!
Permanentti
7
4431
Vastaukset
- tervetuloa !
Permanentti kuivattaa aina, siihen voi varautua. Kuinka paljon se hiuksiin vaikuttaa, on täysin mahdoton vastata keskustelupalstalla. Asia riippuu todella paljon hiuksen omasta (perimässä tulleesta) vahvuudesta, ja sen lisäksi hiuksissa olevista käsittelyistä (=väri)
Permis ei myöskään koskaan ole samanlainen, kuin luonnokihara.
Mene rohkeasti juttelemaan kampaamoon, josta ajan haluat varata. Kampaaja näkee hiustesi pituuden, voit kertoa kuinka paljon saa lyhentää, pikaisesti kampaaja myös sormituntumalla jo näkee hiuksen peruskuntoa. Osaa myös antaa hinta-arvion. Aikaa ei ole pakko varata siltä seisomalta, vaan otat kampaamon kortin, ja menet kotiin vielä miettimään asiaa, kuultuasi kampaajan mielipiteen. Toki voit kysellä asiaa myös toisesta kampaamosta, vertailla vastauksia (ja hintaa) ja näin tehdä lopullisen päätöksesi.
Mutta tosiaan, mene paikanpäälle, puhelimessa et kovin hyviä vastauksia voi saada.
Aina saa tulla kysymään!- Kiharat kateissa
Kiitos kovasti vastauksesta. Kiinnostaisi myös tietää, että mitä eroa on permiksellä ja pehmennyksellä. Onko todella ero vain rullien koossa, kuten jotkut väittävät. Vai onko aine miedompi tai vaikutusaika lyhyempi?
- tervetuloa !
ero on vain rullien koossa. Permis/pehmennysaineen kihartava aineosa on tiohappo (jota muuten käytetään myös karvanpoistoaineissa...) ja kiharan kiinnittävän aineosan varsinainen vaikuttava aine on vetyperoksidi (hapettaa) Toki aineet sisältävät paljon muitakin aineosia, mm. hiussuomuja avaavan aineen jne. mutta ilman näitä kahta ei kiharaa tule.
Kiharan voimakkuus/kiharuus siis todellakin riippuu siitä, minkä kokoisille puolille tukka on kierretty. Mitä loivempi kihara, sen huonommin se pysyy. Permanentti ei kuitenkaan onnistu millään suurilla kampausrullilla, vaan jää suoraksi. On myös muistettava, että liian loivaksi tai jopa suoraksi jäänyt permanentti on kuitenkin käsitelty permisaineilla, ja sen kunto on kärsinyt yhtäpaljon, kuin säkkärän permiksen yhteydessä. Loiva kihara ei siis ole milläänlailla hellävaraisempi. Useinpiin suomalaishiuksiin ei kovin loivaa permistä onnistu edes tekemään, vaan liian suurilla puolilla hius todellakin jää suoraksi.- kampuri
Olen eri mieltä.
Loiva kihara, siis isoilla rullilla kierretty permis jättää hiuksen parempaan kuntoon. Mitä pienempi rulla, sen tiukemmalle osio on kierretty, sen enemmän avautuneita hius-suomuja. Ja päinvastoin, mitä isommalle rullalle osio on kierretty, hius ei kierry tiukalle rullan ympäri, joten hius-suomut eivät pääse avautumaan liikaa.
Se sitten on taas eri asia, miten se loiva kihara pysyy hiuksessa. Tyypillisiin suomalaisiin, velttoihin hiuksiin ei loivaa edes kannata laittaa.
Permisaine ja sen vahvuus valitaan hiuslaadun mukaan ja rullakoko halutun kiharan mukaan.
Kampaajan ammattitaidosta sitten taas on kiinni, kenelle permis voidaan laittaa ja kenelle ei.
Itse en halua harmeja, jos selkeästi tajuan, että hiukset eivät kestä asiakkaan haluamaa lopputulosta, joten kieltäydyn pilaamasta kyseisiä hiuksia. Tehköön joku muu sen virheen.
- ammattitaito
Vastatkaapa kampaajat,miksi permanentin l
Olen aina ihmetellyt mikä menee vikaan permanentin laitossa kun päänahka on aivan sängellä.Puolallisia hiusta on irronnut päästä vaikka kuinka paljon.- muutama tehty
Jos hiuksia on katkennut, kumi on ollut liian kireällä tai osio alijännitystilassa, joten rullan kumi on painanut hiuksen poikki.
Mutta mainitsit, että puolallinen hiuksia on katkennut, saanen epäillä tulkintaasi.
Sänkivaikutus tulee karkeiden hiusten mutkasta, joka on muodostunut rullan alle. Hiukset ei ole poikki, vaan niissä on voimakas mutka, joka tuntuu sormeen kuin sänki. Mutka suoristuu ajan kuluessa. Tämä on nimenomaan karkeiden hiusten ongelma.
Taas jos rulla ja kumi jää löysälle, kihara ei muodostu tyvestä asti. Onko sitten parempi, että tyvi jää suoraksi kuin että hius kihartuu tyvestä asti?
- Huokaus..
Kiitos vastauksesta.Olen aina aatellut kun näitä puolan mittaisia sängen tuntusia pätkiä on päänahassa,että ovat katkenneita hiuksia.Otan kerran vuodessa näin keväällä permanentin.Minulla on hyvä kuntoiset ja paksut hiukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004353
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611657
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331353Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581337Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10889Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696