Yhdellä 20v tytöllä näkyy profiilikuvassaan nimetömässä sormus..
Voiko sormusta pitää nimettömässä ilman kihlaus merkitystä? Tai pitääkö jotkut muutenkin nimettömässä sormuksia?
Hänellä kyllä näkyi paljon muitakin koruja
Sormus nimettömässä?
18
8125
Vastaukset
- ----------
Totta kai voi. Itselläni on melkein aina molempien käsien nimettömässä sormus. En ole kihloissa enkä naimisissa. Aika yleistähän se on.
- jennie
Vasemmankäden nimettömässä oleva sormus on yleensä kihla- tai vihkisormus. Harvemmat siinä jotain muuta sormusta pitää. Mutta voihan jotkut pitää siinä sormusta muuten vaan.
Itselläni ei vanhat sormukseni mahdu enää keskisormeen, vaan olen joutunut siirtämään sormukset nimettömiin molemmissa käsissä. Sormus vasemmassa nimettömässä ei siis välttämättä merkitse naimisissa tai kihloissa olemista. Tietysti, jos sormessa on selkeästi "kihlasormuksen näköinen sormus", eli täysin sileä sormus, niin asiaa voi miettiä tarkemmin. Harvemmin sitä tulee itselleen ostettua kivetöntä, sileää sormusta...
- ...................
"jos sormessa on selkeästi "kihlasormuksen näköinen sormus", eli täysin sileä sormus, niin asiaa voi miettiä tarkemmin"
Nimenomaan näin. Omat sormukseni ovat kaikki ainakin niin erilaisia kuin perinteiset kihla- ja vihkisormukset (tosin nykyäänhän ne voivat olla melkein mitä vain), ettei ole tullut edes mieleen, että joku ajattelisi niiden merkitsevän kihloissa tai naimisissa oloa. Käytän yleensä hopeisia ja varsin isokokoisia sormuksia.
Vaihtelen niitä myös aika usein, joten minut usein näkevät voisivat jo tietysti siitäkin päätellä, että kyseessä ei tosiaankaan ole esim. kihlasormus. - 16+6
................... kirjoitti:
"jos sormessa on selkeästi "kihlasormuksen näköinen sormus", eli täysin sileä sormus, niin asiaa voi miettiä tarkemmin"
Nimenomaan näin. Omat sormukseni ovat kaikki ainakin niin erilaisia kuin perinteiset kihla- ja vihkisormukset (tosin nykyäänhän ne voivat olla melkein mitä vain), ettei ole tullut edes mieleen, että joku ajattelisi niiden merkitsevän kihloissa tai naimisissa oloa. Käytän yleensä hopeisia ja varsin isokokoisia sormuksia.
Vaihtelen niitä myös aika usein, joten minut usein näkevät voisivat jo tietysti siitäkin päätellä, että kyseessä ei tosiaankaan ole esim. kihlasormus.No voi hellanlettas. Kun nimenomaan siinä vasemmassa nimettömässä on aina pidetty juurikin kihla- tai vihkisormusta, niin on se nyt kumma, jos ei edes tule mieleen, että joku ajattelisi sormuksen tarkoittavan juurikin noita. Minä ainakin miehenä katson aina onko naisella sormus ja jos on, niin en sitten yritä mitään hänen suhteensa. Pitäisikö nyt siis vaan kuitenkin alkaa vokottelemaan kaikkia niitäkin, joilla on sormus, ja jotka sitten kuitenkin kaikki ovat oikeasti varattuja paitsi joku harvinainen sattumanvarainen, joka vain huvikseen pitää sormuksia?
- .................
16+6 kirjoitti:
No voi hellanlettas. Kun nimenomaan siinä vasemmassa nimettömässä on aina pidetty juurikin kihla- tai vihkisormusta, niin on se nyt kumma, jos ei edes tule mieleen, että joku ajattelisi sormuksen tarkoittavan juurikin noita. Minä ainakin miehenä katson aina onko naisella sormus ja jos on, niin en sitten yritä mitään hänen suhteensa. Pitäisikö nyt siis vaan kuitenkin alkaa vokottelemaan kaikkia niitäkin, joilla on sormus, ja jotka sitten kuitenkin kaikki ovat oikeasti varattuja paitsi joku harvinainen sattumanvarainen, joka vain huvikseen pitää sormuksia?
Eikös sillä todellakaan ole merkitystä minkälainen se sormus on? Olisiko pääkallon muotoinen tinasormus automaattisesti vihki- tai kihlasormus sinun mielestäsi?
Itse pitäisin varmasti varattuna vain miestä, jolla on selkeä kultainen, yksinkertainen rengas (tai lähes sellainen) vasemmassa nimettömässä - kuten yleisesti tapana on. Jos sormus on muunlainen niin en menisi takuuseen. Ajattelisin että ehkä on varattu, ehkä ei. Ja naisethan käyttävät paljon enemmän koruja muutenkin, joten naisten kohdalla asia on vielä epäselvempi.
- ...
En oo ikinä kuullutkaan, että kukaan pitäisi vasemmassa nimettömässä ellei ole kihloissa. Paitsi katolilaiset taitaa pitää oikeassa..
- joko
Kuva ajalta jolloin kihlaus on ollut voimassa, tai.
Kuva on käännetty ns. peilikuvaksi. - afas
Voitte kyllä vapaasti pitää sormusta siinä vasemmassa nimettömässä, mutta meille miehille se on vaan selkeä signaali että olet varattu.
- nimettömät
Pidän vain keski-ja pikkusormessa sormuksia.Helpompi heilutella nimetöntä jos kohille sattuu"makia"mies : )
- 28
Olisikohan tämä myös ikäkysymys ainakin osittain? Ilmeisesti mitä nuorempiin ikäluokkiin mennään sen eikoisempia sormuksia kihla- ja vihkisormuksina on.
Olen itse nelikymppinen ja en ole ajatellut, että monikaan (ainakaan suurin piirtein ikäiseni) mies voisi pitää esim. Kalevala sydänsormusta (jota pidän usein vasemmassa nimettömässä) kihla- tai vihkisormuksena.
Mutta voisihan se tietysti olla... Se vaan näyttää siinä paremmalta kuin muissa sormissa. :) Kuten monet muutkin sormukseni. - olkaa nyt rehellisiä
Älkää selitelkö höpöjä, sormusta pidetään nimettömässä ilman kihlausta siitä syystä, että halutaan antaa valheellinen vaikutelma varattuna olemisesta, tiedän monta sellaista naista, yhden miehenkin. Näille naimattomuus on niin kova pala, että pitää ryhtyä huijaamaan, onhan se totta, että naimaton koetaan joissakin piireissä kummajaisena ja tilannetta joutuu selittelemään.
- 99999
Höpöhöpö itsellesi. Itse en ainakaan häpeä sinkkuuttani enkä sitä yleensä joudu sen kummemmin selittelemään. Omassa ystävä- ja tuttavapiirissäni on niin paljon sinkkuja, ettei siinä ole mitään ihmettelemistä.
Ja jos joskus kerran viidessä vuodessa tekee mieli valehdella jollekin liian tunkeilevalle sukulaistädille, niin sen voi kyllä tehdä ilman sormustakin. - ujyhgfdfghjkl
99999 kirjoitti:
Höpöhöpö itsellesi. Itse en ainakaan häpeä sinkkuuttani enkä sitä yleensä joudu sen kummemmin selittelemään. Omassa ystävä- ja tuttavapiirissäni on niin paljon sinkkuja, ettei siinä ole mitään ihmettelemistä.
Ja jos joskus kerran viidessä vuodessa tekee mieli valehdella jollekin liian tunkeilevalle sukulaistädille, niin sen voi kyllä tehdä ilman sormustakin.Nyt oli kyse näistä sinkuista, jotka pitävät sormusta vasemman nimettömässä, kyllä se harkittua on.
Sinkkuudessa ei sinänsä ole hävettävää, päinvastoin, voi olla ylpeä että pärjää yksin, mutta monet eivät pysty ajattelemaan niin itsenäisesti, he tuntevat häpeää, heillä on tarve todistella sormuksella, että ovat kelvanneet jollekin ja ovat varattuja, mikä sinänsä on noloa. - 99999
ujyhgfdfghjkl kirjoitti:
Nyt oli kyse näistä sinkuista, jotka pitävät sormusta vasemman nimettömässä, kyllä se harkittua on.
Sinkkuudessa ei sinänsä ole hävettävää, päinvastoin, voi olla ylpeä että pärjää yksin, mutta monet eivät pysty ajattelemaan niin itsenäisesti, he tuntevat häpeää, heillä on tarve todistella sormuksella, että ovat kelvanneet jollekin ja ovat varattuja, mikä sinänsä on noloa.Niin, minä siis nimenomaan pidän silloin tällöin sormusta vasemmassa nimettömässä ja hyvinkin erilaisia sormuksia tilanteen ja fiilisten mukaan. Ihan niinkuin muissakin sormissa ja koruja ylipäätään. :)
Jos joku siitä vetää jotain johtopäätöksiä, niin omapa on asiansa.
- kultasormi
Minun kaikki sormeni ovat omiani ja käytän niitä niin kuin hyväksi katson. Sormus nimettömässäni ei tarkoita, että olisin kihloissa tai naimisissa. Uskovaisten hömpötyksiä.
- afas
On muuten Roomalaisten perintöä, eikä tuolla enää viitata uskonkuntaan. Olen itse ateisti, ja on itsestäänselvää että pitämällä sormusta siinä nimettömässä halutaan viestiä jotain. Suurimmalle osalle ihmisistä tuo signaali yksinkertaisesti tarkoittaa, että sormuksen pitäjä on varattu. Kulttuuria, ei uskontoa...
Voinhan tatuoidan otsaani tekstin "Olen Homo" ja suurin osa ihmisitä pitää minua silloin homona vaikken sitä olisikaan. Sama homma sormukselle... - 99999
afas kirjoitti:
On muuten Roomalaisten perintöä, eikä tuolla enää viitata uskonkuntaan. Olen itse ateisti, ja on itsestäänselvää että pitämällä sormusta siinä nimettömässä halutaan viestiä jotain. Suurimmalle osalle ihmisistä tuo signaali yksinkertaisesti tarkoittaa, että sormuksen pitäjä on varattu. Kulttuuria, ei uskontoa...
Voinhan tatuoidan otsaani tekstin "Olen Homo" ja suurin osa ihmisitä pitää minua silloin homona vaikken sitä olisikaan. Sama homma sormukselle...Tämäpä meni mielenkiintoiseksi. PItäisiköhän ihan varata aika jollekin psykoanalyytikolle, jotta selviäisi miksi olen koko ikäni tiedostamattani ja vasten tahtoani lähettänyt miehille viestiä, että olen varattu? :D
Olet oikeassa siinä, että korut ovat aina viesti, kuten ovat myös esim. käyttämämme vaatteet. "Vastaanottajan" kannattaisi kuitenkin pitää mieli mahdollisimman avoimena viestejä tulkitessaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322078Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.461695Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1101460Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041196Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja104994Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.74924- 59825
Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52769Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,26718Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd99699