Miten saa aikuisemman lookin?

"pikkutyttö"

Olen 21-vuotias naisen alku.
Pituutta löytyy vain 156cm ja pienikokoinen olen muutenkin.
Alkaa ottaa päähän ihmisten tahattomat huomautukset, esim viikonloppuna sain taas kuulla että "minä katoin että sinä oot joku pikkutyttö mutta sitten tunnistinkin sinut".
En halua muuttaa hiustenväriä enkä -tyyliä.
Pukeudun ihan aikuisten vaatteisiin enkä osta niitä lasten osastolta.
Pituutta ei oikein pysty lisäämään, muuta kuin korkokengillä, joita kyllä käytänkin.
Olen sinut itseni kanssa ja onhan se toisaalta mukavaa näyttää nuorelta mutta kyllä se jo alkaa häiritä kun lasten kanssa liikkuessa mua luullaan niiden siskoksi eikä äidiksi, ja ei ihmiset oikein ota tosissaan tämmöistä "pikkutyttöä".
Kysymys löytyy otsikosta.
Kiitos jos vaivauduitte lukemaan :)

10

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14

      No mikä täsauttaa, muuuuta mu alkaa Mursuks

    • kaverinionalle160

      Hei! korkokengät on hyvä juttu. Kannattaa suosia etenkin massiivisia kenkiä, jotka tekevät sinusta heti vanhemman näköisemmän. Farkut ovat iso osa lookin luomisessa, sinuna suosisin tummia sävyjä ja hieman leveä lahkeisempia, sillä pillit ovat teinien juttu. Väreistä suosisin tummaa, ei tietenkään tarvitse olla tylsä, mutta esim pinkkiä ja muita räkeitä kannattaa välttää-ne nuorentavat. Yksi iso vanhentava tekijä on silmälasit, jos sinulla on sellaiset jo niin hyvä, muuten voisit harkita koristelaseja. On valitettavaa ettet aio tehdä hiuksillesi mitään, sillä niiden muuttaminen tekee todella paljon.

      Jatka yrittämistä ja kysy rohkeasti apua kaupoissa! Olen varma että onnistut vielä.

    • punapää88

      et halua muuttaa hiuksia tai tyyliä? miksi sitten valitat jos et ole valmis muuttumaan?

      jakkupuvut, korkokengät, silmälasit ja kalliit käsilaukut antavat aikuismaisen lookin. harvalla pikkutytöllä on varaa guessin käsilaukkuihin. hiukset voisi esim. sitoa nutturalle.

      • aloittaja....

        Kiitos kaikista vastauksista! Punapäälle, tarkoitin että en ala kynimään vaaleita pitkiä hiuksiani lyhyiksi tätihiuksiksi ja värjätä mustaksi. Hiustyyliä on ihan ok muuttaa hillitysti mutten mitään radikaalia halua tehdä ettei tule katumapäälle :) Kiva kun voi jakaa vinkkejä täällä puolin ja toisin. No mutta mikäpäs tässä on ollessa kun nuorelta näyttää. Parempi se näin päin kuin mummolta näyttää.


      • Tteroi

        Jakkupuvut ja "hienot" käsilaukut antavat valitettavasti myös tylsän ja virallisen sekä porvarimaisen kuvan, tulee mieleen ihan sellainen businessnainen, eli pukeudu miten pukeudut, mutta omalla vastuulla ja varo muuttumasta liian virallisen näköiseksi. Jotkut pitää ja mikäs siinä, mutta itse en kyllä osaa oikein arvostaa. Näin parikymppisen miehen näkökulmasta siis


    • kohtalotoveri

      Olen ratkonut samaa ongelmaa omalla kohdallani ja myös löytänyt jonkinlaisia ratkaisuja. Asiallisuus lisää uskottavuutta. Sinun ei varmaankaan tarvitse näyttää vanhemmalta eikä isommalta, vaan uskottavalta niin että sinut otetaan todesta ja arvostetaan työelämässä ja muutenkin. Älä siis turvaudu tätimäiseen lookkiin vaan ole oman ikäisesi, tyylillä.

      Hörhelöt, kirkkaat värit ja kiharat lisäävät pikkutyttömäisyyttä. Siispä kampaus mieluummin asiallinen ja selkeä. Ei shokkivärejä. Vaatteissa pyri pelkistettyyn tyylikkyyteen, joka on tosi hyvän näköistä pienellä. Meikissä kohtuus, korut mieluummin aitoja kuin rihkamaa. Liiallinen seksikkyys ja paljastelu saa sinut näyttämään ennemmin yli-innokkaalta teiniltä kuin aikuiselta, joten ei kovin avoimia tai lyhkäsiä asuja.

      Käännä pienuus voitoksesi, ole ylpeä siroudestasi ja korosta sitä rohkeasti, aikuisella tavalla. Hyvä ryhti, valoisa ilme ja hyvä käytös pisteeksi i:n päälle!

    • Esittäminen väsyttää

      Olen saman kokoinen ja ikäinen kuin aloittaja, minulla ei ole mitään hinkua näyttää 30-vuotiaalta tai muutenkaan vanhemmalta.

      Koskaan eivät ole miehet nälvineet ulkonäöstäni, mutta vanhat kurttuiset eukot kyllä. Ja syynhän voi arvata :D otan siitä ilon irti.

    • mies miettimässä

      Kiintoisa ongelma. Miehenä ajattelisin ekana korkkareita, et kyllä ne on naisellisuuden symboli. Sellaiset keskikorkeat korot, koska jos on ihan matalat ni tulee vaikutelma että opettelee korkkareiden käyttöä ja jos on aivan hillittömät high heelsit ni huomionhakuisuus ihmetyttäisi. Mut sellanen todellinen kunnon korkkari, jossa on asennetta ja korko tarjoaa haastetta ja tietenkin antaa pituutta.

      Ehkäpä aikuisen naisen lookissa on selkeät linjat ja ei ole niin paljon pieniä somistavia yksityiskohtia kuin nuorilla naisilla. Eikä pukeutumisessa ole niin paljoa hempeilyä, vaan asiallisuutta ja asennetta. Pikemminkin business-look ja kylläminäkin viittaisin merkkikäsilaukkuun, jonka hinta on arvoisesi, eli satasia? Muistaakseni baarissa eräs puolituttu yrittäjä nainen esitteli ostamaansa Guessin laukkua ja hinta oli 250€
      Kyllä se hämmensi, mut ehkäpä se olisi osa identiteettiäsi, kantaa laukkua johon useimmilla ei ole varaa, eikä halua säästää, joka näyttää ihan normaalilta, mut jonka hinnan useimmat voi päätellä nahan laadusta tai siitä että laukun arvoa ei ole keinotekoisesti nostettu pienillä rihkamayksityiskohdilla, vaan laukku on pikemminkin selkeän tyylikäs. Laukku ei pyri olemaan niin soma kuin omistajansa, laukku vain välittää viestin kantajastaan ja tekee sen kalliilla maulla ja yksinkertaisiin, mm.laatuun perustuvien arvioiden perusteella.

      Uskoisin että mies pystyy arvioimaan aika hyvin naisen laukun laadun. Mies ei saata ymmärtää laukusta muuta kuin sen materiaalien laadun ja jos nahka vaikuttaa aidolta, ni kyl se näyttää erilaiselta kuin keinonahka. Myös vetoketjusta voi päätellä paljon. Jos vetoketjut sun muut takkuaa, on laukku huono. Myös laukun koko on ratkaiseva.
      Jos on kovin iso laukku, ni alkaa ihmetyttämään, että eikö tuolla naisella ole kykyä hahmottaa, että mitä hän tarttee mukaansa, kun tilaa on noin paljon "varmuuden vuoksi". Tulee sellainen kassialma fiilis.

      Laukku ei tietenkään saa olla liiankaan pieni, jotta saat kaiken tarvitsemasi mukaan.
      Mielestäni hyvä laukun koko on sellainen että sen voi nostaa yhdellä kädellä puristusotteella, vaikkapa baarin pöydältä, kun mies saattaa sua kotiin ja ottaa laukkusi kantaakseen. Laukun tulee myös mahtua kainaloosi tilapäisesti,kun et halua laskea sitä maahan, ni voit puristaa sen hetkeksi kainaloon.

      Hyvässä laukussa voi olla muuntautumiskykyä? eli siitä saa vähän erilookkeja ja vaikkapa kantihihnan irti, jos haluaa joskus olla hieman erilainen.

      Hyvä laukku on aivan täynnä tavaroitasi ja mukanasi kulkee kaikenlaista intiimiä ja noloakin, sieltä löytyy kortsuja, avaimia, koruja, rahaasi, valokuvia, meikkejä, voiteita ja joitakin arkielämässä tärkeitä tavaroita, vaikkapa lukkosulaa, vauvaöljyä (kuuluisin liukkari?), kyniä, paperia, laastaria, lääkkeitä. Siellä on koko elämäsi täydellisessä tavarakaaoksessa ja jos joku ulkopuolinen saisikin tutkia laukkua hän mieluiten kippaisi sen pöydälle ympäri.
      Laukkuun todennäköisesti myös unohtuu tavaroita joita et edes tiedä siellä olevan, eikä sinne edes kuuluisi. Mutta laukun sisältö on aika iso pala elämääsi.

      Silt laukun tulee olla yhdellä kädellä puristusotteella kannettavissa ja laukku vaikuttaa pikemminkin sirolta kuin valtavan isolta. toki se saa olla turvoksissa. Laukun tulee näyttää niin kiintoisalta että jokainen varas haluaisi pihistää sen ensimmäisenä.
      Ja itse laukku kilpailee hinnasta sisältönsä kanssa.
      Joskus naisen laukussa särkyy jotain ja nesteiden ja tahmojen takia koko laukun sisällön joutuu uusimaan. se kuvastaa naisellisuuden pervoja puolia. Naiset ei pelkää tahmeita smögiä.

      Kyllä se on siis korkkarit ja laukku joilla nainen erotellaan tyttösistä?
      Korko on rohkean uhkea ja laukun sisältö pienoismalli naisen sielusta?

      Nuortennaisten korut ovat erilaisia kuin kypsempien naisien?
      Itsetunto on vahvempi sinulla kuin teineillä.
      Uskallat kertoa mielipiteitäsi ja jopa pitäytyä mielipiteessä vaikka muut olisi erimieltä.
      Luot omia linjoja joita muut voivat seurata.

      • ohhohhhh...ja hah

        Hmmm...
        väkisinkin tuli mieleen, että kirjoittaja on itse laukkukauppias :)
        Ja nainen nyt ilman muuta.

        Erikoinen kirjoitelma!

        Hohhoi..sopiva tyyli on sellainen, missä itsellä olo tuntuu omanikäiseltä ja omanoloiselta. Hymy on asusteista paras, se kertoo lämmöstä ja inhimillisyydestä.


      • Stolling rone
        ohhohhhh...ja hah kirjoitti:

        Hmmm...
        väkisinkin tuli mieleen, että kirjoittaja on itse laukkukauppias :)
        Ja nainen nyt ilman muuta.

        Erikoinen kirjoitelma!

        Hohhoi..sopiva tyyli on sellainen, missä itsellä olo tuntuu omanikäiseltä ja omanoloiselta. Hymy on asusteista paras, se kertoo lämmöstä ja inhimillisyydestä.

        Offtopiccia: itse en osaa hymyillä ns. huvikseni, vaikka olenkinmielestäni ihan mukava ja "inhimillinen" ihminen :/ siksi harva tietenkin hymyilee myöskään minulle... ja kiertävät minut kaukaa. Tekohymy näyttäisi kuitenkin vain yhtä typerältä kuin normaali kulahtanut ilmeeni, joten minkäs teet. Olen siis mies, mikäli sillä on yhtään väliä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe