Yksin liikkuva - outolintu?

Melancholy man

Olen yksinäinen ja harvoja kavereita omaava mies. Näiden harvojen kavereiden kanssa meillä ei ole yhteisiä menoja.
Minun on vaikea solmia uusia ihmissuhteita, enkä halua tuppautua kenenkään seuraan.

Olen huomannut että yksin liikkuvat henkilöt ovat harvassa, mutta siitäkin huolimatta haluaisin käydä risteilyllä, matkailla lämpimämpiin maihin jne.

Yksinäisyydestäni huolimatta en ole mikään kotihiiri, vaan ulkoilen, lenkkeilen, ym. mutta silloinkin yksin.

Mitä ajattelette yksinäisestä ja kaverittomasta miehestä tai oletko itse yksinäinen ja kaveriton?
Ja jos olet kaveriton, niin käytkö riteilyillä, matkoilla ...?

3

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa a itte oon samankaltainen, jos se on outoa niin sit on... eipä voi mittään.

    • Yksinäinen ja yksinään liikkuva on aika eri asioita, eli itse en niitä niputtaisi yhteen. Varmaankin pitää kysyä sinulta, että haittaako tämä kaverittomuutesi sinua itseä? Vai oletko luonnostaan enemmän sellainen omassa rauhassa/seurassasi viihtyjä, joka tykkää tehdä noita asioita yksin?

      Ihmisestä kyllä näkee päällepäin, että häpeääkö hän kaverittomuuttaan vai tekeekö asioita yksinään ihan omasta ilosta ja se yksin liikkuminen on enemmänkin oma valinta. Eli siis ei se yksinäinen mies tekemässä asioita minua mitenkään vaivaa tai saa minua erottamaan häntä muista ajatuksissani, kuitenkin jos hän kärsii tilanteestaan niin tai häpeilee sitä niin se saattaa luoda vaikeasti lähestyttävän ilmapiirin kaverin ylle.

      Itse teen asioita yksikseni useastikin, kavereita löytyy sopivasti ja kaksi hyvää ystävää, mutta minulla ei ole tapana olla heihin jatkuvasti yhteyksissä tai esimerkiksi kommentoida heidän facebook statuksiaan vähän väliä. Suhteeni heihin on enemmänkin sellainen jutellaan ja nähdään silloin tällöin, mutta sitten kun nähdään niin homma jatkuu siitä samasta pisteestä mihin se viime kerralla jäi.

      Arkisia asioita teen yksikseni paljon ja matkoillakin olen joskus käynyt yksinäni, Tallinnassa ja Riikassa. Nykyään kun seurustelen niin itse asiassa välillä jopa hieman harmittaa kun omaan aikaan tottuneena välillä on liian vähän aikaa itselle ja omille päähänpistoille.

    • DarkFear?

      En ajattele mitään erityistä yksin liikkuvista henkilöistä - liikun itsekin enimmäkseen yksin paikoissa. En ole ihan kaveriton, mutta luonteeltani sellainen etten ole ollenkaan koko aikaa kavereiden kanssa, vaan viihdyn paljon yksikseni. Normaalien päivätoimien lisäksi olen myös käynyt niillä paljonpuhutuilla risteilyillä ja ulkomaanmatkoillakin yksin. Lisäksi tietenkin usein elokuvissa yksin, teatterissa olen ollut yksin, jopa oopperassa (tosin vähän vaihtoehtoisessa sellaisessa, en perinteisessä). Lisäksi kahvilassa, jopa pubissa, joskin yleensä niihin menemisessä on motiivi tavata välillä joitain kavereitakin, joiden kanssa voi sitten haukkua työnantajaa ja jutella muusta ajankohtaisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1668
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1146
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1044
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      13
      924
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      31
      817
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      255
      778
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      749
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      59
      719
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      706
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      208
      706
    Aihe