"Loma" appivanhempien kanssa...

diiva

Appi sitten vuokrasi jonku pienen mökin jossa kaikki nukkuu olohuoneen levitettävillä sohvilla. Mies sano että oon diiva kun haluan oman huoneen! Olenko? Ei huvita nukkua appivanhempien vieressä, tarvin jotain yksityisyyttä. Hyi kun ahdistaa koko loma, en varmaan lähde!

69

3510

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mk

      Mites siinä olohuoneessa sekisä harastetaan jos rupeaa tekemään mieli kun appivanhemmat nukkuvat samassa tilassa ja kerroppa se miehellesi. Kyllä yhteimökissäkin pitää omat makuuhuoneet olla että on oma rauha ja ei tartte koko ajan muitten silmissä olla. E inykyaikana tuommoiseen enää mennä vaan mökkejä on niin isoja missä on omat makuuhuoneet kaikille että silleen. jos 4 henkiläa lähtee mökkilomalle niin vähintään 80 m2 mökki että mahtuu olemaan ettei tartte olla kuin sillit suolassa.

    • diiva

      Kiitos vastauksesta! Miehelllä viiraa nyt päästä kun kuuntelee isäänsä. Pitääpä palauttaa mies maanpinnalle. Tuo seksi onki hyvä pointti, eipä tullu mieleen! :D

      • vaimo miekin :)

        "diiva"...no ei kai sitä seksiäkään tarvii olla aina harrastamassa. Kai sitä nyt yhen pienen loman pärjää ilmankin. Kerkiihän sitä sitten kotona harrastamaan ihan tarpeeksi.
        Voi voi, sitä on pienissäkin tiloissa lomailtu isommillakin porukoilla. Mikä siinä nyt on niin kauheeta. Sä et vaan osaa rentoutua ja vaan nauttia lomasta.


      • mk
        vaimo miekin :) kirjoitti:

        "diiva"...no ei kai sitä seksiäkään tarvii olla aina harrastamassa. Kai sitä nyt yhen pienen loman pärjää ilmankin. Kerkiihän sitä sitten kotona harrastamaan ihan tarpeeksi.
        Voi voi, sitä on pienissäkin tiloissa lomailtu isommillakin porukoilla. Mikä siinä nyt on niin kauheeta. Sä et vaan osaa rentoutua ja vaan nauttia lomasta.

        Yksi asia miksi en lomailisi vänhempieni kanssa on se että perheellinen mies ei enää aikuisena viitti kuunnella kun otetaan vaikka saunakaljat niin äidilläni on tpana sanoa että taasko sitä kaljaa juodaanettä silleen. Kun lapsemme oli pienempi ja isäni kuollu ja oltiin äitini mökillä ja sekin tuli sinne kun lapsemme joukutteli niin ei aukuinen mies viitti tuollaista narinaa kuulla ja kerran sanoikin että olen jo täysikäinen ja juhannuksena juon niin monta olutta kun huvittaa että silleen. Monet vanhemmat eivät tajua että täysi-ikäisiä lapsia ei kannata ennää käskyttää koska siinä menee äkkiä sukset ristiin.


      • ketutus4

        Aina painajaista mennä lomalle "appivanhempien mökille " poju joka ei oo nakertaja


    • JK

      NINKÖ

    • niina :::::::::

      Minua taas ei haittaisi yhtään tuo tilanne, ja arvasin että seksi taas vedetään tärkeänä tekijänä mukaan, ihan kun sitä ei voisi olla ilmankin joskus. Ihmeellistä että ihmisillä on tuo seksi aina ensimmäisenä päässä.
      Ymmärrän toki senkin että olet kiusaantunut tilanteesta sillä kun kaikki on saman katon alla niin voisihan vanha pari ymmärtää että vaikka poika on tyytyväinen heidän järjestelyihinsä kun on tottunut heihin , mutta sinä et voi nauttia lomasta jos ei ole pientä omaa tilaa minne vetääntyä kun haluaa. Kyllä miehesi voisi ottaa huomioon senkin etteivät kaikki ole samanlaisia.

      • mk

        Kukaan normaali henkilö ei ole vlomaviikkoa ilman seksiä kun sinne lomalle mennään juuri seksin takia että oan aikaa rakstella niin paljon kun jaksaa kun ei ole töitä. Itse en tuollaiseen suostuisi koskaa ja paraas että olisi kummallakin omat mökit.


      • lilian 35
        mk kirjoitti:

        Kukaan normaali henkilö ei ole vlomaviikkoa ilman seksiä kun sinne lomalle mennään juuri seksin takia että oan aikaa rakstella niin paljon kun jaksaa kun ei ole töitä. Itse en tuollaiseen suostuisi koskaa ja paraas että olisi kummallakin omat mökit.

        mk
        Normaalisuus on hieman erinlaista kaikilla sinä et ole ilman seksiä lomalla, se on sinun normaliteettisi. Minä taas voin ihan hyvin olla sen viikon ja jos oikein on halit korkealla niin aina siihen seksiin tilaisuuden löytää. Joten jos on pari jolla on mahdollisuus seksitellä miten paljon haluaa kotona niin ei kai sitä viikossa hulluksi tule vaikka olisi ilmankin. Tuntuu että silloin kun seksistä jauhetaan joka käänteessä niin siitä on tullut ongelma jauhajille. Jos on hyvä seksi elämä niin silloin ei ole mikään tarve siitä jauhaa.
        Joten ap jos sinä haluat olla miehesi kanssa kaksin niin vuokratkaa oma mökki niin saatte olla omissa oloissanne. Ei kai se ole sinulle niin mukavaa tuo yhdessä olon muoto kun kaikki ovat yötkin samassa huoneessa, ja siinä on paljon muita asioita kun mitä tämä mk sanoo , esteenä. Toivon että saat hyvän loman kaikesta huolimatta.


      • mk
        lilian 35 kirjoitti:

        mk
        Normaalisuus on hieman erinlaista kaikilla sinä et ole ilman seksiä lomalla, se on sinun normaliteettisi. Minä taas voin ihan hyvin olla sen viikon ja jos oikein on halit korkealla niin aina siihen seksiin tilaisuuden löytää. Joten jos on pari jolla on mahdollisuus seksitellä miten paljon haluaa kotona niin ei kai sitä viikossa hulluksi tule vaikka olisi ilmankin. Tuntuu että silloin kun seksistä jauhetaan joka käänteessä niin siitä on tullut ongelma jauhajille. Jos on hyvä seksi elämä niin silloin ei ole mikään tarve siitä jauhaa.
        Joten ap jos sinä haluat olla miehesi kanssa kaksin niin vuokratkaa oma mökki niin saatte olla omissa oloissanne. Ei kai se ole sinulle niin mukavaa tuo yhdessä olon muoto kun kaikki ovat yötkin samassa huoneessa, ja siinä on paljon muita asioita kun mitä tämä mk sanoo , esteenä. Toivon että saat hyvän loman kaikesta huolimatta.

        Sen verran eri aaltopituudella olen etten ole aikuisiällä koskaan edes miettinyt että olisin mennyt vanhempiesni kanssa viikokosi lomalle vaikka lappiin koska olen sen verran itsenäistynyt aikoinaan että en lomaile vanhempieni kanssa.


      • 234e5345dfg
        mk kirjoitti:

        Sen verran eri aaltopituudella olen etten ole aikuisiällä koskaan edes miettinyt että olisin mennyt vanhempiesni kanssa viikokosi lomalle vaikka lappiin koska olen sen verran itsenäistynyt aikoinaan että en lomaile vanhempieni kanssa.

        "koska olen sen verran itsenäistynyt aikoinaan että en lomaile vanhempieni kanssa."

        Ihmiset ovat aika lailla erilaisissa tilanteissa. Mikäli näet vanhempia vain muutaman kerran vuodessa, niin yhteinen lomamatka voi olla ihan hyvä idea. Jos vanhemmat asuu samassa kaupungissa niin moiselle ei tietenkään ole minkäänlaista tarvetta.

        Esimerkiksi jos lapset asuvat helsingissä ja vanhemmat kittilässä, niin yhteinen loma vaikka oulussa alkaa kuulostamaan aika hemmetin hyvältä ajatukselta jo pelkästään matkustamisen helppouden takia (helsingistä lentämällä ouluun ja kittilästä autolla).


      • oma tupa

        Seksi pitäisi olla tärkeä tekijä, vai ei eikö itselläsi? Kyllä kai terveessä parisuhteessa seksi on lomallakin mielessä. Seksi on ihan luonnollista, muttei appivanhempien vieressä.


    • oppeliini

      Mene ihmeessä mukaan mutta hanki itsellesi oma mokki. Ai että siinä pihapiirissä ei ole muita mokkejä? Ei haittaa, onhan sinulla auto, voit asua kauempana ja heti aamukahvisi jälkeen ajat appivanhempiesi seuraksi koko paivaksi. Sitten iltakahvin jälkeen hurautat taas omaan soppeesi (soppeenne jos miehesi tulee mukaan).

      Noin yksinkertaisesti tuon asian voi järjestää.

      Kysyttäessä miksi et voi muun perheen kanssa jakaa siskonpetiä, valitat omaa kovaa kuorsaustasi joka "aivan varmasti pitää kaikki hereillä koko yon" tai suljetunpaikan kammoa joka iskee päälle kun joudut olemaan liian monen kanssa liian lähellä (nuo muuten ovat täysin normaaleja vaivoja joiden kanssa tuhannet ja taas tuhannet ihmiset elävät päivästä toiseen!)

      Sitäpaitsi, loman tarkoitushan on päivisin tehdä asioita yhdessä joten heille pitäisi olla aivan yksi ja sama missä sinä nukut.

    • lllllllllllll

      Tuleepa mieleen oma suhteeni. Miesystävä kun suunnittelee kesää mökillä. Ihan kiva olisi, mutta haluaa otta vanhempansa sinne mukaan. Samassa huoneessa ei jouduta nukkumaan, mutta tiedän ettei seksiä kyllä harrasteta hänen vanhempiensa nukkuessa ohuen seinän takana. Vanhemmat ovat muutenkin liikaa kiinni pojassaan, tuppaavat joka paikkaan mukaan ihan kuin jossakin sketsissä. Mies ei pääse minnekään edes kahdeksi päivää kun ei voi jättää vanhempiaan avutta. Minä en näe heidän edes tarvitsevan jatkuvaa apua, ikää molemmilla 75v mutta hyvässä kunnossa ikäisekseen. Mies on jo 45 mutta kuin pikkupoika. On alkanut ärsyttämään koko suhde näin kun tarkemmin mietin. Vanhemmat kuitenkin monta vuotta kuvioissa mukana ja mitä sitten kun kuolevat? Miesystävä varmaan suree heitä kuin pikkulapsi kun tähänkin saakka ovat olleet lähekkäin koko elämänsä. Asuvat siis samassa paritalossa ja joka päivä tekemisissä. Minä rakastan vanhempiani ja he minua, mutta eivät edes haluaisi että aikuisena asuisin samassa talossa. Missä teidän mielestänne menee normaalin kanssakäymisen ja liiallisen riippuvuuden raja vanhempien suhteen?

      • tärkeysjärjestys

        Napanuora ei ole katkennut..kyllähän vanhempien pitäisi ymmärtää että 45v on jo omaakin elämää ja menoa..liekö ainut lapsi?..Puhu asiasta ja jos mies kokee vanhemmat tärkeimmiksi kun oma parisuhde..voit alkaa tsekkaamaan muita ns vapaita itsenäisiä aikuisia MIEHIÄ..


      • IIIIIIIIIIIIIIIIIIII
        tärkeysjärjestys kirjoitti:

        Napanuora ei ole katkennut..kyllähän vanhempien pitäisi ymmärtää että 45v on jo omaakin elämää ja menoa..liekö ainut lapsi?..Puhu asiasta ja jos mies kokee vanhemmat tärkeimmiksi kun oma parisuhde..voit alkaa tsekkaamaan muita ns vapaita itsenäisiä aikuisia MIEHIÄ..

        Ainoa lapsi on. Tiedän että vanhemmat tulevat ennen muita, asia on ollut puheena. Rakastan miestä, mutta pakko kai jatkaa eteenpäin. Vanhemmat itsekkäitä, pilaavat miehen elämän noin tai ovat pilanneet jo, en ole eka nainen joka tuohon asetelmaan kyllästynyt.


      • eiappivanhemmille

        Apua, pakene välittömästi !


    • koutsittaa

      Taas yksi miniä joka on kateellinen miehensä vanhemmista. Jos itse saat joskus lapsia niin luuletko että rakkautesi heihin loppuu sillä hetkellä kun miniä tulee kuvaan mukaan. Ja mitä tulee suremiseen vanhempien poismenon jälkeen niin , luulen että kaikille se työlästä menettää vanhempansa. Et ole kypsä suhteeseen ihmisen kanssa joka omistaa rakastavat vanhemmat, sillä olet kuten suurin osa täällä jankuttavista miniöistä, tyytymätön elämääsi ja syyn siitä olet vierittänyt miehesi läheiseen suhteeseen vanhempiinsa, miksi menit yhteen tämän miehen kanssa, etkö jo alussa nähnyt että asuminen on lähekkäin. Olen minäkin asunut appivanhempien luona alussa ja eihän se tietenkään ole paras ratkaisu olla liian lähellä, mutta normaalisti sitä yritetään selvittää asiat perheen kesken, sillä luulen ettei täällä netissä ole ketään joka voisi asettua sinun asemaasi ja antaa neuvon joka on oikea.
      Jos rakastat miestäsi niin yrittäkää löytää ratkaisu, mutta tuntuu ettet enää edes välitä hänestä, ja silloin on hyvä syyttää muita kun ei uskalla katsoa asiaa suoraan sieltä mistä vika löytyy

      • mk

        Ailuisenä rittä kun 2-6 kertaa vuosessa käy moikaamassa eiköä sitä omalta perheeltä enempää kerkiäkkaan ja kun on omat harratukset ja muut niin ei niihin vanhemppiin tartte pitää useammin yhteyttä.


      • Anoppi vastaa;

        Lapsemme ovat meille rakkainta maailmassa. Aina autamme kun tarvetta on ja yritämme olla oikein tasapuolisia (omat vanhempani eivät sitä osanneet, joten korostuu nyt itsellä).
        Osa lapsistamme on aikuisia, vanhin 25v. Tulevat usein kanssamme lomailemaan ja sehän on mukavaa kotona asuvien sisarusten mielestä.
        Jos he tulevat puolisonsa kanssa niin en IKINÄ olettaisi, että nukkuisimme samassa huoneessa. Vaikka huone olisi 100 neliöinen! Olemme vuokranneet isoja mökkejä, joissa pariskunnille on aina oma huone. Jos taas aikuiset lapset tulevat yksin niin usein he haluavatkin mennä murkkujen kanssa samaan huoneeseen. Mutta eivät ainakaan vielä ole halunneet tulla meidän vanhempien kanssa samaan huoneeseen.... Ja ihan seksittä ollaan jaksettu olla näillä perhelomilla.

        En kyllä itsekään menisi appivanhempieni kanssa samaan huoneeseen nukkumaan, jollei ole pakko. Varsinkin kun appi käpälöi aina kun siihen on pienikin tilaisuus!


      • PeeJoy

        Kukkuu! Ei kai rakkaus vähene sillä, että nukkuu eri huoneissa? Kyllä taitaa itselläsi olla tuo kypsyysaste nyt hiukan hukassa. Toinen on siis kateellinen ja epäkypsä kun ei halua siskonpetiin appivanhempien kanssa. Mietihän nyt vähän!
        Ja kai sitä lomansa voisi paremminkin viettää kuin appivanhempien kanssa. Se nyt vaan on fakta. Vaikka oman ikäisten pariskuntien kanssa, joilla sitä seksielämääkin vielä on ;)


      • öö...häh?
        PeeJoy kirjoitti:

        Kukkuu! Ei kai rakkaus vähene sillä, että nukkuu eri huoneissa? Kyllä taitaa itselläsi olla tuo kypsyysaste nyt hiukan hukassa. Toinen on siis kateellinen ja epäkypsä kun ei halua siskonpetiin appivanhempien kanssa. Mietihän nyt vähän!
        Ja kai sitä lomansa voisi paremminkin viettää kuin appivanhempien kanssa. Se nyt vaan on fakta. Vaikka oman ikäisten pariskuntien kanssa, joilla sitä seksielämääkin vielä on ;)

        Niin onnistuu parinvaihtokin paremmin?

        Eikö kannattaisi lähteä sitten jo ihan suosiolla yksin jos pääasia on päästä harrastamaan seksiä, vaikka olisi ne omat huoneetkin. Jos sitä seksiä nyt ei sitten saa kuin lomalla, ainakaan tarpeeksi, niin että se on se pääasia loman aikana. Mitä sillä seuralla ylipäänsä tekee vaikka olisi viisi taikka kymmenen pariskuntaa, jos kaikki on touhuamassa omissa huoneissaan? Kai sulla nyt menee kynttiläillalliset pieleen vaikka olisi se oma mökkikin jos naapurimökistä remutaan paikalle herkällä hetkellä?


      • PeeJoy
        öö...häh? kirjoitti:

        Niin onnistuu parinvaihtokin paremmin?

        Eikö kannattaisi lähteä sitten jo ihan suosiolla yksin jos pääasia on päästä harrastamaan seksiä, vaikka olisi ne omat huoneetkin. Jos sitä seksiä nyt ei sitten saa kuin lomalla, ainakaan tarpeeksi, niin että se on se pääasia loman aikana. Mitä sillä seuralla ylipäänsä tekee vaikka olisi viisi taikka kymmenen pariskuntaa, jos kaikki on touhuamassa omissa huoneissaan? Kai sulla nyt menee kynttiläillalliset pieleen vaikka olisi se oma mökkikin jos naapurimökistä remutaan paikalle herkällä hetkellä?

        Parinvaihto on must tänä päivänä. Ja paras hetkihän tälle on lomalla. Mökki keskeltä metsää ja kolme paria. Kokeile joskus, menee viikonloppu nopeaan ja piristyy se oma seksielämäkin ihan uusiin sfääreihin.

        Life is pleasure!


      • öö...häh?
        PeeJoy kirjoitti:

        Parinvaihto on must tänä päivänä. Ja paras hetkihän tälle on lomalla. Mökki keskeltä metsää ja kolme paria. Kokeile joskus, menee viikonloppu nopeaan ja piristyy se oma seksielämäkin ihan uusiin sfääreihin.

        Life is pleasure!

        Minun on vaikea asettua noin seksikeskeisten ihmisten asemaan kun toistaiseksi ei ole ollut loma eikä elämä pilalla jos joutuu olemaan pari päivää ilman, tai kokonaan ilman vierasta. Eikä sekään ole ollut varsinainen harmin aihe että viikonloppu tuntuu menevän liian hitaasti, kunpa olisi jo maanantai... :-D


    • viola finess

      mk
      Riippuu siitäkin millaiset välit on, jos pitää appivanhemmistaan niin kyllä heitä on mukava käydä tervehtimässä. Mutta jos on koko ajan kritiseeraamassa kaikkea mitä he tekevät tai sanovat niin on ymmärrettävää että vierailut ovat harvassa. Mutta onko kukaan ajatellut että vanhemmat ehkä haluaisivat olla yhteydessä omiin lapsiinsa ja heidän perheisiinsä , ja jos nyt miniä tulee erinlaisista oloista ja ei ole tottunut läheisyyteen vanhempien kanssa, niin eikö poika voisi käydä yksin tapaamassa vanhempiaan ilman että siitä sitten riidellään hänen kotiin tultuaan koko yö ja kuitenkin kysellään että "mitä ne sano? sanoko ne musta mitään?"joten naurettavaa tuo ikuinen kamppailu anopin olemassa olosta , kun hän kuitenkin on se joka on tehnyt mahdolliseksi miniälleen saada juuri tämän miehen josta taistellaan koko ajan. Ja jos he auttavat vanhempiaan niin jo alkaa nalkutus, siis ei minkäänlaista yhteis peliä, ei sitten ole ihme että välit ovat huonot.
      Ja mitä tulee lastenlapsiin niin miksi se muka on aina miniän oma äiti joka saa ottaa lapset hoidettavakseen , vaan sillä jo osoitetaan missä kaappi seisoo.
      Ihan hullua touhua. Nyt anopille iltapäivä kahville tästä.

      • mk

        Ylsi aisa on että ptää myös olla sama elämärytmi koska muuten ei tule mitää. itse olen aamu-uninen ja lomalla en tee mitään ennen klo12.00 ja tykkään kattella tv yö myöhään niin ei siitä mitää tule jos toiset herää klo 8 ja menee nukkumaan kl22-23 ja toiset herää klo 11 ja menee nukkumaan klo 2.00 jos vaikka kohteesää on yöelämää että silleen. Jos kimppamökille mennään niin elämänrytmi pitää olla aika sama muuten ei tule mitään. Omat makuuhuoneet ehdottomasti pitää olla.


      • pellet tarinapellet!

        Mikä miniä muka tulee "erilaisista" oloista? Mulla ainakin yksi mun sukulainen meni naimisiin*kärjistäen ja tarkoittamatta yksilöidä* imbesillin kanssa, joka oli joku pikkukylän kuuluisa juorupate, ja kun sitten mun perhe ei ollut yhtään sellainen, missä jaetaan kaikki kokemukset puolituttujen kanssa, vaan paikkakunnalla sivistynyt, niin tämä amis on tuonut perheemme "iloksi" tuon ominaisuuden. Jopa kälyn pitäisi tietää, että kuka on vuonna käpy viimeksi tavattu mikä lie tyyppi, jonka edes sukunimeä ei muista, jos vävyä kuuntelee.

        V*ttu mitä pelletarinoita teillä. Surkeaa: Sä nimetön imbesilli siis kadehdit jonkun miniän äitiä ja haluat mustamaalata sellaista?


    • mk

      Ei muutak un lähdet ja aloitat ryyppäämisen heti aamusta ja jos joku narisee niin sanot että ittehän halusitte kimppamökin.

    • kauhuminiä..

      Äkkkiä karkuun noin pihistä suvusta! Kun vuokrataan pieni mökki..jossa kaikken pitäis olla samassa kammarissa..OMG! Varaa miesystävän kanssa lähistöltä mökki...tms...tai älkää menkö ollenkaan..

      • aviomies.....

        "Äkkkiä karkuun noin pihistä suvusta! Kun vuokrataan pieni mökki..jossa kaikken pitäis olla samassa kammarissa..OMG!"

        Samaa mieltä. Vietimme itse juuri perhejoulun mökkikylässä ja vanhemmat sekä minun veljeni perheineen olivat mukana. Nuoremmalla sukupolvella oli oma mökki, samaten vanhemmalla.

        En kyllä muutenkaan ymmärrä että mennään varailemaan tuolla tavalla mökkejä kysymättä mielipiteitä siitä, mimmoinen sen pitäisi olla. Itse kun hoidin varailut, olin hyvissä ajoin yhteydessä jokaiseen osapuoleen ja sovimme, minkälaisia mökkejä ja millaisella ajatuksella edes lähdetään varailemaan.


    • Lapsi on Rakas

      Olen itse yhden pojan äiti, enkä todellakaan haluaisi riippua ja roikkua lapsessani koko elämääni.

      Se ei tarkoita, ettenkö rakastaisi häntä koko sielusta ja sydämestäni. mutta hänen oman elämänsä ja tulevaisuutensa takia on tarpeellista katkaista napanuora ja ajoissa.Onneksi meillä onnisti ihan luontevasti ja välit ovat kunnossa niin poikaan kuin miniäänkin.

      Meitä vanhempia kun ei aina ole olemassa ja elämän on jatkuttava meidän jälkeenkin.

      Vanhemmat jotka eivät osaa elää omaa elämäänsä, ovat tuhoisia omille lapsilleen. Aika aikaansa ktakin.

      • lapset rakkaimmat

        Hyvin kirjoitit nimimerkki Lapsi on Rakas. Äidinrakkautta on osata myös päästää irti. Ei se ole rakkautta että vanhemmat ajattelevat lapsien tai lapsen huolehtivan heistä päivittäin hautaan saakka. Siinä menee vaan lapsen elämä ihan pilalle. Olen kahden lapsen äiti ja rakastan heitä yli kaiken. Ei siis tulisi kyseenkään että jäisin ohjailemaan heidän aikuisikäänsä ja samalla tuhoaisin mahdollisuuden tavalliseen perhe-elämään. Tiedän leskiäidin joka koittaa etsiä pojalleen haluamaansa miniää. Sellaista ei ole löytynyt koska kaikki ehdokkaat ovatkin päätyneet omimaan liikaa pojan aikaa ja poika on ollut liikaa pois kotoa. Sitten alkanut valitus ja miniäehdokkaan mustamaalaus. Poika on luovuttanut koska ei halua riitoja. Sairashan tuollainen äiti jo on. Sehän siinä onkin, lapset joko itsenäistyvät väkisin katkaisemalla pahimmillaan kaikki yhteydet ohjaileviin vanhempiin tai sitten uhrautuvat heidän takiaan tuhoten elämänsä. Kumpikin asia yhtä paha vaikka ymmärrettävissä.


      • halloo hall
        lapset rakkaimmat kirjoitti:

        Hyvin kirjoitit nimimerkki Lapsi on Rakas. Äidinrakkautta on osata myös päästää irti. Ei se ole rakkautta että vanhemmat ajattelevat lapsien tai lapsen huolehtivan heistä päivittäin hautaan saakka. Siinä menee vaan lapsen elämä ihan pilalle. Olen kahden lapsen äiti ja rakastan heitä yli kaiken. Ei siis tulisi kyseenkään että jäisin ohjailemaan heidän aikuisikäänsä ja samalla tuhoaisin mahdollisuuden tavalliseen perhe-elämään. Tiedän leskiäidin joka koittaa etsiä pojalleen haluamaansa miniää. Sellaista ei ole löytynyt koska kaikki ehdokkaat ovatkin päätyneet omimaan liikaa pojan aikaa ja poika on ollut liikaa pois kotoa. Sitten alkanut valitus ja miniäehdokkaan mustamaalaus. Poika on luovuttanut koska ei halua riitoja. Sairashan tuollainen äiti jo on. Sehän siinä onkin, lapset joko itsenäistyvät väkisin katkaisemalla pahimmillaan kaikki yhteydet ohjaileviin vanhempiin tai sitten uhrautuvat heidän takiaan tuhoten elämänsä. Kumpikin asia yhtä paha vaikka ymmärrettävissä.

        Mitenkäköhän tämä liittii aloittajan tekstiin ??


      • Kati

        Sinunkaltaistasi anoppia minäkin rakastaisin! Vaan taitavat olla harvassa sinunkaltaisesi äidit..


    • panettaa......

      Hitto että alkoi panettamaan.....

    • kvnsnvbs

      No ei se vika ole mökin varsinaisessa laadussa ja koossa, vaan ylipäänsä siinä millaiset ihmiset mökkeilemään lähtevät. Et sinä mikään diiva ole, olet vain erilainen. Sinulle sopisi muunlainen loma. Loukkaantuisiko appivanhempasi kovasti jos et lähtisi? Voithan puhua samalla vaikka yhteisestä kylpylälomasta tai kaupunkilomasta omine huoneineen, että jos sinulla vaikka syksyllä olisi aikaa niin olet katsellut tällaista juttua ja sinusta olisi kiva mennä heidän kanssaan sinne...

      Hankalaahan se tietenkin on suunnitella mitään isompaa itsenäisesti jos vaikkapa ei ole rahaa. Kun sanoit tästäkin lomasta että APPI vuokrasi, te kaikki ette suunnitelleet ja vuokranneet siis yhdessä. Tästä nyt tulee vähän se kuuluisa lahjahevosenkin suuhun katsominen mieleen siinä mielessä. Tai jos appivanhemmillakaan ei ole ollut varaa vuokrata 10 hengen mökkiä turistikeskuksesta kaikilla mukavuuksilla, ehkei heilläkään ole sitten varaa kylpylälomaan itsellä vaikka just ja just saisit itse itsesi maksettua, sinun pitäisi tarjota reissu sitten heillekin? Että siinä mielessä tietenkin kannattaa vähän miettiä sitä sinun mieleistäsi lomasuunnitelmaa. Ei ole järkeä mainita New Yorkin reissua jos kenelläkään ei ole rahaa vaikka se olisikin kaikista lähinnä sydäntäsi.

      • 111miekkone

        "No ei se vika ole mökin varsinaisessa laadussa ja koossa"

        No kyllä minusta vika on juuri mökin koossa ja laadussa.

        En minä itse ainakaan suostuisi tunkemaan noin pieneen mökkiin appi tai edes omien vanhempieni kanssa, enkä kyllä edes siskoni perheen kanssa. Sensijaan olen käynyt mökkilomilla, joissa perhekunnilla on joko omat huoneet tai jos mökit ovat pieniä, niin omat mökkinsä.

        "Sinulle sopisi muunlainen loma."

        Ihan turhaan tässä nyt lähdetään vääntäjää aloittajaa semmoiseksi, ettei hän mökillä viihtyisi. Minä väitän että suurin osa suomalaisista ei viihdy lomallaan appivanhempien kanssa samassa tuvassa. Lomapäiviä on kuitenkin niin vähän, ettei niitä moiseen haluta tuhlata.


        "Kun sanoit tästäkin lomasta että APPI vuokrasi, te kaikki ette suunnitelleet ja vuokranneet siis yhdessä."

        Kyllä lomat pitää oikeasti suunnitella yhdessä, ei voi vain mennä varailemaan ja ostamaan niitä.

        "Tästä nyt tulee vähän se kuuluisa lahjahevosenkin suuhun katsominen mieleen siinä mielessä. "

        Ei tuo nyt kuitenkaan ihan noin toimi. Toisen maksamasta lahjasta kieltäytyminen kun ei ole hyvien tapojen vastaista.

        "Tai jos appivanhemmillakaan ei ole ollut varaa vuokrata 10 hengen mökkiä turistikeskuksesta kaikilla mukavuuksilla,"

        Jos on ahasta kiinni, niin ei pitäisi vuokrata ollenkaan. Kaikkein idioottimaisin teko on käyttää ne vähät rahat johonkin halpaan p***kaan, semmoiseen josta kukaan ei sitten pidä.


      • kvnsnvbs
        111miekkone kirjoitti:

        "No ei se vika ole mökin varsinaisessa laadussa ja koossa"

        No kyllä minusta vika on juuri mökin koossa ja laadussa.

        En minä itse ainakaan suostuisi tunkemaan noin pieneen mökkiin appi tai edes omien vanhempieni kanssa, enkä kyllä edes siskoni perheen kanssa. Sensijaan olen käynyt mökkilomilla, joissa perhekunnilla on joko omat huoneet tai jos mökit ovat pieniä, niin omat mökkinsä.

        "Sinulle sopisi muunlainen loma."

        Ihan turhaan tässä nyt lähdetään vääntäjää aloittajaa semmoiseksi, ettei hän mökillä viihtyisi. Minä väitän että suurin osa suomalaisista ei viihdy lomallaan appivanhempien kanssa samassa tuvassa. Lomapäiviä on kuitenkin niin vähän, ettei niitä moiseen haluta tuhlata.


        "Kun sanoit tästäkin lomasta että APPI vuokrasi, te kaikki ette suunnitelleet ja vuokranneet siis yhdessä."

        Kyllä lomat pitää oikeasti suunnitella yhdessä, ei voi vain mennä varailemaan ja ostamaan niitä.

        "Tästä nyt tulee vähän se kuuluisa lahjahevosenkin suuhun katsominen mieleen siinä mielessä. "

        Ei tuo nyt kuitenkaan ihan noin toimi. Toisen maksamasta lahjasta kieltäytyminen kun ei ole hyvien tapojen vastaista.

        "Tai jos appivanhemmillakaan ei ole ollut varaa vuokrata 10 hengen mökkiä turistikeskuksesta kaikilla mukavuuksilla,"

        Jos on ahasta kiinni, niin ei pitäisi vuokrata ollenkaan. Kaikkein idioottimaisin teko on käyttää ne vähät rahat johonkin halpaan p***kaan, semmoiseen josta kukaan ei sitten pidä.

        Viihtyy siis mökillä kunhan se siis on tarpeeksi hieno ja iso, kutsutaan usein myös omakotitaloksi. Viihtyy mökillä jos niitä on monta samassa ryppäässä, usein kutsutaan myös mökkikyläksi, leirintäalueeksi tms. turistirysäksi. Kyseessä on siis todellinen luontoihminen¨, pääpaino ajatuksissa on selvästi mökkimäisessä ympäristössä ja maisemissa ja rantasaunassa jne. En näe mitään syytä miksi ei samantien voisi viettää lomaansa jossain aivan muualla niin helpottaisi tuokin tuska.

        "Tästä nyt tulee vähän se kuuluisa lahjahevosenkin suuhun katsominen mieleen siinä mielessä. "

        "Ei tuo nyt kuitenkaan ihan noin toimi. Toisen maksamasta lahjasta kieltäytyminen kun ei ole hyvien tapojen vastaista. "

        Siis mistähän ihmeestä tuo sananlasku sinun mielestäsi mahtaa sitten kertoa? :-D Nyt kyllä kiinnostaa tietää. Ja kuka ne lahjat sitten yleensä maksaa, saaja itse?

        Ei sinne ole pakko mennä, kunhan mainitsin miten siitä voisi hienovaraisesti kieltäytyä. Sinä sitten ilmeisesti täräyttelisit suoraan että muuten kyllä tykkäät mökkeilystä mutta saamasi lahja on mielestäsi halpaa paskaa eikä kelpaa sinulle. Kyllä melko monille katsos kelpaa, autiotuvissa ollaan siskonpetissä ihan ventovieraidenkin kanssa, eikä se ole appivanhempien vika jos eivät tajua millainen kartano olisi sopiva, oli se rahasta kiinni tai ei. Mutta vielä hienommaltahan tuo asenteesi varmasti vaikuttaa jos se appi on oikeasti vähästään järkännyt ja halunnut ilahduttaa vaikka ei olisi varaakaan. Sitten voit kertoa vielä suoraan että hän on idiootti. :-D Jatkakaa toki samaan malliin... :-D Ja muistakaahan sitten myös narista jatkossakin hirveistä appivanhemmista jos näyttää siltä että ne sukset jotenkin tuppaa menemään ristiin vaikka mitään ajattelematonta ette itse ikinä ole tehneet... :-D


      • ajatus.

        Nimettömään tekstiin nimetön kommentti, että tekstin r*nkkari-vävy menkööt yksin vaikka New Yourkiin ja potku perseelle suvusta, jos ei miellytä appivanhemmat, kuin maksajina! Ai kun mäkin joskus fantasioin, kuinka jos saisin hiiipata kilsan päähän mun suvusta yhden siihen tunkeneen tyhmän run*kkarin, jonka mukana tulee kaikki uteliaat hyysörit ja simpelssonit ja muut puolitutun puolitutut mustamaalaajat, jos edes välillisesti saavat tietää elämästäni yhtään mitään ja mua ei kiinnosta selvittää jollekin vatipäälle, jonka olen tavannut viimeksi 18- vuotiaana, että mitä minulle kuuluu, kun sellainen paskaläjä sai aikaan sen, että mun perhe maksoi s*tanasti, kun vaihdoin koulua ja hyysörihuusörivammikset ja vatipäiden muutkaan tutut eivät kiinnosta kuin sylkäisyyn asti, eli EN HALUA LÄHIPIIRIINI EPÄREHELLISIÄ, en edes lähelle rakkaimpiani ihmisiä!


      • edellinenkirjoittaja
        kvnsnvbs kirjoitti:

        Viihtyy siis mökillä kunhan se siis on tarpeeksi hieno ja iso, kutsutaan usein myös omakotitaloksi. Viihtyy mökillä jos niitä on monta samassa ryppäässä, usein kutsutaan myös mökkikyläksi, leirintäalueeksi tms. turistirysäksi. Kyseessä on siis todellinen luontoihminen¨, pääpaino ajatuksissa on selvästi mökkimäisessä ympäristössä ja maisemissa ja rantasaunassa jne. En näe mitään syytä miksi ei samantien voisi viettää lomaansa jossain aivan muualla niin helpottaisi tuokin tuska.

        "Tästä nyt tulee vähän se kuuluisa lahjahevosenkin suuhun katsominen mieleen siinä mielessä. "

        "Ei tuo nyt kuitenkaan ihan noin toimi. Toisen maksamasta lahjasta kieltäytyminen kun ei ole hyvien tapojen vastaista. "

        Siis mistähän ihmeestä tuo sananlasku sinun mielestäsi mahtaa sitten kertoa? :-D Nyt kyllä kiinnostaa tietää. Ja kuka ne lahjat sitten yleensä maksaa, saaja itse?

        Ei sinne ole pakko mennä, kunhan mainitsin miten siitä voisi hienovaraisesti kieltäytyä. Sinä sitten ilmeisesti täräyttelisit suoraan että muuten kyllä tykkäät mökkeilystä mutta saamasi lahja on mielestäsi halpaa paskaa eikä kelpaa sinulle. Kyllä melko monille katsos kelpaa, autiotuvissa ollaan siskonpetissä ihan ventovieraidenkin kanssa, eikä se ole appivanhempien vika jos eivät tajua millainen kartano olisi sopiva, oli se rahasta kiinni tai ei. Mutta vielä hienommaltahan tuo asenteesi varmasti vaikuttaa jos se appi on oikeasti vähästään järkännyt ja halunnut ilahduttaa vaikka ei olisi varaakaan. Sitten voit kertoa vielä suoraan että hän on idiootti. :-D Jatkakaa toki samaan malliin... :-D Ja muistakaahan sitten myös narista jatkossakin hirveistä appivanhemmista jos näyttää siltä että ne sukset jotenkin tuppaa menemään ristiin vaikka mitään ajattelematonta ette itse ikinä ole tehneet... :-D

        "Viihtyy siis mökillä kunhan se siis on tarpeeksi hieno ja iso, kutsutaan usein myös omakotitaloksi."

        Useimpien uusien mökkien varustelutaso on itseasiassa parempi kuin vanhempien omakotitalojen. Toki pinta-alaa on reilusti vähemmän.

        "Viihtyy mökillä jos niitä on monta samassa ryppäässä, usein kutsutaan myös mökkikyläksi,"

        Jos mökki ei ole itsessään tarpeeksi suuri, niitä pitää olla useampi.

        "En näe mitään syytä miksi ei samantien voisi viettää lomaansa jossain aivan muualla niin helpottaisi tuokin tuska."

        En näe mitään syytä, miksi et pitäisi noin idioottimaisia ajatuksiasi omana tietona.

        "Kyllä melko monille katsos kelpaa"

        Mitä sitten? Ei se käy kaikille ja siksihän pitää ottaa selvää. Varmasti myös matka strippibaariin käy monelle mutta erityisesti naisväki saattaisi olla nyreissään.

        Samaten kelpaaminen riippuu siitä minkälaisten ihmisten kanssa mökille mennään.

        "eikä se ole appivanhempien vika jos eivät tajua millainen kartano olisi sopiva,"

        Kyllä se on, koska tuollaiset asiat voi helposti tarkistaa etukäteen. Jos vain kartano kelpaa niin ei yksinkertaisesti kannata tuhlata rahaansa mökkeihin koska siitä tulee kaikille paha mieli (kun antajalleen liian kallis lahja torjutaan, niin ei se ainakaan mieltä ylennä!).

        "Mutta vielä hienommaltahan tuo asenteesi varmasti vaikuttaa jos se appi on oikeasti vähästään järkännyt ja halunnut ilahduttaa vaikka ei olisi varaakaan."

        Erityisesti tuossa tilanteessa ei kannata ostaa p****a vaan on paljon parempi ettei hommata epämieluisaa lahjaa.

        Saatat ehkä huomata v ähän kyynisen asenteeni, mutta minä olen kyllästynyt halpislahjoihin. Sinä et vain yksinkertaisesti ymmärrä mistä on kyse. Huono lahja vain ärsyttää ja todella huonosta lahjasta tulee paha mieli. Huonosta lahjasta näkee heti ettei olla pätkääkään mietitty koko asiaa tai se on muuten vain kuin juosten kustu.

        Omat vanhempani ostivat lahjaksi mökkiloman (olisin kyllä maksanut osuuteni, mutta vaatimalla vaativat tarjota) ja meill tosiaan oli omat mökit ja yhteiseen mökkiin en olisi edes lähtenytkään. Anopin ja apen kanssa yhteismökki olisi muuten kelvannut.

        "Ja muistakaahan sitten myös narista jatkossakin hirveistä appivanhemmista"

        Kyllä täällä ollaan minun omia vanhempiani taivasteltu kerran jos toisenkin. Et voi ymmärtää jos et ole sellaiseen törmännyt ja koko tekstisi huokuu täyttä tajuamattomuutta.


      • edellinenjatkaa
        edellinenkirjoittaja kirjoitti:

        "Viihtyy siis mökillä kunhan se siis on tarpeeksi hieno ja iso, kutsutaan usein myös omakotitaloksi."

        Useimpien uusien mökkien varustelutaso on itseasiassa parempi kuin vanhempien omakotitalojen. Toki pinta-alaa on reilusti vähemmän.

        "Viihtyy mökillä jos niitä on monta samassa ryppäässä, usein kutsutaan myös mökkikyläksi,"

        Jos mökki ei ole itsessään tarpeeksi suuri, niitä pitää olla useampi.

        "En näe mitään syytä miksi ei samantien voisi viettää lomaansa jossain aivan muualla niin helpottaisi tuokin tuska."

        En näe mitään syytä, miksi et pitäisi noin idioottimaisia ajatuksiasi omana tietona.

        "Kyllä melko monille katsos kelpaa"

        Mitä sitten? Ei se käy kaikille ja siksihän pitää ottaa selvää. Varmasti myös matka strippibaariin käy monelle mutta erityisesti naisväki saattaisi olla nyreissään.

        Samaten kelpaaminen riippuu siitä minkälaisten ihmisten kanssa mökille mennään.

        "eikä se ole appivanhempien vika jos eivät tajua millainen kartano olisi sopiva,"

        Kyllä se on, koska tuollaiset asiat voi helposti tarkistaa etukäteen. Jos vain kartano kelpaa niin ei yksinkertaisesti kannata tuhlata rahaansa mökkeihin koska siitä tulee kaikille paha mieli (kun antajalleen liian kallis lahja torjutaan, niin ei se ainakaan mieltä ylennä!).

        "Mutta vielä hienommaltahan tuo asenteesi varmasti vaikuttaa jos se appi on oikeasti vähästään järkännyt ja halunnut ilahduttaa vaikka ei olisi varaakaan."

        Erityisesti tuossa tilanteessa ei kannata ostaa p****a vaan on paljon parempi ettei hommata epämieluisaa lahjaa.

        Saatat ehkä huomata v ähän kyynisen asenteeni, mutta minä olen kyllästynyt halpislahjoihin. Sinä et vain yksinkertaisesti ymmärrä mistä on kyse. Huono lahja vain ärsyttää ja todella huonosta lahjasta tulee paha mieli. Huonosta lahjasta näkee heti ettei olla pätkääkään mietitty koko asiaa tai se on muuten vain kuin juosten kustu.

        Omat vanhempani ostivat lahjaksi mökkiloman (olisin kyllä maksanut osuuteni, mutta vaatimalla vaativat tarjota) ja meill tosiaan oli omat mökit ja yhteiseen mökkiin en olisi edes lähtenytkään. Anopin ja apen kanssa yhteismökki olisi muuten kelvannut.

        "Ja muistakaahan sitten myös narista jatkossakin hirveistä appivanhemmista"

        Kyllä täällä ollaan minun omia vanhempiani taivasteltu kerran jos toisenkin. Et voi ymmärtää jos et ole sellaiseen törmännyt ja koko tekstisi huokuu täyttä tajuamattomuutta.

        "Kyllä täällä ollaan minun omia vanhempiani taivasteltu kerran jos toisenkin. Et voi ymmärtää jos et ole sellaiseen törmännyt ja koko tekstisi huokuu täyttä tajuamattomuutta."

        Tuossa alla olikin listattuna näitä syitä, miksi yhdessä tuvassa nukkuminen voi olla hemmetin huono idea:

        - Kuorsaukset ym. yöpaitasillaan olo
        - liiallinen alkoholinkäyttö
        - mahdollinen muu huono käytös
        - eri vuorokausirytmi


      • kvnsnvbs
        edellinenjatkaa kirjoitti:

        "Kyllä täällä ollaan minun omia vanhempiani taivasteltu kerran jos toisenkin. Et voi ymmärtää jos et ole sellaiseen törmännyt ja koko tekstisi huokuu täyttä tajuamattomuutta."

        Tuossa alla olikin listattuna näitä syitä, miksi yhdessä tuvassa nukkuminen voi olla hemmetin huono idea:

        - Kuorsaukset ym. yöpaitasillaan olo
        - liiallinen alkoholinkäyttö
        - mahdollinen muu huono käytös
        - eri vuorokausirytmi

        Miten ihmeessä SINÄ muka tajuat kaiken nyt sitten mielestäsi NIIIN oikein ja loistavasti? Et tajua edes sitä vertaa kuinka tietyllä ikäpolvella ei ole koskaan ollut tapana sytytellä satasilla saunanpesää. Ei kai me muut olla syyllisiä siihen että vanhempasi ovat perseestä, ihan yhtä omasta vinkkelistäsi katsot ja muusta yhtä vähän tajuat sitten kuin minäkin, jos tälle tielle kerran lähdetään. Muiden pitää siis osata ottaa huomioon kettumainen sukusi mutta sinun ei tarvitse ymmärtää muiden mukavaa sukua, ja tämä nyt on sitten tällä todistettu että olet fiksuin ja filmaattisin koska tajuat niin paljon enemmän ja syvemmin. Selevä....

        Ja voi olla kuules muutenkin sata ja yksi asiaa mitä (eritoten iäkkäämmät) ihmiset pitävät ilmiselvänä ihan vaan omaan kokemukseensa nojaten. Eikö jossain ollut itkua ja hammastenkiristystä siitä että appiukko ei ollut tajunnut miniän olevan bi ja sanonut jotain perinteisiin rooleihin nojavaa tökeröä vitsiä, ja se nyt sitten meni ainakin viidellä eri tasolla pieleen ja siitä hirveä kriisi. Että olisi varmaan pitänyt tässä loma-asiassakin apen tehdä sitä ja tätä mutta eipä tullut nyt sitten tehneeksi, mitäpä sille nyt sitten voi tässä vaiheessa? Ja mikä ihmeen heitto se sitten sinulta oli että naisväki ei halua strippiklubiin? Et kai vaan mene ja olettele asioita omiin kokemuksiisi perustuen? Pidähän varasi ettei mene oletukset pieleen vielä joku päivä!

        "Olen kyllästynyt halpislahjoihin." Voihan yök en enää muuta sano. Saattaa ne sinunkin lahjasi olla saajan mielestä käsittämättömän huonoja mutta ethän sinä sitä tiedä. KUKAAN ei onnistu tässä asiassa aina, katsos kun ei kaikki oikein arvosta sitä riihikuivaakaan vaikka jotkut voisi luulla että se ei ainakaan voi pieleen mennä kun siinä ei ole vielä oikeastaan valittukaan mitään.


      • jepjepjep24234234
        kvnsnvbs kirjoitti:

        Miten ihmeessä SINÄ muka tajuat kaiken nyt sitten mielestäsi NIIIN oikein ja loistavasti? Et tajua edes sitä vertaa kuinka tietyllä ikäpolvella ei ole koskaan ollut tapana sytytellä satasilla saunanpesää. Ei kai me muut olla syyllisiä siihen että vanhempasi ovat perseestä, ihan yhtä omasta vinkkelistäsi katsot ja muusta yhtä vähän tajuat sitten kuin minäkin, jos tälle tielle kerran lähdetään. Muiden pitää siis osata ottaa huomioon kettumainen sukusi mutta sinun ei tarvitse ymmärtää muiden mukavaa sukua, ja tämä nyt on sitten tällä todistettu että olet fiksuin ja filmaattisin koska tajuat niin paljon enemmän ja syvemmin. Selevä....

        Ja voi olla kuules muutenkin sata ja yksi asiaa mitä (eritoten iäkkäämmät) ihmiset pitävät ilmiselvänä ihan vaan omaan kokemukseensa nojaten. Eikö jossain ollut itkua ja hammastenkiristystä siitä että appiukko ei ollut tajunnut miniän olevan bi ja sanonut jotain perinteisiin rooleihin nojavaa tökeröä vitsiä, ja se nyt sitten meni ainakin viidellä eri tasolla pieleen ja siitä hirveä kriisi. Että olisi varmaan pitänyt tässä loma-asiassakin apen tehdä sitä ja tätä mutta eipä tullut nyt sitten tehneeksi, mitäpä sille nyt sitten voi tässä vaiheessa? Ja mikä ihmeen heitto se sitten sinulta oli että naisväki ei halua strippiklubiin? Et kai vaan mene ja olettele asioita omiin kokemuksiisi perustuen? Pidähän varasi ettei mene oletukset pieleen vielä joku päivä!

        "Olen kyllästynyt halpislahjoihin." Voihan yök en enää muuta sano. Saattaa ne sinunkin lahjasi olla saajan mielestä käsittämättömän huonoja mutta ethän sinä sitä tiedä. KUKAAN ei onnistu tässä asiassa aina, katsos kun ei kaikki oikein arvosta sitä riihikuivaakaan vaikka jotkut voisi luulla että se ei ainakaan voi pieleen mennä kun siinä ei ole vielä oikeastaan valittukaan mitään.

        "Miten ihmeessä SINÄ muka tajuat kaiken nyt sitten mielestäsi NIIIN oikein ja loistavasti?"

        No kyllä minä tajuan mikseivät kaikki halua punkata appivanhempien kanssa samassa pienessä mökissä ilman mutta sinä et näytä sitä ymmärtävän.

        " Et tajua edes sitä vertaa kuinka tietyllä ikäpolvella ei ole koskaan ollut tapana sytytellä satasilla saunanpesää."

        Haloo. Tietty ikäpolvi sanoin myös että köyhän ei kannata ostaa halpaa, eli jos on köyhä niin vielä vähemmän kannattaa kusta rahojaan epämieluisiin lahjoihin.

        Ei epämieluisan ja ylihintaisen lahjan antamisessa ole _mitään_ järkeä, ei vaikka kuinka vääntelisi ja kääntelisi, se on yksinkertaisesti tyhmää, etenkin kun asia olisi etukäteen helposti tarkistettavissa (puhelimet on keksitty)..

        "Muiden pitää siis osata ottaa huomioon kettumainen sukusi mutta sinun ei tarvitse ymmärtää muiden mukavaa sukua"

        Mitä ihmettä sinä oikein mussutat? Sinun oma ajatusmallisi on olut, että AP:lla ei ole lahjahevosen suuhun katsomista, eikä kannata koskaan käydä mökillä jos ei halua tunkea tappituntumalle.

        " Eikö jossain ollut itkua ja hammastenkiristystä siitä että appiukko ei ollut tajunnut miniän olevan bi "

        Ja mitenkä tämä liittyy tähän mökkiasiaan? ?

        " Ja mikä ihmeen heitto se sitten sinulta oli että naisväki ei halua strippiklubiin? Et kai vaan mene ja olettele asioita omiin kokemuksiisi perustuen?"

        On minulla ollut sekä naisia jotka ovat halunneet ja naisia, jotka eivät. Päätelleen strippiklubien asiakkaiden sukupuolijakaumasta olen tullut sellaiseen johtopäätökseen, että vaikka minun kokemusteni perusteella menisi ehkä fifty-fifty, todellisuudessa siellä ei naisia juurikaan näy kuin tanssilattialla.

        " Saattaa ne sinunkin lahjasi olla saajan mielestä käsittämättömän huonoja mutta ethän sinä sitä tiedä."

        Niin, yritän vähän miettiä mitä annan. En esimerkiksi antele lahjoiksi mariskoolien kiinalaisia halpispaskakopioita.


    • aikuista menoa

      Kysypäs lähtiskö mies samoin ehdoin sinun vanhempiesi kanssa mökille? Ehkä alkais huomata että ei niin hyvä idea kumminkaan. En tajua miksi aikuisten pitää ottaa vanhempansa mukaan lomalle?

      • :-D

        Meneekö teillä kaikilla niin hiton huonosti sekä omien että toisten vanhempien kanssa ettei niiden kanssa voi oikeasti tehdä mitään? :-D Vai oletteko kahdeksantoista ja hirvittävä tarve korostaa aikuisuutta ja itsenäisyyttä niin ei siksi voi? :-D Mitenkäs muuten sisarukset perheineen, eikös niidenkin kanssa hengailu ole vähän lapsellista? Tai edes serkkujen? No itseasiassa, miksi AIKUISET lomailee yhtään kenenkään kanssa, ettekö itseksenne pärjää? :-D


      • noh.....,,.
        :-D kirjoitti:

        Meneekö teillä kaikilla niin hiton huonosti sekä omien että toisten vanhempien kanssa ettei niiden kanssa voi oikeasti tehdä mitään? :-D Vai oletteko kahdeksantoista ja hirvittävä tarve korostaa aikuisuutta ja itsenäisyyttä niin ei siksi voi? :-D Mitenkäs muuten sisarukset perheineen, eikös niidenkin kanssa hengailu ole vähän lapsellista? Tai edes serkkujen? No itseasiassa, miksi AIKUISET lomailee yhtään kenenkään kanssa, ettekö itseksenne pärjää? :-D

        Kaikilla kun ei edes ole sukuja, missä sukulaiset välittäisivät toisistaan.:( Mullakin eräs yksi ärsyttävä sukuun tullut ulkopuolinen, joka on avioeroperheestä - yleistävästi avioeroperheestä olevia vähättelemättä - ja lisäksi kutosen keskiarvon duunari ja se tilittää aina kauheella kalkatuksella, kuinka paljon muka sen serkun serkulla on rahaa siitä ja tosta ( tuskin), sillä ei tunnu olevan yhtään todella läheistä sukulaista ja lisäksi se pässi mustamaalaa mun perhettä varmaan kaikille, jota viitsii kuunnella, tai jos ei mustamaalaa, niin ainakin juoruaa... Koska on tunkenut itsensä mun perheeseen. Sukulainen joka sen kanssa on naimisissa, on viime aikoina näyttänyt aika huolestuttavan stressaantuneelta, mutta jos se ei puhu, se ei puhu ja sille ei voi mitään, mutta jos läheisimmätkin on joskus spekuloineet, että osallistuuko kyseinen teoreettisesti x ihminen ihan oikeasti tasavertaisesti lapsiperheensä kuluihin ja muuta, niin jotain saattaa olla...

        Kyllä mua ainakin ärsytti, kun yksi mulkku lähti etelän lomalle mun vanhempien kanssa ja mä en, mutta se mulkku sentään varmaan oman osuutensa matkasta maksoi - vaikka tuntuukin kyttäävän taukoamatta, että naispuolinen sukulaiseni mieluiten maksaisi kaikki tämän nuorperheen juoksevat kulut ja itse ostelisi duunarin palkallaan bemareita.

        Hui kuka on ollut appiperheensä kanssa lomalla? Miten uteliaita te olette?


      • noh..,,...
        noh.....,,. kirjoitti:

        Kaikilla kun ei edes ole sukuja, missä sukulaiset välittäisivät toisistaan.:( Mullakin eräs yksi ärsyttävä sukuun tullut ulkopuolinen, joka on avioeroperheestä - yleistävästi avioeroperheestä olevia vähättelemättä - ja lisäksi kutosen keskiarvon duunari ja se tilittää aina kauheella kalkatuksella, kuinka paljon muka sen serkun serkulla on rahaa siitä ja tosta ( tuskin), sillä ei tunnu olevan yhtään todella läheistä sukulaista ja lisäksi se pässi mustamaalaa mun perhettä varmaan kaikille, jota viitsii kuunnella, tai jos ei mustamaalaa, niin ainakin juoruaa... Koska on tunkenut itsensä mun perheeseen. Sukulainen joka sen kanssa on naimisissa, on viime aikoina näyttänyt aika huolestuttavan stressaantuneelta, mutta jos se ei puhu, se ei puhu ja sille ei voi mitään, mutta jos läheisimmätkin on joskus spekuloineet, että osallistuuko kyseinen teoreettisesti x ihminen ihan oikeasti tasavertaisesti lapsiperheensä kuluihin ja muuta, niin jotain saattaa olla...

        Kyllä mua ainakin ärsytti, kun yksi mulkku lähti etelän lomalle mun vanhempien kanssa ja mä en, mutta se mulkku sentään varmaan oman osuutensa matkasta maksoi - vaikka tuntuukin kyttäävän taukoamatta, että naispuolinen sukulaiseni mieluiten maksaisi kaikki tämän nuorperheen juoksevat kulut ja itse ostelisi duunarin palkallaan bemareita.

        Hui kuka on ollut appiperheensä kanssa lomalla? Miten uteliaita te olette?

        Ja lisään, että siksi minusta on äärimmäisen vastenmelistä, etä ylläpito muokkaa viestivastineisiini virheitä ( tyyliin edeltävässä kirjoitin yhteenkin lauseeseen sanan "jotka"- eikä "jota" mitä postauksen jälkeen nimettömässä viestissä on), kun tällä foorumilla on joku psykopaatti, joka nimettömästi pelottelee minua ja uhkailee minua nimetöntä viatonta, että mukamas " haluaisin pahaa" omalle lähipiirilleni, vaikken koskaan Suomi24- keskusteluissa ole keskustellut kenenkään tunnetun ta tuntemani kanssa, en koskaan maininnut nimiä, enkä itse esitellyt itseäni.


      • sukua on
        :-D kirjoitti:

        Meneekö teillä kaikilla niin hiton huonosti sekä omien että toisten vanhempien kanssa ettei niiden kanssa voi oikeasti tehdä mitään? :-D Vai oletteko kahdeksantoista ja hirvittävä tarve korostaa aikuisuutta ja itsenäisyyttä niin ei siksi voi? :-D Mitenkäs muuten sisarukset perheineen, eikös niidenkin kanssa hengailu ole vähän lapsellista? Tai edes serkkujen? No itseasiassa, miksi AIKUISET lomailee yhtään kenenkään kanssa, ettekö itseksenne pärjää? :-D

        Joo ja pariskunnanhan pitää mennä erikseen. Sehän on nyt muotia. Sinkkuus parisuhteessakin. Eihän ihminen muuta tarvitse kuin itsensä.

        Mulla on aivan ihanat vanhemmat ja kyllä appi ja anoppikin on ihan siedettäviä. Pidetään yhteyttä ja lomaillaan yhdessä ja erikseen. Se on tervettä välittämistä.

        Anopin ihanat valmiit kahvi- ja ruokapöydät. Ei anna minun auttaa edes ruualaitossa. Sanoo että lepää nyt ja ulkoilkaa.
        Apen kanssa on kiva väitellä ja puhua hyvästä musasta.

        Äidin kanssa joskus riidellään mutta enemmän vielä nauretaan.
        Isän kanssa käydään kalassa.

        Jne ...


    • =P

      :-D nimimerkki varmaan nukkuu vielä äitinsä kainalossa.

    • just lomaillu

      Älä mene appivanhempien kanssa lomalle, jos ei huvita. Maksa itse omat lomasi ja mökkisi. Turha täällä sivuilla on valittaa asiasta, sano appivanhemmille suoraan asiasta.

    • Boin boig

      Olen minäkin nukkunut appivanhempieni kanssa sekä mökillä että kerrostaloasunnossa, mutta huoneita oli niin paljon kummissakin että yksityisyyttä riitti kyllä.

      Sano miehellesi että mökki on vaihdettava huonetta isompaan juuri tuon yksityisyyden takia. Kuorsaukset ym. yöpaitasillaan olo. Sexi ei välttämättä ole ainoa bointti !!

      • jepjepjep12121212

        "Kuorsaukset ym. yöpaitasillaan olo."

        Tuon lisäksi tulee vielä joillakin liiallinen alkoholinkäyttö ja mahdollinen muu huono käytös, täysin eri unirytmi ja niin edelleen. Onpa kyllä tosi hauskaa, jos toiset menee 3h aikaisemmin nukkumaan kuin toiset ja pitäisi samassa tuvassa olla.


    • JK

      ET OLE DIIVA

    • omaloma

      E t lähde vaan menet lomalla just sinne mihin itse haluat, mies menköön vaikka äitinsä viereen nukkumaan. Ja levitettävälle sohvalle, auts, mä haluaisin ainakin kunnon sängyn lomalla, enhän kotonakaan nuku millään laverilla.
      Kerran oltiin mökkilomalla appivanhempien kanssa, ja se oli se viimeinen. Oli kyllä omat huoneet, mutta me oltiin samassa lasten kanssa, kun ei oltu kotonakaan.
      Ja appiukko sanoi tekevänsä aamiaiset :joo räkäkaurapuuroa vatkattiin aamuseitsemältä, niin että varmasti kaikki heräs ja sitten syötiin se ilman voita ja suolaa. Seuraavana aamuna tein ihan omat muonat meidän perheelle. Eivät myöskään tajunneet, että kaikki eivät halua sitä HALPAA lomaa.Mieluummin olen kotona.

      • Ei anoppi asialla,)

        Mies menköön vaikka äitinsä viereen nukkumaan.Ihan vain siitä syystä
        kun appiukko tilasi mökin (ei anoppi ).


        Ei taaskaan anopin vikaa APPI keitti teille räkäpuuroa.
        Montako räkäklimppiä löysit ),
        Halusittehan te muuten halpaa lomaa kun kerran menitte mukaan
        lomalle ?
        Jos loma olisi ollut kallis niin appiukko ei olisi tehnyt räkäpuuroa vai ?

        En oikein pääse jyv'älle sinun loogiseen ajtusmaailmaasi ?


    • Ei anoppi asialla ),

      .
      Appi kyllä viihtyisi miniän vieressä kun on kerran ....


      Appi sitten vuokrasi jonku pienen mökin jossa kaikki nukkuu olohuoneen levitettävillä sohvilla. Mies sano että oon diiva kun haluan oman huoneen! Olenko? Ei huvita nukkua appivanhempien vieressä, tarvin jotain yksityisyyttä. Hyi kun ahdistaa koko loma, en varmaan lähde!

    • Yualle

      Loma appivanhempien kanssa on perseestä!

      Jatkuvasti eukollani ja hänen isällään riitaa, kun iskä ei anna eukolleni rahaa törsättäväksi. Toisaalta, jos olisimme eukon kanssa matkassa kahden, niin silloinhan minä joutuisin rahoittamaan häntä. Molempi pahempi =(

      • kaarlon ajatus

        yalle
        Minä sinuna lähtisin lätkimään, jos noin puhuu omasta vaimostaan niin silloin ei hänestä välitä. Ja miksi aikuinen ihminen pyytää rahaa omalta isältään, eikä tällä ihmisellä ole omia tuloja?


    • petel123

      Mikä ettei lomalle appivanhempien kanssa,kumpikin mukavia jne...Ainut että he eivät oikeen tule keskenään toimeen kun eronneet niin ei paljon lomailla heidän kanssaan =)

      • Hyvin menee?

        Minä kyllä lähtisin lomalle mieluummin ihan oman perheen kanssa. Ilman "ulkopuolisia".


    • fgr

      en.

      • nmb..-lo

        Minä kyllä mielelläni lähtisin vaan eivät ole enää elossa, joten se siitä.


    • Mummo, Anoppi & Äiti

      Tyttäreni ja hänen miehensä ovat pyytäneet meitä Thaimaaseen jo pari vuotta...
      Nyt menemme koko kuukaudeksi sinne heidän kanssaan..
      Olemme heidän kanssaan ollet 8 päivää lapissa samassa mökissä.
      Tallinmassa olemme heidän kanssa käyneet pari kertaa (2 yön reissulla)..
      Joka perjantai, lauantai ja sunnuntai tulevat meille..

      Ei meillä ole minkään valtakunnan kismaa, vävyjen, miniöiden ja lapsiemme kanssa...

      • Hyvin menee?

        Entä tyttäresi mies? Onko hänellä vanhempia? Onko häneltä kysytty mielipidettä? Outoa tuollainen toispuoleisuus. Mutta kivahan se on omia kaikki itselle.. Minulla anoppi joka on samanlainen eikä hänellä ole ,itään kismaa, eikä riitaa meidän kanssa. Koska olemme suostuneet mukisematta kaikkeen. Ettei tulisi riitaa.


      • hgjuh
        Hyvin menee? kirjoitti:

        Entä tyttäresi mies? Onko hänellä vanhempia? Onko häneltä kysytty mielipidettä? Outoa tuollainen toispuoleisuus. Mutta kivahan se on omia kaikki itselle.. Minulla anoppi joka on samanlainen eikä hänellä ole ,itään kismaa, eikä riitaa meidän kanssa. Koska olemme suostuneet mukisematta kaikkeen. Ettei tulisi riitaa.

        No onhan se pakko olla aina jotain riitaa. Eihän se nyt noin voi mitenkään mennä miten sanotaan, vaan joku katastrofi siellä taustalla on.

        Me olemme tehneet muutaman päivän kaupunkilomamatkoja molempien vanhempien kanssa samanaikaisesti, ja nukkuneet yhdessä isossa huoneessa. Ainoastaan appi jää pois koska hän matkustelee työnsä puolesta eikä halua enää vapaa-ajalla tehdä samaa. Kukakohan tässä nyt sitten on kaltoin kohdeltu mielestäsi, ehkä kaikki matkaanlähtijät jotka on kiristetty mukaan, tai appiukko joka on oikeasti pakon edessä jätetty rannalle, tai ehkä me ollaan ahdongossa kun oltaisiin oikeasti haluttu lähteä kaksistaan mutta kaikki vaan onkii matkapäivät selville jostain ja tunkee väkisin samaan koneeseen ja hotellihuoneeseen. Kerro nyt mikä kriisi meillä on niin osaan sitten itsekin vaipua epätoivoon.


      • Huonosti menee
        hgjuh kirjoitti:

        No onhan se pakko olla aina jotain riitaa. Eihän se nyt noin voi mitenkään mennä miten sanotaan, vaan joku katastrofi siellä taustalla on.

        Me olemme tehneet muutaman päivän kaupunkilomamatkoja molempien vanhempien kanssa samanaikaisesti, ja nukkuneet yhdessä isossa huoneessa. Ainoastaan appi jää pois koska hän matkustelee työnsä puolesta eikä halua enää vapaa-ajalla tehdä samaa. Kukakohan tässä nyt sitten on kaltoin kohdeltu mielestäsi, ehkä kaikki matkaanlähtijät jotka on kiristetty mukaan, tai appiukko joka on oikeasti pakon edessä jätetty rannalle, tai ehkä me ollaan ahdongossa kun oltaisiin oikeasti haluttu lähteä kaksistaan mutta kaikki vaan onkii matkapäivät selville jostain ja tunkee väkisin samaan koneeseen ja hotellihuoneeseen. Kerro nyt mikä kriisi meillä on niin osaan sitten itsekin vaipua epätoivoon.

        Eihän anopeilla ikinä kriisejä olekaan, koska itse ovat niiden aiheuttajia..


      • hgjuh
        Huonosti menee kirjoitti:

        Eihän anopeilla ikinä kriisejä olekaan, koska itse ovat niiden aiheuttajia..

        No hyvä että tuli se asia selvitettyä, ei tarvitse kysellä anopilta tai äidiltä. Itse en ole anoppi joten minulla on varmaan sitten se kriisi, mutta mikä?


    • Mummo, Anoppi & Äiti

      Jos kysyt minulta, niin Vävyni menee perheensä ja omien vanhempien kanssa nyt pääsiäiseksi lappiin...
      Joulunkin viettävät siellä, meillä on ihan tasapuolista molemmin puolin, mutta vävyni vanhemmat asuvat kauempana...
      Ja meille ei taas joulu lapissa käy, koska on muitakin lapsiperheitä joille tarjoamme joulunpyhät ruuat ja yhdessäoloa...

    • en suostuisi

      Koettu on, enkä enää lähde lomaani pilaamaan appivanhempien takia.
      Kaikesta tuli motkotusta. Olisi pitänyt tanssia heidän "pillin" mukaan, jopa kahvin keittoonkin saada heiltä lupa, vaikka ruoat ym. kustansimme itse.

      Mieheni saa viettää lomaansa vanhempiensa kanssa, minä vietän lomani lasten kanssa. Mies kun on kasvatettu, kunnioittamaan isää ja äitiä niin, ettei uskalla vastaan sanoa.

      Outoa se on että aikuinen 45-vuotias roikkuu vanhemissaan kiinni, ja oma perhe jää lomaa viettämään erikseen. Ei ole napanuora katkennut, ja siellä hän kiltisti tekee mitä isä ja äiti käskee. Nyt syömään, kauppaan, saunaan, uimaan, sitä tai tätä tekemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe