Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tässäpä yhdenlainen avoimen suhteen tarina

Yksinäinen keiju

Tässäpä erikoinen tarina. Tapasin vuosi sitten miehen, jonka kanssa heti synkkasi. Intohimoa riitti, mutta myöskin riitelyä. Miehellä oli omassa elämässään isoja ongelmia, jotka vaikuttivat siihen, ettei hän kyennyt antamaan suhteeseemme juurikaan mitään. Tunsin, että minä olin täysillä mukana ja annoin sylin täydeltä ja hän vain otti. Ehkä hieman yksinkertaistettuna. Puhuimme asioista, mutta loppupeleissä tiemme erkaantuivat alkukesästä vasta muutaman kuukauden seurustelun jälkeen, koska en kyennyt tyytymään siihen, että hän ei laittanut tikkua ristiin suhteemme eteen.

Olimme erossa kuukauden, jonka jälkeen aloimme taas tapailla. Päätimme kuitenkin, ettemme seurustele, sillä hänkin nyt myönsi, ettei voi olla minulle se mies jonka ansaitsen ja tarvitsen. olimme siis kumpikin vapaita tekemään mitä haluamme. Syksy tuli ja järjestely vaikutti toimivalta. Kuulin ensimmäisen kerran rakkauden tunnustuksia ja myöhemmin niitä tuli paljonkin. Sitten taas jatkui riitely, koska minua harmitti niin paljon se, että hän ei kyennyt minulle antamaan mitä halusin. Minulla oli muita miehiä, hänellä ei ollut muita naisia. Tiedän sen siitä, että joka toinen viikonloppu olimme yhdessä ja hän oli joka toinen viikonloppu lastensa kanssa. Hän sanoi, ettei halua tietää minun muista miehistä, mutta ei halua minua vangita itselleen, koska ei kykene täysipainoiseen suhteeseen. Hän sanoi rakastavnsa minua niin paljon, että haluaa minun vapauttani.

Syksyn aikana jätin hänet kaksi kertaa ja otin taas takaisin. Nyt vuoden alussa jätin hänet taas. Hän on kuitenkin sitä mieltä, että me olemme luodut toisillemme ja hän ei suostu koskaan jättämään minua rauhaan, koska rakastaa minua. En ymmärrä miksi hän haluaa olla kanssani, kun tappelemme jatkuvasti ja kun minä hermostun häneen, olen todella ilkeä ja olen haukkunut hänet maan rakoon. En myöskään pidä itsestäni hänen seurassaan. Miksi hän siis roikkuu minussa? Ja miten hän kestää ajatuksen, että minulla on muita miehiä, kun hänellä ei kuitenkaan ole naisia...? Valaiskaa miehet, jos ymmärrätte. itse olen ihan pihalla... Minulla on kauhea ikävä häntä ja toisaalta minun tilanteeni oli sikäli hyvä, että sain vapaasti tavata muita ja puhuimmekin, että kun löydän itselleni toisen, niin hän joutuu väistymään... Ikävä on kova ja yksinäisyyskin vaivaa. Pitäisikö minun ottaa hänet takaisin

12

2310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaatelotottero

      ota takasin... kadut muuten myöhemmin. nimim. kokenut

      • Yksinäinen keiju

        Minkälainen tilanne sulla sitten on ollu?


    • vaikea nainen

      ei ole helppoa ratkaisumallia sydämen asioihin-tiedän sen kokemuksista.juicen kappaleen sanat kertovat sen -sinä sanot,mene pois ja huomaan etten mennyt mihinkään-elikä tätä se on munkin juttuni oleet,joskus voin huonosti toisen kanssa,koska olen itse niin ristiriitainen persoona,vapauden kaipuuni ja toisaalat toisen jyrkkä luonne ajaa pois,mutta ne pienet hyvär hetket kruunaavat jatkoaikaa-

    • maleina

      Sellasta rakkaus aidoimmillaan on - miestä ei kiinnosta onko hän "tasoissa kanssasi"(kun kerrot että hänellä ei muita kumppaneita vaikka sinulla on), häntä kiinnostaa yksinkertaisesti jakaa elämänsä kanssasi. Sun pitää nyt itse miettiä, välitätkö hänestä tarpeeksi ollaksesi suhteessa hänen kanssaan. Jos ottaa toisen säälistä tai muista vääristä syistä takaisin, tekee toiselle ja itselleen valtavan karhunpalveluksen. Ja kaikesta pitää tietty olla täysin rehellinen jotta juttu voi toimia.
      Kuulostaa siltä että olettekin pystyneet avoimesti puhumaan :)
      Mutta kuulostaa huolestuttavalta, ettet pidä itsestäsi hänen seurassaan. Mieti tarkemmin, mistä tuo johtuu ja voiko sitä korjata, ennen kuin päätät ottaa hänet takaisin. Tunnetko syyllisyyttä? Jos, niin yritä päästä syyllisyydentunteista eroon, sillä muista - niin kauan kuin kerrot avoimesti tunteistasi ja ajatuksistasi, et tee mitään väärää. Onnea :)

    • maleina

      Hups - hiukan joudun täydentämään kirjoittamaani: niin kauan kuin kerrot avoimesti tunteistasi ja ajatuksistasi ja olet ja annat toisen olla (tai olla olematta) suhteessa täysin vapaaehtoisesti ja täydessä ymmärryksessä, et tee mitään väärää ;)

    • kakskykaks

      "En ymmärrä miksi hän haluaa olla kanssani, kun tappelemme jatkuvasti ja kun minä hermostun häneen, olen todella ilkeä ja olen haukkunut hänet maan rakoon. En myöskään pidä itsestäni hänen seurassaan. Miksi hän siis roikkuu minussa?"

      Tuo kohta kirjoituksessasi on kuin minun elämästäni.
      Itse olen miettinyt, että ne perimmäiset syyt, miksi en itsestäni pidä jonkun toisen ihmisen seurassa ovat pohjimmiltaan minun itseni vika, etten uskalla olla avoin ja haavoittuva. Ja rakkaus- ja parisuhdeasioissa (myöskään niiden miettimisessä) ei pitkälle pötkitä tunnekylmyydellä.

      Sanot, että hän rakastaa sinua, mutta ei pysty antamaan suhteelleenne kaikkea. Mitä se sellainen rakkaus on...? Jos haluat pitää hänet elämässäsi, anna hänen ensin tehdä itsestään ehjä ja kykeneväinen antamaan suhteelleenne enemmän.

    • salsa67

      läheisriippuvainen ei missään nimessä kannata ottaa takaisin..itsellä saman kaltainen tapaus takana.. vaan vielä soosas ex-vaimokin siinä...:) kaksi kaertaa erottiin puolentoistavuoden aikana.. ja nyt kolmannen kerran laitoin suhteen poikki.. enään en takas ota olen paremman arvoinen... soittelee perään turhaan.. enpä tiedä lopetaako koskaan..:(
      mut ylin alan päästä... ja sitä paitsi maailma on miehiä täynnä..;)

    • kKk

      Rakastunut heteromies roikkuu helposti tietyssä naisessa. Ikävää on, että leikittelet asialla, tai sellainen kuva tuosta välittyi.

    • PelitSeis...

      Eihän tuollaisesta tapauksesta mitään oikeasti tiedä mutta jotenkin välittyy kuva että kyseessä on helposti arvaamattomia seurauksia saavan suhteen prototyyppi.

      Miehestä saa läheisriippuvaisen kuvan, joka saattaa muuttua milloin vain millaiseksi vain ja naisesta taas sellaisen kuvan, ettei hän ymmärrä toimintansa seurauksia suhteessaan ko. mieheen.

    • opeliini1

      Alappa vaatia maksua teidän yhteisistä aaaaaaaahhhh, niin ihanista viikonlopuista.

      Vaadi maksu etukäteen, muuteen tuo aaaaaaaaaah ihana viikonloppu peruuntuu hänen, tuon niin ikiihanan ja sinusta muussa mielessä välittomättä uhrhon, kanssa.
      Ellei maksua, ei viikoloppua.

      Niin kanssasisaresikin tekevät, runoilematta siitä sen enempää.

      Sinä teet miehelle palveluksia omasta tahdostasi, on vain oikeutettua ja rehellistä että mies maksaa niistä käyvän kurssin mukaisen hinnan. Pistvydy kulman takana kysäisemässä ammattisisariltasi mikä on tämän päivvn kurssi.
      Olet oikeutettu siihen!

      Sillä tavoin pääset ikävästäsi ja saat karttaa kassaasi.

    • .................

      Miks et jo nostaisi päätäsi sieltä omasta perseestäsi ja oppisi hyväksymään ihmiset sellaisina kuin he ovat? Miks et voisi hyväksyä ja rakastaa tuota miestä omana itsenään etkä vain vaatisi ja vaatisi lisää?

      Yksin jäät..

    • Neuvon että lopetaisit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe