Miten 12-14 vuotias yleensä meikkaa?

13.vuotias tyttö!

Olen jo 13. vuotias ja en tiedä miten 12-14 vuotiaat yleensä meikkaa, itse osaan pistää vain ripsarii, huulikiiltoo ja luomivärii......Tarvitsen meikkaus vinkkejä...Ja PALJON!
Haluaisin kommentteja erityisesti itse 12-14 vuotiailta miten he meikkaavat!!
Kiitos kaikille vastaajille/auttajille)! :)

89

5870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miss_96

      Moi! Olen 15-vuotias tyttö ja meikkaan aika vähän nykyään. Vielä 6-8 luokilla oli tärkeää, että oli paksut ripsiväri kerrokset ja luomivärit, sekä puuteria naamassa. Nykyään pistän kouluun vain peitevoidetta satunnaisten näppyjen päälle ja ripsiväriä kerroksen. En nimittäin viihdy paksussa meikkivoide ja puuteri kerroksessa, koska pienikin hipaisu kasvoihin sotki ja helposti syntyi irtopääefekti. (: Toisinaan pistän punaista huulipunaa huulille ja joskus ruskeaa luomiväriä. Nuoremmille sopii ehkä huulikiilto paremmin. Arvostan yöunia niin paljon, etten ole valmis uhraamaan niistä yhtään ylimääräistä meikkaukselle(: Ihon kauniina pysymisen vuoksi on tärkeää puhdistaa kasvot hyvin illalla. Oikeilla tuotteilla säästyy monilta iho-ongelmilta.

    • aisaatana

      moiii! Olen 14 v tyttö ja joudun meikkaamaan aika paljon iho ongelmieni vuoksi eli käytän peitevärejä ja meikkivoidetta, mutta jos vaan on hyvä iho nii voi iha hyvin unohtaa meikkivoiteet. Riitttää että käyttää vaaleaa peitevoidetta esim. tumille silmänalusille, nenän pieliin ja mitä nyt itse haluaakin peittää. Jos haluaa näytää luonnolliselta nii laittaa vaan vähän ripsaria ja huulikiiltoo/huulirasvaa tms. ja jos on vaaleet kulmakarvat nii laittaa niihin vähän väriä, mutta luonnollisesti (bruneteilla yks sävy vaaleempaa ja blondeilla yks sävy tummempaa). Itse rajaan yläluomeni ripsarin lisäks ja toisinaan käytän poskipunaa vähän. Kannattaa käydä kattomassa Tubesta erilaisia meikkivinkkejä!! Sieltä niitä löytyy!!

    • homomies69

      13-vuotias, 12-14-vuotiaat, meikkausvinkkejä, 12-14-vuotiailta


      ton ikiäsen ei tarvi meikata
      senki luttuu

    • 13.vuotias tyttö!

      homomies69// Ei tarvitsekkaan meikata...eihän sitä laissa määrätä XD, mutta jos et tiedä niin aika monikin 12-14 vuotiaista meikkaa....ja en ole pyytänyt tuollaisia kommentteja tänne. Enkä ole myöskään kysynyt että tarvitseeko 12-14 vuotiaana meikata!! Joten älä turhaan roskaa forkkaa!!!

      • kassiopeya

        no kaikki näistä 12-14 vuotiaista meikkaavista ovatkin pikkuisia huoranalkuja.
        kannattaa miettiä millaisen kuvan haluat maailmalla antaa.
        sano nyt vielä että tunget pumpulia ja sukkia rintaliiveisihikin?
        // et pyytänyt, mutta kannattaa miettiä, että ikävääkin kritiikkiä saattaa tulla jos kirjoitat yleiselle nettifoorumille.
        // roskaa forkkaa? en sanoisi, että homomies69:n kommentti olisi roskaa. se on mielipide. kuten omanikin tässä. mielipiteeni on siis, että ei kannata meikata vielä tuon ikäisenä, olet liian nuori pilaamaan kasvosi (ja maineesi).
        ehkä sinun olisi sopiva aika aloittaa meikkaaminen sitten, kun osaat meikata ilman nettifoorumien apua, en itsekkään kysellyt keneltäkään miten minun ikäisen pitäisi meikata, kun aloitin meikkaamisen, meikkasin miten tahdoin. JOTEN VITUN PIKKUHUORA, turpasi kiinni.


      • mietimitäsanot
        kassiopeya kirjoitti:

        no kaikki näistä 12-14 vuotiaista meikkaavista ovatkin pikkuisia huoranalkuja.
        kannattaa miettiä millaisen kuvan haluat maailmalla antaa.
        sano nyt vielä että tunget pumpulia ja sukkia rintaliiveisihikin?
        // et pyytänyt, mutta kannattaa miettiä, että ikävääkin kritiikkiä saattaa tulla jos kirjoitat yleiselle nettifoorumille.
        // roskaa forkkaa? en sanoisi, että homomies69:n kommentti olisi roskaa. se on mielipide. kuten omanikin tässä. mielipiteeni on siis, että ei kannata meikata vielä tuon ikäisenä, olet liian nuori pilaamaan kasvosi (ja maineesi).
        ehkä sinun olisi sopiva aika aloittaa meikkaaminen sitten, kun osaat meikata ilman nettifoorumien apua, en itsekkään kysellyt keneltäkään miten minun ikäisen pitäisi meikata, kun aloitin meikkaamisen, meikkasin miten tahdoin. JOTEN VITUN PIKKUHUORA, turpasi kiinni.

        Kuule, ehkä ite oot sotannu kasvos rumasti kun alotit nuorena meikkaamaan (etkä yhtään osannut, koska et varmaan koskaan PYYTÄNYT/KATSONUT APPUA) mutta se ei tarkoita etteikö muut 12-14 vuotiaat osaisi meikata kohtuullisesti, kaunistaen omia piirteitään, ei tarkoituksella näyttää huoralta, toisin kun varmaan itse yrität tai yritit.


      • eivittuootnolo
        kassiopeya kirjoitti:

        no kaikki näistä 12-14 vuotiaista meikkaavista ovatkin pikkuisia huoranalkuja.
        kannattaa miettiä millaisen kuvan haluat maailmalla antaa.
        sano nyt vielä että tunget pumpulia ja sukkia rintaliiveisihikin?
        // et pyytänyt, mutta kannattaa miettiä, että ikävääkin kritiikkiä saattaa tulla jos kirjoitat yleiselle nettifoorumille.
        // roskaa forkkaa? en sanoisi, että homomies69:n kommentti olisi roskaa. se on mielipide. kuten omanikin tässä. mielipiteeni on siis, että ei kannata meikata vielä tuon ikäisenä, olet liian nuori pilaamaan kasvosi (ja maineesi).
        ehkä sinun olisi sopiva aika aloittaa meikkaaminen sitten, kun osaat meikata ilman nettifoorumien apua, en itsekkään kysellyt keneltäkään miten minun ikäisen pitäisi meikata, kun aloitin meikkaamisen, meikkasin miten tahdoin. JOTEN VITUN PIKKUHUORA, turpasi kiinni.

        öööh pikkuhuora jos käyttäää meikkiä? ok. Puhut ristiriitaisesti. Saat kertoa oman mielipiteesi, mutta "pikkuhuoran" pitäs pitää vaan turpa kiinnil. (y)


      • Jenkkimaani
        kassiopeya kirjoitti:

        no kaikki näistä 12-14 vuotiaista meikkaavista ovatkin pikkuisia huoranalkuja.
        kannattaa miettiä millaisen kuvan haluat maailmalla antaa.
        sano nyt vielä että tunget pumpulia ja sukkia rintaliiveisihikin?
        // et pyytänyt, mutta kannattaa miettiä, että ikävääkin kritiikkiä saattaa tulla jos kirjoitat yleiselle nettifoorumille.
        // roskaa forkkaa? en sanoisi, että homomies69:n kommentti olisi roskaa. se on mielipide. kuten omanikin tässä. mielipiteeni on siis, että ei kannata meikata vielä tuon ikäisenä, olet liian nuori pilaamaan kasvosi (ja maineesi).
        ehkä sinun olisi sopiva aika aloittaa meikkaaminen sitten, kun osaat meikata ilman nettifoorumien apua, en itsekkään kysellyt keneltäkään miten minun ikäisen pitäisi meikata, kun aloitin meikkaamisen, meikkasin miten tahdoin. JOTEN VITUN PIKKUHUORA, turpasi kiinni.

        Hmmm.... Olen itse 13 ja meikkaan, käytän vain vähän meikkiä joka pilaa ihon.
        Meikkaan niinkuin haluan ja minun ulkonäköni kuuluu minulle ei muille, eli en anna muitten päättää miten meikkaan ja miten laitan vaikka hiukseni. Ystäväni ovat samaa mieltä!


      • asdfghihhhhi
        kassiopeya kirjoitti:

        no kaikki näistä 12-14 vuotiaista meikkaavista ovatkin pikkuisia huoranalkuja.
        kannattaa miettiä millaisen kuvan haluat maailmalla antaa.
        sano nyt vielä että tunget pumpulia ja sukkia rintaliiveisihikin?
        // et pyytänyt, mutta kannattaa miettiä, että ikävääkin kritiikkiä saattaa tulla jos kirjoitat yleiselle nettifoorumille.
        // roskaa forkkaa? en sanoisi, että homomies69:n kommentti olisi roskaa. se on mielipide. kuten omanikin tässä. mielipiteeni on siis, että ei kannata meikata vielä tuon ikäisenä, olet liian nuori pilaamaan kasvosi (ja maineesi).
        ehkä sinun olisi sopiva aika aloittaa meikkaaminen sitten, kun osaat meikata ilman nettifoorumien apua, en itsekkään kysellyt keneltäkään miten minun ikäisen pitäisi meikata, kun aloitin meikkaamisen, meikkasin miten tahdoin. JOTEN VITUN PIKKUHUORA, turpasi kiinni.

        nii sinä ootki transusetä :)


      • Se13v

        Siiis oon 13 v ja mun meikki tuotteet on BB-voide, peitepuikko, mascara, eyeliner, varjostus ja korostus aineet, kulmakynä ja kulmageeli, huulipunat, huultenrajauskynät, poskipuna ja puuteri.


    • 13.vuotias tyttö

      kassiopeya// Niitä huoran alkuja on sitten aika paljon, sillä jo osa 10 vuotiaistakin nykyään jo meikkaavat (ovat kyllä liian nuoria). Ja en ole ihan niin tyhmä (vaikka joskus tyhmä olenkin) että tunkisin jotain pumpulia ja sukkiani rintaliiveihini! O_O silloin on jo aika huono itsetunto jos ei hyväksy itseään sellaisena kun on.
      //Tiedän sen että ikävääkin kritiikkiä tulee ja hyväksyn sen!
      //Tarkoitin että tämä on roskaamista kun sanoo tälläistä "senkin luttuu" ja tulee ylipäätänsä haukkumaan toista kun toinen kysyy vain apua....sitä en hyväksy!
      Hyväksyn mielipiteesi ja arvostan sitä, mutta meikkaan minkä ikäisenä haluan!
      Ja saan kysyä siihen apua jos nikseen tulee!

      PS: En pidä toisten haukkumisesta ,joten älkää turhaan vaivautuko vastaamaan jos haluatte vain loukata toista!

    • vanhempi_nuori

      Näin jonkin verran vanhempana kommentoisin, että ikäisesi ei ole mikään pakko meikata eli jos nyt tahdot kouluun meikata niin, ok, mutta muista että iho tarvitsee vähintään 1-2 päivää viikossa aikaa toipua meikeistä. Muuten ihon kunto saattaa lähteä heikentymään, tulla finneja tai muita ongelmia. Näin ainakin koettu kaveripiirissä niiltä, joilla on jonkin verran iho-ongelmia finnien kanssa ja meikkaavat. Meikin ihoa tukkivista vaikutuksista ollaan kuitenkin montaa mieltä, mutta oman kokemuksen mukaan kannattaa antaa ihon levätä meikeistä.

      Muista myös että meikit pitää pestä joka ilta pois. Meikeissä ei kannata nukkua. Ja myös ihon rasvaaminen ihotyypistä huolimatta on tärkeää jokaisen pesun jälkeen. Parhaita rasvoja ovat vesipohjaiset, ei ole ainakaan riskiä aknesta. Apteekit myy parhaita ihorasvoja omasta mielestäni.

      Mainitsemiesi asioiden lisäksi et tarvitse mitään, jos ihosi on puhdas. Jos haluat pelkästään tasaisemman ihon, voit pistää (mineraali tai jotain muuta)puuteria. Jos löytyy finnejä, suosittelen ostamaan jonkinlaisen peitevoiteen ja meikkivoiteen, jolla saat tasaisen tuloksen. Silloin pistät peitevoidetta finnien päälle (ei tarvitse tasoittaa vielä) ja sen jälkeen meikkivoidetta, jolla tasoitat ihosävyn tasaiseksi.

      Luomivärin käyttäminen on ok, mutta jos haluat näyttää luonnolliselta, itse jättäisin sen pois (ellei ole neutraalisävy/vain vähän). Meikeillä on kiva leikkiä, mutta näteimmillään tyttö (ainakin sinun ikäisesi) on silloin, kun käyttää enintään ripsiväriä, mahdollisesti puuteria ja huulikiiltoa. Jos haluat leikkiä, voit ostaa myös eyelinerin tai kajaalikynän. Kajaalin käytön oppii oikeastaan vain harjoittelemalla, mutta suosittelen, ettet rajaa itsellesi pesukarhusilmiä => älä rajaa koko silmiä ympäri, eli ei ala- eikä yläpuolelta yhtä aikaa kokonaan ympäri. Noin puoliväliin silmäluomen ja silmäripsien rajakohdasta on hyvä molemmin puolin. Ulkonurkasta lähtien siis puoleen väliin silmään asti ja alapuolta ei ole pakko rajata ollenkaan.

      Netistä löytyy myös hyviä meikkausopetusvideoita eli jos osaat englantia edes pari sanaa voit katsoa, miten tytöt siellä näyttävät, miten voi itseään meikata. Ja sinun ikäisenäsi kuuluu nimenomaan opetella meikkaamaan. Virheitä ja ylilyöntejä saa tehdä, mutta rehellisesti liian vähän on aina parempi kuin liian paljon. Kannattaa varoa myös ns. nukke-efektiä, jossa maalaat meikkivoiteilla tms. ihosi todella valkoiseksi ja tasaiseksi, jolloin et näytä ollenkaan ihmiseltä enää. Jos alat käyttämään peittäviä meikkivoiteita yms, on parempi opetella samalla käyttämään myös poskipunaakin, ettei näytä täysin posliiniselta.
      Ja poskipuna vasta sitten haastava onkin (pääsääntönä ime poskia sisään, katso mihin syntyy lommo ja väriä siitä yläpuolelle, kai) .

      Vähemmän on enemmän, kunhan muistat sen.

      • vielä vanhempi

        "Näin jonkin verran vanhempana kommentoisin, että ikäisesi ei ole mikään pakko meikata eli jos nyt tahdot kouluun meikata niin, ok, mutta muista että iho tarvitsee vähintään 1-2 päivää viikossa aikaa toipua meikeistä. Muuten ihon kunto saattaa lähteä heikentymään, tulla finneja tai muita ongelmia. Näin ainakin koettu kaveripiirissä niiltä, joilla on jonkin verran iho-ongelmia finnien kanssa ja meikkaavat. Meikin ihoa tukkivista vaikutuksista ollaan kuitenkin montaa mieltä, mutta oman kokemuksen mukaan kannattaa antaa ihon levätä meikeistä."

        Täyttä roskaa. Minä voin sanoa oman kokemukseni perusteella, että minulle tulee enemmän finnejä, jos EN meikkaa päivittäin. Eli on täysin yksilökohtaista ja riippunee tuotteista ja puhdistusaineistakin. Ei iho tarvitse mitään toipumisaikaa, jos sitä hoitaa kunnolla.


    • mother_52

      Moi! Itse olen sitä mieltä, että kannattaa meikata mahdollisimman kevyesti kouluun ja joskus vapaa-aikana voi harjoitella meikkaamista. Esim. kokoontukaa vaikka kavereiden kanssa ja kokeilkaa erilaisia tyylejä. Mutta siis kouluun ehkä peitevoidetta, jos on joitain kohtia joita haluat peittää. Kevyesti ripsiväriä ja huulikiiltoa ja that's it. Räikeät luomivärit ja poskipunat olisi ehkä hyvä jättää pois kouluun mennessä. Niillä voi sitten leikkiä vapaa- aikana. Kyllä yläkouluikäinen tyttö voi aivan hyvin meikata, mutta alakoululaisten meikkaukset lähinnä huvittavat minua(:

    • jj!

      Olen 14-vuotias ja meikkaan yleensä näin:
      1.Laitan meikkivoidetta ja peitän ihon pikku virheet peitepuikolla. Sitten vielä puuteroin T-alueen ja laitan valokynää kulmien alle ja kulmien väriin piirrän V kirjaimen (molemmat häivytän ofc) .
      2. Taivutan ripset ja laitan hopeaa luomiväriä. ripsaria en yleensä käytä, koska värjään ripseni kestovärillä.
      3.Laitan poskipunaa/aurinkopuuteria.
      4.Viimeisenä joku luonnollinen huulikiilto jota lisään päivän aikana(:

    • 13.vuotias tyttö

      Kiitos kaikille vastaajille. Vastauksista on ollut minulle suuri apu, osaan jopa meikata paremmin ja tiedän meikeistä enemmän ,mitä ennen. Toki vieläkin saa meikkausvinkkejä lähettää, otan niitä avosylin vastaan.:)

      PS: Toivon tästä keskustelusta olevan "meikkausapua tarvitseville lukijoille" myös hyötyä ja apua niinkuin minullekkin ;)

    • moi!! olen 14 vuotias tyttö, eli siis seiskaluokkalainen.. Itse olen kyllä sitä mieltä, että ton ikäsenä saa meikata, jos haluaa.. Muistan kun aloitin meikkaamaan kunnolla 5. luokalla... Muistan todella hyvin, kuinka tärkeetä oli laittaa mahollisimman tummaa luomiväriä ja paljon.. Silloin ehkä tuntui, että näyttää kauniilta, mutta todellisuudessa näytti pikku huoralta. Nykyään laitan vaan meikkivoidetta ja ripsarii kouluun.. Juhliin laitan vähän kajaalia ja luomiväriä..(:
      Ja muista että paljon esim.sinistä luomiväriä, ei ole ollenkaan kaunista.. eikä paksu kerros luomiväriä.. (: Kaikista kauneinta on jos laittaa pikkasen ripsaria, ja jos tarvii (jos on vaikka iho-ongelmii) niin sitten vähän meikkivoidetta. (:

      • paksu kerron ripsiväriä*


      • catwoman_ kirjoitti:

        paksu kerron ripsiväriä*

        vähä oon hyvä kirjottaa :D:D kerros*


    • Enmeikkaaaa . . .

      Moi ! : ) Oon 12.v ja en meikkaa sillee jokapäiväkouluunjee, vaan joskus ku meen jonku kaverin kaa elokuviin (tosi harvoin meen leffaan) ja sillonki laitan vaa vähän ripsiväriä :) Oon musta liian nuori meikkaan sillee luomivärii,puuterii,huulipunaa/huulikiiltoa,kajaali jne. (:

    • htdhudgtjuxy

      Moi !

      Mä oon 12v ja mä yleensä laitan vähäsen ruskeeta ripsaria. Siis oikeesti vähäsen, yleensä vaan ripsien päähän, et ne näyttäis pidemmiltä. Ja sit peitän noi mun finnini mitä on alkanu kertyy fit me sarjan peitevärillä. Mun mielestä yli 12 vuotiaat voi kokeilla jo jotain repäsevää. Ei nyt naamaa täyteen, mutta siis mun yks kaveri laittaa joka päivä kouluun jotain värikästä luomiväriä, esim oranssia, sinistä..yms. Se ei kyl osaa kauheen hyvin meikata ni se näyttää sotkuselta.

      Mut mun mielest aina pitää meikata luonnollisesti. On se kivempaa jos kaverit sanoo "vähän sä näytät kauniilta tänää" mieluummi ku "vähän sä oot meikannu hyvin"

      Ripsaria ja finnit piiloon, siin on mun meikki.

      • En suosittele peittään finnejä, silloin ongelma vasta pahenee. Pese joka ilta ennen nukkumaan menoa kasvot miedolla saippuavedellä, itselläni ainakin toiminut, ja toimii yhä (:


    • Hola!

      Olen 13-vuotias tyttö ja tässä meikkini:
      - sävyttävä päivävoide
      - peitepuikko
      - ripsiväri
      -puuteri
      Meikkiini menee joka aamu 5-10 min, suurin osa menee ripsien taivuttamiseen, kun ne ovat ihan suorat. Noinkin vähäinen meikki elävöittää kasvot selvästi! Meikkaan siis joka koulupäivä ja jos lähden viikonloppuna johonkin. Yritän pitää viikossa vähintään yhden meikittömän päivän, saa iho ja ripset vähän lomailla. Minusta on naurettavaa nähdä vahva meikki 13-vuotiaalla tai 45-vuotiaalla, molemmat näyttävät pelleiltä. Meikatkaa kunnolla 20-30-vuotiaina, silloin on paras aika kun ei ole lapsi eikä keski-ikäinen! :D

    • tikruhh

      Oon 12.v tyttö ja tässä päivittäine (oon scene:D)

      -Meikkivoije
      -Ripsari
      -Musta kajali
      -Musta luomiväri
      -Valkone kajali
      -Valkone luomiväri
      -Harmaa luomiväri
      -Nudehuulipunaa tai sit laitan meikkivoiteen huulie päälle

      Käytän paljon:D

      • Mistä löytää mukamas valkosta kajaalia? o.o ootko törmänny mustaan huulipunaan missään, btw? :P Itte gootti-punk, enkä kauheasti käytä meikkejä, perus musta nestemäinen eyeliner, tai kajaali, riippuen omasta jaksavuudesta & ripsiväri, en tällää jokapäivä, kesäloma on taukoa x'3 millanen scene mukamas sitten oot? mahkui nähä kuvaa? :3


    • .........

      Aika turhaa ruveta meikkaan ala-asteella... meilkein yhtä jräkevää kun ne 3.lk seukaamisetkin..

    • Sopoliini

      Heii, mooi... (:: Ite oon alottanu meikkaamisen jo 11 vuotiaana, mutta kaikki alottaa sillonku on ite valmis ja haluaa itse. Meikki EI saa olla mikään, että laittaa meikkivoidetta sinne tänne ja sillee tiiätsä khyl... ei se saa olla mikää paksu sillee et on puuterii meikkivoidet ripsarii mielin määrin... laitan vaan todella vähän kajaalii, ripsivärii sen verranku on tarpeen, oon ite blondi ni en tiiä bruneist tai ruskeist mitää, siis hiuksista... kannattaa enne meikkii puhdistaa koko iho puhtaaks ja laittaa apteekist saatavaa kosteutus voidetta naamalle, Sokokselt saa 5 eurol kasvonraikastus vettä joka on todeella ihanaa enne meikkii meinaan sitä voi laittaa sillonki ku on jo laittanu meikin. Sitten laitan lumenen lumimacial meikki voidetta ohuen kerroksen. Harmaata luomiväriä luomien kulmiin. Vaalenee luomen sisäosaan mentäessä. Ripsaria ja sitten meen yleensä 10 minuutiks ulos et tulee raikas olo kasvoihin se toimii melkeen aina, se raikastaa ja tasoittaa meikin.. Toivottavasti nää vinkit autto

    • JEJE 165527252

      Itse olen kohta 14 vuotias ja minulla on akne. Päivittäin laitan naamaan:
      Meikkivoidetta
      Peiteväriä
      Puuteria
      Aurinko - ja poskipuna yhdistelmää
      Täytän kulmani kulmakynällä
      Liikkuvalle luomelle helmiäisluomiväriä
      Rajaan eyelinerilla silmät
      Laitan ripsiväriä (:

    • ^.^

      ite oon 13. (hah attelet varmaan etten oo hyvä neuvoo)
      mut harrastan maskeerausta,joten voin jopa auttaa!

      1) suosittelen harjoitusta.
      koska harjotus teköö mestarin!
      ja ethän halua mennä julkisille paikoille sotamaalauksissa!
      2) kunnon harjat ja muut vehkeet.
      ei tartte pro-pensselejä,vaan hyvät harjat.
      3) suosittelen luonnollisia värejä (ne on a ja o)
      no riippuu tyylistä............

      kokeile mm.
      -meikkivoide/puuteri (oikea sävy)
      -huulipuna/kiilto (valihe hyvä väri)
      -kajaali voi olla hankalaa (joten harjoittele)
      -luomiväri
      -ripsari
      -kulman piirto (jos haluut)

      huom! luomiväreissä voit käyttää värejä jotka korostaa silmän väriäsi!!!
      sinisille ruskeat
      vihreille violettia
      ruskeille kylmiä värejä

      kun valihet meikkivoiteen/puuterin niin kato paras väri. (lähinnä ihon väriäs)
      kysy neuvoo vaikka myyjältä.
      kirjanoppineestihan pitäs olla kesä ja talvi puuteri erikseen.

      yleensä jos halutaan korostaa voimakasta silmämeikkiä niin luonnolliset huulet.
      taas kun halutaan korostaa huulia niin vaikka punaset huulet ja luonnollinen silmämeikki.

      hmm....kajaalin teko riippuu millasta hommaa tekköö sillä.
      mut rajaus on helpoin. (silmän reunasta menevä viiva on hankalempi.
      suosittelen nestemäistä (mutta kokeile ite mikä on helpoin)

      jos et ole tyytyväinen kulmiin niin piirrä/sheivaa/nypi.
      piirtoon käytä kulmakarvan piirto kynää/kajaalia.
      huom! huomioi kulma karvojen väri. :o
      ja jos sulla on mustat hiukest niin mustia kulma karvoja tehessä kato että tulloo luonnolliset!!!
      näyttää muuten pahalta/feikiltä!
      Jos ajat niin harjottele kulmien piirtoa.
      Jos nypit niin varo ettet nypi keskeltä,koska silloin tulloo aukkoja!
      et varovasti reunoilta.
      kulma karvat voi myös värjätä.
      väriä saa ihan tavara talo kaupoista.

      -loppu-

    • En suna kuuntelis noita läjämeikki vinkkejä, pilaat ihos, teet ittes näyttään halvalta. Käytä noita meikkei mitä käytät. voit kokeilla vaihtelua, ostaa uutta huulikiiltoo, leikkiä hiuksillas, uusilla vaatteilla, pienellä muulla krääsällä. Älä tyttö hyvä pilaa ittees, ja meikkaa pakkelikerroksia. Itse oon kohta 16v, pärjään vallan mainiosti ripsivärillä, ja nestemäisellä eyelinerillä. vaikka mulla onkin vähän huono iho, en peitä sitä meikeillä, se vaan pahentaa tilannetta x10. ja yleensä 12-14v meikkaa samalla tavalla ko sä, mutta -ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ- Meikkaa sillain että "peität" oman ittes. Kysy vaikka äidiltäs apua, - Tiedän, hankalaa ja turhauttavaa, mutta ne tietää, usko pois.

      • sdfgfghgf

        On pakko laittaa meikkivoidetta ym... koska mulle näkyy tosi selvästi verisuonet ja haluun peittää ne (eikä niitä saa kokonaan peitettyä) Ja oon vasta 11v


    • --elluu

      ite oon kans 13 vee (: ja laitan naamaani;

      MEIKKIPOHJA;
      - ihan ohuen kerroksen meikkivoidetta
      -vähän puuteria ettei ole sellainen matta pintainen iho
      -jotta saisin eloa naamaan nii laitan poskipunaa

      MUUT;
      -käytän pari kerrosta ripsaria
      -teen kulmat (luonnoliset)
      -joskus laitan valkoista luomiväriä, tai huulikiiltoa (riippuu vähän päivästä)

      ps. meikkini saattaa kuullostaa aika tupatulta, mutta niin ei ole(: en tykkää että meikkivoide tukkii ihon, siksi laitanki sitä iha ohuen kerroksen, niikuin jo tuolla ylempänä kerroin. ja jos haluaa tehdä kulmat (mulla on melko vaaleat) niin kannattaa tehä todella luonnollisen näköiset eikä mitään teniviivoja::D no tää oli mun mielipide asiast.. en kyllä ite osaa kovi hyvi niit tehä, mut se on tärkeintä et ne kulmat näyttää hyvältä kasvoille, koska kaikille ei käy samanlaiset, ja itelle käy vaan tietyn muotoiset(: mutta ne on aika lähellä luonnollista muotoa (: http://www.google.fi/imgres?start=112&hl=fi&sa=X&biw=1366&bih=613&addh=36&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=rwHVyRWcE959iM:&imgrefurl=http://www.janelle.fi/&docid=Uu88Kfwj_ZBudM&imgurl=http://www.janelle.fi/kuvat/imagoKuva.jpg&w=920&h=500&ei=MRbqT_OGEYn74QSbjI0L&zoom=1&iact=hc&vpx=1020&vpy=227&dur=1048&hovh=165&hovw=305&tx=144&ty=113&sig=105728931004080275250&page=5&tbnh=93&tbnw=171&ndsp=31&ved=1t:429,r:6,s:112,i:112

      ^ vähän tuo tyyliset ovat minun kulmani(: no mutta ei siitä sen enempää:D toivottavasti autoin jotenkin(:

    • ^.^

      ymmärrän,
      käytän ite yleensä ihoon meikkiä,koska olen niin kalpea!!!!!!!!!!!!!
      (mut sitäkin vaan joskus,et silloinkin vaan pikkusen.
      vaikka ihannoin valkeaa ihoa. ;)

      ps,kivat kulmat! ite yleensä vaan piirrän lopun,kun puuttu puolisen senttiä. :P

      • Oon itsekkin kalpea, mut en käytä meikkejä peittääkseni sitä :3 yhteen aikaan kamut kutsu mua lumikiks, koska mulla on mustat hiuket ja kalpee iho, aika "paksut" huulet (ei liian paksut) , jnejne. :'D mä vaa häpesin ko ne vaa et aaaaaw lumikki nukkuu ko meikä oli niillä ja melki nukuin pystyyn xDDD


      • ^.^
        lukafan96 kirjoitti:

        Oon itsekkin kalpea, mut en käytä meikkejä peittääkseni sitä :3 yhteen aikaan kamut kutsu mua lumikiks, koska mulla on mustat hiuket ja kalpee iho, aika "paksut" huulet (ei liian paksut) , jnejne. :'D mä vaa häpesin ko ne vaa et aaaaaw lumikki nukkuu ko meikä oli niillä ja melki nukuin pystyyn xDDD

        lumikki on tutttu nimi mullakin.
        (kaima.)

        vaalee iho ja tumman ruskeet hiukset................


      • ^.^ kirjoitti:

        lumikki on tutttu nimi mullakin.
        (kaima.)

        vaalee iho ja tumman ruskeet hiukset................

        oma luontainen hiusväri on mulla suklaanruskee, josta en pidä lainkaan, liian pliisu .__. musta hiusväri sopii mulle aika hyvin :'3


    • juupeliosjuupasdmfkk

      Oon ite 13 ja meikkaan silleen että laitan meikkivoidetta, ja ripsaria. Harvemmin muuta. Jos on jotkut juhlat tulossa niin ehkä sitten jotain luomiväriä. Mutta yritän meikata luonnollisesti :)

      • Kerranki joku ees vähän järkevältä kuulostava ihminen, siedettävä määrä meikkiä ! o.o

        (ei mitään pahaa, mut lue muitten meikkikäyttö jutut, ymmärrät sitten)


    • purrrr

      Itse käytän kevyesti meikkivoidetta, vähän puuteria ja näin kesäaikaan aurinkopuuteria meikkipohjana. Ja sitten ripsaria ja huulipunaa tai -rasvaa :) Huulikiiltoakin joskus käytän, mutta harvemmin. Kulmat ovat luonnostaan tummat eli harjaan ne ainoastaan.

      Ja näin kesäisin en todellakaan meikkaa joka päivä, kun ei tarvitse lähtä minnekkään - esim. tavalliselle kauppareissulle en vaivaudu mitään pakkelia laittamaan, iho tykkää :)

      Menen kahdeksannelle.

    • Täs mun vinkit!

      Hei! oon just täyttäny 15 eli melkein tos ikähaarukas;) eli ite käytän primerii, meikkivoidetta, peitevärii, puuterii, auronkopuuterii, poskipunaa, luomivärii,kajaalia, eyelinerii, ripsarii ja kulmaväriä, mut kuitenki siinä määrin et meijän luokan poika tuli kysyy mult kerran et onks sull meikkii ollenkaa.

      Jos iho on hyvä ei siihen tarvi oikeestaan laittaa juuri mitään, mut jos käyttää meikkivoidetta ja puuterii tulee kasvoist helposti kalpeen ja luonnottoman näköset joten suosittelen tekemään haaleita varjosuksii. Itelläni ihon väri vaihtelee tosi paljon vuodenajan mukaan, ja siks mulla on kaksi samaa, mutta erivärist meikkivoidetta joita sekotan tarpeen mukaan.

      Jos haluu laittaa luomivärii kannattaa ton ikäsen käyttää nude värejä, jotka antaa vaan hiemän sävyä ja kiiltoo:) ite laitan valkosta luomivärii sisänurkast silmän keskiosaan ja aurinkopuuterii ulkonurkkaan ja luomivakoon. Käytän useimmiten ruskeeta kajaalii, minkä häivytän huolella pienellä siveltimellä, mutt sen voi tehä kans vanutupol. Suosittelen käyttämään ripsentaivutinta:) se tekee ihmeitä varsinki suoril ja lyhyil ripsil niinku itelläni on:D jos laittaa ripsarii alaripsiin, kannattaa olla varovainen valumisen suhteen.

      Mulla on luomivärin tyyppinen kulmaväri, mikä on ehdottomasti helppokäyttösempi ku kulmakynä, ja lopputulos on luonnollisempi. Ei oo mikää välttämättömyys mut muuttaa ulkonäköö hyvään suuntaan, vaiks vaatiiki totutteluu. Kannattaaki ensin laittaa vaan vähän tummempaa sävyy mitä omat kulmat on ja siirtyy pikku hiljaa tummempiin:) sävy kuitenki valita hiusten mukaan.

      En oo ite huomannu mitään eroo ihossa viikon pakkelikerroksen ja viikon meikittömyyden jälkeen:D täirkein on et meikit pesee illal huolel ja ihon kosteuttaa hyvin:)

      Toivottavasti oli apua!

    • Toivotavastiauta^.^

      Ite oon 13 ja meen seiskalle:d En meikanny kutoselle kouluun ku ope ( joku kehari joka ei saa ) ei antanu :d mut on se sillee hyvä et ei kutenkaa mikää alaasteelaine laita iha mustia silmiä ja namaa täytee kaikkee (: Mut harjotteli vapaa ajalla (: Mut mun mielestä kutosella oleva voi meikata mut ei paljoo.... ehk vähä ripsarii ja peittää finnit ja rajata vähän silmiä ( riippuu miten rajaa silmät ku jotku laittaa 2 cm paksuset rajaukset )

      Meikkaan kesällä joskus... ja yleensä laitan vaa ripsarii ku mun iho on iha hyvä eikä tarvi mitää hirveitä kerroksia ei einiitä kerroksia kannatte ees laittaa :b Joskus rajaan mun silmät nyt kesällä tosi hennosti ( eli laitan vähän ) (:

      On vammasen näköstä jos näkee joitaki alaasteelaisia joilla on paksut kerrokset kaikkee iholla ja silmissä kaikkee pasjkaa O.o Ne ei näytä yhtää näteiltä -.-

      Itekkää en aio sitteku koulut alkaa ku meen seiskalle nii laittaa mitää sotamaalausta. Oon aatellu et laitan ehkä joka päivä vaan ripsaria ku en iholle tarvi mitään ainakaa vielä. Ja sit joskus rajaan silmät ja ehkä joskus vähän sellasta sopivaa luomi väriä ((:

      Toivottavasti et ala laittelee mitää sota maalauksia ja harjottelet paljon ettet näytä sellaselta pikkuhuoralta (: Ja toivottavasti musta oli apua... ja tää on aika vanha juttu ja oot saanu jo paljo neuvoja mun halusin silti kirjottaa ^.^ Ja tietty voi laitaa huuliinki jotai :dd

      • Toivotavastiautan^.^

        ON PALJON PAREMMAN NÄKÖSTÄ JOS NÄYTTÄÄ LUONNOLLISELTA EIKÄ MILTÄÄ MUULTA!!!!! :DD (: Ja laitan myös väriä mun näkymättömiin kulmakarvoihi


      • ^.^

        koulu ei salli?
        outoa......meillä sallitaan.........jopa ripsarit poskilla.............

        no asia riippuu tyylistäkin.
        ite pukeudun raskaasti.
        en tiiä nyt kunnolla mihin gootti tyyppiin kuulun.
        mutta kettinkejä yms.
        joten rajaan silmän ohuvesti. ;)
        mutta harrastuksena on maskeeraus joten ei oo poskilla.
        voin käyttää valkeaa luomiväriä pohja värinä ja mustaa silmän reunassa.
        se sopii mulle ja näytän siinä hyvältä ( ei oo ainuastaan mun mielipide)
        ja huuliin huulipunaa ja kiiltoa.
        vaikka oon gootti niin ei käytä mustaa huuliin.
        se ei oikein sovi.............ja sietty kulmat ja ripsari.............


      • ^.^ kirjoitti:

        koulu ei salli?
        outoa......meillä sallitaan.........jopa ripsarit poskilla.............

        no asia riippuu tyylistäkin.
        ite pukeudun raskaasti.
        en tiiä nyt kunnolla mihin gootti tyyppiin kuulun.
        mutta kettinkejä yms.
        joten rajaan silmän ohuvesti. ;)
        mutta harrastuksena on maskeeraus joten ei oo poskilla.
        voin käyttää valkeaa luomiväriä pohja värinä ja mustaa silmän reunassa.
        se sopii mulle ja näytän siinä hyvältä ( ei oo ainuastaan mun mielipide)
        ja huuliin huulipunaa ja kiiltoa.
        vaikka oon gootti niin ei käytä mustaa huuliin.
        se ei oikein sovi.............ja sietty kulmat ja ripsari.............

        oot jonkinsortin punkkari :3 ookko kyklooppi? :oo xD no ei ny. itte oon gootti-punk, Eikä kaikki gootit käytä mustaa huuliin, mutta se korostaa ihon luontaista kalpeutta, ja itselläni tavoitteena hankkia musta huulipuna. Ei vaan sen takia et oon gootti, vaan ihan sen takia et se on nätti. :D Mustaa luomiväriä en käytä, se laittaa silmät pienen näköisiksi, ja raskaiksi. En laita paksua kerrosta kajaalia, joskus saatan vähän laittaa inasen paksumman kuin normaalisti, mutta harvoin :'D


    • myös ihovinkkejä!

      Moi! Itse oon kohta 15 ja meen syksyllä yhdeksännelle luokalle. Käytän yleensä hyvin luonnollista meikkiä.
      Kouluun laitan yleensä:
      -vähän kulmakynää, en värittääkseni kulmia tummemmiksi vaan motoillakseni niitä
      -mustaa kynämäistä rajausväriä ohuesti yläripsien tyveen helpottaaksen silmien rajausta
      -mustaa nestemäistä rajausväriä ohuesti kynämäisen päälle, rajaan yleensä silmän puolivälistä ulkoreunaan
      -ripsiväriä yhden kerroksen yläripsiin, harjaan ripset vielä yleensä vanhalla pestyllä ripsivärini harjalla erotaakseni ne toisistaan, että ne olisivat luonnollisemman näköset
      silmien alle en laita mitään, ja en käytä mitään meikkiä myöskään ihossani, koska se on muutenkin nykyään hyvässä kunnossa.

      Hyvä iho on hyvä pohja myös kauniille meikille. Itselläni nämä keinot ovat toimineet todella hyvin puhtaan ihon saamiseksi:
      -Juo paljon vettä (ei sitä koko aikaa tarvitse vain juoda, kunhan nyt pari lasillisa päivässä)
      -vältä rasvaiten ruokien syöntiä, esim. pizza, hampurilaiset (ainakin jos syön niitä itse niin heti seuraavana päivänä kasvoissani on finnejä.)
      -liiku, esim. juoksulenkki on hyvä, se laskee stressiä ja iholle tulee vähemmän näppylöitä jos ei ole stressiä
      -nuku hyvin (jos voit niin 8 tuntia tai yli)
      -Vaihda tyynyliina tarpeeksi usein tai käännä tyynyä, koska liat ja rasvat hiuksista jäävät tyynyliinaan, ja siirtyvät siitä kasvoihin
      -älä pese kasvoja liikaa, koska se kuivattaa niitä, pesu illoin ja aamuin on hyvä
      -pese meikit aina huolella kasvoista, älä mene nukkumaan niiden kanssa

      itse yritän myös höyryttää kasvoni ainakin kerran viikossa, se avaa ihohuokosia ja puhdistaa niistä epäpuhtauksia (laita kattilaan vettä ja odota että se kiehuu. kun se kiehuu, laita kasvosi kattilan yläpuolelle -kuitenkin tarpeeksi kauas kuumasta vedestä- ja pidä kasvojasi hetki höyryssä. se auttaa myös tukkoiseen nenään.) Ja muista että kaikkien ihot ovat erilaiset, itselläni nämä keinot toimivat hyvin.
      Tiedän kyllä että tämä oli kysely meikkaamisesta, mutta toivottavasti myös iho-vinkeistä oli hyötyä jollekkin tätä lukevalle. Ja luonnollinen meikki on aina kaunis!

    • tartteen apuu:)

      oon 13 vuotias ja en meikkaa.. Onks se teiän mielest noloo?? En haluis meikata koska mul on paljon eläimii ja en osaa tai jaksa käyttää aikaani meikkaamiseen:o onks noloo tai outoo??

      • ^.^

        hm..........no tää koko meikkaus hommahan on ihan oma päätös.
        että jos ite aattelet ettet sä tartte niin ei siinä noloo oo.
        en itekkään käytä meikkiä koulussa,mutta aattelin että jotain pikkusta vois laittaa. ;)


    • paskat

      eimitenkää pahalla mut jos meikkaa 13 vuotiaana nii se ei ollenkaa tarkota et oot mikään huoran alku/pissis tai vastaava (:suurin osa sen ikäsistä meikkaa. itse käytän oikeastaan vaan ripsiväriä, puuteria ja kulmakynää. silloin tällöin myös luomiväriä (: luonnollinen meikki on kaikista kaunein (: eikannata mitään hirveitä meikkikasoja naamaan laittaa.

    • minää^^

      Mun mielestä meikkaamisen aloittaminen on jokaisen oma asia, vaikka ite kannatankin vähän ennen ylä-astetta vasta..
      On ihan yhtä ok meikata, tai olla meikkaamatta esim. ylä-asteella. (jossa suurin osa keskustelijoista on)
      Ite olen 13, ylä-asteelle menossa, ja laitan vähän puuteria, ripsiväriä ja ehkä vähän jotain luomiväriä. Yritän aina meikata luonnollisesti, juhliin tietenkin voi vähän näkyvämminkin (:

    • Muumini söi sen.

      Lukafan, EI SAIPPUAVETTÄ. Saippua vain kuivattaa ihoasi. Itse käytän koulussa ripsiväriä, vain yläripsiin, eikä kovinkaan suurta määrää. Ja joskus voidetta punoittavalle kohdalle joka peittää vähän. Its eolen sitä mieltä, että alle 13vuotiaiden ei tarvitsisi käyttää luomiväriä. Se on vain sotkuisen näköistä, vaikka kuinka vähän laittaisit. (:

    • blondilmottautuu

      Täällä ilmoittautuu seiskaluokkalainen eli tänä vuonna neljätoista täyttävä tyttö :---)
      Ite en vuos sitten juurikaan toteuttanut itteeni tai tyyliini millään tavalla, ja nyt ku tässä on päässy ulos siitä kuorestaan uskaltaa sitä meikata siten miltä tuntuu.
      Itellä meikki on aika simppeli eikä mikään erikoinen, tosiaan.

      Levitän meikkisienellä erittäin ohuen kerroksen meikkivoidetta johtuen siitä että mun iho oikeasti on _kuiva_ joten en käytä puuteria ollenkaan.
      Rajaan nestemäisellä (rajauskynät tekee suttuista ja munmielestä kuvottavan rajauksen joten siksinäin) rajauskynällä siivellisen rajauksen ja laitan ripsaria sillointällöin, yleensä en koska omat ripset on tarpeeksi tummat ja pitkät.

    • metalandheels

      Terve!
      oon -99 tyttö ja aloitin meikkaamisen ollessani 6lk:lla

      Ennen meikkasin ihan järkyttävästi; ½ sentin eyelinerrajaus, paakkuiset ripset, liian tumma meikkivoide, jonka rajat näkyivät.... näytin ihan halvalta, hyi.

      nykyään meikkaan arkena näin:

      - ihan ohut kynä- tai eyelinerrajaus ihan ripsien tyveen.
      - 2 kerrosta ripsaria, joskus taivutan ripset.
      - ihan kevyesti meikkivoidetta ja puuteria
      - purppuraa luomiväriä (hyvin häivytettynä)

      Mun mielestä paras meikki nuorilla on mahdollimman kevyt ja luonnollinen.
      Ei mitään Nicki Minaj meikkiä!
      Et tarvi meikkivoidetta tai puuteria jos sulla on hyvä iho.

    • aaaaaaa2

      mää pistän vaan ripsarii ja puuterii...vähän mutta siististi =) mun mielestä meidän ikäset tytöt käyttää liikaa meikkiä, eikä osaa pistää niit kunnolla. älä sä vaan tee niin

    • tällläista

      Moi oon 11v (aattelet hypätä tän kommentin yli ,mutta lue tää)

      Mun äiti on kosmetologi ,niin saan siltä neuvoja ;)


      Aluksi:
      Opettele meikkaamaan,nimittäin et varmasti halua nolata itseäsi.
      Hommaa kunnon ihonhoitotuotteet ja puhdistusvälineet,ja puhdista niillä kasvosi hyvin.
      Älä käytä meikkivoidetta jos ei sinulla ole mtn peitettävää tai epäpuhtauksia kasvoissasi.
      Päätä ensin minkälaisen meikkivoiteen hankit ja selvitä ihotyyppisi.
      JA YKS TÄRKEÄ JUTTU ! kokeile vaikkapa testeriä leukaluuhun niin voit valita oikean sävyn (kaula on vaaleampi alue kuin kasvot)
      Vältä tummia meikkejä,luonnollinen on tuon ikäiselle tärkeää)
      Ja osta laadukkaita meikkejä ,älä mitään paskoja.

      Olen siis 11v ja teen näin:

      Laitan aluksi:
      Sävyttävän päivävoiteen (Lumene ,en muista siitä mtn tarkemmin)
      Sitten :
      Pohjustusvoide(lumenen heleyttävän potjustusvoiteen tai loreal paris studio secrets)
      Meikkivoide (käytän kaikkia erillaisia ne vaihtelee hyvin paljon)
      Puuteri (fit me maybellineltä)
      Peitevoide (lumene tummille silmän alusille oleva peitevoide)
      Peitepuikko (sekin vaihtelee )
      Ripsiväri (lumenen kaksipäinen,mutta on muitakin)
      Kulma geeli tai kulmien muotoilu vaha(lumenen ruskea muotoiluvaha)

    • tällästä

      Ja käytän valokynää

    • Bear Girl:Sinde-82

      Mä en meikannut vielä sen ikäisenä. Huom. itse.
      - Tosin aikuinen ihminen saattaa auttaa esim. "löytämään itsensä" kosmetiikan kautta, ja se on hyvä asia. Porno-hippikasari-tyyli ei tosiaan ole soveltunut, n. alle 13-vuotiaille. On tärkeää, että meikkaukseen tutustuu kanssasi, joku aikuinen.
      Itse kiinnittäisin huomiota esteettisyyteen, varsinkin hyvin nuorten ja lasten kanssa. Kuten esim. siihen, kuinka meikit, sudit ja pensselit asetetaan esille ja kuinka ne arjen voimavarana sulautuvat sisustukseen, osana omaa persoonallisuuttasi.
      Mä meikkaasin niin, et mä laitoin: Smaragdin helmen vihreää luomiväriä, ilman kajalia, paljon, kosteusvoidetta kasvoille, puuteria kivipuuteria äidiltä, melkein luonnon aurinkopuuterin väristä, ripsiväriä, paljon väh. 3 kerrosta, tämä on ehkä ensimmäinen kerta itse.
      Mut meikattiin niin, et: Mulle laitettiin kasvoille kosteusvoidetta, huulet punattiin huulikiillolla, tosi räiskyvän ja kirkkaan punaiseksi, lähes kirkkaanpunaisella huulikiillolla, joka oli täysin ilman oranssia. Sitten laitettiin puuteria, jonka päälle, aivan kirkuvan punaista poskipunaa, siististi kasvojeni muodostaman säännöllisen järjestysluvullisuuden mukaileman nukkemaisten kasvojen poskionteloiden kohtiin, poskipäihin ja, mielestäni epäsiististi, vähän ylitse. Huultenrajausta ei laitettu, mutta kulmat rajattiin ihan pienesti, vain joitakin viivoja kulmakarvoihin lisäksi lisäten, ja näin myös luonnonruskea silmänrajaus tuli tutuksi, vain korostamaan silmän helmenmuotoa, että se olisi luonnollisemman, ja suureellisen näköinen. Luomiväriä, tai -värejä en nyt tähän hätään muista, mutta ne olivat varmasti ihanan virheä, tai violetti, tuskin sininen kuitenkaan kuuluu niin nuorella kasvoja esiintuoviin etukoikeuksiin. Violetti syventämään rajauksia ja vaalean vihreä ala-luomelle jo kertoen eletystä vuosikymmenestä. Meidän toisten ihmisten kanssa....

      P. S. Italo-Taffel-Sipsit jo odottivat nyyttäreissä, joihin tuli koko luokka.

    • 6+10

      Oon 7lk, täytän tänä vuonna 14v. Alotin nyt ylä-asteel meikkaamaan, ja en ite meikkais ala-asteikäsenä koska harvemmat sen ikäset osaa/ymmärtää meikata oikein. Meidän koulussa puolella 6lk on mustat sormen paksuset kulmat, sotkuset äitin kajaalilla tehdyt paksut rajaukset koko silmällä ja mitä ties.
      Aluks kannattaa oppia tekee kulmat oikein, koska ne antaa 'siistin' vaikutelman jos ne on oikein tehdyt (ei oo siis pakko, mut jos välttämättä haluaa tehdä jotain). Eli yleensä ne nypitään linnunsiipimuotoon, älkää pliis tehkö mitään puoliympyrää tasapaksua tms. Kauheeta :D netistä löytyy jotain ohjeita miten ne saa oikeeseen muotoon. Jos käytätte kynää nii häivyttäkää alusta ja lopusta. Mulla on näkymättömät kulmakarvat ja monet on luullu et mulla ei oo niitä ollenkaan, eli teen joka päivä kynällä.
      Huh mikä teksti :D mut muuten käytän tällästä meikkiä:

      -Aluks peitän silmänaluset ja kaikki punertavat kohat yms
      -Valopuuteria nenän keskelle et nenä näyttäis kapeammalta
      -Tussieyelinerilla ohuet rajaukset koko yläluomelle
      -taivutan ripset ja ripsiväri
      -joskus huulikiilto

      Meen muute kuun lopulla kosmetologilla, saan ihon hoitamisen yhteydessä kulmien muotoilun ja värjäyksen, suosittelen kaikille (molemmat yhteensä maksaa n. 15e) jo näin etukäteen.
      Toivottavasti joku jakso lukee :D

    • Diamanda.

      Ite laitan vaan puuteria,ripsaria ja joskus jonkunlaiset rajaukset (: oon seiskalla.Kulmat nypin sillointällöin mutten piirrä niitä (ne on niin tummat jo luonnostaan).Poskipuna voisin käyttää jos sellaisen jaksaisin hankkia, ja luomiväri vaan näyttää mulla jotenkin tyhmältä :D

      Liika pakkeli saa näyttämään jotenkin "muoviselta" tai epäaidolta :/ ja varsinkin jos se on ylitummaa/ylivaaleaa.Huulikiillon raiskaus ei myöskään ole kovin kaunista :D eikä stanan paksut tekoripset oo mitenkää ihQ. Eli kohtuullisesti kaikkea .

    • Minävaan (:

      Heii! Itse oon 13 ja meikkaan VAIN vähän kouluun. Naamaani laitan:
      - OHUT kerros meikkivoidetta¨
      - Aurinkopuuteria
      - Ripsiväriä & Tietenkin taivutan ripset!

      Mun mielestä tän ikäsen täytyy näyttää vielä luonnolliselta.. Joten, meikkaa vain vähän.

    • hannasss

      heissan vain ! täällä ilmottautuu juuri tänävuonna 14 täyttävä tyttö.
      itse oon kiinnostunut jopa alana meikkauksesta, ja se on mulle arkipäivää.
      arkimeikkiin kuuluu siis meikkivoide, fit me peiteaine, en käytä puuteria täysin pintakuivan ihoni takia ollenkaan, luomille pohjustus, liikkuvalle luomelle vaaleata luomiväriä ja ulkonurkkaan tummemmalla värillä häivytys. nestemäisellä eyelinerillä siivelliset rajaukset ja ripsiväriä ( harvoin irtoripset ) ja siinäpä se.
      highlightina käytän hohdepuuteria poskipäille ja leukaan hieman. kulmat muotoilen nestemäisellä läpinäkyvällä ( itseasiassa ripsiseerumi ) koska sillä pysyy koko päivän kulmat muodossan. niitä en piirrä.

      opettelemalla oppii.

    • ertyujitgyhuhjujj

      päin v-ttua

    • joulukuussa 11

      Heipsan:-)!
      Täällä kirjoittaa vitoselle menevä 10w tyttö, joka aloitti tässä n. viikko sitten meikkauksen. Tosin tämäkin on vain ripsaria. Isosiskolta on tullut kommenttia (isosisko menee kasille) että aika hyvin laitoit ripsaria ekaks kerraks:D en tee mitää romaanii tästä xd joten heipådei

    • mun meikki

      mä alotan nyt 6lk. meikkaamaan ja täs mun meikki:
      ensin pesen kasvot kunnolla ja sitten laitan joko hoito voidetta tai kosteuttavaa voidetta.
      sitten laitan ohuen kerroksen meikkivoidetta ja sitten t alueelle vähän puuteria.
      sitten laitan mustan ripsarin ja huulirasvaa tai kiiltoo. ja sitten juhliin joskus luomiväriä ja kajaalii.
      ett en meikkaa paljoo.

    • 12v joo meikkaanxd

      oon 12v ja meikkaan. kyllä.
      en meikkaa paljoa, mut oon huomannu, et ku alottaa meikkaamisen ni aina tunkee hirveesti meikkivoidetta puuterii eyelinerii ja ripsivärii, yllättävän paljo, en tiiä miks. nykyisi laitan kulmat, hennot rajaukset ja ripsivärin (tarvittaessa puuterii yms.) ja kouluun laitan ripsarin ja kulmat. ja tykkään et kulmani näyttää luonnollisilt eikä just vaa sellasilt vahvast piiretyilt. mut kaikil on oma maku. mut nää, jotka tulee haukkuu tänne toisii jos ihmine pyytää VAIN APUA... voi kyl ajatella kaks kertaa enneku kirjottaa mtn! oon nii täynnä tätä maailmaa ja niit ihmisii jotka ei näe omaa nenääsä pidemmälle.

    • 14 v meikkaan

      Olen 14 ja meikkaan aina kouluun ja melkein joka paikkaan muuallekin. Eli siis olen ilman meikkiä ainoastaan kotona, harkoissa ja muuten treenatessa. Ensin tietysti pesen kasvoni ja laitan kaikki kosteus,pohjistus ja silmänympärysvoiteet yms. Sen jälkeen laitan meikkivoiteen ja puuterin. Käytän niitä aika paljon eli siis laitankunnonkerroksen.Kesällä en käytä niin paksua meikkivoidetta kuin talvella. Tällä hetkellä käytän lorealin lumi meikkivoidetta mutta talvella ajattelin siirtyä lorealin infallibleen koska se on hieman paksumpaa ja pysyy pidemmän aikaan. Puuterina minulla on lumenen normaali kivipuuteri. Älä käytä liian tummaa meikkivoidetta tai puuteria sillä se ei näytä kivalta:/ päivetystä saa aurinkopuuterilla itse käytän dermosilin aurinkopuuteria. itse en käytä valokynää mutta ain alkaa kohta käyttämään. Sitten taivutan ripset ja laitan ripsaria. Ennen ripsaria laitan tietysti kajaalin. Mielestäni nestemäinen on parempi koska se ei leviä niin helposti. Itselläni on tällä hetkellä kynä ja se leviää heti:/ Piirän myös kulmani ja joskus saatan laittaa myös kulmageelejä. Luomiväriä laitan asun mukaan mikä väri milloinkin sopii. Maybellien color tattoo on todella hyvä. Poskipunaakin olen suunnitellut että alan käyttämään. Meikkiä pitää korjailla aika usein päivän aikana. Aina ei tietenkään ole mutta aina kannattaa varmistaa sillä suttuinen meikki ei ole kiva! Urheillessa ei kannata käyttää ja kuumalla ilmalla ei paljoa meikkiä koska ainakin omasta mielestäni on epämukavaa ja ärsyttävää kun hikoilee ja meikit leviävät! Huulipunaa jos laitat niin kannataa rajata ensin huulet! Huulilakkakin on aika khyvää ja itse aion alkaa myös meikkaamaan huuleni huolellisesti. Meikkaus oli ainakin minulle ensin vaikeaa...varsinkin kulmien piirtäminen murtta olen harjoitellut ja nyt se menee jo aika hyvin! Juu oli aika pitkä mut kommentti mutta toivottavast oli apuu!:)

    • anshia

      moii on määkin 13v ja en tiiiä miten mun pitäis meikkaaa!!

      • :)))))))))(

        Meikkaattepa vähän o.o Ite olen 13 ja meikkaamiseen kuluu 45min.
        1. Näppylöihin ja näihi peitepuikkoo ja näitä peittävii aineita
        2. Meikkivoidetta
        3. BB tai CC voidetta
        4. Perus puuteria
        5. Aurinko puuteria
        6. Kulmien piirto/väritys/ nyppiminen (tähä menee eniten aikaa :/)
        7. Luomiväriä, ruskeeta tai mustaa joka tummenee silmän ulkonurkkaan.. tai paksut rajaukset(riippuu päiväst ja jaksamisest)
        8. Ripsien taivutust
        9. Ripsarii


    • Mä vaan

      Hei mikä huora sota täällä on?! Tänne tultiin auttamaan eikä haukkumaan!

      Itse olen 15v ja en meikkaa paljoa peitän osat kohat ja BB voidetta (VÄLILLÄ)
      sitten ripsari ja luomiväri harvoin rajaus laitan yleensä huulirasvaa ja vähän huulikiiltoa päälle :)

      • minä

        Itse en meikkaa aina koska nukun mielummin pidempään ja jos riittää aikaa laitan meikkiä(kouluaamusin). Yleensä pistän leffaan ja jos meen kavereiden kaa jonnekki hengailemaan muuten kotona en pistä meikkiä enkä treeneihin.Mul on vielä ihan hyvä iho ni en tarvi mitää meikkivoiteita hirveesti ni en käytä niitä. Arkisin pistän vaan ripsarii,aurinkopuuterii ja semmosta sävyttävää huulirasvaa välillä pistän kulmakarvoihin väriä ja rajarit semmosel nestemäisellä.


    • lkshjkf

      En käyty kovin paljon meikkiä. Jos huvittaa ja jaksan, niin laitan bb-voidetta jos iho tarvii sitä, ripsiväriä ja joskus kulmakynää. Mulla on kerran ollut koulussa rajaukset, nekin tosi ohuet. En koe tarvetta meikata :D

    • futari1

      Moi, mä oon kutos luokalla ja käytän meijän luokkalaisista eniten meikkiä, laitan joka päiväiseen arkimeikkiini puuteria, ripsiväriä ja teen kulmat kolmella eri tuottella, laitoin nelosella pari kertaa ripsarii, vitosella n. 30 kertaa, kutosen alussa en käyttänyt meikkiä yhtään, innostuin siitä vasta hetki sitten, oon itestäni ihan kelpo meikkaaja mutta tottakai teen jotain aina väärin. Koulun käytävillä nuoremmat kattoo mua sivusilmällä ja ihmettelee että miks tol on noin paljo meikkiä....Oon tottunu siihe, joten se ei enää haittaa yhtään, oma äitini on antanu erittäin myönteisen luvan meikkaukseen, ostaa silloin tällöin uusia tuotteita ja kertoo eri vinkkejä :) Ps. Meikkaaminen on hauskaa

    • Jasmiinavastailee

      Olen vähän myöhässä, mutta ei se haittaa...

      Olen siis 14vuotias jä teen päivittäin tämän:

      Hieman omia kulmiani tummempaa kulmakynää, kajaalia kissa rajauksee,
      Ripsarii niin että ei näytä siltä että on ripset ajeltupois,
      Ja tummia silmän aluksia peittämään silmän alus voidetta.

      (Useimmat meikkini on the body shopista)

      Ja joskus juhliin vielä huulipunaa ja huulten rajaus kynää (tumman viplettia).


      Tässä mun meikit
      Jasmiina

    • wertuerss

      Pissikset!

    • meikkaanjonytOMG

      Oon 12 v ja mä käytän peitepuikkoa, poskipunaa, luomiväriä ja ripsaria. Silleen tosi vähän.

    • Triggeredabtmakeup

      Nykyään on hieno olla ilman meikkii

    • 13vmeikkaaja

      Joo näi 5v myöhäs, mut oon 13 ja ny o kesäloma mut 6lk meikkasin melkee joka pv näi:toosi vähä cc meikkivoidet sillee vaa et punasuus ja läikät peittyy, kulmat ja taivutan ripset ja laitan ripsigeelii:) juhlii tai ku meen johonki laitan meikkivoide, kulmat, vähä jtn nudee tms luomivärii, contour, highlight (ei överei), poskipunaa, ripsarii ja huulii saatan joskus laittaa jtn

    • BonelessPIZZA

      Oon 13 ja yläasteelle menossa. Kutosella laitoin joskus peitepuikkoa, mut olin aika laiska että 8) ..Mut ajattelin et nyt näin seiskalla meikkaan seuraavasti :

      • peitevoidetta mun silmän alusille ja
      mahdollisille finneille
      • taivutan ripset
      • ripsiväriä

      Haluaisin myös kulmakynän, mutta näytän jo tosi nätiltä noin ja mulla ei oo rahaa ..ehkä sit myöhemmin

      Ja sit jotain ihonhoito vinkkejä pitämään ihosta huolta.. :)

      Aloitetaan kaikista tärkeimmällä ja tunnetuimmalla..
      • ei koskaan meikit päällä nukkumaan!
      Kannattaa myös pestä meikit kunnolla eikä sellasilla liinoilla, vaikka käteviä onkin, sillä ne ei aina puhdista kaikkea. Joillaki saattaa ihossa näkyä heti jos ei oo pessy kunnolla ja joillaki näkyy vasta parin päivän päästä

      • käyttäkää meikkipohjan alla kosteusvoidetta. En ole oikeastaan ihan varma miksi sitä pitää laittaa (joku saa kertoo mulle) mutta oon saanu käsityksen että se pitää meikkiä paremmin iholla kiinni ja jos on kuiva iho niin se tekis ihosta hyvän pohjan meikille (kertokaa jos oon vääräs)

      • iho kannattaa pestä aamuisin ja iltaisin vedellä. Sillä on oikeesti suuri vaikutus. Mun kaveri ei tee tolleen ..ja sen kyllä huomaa vaikkei sillä mitään finninaamaa okkaan

      • kuuma vesi avaa ihohuokosia ja kylmä vesi sulkee (jos ymmärrätte) joten kannattaa suihkussa (ja aamusin) pestä lopuks iho kylmällä ja sitten laittaa meikkiä ettei meikki pääse sinne ihohuokoseen, josta saat kivoja finnejä

      • oon kuullu myös että hikoillessa ihohuokoset suurenee, joten ei kannata urheillessa olla kauheita pakkeleita naamassa

      • kasvo naamiot auttaa ja virkistää ihoa. Mutta terveellisellä ruokavaliolla saat saman aikaan ja "sisäisesti" kun kasvonaamiolla "ulkoisesti" // älä käsitä väärin, ruokavaliolla on vaikutelmia ihossa ulkoisesti, mutta se auttaa myös sisäisesti
      Ja ruokavaliolla en tarkoita että pitäisi koko ajan olla joku salaatti kädessä ..kunhan ei syö niin paljon mitään epäterveellistä

      • veden juonti. Se ihan oikeasti auttaa paljon (myös muuhunkin) mutta iholle se on tosi hyvä

      Toivottavasti tää autto jotain :)

    • 13v.meikkaja

      Oon 13v seiskalle menijä. Meillä päin on feimit jotka meikkaa enemmän ja mä oon niissä ja sit on ne jotka meikkaa vähän sekä ne jotka ei meikka.

      Mun meikki:

      Meikkivoide: joko lumenen cc se volkonen pinkillä korkilla tai maybellinen bb se sinikorkillinen joka "puhdistaa" ihoa mut mulla ei oo iho ongelmia lähinnä punaisuutta tasottamaan.

      Peitevoide: maybelline fit me mut en tykkää siitä pakauksesta koska siitä jää sitä mustaa käteen. Sit mul on se lorealin "vastaava" purkki hyvä sisältö huonompi mulle. Ja sit mulla on maybellinen se master camo mis on vihreetä ja niitä.

      Puuteri: maybellinen se irtopuuteri ihan hyvää tai essencen kivipuuteri joka murenee ilman putoamisia yms.

      Varjostukset: nyx se tikku homma en muista nimee se on tosi kiva ja sit ostin kun oli halpa niin sen essencen sen missä on poskipuna higlight ja varjostus sävy sitä hutasen välillä nopeesti jos ei muuta ehdi.

      Highlight: nyx illuminating paletti tykkään. Nyx sen tikun toinen pää. Pari essencen muiden palettien mukana tullutta toinen matta toinen kiiltää ihan ok molemmat. Ja sitten w7 semmonen tikku kiiltä hyvin. Ja sen maybellinen master camo paletin kiiltää hämärässäkin.

      Poskipuna: en oikeen käytä mut 4 essencen punaa omistan.

      Kulmat: käytän usein yhtä luomiväriä koska se on mulle täydillen mut kulmatuotteita mulla on maybelline kulmapalette ja kynä ja mascara kaikki tumminpia mut liian lämpymiä mulle ja essencen kulmageeli läpinäkyvä kestää kuivua mut pitää ruodussa.

      Ripset: Lumene natural code se pinkki se on paskaa. Ja sit lumenen blueberry se kultanen 😍😍

      Luomet: mul on 4 palettia ja sävymailma on mitä yleensä mulla vaaleanpunaine rusehtava ja kulta mut 3 paletissa meös niin tummia että ei tuu käytettyy. Mul siis 2 maybillinen the nudes/ blushes nudes ja w7 kultasävynen ja lumenen paletti pinkki ruskee hopee.

      Eyeliner: mun nykynen niin kuiva että ostoslistalla

      Huulet: Usein jos jotai niin nyx lingerie sävyt 04 ja 12 ja tietysti kynät ja sit harvoin lumenen huulipuna ja kynä semmonen nude.

      Ja sori kirjotusvirheet mut ei jaksa. Oon siis meikkiaddikti ja rakastan meikkaamista ja kynsien tekoa.

    • jokujokujokutyyppijoku

      No oon ite 14v. ja aloin ite meikkaa n. 13v. ja siis harjottelemal pääsee eteenpäin, mut no käytä sitä meikkii mist tykkäät ja sit sä vaan kehityt siin et ei se tolleen vaan tuu täydellidelliseks. Mut yks vinkki: Älä laita paksua kerrosta ja alota risarista ja kulmista silleen et nypit sun kulmat hyvään muotoon ja piirrät kulmakynäl tai kulmavahal/puuteril, koska monella alussa unohtaa kulmat ja sitten näyttää aika hassulta.

    • Peitevoide

      Iha sama vanha kesu, mutta menkööt...


      Oon 14v, ja aloin meikkaa sillee vähä nii 12v, ja ripsarii ja huulikiiltoo sillo vaa. Nykyää jos meikkaan nii laitan yleensä vaan kulmat, ripsarin ja ehkä huulipunaa tai -kiiltoo.
      Joskus myös kulmavahaa, meikkivoide, kulmavaha, poskipuna, higlighter, puuteria lisäks, sekä tietysti peitepuikko. Mutta yleensä vaan tärkeisiin menoihin, elokuviin, tms tai ku aamul on aikaa ja jos jaksaa.

    • Anonyymi

      Ite oon 05 ja siis vielä ihan 13, ja meikkaan suunnilleen ehkä joku 3 tai 4 krt viikossa... ja siis yleensä pistän vaan niinkun concealeria peittämään sekä korostamaan, koska se on vähän vaaleempaa kun mun oma ihonväri... sitten sellasta ”väritöntä” kivipuuteria niin sanotusti, se ehkä vähän kiinnittää ja antaa se sekin sitä valoa... sitten mul on semmonen contour puikko jolla varjostan silleen luonnollisesti, ja sitten pistän highlighteria yleensä kasvoille myöskin, koska se vaan tuo sellasta kivaa pientä ”hehkua” ja kauneutta kasvoille...: Ja sitten saatan pirtää kulmat, ainakin sillon piirrän kun on aikaa ja laitan sellasta värillistä kulmageeliä myös niihin että pysyy paikoillaan ja tuo hyvän ja kivan loppusilauksen mun kulmilla, ja myöskin korostaa ihan niitä mun kasvoja...:)
      Ja sitten siis saatan myös laittaa sellasta valkosta ”inlineriä” mun silmien vesirajaan, koska sekin tuo sellasta tosi kivaa ja ”kaunista” hehkua...: ja en yleensä laita mtn ripsaria tai kajaalia, mutta niitäkin välillä sillee aika suht luonnollisesti, se kylläkin riippuu vähän...: ja jos siihen meikkiin sattuu myös sopimaan joku kivan viileen ruskee tai joku sininen tai ihan muuten vaan joku kylmä sävy, niin laitan...< ja sama myöskin huulissa... ja musta tää meikki näyttää oikeesti ihan kauniilta ja ihan niinkun suht luonnolliselta, sekin kyllä riippuu... joo, mulla on kyllä aika paljon tuotteita mitä käytän, mutten laita niitä todellakaan siis mitään miljoonaa kiloa, ettttä...:
      Ja siis tätä ei aina ees huomatakaan mulla, ellen tyyliin laita jotain ripsaria tai jotain vahvaa luomiväriä tai huulituotteita...:
      :)

    • Anonyymi

      Mä oon jo 15, aloitin meikkaamisen 2 vuotta sitten, melkoisen taistelun jälkeen. Nyt meikkaan vahvasti, lähes Punk-tyylin, jota ei kotona vielä hyväksytä, mutta tahdon meikata näin. Ihan erilailla jätkät huomioi nyt, kun on mustalla rajatut silmät, runsaasti mascaraa ja mustat huulet.

      • Anonyymi

        Oon vasta 14 vuotias likka, sama juttu, ei millään saa meikata vahvasti. Silti meikkaan, salaa. Kunnes kännykuvissa jäin kiinni, tuli arestia. Nyt jälleen meikkaan, puuteri pölyn laskeuduttua.


    • Anonyymi

      juuh oon ehkäpä monen mielestä liian nuori, mutta siis oon ite 11 ja puol. meikkaan yleensä kouluun näin:
      -taivutan ripset
      -pikkusen ripsarii
      -huulikiiltoo tai huulirasvaa
      aloitin "meikeillä leikkimisen" jo 9v mutta nyt sitä tekee luonnolisesti päivittäin ja TODELLA moni kaveri myöskin meikkaa, juo energiajuomia, seurustelee ja on vanhempien poikien ja tyttöjen kanssa

      • Anonyymi

        Mäki oon reilu 11 ja ehkä liian nuori meikkaan mut mul on atooppinen iho joten finnejä tulee suht paljon


    • Anonyymi

      No oon 11 ja laitan vaan ripsarii ja huulikiiltoo vaik on ihoongelmii

    • Anonyymi

      Miten 12-14-vuotias yleensä meikkaa? Yleensä ei mitenkään!

    • Anonyymi

      Meikki ei ainakaan paranna sinun ihoa vaan päinvastoin pahentaa

    • Anonyymi

      Yleensä 12-14-vuotiaat EIVÄT meikkaa mitenkään!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe