hotellin ikkunasta katselen noin 20 metrin päähän naapurtalon mainokseen, välillä en meinaa millään saada tarkennettua katsettani niin että näkisin pikkutekstit kunnolla ja just äsken tupakilla ollessani näin ne taas ihan kirkkaasti.
alkoholia en siis ole silloin ottanut ku sumeesti oon nähnynnä.
onks vaihteleva näkökyky kovin yleistä???tiedän et ikäisilläni lähinäkö alkaa heikentyä, mut nyt ei ole kyse lähinäöstä
vaihteleva näkökyky, mistä voi johtua?
25
301
Vastaukset
- iso karvainen mies
Katsoitko ensin ikkunan läpi mainostaulua ja sitten parvekkeelta?
ikkunat on auki ku polttelen tupakkaa ja kuikuilen katuelämää ja katselen mainoksia.
nääs hotellissa on lasiruuti sisäpuolella ja ulkopuolella avattavat puuluukut, jos en avaa niitä puuluukkuja en näe lasin takaa ku puuluukutmonte24 kirjoitti:
ikkunat on auki ku polttelen tupakkaa ja kuikuilen katuelämää ja katselen mainoksia.
nääs hotellissa on lasiruuti sisäpuolella ja ulkopuolella avattavat puuluukut, jos en avaa niitä puuluukkuja en näe lasin takaa ku puuluukut"Kuorikerroksen kaihista kärsivät potilaat näkevät yleensä parhaiten heikossa valossa, kun mustuainen on varsin suuri. Tumakaihipotilaat tarvitsevat usein lisävaloa nähdäkseen kunnolla
Millaisia ovat kaihin oireet?
.
Millaisia oireita?
Kaihi kehittyy yleensä hitaasti. Se ilmenee yleensä molemmissa silmissä. Aluksi vain pieni osa mykiöstä samenee. Usein potilas ei huomaa sitä mitenkään. Vasta kun mykiön samentunut alue kasvaa, näkökyky alkaa heikentyä. Vähitellen näkö siis samenee, erityisesti kauas katsottaessa.
Kaihin yhteydessä voi esiintyä muitakin oireita:
•näön tarkkuuden vaihtelua
•kaksoiskuvia
•hämäräsokeus
•valonarkuutta
•silmälasien käyttötarpeen muutoksia "
http://www.restor.fi/silmasi/kaihi/oireet/
valoarat silmät miul kanssa on, oon lähes sokea aurinkoisella säällä, mut pimeessä näen suht hyvin, ainaskin ennen.- iso karvainen mies
monte24 kirjoitti:
nääs hotellissa on lasiruuti sisäpuolella ja ulkopuolella avattavat puuluukut, jos en avaa niitä puuluukkuja en näe lasin takaa ku puuluukutAjattelin vaan, että ikkunalasit aiheuttaisi kyseisen ilmiön.
Mutta ei muuta kuin optikolle, jos asia häiritsee. iso karvainen mies kirjoitti:
Ajattelin vaan, että ikkunalasit aiheuttaisi kyseisen ilmiön.
Mutta ei muuta kuin optikolle, jos asia häiritsee.hassuu et ku tulin tänne, niin kaks ihan uutta juttua on ilmaantunut, jalkojen turvotus ja silmäoireet
- iso karvainen mies
monte24 kirjoitti:
hassuu et ku tulin tänne, niin kaks ihan uutta juttua on ilmaantunut, jalkojen turvotus ja silmäoireet
Sitä se liika valoisuus ja lämpö aiheuttaa.
Onneksi Suomessa ei ole niitä ongelmia.
Missä olet? iso karvainen mies kirjoitti:
Sitä se liika valoisuus ja lämpö aiheuttaa.
Onneksi Suomessa ei ole niitä ongelmia.
Missä olet?montevideossa, eikä nyt enää ole helteitä ollut, aamuisinkin 17-18 lämpöastetta ja päivisin noin 22-25 lämpötiloja
- iso karvainen mies
monte24 kirjoitti:
montevideossa, eikä nyt enää ole helteitä ollut, aamuisinkin 17-18 lämpöastetta ja päivisin noin 22-25 lämpötiloja
Niin helvetin kaukana.
Siellä on aivan liian kuumaa.
Täällä on muutama aste pakkasta.
Saisi tulla talvi takaisin. - miten on ?
monte24 kirjoitti:
hassuu et ku tulin tänne, niin kaks ihan uutta juttua on ilmaantunut, jalkojen turvotus ja silmäoireet
Ensin lähtee näkö. Sitten menee kuulo.
- (n)
Milloin tulet takaisin Suomeen Monte?!
:)
http://us.123rf.com/400wm/400/400/cartafra/cartafra1101/cartafra110100003/8761960-romantic-decoration-homemade-heart-of-pastry.jpg - keu keu =)
Hoh-hoijaa.....=)
- Aryan Reich
tyypillistä ei-arjalaisille ihmisryhmille
Minulla on sama ongelma. Silmälääkäri sanoi, et ei ole koskaan niin paljon kenenkään kohdalla.
monte24 kirjoitti:
eli mitä lääkäris tarkoitti?
Ettei keneläkään ole ennen mua muuttunut näläkyky niin paljon. (Menin valittamaan, ettten näe laseilla jotka sain)
Ok. Sain uudet ja kohta sama tilanne,,,sxthsens kirjoitti:
Ettei keneläkään ole ennen mua muuttunut näläkyky niin paljon. (Menin valittamaan, ettten näe laseilla jotka sain)
Ok. Sain uudet ja kohta sama tilanne,,,miul ei ole silmälaseja vielä ollut
monte24 kirjoitti:
miul ei ole silmälaseja vielä ollut
Minulla on ollut koko ikäni. Enimmäkseen kyllä käytän piilolinssejä. Tuo juttu sattui, kun halusin hankkia sellaiset sankalasit joilla kehtaa mennä ulos.. Entiset oli sellaiset Cristian Diorit, et koira oli ainut joka mua nauramatta katseli :)
Näen hyvin, mut sellaisen puolen metrin päähän. Lukiessa kaikki lasit on vaan haitaksi.sxthsens kirjoitti:
Minulla on ollut koko ikäni. Enimmäkseen kyllä käytän piilolinssejä. Tuo juttu sattui, kun halusin hankkia sellaiset sankalasit joilla kehtaa mennä ulos.. Entiset oli sellaiset Cristian Diorit, et koira oli ainut joka mua nauramatta katseli :)
Näen hyvin, mut sellaisen puolen metrin päähän. Lukiessa kaikki lasit on vaan haitaksi.Ehkä se vaihtelu johtui tosta mun "näläkyvystä" :´D
sxthsens kirjoitti:
Ehkä se vaihtelu johtui tosta mun "näläkyvystä" :´D
No itse epäilin allergian aiheuttamaa turvotusta lasiaisella tai jms.
- mellitus
Sinulla saattaa olla piilevä diabetes, se selittää turvotuksetkin.
- ..
Sulle on tulossa silmälasit. Miinuslasit. Se vaihtelu voi johtua siitä, että sun silmän lihakset yrittää tarkentaa kauas muutei enää jaksa. Ne silmän lihakset ikäänkuin pumppaa. Suomessa keväällä ja syksyllä, kun valon määrä muuttuu, monien silmät väsyy ja ne hakee heti uudet rillit, vaikka pitäis odottaa että silmät tottuu valon määrään.
Se silmän lihasten pumppaus huimaa toisia ja aiheuttaa tasapainohäiriöitä. Samaten 2-teholinssit. Miinuslasit (ei näe kauas, mutta lähelle näkee), pluslaseja tarvitaan lukiessa.
Hae hyvät aurinkolasit, se säästää silmiä. - Nasduck
Ei sitä kiikarin ruuvia tarvitse eestaas veivata. Kiikaroiminen on muutenkin rumaa, mutta suurkaupungeissa kuitenkin hyvin yleistä.
- saunatonttu.
Ja kello oli ? 5 -5
http://www.compuline.fi/ComDocs/Suomi/uushlp/html/fin-70z8.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 186309
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04671- 573400
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2282917Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342622Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452430Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme242188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 381600
- 1931511