Minua on alkanut ajatteluttaa, miten miljoonat muihin uskontoihin oppineet ja kasvaeet voivat saada lohdun omasta uskonnostaan, jos se ei ole kristinusko?
Eihän ns.pakanan vika ole, että hän ei ole kuullut evankeliumia, vaan haluaa rukoilla omia jumaliaan, joita saattaa olla vaikka kuinka monta.
Miten tietämättömän ja oppimattoman pakanan käy? Koskeeko armo myös häntä?
Pakana ja usko
9
321
Vastaukset
Minkälainen on "tietämätön ja oppimaton pakana"? Uskonnoton taloustieteen tohtori Lontoosta? Lannevaatteeseen pukeutunut mustaihoinen toukkia syövä animisti Kalaharista?
- Kyusyn...
Kyllä jälkimmäinen esimerkiksi, jos hänenlaisensa tunnistat.
Lontoolainen pakana on kyllä kuullut kristinuskosta, jos on aistit tallella. Hänellä on valinnan vapaus. Kyusyn... kirjoitti:
Kyllä jälkimmäinen esimerkiksi, jos hänenlaisensa tunnistat.
Lontoolainen pakana on kyllä kuullut kristinuskosta, jos on aistit tallella. Hänellä on valinnan vapaus.Voiko armon valita?
- --------------------
Näillä palstoilla on vastattu ainakin sata kertaa tähän kysymykseen. Vastaus on KYLLÄ ARMO KOSKEE MYÖS HEITÄ SEURAAVAN RAAMATUN KOHDAN MUKAAN:
Room. 2
14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
EDELLÄ OLEVA TEKSTI TODISTAA SIIS, ETTÄ KYLLÄ ARMO KOSKEE MYÖS PAKANAA. JUMALA ON EHDOTTOMASTI OIKEUDENMUKAINEN. - vanha ja vakaa
Mitään armoa ei ole vaan joudumme vastuuseen teoistamme.
Joko tässä tai seuraavissa elämissämme.
Kiltillä pakanalla on parempi tulevaisuus kuin pahalla uskovaisella.
Tai olkoon kiltti uskovainen ja kiltti pakana, kumpikaan ei ole erityisasemassa toisiinsa nähden. - sanopa muuta
"Kiltillä pakanalla on parempi tulevaisuus kuin pahalla uskovaisella."
Näin olen myös ymmärtänyt. SIksi olen ihmetellyt innostusta evenkeliointiin ja lähetystyöhön. Nehän tekevät pelkkää vahinkoa.- vanha java kaa
niin se onkin sekaantumista toisen karmaan. Luonnollisesti meidän tulee auttaa lähimmäisiämme.
- Anonyymi
vanha java kaa kirjoitti:
niin se onkin sekaantumista toisen karmaan. Luonnollisesti meidän tulee auttaa lähimmäisiämme.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18040817/kristinusko-ja-pakanuus--yhtalaisyydet-ja-erot
Bysantin valtakunnan kahden ensimmäisen vuosisadan ajan virallinen politiikka pakanuutta kohtaan oli varovaista ja suvaitsevaa.
Se, mitä nykyään pidetään Kristuksen syntymän juhlana, alkoi pakanallisena keskitalven juhlana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2976844Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652069- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151287- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71156RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541066Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982