Moi,
olen ollut kohta vuoden töissä osa-aikaisena myyntihommissa, jossa tuntipalkka reilu 11 euroa ja myyntiprovisiot sitten päälle. Olin kesä-elokuun iha täydet tunnit kuussa ja syksyllä sitten taas rauhoittui.
Kysymys kuitenkin kuuluu näin: olin syyskuun alussa 2 päivää lomalla ja minulle maksettiin tältä ajalta lomakorvaus v.2011 maaliskuun palkan mukaan. Maaliskuussa olin viikon töissä, ja sekin oli koulutusta, niin provisiotakaan en voinut tienata tuona aikana. Ilmeisesti osareihin sovelletaan jotakin (jonkun kuun palkka *9%) niin saadaan lomakorvaus. Miksi se maksetaan juuri tuon kuukauden mukaan? Seuraavassa kuussa minulla oli tunteja kaksinkertainen määrä, ja kertyi myyntiprovisiotakin. Kusetusta?
Yritin etsiä netistä vastausta minkä kuun mukaan tuo lasketaan, mutta en löytänyt.
Lomakorvaus osa-aikaiselle?
fiifaifooo
1
300
Vastaukset 1
- liity liittoon
Voisit lukea kaupan työehtosopimuksesta proviopalkkaisia koskevan pykälän. Se vastannee kysymykseen miksi juuri tuon kuukauden mukaan. Löytyy ihan hakusanalla: kaupan työehtosopimus. Lomapalkastakin on siellä pykälä ja lisää voit opiskella vaikkapa www.vuosilomaopas.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921642
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su4431158- 841105
- 681015
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t186993- 93877
- 65665
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta171644Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60642- 37628