Olen Staffpointilla kirjoilla työntekijänä. Töitä ei ole ainakaan vielä kuulunut, mutta siellä olen sen takia kirjoilla jotta voisin joskus tehdä jotain keikkoja opiskelujeni ohessa.
Samaan aikaan haen kesätöitä ja löysin yhden kiinnostavan paikan, mutta se on toisen vuokrafirman kautta. Laitoin kuitenkin hakemuksen ja nyt ottivat pitkän ajan kuluttua yhteyttä että pitäis mennä haastatteluun.
En tajunnut siinä puhelimessa kysyä että mites kun oon jo yhessä firmassa.
Onks tästä jotain lakia tai muuta? Voinko olla kirjoilla molemmissa? Miten pitää toimia?
Ja siis Staffpointilta haen keikkoja ja täältä toiselta kesätöitä. Jos pääsen toisen kautta kesätöihin, en aio tehdä Staffpointilla töitä. Ja en aio tällä toisella firmalla tehdä kevään aikana töitä, ainoastaan Staffpointin kautta.. Ja taasen jos saan kesätöitä Staffpointin kautta, en aio tällä toisella firmalla tehdä töitä.
Vuokrafirmoista kysyttävää
3
575
Vastaukset
- Vuokratyötätehnyt
Voit olla molemmissa. Et ole sitoutunut mihinkään, kun olet "kirjoilla", koska mitään sopimusta et ole allekirjoittanut.
Ihminenhän voi tehdä vaikka viittä työtä samaan aikaan, kunhan duunit hoitaa kunnolla. Jos SP:n tarjoama keikka menee uuden duunin päälle, niin sitten sanot tarjoukselle vain selkeästi "Kiitos, mutta en voi ottaa työtä vastaan" ja he soittavat listalla seuraavalle.
Et siis riko mitään lakia, toivottavasti saat kesätyön :) - mmmmkkk
Mä olen kolmella vuokrafirmalla listoilla. Valitsen aina keikoista sen parhaan ja mulle sopivimman.
Ei kannata olla liian kiltti, vaan miettiä tilanne omalta kannaltaan parhaaksi. Niin ne rekryfirmatkin tekee. Eli kilpailuta niiden tarjoukset! - Vuokratyö-edustaja
Tuo "kirjoilla oleminen" tarkoittaa vain sitä, että kuulut heidän keikkatyöntekijöiden pooliin. Eli käytännössä potentiaalisiin henkilöihin, joille voi tarjota töitä. Et ole sidottu ottamaan tarjottua työvuoroa koskaan vastaan, eikä työnantaja ole velvollinen sinulle työvuoroja antamaan. Jokainen työvuoro on ns. oma itsenäinen lyhyt työsopimuksensa.
Voit siis huoletta hakea kesätöitä muualta. Kesätyön saadessasi on toki kohteliasta ilmoittaa Staffarille, että et ole tuona aikana käytettävissä. Näin sinulla on mahdollista taas jaktaa keikkalaisena syksyllä.
Tällaisissa kysymyksissä suosittelen muutenkin ottamaan reippaasti yhteyttä vuokratyöyritykseen. Siellä ei kukaan suutu tai pahastu näistä kysymyksistä, eikä siitä että pidät taukoa / lopetat poolissa olemisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1466130
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253736Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282931- 492620
- 412560
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262026Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691924Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281620