Miksei japsit kelpaa

kas kummaa

17

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i40 stw

      Yksinkertaista. Kun ei tartte itte välittää korjauskuluista ja sijaisauto on aina tarjolla voi työsuhdeautoksi ottaa epäluotettavan eurooppalaisenkin. Mutta kun itse maksaa autoilunsa suoraan niin silloin laatu ja luotettavuus ratkaisee.

      • loll

        Kyllä se kuule rassaa ja harmittaa viedä niitä erotekeleitä 8 kertaa korjaamoon vuodessa "turhan" takia.

        Nim. kokemusta on ja siksi ajankin nykyään leasing japsilla


    • korolla
      • 6. audi

        menit eri aiheeseen sillä ei tätä kysytty. Kyllä vanhat papat pitää huolen että tojota pysyy käressä. Tojotaa ei vaan osta ne jotka ajaa paljon. Silloin turvallisuus, ajo-ominaisuus, koko, teho, ulkonäkö, status jne jne ja ei kyllä moni tojotaan päädy. Kyllä ne on Audeja, Volvoja, Bmw jne....siis kunnon autoja eikä riisikuppeja.


      • Tota,
        6. audi kirjoitti:

        menit eri aiheeseen sillä ei tätä kysytty. Kyllä vanhat papat pitää huolen että tojota pysyy käressä. Tojotaa ei vaan osta ne jotka ajaa paljon. Silloin turvallisuus, ajo-ominaisuus, koko, teho, ulkonäkö, status jne jne ja ei kyllä moni tojotaan päädy. Kyllä ne on Audeja, Volvoja, Bmw jne....siis kunnon autoja eikä riisikuppeja.

        kyllä niitä ostaa sellaisetkin jotka ajaa paljon. Itsekin ajelen n. 40 tkm/vuosi ja autoni on Avensis. Eihän kaikki työssään autoa tarvitsevat halua työsuhdeautoa käyttöönsä. Ave on siitä kiva peli, että korjauskuluja tulee tosi vähän. Kilometrikorvaukset säästyvät sitten auton vaihtamiseen, kun sen aika on.


      • Suomi24.if
        6. audi kirjoitti:

        menit eri aiheeseen sillä ei tätä kysytty. Kyllä vanhat papat pitää huolen että tojota pysyy käressä. Tojotaa ei vaan osta ne jotka ajaa paljon. Silloin turvallisuus, ajo-ominaisuus, koko, teho, ulkonäkö, status jne jne ja ei kyllä moni tojotaan päädy. Kyllä ne on Audeja, Volvoja, Bmw jne....siis kunnon autoja eikä riisikuppeja.

        Aika harvalla auton ostajalla oikeasti turvallisuus vaikuttaa ostopäätökseen. Sillä valintaa perustellaan puolisolle ja naapureille, mutta tärkeintä on oma haluaminen, imago, status ja ulkonäkö varsinkin työsuhdeautossa. Pienempi osa oikeasti arvostaa ajettavuutta tai edes ymmärtää siitä jotain.

        Omalla rahalla autoa ostavat panostavat toimintavarmuuteen, käytännöllisyyteen, pieniin käyttö- ja ylläpitokustannuksiin.


    • hakee, hakee..

      Kaipa sitä mukavamman auton ottaa, jos ite saa valita. Eikä ne eurot nyt niin vikaisia ole, etenkään uutena, työsuhde autoa pidetään nykyisin monessa firmassa 4-5 vuotta. Sitä paitsi tuo anjovis on englantilaisten väkertämä. Eikä se (anjovis) nyt mitenkään mairittelevasti menestynyt viime kesän tuulilasin farkku vertailussa, ettei olis jääny vikaks kahdeksan auton otannassa.

    • Rönsyli

      Tuossa ei kerrota, mitä merkkejä nähdään työsuhdeautoina, vaan sen, mitkä ovat halutuimmat työsuhdeautot.

    • awd4

      Vaimollani oli subaru diesel työsuhdeautona (työsuhdeautolla saa ajaa vain 18000km/vuosi muuten verottaja puuttuu, on kokemusta), niin asiaan, ei tuo subaru ainakaan vakuuttanut, korjaamolla alvariinsa ja huollot tiuhassa. Eipä niitä enää äipän firmassa saa ottaakkaan. Pirun kallis pitää, jos ite joutuu maksamaan, meinaan tuo subbe. Vakuutukset, huollot, käyttömaksut... kaikki kalliita.. ihan niinkuin oikeissa autoissa. Niin, nuita vikoja:iskarit käskettiin vaihtaa katsastukseen, lamppuja, pyyhkimen sulat kerran vuoteen (tais olla jotain korvikekumia),rekisterivalojen sisuskalut ja merkkivaloja nollailtiin laakkosella useaan otteeseen (moottorivaurio, abs, luistonesto), tuulilasi...

    • mukavuutta kaivataan

      Työsuhdeautoilla ajetan yleensä paljon ja aasialasilla ei aja pirukaan isoja kilometrejä.

      • No, jos

        piruihin uskoo niin noinhan se sitten on....Jostain vaan ne paljon ajetut japanilaismerkit tuonne jobbarien pihoihin tulevat.


    • Tutkimus ja fakta

      Itsestään selvä asia. Tojoja halajaa vanhat papat ja ne ovat jo eläkkeellä ja pesunkestävät tojoterot jotka yleensä jossain hanttihommissa ja näin ollen eivät ole oikeutettuja työsuhdeautoon.

      • Lässyn, lässyn.

        Ei noin voi sanoa. Vai olisiko tuosta nyt sitä tutkimuspohjaa väitteellesi? Aika subjektiivinen käsitys sinulla on...


      • tutkimuspohja
        Lässyn, lässyn. kirjoitti:

        Ei noin voi sanoa. Vai olisiko tuosta nyt sitä tutkimuspohjaa väitteellesi? Aika subjektiivinen käsitys sinulla on...

        Tutkimuspohjaa löytyy, kun katsot tojokuskeja. Ei tojoa halua työikäiset koulutetut henkilöt.


      • No tässä sitten
        tutkimuspohja kirjoitti:

        Tutkimuspohjaa löytyy, kun katsot tojokuskeja. Ei tojoa halua työikäiset koulutetut henkilöt.

        poikkeus: rakennuspuolen ins. (AMK) ikää 36 ja 4-henkinen perhe metsästävä koira. Auto RAV 4 D4D....


    • Aivan huu-haa kysely

      Tuohan on vain kysele johon pääasiassa mopopojut ovat vastanneet. Suurimmalla osalla heistä ei koskaan tule olemaan mitään tekemistä työsuhdeautoilun kanssa. Oikeasti esim bemari ei ole kärjessä työsuhdeautojen määrässä, vaan siellä ovat mm. Volkswagen, Skoda ja Volvo.
      Itsellä päättyy "soppari" pian nykyisen työsuhdeautoni kanssa. Ja, uusi, kuten nykyinenkin on VW Passat. (Eka oli Skoda Octavia.) Ei ole pahemmmin ongelmia ollut - ajettavuus ja tilat ovat valttina, ja käyttöetuautoilijana hyvä polltoainetalous.

    • Japanilaiset hyviä!

      Moro, itse juuri työautoksi sain uuden Mazda 6 2,5 at. Auto on oikein hyvä ja kulutus noinkin tehokkaaksi bensaksi pieni 6,3l/100 km. En voi moittia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      2997
    2. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2587
    3. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1453
    4. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1340
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1241
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      989
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      883
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      806
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      645
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      611
    Aihe