Autoon osuminen parkkipaikalla

erkka1234

Hei!
Peruutin toista autoa päin tänään parkkipaikalla. Tulin ulos autosta ja kävin tarkastamassa auton takapuskurin - ei jälkeä. Ei myöskään omassa autossa. Tuon ko. auton takapuskurin kohonnein kohta on semmonen kumilista, joten minkäänlainen maalivaurio on mahdoton, sillä kolhautin nimenomaan siihen kumilistaan.
Kysymys kuuluu: pitääkö minun silti ilmoittaa auton omistajalle, vaikka tarkistin itse tilanteen? Otin rekisteriotteen ylös.

17

4502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gtdgfd

No ei... Ja vaikka osuis harva mitään jaksaa tehä asialle... Myös ns. peitelappu hyvä. Eli viet tuulilasiin lapun ja silminnäkijät luulevat, että viet yhteystietosi sinne, mutta vietkin oikeasti sinne vaik "hupsista"

• että sellaista hups

Ja onneksi naapuri näki tilanteen ja otti varmuuden vuoksi rekkarisi ylös koska tuo valelappu temppu jo tunnetaan. Kävi kirjoittamassa siihen peitelappuun rekkarisi. Näin kävi eräälle tutulleni. Suosittelen muillekin menettelyä tällaisten lusmujen varalle. Se pieni ns. "mitätön" klohmo auton kyljessä muuten maksoi 830 € korjauskuluina.

• Asian tiimoilta

Asian sivusta voin sanoa, että parkkipaikkojen ajo-käyttäytyminen on suorastaan järjetöntä, kun auto saadaan liikeelle, kiihdytetään kuin maantiellä jne. Varsinkin naiset syyllistyy kaahamiseen tavaratalojen parkkipaikoilla..ihmeen vähän silti kolareita tapahtuu, ehkä miehet osaa väistellä naisia.

• pt79

Sun laisia paskahousuja täällä nykyisin hiihtelee! Kerran samanmoinen vellipöksy lähti lätkimään, kun tulin paikalle... Maksoin omat kulut mitä autooni tuli ja kaveri maksoin nenänsä.. Kumpikin olimme lopulta tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Todennäköisesti ensi kerralla jättää lapun jos hölmöilee!

• honesty, best policy

Jos rehellisesti vaurioita ei tullut, turhaa silloin toista vaivata mutta jos vaurioita olisi tullut, olisit silloin velvollinen korvaamaan vahingon. Kyseessähän on periaatteessa liikenneonnettomuus, jos pakenet, syyllistyt vielä liikennepakoonkin. Valvontakameroissa jäät viimeistään kiinni joten parempi pelata rehellistä peliä.

• erkka1234

Joo ei hätää, en käyttänyt mitään valelapputemppua :D Mutta melkein suurennuslasilla menin katsomaan autoa, eikä näkynyt naarmun naarmua. Mietin vain, että onko se _aina_ velvollisuus ilmoittaa auton omistajalle, että hänen autoonsa on tullut osumaa toisesta autosta. Eihän se kuitenkaan johda mihinkään, vaikka ilmottais ja ei kuitenkaan käynyt mitenkään?

• ei muuta

Yksi työkaveri(lähestyy eläkeikää) on "hieman" kömpelö käsittelemään isohkoa autoaan ja aika-ajoin sitten tönäsee parkkipaikoilla toisia autoja. Hänellä on tapana viedä sitten kolhaistun auton ikkunalle lappu:"KYLLÄ MINUAKIN VIT***AISI"

• 20

Eikö sinua sitten ota päähän, kun tyo "työkaveri" sattuukin kolhaisemaan sinun autoasi ja jättää tuon lapun.

• vilkku räps

Ei, suomessa häivytään vähin ääniin paikalta ja muut ilmoittaa sinut
      sitten jos huomasi mitä teit. Tai jos ns käry käy niin käyt laittamassa
      lapun sen toisen auton tuulilasiin, ikään kuin kirjoitat siihen
      yhteystietosi mutta oikeasti et kuitenkaan ja poistut paikalta.

• asdgdshhaha

Vaikka olisit kattonu kuinka tarkkaan tuliko jälkiä, et välttämättä niitä huomannu.
      Autot on niin likasia että voi jäädä vaikka puskurista halkeema huomaamatta, tai voi näkyä vasta sitten kun avaa takaluukun

• Jalat vielä toimii

Eräs tapa vältää kolhuja on ajaa auto parkkiksen perimmäiseen nurkkaan, jossa ei yleensä mailla halmeilla ole autoja, koska yleensä ne ovat aina siellä jossain lähellä ovensuuta. Tosin, tuo ei aina toimi, koska joskus kaupasta poistuessa huomaakin, että autoni ympärille on parkanneet muutkin =) Ihme sopuleita ihmiset ovatkin.

• minä luulen tietävän

ei tarvi jos oikeesti ei tullu jälkeä/vauriota (maalipinnan rikkoutuminen tai painauma)

• AutoilijaN

Ei todellaakaan tarvitse jos ei jälkeä tullut autoihin...minulle kävi näin joku lommotti autoni parkkipaikalla...ja ei kyllä jääny paikalle ..menin poliisiin ja minulle siitä jäi 300e omavastuuu maksettavaksi kun korjautin auton..että harvinaisen fiksu olet..kiitos että tälläisiäkin löytyy...minä maksoin viulut..Kaikkea hyvää sinulle ja unohda asia..tiedät että teet oikein..mutta jos se vaivaa soita ja kerro..ok

• pajalle

Joku puskurin takana oleva rakenne voi vaurioitua vaikka joustavasta materiaalista tehty puskuri itse palautuisikin alkuperäiseen muotoon.

• Jep jep

Mitäpä noista rakkineista koi syö ja ruoste raiskaa, hanaa vaan.

• voi elläimenkäsi

Pitää tietenkin, olisit jäänyt odottamaan.

• Trallallaar

Ei tarvitse mielestäni ilmoittaa, jos ei näy mitään jälkeä.

Jos sen sijaan siinä olisi ollut selvä naarmu, niin silloin pitäisi ottaa yhteyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      120
      2248
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      423
      2151
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      958
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      784
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      756
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      14
      740
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      669
    Aihe