Kuseta autoliikettä!

4wdforever,ehkä.

Yleensä puhutaan kuinka liikket kusettavat autonvaihtajia kun tarjoavat niin huonosti vaihtoautosta,olisi kiva keskustella miten SINÄ olet onnistunut kusta autoliikettä linssiin!?
Oma tarinani:Vaihdoin 6 vuotta vanhaan autooni kaikki öljyt itse,vaihdelaatikko sekä nelivedon etu jakolaatikosta (en tiedä oikeaa nimeä)tuli melkein kourallinen ylimääräisiä osia ulos(sieltä ne ylimääräiset äänet olivat siis tulet).
Siis ryntäsin heti kaupoille vaihtamaan minun vähän/melkein uudenveroisen ajokin uuteen,onneksi automyyjä pienen koeajolenkin jälkeen(ajoi pihan ympäri)ei huomannut mitään erikoista antoi "normaalin" vaihtoajoneuvohyvityksen!
Kävin haemassa uuden autoni kahden viikon kuluttua ja olin onnesta soikeana että pääsin paskasta eroon,toivottavasti joku huomaa viat ennenkuin uusi ostaja ostaa auton,muuten tule kyseiselle kalliiksi.
Mutta itse olen tyytyväinen(en viitsi paljastaa liikettä/autoa)kerrankin autokauppaan!!

25

3640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pienautoliike toimii

Autoliikkeelle kaltaisesi "autonvaihtaja" on arkipäivää.
      Yli puolet vaihdokin tarjoajista "kokeilee kepillä jäätä", yrittäen tuoda epäkuranttia romua vaihdossa väittäen sen olevan kunnossa tai kiinni jäätyään "oho, en oo huomannukkaan..." -selitellen.

Jossain isossa lasipalatsissa tuollaisen ketkun auto menee helpommin läpi. Tosin lasipalatsin hinnoittelukin on mitä on... myyntiautojen hinnoissa "pikkuisen" jätetty korjausvaraa asiakkaan tuoman vaihtoromun kunnosteluun tai eteenpäin tappiolla myymiseen.
      Heillä kaupan tekee provisiopalkkainen myyntikloppi, vain ja ainoastaan provisionkiilto silmissään.

Pienemmässä, usein yrittäjävetoisessa 1-3 henkilön työllistävässä autoliikkeessä, vaihtoautokin tarkastetaan paremmin. Onhan "pelissä" omistajan omat rahat, sanan varsinaisessa merkityksessä.
      Tällaiseen liikkeeseen et ihan helposti saa etuvetoista "nelivetoa" vietyä vaihdossa.
      Tosin tällaisesta liikkeestä saat käytetyn EHJÄN auton usein halvemmalla, kuin lasipalatsista tai edes yksityiseltä. (Kirjoitteluusi vedoten; ku*settaa se yksityinen kaltaisesi ihan yhtälailla toista yksityistäkin...)
      Pienliikkeellä ei ole halua, eikä edes varaa pelleillä ei ostamalla romuja vaihdossa kovaan hintaan, eikä myymällä romuja eteenpäinkään. Virhevastuut ja niiden noudattaminen, asiakastyytyväisyys jne. ovat pienliikkeelle tärkeämpiäkin, kuin lasipalatsille. Lasipalatsilla "on varaa" tehdä vuodesta toiseen miljoonienkin eurojen tappioita. Pienliikkeen pitää joka vuosi pärjätä, edes välttävällä tuloksella kauppaa tehden.

Yhteenvetona (edelleenkin aloittajan kertomaa mukaellen).

Yksityinen k*usettaa täysin ilman vastuita tai jälkipuheita.
      Lasipalatsi / iso merkkiliike, saattaa tuollaisen k*usetuksen nielaista helpostikin.
      Pien autoliike / yrittäjä, on näissä "peleissä" usein rehellisin, edullisin ja paras paikka ostaa käytetty auto.

Kiitos, sana vapaa ja varmasti tulee lokaa... johon toki pienautoliikkeen yrittäjä on kouliintunut ja tottunut.

• gvhtdhnrt

Valitettavin ilmiö on nettiautossa kun katsoo yksityisten ilmoituksista tulleita kysymyksiä. On joku puolikuntoinen ritsa ja olisi kova tarve saada ehjä auto tilalle ja kokeillaan kepillä jäätä josko joku ottaisi vaihdossa.

• Tissi-jouppi--

JOtkut autoliikkeet ovat hinnoitelleet vaihtoautot siten, että niillä on varaa ottaa aivan "paskoja" ritsoja jotka ovat käytännössä romurautaa. esim. rinta-jouppi tarjoaa 2000e pihaan ajetusta katsastetusta autosta. Eli ne ei tuskin laita niitä enää edes myyntiin. Mutta tietysti jos liike johon autosi myit, oli joku pikku kirpputori, niin joku voi saada "aikapommin" autostasi..

• dsfaghdfshshah

Rintajouppi myy ne halvat ritsat huutokaupalla.
        Löytyy netistä kaikki niitten huutokauppapelit

• Yualle

Sain 2000 hyvityksen ja kuukauden päästä samaa myytiin nettiautossa 400 eskolla...

• vervvveveveveveveve

Kyllä on kerran sellanen paskaraato menny herttoniemen autoliikkeeseen
      että ei taatusti saanu siitä kukaan kunnon autoa enää. Mutta niinhän nekin
      just ne liikkeet siellä uunottaa asiakkaita minkä kerkiää, kyllä oli niin
      perkeleen lipevä myyjä sekin. Toi alla olevan kirjoituksen auton
      muutenkin ostin sieltä ja meni monta vuotta hyvin.

Kyllä mun eräs automaattilootanen auto kelpas ostajalla eikä
      hän siinä mitään vikaa havainnut, itse tiesin että laatikko luistaa aika
      helvetisti ja siksi tuli kiire se myydä, muuten oli hiton hyvä auto.
      Tämän osti siis yksityinen.

Mutta vielä enemmän on itse saanut paskaa kuin laittanut paskaa
      kiertoon. Halppisautoja on syytä varoa tai sitten pitää olla jäitä
      hatussa ja jalat maassa oikeassa, autokuume sumentaa ajattelun äkkiä.

Oppirahat maksettu aikoinaan, en tiedä pääseekö sitä enää koskaan
      autoa vaihtamaankaan enää kun toi kokoomus köyhdyttää koko suomen.

• grande puntotus

Aikoinaan vaihdoin fiat punton liikkeeseen
      -Kone vei öljä enemmän kuin jalostamo
      - jäähdytin nestettä samoin(kansipahvi kai mennyt/menossa)
      - laturi paskana joten latasin akun täyteen ja otin poltiimon pois latausvalosta
      - startti löi välillä yli onneksi toimi juuri koeajossa
      - välillä iski ruiskutusvika nyki ja vilkutti varoitusvaloa luojan kiitos toimi koeajossa
      - katti oli paskana ilmeisesti ruiskutusviat hajoittanut

tein hyvin nopean ostopäätöksen vaihtoautosta varsinkin kun hyvitys oli vielä aika hyvä puntosta!

Jälkikäteen jänskätti kuuluuko liikkestä mitään kehuja hyvästä puntosta vai tuleeko tappouhkauksia ei kuulunu mitään

• nouhätä

"Jälkikäteen jänskätti kuuluuko liikkestä mitään kehuja hyvästä puntosta vai tuleeko tappouhkauksia ei kuulunu mitään"

No hei... ei autoliikkeet ole itkupillejä, niinkuin te asiakkaat.
        Jos vahinko pääsee käymään ja vaihdossa tulee ostettua p*skaa, niin so? Auto paaliin ja seuraavaa myymään.
        ...se vähän niin ku kuuluu tähän alaan, että joskus tulee tappioitakin.

Mutta esimerkkisi edelleen kertoo sen tosiasian, jonka jokainen autokauppaa tekevä jo tietääkin:
        Asiakas kusettaa aina.

• grande puntotus

Ei asiakas kuseta aina tuosta on aikaa 5v
      eilen vaihdoin 2002 farkku corollan uudempaa aurikseen liikeessä
      Corolla oli varmasti eritääin hyvä kuntoinen sen voi luovuttaa hyvällä omatunnolla joku saa siitä vielä pitkään toimivan hyvän auton ;)

Mutta totta on sekin että punto tuli kierrätettyä;)

• tissiliikkeenvaleet

Autoliikkeen myyjä osaa myös valehdella sujuvasti. Miksi, en tiedä, vai kuuluuko vain ammatin perusosamiseen.
      Kaivoin erään vaihtoauton autoliiikkeen pihasta ison lumikasan alta.
      (Huom. ISO autoliike, eikä mikään autotallimyymälä.)
      Koeajoin ja myyjä myös koeajoi vaihdokkini. Asiat ok, myyjä sanoi käyvänsä varmistamassa välirahan suuruutta kokeneemmalta myyjältä.
      Tuli takaisin ja sanoi että vanhempi myyjä oli juuri myynyt auton välistä jollekin toiselle...vaikka kukaan ei ollut autoa edes ajanut tässä välissä. En siis saanut edes tarjousta välirahasta.
      Vaihdokkini oli aivan kunnossa oleva auto tuoreella leimalla.
      Epäilin jo tuolloin tarinaa ja niinpä auto näkyikin viikkotolkulla autoliikkeen listalla myytävien joukossa. Olisi tarjonnut edes hirveällä välirahalla, jolloin olisin saanut "itse tehdä" päätöksen jättää tarjous. Kummallista väkeä.

• vapaaehtoista kauppa

Höh?
        Mitäs tuosta hernettä nenään vetämään... liike ei vaan yksinkertaisesti halunnut kanssasi kauppaa tehdä.
        Kaupanteko kun perustuu molemminpuoliseen vapaaehtoisuuteen.

Joskus asiakas on heti alkuunsa tunnistettavissa itkuvirsiä hoilaavaksi valittajaksi, joskus tarjokkina oleva vaihtoauto on syystä tai toisesta "ei enää koskaan meille myyntiin tuota mallia" tai mitä vain. Myyjä oli tapauksessasi kohtelias ja "väisti" epämiellyttävän kaupan kanssasi.

• Tee se itse ostaja

Tarjositko Saksasta tuotua autoa vaihdossa? Minulle kerrottiin suoraan, että keskusliike on kieltänyt ottamasta niitä vaihdossa. Minä tarjosin täysin virheetöntä Meseä ja niin kauan se kiinnosti kovastikin, kunnes selvisi, että olen ostanut sen Saksasta.
        Ostin muuten ihan puhelimessa. Saksalainen merkkiliike ei sonni omaan pesään myymällä pommia, vaan kertoo auliisti kaiken mitä hoksaat kysyä.
        Auton osti yksityinen, joka valitti, että auto ei olekaan kaksilitrainen. Muistutin, että myynti-ilmoituksessa kauppasin MB180:ä.
        Rinta-Joupille auto olisi kelvannut, mutta siellä ei ollut minua kiinnostavaa vaihdokkia, eikä luvattu hyvityskään varsinaisesti ilahduttanut.
        Sain autosta voittoa myydessäni sen suoraan ja päädyin ostamaan toisenkin Saksasta.
        Nyt on jo kuudes menossa ja jokaiseen kauppaan olen ollut tyytyväinen.
        Käytetyn myyminen alkaa kyllä maistua puulle, koska ostajia ei kotipihaan tule jonoksi asti. Neljä meni ainoalle katsojalle ja yksi vasta kolmannelle. Kukaan ei ole valittanut, että möin pas-kan.

• valehtelukunniaan?

Ehkä auto oli varattu jollekin tutulle...vai olisiko kyse myyjien keskinäisistä mestari-alainen-ongelmista / myyntibonuksista.
      Valehteluko kohteliasta väistämistä ???
      No voi sen sanoa rehellsesti jos on sitä mieltä että tätä merkkiä ei meillä vaihdokiksi oteta. Antaisi paljon paremman kuvan toiminnasta.

• mun romutarha

Autona ollut Taunus 20M kone kalkatti kovasti, mutta vain lämpimänä, joten se piti viedä vaihtoa edeltävänä iltana autoliikkeen naapurihallin takapihalle ja ajaa sitten äkkiä autoliikkeen pihaan ennenkuin ehtii lämmetä. Myyjä koeajoi sen ja oli tyytyväinen saamaansa vaihdokkiin. Niin mekin siihen tuoreempaan autoon.

Käsiin tuli eräänä vuonna nykyisin keräilyharvinaisuudeksi luokiteltava DS 21 puoliaut. , mitä piti korjata aina 2 päivää, jotta sais päivän ajaa. Siitä oli ihan pakko luopua. Kampparin stefakin vuoti niin kovin, että piti pohjapanssarin päälle survoa puoli neliötä vaahtomuovipatjaa, jotta ei tekisi isoa lätäkköä aina alleen. Kun nostelimme sitä, niin jarruputkikin meni. No se taitettiin ja hakattiin lyttyyn, minkä jälkeen kesti hyvin rankkaakin polkemista 3:lla jarrulla.
      ÖLjyä jäykistettiin vaseliinilla, niin ei vuotanut ja paineet oli hyvät. Ja "timmikunnossa" meni hyvin vaihtoon, mistä otettiin pieni ja edullinen "työmatka-auto" .

• sinnevaanromut

auroliikkeen pyyntihinnoilla on vara korjata romuja / myydä romut jobbareille tai paaliin. turha huolehtia mokomasta.

• hgfdsasdfg

Onko siinä kiinteät stefat, että niitä ei voi vaihtaa?

• 7+3

jokunen vuosi sitten, isä ukolta jäi perintö riippana -98 volvo v70 mikä oli aivan paskana mm.ohjaus puolsi tieltä ulos,varsinkin jarruttaessa.Jarrut myös täristi pahemman kerran,ohjaustehostin uljensi kuin viimeistä päivää jne.Ajettu liki 300tkm.No,ajoin suoraan jobbarin pihaan joka innostui heti autosta,sellitäessäni että perintökunnnalle vain tärkeintä päästä eroon.Hinnasta sovitiin pilkkahinta normaalisti tuon ikäiselle,Jobbari osti ja kuvitteli tekevänsä itselleen siitä talviauton.Mutta, 3kk:ta myöhemmin auto olikin jo myynnnissä.

• 11+20

Totuus on, että kun autojopparia koijaa vaihtokaupassa niin lopuutuloksena kumpikin on kutakuinkin omillaan -. samassa mitassa se joppari koijaa sinua kuitenkin.... Eivätpä nuo ole yleensä perään soitelleet kun on totuus valjennut.....

• kovasti pettynyt

Se on vähän vaikeaa, kun VW:n laatuongelmat ovat ihan yleisesti tiedossa.
      Ei ne ota sitä edes ilmaiseksi.

• 1+12= ?

autokauppa - tuo vahvoja tunteita herättävä toimenpide joka toisilla on edessä joka vuosi ja toisilla kerran kymmenessä vuodessa. Vaihdoin autoa torstaina, koska renaultissa oli niin paljon vikoja että se tympäsi liikaa. kaikki tietämäni viat olin luetellut nettiauton ilmoituksessa. ovet ei mene lukkoon, toinen lyhyt valo ei pala, iskarin laakeri naputtaa. tarjosin autoa useampaan liikkeeseen, kävin myös rintajoupilla rellun kans. hyvitykset vaihtelivat normaalisti 1500-2900 välillä. yksi liike (yksityinen autokauppias) arvioi ilmoituksen perusteella hyvittävänsä vaihdossa 4000€. ajoin 150 km hieman jännittäen paikanpäälle, jännitin sitä millainen mersu minua siellä odottaa, suoritimme koeajot ja mersu tuntui hyvältä, mietin mielessäni että jos vaihto onnistuu myyjän arvion mukaan saadaan kirjottaa kauppakirjat. myyjäkin oli käynyt renaultilla ajelemassa, oli avannut myös konepellin ja kurkistanut konehuoneeseen, kysyi milloin olen itse katsonut moottoritilaan, vastasin että tiedän ettei siellä ole sitä muovista konepeittoa, mentiin yhdessä katsomaan, näky oli irvokas, rellun dieselkone oli sylkenyt öljyä ympärilleen, siitä näytti puuttuvan joku osa. öljyä oli myös pohjalla paljon. myyjä näki reaktiostani etten todella tiennyt tästä viasta. olin nimittäin lähössä kotia, koska en uskonut että ottaa vaihdossa, luuloni oli väärä, 300 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) tippui vaihtohyvitys. aivan uskomaton myyjä, hoisi kaiken rauhallisesti ja ammattitaidolla. Kokemus oli niin miellyttävä että menen varmasti uudestaan, kun toisen auton vaihto on ajankohtainen, aion myös suositella muille. työssäni tapaan asiakkaita 10 viikossa ja puolet ottaa auton puheeksi, toivon että saan suositeltua tälle yrittäjälle vähintään 5 kauppaa tänä vuonna.

• Kaikesta oppii

Muutamavuosi sitten sattui huvittavatapaus kun olin jopparilla katelemassa autoa,tuli siihen keskiikäinen mies, löysi kiinnostavan auton ja alkoi kehumaan 10v.vanhaa autoaan kuinka siihen ei ollut tarvinnut tehdä koskaan remontia,autokauppias tuumas jotta en se tee minäkään, meni ukko vanhan näköiseeksi,lähti varmaan seuraavaan kauppaan.

• minä myynjavaihdan

Tämän ketjun innoittamana taidan tänään lähteä kiertelemään autokauppoja josko sais tuon 14v romun laitettua vaihdossa!

• Prööt!

Ei nyt varsinaisia k`usetuksia, mutta näin autoliikkeen näkövinkkelistä pistää aina miettimään tarkemminkin motiiveja, kun tarjotaan vaihdossa autoa jonka ilmoituksessa jokin seuraavista:

"Ei vaihtoa muuhun kuin käteiseen!"
      "Maastamuuton vuoksi ei vaihtoa!"

...ja silti tarjoaa itse vaihdossa autoliikkeen autoon.

"Vaihto dieseliin työmatka-autoksi!"

...ja silti tarjoaa vaihtoa autoliikkeen isokoneiseen bansa-autoon.

"Perheenlisäyksen vuoksi isompaan vaihto!"

...ja silti tarjoaa vaihtoa autoliikkeen Nissan Micraan ja Fiat Puntoon.

Yhteistä näillä tarjoajilla yleensä se, että oma autonsa maksaa 15-30tuhatta ja autoliikkeen auto johonka tarjoavat on hintaluokassa tonni-pari. Eli kun hintapyyntinsäkin on yleensä muutaman tonnin enemmän kuin mitä autoliike kehtaisi edes pyytää, ovat käytännössä vain myymässä autoaan liikkeeseen ja se vaihdokki (halpis) tulisi heille ikäänkuin kaupanpäälle.

Toinen vaihtajaryhmä on "velkaa-enemmän-kuin-autosa-kaupallinenarvo" jotka ovat suoraan sanoen k`´usessa ylivelkaisen autonsa kanssa. Yleensä uudehko 1-3-vuotias auto kauppa-arvoltaan 15tonnia, velkaa sellaiset 16-20tonnia. Eli yritetään hädissään päästä ylivelkaantuneesta loppuvelasta eroon, josko joku autoliike maksaisi sen ja antaisi edes jonkun auton liikuntavälineeksi.

Melkolailla toivotonta yrittääkään vedättää autoliikettä tuollaisiin kauppoihin.

• kontatenkotio

Se "etujakolaatikko" vissiin on etuperä? Jakolaatikko kun usein on päävaihteiston yhteydessä.
      Takaperä on se joka hoitaa voimanjaon takakardaanilta vetoakseleille. Tietty takavetoisessa on aika selvä homma vaikka putaan vain kardaanista ja perästä. Nelivedosta löytyyki päävaihteiston jälkeen jakovaihde usein myös välitasauspyörästö, takakardaani, etukardaani, etuperä, takaperä, vetoakseleita neljä kappaletta ja joskus myös napalukot, joko automaattiset tai mekaaniset.

Niistä autoliikkeistä sen verran että... Ei kukaan lämmitä sitä lasipalatsia tai edes autotallia ihan siitä ilosta että meillä muilla riittäisi autoja ostettavaksi. Ottaa se kauppaketju katteen maitopurkin myynnistäkin jolla maksetaan kassatytön palkka ja supermarketin lämmitys. Lisäksi maksat siellä ruokakaupan kassallakin oman osuutesi hävikistä, joka syntyy vanhentuneista elintervikkeista, rikotuista ja varastetuista tuotteista, yms... Voitkin miettiä mitä se autokaupan hävikki on. Ei taida niin huonoa autoa ollakaan että sillä olisi viimeistä myyntipäivää?

• Kepposia keksimään

Olen ajatellut joskus tehdä sellaisen jullikan että vien auton vaihdossa ilman moottoria ja vaihteistoa. Tämäkin on mahdollista koska ei kaikki myyjät käy edes katsomassa autoa, saati sitten koeajolla. Pitää olla sopivan vanha tai uusi ja perusvarma malli joka ei herätä rahanahneutta myyjän silmissä. Koneelta vaan katsotaan tiedot kenen nimissä on ja onko katsastus voimassa, hinta on sama oli ajettu 150tkm tai 350tkm. Joten kai se on sama onko konettakaan? Olisi hyvä näpäytys pukupelleille kun ei viitsitä marmoritiskin takaa edes ulos raahautua maksavan asiakkaan silmäterän renkaita potkimaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      480
      8507
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      119
      5830
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      255
      4772
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      58
      4625
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      69
      4137
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3930
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      171
      3759
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      90
      1698
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      96