Päivän ruokavalio 12 vuotiaalle...

Nuori laihduttaja

Eli siis kun sitä ylipainoa on sellaiset 10-15 kiloa ja haluaisin päästä nopsaa eroon kesäksi. Kuinka nopeasti ja terveellisesti laihtuisi suunnilleen tälläisellä aterioinnilla per päivä...

Aamulla : 1 keitetty kananmuna / 1 paistettu kananmuna kasvisrasvaöljyssä
ja 1 kuppi vihreää teetä

Lounas : 1 peruna tai 1/4 lautasesta jotain pastaa... 1/4 lautasesta lihaa tai vaihtoehtoisesti keittoruuissa 2/4 lautasesta keittoa.

Päivällinen : suunnilleen sama kuin lounaassa.

Lisäksi vettä litkin päivässä noni 2l ja hedelmiäkin menee noin 1-2 kpl päivässä. Tunnin kävelylenkkejä teen 1-2 kertaa päivässä ja tallilla käyn hommissa 3-4 kertaa viikossa.

Päivää

14

1655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieman hassu

      Noi nuorena ei pitäisi laihduttaa, varsinkaan noin vähällä syömisellä! Välipala ja iltapala puuttuu, lounaalla ja päivällisellä 1/2 lautasta salaattia. Et saa tarpeeksi kuituja ja vitamiineja. Suosittelisin välipalaksi siis pari palaa ruisleipää, margariinia, vaikka leike päällä ja joku hedelmä. Muista myös juoda maitoa, et saa yhtään kalsiumia tuosta ruokavaliosta.

      Aamupalalla olisi myös hyvä nauttia vaikka hedelmä, et tosiaankaan liho jos syöt banaanin tai omenan joka aamu, ja vaikka toisenkin kananmunan. Iltapalaksi vaikkapa rasvatonta rahkaa ja marjoja! Muista myös pitää lepopäivä, ja herkutellakin saa! Ei haittaa jos syö karkin tai kaksi joka päivä, mutta helpoten herkuttelun pitää hallinnassa karkkipäivän pitämisellä :)

      • Ei saa unohtaa!

        Aamupalalta puuttuu hiilihydraatti! Hedelmä ei ole hyvä siinä, pelkkää sokeria. Kunnon kaurapuuro antaa hyvän potkun päivään, laittaa aineenvaihdunnan kierroksille ja nostaa energiatasoja -> laihtuu. Myös ruisleipä toimii. Maitotuotteita pitää syödä/juoda reippaasti!


    • moikka4

      haluisin laihduttaa noin 10 kiloo painostani, mutta silti niin etteivät ne tulisi takaisin. miten?

      • lol8

        syö vähemmän liiku enemmän


    • Terkkarille

      Saat ilaiseksi mennä kouluterkkarille joka on ravitsemuksen asiantuntija.

      Tee hänen kanssaan juuri sulle sopiva suunnitelma ja sovi punnituspäivät vaikka kolmen viikon välein.

      Hän auttaa.

    • dga

      Muuten hyvä mutta mikään kuntosali ei päästä 12vuotiasta sisään.. jos päästää niin kertoisitko paikan nimen? voisin ottaa yhteyttä..

    • BieberFan

      Voit syödä vähän enemmän, mutta jätä karkit yms. pois. Myös roskaruuat. Muista liikkua! Kannattaa hankkia joku kiva harrastus! ;") Se auttaa pitämään sut kunnossa!

    • tyttö

      Olen 12 v. tyttö. Olen 165 cm pitkä ja painan 55 kg. Haluaisin laihtua (siis että saisin pienemmän vatsan) Mitemkäs ois mahdollista laihduttaa. ;)

    • ullervo3

      Sinun ei ole mahdollista eikä syytä laihduttaa, koska jo nyt olet varsin hoikka.

    • Olenläski

      Mä oon 12 vuotias. 158cm pitkä ja painan 39kg. Mä syön päivän aikana Kaks ruisleipää levitteitä, vaan neljä ohkasta siivuu kurkkuu. Ja no vettä juon pari kertaa päivässä.

      • ettänäin100

        Olenläski on selvästi anorektikko.


      • Terttu.Tampereelta

        Hei "Olenläski",

        Et todellakaan ole "läski", edes ylipainoinen. Olet kasvuiässä ja silloin on tärkeintä että syö monipuolisesti ja syö riittävästi - ja liikkuu monipuolisesti. Mitään laihdutuskuuria sinun ei yksinkertaisesti saa pitää. Ateriasi päivän aikana on todella yksipuolinen ja riittämätön - ei anna kasvullesi ja kehittymiselle mitään pohjaa. Tällaisialla keskustelupalstoilla on muitakin kuin kivoja setiä ja tätejä kirjoittamassa ja kommentoimassa. Keskustele mieluummin asioistasi kotona.

        Alla on linkki sustolle jossa voit tarkistaa kuinka pituutesi, painosi ja ikäsi kohtaavat:
        https://kasvuseula.fi/


    • Anonyymi

      Olen 12-vuotias ja noin 163cm pitkä, haluaisin pudottaa 20 kiloa. Että pääsisi normi painoon :')

      • Anonyymi

        Minun pitäisi pudottaa 50 kiloa painoa jotta voisin kutsua itseäni lihavaksi. Olen yli metrin pitkä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe