Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner/STP Diesel injector clean

Syväpuhdasta ;-)

Fortén osalta löytynyt tällaista tietoa:

Vähittäismyyntihän ko. tuotteille on kielletty, toimitetaan ainoastaan korjaamoille.

Korjaamolla laittavat suodattimen täyteen, sitten hetkeksi käyntiin ja sitten tehdään huoltoloppuun niin saa aine vaikuttaa ja vielä yksi laitetaan vajaaseen tankkiin ja kovaa ajoa ja kuulemma toimiikin..

Itse en Fortea ole saanut käsiini joten olen käyttänyt STP:n vastaavia aineita, joita saa aika monesta paikkaa (STP Diesel injector cleaner). Näyttäisivät käyttöturvallisuustiedotteiden mukaan olevan pääosiltaan hyvin samanlaisia liemiä eli kerosiinia. STP:ssä on tiedotteen mukaan myös liuotinbensiiniä.

Ainakin Forté Advanced Diesel Fuel Conditionerilla on autovalmistajien edellyttämä EN590 hyväksyntä.

http://www.tecalemit.fi/tuotteet/korjaamotarvikkeet/moottorin-sisäpuhdistus-forté

Käyttöturvatiedote : Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner
http://www.tecalemit.fi/download/file/fid/435

Käyttöturvatiedote : STP Diesel injector cleaner
http://www.seab.fi/pdf/stp217.pdf

10

5725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....
    • ....

> Korjaamolla laittavat suodattimen täyteen...

Kyseessähän on polttoainesuodatin, ei öljynsuodatin ;-)

• ???

Voiko näitä aineita käyttää jos on hiukkassuodatin?

diesel particulate filter (DPF).

• asentaja..

Täyttä humbuukia. Ainoa mikä korjaantuu on myyjän kukkaro.
      Nämä aineet on uusavuttomia kaikkitietäviä varten.

• ....

• gölkjhghölj
        .... kirjoitti:

Sinä olet sitä mieltä. Minä olen toista mieltä.

https://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/31380/oppari.pdf?sequence=1

Tuosta opinnäytetyöstähän nimenomaan näkyy että dieselmoottorilla ei saavuteta mitään sellaista parannusta joka olisi enempää kuin käytetyn mittausmenetelmän toistettavuusvirhe.

Nk. perstuntumallakaan ei varmasti mitään eroa huomaa.

Yli tunnin työ aineet on kustannuksiltaan sellainen että ainakaan noiden autojen jäljellä olevan eliniän aikana homma ei tule maksamaan itseään millään.

• ....
        gölkjhghölj kirjoitti:

Tuosta opinnäytetyöstähän nimenomaan näkyy että dieselmoottorilla ei saavuteta mitään sellaista parannusta joka olisi enempää kuin käytetyn mittausmenetelmän toistettavuusvirhe.

Nk. perstuntumallakaan ei varmasti mitään eroa huomaa.

Yli tunnin työ aineet on kustannuksiltaan sellainen että ainakaan noiden autojen jäljellä olevan eliniän aikana homma ei tule maksamaan itseään millään.

Jos ei ole hyötyä, niin ei varmaan haittaakaan. Useat merkkihuollot tekevät puhdistuksen määräaikaishuollon yhteydessä eikä maksa kuin muutaman kympin lisää. En ainakaan sitä kiellä sitä kun vien 5v vanhan autoni seuraavaan huoltoon.

• hesu.

Korjaamolla laittavat suodattimen täyteen, sitten hetkeksi käyntiin ja sitten tehdään huoltoloppuun niin saa aine vaikuttaa ja vielä yksi laitetaan vajaaseen tankkiin ja kovaa ajoa ja kuulemma toimiikin?????????????

toimii niin millä tavalla toimii.

Diesel auto toimii diesel polttoaineella, ja jos ei toimi niin ei kyllä lähde toimimaan forten avullakaan.

Ettekö te pikkukorjamoiden nilkit voisi lopettaa tuollaisten humpuuki aineiden kaupittelun, ja mainostamisen ainakin keskustelupalstoilla missä mainostaminen on kielletty.

• asentaja..

Dieseleissähän tuo suodatin tulee täyttää dieselöljyllä.
        Forte on vastaavaa hiilivetyä ja tietenkin korjaamon kannalta helpoin tapa. Ei tarvi varastoida dieselöljyä suodattimien vaihtoa varten. Kun täyttää Fortella voi vielä laskuttaakin roimasti tyhmää asiakasta.

• .....
        asentaja.. kirjoitti:

Dieseleissähän tuo suodatin tulee täyttää dieselöljyllä.
        Forte on vastaavaa hiilivetyä ja tietenkin korjaamon kannalta helpoin tapa. Ei tarvi varastoida dieselöljyä suodattimien vaihtoa varten. Kun täyttää Fortella voi vielä laskuttaakin roimasti tyhmää asiakasta.

On sillä nyt varmasti jokin puhdistava tarkoitus jos sitä kerran käytetään. Kokemuksia ei toisin ole. On sitä muutaman kympin joskus haaskannut paljon turhempaankin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe