Naimisissa oleva mies haluaa kaveriksi

Epäilevin mielin

Voiko mies oikeasti haluta vain kaveruutta toisesta naisesta? Emme ole vaimon kanssa tavanneet. Mitä mieltä olette? Onko kokemuksia?

30

3949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en alkaisi

Periaatteessahan naisen ja miehen on aika vaikeaa olla pelkästään ystäviä. Lähes aina jommalla kummalla on taka-ajatuksia eli haave seksistä. Kysy, miksi haluaa kaveriksi kanssasi. Jos, siis kun, mies haluaa kavereita vieraista naisista, tekee yleensä sen vaimoltaan salaa. Mitä siitä voi päätellä? Mitäköhän mies susta hakee? Oletko ihastunut mieheen? Jos olet, niin unohda koko juttu. Tulee vaan vaikeuksia teille molemmille.

• kok. on

Ei voi. Nainen ja mies eivät voi olla "vain ystäviä". Itsensä pettämistä on, jos toista kuvittelee. No, jotkut onnistuvat tässä valheessa paremmin ja toiset huonommin. Kiusaus muuhun kuin platoniseen ystävyyteen on yleensä niin suuri, että siinä särkyy kaikkien liitot ja elämät. Pysy mieluummin kaukana tai ota ystäväksi parisuhteeseenne, ei yksin. Näin minimoit riskit, kun olet itse rehellinen omalle kumppanillesi, jos sinulla sellainen siis on. Jos ei, niin ole ystävä tälle miehen vaimollekin? Jos olet sinkkunainen tulisi hälytyskellojesi soida.

• Ei kannata

Vähän epäilyttää. Tuskin se pysyisi molemmin puolin platonisena ystävyytenä. Oletteko työkavereita tai tunnetteko harrastuksen parista?

Onko mies puhunut vaimostaan tai avioliitostaan? Jos hän kertoo, että ovat vaimon kanssa ehkä eroamassa tms. ja haluaa olla "kaveri", niin silloin ei varmaan ole todella kaveruus kyseessä.

Tietääkö vaimo tästä ystävyydestä vai onko se sellaista, ettei hänelle voi kertoa? Jos se on "salaista ystävyyttä", niin se ei ole oikein ja loukkaa ennemmin tai myöhemmin kaikkia osapuolia.

• 23

Tutulla miehellä oli ns. salainen kaveruussuhde naisen kanssa, johon oli kuitenkin ollut kauan ihastunut. Oli siis tunteita mukana. Ja paljastuihan se sitten lopulta. Siitä seurasi paljon mielipahaa ja luottamus meni. Sen jälkeen avioliitto on ollut vaikeuksissa. Mies mokasi siis pahasti. Ihmetyttää kyllä, että nainen lähti sillä tavalla muka kaveriksi. Taisi vaan hivellä varatun miehen kiinnostus.

• Thikn!!!

Miksi mies haluaa kaveruutta kanssasi? Ja mitä se kaveruus tarkoittaa? Kiinnostaako sinua hän erityisesti kaverina ja jos, niin miksi. Itseäni tuon tyyppinen kaveruus ei kiinnostaisi, hyvän päivän tuttuja voi olla mutta miksi rueta erityisesti kaveeraamaan?

Jos olet itse sinkku, taidat tietää mistä on kysymys....

• Flick

Mulla on sama probleema, ukkomies halusi minusta ystävän, eikä hänen vaimo tiedä minusta, me oltiin ystäviä jo 4 kk. ja ollaan vieläkin mutta emme nähdä tai treffailee usein, ja mä en pidä häneen ollenkaan yhteyttä vaan hän lähettää mulle tekstareita js ei ole nähnyt mua töissä yli 4 päivää! (ollaan siis töissä samassa työpaikassa). Se mies jollai tavalla kaipaa mua ku valittaa kun en ole töissä hänellä ei ole kahviseuraa! (on kyl kumma ku meillä on iso työpaikka työkavereitakin niin paljon ettei kaikkia edes nimestä muista ja hänellä ei ole kahviseura kun olen sairaslomalla?) Heh.... noh, mut jokainen tyylillä! Mutta hän ei ole kertakaan haukkunut oma vaimoa tai valittanut oma avioelämää! Eikä 4 kuukauden kaveruuden aikana mitään oo tapahtunut, eikä tulee tapahtumaan, koska itse en harrastelee sitä ukkomiesten kanssa! Vaikka sinkku olen. :) Mutta tiedän että suomalaisessa kultuurissa ei kukaan uskoo miehen ja naisen välisen ystävyyden! (ruotsissa se on normaalia, mutta suomessa ei) Mutta mä voisin sanoa sulle että jos haluat olla ystävänä hänelle testaa hänet hieman.. pyydä hänet esittelemaan sinut vaimolle? Jos hän sano että pälä...pälä.. en voi esitella kannatta olla varuilla sitten hän varmasti haluaisi jotain muuta! ...

• ...

Kyllä jo pelkästään ystävyydestä voi tulla ongelmia. Katsos kun ei pelkästään me muut, vaan myös vaimo, voi alkaa epäilemään että suhteessa on muutakin.

Moraalitonta suostua ystäväksi ja alkaa leikkimään ukkomiehen kanssa. Se on jo itsessään petollista.

• uirwe

Vaikee tajuta varattuja miehiä, jotka pyytää sinkkunaisia kavereiksi vähän niin kuin pyydetään treffeille. Periaatteessa ilman seksiä, mutta jos sitä tulisi, niin sitten sanotaan, että se vaan tapahtui... Ihan kuin ei olisi ollut ollenkaan tarkoitus.

• Omp

kaikki tarvitsee ystäviä, olipa ne vastakaista sukupuolta, sinkkuja tai varattuja, lihavia tai hoikka, pitkä tai pätkä, ruma tai kaunis! Jokainen tarvitsee ystäviä...
      Mun miehellä on naispuoliset ystävät! Oltiin yhdessä 7 vuotta, minä en pelkää pettämistä, ja jos mieheni pettää mua niin ei hän aidosti rakastanut mua! Olen mun miehen mielestä kuuma pakkaus ja hän on hieman mustasukkainen koska muut miehet tuijoittaa mua :)

Voit olla ystävä sen naimisissa olevan miehen kanssa mutta koska olet itse sinkku niin suosittelen ensiksi katsoa sitä miestä ja miettiä onko hän sun mielestä komea? Jos tunnet vetoa miehen niin ei ehkä kannattaa, koska silloin petät vain itseäs... Toki voisit viedä miehen toiselta naiselta, mutta vain silloin jos niillä ei ole yhteisiä lapsia! Rakkaus vie..

• varmaan...

"Toki voisit viedä miehen toiselta naiselta, mutta vain silloin jos niillä ei ole yhteisiä lapsia! Rakkaus vie.."

Olipa kypsää tekstiä... Vaimoahan ei tarvitse ajatella. Onneksi kaikki ei ajattele tuolla tavalla.

Ystäviä toki tarvitaan, mutta mieti muuten vähän mitä kirjoitat. Jos olet oikeasti ulkoisesti kuuma pakkaus, niin kuin mainostat, niin sisällä taitaa olla pelkkä p...aa.

• Omp
        varmaan... kirjoitti:

"Toki voisit viedä miehen toiselta naiselta, mutta vain silloin jos niillä ei ole yhteisiä lapsia! Rakkaus vie.."

Olipa kypsää tekstiä... Vaimoahan ei tarvitse ajatella. Onneksi kaikki ei ajattele tuolla tavalla.

Ystäviä toki tarvitaan, mutta mieti muuten vähän mitä kirjoitat. Jos olet oikeasti ulkoisesti kuuma pakkaus, niin kuin mainostat, niin sisällä taitaa olla pelkkä p...aa.

ei ap tarvi ajatella toista täysin tuntematonta ihmistä (eli vaimoa) miksi hänen pitäisi ajatella sitä vaimoa ku ei hän sitä tunne lainkaan! Ja on muutenkin vaikea ajatella jotain ismistä jota et tunne Vaimon mies on se kenen pitäisi ajatella vaimon tunteita eikä ap joka ei tunne sitä naista lainkaan! Mies jättää (jos jättää) sitä vaimoa eikä ap... :)

Olet ihana ihmisen asiantuntija! Kiitos p...aa sanasta ja kumarrus! :D

• Kuuma pakkaus
        Omp kirjoitti:

ei ap tarvi ajatella toista täysin tuntematonta ihmistä (eli vaimoa) miksi hänen pitäisi ajatella sitä vaimoa ku ei hän sitä tunne lainkaan! Ja on muutenkin vaikea ajatella jotain ismistä jota et tunne Vaimon mies on se kenen pitäisi ajatella vaimon tunteita eikä ap joka ei tunne sitä naista lainkaan! Mies jättää (jos jättää) sitä vaimoa eikä ap... :)

Olet ihana ihmisen asiantuntija! Kiitos p...aa sanasta ja kumarrus! :D

Ei nimimerkki "varmaan..." vastannut ap:lle, vaan sulle Omp ja ihan aiheesta.

• Omp
        Kuuma pakkaus kirjoitti:

Ei nimimerkki "varmaan..." vastannut ap:lle, vaan sulle Omp ja ihan aiheesta.

Kyl mä sen ymmärsin että hän mulle vastasi, niin munkin vastaus oli sille kiroitettu periaatessa! Silti sanon että jos joku nainen haluaisi viedä toiselta naiselta miestä, en näkisi sitä kauheana asiana, koska sitä miestä ei viedä väkisin vaan se itse lähtee naisen perään!

Vaikka esim. keksitään niin että joku nainen vietteli minun miestä, ne rakastui ja mun mies jätti mua ja lähti naisen toisen naisen perään! Se sattuu, ihan varmasti, mutta löytäisin paremman miehen! Miksi yrittäisin pitää sellaista miestä luonani kuka rakastaa toista ihmistä? Kai minä kaikella rakkaudella päästän hänet menemään ja toivoisin että se nainen tekee hänestä onnellisen!

Rakkaus on monimutkainen.

• Omp
        Omp kirjoitti:

Kyl mä sen ymmärsin että hän mulle vastasi, niin munkin vastaus oli sille kiroitettu periaatessa! Silti sanon että jos joku nainen haluaisi viedä toiselta naiselta miestä, en näkisi sitä kauheana asiana, koska sitä miestä ei viedä väkisin vaan se itse lähtee naisen perään!

Vaikka esim. keksitään niin että joku nainen vietteli minun miestä, ne rakastui ja mun mies jätti mua ja lähti naisen toisen naisen perään! Se sattuu, ihan varmasti, mutta löytäisin paremman miehen! Miksi yrittäisin pitää sellaista miestä luonani kuka rakastaa toista ihmistä? Kai minä kaikella rakkaudella päästän hänet menemään ja toivoisin että se nainen tekee hänestä onnellisen!

Rakkaus on monimutkainen.

ja voisin vielä lisätä että en ole missään vaiheessa sanonut että MINÄ voisin viedä toisen naisen miehen! Sanoin sen että en rupea haukkumaan tai halveksua niitä naisia kuka uskalla viedä toisten naisten miehiä! Nykyaikana se on normaalia. Elämää on sotatanner ja me ollaan sotilaita. Vain vahvempi selviä!

Esimerkki:
        jos joku varattu mies tulisi mun luokse ja sanoisi että rakastaa, haluaa olla kanssani ja bla bla bla.... niin yksinkertaisesti sanoisin sille että jos rakastat mua niin meet nyt kotiin kerään kamat ja muutat pois naises luota ja sanot että haet eroa!! Mutta en mä varmaan jaksaisi sitä miestä odottaa edes koska eropapereiden käsittely on niin pitkää aikaa.... Ja mä olen laiska odottamaan, sen takia sinkku mies on aina parempi varattun sijasta.

• eikakkoselle.
        Omp kirjoitti:

ja voisin vielä lisätä että en ole missään vaiheessa sanonut että MINÄ voisin viedä toisen naisen miehen! Sanoin sen että en rupea haukkumaan tai halveksua niitä naisia kuka uskalla viedä toisten naisten miehiä! Nykyaikana se on normaalia. Elämää on sotatanner ja me ollaan sotilaita. Vain vahvempi selviä!

Esimerkki:
        jos joku varattu mies tulisi mun luokse ja sanoisi että rakastaa, haluaa olla kanssani ja bla bla bla.... niin yksinkertaisesti sanoisin sille että jos rakastat mua niin meet nyt kotiin kerään kamat ja muutat pois naises luota ja sanot että haet eroa!! Mutta en mä varmaan jaksaisi sitä miestä odottaa edes koska eropapereiden käsittely on niin pitkää aikaa.... Ja mä olen laiska odottamaan, sen takia sinkku mies on aina parempi varattun sijasta.

Joo, ja se on PERIAATE.

Ihmistä kunnioitetaan jos omaa moraaliset arvot ja järjen päässä eikä ajattele vain perseellään.

• hehe
        eikakkoselle. kirjoitti:

Joo, ja se on PERIAATE.

Ihmistä kunnioitetaan jos omaa moraaliset arvot ja järjen päässä eikä ajattele vain perseellään.

Eihän toi Omp tarvi palstaa, kun käy keskustelua itsensä kanssa : )

• goneman

ei kukaan voi toista omista , jos mies tain nainen haluaa lähteä avioliitosta rakastuessa toisen niin se lähtee!

• goneman

Joskus vaan tapahtuu että tapaa jotain ihmistä johon ihastuu. Tämä voi tapahtua henkilölle joka on naimisissa tai sinkku, eikä sille voi mitään!

• Älä mene

>Paras ystäväni menetti samanlaisessa tapauksessa vaimonsa ,kaverille.
      Vaimo(Sini) oli kertonut viime vuonna Petelle ,että Sami on eronnut ja haluaisi alkaa viettämään meidän kanssa enemmän ,koska on masentunut.
      Pete hyväksy moisen ehdotuksen mutta kun pete läksi töihin niin Sami änkesi
      Sinin luo. Ei kestänyt kauan kun Sini oli sanonut miehelleen ,että erotaanko
      kun ei tästä meinaa tulla mitään. Niinhän nuorikolle tuli ero ja Sini alkoi
      kulkemaan Samin kanssa ja asuivat muutaman kuukauden yhdessä.
      Helmikuussa 2012 sini oli tullut Peten luo ja sanonut voitaisko jatkaa vielä,koska
      kaipaan sinua hirveästi. Pete oli kertonut ,etten ole varamies ,kun toinen hylkää.

• Omp

Pete teki oikein! :) ei tarvi koskaan ottaa exät takas,

• ,|,, (^.^) ,,|,

yleisesti ei. Poikkeukset: puhtaasti harrastuksen vuoksi, mies homo tai aseksuaali.

• Uskollinen aviomies

Minulla on naispuolisia ystäviä. On aina ollut, on nyt, ja tulee aina olemaan. En ole halunnut kenenkään heidän kanssaan sänkyyn, en ole tehnyt minkäänlaisia sellaisia aloitteita kenellekään heistä, eikä kukaan heistä ole yrittänyt lähestyä minua siinä mielessä. Vaimolleni tilanne on ollut selvillä ihan seurustelun alkuajoista lähtien, eikä se ole hänelle mikään ongelma.

Monen aiemmin tähän keskusteluun kirjoittaneen mielestä tämä ei ole mahdollista. Oman kokemukseni perusteella on. Älkää siis yleistäkö, vaikka itse ette kaveruussuhteeseen kykenisi vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa.

• Epäilevin mielin

Minullakin on miespuolisia ystäviä, mutta yksi heistä on entinen poikaystäväni vuosikymmenen takaa ( suhde toimi paremmin ystävinä) ja toinen hänen kaverinsa alun perin. Pakko myöntää, että haluaisin enemmänkin tuon naimisissa olevan miehen kanssa, mutta hän ehdotti kaveruutta. Hän sanoi suoraan ettei seksiä. En tiedä mitä teen. Pidän hänestä monella eri tavalla.

• "Kaverina" ollut

ÄLÄ EDES ALOITA!!
      Voin kokemuksesta sanoa, ei toimi!!!
      Sydän vaan särkyy!!!

• ?????????

Pillua vaan vonkasit pässi löysällä munalla.

Muka kaveri :-(

• äijä naimissa

No kyllä siinä takana on muutakin mielessä kuin pelkkä kaveruus. Itselläni on ainakin aina ollut ongelmia olla vain naisen ystävä. Jos nainen on hyvän näköinen, niin onhan se kumma jos miestä ei hänen vartalonsa kiinnosta ja varsinkin jos hän muutenkin hauska ja mukava. Uskon että naisilla on täysin samat ongelmat miesystäviensä kanssa.

Kyllä siinä vähän itse kerjää ongelmia jos lähtee naimisissa olevan miehen muka vain kaveriksi. Omapahan on kuitenkin valintasi.

• Addikti ja kaveri

Ohoh... Missä pullossa te oikein olette kasvaneet ja eläneet?

Tietenkin nainen ja mies voi olla vain ja ainoastaan kavereita/ystäviä. Kaikki ei kertakaikkiaan ole haluttavia vaan kivoja. Niistä tulee kavereita ja ystäviä.

Vaikka olenkin itse jopa diagnosoidusti seksiaddikti, niin on todellakin vastakkaisen sukupuolen edustajia, jotaka ovat vain ja ainoastaan kavereita. Olaan paljon yhteydessä, mutta ei ole tullut mieleenkään ettäå niiden kanssa voisi vehdata. Ei, ei ja ei. Uups - ja kertakaikkiaan ei.

Lisäksi on nämä rakastuneet ja syvästi perheytyneet, joista ei lähde pienintäkään signaalia. Eli ne ei kyllä hetkauta addiktiakaan, ne on vain kavereita. Jotenkin sukupuolettomia.

Herätkää, kyllä nainen ja mies on useimmiten vain kavereita, vain harvat seksikumppaneita tai edes potentiaalisia sellaisia.

• Entinen ystävä

Heh, Addiktin ja kaverin kanssa täysin samoilla linjoilla, meinasin silmäni tipauttaa noiden "ei nainen ja mies voi olla kavereita"-kommenttien aikana.

Olen nainen ja minulla on aina ollut miehiä kavereina. Jo pienenä leikin paljon poikien kanssa. Minusta se on ihan normaalia. Itse asiassa tulen paljon luontevammin juttuun miesten kanssa. Naispuoleiset ystävät ovat yleensä olleen enemmän sellaisia reiluja ja rehtejä ja rempseitä, kuin meikkipussin ympärillä pyöriviä bimboja. Ja olen siis naimisissa. Miehenikin on ystävystynyt muutaman miespuolisen ystäväni kanssa ja minusta on hienoa, että voimme kaikki viettää aikaa yhdessä.

Suurin ongelma näissä sukupuoliroolit ylittävissä ystävyyksissä on se, että mies alkaa seurustelemaan/menee naimisiin eikä puoliso hyväksy miehen naispuolisia ystäviä. Olen muutaman hyvän ystävän näin menettänyt. Mietin välillä, ovatko he oikeasti onnellisia tuollaisessa liitossa, jossa puoliso laittaa valitsemaan ystävän ja itsensä välillä. Tai yleensä se tehdään vielä hyvin salakavalasti niin, että ystävyys vain hiipuu, koska kaikista tapaamisista tulee sanomista, eli ei ihan suoraan pistetä valitsemaan, mutta...

• Anonyymi

Vihaan seksiä
      Kyllä nainen ja mies voi olla ystäviä oli toinen sinkku ja toinen naimisissa.Kun on tuntenut miehen fanituksen kautta kauemmin kuin sen miehen oma vaimo ja ehtinyt miehen tutuksi ennen sen avioliittoa ja tullut myöhemmin Facebookissa kaveriksi ja laittaa sydämiä vain ystävä mielessä ja viestittää vain silloin kun on asiata ja vaimo ei välitä

• Anonyymi

Vain homomies voi olla naiselle pelkkä kaveri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      166
      6733
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2048
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      48
      2014
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1182
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      352
      1180
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      54
      1157
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      14
      1051
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      950
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      938
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      927
    Aihe