Avioliitto Kiinalaisen kanssa

King Kong

Tämä kysymys on tarkoitettu niille suomalaisille miehille, jotka olette naimisissa kiinalaisen naisen kanssa.

Eli, olemme rakastuneet pari vuotta sitten kiinan matkallani ja haluaisimme muuttaa asumaan yhteen Suomeen ja mennä avioon.
Törmäämme aina ensimmäiseksi seuraavaan esteeseen.

- Nainen ei saa viisumia, ellei suomessa ole valmiina työ- tai opiskelupaikkaa.
(valmiina oleva poikaystävä ei oikein taida riittää?)
Huom. Meillä ei ole mahdollisuutta mennä naimisiin Kiinassa!

Kaikki neuvot, kokemukset ym. otetaan kiitollisina vastaan.
Rakkaus ei saisi tuntea rajoja.

Ps. Please, en kaipaisi tänne kommentteja muilta, kuin henkilöiltä, joilla todellakin on tietoa siitä miten tulee toimia. Kiitos.

18

3868

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

"1. Hankitaan kiinasta esteettömyystodistus
      2. Mennään julkisen notaarin luokse, joka varmistaa todistuksen aitouden ja pistää siihen allekirjoituksensa
      3. Seuraavaksi julkisen notaarin allekirjoitus tulee laillistaa Kiinan ulkoministeriössä
      4. Viimeiseksi täytyy todistus viellä lähettää Suomen suurlähetystöön, joka vielä omalta taholtaan varmistaa julkisen notaarin allekirjoituksen

Tämän jälkeen esteettömyystodistuksen pitäisi kelvata virkailijoille maistraatissa/kirkossa."

- JA -

Netistä poimittu keskustelu:

"Minulla on kiinalainen mies ja olen mennyt Kiinassa naimisiin. Kiinalaisten on erittäin vaikea saada viisumia Suomeen, tämä sanottiin jo Suomen suurlähetystössä siellä. Mieheni ei ole saanut viisumeita Suomeen, joten minä matkustan Kiinaan ja ehkäpä joudun tilapäisesti muuttaa sinne. Naimisiin mennessä tarvitset kotikuntasi maistraatista esteettömistodistuksen, joka on leimattu Suomen ulkoministeriössä ja sen jälkeen Kiinan suurlähetystössä, ja me ainakin käännettiin Kiinassa englannille ja kiinaksi tuo esteettömistodistus. Ja lisäksi avioehto kannattaa muistaa."

- JA -

"Jos tarkoitus on mennä Kiinassa naimisiin niin kannattaa hakea sen jälkeen suoraan oleskelulupaa Suomeen ja unohtaa koko viisumi. Viisumin saanti on yleensä kuitenkin niin hankala kiinalaiselle saada että voi olla turhaa ajan haaskausta.
      Jos sinulla kuitenkin riittävästi asumisaikaa Kiinassa ennen naimisiinmenoanne niin oleskelulupakin tulee alta kuukaudessa, eli ei vie paljoa kauempaa aikaa kuin viisuminkaan odottelu :).
      Itsekin aikoinani kuvittelin että vaimoni tulisi ensin Suomeen viisumilla, ja sitten vasta anottaisiin oleskelulupa mutta eipä viisumia hänelle myönnetty. Kun sitten tein oleskelulupa-anomuksen niin ei tarvinnut odotella kuin 2 vikkoa kun hän jo sai oleskeluluvan.
      (Minä olin myös asunut Kiinassa jonkin aikaa ennen naimisiinmenoamme siellä)."

• lao ban

ni hao,

Kutsu käymään suomessa kylässä (turistina siis). Eli kirjoittelet kutsikirjeen, jossa kerrot taustasta ja lupaat huolehtia kuluista, asumisesta jne.

Itselläni on tämä kanssa edessä, mutta erona se, että olen asunut Kiinassa jo jonkin aikaa...

Mikäli jokin asia askarruttaa, niin kysele suomen suurlähetystöstä, auttavat kyllä.

http://www.finland.cn/public/default.aspx?nodeid=35198&contentlan=1&culture=fi-FI

bu xie

• Shanghaissakuspat

Terves. Olen suomalainen mies joka avioitui kiinattaren kanssa vuonna 2006 Chengdussa Sichuanissa ja sitten tietysti täytyi vahvistaa suhde suomalaisittain maistraatissa, kun rouva sai oleskeluluvan suomeen. Ennen kuin menimme avioon kiinassa minun täytyi hommata esteettömyystodistus suomesta ja saada vahvistus muistaakseni suomen ulkoministeriöstä ja sitten leimauttaa se vielä hesan kiinan suurlähetystössä (kaikki täytyy olla englannin kielisinä tietty). Suomessa taas täytyi olla sitten viralliset notaarin hyväksymät käännökset kaikista dokumenteista.
      Oma avioliittoni on ollut aika haastava ja jos voisin, niin rullaisin elämääni pikakelauksella muutaman vuoden takaspäin ja aloittaisin vaikkapa sinkkuna: Rollercoaster elämä ei ole minua varten, mutta koetan vielä kestää. Onnea sinulle ja vaimollesi.

• eläjä220

Onnea rakkaudellenne!
      Varmista että ennen avioliiton laillista solmimista olette tehneet avioehtosopimuksen, kattaen myos tulevaisuuden varat. Vaikka et omistaisi yhtään mitään nyt, saatat saada perinnon tjms.
      Kokemuksella voin kertoa että iki-ihanat kolmannen maailma ihmiset tekevät KAIKKENSA, siis aivan kaikkensa , päästäkseen maastaan ulos. Turvallisesti ja laillisesti sieltä poissa, asiat (myos todennäkoisesti) saattavatkin muuttua. Joten "parempi virsta väärään (oma taloudellinen tausta suojattu) kuin vaaksa vaaraan. "nyt heti sinä minulle-mikä on minun on sinun"

• Erno.

Kiina ei ole mikään kolmannen maailman maa, vaan maailman toiseksi suurin talous.

• Konkari

Olen ollut nyt Kiinalaisen naisen kanssa aviossa 9 vuotta.meillä on 1 yhteinen lapsi.Minulla entisestä avioliitosta kolme ja vaimolla 1.Asuin Kiinassa jonkin aikaa ennen kuin vaimoni tuli Suomeen.Hanen lapsensa jäi Kiinaaan koska entinen mies ei sallinut tulla Suomeen.Nyt 8 vuotta myöhemmin tuo lapsi tuli Suomeen.Sen jälkeen elämämme on ollut yhtä vuoristorataa.Tuntuu että mikään ei enää ole samaa kuin ennen,kaikki mitä teen tuntuu olevan väärin.Yhteinen lapsemme oli ennen koulussa malli oppilas, nyt hän on "kauhu" kakara, valituksia tulee jatkuvasti koska käyttäytyminen ja toisten häiritsimen on niin usein tapahtuvaa.jatkuvaa riitaa hyviä päiviä on enää hyvin vähän.Tuo hänen lapsensa on ollut koulussa erittäin huono kielen oppiminen ei millään onnistu /ei kiinnosta.Mikään muu kuin pelit puhelimen ja tietokoneen kanssa ei kiinnosta.Ystävät ovat kaikonneet koska vaimoni ei heistä kovin paljon välitä, vain kiinalaiset kaverit ovat Ok.
      Tässä muutama asia jotka pitää ottaa huomioon kun Kiinattaren Suomeen tuo.
      yritän kaikkeni jotta liittomme kestää lapsemme pitää saada olla vanhempiensa kanssa aikuistumiseen asti.En halua mitään avioero lasta jonka elämä olisi kurjaa vanhempien erotessa.

• eroaminen kannattaa

Vaikuttaa siltä, että lapsenne elämä on jo nyt niin kurjaa, että eron myötä se varmaan vain paranisi.

Näytätte lapsellenne mallia rakkaudettomasta ja kaoottisesta parisuhteesta, jolloin on vaarana, että hänenkin mahdollisesta tulevasta avioliitosta tulee samanlainen. Nykytilanteessa hänelle ainakin tulee mielenterveydellisiä häiriöitä, jotka voivat kantautua aina aikuisuuteen asti.

• tutustunut

Ap, kannattaa käydä täällä suomi24:ssa tutustumassa myös osioissa :monikulttuuriset perheet ja monikulttuuriset suhteet. Siellä on paljon kokemusta paperisodasta jne.

• Yks vaan.

Jos oikeesti haluaa jotain järkee elämäänsä, niin kannattaa ajatella ite omilla aivoilla ja pysyä visusti erossa tällasista paikoista kuin suomi24.

• Anonyymi

Niinpä, suomi24 onkin ansioitunut avioelämän ja parisuhteen korjaaja.
        Minullakin on ehdotus, menkää yhdessä asiantuntijoiden apua hakemaan, ette tule katumaan erositte sitten tai jatkaisitte aviolittoa.
        Nimimerkki: kaksi avioliittoa+yksi ero

• Da Shan

Ensinnäkin kiinnitin huomiota tätä lukiessani että maitten nimet kirjoitetaan AINA isolla alkukirjaimella (Kiina mukaan lukien).
      Toinen asia: Kuinka on mahdollista että suomalainen, siis SUOMALAINEN voi rakastua KIINALAISEN NAISEN KANSSA?! Herran Jumala!
      Itse jos näkisin vastaan kävelevän parin jonka mies/poika osapuoli olisi suomalainen ja nais/tyttö osapuoli olisi kiinalainen tai ylipäätään aasialainen (japanilainen, korealainen, thaimaalainen, filippiiniläinen tai yleensä etniseltä taustaltaan erinäköinen) niin jäisin kyllä katsomaan hieman oudoksuen ja ehkä pientä vastenmielisyyttä tuntien nimenomaan tätä miestä/poikaa, (naista/tyttöä ei olisi syytä katsoa pahasti koska ei se hänen vikansa ole jos suomalainen ukko tai kundi lentää Aasiaan "ryöstämään" tai vokottelemaan itselleen paikallista naista tai tyttöä. Tässä tilanteessa se aasialainen tyttö on aivan viaton sillä HÄN on joutunut sieltä kaukaa tänne kurjaan kylmään Suomen maahan.)

Mutta jos asia olisi päinvastoin ja tyttö olisi suomalainen ja poika jostain muualta niin saattaisin ehkä hieman kiinnittää huomiota mutta en suinkaan katsoisi heitä negatiivisesti vaan ajattelisin että: "Hm, ihan OK.

Syy miksi näin ajattelen on se että näiden kahden äsken mainitsemani parin välillä on sellainen ero että: suomalainen jos menee vaikkapa Kiinaan ja vie Kiinasta mukanaan nuoren paikallisen tytön, (kun kuulemma ei ole mahdollisuutta jäädä Kiinaan) niin jos miettii millainen koettelemus se on tytölle joutua päätymään Suomeen: joutuu pois omasta kotimaastaan, (kuten minäkin adoption takia) menettää omat kiinalaiset läheiset, unohtaa kieli, kulttuuri ja niin edelleen Suomeen muuttamisen takia jonkun tympeän suomalais juipin mukaan. Kun taas poika joka on täysin omasta vapaasta tahdosta (toisin kuin minä) tullut Suomeen muualta ja jostain kumman syystä ihastunut omaa etnistä taustaansa edustavan tytön sijasta suomalaiseen tyttöön ja heistä on sitten tullut pari (johon itse en ikinä suostuisi vaan olisisin ehdottomasti etniseltä taustalta itseni kaltaisen tytön kanssa) niin siinä tytön ei tarvitse muuttaa pois omasta kotimaastaan siis Suomesta, eikä hylätä Suomen kieltä tai kulttuuria eikä mitään toisin kuin tässä ensimmäiseksi mainitsemassani tapauksessa.

Toinen asia jota pohtisisin kun näkisisin parin joista tyttö on Aasialainen ja poika suomalainen on se että: "Kuinkakohan tämä poikaystävä kohtelee aasialaista tyttöystäväänsä? (Tästä minä olen joskus huolissani) Toivottavasti osaa pitää häntä kuin kukkaa kämmenellä ja osaa olla ystävällinen, hyvätapainen, luotettava, kiltti hänelle, kohdella hyvin jne sillä minä tunnen erityistä sympatiaa/empatiaa aasialaisia kohtaan koska olen itsekin kiinalainen. Nimittäin itse olisisin juuri tällainen hänelle sitten kun löytäisisin sopivan (odotan myös vastavuoroisesti häneltä samoja luonteenpiirteitä).

Sitten haluan, jos luet tämän, kysyä ehkä hieman henkilökohtaisen mutta todella tärkeän kysymyksen jota minä usein pohdin juuri aina silloin kun vastaan kävelee tämä mielestäni kyseenalainen pari että mikä teidän ikäero on? Toivottavasti ei liian suuri.

Kerran näin parin joista molemmat olivat noin parikymmentä vuotiaita ehkä hieman vanhempia. Mies oli suomalainen ja nainen kiinalainen. Miehellä oli hieman partaa. Se mikä kiinnitti huomioni oli että heillä oli kaksi, luultavasti biologisesti saatua kiinalaista pientä tyttölasta. Ajattelin että on tosi epäsoveliasta että suomalainen mies ja kiinalainen tai aasialainen nainen tai toisinpäin (aasialainen mies ja suomalainen nainen) saavat lapsia biologisesti.

On se tottakai hyvä että tällaisia "sekaparejakin" on. Se tarkoittaa sitä että suvaitsevaisuus on tältä osin tulossa yleisemmäksi. Mutta silti ajattelen että olisi sopivuuden ja järjestyksen puolesta oikein jos mustaihoiset/tummaihoiset miehet olisivat mustaihoisten/tummaihoisten naisten kanssa, valkoihoiset miehet valkoihoisten naisten kanssa ja selkeästi aasialaisen näköiset (kiinalaiset, korealaiset,japanilaiset yms) miehet selkeästi aasialaisten naisten kanssa.

Sitten hieman vakavempi ja hmm... sairas tosiseikka joita enimmäkseen vain länsimaalaiset eli Eurooppalaiset ja Euroopasta Lännenpänä sijaitsevissa maissa oleilevat miehet tekevät:

Olen nimittäin kuullut ja lukenut että suomalaiset/länsimaiset iäkkäät (keski-ikäiset ja sitä vanhemmat) miehet tai sanotaanko ukot (sillä nämä miehet EIVÄT OLE mitään hyvätapaisia,kohteliaita eikä komeita vaan rumia, huonotapaisia ja epähuolitellun näköisiä) matkustavat esimerkiksi Filippiineille ja ryöstävät sieltä siroja, kauniita, nuoria paikallisia brunette naisia (ja tästä pedofiilimaisesta toiminnasta olen tosissaan huolissani tässä yhteiskunnassa.) Että tällaista Suomessa ja Länsimaissa!

T: Aasialais-mielinen, Kiinasta Suomeen adoptoitu 17-vuotias poika

• 17 + 10

Kuules poika, asennettasi kutsutaan rasismiksi. Et ole edes pelkkä juntti ksenofobi vaan suoranainen rotupuhtauden kannattaja, etten sanoisi kansallis-sosialisti.

• Da Shan
        17 + 10 kirjoitti:

Kuules poika, asennettasi kutsutaan rasismiksi. Et ole edes pelkkä juntti ksenofobi vaan suoranainen rotupuhtauden kannattaja, etten sanoisi kansallis-sosialisti.

Oudon nopeasti reagoit! Itse asiassa tämä viesti olisi tarkoitettu VAIN tämän keskustelun aloittajalle joka esiintyi käyttäjänimellä "King Kong" ja VAIN tämän (joka kehtaa omistaa kiinalaisen tyttöystävän, ei siinä mitään muuta pahaa ole että hän sattumoisin omistaa tällaisen muuta kuin se minkä äsken juuri mainitsin että hieman vaivaa että millä tavoin hän mahtaa kohdella häntä. Ettei hänelle tule sen pojan kanssa samanlaista kohtaloa mikä on tullut näille onnettomille nuorille filippiiiniläis tyttö raukoille jotka suomalaiset ikäloput tulivat ja nappasivat mukaansa tänne pohjolan kylmään ja pimeään lämpöisiltä hiekkarannoilta. Tämä huoleni ei liity ainoastaan tähän surkeaan yksittäiseen tapaukseen vaan pelkään kuinka monta vastaavaa paria on täällä Suomessa puhumattakaan länsimaissa.) luettavaksi ja opetukseksi.

• Da Shan
        17 + 10 kirjoitti:

En ole rasisti. Sanotaanko että päinvastoin vastustan moista ja olen itse joutunut jokseenkin lievän mutta kumminkin rasismin kohteeksi.
        Ajatukseni (että mustaihoiset/ tummaihoiset miehet olisivat mustaihoisten/ tummaihoisten naisten kanssa, valkoihoiset miehet valkoihoisten naisten kanssa, aasialaisen näköiset (kiinalaiset, korealaiset, japanilaiset yms) miehet selkeästi aasialaisten naisten kanssa) tarkoitus oli vain tuoda juuri sitä huoltani esille että kuinka suomalaiset miehet/pojat kohtelevat (eli toivon että he puhuvat heille ystävällisesti ja asiallisesti) näitä ulkomailta viemiänsä tyttöjä ei mikään muu ja luit varmaan myös miten kehuin että on tottakai hyvä että sellaisiakin on ja se tarkoittaa sitä että suvaitsevaisuus on tältä osin ja toki myös ehkä muiltakin osin (tosin siihen on vielä ihmiskunnalla valitettavan pitkä matka) tulossa yleisemmäksi.

Koulussakin opettajat joko tiedostaen tai tiedostamatta laukoivat rasistisia minun läsnä ja eräs Christian piirteli hakaristejä, kehuskeli/osoitteli ruumiinkielellä (nosti esimerkiksi heti päänsä ylös kun kuuli sanan Perussuomalaiset)kuinka fanittaa Perussuomalaisia joka tottakai tympi jokseenkin. Vihaan Perussuomalaisten puoluetta

No, mitä itse asiassa rasismi on. Jos kirjoitat Googlen hakukenttään: Rasisteja vai sananvapauden marttyyreja ja valitset ylimmän linkin. Sieltä saat viittauksia oikeasta rasismista. Parhaiten tuolta sivulta jäi mieleen uutinen jossa Perussuomalaisten kuntapoliitikko ehdotti kunniamerkkejä ulkomaalaisen ampujalle.

• suomi-lao

on se prkle. mitä tyhmää tyhmät tietämättömät suomi nais apinat,voivat tietää.miksi suomi mies nai aasian naisen.tietysti vain rakastaakseen ei orjakseen. nimimerkki suomi-lao

• savokarjalainen

Juu, edellisen kanssa samaa mieltä tai oikeastaan miksi kukaan sivustakatsoja on jotain tietävinään. Tottah...vetissä sitä rakkaudesta mennään söpöliinin kanssa naimisiin ja onnistuu jos onnistuu...ja onnistuukin vaikka kulttuurit iskevät toisiaan joskus vahvasti turpaan puolin ja toisin. Perseelleen ne liitot menee joka puolella maalimaa nykyään ihan paikallisarjalaistenkin kesken, eikä vain monikulttuuriset semmoiset, mutta toisinaan löytyy yhteinen sävelkin. Ruikutus pois.

• voihuhhuh

Natsisaksassa harrastettiin tällaista rotuoppia ja se on kriminaalista.

• Anonyymi

Muistakaa, että jokainen etninen kiinalainen on Kiinan hallituksen palveluksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      143
      3129
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1727
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1384
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1201
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1181
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe