Vai ei tehoa Almera N15:ssa?

Katso tämän kerran

Haluan kuulla nyt rehellisen mielipiteen. Sorry, jos tämä tuntuu lapselliselta teiniuholta, että ruutia on, mutta on pakko oikaista vihdoin se vääryys, mitä on ollut Nissan Almera eri moottoritehojen kanssa. Itselläni on 1.6, josta irtoaa mukavat 100 kaakkia vakiona, millä pärjää erittäin hyvin ripeässäkin ohituksessa kuormallakin ja edelleen kestää vertailuja uusiin kulutuksineen, kestävyytenä jne.

Lainaus: "Almeran GTi-mallissa on toinen moottorityyppi SR20DE eli 2L 4 pisteruisku. Primeroissa tosta koneesta otettiin 130hv tai 150hv (GT-Primera) ja Almeroissa 143hv (GTi-malli)".

175 hevosta irtoaa aika kohtuu vaivalla eli Marteliuksen putkisto,Unchipin lastu ja vapari.
Huom! Tuossa ei ole vielä edes ahdettu konetta.

Ja jos ei tuokaan riitä, oheinen klippi kertoo, miten järjetön määrä tehoa ja ahtopainetta saadaan ja auto on silti vielä taitavalla kuskilla ohjattavissa. Säätäjällä lähtis käsistä jo kakkosvaihteella. Uskallan väittää, että täällä tehoja uhoavista 95% laskisi alle pelkääjän paikalla, kun 1,2 baria käskee autoa.

Katso itse klippi ja kerro, vieläkö naurattaa, tohdin epäillä oikeasti?

http://www.youtube.com/watch?v=olZahnWzHto

53

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 211hp A3

      no aletaan laittaa vähän ahtoja esim. Golffiin tai A3 1.8T koneella niin jää noi Datsun-vaparit pyörimään jalkoihin.

      • Ei ikinä Tautia

        Laita ihan vapaasti niihin Volkkareihisi tai Audinpaskoihin ahtoja, hyvä jos kone, laatikko tai kytkin kestää moista sapiskaa. Siivoa samalla ne remmit ja öljylätäköt lähdöstä, maalista nyt ei ole muutenkaan mitään takuuta, vielä vähemmän ajoissa. Volkkareiden ja Audien sähköt on sitä luokkaa, että käynnistys on muutenkin mitä sattuu arpapeliä ja hyvä jos saat taas ne iänikuiset vikakoodisi hädissäsi pois juuri ennen katsastusta, että saat taas katiskaasi nippa nappa leiman. Ja tuollaista paskaa pitäisi sitten ihailla?

        A3 paskempaa riesarälläkkää saa hakea, mutta jatka vaan sen hinkkaamista. Niin helvetin ankea ja askeettinen auto olemattomalla varustelulla, niin ahdas,ettei sinne mahdu edes raavas mies, kun pää katossa niskat solmussa, polvet kojelaudassa tai takana selkänojassa. ( Yhtä "mahtavat sisätilat" vielä A4 ja A5:ssa).Jollekin lippisteinille varmaan menettelee lelu ekaksi autoksi paremman puutteessa, jos vaikka saisi pari sidukalla lahjottua pissistä kyytiin, niin säästää madallussarjassakin. Hohhoijaa, miten säälittävä olet.

        Jos joku oikeasti puhuu vuonna 2012 jostain Datsuneista verrattuna Nissaneihin tai Skoda Octaviasta jonain paskana itäautona, alkaa olla päässä vikaa ihan huolella ja niin pihalla autoista, ettei kannata edes haaskata aikaansa moisen tampion kanssa.


      • audi a3 211hp
        Ei ikinä Tautia kirjoitti:

        Laita ihan vapaasti niihin Volkkareihisi tai Audinpaskoihin ahtoja, hyvä jos kone, laatikko tai kytkin kestää moista sapiskaa. Siivoa samalla ne remmit ja öljylätäköt lähdöstä, maalista nyt ei ole muutenkaan mitään takuuta, vielä vähemmän ajoissa. Volkkareiden ja Audien sähköt on sitä luokkaa, että käynnistys on muutenkin mitä sattuu arpapeliä ja hyvä jos saat taas ne iänikuiset vikakoodisi hädissäsi pois juuri ennen katsastusta, että saat taas katiskaasi nippa nappa leiman. Ja tuollaista paskaa pitäisi sitten ihailla?

        A3 paskempaa riesarälläkkää saa hakea, mutta jatka vaan sen hinkkaamista. Niin helvetin ankea ja askeettinen auto olemattomalla varustelulla, niin ahdas,ettei sinne mahdu edes raavas mies, kun pää katossa niskat solmussa, polvet kojelaudassa tai takana selkänojassa. ( Yhtä "mahtavat sisätilat" vielä A4 ja A5:ssa).Jollekin lippisteinille varmaan menettelee lelu ekaksi autoksi paremman puutteessa, jos vaikka saisi pari sidukalla lahjottua pissistä kyytiin, niin säästää madallussarjassakin. Hohhoijaa, miten säälittävä olet.

        Jos joku oikeasti puhuu vuonna 2012 jostain Datsuneista verrattuna Nissaneihin tai Skoda Octaviasta jonain paskana itäautona, alkaa olla päässä vikaa ihan huolella ja niin pihalla autoista, ettei kannata edes haaskata aikaansa moisen tampion kanssa.

        voi voi pikku mikkihiiri... itkettää ja hävettää sun taistelu riisikuppien puolesta. Persaukisen taistelu "preium-merkkejä" vastaan. Koulut käymättä sulla ja datsunit sekä skodat vilkkuu ruostuneina lähiön parkkipaikalla.


      • ctnvo4p
        Ei ikinä Tautia kirjoitti:

        Laita ihan vapaasti niihin Volkkareihisi tai Audinpaskoihin ahtoja, hyvä jos kone, laatikko tai kytkin kestää moista sapiskaa. Siivoa samalla ne remmit ja öljylätäköt lähdöstä, maalista nyt ei ole muutenkaan mitään takuuta, vielä vähemmän ajoissa. Volkkareiden ja Audien sähköt on sitä luokkaa, että käynnistys on muutenkin mitä sattuu arpapeliä ja hyvä jos saat taas ne iänikuiset vikakoodisi hädissäsi pois juuri ennen katsastusta, että saat taas katiskaasi nippa nappa leiman. Ja tuollaista paskaa pitäisi sitten ihailla?

        A3 paskempaa riesarälläkkää saa hakea, mutta jatka vaan sen hinkkaamista. Niin helvetin ankea ja askeettinen auto olemattomalla varustelulla, niin ahdas,ettei sinne mahdu edes raavas mies, kun pää katossa niskat solmussa, polvet kojelaudassa tai takana selkänojassa. ( Yhtä "mahtavat sisätilat" vielä A4 ja A5:ssa).Jollekin lippisteinille varmaan menettelee lelu ekaksi autoksi paremman puutteessa, jos vaikka saisi pari sidukalla lahjottua pissistä kyytiin, niin säästää madallussarjassakin. Hohhoijaa, miten säälittävä olet.

        Jos joku oikeasti puhuu vuonna 2012 jostain Datsuneista verrattuna Nissaneihin tai Skoda Octaviasta jonain paskana itäautona, alkaa olla päässä vikaa ihan huolella ja niin pihalla autoista, ettei kannata edes haaskata aikaansa moisen tampion kanssa.

        Tälläinen 193/125 mahtuu kyl a3 tautia ajaa,mut ex anopin MÄTÄÄ nissan allu 1.4 sport deck(jo vitsi koko malli nimi) en sitten pari kilsaa enemmän ajais.Siis 9o luvun mätä almera,siis tuota mätäää n15 mallisarjaa.Koko mätä kasas sitä paitsi jo brittein sarten pimeyden ruhtinaat(90 luvun nissanit)lucasit pätkimäs.Ainakin riman alittaja primerat susia sähköistään jjurikin,sanomattakin selvää mitä kuraa sit ne rellu yhteistyö ikäiset on.Mut onneks muotoilu puoli tekee hienoja kuten tiipa daapa tiida,note,x-trail,se ufo primera


      • on se vaikeaa
        ctnvo4p kirjoitti:

        Tälläinen 193/125 mahtuu kyl a3 tautia ajaa,mut ex anopin MÄTÄÄ nissan allu 1.4 sport deck(jo vitsi koko malli nimi) en sitten pari kilsaa enemmän ajais.Siis 9o luvun mätä almera,siis tuota mätäää n15 mallisarjaa.Koko mätä kasas sitä paitsi jo brittein sarten pimeyden ruhtinaat(90 luvun nissanit)lucasit pätkimäs.Ainakin riman alittaja primerat susia sähköistään jjurikin,sanomattakin selvää mitä kuraa sit ne rellu yhteistyö ikäiset on.Mut onneks muotoilu puoli tekee hienoja kuten tiipa daapa tiida,note,x-trail,se ufo primera

        Jos sulla on massa melkein sama kuin pituus, ongelma on omasi ja läheistesi luoja paratkoon, mutta opettelisit siellä A3:lla elvistelyjesi jälkeen hiukan kirjoitusta, kun menee kaikki niin lahjakkaasti sekaisin lauseista ilman välimerkkejä ja ajatuksista aivan käsittämättömiin asiavirheisiin.

        1.4 Almeran sportdeck on minustakin järjetön nimitys, mutta se toimittaa juuri sen mihin se on tehty, kohtuuhintaan takuuvarmaa kyytiä, jopa siirtämään tuollaisen ruhon paikasta a paikkaan b. Ei siinä ole edes haettu mitään sporttia. Miten jumalauta olet saanut -96 vm. ruosteeseen paitsi jollet ole tehnyt mitään ruosteenestoa ja pesut hoitavine aineineen yhtä harvassa kuin itselläsi?
        Varmaan kämppäsi yhtä paskainen ja täynnä tyhjiä kaljapulloja kattoon asti.

        Tuolla on edelleen järjettömästi täysin iskussa 96-00 Almeroita, missä korkeintaan lokarin kaaret hiukan kukkii ja ovien alareunat, mitkä nekin olisi voitu välttää hoitamisella.


        N15 on tehty Japanissa ja kukaan täyspäinen ei mene vaihtamaan hyvää japsia johonki ranskan relluihin tms. N 16 on britti ja laatu putosi kuin lehmän häntä ja joka paikassa on säästetty, sen näkee jo päältä. Työn laatu surkea ja konekin mitä lie.
        Uudet Nissanit ovat helvetin rumia ja pahimpia mokia hengailu Rellun kanssa. Tiida (maailman rumimpia autoja muuten) on suunnattu Itä-Euroopan markkinoille, kuten huomaa, Note on yhdistetty Beetlen keula ja työmaaparakki, X-trail aika perus, se ufo primera on Juke (lue Joke), joka olisi neljän kerran katon kautta ympärikin nätimpi. Itselleni nämä eivät ole edes vaihtoehtoja, vaan vaihdan merkkiä toiseen hyvään.


      • niitä auteja joo

        Kummallista Audeissa A3 1.6 on ihan saatanasti enemmän, 1 tai 2hv lämä pohjassa riippuen moottorista, jolla ei tee tosiassa juuri mitään, se on tasan tarkkaan sen koneen huiput, sekin saavutetaan 5600 kierr./min mutta muuten onkin täyttä paskaa, välitykset ihan järkyt, tehohävikkejä, kusee öljyt alleen aika useasti eli selkeitä vuotoja, muutenkin syö öljyä, joten ei kovin terve kone siltäkään osin. Vaihteistoa ei edes osata VAG:ssä tehdä, ihan sama, onko Polo, Golf, Passat, Skoda Octavia vai A3 vai käytetäänkö oikein DSG:tä, mikä onkin yllättäen osoittautunut täydeksi sudeksi. Tehdaskin aivan pulassa tuon neron tekniikan kanssa. Muutenkin nuo moottorit auteissa ja vw:ssä pidemmän päälle oikeita murheenkryynejä, tuohon enää surkeasti tehdyt ja suojatut sähköt ja ajotietokoneen sekoilut johtuen mm. väärästä jännitteestä yksiköltä. Ei voi kuin ihmetellä, miten ajelet niin reteenä poikana tuollaisella paskalla.

        Luuletko, ettei Alluja ole ahdettu ihan samoilla säädöillä kuin sitä sinut armotonta turbotykkiä? Oikeasti, onko sulla edes puolet inkkareista kanootissa, epäilen todella vahvasti?Sillä erotuksella, että Almeraan ei tarvitse tehdä mitään tekniikalle 200-250tkm, hyvä jos omasi on edes ajoissa noilla lukemilla tai nilkuttaa ja kiljuu öljyä joka tankkauksella.


    • notsani

      En tosiaankaan ymmärrä mitä tuolla klipillä mahdettiin ilmaista?????

    • Neuma

      Bensatennari ei ole saanut unta.

      "...Marteliuksen putkisto,Unchipin lastu ja vapari...." - on näköjään käyty tuning-messuilla parilla esiteständillä.

      Hohhojjaaa...

    • Ei tarve viritellä

      Oikeasti tehokkaissa autoissa on jo vakiona riittävästi tehoa.

    • teiniuhoa

      "Sorry, jos tämä tuntuu lapselliselta teiniuholta,"

      Sitähän tuo nimenomaan on kaikkien muitten mielestä

    • 299hv

      Miksi täytyy viritellä? Itse ostan vakiona tehokkaan auton isolla koneella niin ei tarvitse virittelyistä murehtia.

    • asd

      mitä siitä? olkoon tehoa vaikka 1000h, mutta kun on riisikippo ja etuveto niin ei sillä tee mitään!

      • yli 21

        Veikkaan että olet 21 vuotias ja asuu vanhempien luona ja hirvee määrä korviksia korvassa.


    • En katso tätä kertaa

      pääseekö sillä 120 km/h?

    • Missasi vaihteita

      Äänet on kohdallaan, mutta maisema vaihtuu aika matelemalla. Pitäisikö sillekin tehdä jotain?

    • onaboy

      175hp ei ole vielä tehokas, 300hp on ripeä mutta ei tykki, 500hp ja ylöspäin on jo oikeasti tehokas! se vaan että tollasesta lidlin limsapullosta ei saa tarpeeks tehoa irti kun lähdetään hakemaan todella tehoa sillain että voi vielä hyvin ajaa muun liikenteen joukossa. tässä mallia jos halutaan oikeasti ahtamalla tehoa niin lähtökohdan on myös oltava hieman isompi kun limupullon tilavuudella oleva nelonen http://www.youtube.com/watch?v=Ad8g9IfWxKI

      • jo vain

        No niin. Tässä on jo tehoa enemmän, kuin renkaat pystyvät siiirtämään katuasfaltiin. Vaihteita perinteiset kolme, mutta kun tehoa ja vääntöä on tarpeeksi, ei enempää kaivatakaan.


    • mopoalmerankonit?

      Ne sata ramaputunutta nääntyy liian isoihin välityksiin!

    • sipist hukas

      Lopeta jo sen mopos kehuminen sipsipussi

      • Ke-20

        Huomattavasti haastavampi tähään autoon on saada edes kelvolliset ajo-ominaisuudet.


      • lippumies!
        Ke-20 kirjoitti:

        Huomattavasti haastavampi tähään autoon on saada edes kelvolliset ajo-ominaisuudet.

        Lähettäsin lippumiehen varottamaan liikenettä ennakoon motarien liittymiin...

        Tai etuauto, kyltti katolla:hidas ajoneuvo tulossa..


      • ynloooo
        Ke-20 kirjoitti:

        Huomattavasti haastavampi tähään autoon on saada edes kelvolliset ajo-ominaisuudet.

        Ajo-ominaisuudet ja n-15 allu ei kuulu samaan lauseeseen.


      • joo sinähän
        Ke-20 kirjoitti:

        Huomattavasti haastavampi tähään autoon on saada edes kelvolliset ajo-ominaisuudet.

        sinähän se tiedätkin jotain auton ominaisuuksista. Almerassa on Maximan alustatekniikka, mikä nyt sattuu olemaan kokoluokkansa parasta antia ja se osaaminen tuodaan pienempään keskiluokkaan, niin tuskin se nyt ihan niin paskaa on, mitä olet kuullut kavereilta tai isoilta pojilta tai Esson baarissa "oikeilta automiehiltä". Tuskin olet edes ajanut allua, kun puheet tuolla tasolla.


    • drjstjtrjtrjyrjsjsrj

      Hondan ja Mazdan 2 litraiset dohcit päihittää nissanin nuhapumput mennen tullen. Niin se vain on.

    • eihyvääpäivää.

      Varmaan laskisinkin alleni pelkääjän paikalla, Almerassa. Pitää sitä autossa jotain muutakin olla kuin vain tehoja.

    • Katso tämän kerran

      Täällä on niin fiksua porukkaa, oikein päätä huimaa. Odottelin aikani edes jotain asiallista ja älykästä kommenttia, mutten löytänyt kuin yhden sinne päin, vaikka olisihan se pitänyt tietää.

      Vastaan kaikille erikseen ja samalla kertaa. Pitihän se arvata, audipoliisi ( 211hp A3) ryntäsi heti palstaltaan heittämään nerokasta läppää. Mitähän, jos opettelisit tupauuno edes lukemaan muutakin audi on paras, voitti TM:n ja premium-laatua (repesin huolella) Ensinnäkin kyse oli alunperin VAKIO PERHEAUTOISTA, EI MISTÄÄN AHDETUISTA SPORTEISTA.

      1.6 Almerassa polleja on 100 (silläkin pärjää oikein hyvin), GTi:ssä 143 2 litraisessa ja pienillä muutoksilla saadaan jo ahtamattomana mukavat 175hv . Mitä jos opettelisit, mitä tarkoittaa turbo ja ahtopaineet, niin olisi hiukan hedelmällisempää edes puhua oikeilla käsitteillä.

      Klipin Allussa oli muistaakseni 1,2 baria. Jos tuossa klipin Allussa olis neliveto ja säädettävät lukot, et kehtaisi edes ajaa audias samalle viivalle tai ränniin, kun häviät satavarmasti.
      Jos ei tuo määrä riitä jollekin kajahtaneelle tai on pakko viivailla siviililiikenteessä, en voi auttaa, kun päässäsi viiraa. Aivan perkeleen sama, jos jossain on vakiona 500hv ja ei tarvitse turboa. Mikähän on sellainen VAKIO PERHEAUTO, missä on virittämättä 3-4-5 kertainen määrä hevosia? Ei tuollaisia voi edes puhua samana päivänä urheiluautojen tai muuten ahdettujen kanssa, kuka sellaista on väittänytkään? Mutta jos joku väittää, että pienempään keskiluokkaan ahdettu 1,2 bar ja kaakit luokkaa 250hv ei ole mitään, niin hohhoijaa. Se on ihan saatanasti varsinkin taitamattoman käsissä. Renkaista loppuu pito ennen tehoja.

      Tässä vähän faktaa: Ford Focus RS WRC 06 oli maailman huippukuskeille uskottu työkalu, ei teidänlaisille Esson baarin paskanjauhajille. Ette saisi sorarakettia edes ränniin liikkeelle saati pitäisitte lämä pohjassa tiellä ekaa mutkaa. Tuosta kilpavehkeestä irtoaa 300hv 6000 kierroksilla. Tuleeko kellekään mieleen, montako kisaa yhdellä koneella ajetaan noilla säädöillä?

      Niin varmaan päihittääkin Hondat ja Mazdat ja olen ylpeä siitä, ne ovat helvetin hyviä autoja, varmoja ja kestäviä ja silti perheautoja, missä kaikki pelaa.Audeista saa hakea laadukasta osaa ja loppuun asti mietittyä toteutusta maailman tappiin, kun niitä ei vaan ole.
      Kummalisesti ne riisikipot ovat vieneet kotimaan ralleja mennen tullen ja MM-ralleja vuosikymmet hallinneet nimet: Toyota, Subaru, Mitsubishi jne. On ne niin paskoja ne riisikupit. Mitä edes tiedätte mistään ajo-ominaisuuksista jossain angstiaudissa tai italopaskoissa?
      Loput kommenteista sitä vakiopaskaa ja trollia, etteivät ole edes vastaamisen arvoisia.

      • Audi A3 211hp

        aja sinä rallia yksin kotonasi mind-fuck maailmassa ja koita päästä yliopistoon lukemaan kirjoja ettei tarvi raiskata omaa mieltä riisikuppien surkeassa maailmassa ja ralliurasta haaveillen. Tilisi on tyhjä ja vanha Almera sinulle varmasti tulevaisuuden unelma.


      • sitikka on voimaa

        Dzot dzot poika, mikähän auto niitä ralleja on hallinnut, CITROEN.


      • eieieieieieiii
        sitikka on voimaa kirjoitti:

        Dzot dzot poika, mikähän auto niitä ralleja on hallinnut, CITROEN.

        Ei vaan ford.


      • asdgdfgdgdghdfgdfgd

        Niiiiiiii

        Mut sitikka voittaa nykysin niit rallei.

        BX 1.6 nii siin oli jo 110 heppaa vuonna 1989 ja oli ihan perheauto a sitt tost samast moottorist on 1.9 versio jost saatii jo 160 heppaa ja sitt siihe perustuvast ralliautokoneest ahettuna otettii 700 heppaa ja siviilissäki noit o rakennettu ni ihan ahtimell vaa o saatu yli 300 heppaa.

        Kestävii autoi ja tehokkait ett siihe sun laho rimera sitt jää haukottelee


      • eieieieiieiii
        asdgdfgdgdghdfgdfgd kirjoitti:

        Niiiiiiii

        Mut sitikka voittaa nykysin niit rallei.

        BX 1.6 nii siin oli jo 110 heppaa vuonna 1989 ja oli ihan perheauto a sitt tost samast moottorist on 1.9 versio jost saatii jo 160 heppaa ja sitt siihe perustuvast ralliautokoneest ahettuna otettii 700 heppaa ja siviilissäki noit o rakennettu ni ihan ahtimell vaa o saatu yli 300 heppaa.

        Kestävii autoi ja tehokkait ett siihe sun laho rimera sitt jää haukottelee

        Loeb niitä voittaa eikä citroen.

        Saapihan niitä hevosia kun rahaa löytyy.

        Eikä minulla ole lahoa rimeraa, eikä ehjää.


      • ksjnksdnlfsdfsdfs
        eieieieiieiii kirjoitti:

        Loeb niitä voittaa eikä citroen.

        Saapihan niitä hevosia kun rahaa löytyy.

        Eikä minulla ole lahoa rimeraa, eikä ehjää.

        Erona se, että noihin PSA:n XU-sarjan koneisiin ei paljon tarvi sitä rahaa sijoittaa 400hv saavuttamiseksi.

        Kuparinen kannentiiviste ja pakosarja mihin ahtimen saa kiinni. Suuttimet toki ja moottorinohjauksen päivitys, mutta itse perusmoottori kestää nuo tehot ilman muutoksia.


      • itelläs lahoaa
        asdgdfgdgdghdfgdfgd kirjoitti:

        Niiiiiiii

        Mut sitikka voittaa nykysin niit rallei.

        BX 1.6 nii siin oli jo 110 heppaa vuonna 1989 ja oli ihan perheauto a sitt tost samast moottorist on 1.9 versio jost saatii jo 160 heppaa ja sitt siihe perustuvast ralliautokoneest ahettuna otettii 700 heppaa ja siviilissäki noit o rakennettu ni ihan ahtimell vaa o saatu yli 300 heppaa.

        Kestävii autoi ja tehokkait ett siihe sun laho rimera sitt jää haukottelee

        Itellä -97 Almera, en ole edes ruostesuojannut sitä aikanani eli edellisen jäljiltä joskus -98. Niin, että mitä v:tun lahoa siinä allussa muka on, saat hakea ruostetta suurennuslasin kanssa kyljistä tai alustasta. Jos löydät kiveniskemää suuremman kolon, mistä on pohjamaali pois ja ruoste tekee tuhojaan, on todella ihme, kun katsastumiehetkään ole 15v aikana sanoneet poikkipuolen sanaa autosta, päinvastoin kehuneet mm. jos kaikilla olisi ruostesuojaukset yhtä hyvässä kunnossa ja tekniikka yhtä varmaa ja toimivaa, Suomessa ei olis korjaamoita nimeksikään ja ruostesuojaajista 90% joutuis lopettamaan tähän päivään. Jos 280tkm ei tarvita suurin piirtein muuta kuin öljynvaihdot, suotimet ja tulpat ja jarrupalat ja pyyhkimet ja kun nuokin vaihtaa automies itse, ei siellä öljymontussa paljon hommat paina japsiautojen kanssa. Suurin osa autokannasta on jo ihan valmista tai paalissa noilla kilometreillä.


    • onaboy

      ensinnäkin toi 300hp riittä WRC autoon koska yleensä välitykset on niin tiheät että huiput asettuu johonkin 150-200km/h tienoille. jos esim wrcstä tiputetaan veto kahdesta pyörästä ja välitykset niin että kulkee 240km/h niin ei sit enää lähde kuin tykin suusta turha niitä hevosia on hehkuttaa sillä vääntö on voimaa...

    • onaboy

      ei nyt millään pahalla mutta ei ole topikin aloittaja tainnut ikinä ajaa oikeasti tehokasta autoa jotta olis vertailupohjaa...

      • isohko poika

        Älähän nyt kiusaa enää aloittajapoitsua, sillä tulee paha olo kun isot pojat kiusaa ja kertoo pian äiteelleen että minun neppistäni parjataan.


    • Victor Hettunen

      Kun tämä nyt on yleistä autoilusta -osiossa niin kerron että automaatti vaihtaa isommalle yleensä 2400 kierroksen kohdalla. Huipputehot on 100 hv @ 4000 rpm.

      Vähemmälläkin pärjää.

      • hae pois

        Juuri näin, fiksu pärjää vähemmälläkin. Olen ajanut 1.3 ja 1.4 litrasia ja kaverin Ford Fiestassa oli joskus1.1 l , millään noista en ollut eikä hänkään minkäänlaisena liikenteen tukkona, joten noi naurettavat vitsit jostain hitaasta ajoneuvosta varoituksineen on todella epätoivoista kakarahuumoria olevinaan. Mitä tekee vakio perheautossa siviililiikenteessä moottorilla, missä on tuplaturbot ja järjettömät ahtopaineet? Että pääsee taas v:ttuilemaan fordeille, opeleille ja japseille vetämällä lämä pohjassa ohi vaikka pimeään mutkaan. Rahaa on ja köyhät kyykkyn, eiks niin?
        Tyypeillä on niin pahasti mennyt korvien välissä paskan seassa asiat solmuun, ettei niitä saa liikennevalistaja tai psykologitkaan enää kuntoon. Valitan, näitä on ympärillämme ja paljon.

        Olennaista on nimenomaan vääntö ja ohituskiihtyvyys ja täten turvallisuus. Eihän nuo ohjuksia olleet, mutta ei todellakaan tukkeena, päinvastoin, edessä oli valoissa vaikka mitä oikeita kalliimpia autoja, niin harva se kerta:" Koittakaa nyt jumalauta suoriutua valoista, ennen kuin vaihtuu takas punaiselle"!
        Sitten on näitä autistikusipääidiootteja, jotka poliisina hokevat mukapremium mantraansa ja käyvät hädissään ja epätoivoissaan penkittämässä paskaläjänsä ja esittelevät joka palstalla, paljonko irtosi penkistä. Voi Luoja, kun jollain on ollut lelut patterin takana.
        Paskempia autoja saa hakea kuin nuo tappavan tylsät nelirenkaiset askeesin ilmentymät. Aika paljon kertoo, että vikalistaa on jokaisessa sivukaupalla ja saavutukset...hohhoijaa. Lada Samarassakin on varmaan suhteessa sijoitettuun rahaan kosolti varusteita ja se sentään lähtee vaikka tulipalopakkasilla, toinenhan on yhtä vikakoodilistaa purkamassa. VW ja Skodan Octavia on osoittanut laatunsa ja luotettavuutensa joka paikassa autourheilusta siviililiikenteeseen ja ammattikäyttöön, kuten takseissa Octavia, Superb ja Passat mainitsematta edes tila-autoissa. Mitä tekee audilla, ei hevon v:ttua missään muodossa? Lukekaa hiukan muitakin palstoja kuin tätä Audi on paras, kertoo teinit-palstaa, niin näette, mikä on pommin todellinen luonne. Ei käynnisty, keskuslukitus, vaihteet eivät mene päälle, pyyhkijän moottorit sekoilee, sähköt päin v:ttua, tehtaan insinöörit aivan ulalla. Nauroin katketakseni, kun näitä traktoreita revittiin käyntiin, katso itse lisää, sillä nämä eivät lopu. Premiumia on juu. Tuota kilkutusta saa kuunnella urakalla.
        http://www.youtube.com/watch?v=QVLALB4yIpk&feature=related


        Nämä ovat niin lapsellista uhoa tehoista tai sen puutteista tai tiedetään jonkin perhesuhteet, tulot ja opinnot jonkin automerkin perusteella jne. Aivan naurettavia mistään tietämättömiä spedejä. Auton allekin näkevät pelkän IP-osoitteen perusteella. Tsiisus, miksette uivelot perusta ennustaja firmoja, kun kaikki tiedätte ja teette samalla autovianmääritykset etänä? Oikeasti, mihin teitä sattuu?
        En ottaisi tuollaista mörköjenkkiä ilmaiseksikaan, vaikka olisi 3000 hv, saisi tehdään ilmoituksia palstoille, että hae pois tai ajan paaliin. Autot ja teinilelut ovat ihan eri asia, samoin rallin huippuammatilaistallikuskit ja paskanjauhaja urpot suoli24:ssa uhoamassa jostain auteistaan. Miten voisi vielä vähemmän kiinnostaa, joten haista ihan vaan selkeästi v:ttu!


    • avasin tän vasta nyt

      Ai tää olikin tällanen lasten hiekkalaatikko...

    • hyi mikäh INTTI

      Muumipeikko, pikkumyy. Pojat keskenään Almerassa toisiinsa yhtyy, aloittajakin pian tähän hommaan RYHTYY!

    • 19+3

      Bensalla pestään pensselit ja tiisselillä tehdään voimaa ! Ei ne hevosvoimat vaan Newtonmetrit. 1.6 Almerassakin "jopa" 136nm. Aloittajaa tuntui niin paljon itkettävän tuo Audi A3:n niin otetaas se ahtamaton 1.6 esille. Siinäkin enemmän tehoa ja newtonmetrejä kuin 1.6 Almerassa. VoeVoe, jatkakaa.

    • rthytjjhrf

      palele sinä turkissa siinä riisselissä ja hanki webasto ja muuta lisälämmittimiä, että saat sen traktoris kabiiniin edes kädenlämpöä, olet hengittänyt aivan liikaa bensaa,se näky jo.

    • bimmerpartys

      Almera on joo tosiaan 2.0 vaparilla ja huikeilla 150hp tehoilla varsinainen (pas-ka)-tykki!! Ruoste-rumpu

      • fgnbgfnfgng

        Luepas hiukan uusiksi, kun menee niin peruasiat sekaisin.

        2.0 GTi antaa vakiona 143 hv, ihan kiva, muttei kauhea juu
        vaparilla voi antaakin jotain 150hp, en ole kokeillut
        jos lastutetaan ja laitetaan peltisarja ollaan jo tuollaista 175-185hp
        Tuohon jos otetaan kunnon ahdin ja paineet, kas, ollaan jo vähintään 220-240hp.
        Tuohon kun laitetaan neliveto ja säädettävät lukot, puhutaan täysverisestä soraohjuksesta tekniikkansa puolesta, korihan laitetaan muutenkin aika uusiksi sisustuksista alkaen.
        Etkö oikeasti ymmärrä, vai oletko niin saatanan tyhmä, mitä tarkoittaa tuollainen hevosmäärä hiukan yli tuhat kiloa painavassa autossa, jota ei ole edes WRC:ksi tarkoitettu ja niissä sentää on 250hp ja lähtee niin järjettömästi ja huiput, ettet uskaltaisi katsetta laskea karttaan, korkeintaan huomaat haalareiden olevan täynnä tokassa mutkassa.

        Yritä siinä sitten auteilla tai muilla härpäkkeillä nitkutella mukana, jos tekniikka edes kestää tuollaisia tehoja.
        Mikä helvetin ruoste, tuossa tien toisella puolella on -97 285 tkm ajettu Allu eli 15v auto, ei pienintäkään ruostetta alustassa ja helmoissa, yhtäkään edes huomautusta tullut katsastuksissa, vois pitää vaikka välivuosia, kun ei saa mistään kiinni inssit. Sulla se taitaa kevät mennä auton alla ja kyljissä aina edellisiä reikiä paikatessa näköjään, nooh paskan päälle on tosiaan paha rakentaa.


      • onaboy
        fgnbgfnfgng kirjoitti:

        Luepas hiukan uusiksi, kun menee niin peruasiat sekaisin.

        2.0 GTi antaa vakiona 143 hv, ihan kiva, muttei kauhea juu
        vaparilla voi antaakin jotain 150hp, en ole kokeillut
        jos lastutetaan ja laitetaan peltisarja ollaan jo tuollaista 175-185hp
        Tuohon jos otetaan kunnon ahdin ja paineet, kas, ollaan jo vähintään 220-240hp.
        Tuohon kun laitetaan neliveto ja säädettävät lukot, puhutaan täysverisestä soraohjuksesta tekniikkansa puolesta, korihan laitetaan muutenkin aika uusiksi sisustuksista alkaen.
        Etkö oikeasti ymmärrä, vai oletko niin saatanan tyhmä, mitä tarkoittaa tuollainen hevosmäärä hiukan yli tuhat kiloa painavassa autossa, jota ei ole edes WRC:ksi tarkoitettu ja niissä sentää on 250hp ja lähtee niin järjettömästi ja huiput, ettet uskaltaisi katsetta laskea karttaan, korkeintaan huomaat haalareiden olevan täynnä tokassa mutkassa.

        Yritä siinä sitten auteilla tai muilla härpäkkeillä nitkutella mukana, jos tekniikka edes kestää tuollaisia tehoja.
        Mikä helvetin ruoste, tuossa tien toisella puolella on -97 285 tkm ajettu Allu eli 15v auto, ei pienintäkään ruostetta alustassa ja helmoissa, yhtäkään edes huomautusta tullut katsastuksissa, vois pitää vaikka välivuosia, kun ei saa mistään kiinni inssit. Sulla se taitaa kevät mennä auton alla ja kyljissä aina edellisiä reikiä paikatessa näköjään, nooh paskan päälle on tosiaan paha rakentaa.

        meillä on 1400kg ja 300hp V8 eikä sekään mikään raketti vielä ole...


      • oyhj7po¨'
        fgnbgfnfgng kirjoitti:

        Luepas hiukan uusiksi, kun menee niin peruasiat sekaisin.

        2.0 GTi antaa vakiona 143 hv, ihan kiva, muttei kauhea juu
        vaparilla voi antaakin jotain 150hp, en ole kokeillut
        jos lastutetaan ja laitetaan peltisarja ollaan jo tuollaista 175-185hp
        Tuohon jos otetaan kunnon ahdin ja paineet, kas, ollaan jo vähintään 220-240hp.
        Tuohon kun laitetaan neliveto ja säädettävät lukot, puhutaan täysverisestä soraohjuksesta tekniikkansa puolesta, korihan laitetaan muutenkin aika uusiksi sisustuksista alkaen.
        Etkö oikeasti ymmärrä, vai oletko niin saatanan tyhmä, mitä tarkoittaa tuollainen hevosmäärä hiukan yli tuhat kiloa painavassa autossa, jota ei ole edes WRC:ksi tarkoitettu ja niissä sentää on 250hp ja lähtee niin järjettömästi ja huiput, ettet uskaltaisi katsetta laskea karttaan, korkeintaan huomaat haalareiden olevan täynnä tokassa mutkassa.

        Yritä siinä sitten auteilla tai muilla härpäkkeillä nitkutella mukana, jos tekniikka edes kestää tuollaisia tehoja.
        Mikä helvetin ruoste, tuossa tien toisella puolella on -97 285 tkm ajettu Allu eli 15v auto, ei pienintäkään ruostetta alustassa ja helmoissa, yhtäkään edes huomautusta tullut katsastuksissa, vois pitää vaikka välivuosia, kun ei saa mistään kiinni inssit. Sulla se taitaa kevät mennä auton alla ja kyljissä aina edellisiä reikiä paikatessa näköjään, nooh paskan päälle on tosiaan paha rakentaa.

        Sipsipussi hei,almeran alustal ei tule soraohjusta millään.Alustan joustovarat kera lokarien sallimat sellaiset ei vaan riitä.Euro vehkeistä ne ralli ohjukset pääsääntöisesti tehdään.


      • entä vääntö?
        onaboy kirjoitti:

        meillä on 1400kg ja 300hp V8 eikä sekään mikään raketti vielä ole...

        Ensinnäkin, ei niillä hevosilla yksistään tee niin paljon, tuokin on pelkästään penkistä mitattu maksimi hetkellinen huipputeho, millä ei ole juuri mitään tekemistä siviililiikenteen kanssa.Tehot voidaan mitata muutenkin eri kohdista eri tuloksin.Tai ilmoittaako tehdas alakanttiin kuten on tapana eräiden valmistajien kanssa.
        Paljon olennaisempaa on, miten moottori reagoi kierroksiin, minkälainen on ohituskiihtyvyys, minkälaiset välitykset ja ennen kaikkea vääntö, varsinkin ylämäissä, paljonko tarvii vaihdella jne.

        Sen sijaan jollet noilla polleilla ja V8:lla saa liikkumaan keskiverto 1400kg autoa, joko se on täysi paska tai sinulla on todella vikaa korvien välissä ja ajotaidoissa, mutta se niistä. Toivottavasti ymmärsit edes peruslähtökohdat.


      • ei lidliä radalle
        oyhj7po¨' kirjoitti:

        Sipsipussi hei,almeran alustal ei tule soraohjusta millään.Alustan joustovarat kera lokarien sallimat sellaiset ei vaan riitä.Euro vehkeistä ne ralli ohjukset pääsääntöisesti tehdään.

        oyhj7po¨':lle Tiedätkö, mitä maksaa Subaru Impreza tai vaikka Mitsubishi Lancer Evo X aikanaan uutena? Ja tämä siis vakiona, ennen kuin siitä tehdä ralliauto. Ralliautoilu on niin kallista hupia SM-tasollakin, että jos meinaat ajaa kilpailukykyisellä autolla, tarvitset kunnon lainan, rikkaan sukulaisen tai kunnon sponsorit ja silti voisit kaataa sen ekassa mutkassa männyn ympärille kaksin kerroin.
        Huomaa, miten vierasta on sulle kilpa-autoilu, jos luulet asioiden tyssäävän johonkin alustan, vielä vähemmän lokarien kaarien takia.
        Nissan ei ole mukana rallin MM-sarjassa, mutta eipä ole moni muukaan, sen verran kallis sirkus on ja Nissanilta löytyy radalle niin ärjyä sporttia, että saat tosissaan miettiä vakavasti otettavaa haastajaa.
        Se niistä euron vehkeistä ja Lidlin limsapulloista, helppohan se on aina puhua, varsinkin kun ei tiedä hevon v:ttua asioista.


      • onaboy
        entä vääntö? kirjoitti:

        Ensinnäkin, ei niillä hevosilla yksistään tee niin paljon, tuokin on pelkästään penkistä mitattu maksimi hetkellinen huipputeho, millä ei ole juuri mitään tekemistä siviililiikenteen kanssa.Tehot voidaan mitata muutenkin eri kohdista eri tuloksin.Tai ilmoittaako tehdas alakanttiin kuten on tapana eräiden valmistajien kanssa.
        Paljon olennaisempaa on, miten moottori reagoi kierroksiin, minkälainen on ohituskiihtyvyys, minkälaiset välitykset ja ennen kaikkea vääntö, varsinkin ylämäissä, paljonko tarvii vaihdella jne.

        Sen sijaan jollet noilla polleilla ja V8:lla saa liikkumaan keskiverto 1400kg autoa, joko se on täysi paska tai sinulla on todella vikaa korvien välissä ja ajotaidoissa, mutta se niistä. Toivottavasti ymmärsit edes peruslähtökohdat.

        hyvin se kulkee en sitä kiellä mutta ei se vielä mikään tykki ole omasta mielestä, no toiset ne meinaa että tuksukin on kaunis itsellä on rima korkeampi. sitten kun alla on yli 500hp isolohko niin tietää mitä on se oikea voima ja vääntö


    • motorspeed

      en kyllä tajua mitä vittua te audipojat vingutte itellä on 2,5 turbolla oleva almera ja ei oo konekkaan sanonu mitään että ajelkaa vaa niillä saksalaisillanne

    • 'y657po4

      mul on datsun 9.0 urpo,evo versio vielä.oikein pan suolattu sipsipussi

      • monkey gt

        Näitkö sen pikkukakkosessa ?


    • Tyhjästä haukut

      Alustan säätövarat tai lokasuojan mitoitukset ei nyt tässä yhteydessä kiinnosta, varsinkaan kun eihän juuri tuota siviiliversiota ole edes tehty moiseen, mutta siitä on jo vakiona tosi pirteitä vehkeitä Japseissa, en nyt muista tarkkoja lukuja, mutta luokkaa lähemmäs kahtasataa kaakkia. Ja HUOM! tämä siis vapaasti hengittävänä eli ahtamattomana.

      Olen itsekin ollut kyydissä, missä on joillain kohtuu paineilla ihan vaan 270hv ja se on enemmän kuin muutaman vuoden takaisissa Ford Focus WRC tai Subaru Impreza WRX PSE eli 250hv. Se on tuonkokoisessa ja painoisessa autossa aivan järkyttävä teho. Enää puuttuisi tasauspyörästön lukot ja neliveto. G-voimat sitä luokkaa, että pitkätukkaisella naisella on hiukset sivulasissa kaarteissa, ei siihen g-voimamittareita tarvita, sen näke jo, että on ja paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      18
      2592
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      209
      1931
    3. Naiseni on todellinen seksipeto

      Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      59
      1649
    4. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1531
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1456
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

      Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      202
      1313
    7. Mitä tapahtuu

      Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1226
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

      Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1127
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

      Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1025
    10. Rääkyvä nainen

      Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil
      Kuhmo
      13
      907
    Aihe