Viktoriaaniset vaatteet

gooseberries

Tietääkö kukaan mistä voisi saada ihan arkikäyttöön viktoriaanisia pukuja ja kenkiä? Olen ihastunut sen tyylisiin kovasti muttei tahdo löytyä juuri muuta kuin kallista ja juhlakäyttöön.

Jos edes siihenkään.

11

2458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varjotar

Ovat niin epäkäytännöllisiä, hankalia pestä, kalliita materiaaleja ja muuten vaan juurikin juhliin tarkotiettua, ettei tosiaan kannata arkivaatteiksi ostaa. Olisit varsin kumma ilmestys kadulla.

• gooseberries

Onko tässä jotain vikaa? On mukavaa olla kumma ilmestys kadulla, varsinkin jos puku on kaunis.

• Khäsbyr
        gooseberries kirjoitti:

Onko tässä jotain vikaa? On mukavaa olla kumma ilmestys kadulla, varsinkin jos puku on kaunis.

minusta siinä ei ole mitään vikaa. viktoriaaniset vaatteet ovat todella tyylikkäitä (olen siis mies), ja olen itsekkin yrittänyt etsiskellä moisia vaatteita ympäri kaupunkia, mutta huonoin tuloksin. kertokaa ihmeessä jos löydätte jotain

• ryhrtuyityk

ulkomaiset nettikaupat

• Vanhat vaatteet

Kannattaa katsella kirppiksiltä,vanhojen vaatteiden liikkeistä ja nettikaupoista,josko niistä löytyisi mieluista ja sopivaa.

• gooseberries

mutta monestako niistä löytää näitä tyyliin 1600-1800-lukujen mekkoja?
        Hankalaa.

• Vanhat vaatteet
        gooseberries kirjoitti:

mutta monestako niistä löytää näitä tyyliin 1600-1800-lukujen mekkoja?
        Hankalaa.

Niitä pystyy varmaan ompelemaankin jotain,joko itse tai sitten ompelija jos jostain löytyy sopivia kaavoja ja ohjeita.

• neiti Bonnet

Jos et halua aivan autenttista viktoriaani-lookkia, voi 1800-luku henkisen asukokonaisuuden loihtia helposti pitkästä hamesta ja vaikkapa röyhelöpaidasta. Siihen sitten lisäksi kauniit asusteet kuten pitsikäsineet ja kamee-koru sekä viehättävä hattu. Itselläni on jopa pitsinen päivänvarjo. ^^ Kirpputoreilta löytää noita kaikkia kun vain etsii.

Aitoja antiikki vaatteita on tietenkin vaikea löytää eivätkä ne varmasti päivittäistä käyttöä enää kestäisikään. Sen sijaan jos on taitava ompelija voi toki halutessaan tehdä jäljennöksiä haluamansa aikakauden vaatteista. Olen myös nähnyt (ulkomaisia) nettikauppoja jotka myyvät 1800-luvun muodin mukaan ommeltuja vaatteita.

• gooseberries

Tiedätkö ainuttakaan taitavaa ompelijaa Helsingin alueelta?

• Neiti Bonnet
        gooseberries kirjoitti:

Tiedätkö ainuttakaan taitavaa ompelijaa Helsingin alueelta?

Valitettavasti minulla ei ole suositella ketään ompelijaa. En itse vaatteita ole teetättänyt, joten ei ole kokemusta.

• Ootko katsonut fanpulsfriend.com ista? (: Siellä on mahtava määrä kaikkea viktoriaanisia vaatteita, eniten mekkoja. Todella hurmaavia :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      80
      4486
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4381
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3729
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3423
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2947
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2654
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2632
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      1983
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1718
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      95
      1253
    Aihe