Vaihde ja peräöljyn vaihtoväli?

M.K-66

Muutamissa maastureissa vaihde- perä ja jakovaihteistoöljyt pitää vaihtaa 45 tuhannen välein. Varmaankin aiheellista, jos autolla vedetään paljon ja ajetaan huomossa maastossa, mutta useimmat maasturin omistajat, kuten minä ajan vallan asfaltilla, niin tuo öljynvaihto väli tuntuu varsin tiuhalta (moottoriöljy asia erikseen). Omaani vaihdatin ekan kerran vasta 180 tuhannen kohdalla, vaikka huoltokirja neuvoo tuon 45 tuhatta. Mekaanikko sanoi myös, että näin hyvä, kun vallan maantieajoa.
Mitä mieltä olette ja miten olette toimineet? Ps, takuunalaisissa autoissa tietysti huoltokirjan mukaan.

4

4810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nouhätä.

      Ei mitään syytä vaihtaa jollet uita akseleita vedessä ja sisälle pääsee vettä. Muuten kestää ikuisuuden ja yli.

    • öljyä vaihtoon

      Kannattaa öljyt vaihtaa, halpa konsti säästää, ainakin traktoreissa ja muila raskaammilla kalustoilla!

      Itse vaihtaisin auton etu/takaperän öljyt ainakin 3 vuoden välein.
      Lähtee ne rautajauhot samalla pois öljyn seasta.

      Mikäli automaattivaihteinen auto niin ehkä jopa kerran vuoteen öljyn ja mahdollisen suodattimen vaihto.
      Ei öljykanavat pääse tukkeutumaan, voi ilmetä noin 200tkm jälkeen.

    • Joo-oH

      Suzukilla ja toyotalla malleja, joita saa etu tai nelivetoisena ja täysin sama vaihdeaski vetotavasta riippumati. Nelivetoisessa myös vaihteistoöljyt vaihdettava 50 tuhannen välein, mutta etuvetoisissa ei milloinkaan???.Jakovaihteet ja tasauspyörästöt asia erikseen sitten.

    • Rankeristi

      Mun Ford Rangeriin vaihdettiin ekassa vuosihuollossa kaikki öljyt. Huollon hinta oli kaikkine töineen jotain 340 egee. Taidanpa antaa jatkossakin vaihtaa vuosittain kaikki öljyt, kun ei tuon enempää maksa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4216
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2189
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1694
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1184
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1109
    10. 22
      1066
    Aihe