Muutamissa maastureissa vaihde- perä ja jakovaihteistoöljyt pitää vaihtaa 45 tuhannen välein. Varmaankin aiheellista, jos autolla vedetään paljon ja ajetaan huomossa maastossa, mutta useimmat maasturin omistajat, kuten minä ajan vallan asfaltilla, niin tuo öljynvaihto väli tuntuu varsin tiuhalta (moottoriöljy asia erikseen). Omaani vaihdatin ekan kerran vasta 180 tuhannen kohdalla, vaikka huoltokirja neuvoo tuon 45 tuhatta. Mekaanikko sanoi myös, että näin hyvä, kun vallan maantieajoa.
Mitä mieltä olette ja miten olette toimineet? Ps, takuunalaisissa autoissa tietysti huoltokirjan mukaan.
Vaihde ja peräöljyn vaihtoväli?
4
5977
Vastaukset
- nouhätä.
Ei mitään syytä vaihtaa jollet uita akseleita vedessä ja sisälle pääsee vettä. Muuten kestää ikuisuuden ja yli.
- öljyä vaihtoon
Kannattaa öljyt vaihtaa, halpa konsti säästää, ainakin traktoreissa ja muila raskaammilla kalustoilla!
Itse vaihtaisin auton etu/takaperän öljyt ainakin 3 vuoden välein.
Lähtee ne rautajauhot samalla pois öljyn seasta.
Mikäli automaattivaihteinen auto niin ehkä jopa kerran vuoteen öljyn ja mahdollisen suodattimen vaihto.
Ei öljykanavat pääse tukkeutumaan, voi ilmetä noin 200tkm jälkeen. - Joo-oH
Suzukilla ja toyotalla malleja, joita saa etu tai nelivetoisena ja täysin sama vaihdeaski vetotavasta riippumati. Nelivetoisessa myös vaihteistoöljyt vaihdettava 50 tuhannen välein, mutta etuvetoisissa ei milloinkaan???.Jakovaihteet ja tasauspyörästöt asia erikseen sitten.
- Rankeristi
Mun Ford Rangeriin vaihdettiin ekassa vuosihuollossa kaikki öljyt. Huollon hinta oli kaikkine töineen jotain 340 egee. Taidanpa antaa jatkossakin vaihtaa vuosittain kaikki öljyt, kun ei tuon enempää maksa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221084Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2101043- 1261030
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307937- 42919
- 72885
- 72833