Ikinuori nainen, onko heitä olemassa?

11+17

Onko oikeasti olemassa ikinuoria naisia? Jotkut naiset rupsahtavat jo hieman päälle 20-vuotiaana. Erittäin harvat säilyttävät nuoruutensa ja hehkeytensä yli 50-vuoden ikään. Silloinkin herää pakostakin epäily, että syötäänkö siinä naishormoneja, käydäänkö kauneusleikkauksissa vai onko kyse vain poikkeuksellisista geeneistä tai sellaisten kasvonpiirteiden kasaumasta, jotka pitävät yllä nuoruuden vaikutelmaa.

Oletko sinä ikinuori nainen? Haluaisitko jakaa palstalaisten kanssa kauneutesi salaisuuden?

53

2586

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies miettimässä

on jossain määrin. Tiedän joitakin esimerkkejä. Tietty joitakin julkisuuden henkilöitä joissa ihaillaan että he ei vanhetu silleen kuin joku toinen.

Tietenkin luonne että säilyttää nuorekkuutensa, pukeutuu esim. tiukkoihin vaatteisiin, tai muuten nuorekkaasti ja jopa niin että kehon kurvit on havaittavissa. Käyttää jopa nuorien suosimia vaatetyylejä.

Toinen juttu on kroppa, että harrastaa paljon liikuntaa, on hoikka,mutta ei mitenkään kidutetunnäköinen vaan elinvoimainen.

Ihan sellainen arjen kokemus tuli kun tuttuni oli hevostallilla ja he katselivat ratsastajia. He ihailivat kun pitkähiuksinen nuorikko blondi siellä ratsasteli ja kun nainen tuli kentältä pois paljastui että hän olikin 46v yritysjohtajan vaimo...

• aikuinen nainen oon

Ihmetyttää, miten jotkut naiset onnistuvat näyttämään paljon nuoremmilta yli 50-vuotiaina kuin mitä näyttivät silloin parikybäisinä tytönhupakkoina. Nämä ovat tietysti todella harvinaisia tapauksia. Paljon enemmän törmää siihen, että hieman päälle parikymppiset naiset näyttävät kolmekymppisiltä. Esim. missikisoissa olevat nuoret naiset ovat auttamatta 35-vuotiaan näköisiä. Johtunee osittain paljosta meikistä ja tyylistäkin.

• aerger

Oma äitini on tällainen ikinuorekas nainen. Hän on 45, mutta häntä usein veikataan 35 vuotiaaksi. Ryppyjä hänelle ei ole kertynyt paljoa, mutta ei johdu edes hyvästä ihon rasvaamisesta, sillä hän ei ryppyvoiteita ikinä muista käyttää. Hänellä tämä on siis vain geeneissä. Äidilläni on myös todella kauniit kasvonpiirteet; siro, suora nenä, täyteläiset huulet ja kauniit siniset silmät. Itse pidän hänen kulmakarvoistaan huolta muotoilemalla ne aina kun hänet näen. Huulet hänellä ovat pysyneet kauniin täyteläisinä varmaankin sen takia, kun hän ei tupakoi...Hampaatkin ovat siistit ja suorat, koska ei juo kahvia tai paljoa teetäkään. Hiuksissa ei ole juuri lainkaan harmaata ja mikäli sitä joskus vähän näkyy, hän värjää hiuksensa. Yksi juttu muuten kanssa: äidilläni on pitkät hiukset jotka ovat säilyttäneet elinvoimansa ja muotonsa. Todella monet "vanhemmat" naiset leikkaavat hiuksensa lyhyiksi ja värjäävät jostain syystä liiloiksi tai punaisiksi... Olen kyllä äidistäni ylpeä :)

• nainen23v.

samoin minun äitini. hän on 55v mutta näyttää huomattavasti nuoremmalta. hän ei käytä meikkiä, ei värjää hiuksiaan eikä kulje huipputrendivaatteissa ja hänellä on lyhyet hiukset, silti hän on tosi nuoren ja kauniin näköinen.

äitini on melko pitkä ja hoikka, hän urheilee päivittäin. hän ei polta tupakkaa tai juo alkoholia, hän syö terveellisesti.

• Cloetta...

Ikinuorena ei pysy kukaan, ainakaan fyysisesti ja henkinenkin kehitys koskee onneksi suurinta osaa meitä ihmisiä. Miksi kenenkään edes pitäisi säilyä ikinuorenma? AIkuisuus on paljon mukavampaa.

Olen yli 50-vuotias ja en tietenkään ole säilyttänyt "nuoruuden hehkeyttäni" vaan olen aikuinen nainen ryppyineni, selluliitteineni jne. Ja niin pitääkin olla. Olen kolmen lapsen äiti ja vaimo, naimisissa olen ollut saman miehen kanssa yli 30 vuotta.

Elämä on antoisaa ja ihanaa kun uskaltaa ja saa olla omannäköisenä ja ikäisensä oloinen. TOki meissä 5-kymppisissä on eroja mutta suurin osa meistä on henkisesti jo sen verran kypsyneitä ja viisastuneita, että ymmärrämme nuoruuden haikailun ja jatkuvan ryppyjen peittelyn täysin turhaksi puuhaksi,senkin ajan sen sijaan voi elää ja nauttia muista asioista.

Kauneuteni salaisuus on terve itsetunto ja se, että viihdyn omassa kehossani. TOisaalta oman puolisoni kehut ja positiivinen palaute ovat mannaa niin sielulle kuin ruumiillekin. Hyvä parisuhde kaunistaa.

• Juuri näin!

Juurikin näin. Ikä jättää jälkensä jokaiseen. Ikä on kuitenkin vain numeroita. Olen juuri sen ikäinen kuin minusta tuntuu. Ja se näkyy päälle päin.

Itsetuntokysymys. Itseensä tyytyväistä ihmistä on muidenkin mukava katsella.

• Nuorivanha

Olen mies mutta kommentoin silti. Minulla nuori ulkonäkö johtuu ehkä osin siitä etten ole mikään stressaaja, tai olen aina vältellyt stressaavia tilanteita. Olen myös syönyt monipuolisesti ja juonut paljon maitoa nuorempana. Enää en maitoa juuri juo koska haluan pysyä laihana, mutta luulen runsaan maidon kulutukseni pitäneen minut nuorena. Varma en asiasta voi olla, mutta mututuntumaa ainakin löytyy.

6kk sitten minulta kysyttiin paperit ruokakaupassa asioidessani kun ostin koppalspergiä ruokaostosten ohessa.
      Vanha naismyyjä tokaisi: "oletpa nuoren näköinen" ja lisäsi "eikö se ole kivaa olla nuoren näköinen?"- kun näki paperini.
      Minä siihen: "No, onhan se" ja poistuin jostakin ihmeellisestä syystä hieman nolostuneena paikalta.

Monet tuttavani ovat sanoneet minua nuorekkaaksi, vaikka ikää on jo mukavasti päälle 30.

• mikäseoliminnesemeni

Kommentoimpa minäkin vaikka olen mies. Vaimoni on kohta 52 v ja näyttää huomattavasti ikäistään nuoremmalta. Eikä varmaan syö mitään hormoneja. Ihan liikunta on riittänyt. Siis ihan kuntoilu nykyään. Olenkin sitä mieltä, että jos tämän ikäisenä nainen vetää rankkoja treenejä paljon, se vanhentaa. Tunnen joitain, jotka harjoittelevat kuin kilpaurheilijat, niin kasvot muutuvat vanhemmiten juonteikkaiksi. Tansseihin kun vaimo laittautunut, on joku luullut alle neljäkymppiseksi. No, kyllähän ihmisestä suunnilleen iän näkee jos kriittisesti tarkastelee. Mutta on niitä tosiaan joitain jotka säilyvät nuorekkaina.

• eisimsalabim

liikunta
      geenit
      terveelliset elämäntavat, esim tarpeeksi unta

• Lisäys edelliseen...

Ei liikaa aurinkoa (ihon pahin vihollinen) ja AINA aurinkovoidetta. Paljon vettä,ei tupakkaa,alkoholia tai kahvia.

• vaaleapitkäletti
        Lisäys edelliseen... kirjoitti:

Ei liikaa aurinkoa (ihon pahin vihollinen) ja AINA aurinkovoidetta. Paljon vettä,ei tupakkaa,alkoholia tai kahvia.

Minä olen kohta 60v..ja olen nuorekas,pitkät vaaleat hiukset,hoikka olen aina ollut,
        ja pukeudun nuorekkaasti,en ole koskaan tupakoinut ja en juo muuta kuin vettä..olen
        täysin raitis.Harrastin nuorempana paljon esim.lenkkeilyä,hiihtoa ym.nyt vaan ne on
        saanut jäädä,koska tuli sydän sairaus ja se estää nää harrastukset.Syön terveellisesti
        ja nukun hyvin.Ei ole pahemmin "potkurin jälkiä"tullut ja huolehdin kyllä ulkonäöstäni
        päivittäin,vaik en ole mikään pakkelinaama liian kans.Sopivasti aurinkoa,mutta ei sitä
        kannata palvoa,koska se vanhentaa ihoa.Tässäpä ohjeita,että pysyy vielä
        "ikinuorena"kauan.Hyvää kevättä kaikille itsestään huolehtiville naisille ja miehille!

• Lisäys edelliseen... kirjoitti:

tuo kuulostaa kyllä aika askeettiselta elämältä...

• joopati joo
        vaaleapitkäletti kirjoitti:

Minä olen kohta 60v..ja olen nuorekas,pitkät vaaleat hiukset,hoikka olen aina ollut,
        ja pukeudun nuorekkaasti,en ole koskaan tupakoinut ja en juo muuta kuin vettä..olen
        täysin raitis.Harrastin nuorempana paljon esim.lenkkeilyä,hiihtoa ym.nyt vaan ne on
        saanut jäädä,koska tuli sydän sairaus ja se estää nää harrastukset.Syön terveellisesti
        ja nukun hyvin.Ei ole pahemmin "potkurin jälkiä"tullut ja huolehdin kyllä ulkonäöstäni
        päivittäin,vaik en ole mikään pakkelinaama liian kans.Sopivasti aurinkoa,mutta ei sitä
        kannata palvoa,koska se vanhentaa ihoa.Tässäpä ohjeita,että pysyy vielä
        "ikinuorena"kauan.Hyvää kevättä kaikille itsestään huolehtiville naisille ja miehille!

Milloin sydänsairaus on estänyt liikunnan ? Ei milloinkaan, päinvastoin, kun pumppu alkaa reistaamaan, siihen suositellaan liikuntaa. Ja joo, kyllä normaalilla kuuskymppisellä on elämän jälkiä naamassa, tai sitten botoksia tai niitä ei enää itse näe.

• myokardiitti
        joopati joo kirjoitti:

Milloin sydänsairaus on estänyt liikunnan ? Ei milloinkaan, päinvastoin, kun pumppu alkaa reistaamaan, siihen suositellaan liikuntaa. Ja joo, kyllä normaalilla kuuskymppisellä on elämän jälkiä naamassa, tai sitten botoksia tai niitä ei enää itse näe.

Kyllä se joskus estää. Mulla ainakin oli mykoplasman aiheuttama lievä sydäntulehdus ja lääkäri laittoi minut puolen vuoden liikuntakieltoon! Kävellä sain normaalitahtia, mutta sykettä ei saanut nostaa.

• innostuja

Ainakin toistaiseksi olen ns. ikinuori. Se on geeneissä isän puolelta. Mua luullaan aina paljon nuoremmaksi. Pitkät hiukset on mullakin ja oon hoikka ollu aina ja nopea liikkeissä. Hiukset ei oo vielä harmaantunu ja jos sen suhteen on geenit puolella, niitä tuskin tulee kovin aikaisin. En värjää hiuksia koskaan - laiskuuttani.

Ens vuonna täytän 50 v. Mieleltäni olen helposti innostuva, kuten koko ikäni olen ollu. En jotenkaan samaistu ikään, olen iätön. Pukeutuminen ei ole tanttatyyliä, ei ole mun tyyliä. Lapsesta asti olen harrastanu paljon erilaisia liikuntalajeja. Otettiin kerran leikkimielinen kisa, jossa juostiin 60 m. Mun ja muiden ikäero oli 15-20 vuotta. Voitin kisan ja kun eivät uskoneet, juostiin uudelleen ja voitin :D. Viihdyn nuorten kans. Nuorten kans jutellessa nuortuu taas lisää :).

Ainoa, mikä kielii vanhenemisesta on, että nykyään tarvitsen rasvaa kasvoihin. Se on pintakuiva. Nuorempana en koskaan käyttäny.

Nii ja kauneusleikkauksia, botoxia, naishormooneja tms. en käytä, enkä tule koskaan käyttämään. Lähes kaikki näistä julkkis naisista on käyneet kauneusleikkauksia läpi ja botox kuureja ym. Ja vahvalla meikillä saa nuorekkuuta. Meikkaan itsekin, mutta juuri nimeksi.

Jos iän karttues pääsee rupsahtamaan pahasti, nii sekin käy, enkä ala korjailemaan mitään. Silloin vanhenen luonnollisesti ja arvokkaasti. Ehkä sellainenkin päivä vielä on edessä.

Mun isä kun aikoinaan täytti 60 vuotta ja tuli tänne päin juhlimaan, nii junas oli joku kysyny, että täytätkö 40 vuotta. Ei ollu uskonu ja isän piti näyttää ajokortti.

• Nuorivanha

Tervetuloa kerhoon!

• yks esimerkki

Aira Samulin on yks esimerkki ikinuoresta naisesta. Vaikka hänellä on ollut tosi rankkaa elämässä, niin silti hän jaksaa olla iloinen ja nauttii täysillä elämästä. Ikää hänellä on jo yli 80v. , ei kyllä uskois että on jo sen ikänen. Monet hänen ikäsistään eivät pysty enää kunnolla liikkumaan, mutta Aira tanssii ja käy palvelutaloissa auttamassa muita vanhuksia, joista osa on häntä nuorempia.

• iätön..

Kyllä nuoruus on geeneissä olen 51v ja minua luullaan 35v olen siitä aika ylpeä.
      En juurikaan murehdi turhia murheita olen aina iloinen ja nauravainen.
      Hoikka ja pieni en meikkaa juuri ollenkaan, hiuksia värjään tykkään että ne luonnolliset.
      Pukeudun aika muodikkaasti enieti mitä muut ajattelevat saan kyllä kiitosta ulkonäöstä.
      Minulla tällä hetkellä 36v miesystävä pitää pirteänä..näin meillä :)

• Oikea vastaus on elä rehellinen elämä, ja kaikkia voi syödä kun syö vähän. Rehellinen ihminen joka asiassa on kysymyksen avaintieto.

• healthy

Ei liikaa aurinkoa, ei tupakointia, unta tarpeeksi, vettä ja riittävät kosteusvoiteet ja ryppyvoiteet, liikuntaa muttei liikaa, kasviksia, hedelmiä, kuitua ja kahvia (kofeiini nuorentaa), lisäksi myös iloinen elämänasenne, tyytyväisyys omaan elämään ja mielekäs työ ja harrastukset, henkinen elämä tasapainossa, ei liikaa murheita, siinäpä se ja tietysti rakkautta =)

Tiedän naisia, jotka näyttävät kuusikymppisinä nelikymppisiltä ja itsekin olen ikäisiäni reippaasti nuoremman näköinen, terveet elämäntavat, ne kunniaan =)

• liftattu lady

Kyllä ON! Pitää vaan mennä amerikan hurja muodonmuutos-ohjelmaan!

• ghkjl
    • 2+17

Höpö höpö tuo viimeinen. Kasvon lihakset ovat rupsahtaneet, siitä johtuu tuo "vanheneminen". Saman juttu ihan millä tahansa kehon osalla jos laihtuu ilman liikuntaa. Kyllä ne kasvojen lihaksetkin tarvitsevat laihtuessa reeniä.

• Urheilia.

Joo, liikunta kuuluu osana laihduttamiseen.

• iloinen mieli

mua myös luullaan aina nuoremmaksi mitä olen, nyt 50v. johtuisko siitä olen hoikka ja melko hyväkuntoinen. mieli on aina pirtee, eli vissiin olemus nuorekas.

• ...

Helena Lindgren. Uskon hänen tosin turvautuneen plastiikkakirurgiaan.

• ...

Vaikka uskottelee siis muuta.

• rohkeesti

Takuulla on..eihän sitä uskalla tunnustaa kuin Hannele Lauri ja Ritva Oksanen..

• Silti ..

• ei ryppyjä
        Silti .. kirjoitti:

kovasti väittää, että ulkonäkönsä on hyvien elämäntapojen ansiota

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/803031?lindgren_helena

Helenan "nuorekkuus" on rypyttömyyttä, ihon tasaisuutta ja hoikkuutta. Joillekin ei vain tule ryppyjä ja oikealla meikkaustekniikalla ihon saa näyttämään vireettömältä. Helena on myös täysin ilmeetön, ts. hän (tarkoituksellisesti) ei ilmeile, hymyile leveästi tmv. Kaikki ilmehtiminen lisää ryppyjä.

Olen itse 44v, eikä minulla ole yhtään ryppyä. Ihon perusteella menisin 20- vuotiaasta. Muilta osin on kyllä sitten rupsahtamista paljonkin, joten näytän lähes ikäiseltäni.

Ihon nuorekkuus riippuu kollageenin määrästä, se taas riippuu geeneistä. Mummoni näytti yli 90- vuotiaana alle 7- kymppiseltä ja 7- kymppisen äitini iho on yhtä hyvä kuin monilla 3-kymppisillä.

• Rumis

Minä olen nelikymppinen, minua luullaan jatkuvasti nuoremmaksi kuin olen. Geeneissä se varmasti enimmäkseen on, toki myös elämäntavoissa. On siis koko ikä luultu aina enemmän tai vähemmän nuoremmaksi, saa nähdä saanko joskus ikäni kiinni. :D En ole enää hoikka vaan huomattavankin pyöreä, en ole hyvännäköinen, en käytä nuorisomuotivaatteita, itse asiassa osa vaatteistani on jostain kymmenenkin vuoden takaa.

Syyksi epäilen ujoa olemustani ja hieman epävarmaa käytöstä, hieman lapsenpyöreitä kasvojani, nykerönenää (omasta mielestäni mitä isompi nenä, sitä enemmän se tuo ikää, vaikka saattaakin olla kauniimpi kuin tällainen lapsennenä). En meikkaa enkä värjää tukkaa, en ole koskaan palanut auringossa, vältän auringossa oloa, rusketun kyllä hyvin helposti. Tupakkaa en polta, alkoholia olen elämäni aikana käyttänyt hyvin maltillisesti. Ekat kokeilut joskus yli kaksikymppisenä, sen jälkeen pitkiä, vuosienkin alkoholittomia kausia, silloin tällöin pientä maistelua. Kahvia juon runsaasti, sitä olen käyttänyt ihan pikkulapsesta asti, valitettavasti.

Nuoren näköinen voi olla, vaikkei ole kaunis ja hoikkakaan, olkoon se tämän kirjoituksen pointti. :)

• kum.33.voi

en voi oikein itse arvioida , näytänkö nuoremmalta mutta en tunne itseäni vielä vanhaksi , olen kyllä täyttänyt jo 78 vuotta , harrastan tanssia ja liikun paljon , käyn tansseissa ja kuinka ollakkaan , ihastuin nuorekkaaseen mieheen ja koko ajan toivoin että hän olisi vanhempi , tiesin että totuus tulisi ilmi. ja kun selvisi että hän on oman lapseni ikäinen niin se loukkasi häntä syvästi . toivoisin että pysyisimme sentään ystävinä . eihän ystävyyden tarvitse olla ikä kysymys . elämäähän tämä vain on ....

• _Zanzibar_

Työpaikallani on yksi nainen, 65- vuotias. Hän jää tänä vuonna eläkkeelle, eikä ikinä uskoisi. Iän voisi arvioida korkeintaan viiteenkymppiin; hän on kaunis, hoikka ja hyvinpukeutuva. Miehetkin tuntuvat tykkäävän... Haluan vanheta kuin hän.
      Suomalaisista julkkiksista kauniisti vanhentuneita ovat ainakin Sikke Sumari ja Johanna Raunio.

• Ikä on mielentila

Tekee mieli sanoa - ja sanonkin: ikinuori ei niinkään tarkoita ulkoisen kuoren avuja ja sitä, miten kauan kukakin silkoisempana pysyy. Toiset pysyvät kauemmin, toiset vähemmän aikaa riippuen geeneistä, elämäntavoista ja jopa elämän asenteistakin.

Ikinuori voi olla vaikka satavuotias, jos sisäinen elämä, henkinen kapasiteetti, mielen maisema yms. ulkonäöstä riippumattomat asiat ovat tasapainossa. Jos jaksaa kulkea ajan mukana, kiinnostua, innostua, oppia, tutkia, jos mieli on valoisa, vastaanottavainen ja luottavainen, onnellinen ... Siis nuori.

Jos jämähtää ahtaaseen piiriin, lukkiutuu omiin luuloihinsa ja käsityksiinsä antamatta koskaan niitten tuulettua ja uusiutua, jos kärsii, kituu, suree ja suhtautuu ikävällä asenteella kaikkeen mahdolliseen, niin se ei niinkään haittaa, että em. asiat rypyttävät kasvot ennen aikojaan, mutta se haittaa, että ne tekevät sieluun sellaiset rypyt, että vanhuus alkaa vuorenvarmasti ennen aikojaan.

• 7+4

http://static.iltalehti.fi/muoti/4843071_st.jpg

Tässä on ikinuori Helena Lindgren, 55-vuotta. Varmasti jotain korjailtu, mutta erikoisen nuorekas kasvojen luusto kaiken kaikkiaan. Yleensä tuossa iässä ja tuossa ruumiinpainossa posket ovat jo lommolla ja kasvot huomattavasti iäkkäämmän näköiset.

• Hyvät geenit

Samaa mieltä. Helenan pojasta, joka on perinyt äitinsä näköä, näkee että on luonnostaan nuo piirteet sellaiset "nukkemaiset". Ei kiristelemällä saa kuin hieman etumatkaa ja lopulta voi käydä toisin päin. Luonnollinen vanheneminen saattaa yllättäen muuttaa leikkauksen jälkeä huonompaan suuntaan tai saada sen hyvin näkyväksi. Itsekin olen kuulemma ikäistäni nuoremman näköinen, 33 ja vieläkin ajoittain kysytään paperit ja jatkuvasti tytötellään. En kuitenkaan haluaisi näyttää kovasti eri ikäiseltä kuin olen, vaan ajattelen että olen aina ylpeästi sen ikäinen kuin olen.

• 26

Geenit vaikuttavat paljon, mutta elämäntavoilla voi yrittää korvata geneettisiä puutteita. Joidenkin elämäntavat ovat aivan hirveät, mutta he ovat kolmikymppisinä vielä ihan babyfaceja. Eräs kolmeakymmentä lähenevä ystäväni on juuri tällainen: reilusti ylipainoinen, joka päivä epäterveellisiä herkkuja ja limsaa ja silti kaupassa kysytään papereita. Sen sijaan joku hyvin terveellisesti elävä voi näyttää elähtäneeltä jo suhteellisen nuorena. Esimerkiksi tuo terveysintoilija Super-Marjo näyttää ikäistään vanhemmalta.

• Hyviä pointteja

mutta eihän 30-vuotias nyt mikään vanha edes ole. Toisille tulee ekat rypyt vasta kolmekymppisenä.

• Rumis
        Hyviä pointteja kirjoitti:

mutta eihän 30-vuotias nyt mikään vanha edes ole. Toisille tulee ekat rypyt vasta kolmekymppisenä.

Mulle tuli eka pikkuinen ryppy silmien väliin ihan pari vuotta sitten, nelikymppisenä siis. Silmänympärysvoidetta olen käyttänyt parikymppisestä, silloin oli joku kammo silmäryppyjä kohtaan, ja niitä ei tosiaan ole vielä tullut. Mutta mieluummin nykyisin ottaisin kauniit ryppyjen ympäröimät silmät kuin nämä rypyttömät siantihrusilmät.

• Hyvät geenit

Anoreksia (joka naamioidaan usein "terveellisesti elämiseksi") esim. vanhentaa. Ja liiallinen itsensä rääkkääminen. Elämäntavat ei kyllä vielä ennen kolmeakymmentä oikein ehdi vaikuttaa (paitsi jos ryyppää kovasti tai käyttää huumeita), mutta sen jälkeen sitäkin enemmän..

• Hyviä pointteja
        Rumis kirjoitti:

Mulle tuli eka pikkuinen ryppy silmien väliin ihan pari vuotta sitten, nelikymppisenä siis. Silmänympärysvoidetta olen käyttänyt parikymppisestä, silloin oli joku kammo silmäryppyjä kohtaan, ja niitä ei tosiaan ole vielä tullut. Mutta mieluummin nykyisin ottaisin kauniit ryppyjen ympäröimät silmät kuin nämä rypyttömät siantihrusilmät.

Niin, Itseasiassa suurimmalle osalle tulee ekat rypyt kolmekymppisenä, joillekin onnekkaille vasta nelikymppisenä.

• Helmut Helmi
        Hyvät geenit kirjoitti:

Anoreksia (joka naamioidaan usein "terveellisesti elämiseksi") esim. vanhentaa. Ja liiallinen itsensä rääkkääminen. Elämäntavat ei kyllä vielä ennen kolmeakymmentä oikein ehdi vaikuttaa (paitsi jos ryyppää kovasti tai käyttää huumeita), mutta sen jälkeen sitäkin enemmän..

Ennen kolmeakymmentä ikävuotta voi helposti painaa 140 kg tai huonoryhtinen pullamössö jolle sana liikunta on kirosana. Eli kyllä elämäntavat vaikuttavat jo nuorena.

• Nuoren näköisenä.

Pysyy ainoastaan,jos käy kauneusleikkauksessa. On turha kenenkään väittää,että 50 lähentelevä nainen olisi nuoren näköinen ilman kasvojen leikkausta.

• Miksi pitäisi olla olemassa ikinuoria naisia?
      Millainen hän on? Rypytön vai kokematon?
      Missä luuraavat ikinuoret miehet? Ne, joilla ei ole kaljamahaa pusun tiellä eikä ajatus pätki kun yrittää jutustella?
      Olen sitä mieltä, että rypyt kuuluvat elettyyn elämään.
      Ryppyineen kaikkineen voi kuitenkin olla nuorekas, mikä sekin nuorentaa ihmeellisesti.

• VilliPlikka45

Olen olen ja kyllä iso kiitos äiskälle ja isoäiskävainaalle hyvistä geeneistä mutta asenne ratkaisee pitkälti. Tyttömäinen fiilis ja hetkessä eläminen ja lapsellinen mies elämänkumppanina. Ei katkeruuksia eikä ressiä työelämässä vaan paljaat varpaat hiekassa etiäpäin. Otan myös oppia nuorista aikuisistani ja yritän nähdä maailman yhtä villinä ja vapaana edelleen. Lapset 18, 20 ja 22 veet.

• siivu

Viina ja nauru vanhentaa.

• Äidilläni oli nk. persikkaiho ja hänellä tulivat ensimmäiset rypyt vasta 65-vuotiaana. Tasan ei käy onnenlahjat. Riippuu paljon elintavoista, syö monipuolisesti, käy ulkona, nukkuu riittävästi, omaa positiivisen luonteenlaadun.

Ulkonäkö on vain pintaa, se merkitsee vain, millainen ihminen on ihmisenä, ei inhottavaa ihmistä paranna se, että on kaunis.

Toivoisin, että ihmiset oppisivat pikku hiljaa katsomaan pintaa syvemmältä ja unohtamaan ainaiset ulkonäkövaateet.

• naisten rupsahdukset

Naisten rupsahdukset jo parikymppisenä on lähes aina selitettävissä sillä että he ovat ihan rapakunnossa. Liikkumalla ryhti ja lihakset pysyvät hyvinä. Huono ruokavalio myös lisää radikaalisti ryppyjen kertymistä. Sipsimässy ruokavaliolla ja tähän päälle siiderien lipitystä voi varmistaa ryppyjen kertymisen potenssiin kymmenen.

Liikunnan pitäisi olla kunnon kuntoliikuntaa missä tulee kunnon hiki ja se kestää joka päivä vaikka 45 minuuttia minimissään. Töitä tai työmatkoja en laskisi liikunnaksi kuin ani harvassa tapauksessa. Painojakin nainen voi käyttää ihan vapaasti kun naisille ei todellakaan kasva lihaksia helposti.

• geltna

No ei sipseistä ja siideristä ryppyjä tule. Päinvastoin, koska nehän turvottavat. Ryppyjä tulee pikemminkin liiallisesta kuntoilusta ja puutteellsesta ruokavaliosta, itsensä kuihduttamisesta. Näkeehän sen monista ikääntyneistä urheilijoista, varsinkin naiset ovat todella usein ikäistään vanhemman näköisiä. Kroppa saattaa olla hyvässä kunnossa mutta kasvot ja iho kamalassa.

• :D :D

Olen 21 näytän kuulemma 15-vuotiaalta. Se on ilmeisesti miesten mielestä kivaa, mutta naisilta taas kuulee tökeröitä kommentteja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      125
      2058
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1460
    3. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1161
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      11
      1079
    5. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      10
      1047
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      942
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      80
      819
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      807
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      731
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      671
    Aihe