Tuuliviiri

tuuliviiri rauhaton

Millainen ihminen on tuuliviiri? Minua on joskus syytetty sellaiseksi. Miten suhtaudut ihmiseen, jonka koet tuuliviiriksi?

(huomasin sanan tuosta tosi..typyn vastauksesta, mutta en kohdista tätä nyt erityisesti hänelle, tuli vain mieleen yhden muun asian takia)

32

4970

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietysti mun piti tulla vastaamaan.
      Huoleton tuuliviiiri suhtautuu elämään rennon suruttomasti Hän ei ota elämää turhan vakavasti ja vaihtaa maisemaa, kun siltä tuntuu. Näin ainakin itse näen sen.

      Elämisen sietämätön keveys. :)

      ps. aikaisempaan vastaukseeni saattoi tulla ripaus itseironiaa. :D

      • ap.

        En ymmärtänyt sitä noin, enkä usko, että minua tuosta syystä kutsuttiin tuuliviiriksi :(


      • tulli viiru

        Tuuliviiri on sellainen, joka muuttaa mieltään lennosta joka asiassa, on epätasapainoinen, ailahtelevainen ja oikukas. Hän on helposti kaikkien (niin ihmisten kuin trendienkin) vietävissä ja manipuloitavissa.


      • .........

        Tuuliviiri

        rauhaton...............24/7


    • org.bajateam

      Tuuliviiri = tuulella käyvä = mielensä hetkessä muuttava?

    • !!!

      OLET NOLO!!!!!HAHHAH.
      SE KOIRA ÄLÄHTÄÄ JOHON KALIKKA KALAHTAA!!!

    • .

      Tuuliviiri ei edes huomaakaan pahansuopaisten puhaltamien aivopierujen kääntävän tuulen suuntaa.
      P ohjoinen
      E telä
      L änsi
      I tä

      • Heh. Hee.

        Eli ne, joille valehdellaan ja ovat tyhmiä uskoakseen kaiken, mitä manipuloija vain tahtoo?


    • onksmuutalisättävää?

      No tuuliviiri elää ajan hengessä ja osaa mennä aina oikeaan, tuulen suuntaan...on sellanen ajan hengen ja kaiken muunkin oleellisen oivaltaja, suunnan näyttäjä elikkäs alfa-ihminen :)))...tavallisille taatelintallaajille tällaset ihmiset eivät sovi, näin suhdemielessä, koska eivät pysy perässä, vaan stressiähän siitä taatelille seuraa ....ihastuttavia ja lumoavia ihmisiä, jotka säteilevät positiivista energiaa ja vielä lopuksi, että sitä oikeaa tällainen ihminen ymmärtää arvostaa....rakkauden lämpöä hehkuvan tulisen loimun ikilämmittäessä :)))

    • näpy,näpy vaan.

      OLET NOLO!!!!!HAHHAH.
      SE KOIRA ÄLÄHTÄÄ JOHON KALIKKA KALAHTAA!!!

    • Varmaan se tarkoittaa montaa asiaa. Riippuu sanojasta, mitä sillä tarkoittaa. Toi tositypyn luonnehtima on yksi ja hän tarkoitti sitä.

      Yksi määritelmä on sellainen ihminen, joka muuttaa mielipidettään aina esim. seuran mukaan. Muistan opiskeluajalta, kun törmäsin ekaa kertaa tällaiseen ihmiseen ja oikein suutuin häneen. Ja sanoinkin häntä tuuliviiriksi. Kyse oli jostain asiasta, josta hän oli minulle sanonut olevan vahvasti jotain tiettyä mieltä (kas kummaa kun en enää muista, mikä tämä tärkeä asia oli, mutta silloin se oli tosi tärkeä) ja sitten muutamaa päivää myöhemmin kuulin hänen sanovan viereisessä pöydässä, toisessa seurassa, olevan asiasta aivan eri mieltä. Tyyliin (vaikka aihe ei ollut tämä): kertoo toiselle olevansa syvästi uskovainen ihminen ja sitten kuulee pari päivää myöhemmin sanovan toiselle, että on täysi ateisti. Mutta eniten tällaiseen ihmiseen siis suuttuu, kun hänessä ekan kerran törmää tähän piirteeseen (jos suuttuu). Sit kun oppii, että tämä kuuluu ihmisen ominaispiirteisiin, se ei enää suututa.

      Toinen määritelmä tuuliviiristä on musta sellainen ihminen, jollainen olen joskus itsekin, mutta esim. kumppanini on enemmän: Sanoo: "ei, en todellakaan jaksa lähteä tänään kirjastoon" Sit kuluu 15 min. Ja sama henkilö sanoo: "Koska lähdetään sinne kirjastoon, laitoin omat kirjat jo kasaan". Eli muuttaa mieltään asioista nopeasti, niin että itse ei pysy aina perässä. Tai : "en kyllä välittäisi sinisistä tapeteista" Ja parin päivän päästä: " olen kattellut yksiä sinisiä tapetteja, tykkäisitkö näistä?" Ja tällainen ihminen harvoin edes muistaa, että on ollut eri mieltä asiasta aikaisemmin. Eikä sillä nyt niin väliä tietty olekaan.

      Sit kolmas tyyppi on sellainen, ehkä ihmissuhteissaan ailahteleva, usean kanssa yhtä aikaa seurusteleva, tai kumppania nopeasti vaihtava.

      Ja neljäs, mitä itse näistä ehkä eniten olen: sellainen jonka tunteet vaihtuvat nopeaan. Juuri nyt olen iloinen kuin peipponen ja paria tuntia myöhemmin, olen tosi kiukkuinen ja kaikki mättää tai toisinpäin..kuukauden ajankohtakin vaikuttaa asiaan.

      Ja varmaan on vielä muitakin määritelmiä..

      • ap.

        Luulen, että minun kohdalla tarkoitettiin tuota, joka muuttaa koko ajan mieltä, mihin mennään ja.. ehkä vähän kolmostakin :(


      • Tuossa, mitä ite kirjoitin aloitukseen, tarkoitin tuota sun ykköstäs. Pelinaisista olen paljon manaillut, ne ovat aina sen alan lääkäreitä, minkä kulloinkin luulevat mieheen vetoavan.

        Sun kakkosella taas on hallitsevana defenssinä identifikaatio aggressoriin ja voimakas dissosiaatio.


      • dazu kirjoitti:

        Tuossa, mitä ite kirjoitin aloitukseen, tarkoitin tuota sun ykköstäs. Pelinaisista olen paljon manaillut, ne ovat aina sen alan lääkäreitä, minkä kulloinkin luulevat mieheen vetoavan.

        Sun kakkosella taas on hallitsevana defenssinä identifikaatio aggressoriin ja voimakas dissosiaatio.

        Mä luulin että se kakkonen on vaan väsynyt töistä ja nälkäinen :/ Mulla toi hallitsevana def.. ident..ilmenee taas tilanteessa, jossa tulee yllätysvieraita puolen tunnin päästä. Ensin olen: "kääk, miks just nyt kun aurinko paistaa ja lasten sormenjäljet paistaa ikkunoissa ja muutenkin sotkuista". Ja sit minuuttia ennen vieraiden tuloa: "onpa ihanaa nähdä heitäkin kohta pitkästä aikaa, jipii"


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Mä luulin että se kakkonen on vaan väsynyt töistä ja nälkäinen :/ Mulla toi hallitsevana def.. ident..ilmenee taas tilanteessa, jossa tulee yllätysvieraita puolen tunnin päästä. Ensin olen: "kääk, miks just nyt kun aurinko paistaa ja lasten sormenjäljet paistaa ikkunoissa ja muutenkin sotkuista". Ja sit minuuttia ennen vieraiden tuloa: "onpa ihanaa nähdä heitäkin kohta pitkästä aikaa, jipii"

        Viittasin defenssillä siihen, että miehesi samaistui sinuun, jonka hän koki hyökkäävänä, en pelkkään mielenmuutokseen.


    • onksmuutalisättävää?

      ...viides on sellainen, että kun huomaa, että toinen manipuloi oma lehmä ojassa, niin muuttaakin mielensä ihan vaan "rangaistukseksi" toisen manipulointiyritykselle. Tähän kuuluu vielä se, ettei manipulija hoksaa, että toinen "rankaisee" manipuloijaa, jolloin manipuloija alkaa syyttämään tätä viatonta ihmistä tuuliviiriksija myös kaikille muillekkin ihmisille :))

      • Niin varmaan. Ja silloin tuo manipuloija tietysti myös on tuuliviiri, koska on manipulointimielessä jotain mieltä?

        En mä tiedä, syytetäänkö ihmisiä yleensä toisille ihmisille niin tuuliviiriksi. Ei tuuliviiri-nimitys ole oikeastaan mikään niin haukkumasana. Se vain harmittaa itseä, jos kokee että on luullut että joku on samaa mieltä jostain tai eri mieltä jostain, ja sit ei olekaan. Pettyy vaan omiin luuloihin.


      • yybee kirjoitti:

        Niin varmaan. Ja silloin tuo manipuloija tietysti myös on tuuliviiri, koska on manipulointimielessä jotain mieltä?

        En mä tiedä, syytetäänkö ihmisiä yleensä toisille ihmisille niin tuuliviiriksi. Ei tuuliviiri-nimitys ole oikeastaan mikään niin haukkumasana. Se vain harmittaa itseä, jos kokee että on luullut että joku on samaa mieltä jostain tai eri mieltä jostain, ja sit ei olekaan. Pettyy vaan omiin luuloihin.

        Niin eli itse sanoin silloin sille ihmiselle suoraan päion naamaa, että musta sä oot törkeä tuuliviiri noissa kommenteissasi. En mä muistaakseni ketään muita ihmisiä siihen vetänyt.


      • 20+9
        yybee kirjoitti:

        Niin eli itse sanoin silloin sille ihmiselle suoraan päion naamaa, että musta sä oot törkeä tuuliviiri noissa kommenteissasi. En mä muistaakseni ketään muita ihmisiä siihen vetänyt.

        Mitä se siihen vastasi, se ketä sanoit päin naamaa tuuliviiriksi?


      • yybee ulos kirj.
        20+9 kirjoitti:

        Mitä se siihen vastasi, se ketä sanoit päin naamaa tuuliviiriksi?

        Heh, nyt tuli mieleen, että käytinhän mä sitä siinä tilanteessa vähän haukkumasanana.

        En muista, jotain se selitteli: mutkun ja mutkun..

        Heeetkinen.. Tää ei liity nyt sitten mitenkään palstaan tää asia. Tapahtui siis 80-90-luvun taitteessa :D

        Mä olin jo menossa ruokaa laittaa..


      • annahengenvoimaat

        Luulin jo, etta han olisi ollut tuuliviiri (ei kukaan taalla), mutta ei kai sitten ollutkaan. Ehkapa oli sittenkin luotettava. Olen hyvin helpottunut juuri talla hetkella.


    • mielipidemuotoutuu

      Ihminen muodostaa mielipiteensä yleensä muutamiin näkökohtiin. Mielipidettään voi ja pitääkin voida muuttaa, jos uusia näkökohtia ilmaantuu ja miettii asioita nämä uudet ajatukset tiedossaan edellisiä näkohtia unohtamatta....eikös se ole sitä joustavuutta kaukana yksioikoisuudesta, jota mustavalkoisuudeksi kutsutaan :))

    • Hajanainen persoonallisuus, mustavalkoinen narsisti. Noin sanoisin itse tuuliviiristä, väittämättä mitenkään, että tositypy olisi sellainen.

    • sitä se

      Olet ailahteleva, eikä sinusta ota selvää.

    • Hmm?

      Yksioikoinen lokeroijasielu ei saa sinusta koskaan täyttä tyydytystä. Lähes ymmärtää, että ei ymmärrä.

    • Tuuliviiri sucks

      Tuuliviiri muuttaa mielensä alati alvariinsa. Hänen sanoihinsa ei voi lainkaan luottaa. Hän saattaa jopa käyttäytyä siten, ettei olisi koskaan sanonutkaan jotain asiaa, vaikka todellakin on. Tällaisestä käytöksestä tulee aika ristiriitainen olo. On vaikea toimia, mikäli sovitut asiat muuttuvat koko ajan. En pysty ollenkaan arvostamaan tuuliviiriä enkä todellakaan koe sitä mitenkään positiivisena asiana.

    • on pakollinen
      • Dannyrocks

        Tuuliviiri yllä katon monelta se huomaamatta jää....tuuliviirit ovat hävinneet talojen katoilta, mutta Danny rokkaa edelleen:)


    • Nääonnähty

      Tuuliviiri on rauhaton, luonne todella ailahteleva. Sellasen ihmisenkaa ei suhde kestä pitkälle.

    • Anonyymi

      Suomessa tuuliviiriys on sallitumpaa naisille, miehen kyn pitää olla jämpti, rauhallinen ja tasapaksu.

    • Anonyymi

      Tuttuni on tuuliviiri mutta luultavasti johtuu hänen alkoholin tai mielenterveyden takia. Lupailee tai asiat muuttuvat hetkessä. Voi olla myös että häntä ei kiinnosta ja siksi tekee näin.

    • Anonyymi

      Tuuliviiri ei ole ainakaan millään tavalla kohteliaisuus. Sellaisia kannattaa vältellä, eivät saa yhtään mitään hyvää aikaan ja ovat yleensä hyvinkin itsekeskeisiä eivätkä näe toimissaan mitään pahaa vaikka saavat ympärillä olevat voimaan pahoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9059
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      385
      3750
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2785
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2635
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2485
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2484
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      151
      1767
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1592
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1550
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe