maksavaurio oireet?

Jelppiä

Eli jos jollakulla on tietoa maksqvaurion oireista niin voisitko listata tänne :) tarvitsisi pikasta tietoa. Mitkä on ensimmäiset oireet? Kuuluuko pahoinvointi niihin?

23

6546

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kuuluu. Eli jos moista epäilee niin lääkäriin ja pikaisesti! Liikaa lääkkeitäkö olet ottanut? Vai mistä moinen epäily? (ajattelin jos olet kys.asiaa tuolla toisaalla....)

    • Jelppiä

      liikaa lääkkeitä joo vahingossa ottanut. Mutta eipä lääkäri kun siellä kävin niin liwäsi vvaan parasetamolia.. Huh.. Onkohan se maksa nyt sit mennyt.. Ei tämä ainakqqn mikään normaali olo tila ole.

      • Jelppiä

        niin ja noi mun oireet on tällä hetkellä erittäin raju oksentelu, kova väsymys, maha on turvonnut (kummallisin oire eikä taida liittyä maksaan millään tavalla mutta..) ja sitten kutisee joka ppaikka paljon.. Vinkkejä saa toki laittaa että mitä epäilette, mutta ainakaan en ihan hirveästi usko tuota lääkärin"oksennustauti" teoriaa..kyllä tämä ihan jotain muuta on


      • Miten paljon......
        Jelppiä kirjoitti:

        niin ja noi mun oireet on tällä hetkellä erittäin raju oksentelu, kova väsymys, maha on turvonnut (kummallisin oire eikä taida liittyä maksaan millään tavalla mutta..) ja sitten kutisee joka ppaikka paljon.. Vinkkejä saa toki laittaa että mitä epäilette, mutta ainakaan en ihan hirveästi usko tuota lääkärin"oksennustauti" teoriaa..kyllä tämä ihan jotain muuta on

        Otit parasetamoolia miksi vahingossa, kysyn vaan sen takia kun mulla on krooniseen hermokipuun määrätty panacodia 1-2 kpl 1-3 kertaa päivä kipuklikalta, lisäksi tramadol retart tarv. kovempaan kipuun, joudun näitä päivittäin ottamaan kun en kestä raastavaa kipua, lisäksi lyricaa, ei ne kokonaan kipua poista, mutta helpottaa.


    • Jelppiä

      joo mulla oli kans panqcodia ja tramalia tarvittaessa. Mutta siis luulin että sitä pqnacodia voi ottaa sen 8 pilleriä 12 tunnin välein muttq asia olikin toisin eli ensinnäkin se ohje oli että 1-2 pilleriä 1-4 kertaa vuorokaudessa (24h) mutta joo.. Oon nyt just päivystyksessä ja odottelen lääkäriä niin katsotaqn mitä se sanoo :)

    • ...

      Hyvä kun olet päivystyksessä!! Toivon mukaan tilanne on ohimenevää. TSEMPPIÄ!


      t. se eka vastaaja

    • jelppiä

      joo sairaalassa ollaan vieläkin.. maksa arvot oli ihan piipussa ja onneks menin ajosissa niin sain ton vastaaineen.. :)

      • USKALTAAKO........

        Tuota panacod lääkettä enää ottaa, kipuklinikalla määrättiin 1-2 kpl 3 kertaa pvä. Tai sitten abalgin 150mg 2kertaa ja läpilyöntikipuihin 65mg abalgin. Oli tehokas kipulääke, kun se on lopetettu ainakin Suomessa niin pyysin terv.keskus lääkäriltä vastaavaa lääkettä, pitkin hampain kirjoitti pienen määrän Tramalia joka auttaa.

        Mikä noita terv. keskus lääkäreitä vaivaa, ettei ne voi kirjoittaa sellaista lääkettä joka auttaa kipuihin, menköön sitten maksa mutta kipuja en voi sietää, pakko noita Panacodeja on niellä kun muutakaan ei kirjoteta.

        Kipupolilla olin 10v sitten ja lääkitys siirrettiin terv. keskukseen, krooninen hermosärky on ja ikääkin niin paljon, että sama se kuolenko riippuvaisena, yksityiselle kipulääkärille ei pienellä eläkkeellä oleva pysty menemään.


      • OLET varmaan....
        USKALTAAKO........ kirjoitti:

        Tuota panacod lääkettä enää ottaa, kipuklinikalla määrättiin 1-2 kpl 3 kertaa pvä. Tai sitten abalgin 150mg 2kertaa ja läpilyöntikipuihin 65mg abalgin. Oli tehokas kipulääke, kun se on lopetettu ainakin Suomessa niin pyysin terv.keskus lääkäriltä vastaavaa lääkettä, pitkin hampain kirjoitti pienen määrän Tramalia joka auttaa.

        Mikä noita terv. keskus lääkäreitä vaivaa, ettei ne voi kirjoittaa sellaista lääkettä joka auttaa kipuihin, menköön sitten maksa mutta kipuja en voi sietää, pakko noita Panacodeja on niellä kun muutakaan ei kirjoteta.

        Kipupolilla olin 10v sitten ja lääkitys siirrettiin terv. keskukseen, krooninen hermosärky on ja ikääkin niin paljon, että sama se kuolenko riippuvaisena, yksityiselle kipulääkärille ei pienellä eläkkeellä oleva pysty menemään.

        Sama henkilö joka kirjoitit PANACODja BURANA nimim. tietämätön, tunnistin sinut noista q kirjaimista. Kuitenkin yhdessä kirjoituksessa kirjoitat, että sulla on Panacod ja Tramal tarvittaessa. Miksi ihmeessä menit ottamaan 20kpl Buranaa jos sulla on Tramalia, olisit voinut ottaa sen. Kokemuksesta tiedän, että Burana ei auta kovaan selkäsärkyyn.

        Miksi apteekissa ei ohjeistettu Panacodin käyttöä, jos todella olit noin typerä, että et osannut reseptiä lukea, vaikka selvästi kirjoitit, että reseptissä lukee 1-2kpl 1-4 kertaa vrk. Otan osaa jos tuo on totta, mutta alkaa tuntua, että itsetuhotarkoituksessa otit, tai sitten kirjoitus on provo.


    • Jelppiätietämättömäl

      hohhoijjaaa!! Eiköhän se ole sanomattakin selvää että olen sama ihminen kuin burana keskustelussa! En ota(nut) tramalia kuin viimeisenä vaihtoehtona koska se on sen verran kovempi lääke kuin panacod vaikka molemmissa opiaatit on ns huumaavia.. Ja kuten arvata saattaa kun tajusun ottaneeni liikaa panacodia niin tottakai kysyn maksavaurion oireista ja onneksi kysyin.. Olen edelleen sairaalassa maksaarvojen vuoksi ja vastaainetta menee edelleen ja huomenna viimein loppuu.. Mutta sen voiö myöntää että olin erittäin tyhmä kun menin ottamaan maxi annoksen panacodia kerralla.. Suosittelen kaikille että älkää muuttako ohjetta omin päin niinkuon minä tein.. Ei aiheuta mitäään hyvää mutta tästä nyt vielä selvittiin ehkä säikähdyksellä huomenna se selviää verikokeista.. Kiitos kuitenkin kaikille jotka kehottivat menemään lääkärille.. :)

    • MitäHähN-

      Huiii...

      Tästä saisi moni "ottaa mallia", miten voi käydä!
      (Aina vähätellään, mutta sitten, kun se kolahtaa omalle kohdalle niin
      se voi olla jo liian myöhäistä ja kohtalokasta!)

      Hirveän kovasti nopeeta toipumista sulle sinne ja
      ennen, kaikkea jaksamista!

      Myös toivon niin kovin, että maksa tulee pelittämään normaalisti!!!!!!!


      Muistahan tulla kertomaan kuulumisia yms.! :)

      • Slls kävit.......

        Terv. keskuksessa oireiden vuoksi, kerroitko lääkärille, että olit ottanut 8 8 panacodia ja 20 buranaa ja oireesi voi johtua siitä. Vaikka terv.keskus lääkärit tuppaa niitä lääkkeitä määräämään, niin tyhmää lääkäriä ei todellakaan ole, että määräis 1g vahvuisia paratapseja, yliannoksen ottaneelle ja Tramalia määrätään pitkin hampain, yleensä ne on tuuppaamassa masennusmömmöä joka vaivaan.

        Oletko ulkomaalainen kun et osaa reseptiä lukea. Terv. keskus lääkärin olisi pitänyt lähettää sinut sairaalaan ja verikokeisiin, minkälainen lääkäri sulla on. Taitaa olla yhtä tyhmä kuin sinäkin, ei millään pahalla, mutta vieläkin epäilyttää tuo kertomuksesi. Jos totta on niin pikaista paranemista.


    • Jelppiä

      joo kerroiö kerroin kyllä kaiken lääkärille.epäili vaan että johtuu panacodin haittavaikutuksista, että se ei vaan sovi mulle ja sitten määräs ne kaikki mahdolliset myrkyt paratapsit,buranat ja tramalit.. Niin ja kaiken huippu oli se kun se sano että vatsattauti tämä vain on.. En ole ulkomaalainen mutta kyllä sitä itsekkin epäilee että päässä on jotain pahasti vialla kun edes lääkärin määräystä en osaa noudattaa.. Mutta turhaan tässä on jäädä itseään sen enempää moittimaan olen jo haukkunut otseni kaikilla mahdollisilla haukkumasanoilla, mutta huomasin ettei se edes auta.. Asoista täytyy vain oppia vaikka sitten kantapään kautta.. Mutta mitä luuletteko kannattaako mun nostaa tosta lääkäristä joku juttu tai edes ilmottaa että näin kävi koska olisin voinu kuolla jos oisin niitä paratapseja syöny enkä luultavasti kuollu vaan saanu elinikäsen maksavaurion.. Koka kerroin kyllä kaikki oireet ja ihan selvä juttu on että olisi verikokeisiin pitänyt lähettää eikä lisää myrkkyjä vaan määrätä..

      • Jelppiä

        ps.. Lääkäri oli kyllä ulkomaalainen :,)


    • piiku 1

      mulla menee 6 panacodia päivässä,onko hälyttävää. pitaiskö lopettaa. olen syönyt niitä kylkiluumurtumaan,kylki on erittäin kipeä vieläkin. nyt mennyt 4viikkoa.

      • Ei hälyyttävää

        Itsellä ainakin parissa viikossa tulee toleranssi panacodiin ja sitä on siksi turha syödä. Tauon jälkeen taas tehoaa.


      • Codex

        Codeissa se "myrkky" on parasetamoli, ei kodeiini! 8 Panacodia on max. vuorokausiannos, sillä parasetamolin määrä ei saa ylittää 4g/vrk. Pitkässä juoksussa ei tuokaan määrä liene kovin kannattavaa...


    • tikutaku3

      Kannattaa tehä ilmoitus lääkärin toimista- sehän oliselvästi hoitovirhev

    • yyggeee

      Verinäytteestä otetaan maksa-arvot. Kertovat maksan kunnosta erittäin paljon.

    • hojojoojoj

      aloittaja on sama trolli joka alkoholipalstalla selittää jatkuvasti pelosta että olisi maksaongelmia, vaikka ei ole oireita. kukaan ei voi olla niin urpo että luulisi panacodin annostuksen olevan 8 pilleriä kerralla 2 x päivässä :D

    • Intoksikaatioiden ME

      Näköjään suuria eroja yksilöissä kuinka sietää parasetamolia. Itse yritin posauttaa maksaa tässä taannoin 25 G:n annoksella. Yritys jäi surkeaksi, ainoa seuraus oli ALAT:in kohoaminen 105:een.

    • para*

      Ite yritin räjäyttää maksani ottamalla paratsemolia 40 G:n annoksella, mutta siitä tuli vain kovat ilmavaivat, eikä tuntunut oikein missään. Vasenta takajalkaa alkoi hieman särkeä ja jotenkin kuonon päässä oli sellainen kylmä kohta, ehkä hieman myös kostea. Samoin turkistani lähti hieman karvaa ja pikkurilli jäi jotenkin outoon asentoon.

    • Foreman66

      Konkreettisin oire akuutissa tilanteessa (Parasetamoolimyrkytys) vaalea uloste kelluu ja virtsa erittäin tummaa! Jatkossa ulosteen väri palautuu, jos maksa ja sappi toipuu, Ilmavaivat ja kelluva uloste jatkuu. Pistostunne silloin tällöin oikealla kyljllä vatsassa jne. Parasetamoolimyrkytyksessä yllättäen ilmestyy tinnitus! Maksavaurio etenee sitten hitaasti, mutta varmasti 5-20 vuotta. Alkoholn käyttöi on syytä lopettaa heti ja lopullisesti, samoin oltava erittäin kriittinen ja varovainen parasetamoolin kanssa. Mieluummin ei ollenkaan! Elämästä ei selviä hengissä, mutta maksavaurio lyhentää sitä varmasti. Googlaa oireet ja oheissairaudet, joita on pitkä lista!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2794
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2634
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      84
      1101
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe