Hei. Hain opiskelemaan ammattikorkeakouluun BBA-linjalle. Unelmana minulla olisi saada töitä Aasiasta, erityisesti Japanista tai Kiinasta. Opiskelen myös näitä kieliä tällä hetkellä ja kiinnostus niitä kohtaan on kova. Onko BBA-tutkinnolla mahdollisuus saada töitä aasiasta?
BBA ja töitä Aasiasta?
2
312
Vastaukset
- Terkkuja Tokiosta
Ainakin teoriassa onnistuu Japanista, sillä alempi korkeakoulututkinto on minimivaatimus työviisumin saamiseksi. Tietysti mahdollisuudet paranevat, mitä korkeamman tason tutkinto löytyy. Kiinasta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta eiköhän sinnekin ole mahdollista päästä tuolla tutkinnolla.
Japanissa paikallisen kielen tuntemus edes jollain tasolla on käytännössä välttämätöntä. Jotta työpaikan saamisen mahdollisuudet paranevat, kielitaidon tulisi olla mielellään vähintään ns. "Business Japanese", eli jotakuinkin JLPT level 2 -tasokokeen luokkaa.
Kiinasta saattaa olla helpompi saada hommia, sillä se taitaa olla suomalaisille yrityksille tärkeämpi markkina-alue, jolloin voit käyttää äidinkielen taitoasi etuna. Japanissa ei suomen kielen taidosta ole juurikaan etua/hyötyä.
Jos vain suinkin mahdollista, kokeile hakea vaihto-opiskelijaksi jompaan kumpaan maahan, se on hyvä tapa hankkia kokemusta paikallisista oloista sekä antaa ainakin jonkinlaisen mahdollisuuden luoda paikallisia kontakteja, joista voi olla jatkossa isoakin apua. Samoin kannattaa tutkia mm. CIMO:n tarjoamia harjoittelupaikkoja.
Jos haluat tututustua Japanissa tarjolla oleviin työpaikkoihin ja tyypillisiin vaatimuksiin, niin kannattaa tutustua esim. http://www.daijob.com ja http://www.gaijinpot.com -sivustoihin. Molemmat ovat suht. isoja ulkomaalaisille suunnattuja työnhakusivustoja. - haluanaasiaaan
Kiitos erittäin kattavasta ja asiallisesta vastauksestasi! Aionkin panostaa nyt kieliopintoihin kunnolla. Saanko ehkä kysyä, että mitä itse teet työksesi Japanissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2004128- 2413304
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12331En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792245Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851933Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391589- 1361236
- 481208
- 151188
- 991111