Raakel Lignell laihtui 50kg

Upea ilmestys...

http://www.iltalehti.fi/viihde/2012032215357177_vi.shtml

Lajikokeilujen myötä liikunnan ilo löytyi muutamassa viikossa. Nykyään Raakel saattaa vetää peräkkäin viisikin ryhmäliikuntatuntia. Samalla ruokavalio vaihtui vähähiilihydraattiseen. Minulle tämä ruokavalio on sopinut hyvin, Raakel toteaa lehdessä julkisuudessa paljon vastustustakin saaneesta karppauksesta.

Ja tulokset huomaa. Ennen kokoa 52 ollut nainen mahtuu nyt 38 koon vaatteisiin.

38

4979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Balleriina Lutuunen

Tämä ei kuulu tällä sivulle!

Raakel laihdutti liikunnalla, koska on sen mukaan. Karppaajat vihaavat liihuntaa, siksi tämä artikkeli kuuluu muihin palstoille!

Karppaus ei ole sama kuin Heikkilän ja Atkinsin oppien mukaan, jossa nautitaan roppa kaupalla rasvoja, nekin tyydyttyneitä sellaisia.

Harhaa, että tuloksia olisi tullut Atkinsista, ei vaan koska otti mukaan VHH laisten vihaamaa liikuntaa.

• Upea ilmestys

Ai mä luulin ja olen lukenutkin täältä että karppaajien vainoajat on sitä mieltä että karppaaja ei jaksa liikkua. Ainakin Raksu jaksoi ja jaksan minäkin. Karppaus on juuri sitä karppausta, mitä karppauksella täälläkin tarkoitetaan. =)

Ikävähän se tietysti teille karppausvihaajille on että joku laihtuu "väärin". *virn*

• Artoj

Kyllä sulle ottaa koville, jos joku laihtuu VHH:la Laihduin minäkin, mutta onneksi et päässyt väliin sanomaan mitään, muuten olisin kait vieläkin rapakunnossa. Ko. henkilö on tietääkseni ollut Heikkilä potilaana. Kyllähän likunta jokaiselle on hyväksi, mutta ei sillä laihdu pysyväti, sen sinä tiedät yhtä hyvinn kuin minäkin, mutta pitää jänkätä. Neuvo mieluimmin ihmisiä terveelliseen suuntaan. Mutta ethän sinä voi auttaa heitä, koska se vasten sinun tehtävää tai periaatetta

• Upea ilmestys...

Ote Rakel Lignellin blogista
        http://blogit.hyvaterveys.fi/raxunremppa/

Ehkä tämä Rakeli oma kertomus kertoo enempi kuin luulot ja olettamukset?:

"RASVASOTA

Tammikuun teema on perinteisesti ollut painonhallinta/laihdutus-painotteinen. Kukin media on omalla tyylillään käsitellyt aihetta. Kuuminta kissanhännänvetoa on käyty karppauksen puolesta ja vastaan. Tunnelma on ollut kuin asemasodassa. Onneksi tuli pressanvaalit niin sai lehdistökin jotain muuta puitavaa.

Puolitoista vuotta sitten päätin repäistä itseni irti vanhoista ruokailutavoista ja hypätä tuntemattomaan. Luin pari Antti Heikkilän kirjoittamaa kirjaa ja päädyin niiden siivittämänä kokeilemaan matala-hiilihydraattista ruokavaliota. Luovuin täysin light-maailmasta. Siinä uskossa olin elänyt viimeiset 20 vuotta. Ja sinä aikana myös hankkinut mittavan ylipainoni. Voisiko tästä siis päätellä, että light-tuotteet ja rasvattomuus lihottavat?

Niinpä uskaltauduin lorauttamaan salaattiin reilulla kädellä öljyä, paistamaan kalan voissa ja syömään pähkinöitä ilman huonoa omaatuntoa. Rakastan kookoksen makua ja tuoksua missä muodossa tahansa ja onnekseni luin kylmäpuristetun kookosöljyn ketoosia edistävistä vaikutuksista elimistössä ja hankin sitä ison pönikän kaappiin, muiden öljypullojen viereen. Nykyään paistan siinä kanafileet ja kasvikset, otan lusikallisen sellaisenaan kahvin kanssa ”makeannälkään” tai kiireessä jumppaan lähtiessä, jos en ole ehtinyt ruokailla järkevään aikaan ennen treenejä.

Viime kesänä ystäväni totesi, että olen karppaaja. Kysyin, että mitä se tarkoittaa. Saatuani selityksen – joka lienee nyt jo selvää pässinlihaa jokaiselle suomalaiselle, kampesin vastaan. Syön kyllä paljon kasviksia, pähkinöitä ja marjoja, en juurikaan hedelmiä, en säästele rasvankäyttöä, juon mieluiten raakamaitoa, kala, liha ja kananmunat maistuvat, viljat olen käytännössä jättänyt kokonaan, suklaa on tummaa…muttamutta…itselleni on jotenkin ikävä sivukaiku sanalla karppaus. Ikään kuin pitäisi julistautua kovien rasvojen suurkuluttajaksi. Itse yritän kuunnella omaa oloa. Välillä kroppa huutaa tuhtia liha-papu-pataa paksulla juustokuorrutuksella, toisinaan taas värikäs salaatti on jumalten ruokaa. Juoksen karkuun kaikkia kategorisointeja, nyt varsinkin, kun jaksan juosta kauan ja kauas.

Tämän viikon pähkinä on kuitenkin, että äänestäisikö Saulia vai Pekkaa…on kuin valitsisi oliivi-ja rypsiöljyn väliltä…"

• Myythe second

Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu, sanoi Pikku Myy.
        Se riittänee...VAI???

• idionismia

Ei tietystikkään kuulu tälle sivulle, koska Raakel alkoi kappaamaan ja se risoo Alttia.
        On se ihmeelistä, kun henkilökohtaisia vihojen vuoksi väitetään tyhjää.
        Eikös pitäisi olle iloinen, jos ihminen pääsee liioista kiloista, vaikka hyppäisi tasjalkaa, mutta ei, kun se Heikkilä. Mikäs sinua oikein vaivaa, Ai niin sinuthan heitettiin ulos dojolaisista.

• naura-Janne

kari mattila vastaavasti lihoi 50 kiloa joten käkikellon punnukset ovat TASAN !

• naura-Jane

Kumpi Mattila. Vai ottako sinuakin otsaan toisten laihtuminen?

• idionismia

Puheista päätellen sulla on pää paisunut 10 kg

• Ihmiskunta Sinde

Joo, Me Naiset nro 12/2012 "Nyt aika oli kypsä tällaiselle muutokselle...."
      Mikä lie muutos olikaan kysymyksessä, joka ei koskaan onnistunut ulkonäön muuttamisen sosiaalityöntekijän vaimon piirteiden näköiseksi, ja muutoksen erottelukyvyssä sosiaalityöntekijän lapsen ja omaneduntavoittelun parhaaksi.
      - Jopa sukupuolen kustannuksella, ulkonäköpiirre-vammoja, ja -haittoja aiheuttaen.
      Ihan vain erottelukyvyllä ja narsismilla, joka ei ole sukupuolelta, sukupuolelle, vain fiktiota ja fokusaatiota erotellen. Näin tehdään solariksesta, kuten myös laihdutus, ilman deja vu:ta. Deja Vu aiheuttaa turvotusta, jossa ei ole syytä esiintyä fokusaation tuotto tarpeen takia. Deja Vu ja fokusaation tuottotarve, ne ovat täysin vajaamielisiä asioita, coping-keinon rinnalla, koska myös Nicke Lignell vaimoineen kärsii kohtuuttomasta peilaamisesta, ja näin hänellä on jatkuva fokusaation tuottotarve, sekä assosiaation laukaisemis-tarve.
      - Mää en osallistu tällä laihdutukseen, ainakaan pelkästään, vaan myös aksentinsiirtoon.
      Kyseinen lehden numero on kovin laihdutuspainotteinen. Lehden etuaukeama manostaa kosmetiikkaa, kuten niin monet muutkin numerot alkavat tästä. Kieltämättä etusivun esittelemä mascara on mielenkiintoinen. Valitsen sen kanssa pitkään puhdistustuotteita, ja ihan jo omasta valmiista meikkipussista käyttämääni maskaraa, joka voi olla ilmaistuote, tai muuten vain hyvin käyttöön vanhentunut. Sopiva, käyttöönkulunut, sopeutunut..... Maskara tarjoaa pidempiä ripisiä ja tasapainoista silmänaluetta, vailla siihen liittyviä pakkomielteitä silmänväristä, luustosta, tai silmänpohjan kirkastumisesta kovista äänistä. Ne ovat varmasti monen laihdutuksen este, keskivartalo-peilistö, Deja Vu, ja huonot suunliikeradat, täydelliset sosiaaliset vuorovaikutustaidot ja täydellinen sosiaalinen kanssakäyminen.
      - Näistäkään ei saa kilpailla..... Ne ovat henkilökohtaista yksityiselämää, turvallisuutta ja intimiteetin omaista yksityisyyttä, kuten rauhoitumista. Silmänpohjien täydellisyyteen, myös efektiivisyyden osalta, ei ole vielä ihan kaikilla suggestion omaista, täydellistä mahdollisuutta. Et voi kuitenkaan maskaran ostaessasi, jäädä pelkäksi hypnoositasoksi, laihduttajaksi, vailla fokusaation tuottoa ja assosiaation laukaisemista, siksi sanon ehdottoman ei:n frustraatiolle!

• HJ

Mitä muuten näin kansanomaisesti haluat kertoa liitämällä muutamia hienoja termejä ja nekin väärässä paikassa

• Onko varaa..?

Raakelilla on varaa harrastaa mitä ihmeellisenpiä liikuntamuotoja ja syödä mitä parhaaksi katsoo...tuskin tarvii rahaa ja hintoja laskea..

• 4+6

Kävely ja juoksu on ilmaista, ja koska muutenkin pitää kenkiä ostaa on panostus lenkkareihin halpa juttu. Kävelysauvoja saa kympillä pari. Rakelilla taitaa kuitenkin mennä aika paljon aikaa tuohon liikuntaan eli hänellä on mahdollisuus panostaa ajallisesti paljon enemmän tuohon kuin monilla muilla. Muttei se ole selitys sekään. Vaikka kuinka joillakin olisi kuinka rutosti "varaa" eivät he kuitenkaan harrasta liikuntaa sen kummemmin kuin köyhemmätkään.

Riippuu paljon prioriteettijärjestyksestä, mikä itselle sitten se järjestys onkin. Onhan sellaisiakin, jotka valittaa aina ettei ole rahaa mihinkään, mutta kaljaan, tupakkaan, viinaan ja baarissa istumiseen on, mutta kun pitää ostaa vaikka lapselle uusi reppu, niin se on liian suuri investointi. Mua nauratti oikein kun kattelin tänä aamuna sub chatttia kun heräsin niin aikaisin. Siellä ihmiset valittaa että kun pitää syödä makaronia ja perunaa kaikki päivät eikä muuhun varaa ole, mutta silti on varaa roikkua ympäri vuorokauden jossain maksullisessa sätissä ja panna euro/viesti menemään ja keskustella monta tuntia. Ei edes hirviä ajatella millanen puhelinlasku noilla ihmisillä on. Kahdella eurolla saisi jo jauhelihapaketin.

Karpata voi halvalla ja jo sillä laihtuu ja tekee sitten itse loput liikkumalla sen mukaan mihin on varaa. Työttömät saavat liikuntaetuja ainakin Turussa.

Siis jos oma terveys on tärkeätä, niin siihen on valmis panostaan sitten. Jo tunnin kävely päivässä reippaasti on liikuntaa!

• Onko varaa..?
        4+6 kirjoitti:

Kävely ja juoksu on ilmaista, ja koska muutenkin pitää kenkiä ostaa on panostus lenkkareihin halpa juttu. Kävelysauvoja saa kympillä pari. Rakelilla taitaa kuitenkin mennä aika paljon aikaa tuohon liikuntaan eli hänellä on mahdollisuus panostaa ajallisesti paljon enemmän tuohon kuin monilla muilla. Muttei se ole selitys sekään. Vaikka kuinka joillakin olisi kuinka rutosti "varaa" eivät he kuitenkaan harrasta liikuntaa sen kummemmin kuin köyhemmätkään.

Riippuu paljon prioriteettijärjestyksestä, mikä itselle sitten se järjestys onkin. Onhan sellaisiakin, jotka valittaa aina ettei ole rahaa mihinkään, mutta kaljaan, tupakkaan, viinaan ja baarissa istumiseen on, mutta kun pitää ostaa vaikka lapselle uusi reppu, niin se on liian suuri investointi. Mua nauratti oikein kun kattelin tänä aamuna sub chatttia kun heräsin niin aikaisin. Siellä ihmiset valittaa että kun pitää syödä makaronia ja perunaa kaikki päivät eikä muuhun varaa ole, mutta silti on varaa roikkua ympäri vuorokauden jossain maksullisessa sätissä ja panna euro/viesti menemään ja keskustella monta tuntia. Ei edes hirviä ajatella millanen puhelinlasku noilla ihmisillä on. Kahdella eurolla saisi jo jauhelihapaketin.

Karpata voi halvalla ja jo sillä laihtuu ja tekee sitten itse loput liikkumalla sen mukaan mihin on varaa. Työttömät saavat liikuntaetuja ainakin Turussa.

Siis jos oma terveys on tärkeätä, niin siihen on valmis panostaan sitten. Jo tunnin kävely päivässä reippaasti on liikuntaa!

Joka päivä sauvakävelen tai käyn uimassa, en minä sillä....Kyllä pystyy ja olen minäkin pystynyt pudottamaan painoa jo 28 kg vaikka ei olekkaan varaa harrastaa mitä tahansa tai syödä miten vain. En polta enkä käytä alkoholia ollenkaan. Karppaamaan en alkaisi vaikka maksettaisi...ihme vouhotusta ja tuntuvat olevan niin äkäisiäkin ne karpparit kun nämä asiat ottaa puheeksi! Tikittäviä aikapommeja he ovatkin...

• 4+6
        Onko varaa..? kirjoitti:

Joka päivä sauvakävelen tai käyn uimassa, en minä sillä....Kyllä pystyy ja olen minäkin pystynyt pudottamaan painoa jo 28 kg vaikka ei olekkaan varaa harrastaa mitä tahansa tai syödä miten vain. En polta enkä käytä alkoholia ollenkaan. Karppaamaan en alkaisi vaikka maksettaisi...ihme vouhotusta ja tuntuvat olevan niin äkäisiäkin ne karpparit kun nämä asiat ottaa puheeksi! Tikittäviä aikapommeja he ovatkin...

Anna ihmeessä jokaisen laihduttaa sillä tavalla kuin itse kokee sen itselleen parhaaksi ja tehokkaimmaksi. Miksi sinulle on tärkeää, että ihmiset ei saisi karpata? Onko se jotenkin sinulta pois, jos toinenkin laihtuu ja on vielä tyytyväinen?

Olen joskus miettinyt tätä karppaajiin kohdistuvaa halveksuntaa siitäkin näkövinkkelistä, että ehkä joidenkin mielestä laihduttamiseen ja painonhallintaan pitää liittyä hirvittävää kärsimysta ja vanhojen syömisen syntien sovitusta kärsimällä mahdollisimman paljon eli hampaat irvessä rehkimistä ja jatkuvaa nälkää ja mahankurnimista. Karppaus on ehkä liian vaivaton ja nautinnollinen tapa laihtua? ;) Karppaamisessa on siis pahaa ja väärää sen helppous ja vaivattomuus?

Eikö pääasia ole kuitenkin se, että laihtuu. Kaikissa laihtumistutkimuksissa on todettu että nopein painonpudotus tapahtuu juuri vhh:lla. Missään ei ole todettu, että karppaamisesta olisi ollut jotain vaaraa tai haittaa. Jokaisen pitää opetella tuntemaan oma kroppansa ja mitä se viestittää.

Mitä nopeammin se paino lähtee, sitä äkempää myös liikunta alkaa maistumaan. Tämän tiedän omasta kokemuksesta.

• Onko varaa..?
        4+6 kirjoitti:

Anna ihmeessä jokaisen laihduttaa sillä tavalla kuin itse kokee sen itselleen parhaaksi ja tehokkaimmaksi. Miksi sinulle on tärkeää, että ihmiset ei saisi karpata? Onko se jotenkin sinulta pois, jos toinenkin laihtuu ja on vielä tyytyväinen?

Olen joskus miettinyt tätä karppaajiin kohdistuvaa halveksuntaa siitäkin näkövinkkelistä, että ehkä joidenkin mielestä laihduttamiseen ja painonhallintaan pitää liittyä hirvittävää kärsimysta ja vanhojen syömisen syntien sovitusta kärsimällä mahdollisimman paljon eli hampaat irvessä rehkimistä ja jatkuvaa nälkää ja mahankurnimista. Karppaus on ehkä liian vaivaton ja nautinnollinen tapa laihtua? ;) Karppaamisessa on siis pahaa ja väärää sen helppous ja vaivattomuus?

Eikö pääasia ole kuitenkin se, että laihtuu. Kaikissa laihtumistutkimuksissa on todettu että nopein painonpudotus tapahtuu juuri vhh:lla. Missään ei ole todettu, että karppaamisesta olisi ollut jotain vaaraa tai haittaa. Jokaisen pitää opetella tuntemaan oma kroppansa ja mitä se viestittää.

Mitä nopeammin se paino lähtee, sitä äkempää myös liikunta alkaa maistumaan. Tämän tiedän omasta kokemuksesta.

Joo, laihduttakoon kukin miten haluaa...VIELÄ ei ole todettu varaa eikä haittaa...joitain tapauksia kyllä tiedän. Melko vähän aikaa sitä on vasta vouhotettukkin. Voi hyvinkin olla, että nopeiten laihtuu vhh:lla, MUTTA se nopeus ei ole minusta niinkään hyvä asia. Peruna ja leipä ovat suomalaisten perusravintoa. Järki käteen ja maltilla pikkuhiljaa kohti terveenpää ja kevyenpää elämää muutoksilla jotka pystyy pitämään lopun ikänsä!

• Näin on
        Onko varaa..? kirjoitti:

Miksi sinua sitten kiusaa toisten karppaaminen. Minun mielestä se jokaisen oma asia mitä tekee. Oletko ollut muiden ihmisryhmien ruokavaliosta yhtä kiinostunut? Tuskin.
        Liikunta on tietysti hyväksi kaikille, mutta viljat ei ole kaikille hyväksi. Se on todistettu moneenkertaan ja se on karppamista, kun jättää viljat pois. Ymmärrätkö?

• Onko varaa..?
        Näin on kirjoitti:

Miksi sinua sitten kiusaa toisten karppaaminen. Minun mielestä se jokaisen oma asia mitä tekee. Oletko ollut muiden ihmisryhmien ruokavaliosta yhtä kiinostunut? Tuskin.
        Liikunta on tietysti hyväksi kaikille, mutta viljat ei ole kaikille hyväksi. Se on todistettu moneenkertaan ja se on karppamista, kun jättää viljat pois. Ymmärrätkö?

Minua yleinsäkkin kiusaa turha, hirveä vouhotus! Joo, voi jättää viljat pois, mutta pitääkö tollasesta asiasta vouhottaa ja intoilla niin kamalasti!? Tarkoitan ihan yksityistä vouhotusta, sekä tätä uskomatonta koko maanlaajuista vouhotusta!

• Näin on
        Onko varaa..? kirjoitti:

Minua yleinsäkkin kiusaa turha, hirveä vouhotus! Joo, voi jättää viljat pois, mutta pitääkö tollasesta asiasta vouhottaa ja intoilla niin kamalasti!? Tarkoitan ihan yksityistä vouhotusta, sekä tätä uskomatonta koko maanlaajuista vouhotusta!

Kuka vouhottaa?

• Onko varaa..?
        Näin on kirjoitti:

Kuka vouhottaa?

KUKAKO? Lähes jokainen karppaaja. Hirveät kiistat tullut ihan julkisuudessakin normaalin, kevyen syömisen kannattajien ja karppausta kannattajien kesken. Olen minäkin muuttanut ruokavaliotani ja laihtunut 28 kg, mutta en ole siitä jokapaikassa puhumassa ja vouhottamassa mitä syön ja varsinkin mitä EN syö.

• Sami Sauvakävelijä

minäkin kävelen sauvojen kanssa n 3- 4 tuntia joka päivä 6 x viikossa.

halpaa ja hauskaa huvia.

En myöskään polta enkä juo 1

yli 30 kiloa on tullut pikku hiljaa alas n 6 vuoden aikana.. ja saa syödä kaikkea mitä haluaa....kohtuudella... Mässäily ei ole terveellistä missään muodossa 1

Hauskaa kevättä nimimerkille " Onko Varaa ? "

• Onko varaa..?

Hauskaa kevättä sinullekkin. Olen myös sitä mieltä, että välillä pitää herkutella..kohtuudella. Mikä sitten ikinä kenenkin herkkua on. Minusta on kiva sauvakävellä rauhassa...vaikka sitten pidenpään. Kuuntelen lintujen laulua ja seurailen kaikkea ympärilläni, sekä pysähdyn juttelemaan ihmisten kanssa, ainakin tuttujen. Se on mielekästä se!

• Sami Sauvakäveliä..

SAMOIN ----------------JA LUONTO ON AINA KEVÄISIN NIIN MAHTAVAN YLLÄTUYKSELLINEN ,SIELTÄ LÖYTÄÄ AINA JOKA AAMU JA PÄIVÄ UUTTA.

ja samalla tulee kuin palkintona automaattisesti hoidettua kuntoaan !

palaillaan kuulumisien merkeissä ---voi hyvin !

• Voi miten kaunis!

Onpas Rakelista tullut kaunis! Tosin kaunishan hän oli pulskempanakin, mutta nyt vaikuttaa tosi terveeltä ja nuortuneelta. Onnea Rakel!

• eikateellisuutta

No niin on. Kaunis suomalainen nainen. Pitäisi mennä aikuismalliksi.

• Onnittelut täältäkin

Samaa mieltä. Rakel on ollut aina kaunis ja säteilevä, mutta nyt kun tuota pinta-alaa on vähemmän, niin hyvä olo ja pirteys oikein hehkuu ja varmasti mieskin näkee vaimonsa uudella lailla. Voin vain kuvitella naisena itsekin tuon Rakelin kokeman ihmetyksen ja riemun mikä on jokaisen laihduttajan paras palkinto: vaatekoko pienenee rajusti. Rakelin koko oli muistaakseni 50 ja se on nyt 38. Aivan mieletöntä. Mulla on vielä matkaa mutta en pilaa nyt tätä hienosti alkanutta elämänmuutosta.

• 0..l.l..lkhui

Joo, se harrastaa masennusta. Masentuu taas kohta.

• 14

Täällä yksi karppaaja joka liikkui ennen karppaamistakin, ja jatkaa liikkumista edelleen vaikka karppaa :D
      Ihme löpinöitä taunoilta jotka ei asiasta mitään ymmärrä.

• Nautin elämsätä

Hieno juttu ja onnittelut. Itse yritän samaa omalla tavallani. Oikein iloista kevättä ja kesää:))

• sdghsdfhfdh
    • Itse olen pudottanut 25 kiloa karppaamalla, vaatekoko pudonnut 46:sta 36:een =)

• Mintzi

Jossain lehtihaastattelussa Raakel kertoi harrastavansa niin paljon liikuntaa, että välillä on pidettävä välipäiviä migreenin takia. Osallistuu salilla moneen jumppaan peräkkäin ja viettää tunteja salilla. Melko epäammattimainen sali, jos ei ole huomauttanut ylemmääräisestä liikkumisen haittavaikutuksista. Ahmimishäiriö on saanut uuden kohteen eli liikunnan. Esimerkiksi bulimanian voi vaihtaa ylemmääräiseen liikuntaan, kohde muuttuu ruuasta liikunnaksi ja seurauksena voi sairastua ylikuntoon. Edorfiinihimo on himo sekin!

• Ja Raakel laihtui Antti Heikkilän ohjeilla.

• Veijo Puustinen

Kuuluuko Antin ohjeisiin pitsan ja pastan syönti? Rakel syö näitä molempia ja on himokuntoilija tosin kuin vatsakas Heikkilä joka inhoaa liikuntaa.

• Veijo Puustinen kirjoitti:

Kuuluuko Antin ohjeisiin pitsan ja pastan syönti? Rakel syö näitä molempia ja on himokuntoilija tosin kuin vatsakas Heikkilä joka inhoaa liikuntaa.

Matti J Karila se täällä yrittää olla Veijo Puustinen ja kirjoittaa tapansa mukaan paskaa.

• Ilo elämään ja liikuntaan löytyi VHH-ruokavaliosta jonka avulla laihdutti.

• sohvaplösöt

Taitaa olla niin että kilot tulivat takaisin?

• Vhhfakta

Jep, kun lopetti liikunnan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      74
      7617
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      128
      3037
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      153
      1884
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      69
      1709
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      126
      1540
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      172
      1482
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1202
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      879
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      48
      822
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      784
    Aihe